Domeniile româneşti – o analiză a pieţei

tumblr_lqigrbqcoU1qa0b73o1_500_largeArticol scris de un băiat care se pricepe la domenii, sedo, seo şi monetizare prin afiliere şi alte asemenea.

Cât costă domeniile cuvinte românești pe .ro/.com sau alte extensii?

Să luăm ca exemplu croatia.ro si gmail.ro. Pe 16 mai 2009, croatia.ro “a fost vândut” pe SEDO pentru 16.312 USD. În realitate însă croatia.ro nu şi-a schimbat niciodată proprietarul şi nici nameserverele. Lucru pe care îl putem vedea foarte uşor, analizând printuri din 2009.

Un exemplu şi mai amuzant este Gmail.ro, care este deţinut de Google din 2006. În 3 martie 2009, un printscreen ne arată că deţinătorul este Google Inc. USA.  Totuşi în lista tranzacţiilor de pe SEDO găsim la categoria domenii vândute că Gmail.ro a fost vândut pe 6.571$. Cumpărătorul? Ei bine, nu există, pentru că Google nu a vândut niciodată Gmail.ro. Mărturie stau datele de la ROTLD. Google încă deţine Gmail.ro. În plus, încă de prin 2009, NS-urile erau ns1.google.com şi ns1.google.com, şi  deţinătorul era Google Inc. E de bun simt nu?

Ca regula generală, Google nu îşi vinde domeniile. Şi mai ales nu o face pe 6.571$. Trebuie să ai probleme serioase să crezi că Google ar vinde Gmail.ro. Dar poate Google e cumpărătorul. Imposibil, din moment ce în 2009 Google deja deţinea domeniul. În altă ordine de idei, Gmail este trademark. Google ia sute de domenii anual în WIPO. Dacă i-ar interesa ceva, în mod cert şi-ar exercita marca. Nu i-ar costa nimic în plus.

Cum e posibil ca un domeniu să fie vândut şi deţinătorul şi nameserverele să rămână aceleaşi?

Foarte simplu. Să zicem că ai 1.500 de domenii româneşti de vânzare, pe .com (e mai uşoară  comparaţia). Anual ai reînnoiri cu privacy cumulând 13.000 $. În 3 ani, ai deja 40.000$ de plătit. Calculul se aplică şi la .ro, puţin diferit. Acolo ai un sunk cost de 59$/domeniu, şi o pierdere de 10% pe an în randamente potenţiale, deci tot pierzi 6$/an/domeniu.

Logica e simplă, trebuie să vinzi cât mai repede. Ca să faci asta ai nevoie de exemple şi mai ales de o piaţă activă. Dacă ai Grecia.com în portofoliu, şi te duci la o agenţie de turism să îl vinzi, poţi da ca exemplu Croatia.ro vândut pe 16.000 de euro. Tu ceri 12.000, doar este preţul pieţei, nu? Nimeni nu ştie că preţul pieţei e făcut de tine. În fond, tu eşti piaţa. Domeniile .ro sunt atât de interesante încât până şi Google le cumpără.

Exemplele de mai sus sunt doar câteva. Este uşor de probat că peste 50% din tranzacţiile cu domenii româneşti nu există.

Cum ajung ele să fie raportate ca vândute?

E simplu de tot. Sedo îţi permite să listezi la vânzare un domeniu care nu îţi aparţine. Îl cumperi din contul 2, nu îl plăteşti niciodată, dar vânzarea apare în History. Evident în prealabil accepţi bidul din contul 1.

Până acum au existat doar două tranzacţii veritabile şi publice, cu domenii româneşti, vândute cu peste 5.000 euro. Două. Unul din domenii este romania.net, care, well, e romania.net, al doilea a fost locuridemunca.com, care e un keyword extrem de căutat.

Cine cumpăra domenii romanești?

Vânzătorii. Da, aţi citit corect. Prin SEDO, Afternic şi alte servicii de brokeraj (cu excepţia Godaddy – unde se vând domenii foarte ieftine, gen 10$ – pe Sedo limita este la 60$/domeniu minim), se vând anual în jur de 50 de domenii româneşti, cumulat, pe piaţa secondary (nu vorbim de domenii şterse, ci de tranzacţii propriu zise, de la Ion la Georgel).

Am exclus tranzacţiile sub 250$, de pe forumuri, siteuri locale etc, pentru că 200 de euro e o sumă prea mică pentru a fi relevantă.

Din cele 50 de domenii vândute, 25 nu sunt tranzacţii complete (ownerul rămâne identic).  Cele 25 sunt de regulă tranzacţiile cele mai mari.

Rămânem cu 25.

Bun. Cine cumpără cele 25 de domenii? Statistic, 18 din ele sunt cumpărate de oameni care au peste 50 de domenii. Care sunt reselleri sau pur şi simplu colecţionari. Piaţa reală, care cumpără pentru a folosi, este aşadar de 7 domenii de peste 250$ bucata. Adică sub unul pe lună.

Cifrele sunt greșite, piața este enormă!

Oferta este enormă, nu piaţa. Piaţa reprezintă întretăierea cererii cu oferta. Dacă pe bursadedomenii.ro vedeţi sute de domenii la vânzare pe mii de euro, asta nu înseamnă că se şi vând. Nu înseamnă nici măcar că unele din ele se vând.

Care este pretul corect?

Valoarea maximă oferita de un potenţial cumpărător la un moment dat. Am în portofoliu sute de domenii .com şi .net, din care câteva sunt geniale (nişe comerciale directe, potrivire exactă, peste 100.000 de căutari/luna). Vă spun cu sinceritate că am luat pagina 1 de Google până la pagina 10 pentru majoritatea nişelor, dând mailuri tuturor deţinătorilor de siteuri. Statistic, la 100 de emailuri date primesc 3 răspunsuri, care se traduc în 1 posibilitate de vânzare, care în marea majoritate a cazurilor e sub valoarea mea de achiziție.

De ce domeniile romanești nu se vând?

E simplu. Exceptând cazurile de brand, gen insurance.com sau domenii similare, un domeniu trebuie să îţi permită amortizarea investiţiei în 12 luni, folosind principiul celor 3 stâlpi:

Suma de recuperat = preț domeniu + preț construcție site + preț marketing (PPC+SEO) în anul 1.

Să spunem că tu vrei să vinzi bilete de avion (am luat un exemplu oarecare). Comisionul standard procentual este de 2% la majoritatea providerilor. Thomas Cook oferă 1%. Comisionul per lead în sistemele româneşti de afiliere româneşti este ceva mai bun, de 10 RON.

Să presupunem că vrei să cumperi un domeniu bun pe nişa prezentată. Domeniul costă 1.000E. Siteul costă 1.000E. SEO costă 1.000E. Avem 3.000€ investiţi, care ne vor genera 500 de oameni pe zi pe site (am fost optimist). 500 de oameni targetaţi înseamnă foarte mult (în Top 10 pe query-ul respectiv, avem siteuri care nu au 500 unici /zi)(sursa Trafic.ro).

Conversie 3% , avem 500 x 0.03 =  15 bilete comandate pe zi.
Total încasat 15 x 10 RON/zi = 150 RON.
Total încasat anualizat (200 zile utile) = 30.000 RON.
Salariu nene care stă la telefon = 400 RON/lună, 5.000 RON/AN (dacă speri că linkurile de afiliere îţi vor aduce comisioane directe, eşti naiv. Vei avea nevoie de contact direct cu clienţii)
Găzduire, mentenanţă site, facturi telefoane, net, mai punem 400 RON/lună = 5.000 RON/AN
Profit Brut = 20.000 RON
Profit net = 16.800 RON
Bănuţi în mână ca dividende (după taxe) = 14.112 RON
(NB: în 99% cazuri, factură la achiziţia domeniului fie nu vei avea, fie nu va fi validă în contabilitate)
În Euro înseamnă = 3.300 Euro.

Deci abia ieşi pe break-even, şi asta daca:
Dai pe domeniu doar 1.000, ceea ce e nerealist. Sincer, e nerealist.
Cu SEO de 80E/lună (adică 1.000E/an) reuşeşti să obţii 500 unici targhetaţi pe zi (asta e atât de nerealistică încât trebuie să fii de-a dreptul naiv să o crezi)
Vei ajunge cu SEO, în mod magic, încă din prima zi de operare, în prima pagină de Google, să iei cei 500 unici/zi (PS. Sunt siteuri în prima pagina care nu au 500 unici pe zi)
Ai sezonalitate 0. Ceea ce e o bălărie. Vei avea perioade moarte complet. Perioade în care cei 500 unici sunt doar un vis frumos.

Şi acum vine răspunsul.
De ce nu se vând? Pentru că preţurile cerute sunt exorbitante în raport cu realităţile pieţei şi cu cererea agregată la nivelul serviciului comercial prestat în spate.

Iar dacă tranzacțiile nu există, WTF, nu e o problemă, le inventăm.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. pacat ca nu se mai cumpara domenii romanesti atat de des,si se cumpara domenii precum Facebook,Yahoo s.a.
    ar trebui sa faca cineva ceva pentru a readuce tara la locul cuvenit,macar din punct de vedere electronic,daca din alte puncte de vedere e IMPOSIBIL.

    00
  2. „De ce domeniile romanești nu se vând?
    E simplu. [unuseful blabla… bla]”

    In realitate e mult mai simplu decat ce zice acel gigel caruia nu i-ai dat nici numele, iata ce zice rotld.ro:
    „Registrul ROTLD poate anula sau suspenda un nume de domeniu:
    – daca exista o incercare de a revinde numele de domeniu respectiv;”

    Nu cred ca are rost sa mai explic de ce e profitabila revanzarea domeniilor .ro, ar trebui sa trageti usor concluziile…

    00
  3. *de ce nu e profitabila

    00
  4. @will, articolul se refera la domeniile romanesti , adica domeniile cuvinte românești pe .ro, .com, .net, .org, .info si asa mai departe si nu doar la domeniile cu extensia .ro.

    Domeniu romanesc este masinadespalatcuaburi.com, nu doar masinadespalatcuaburi.ro.

    Legal vorbind, vezi termenii de la bursadedomenii.ro (exista posibilitati).

    00
  5. Will…. esti prea pesimist… e vb de siteurile care iau nume consacrate… ex gigel ia adidas.ro si spera sa il vanda firmei adidas. Oricum e adevarat ce spune articolul… nimeni nu e prost sa plateasca bani fara sa scoata profit… si profit nu poti sa faci cand jumate de tara nu stie cum arata un calculator… si cealalata jumate e sceptica in legatura cu utilizarea si achizitionarea pe internet… :D o zi buna!

    00
  6. True. A scris bine, pe intelesul tuturor. Sper sa invete si prostii ceva din articolul asta.

    00
  7. @Escu – Am descoperit omul care s-a nascut invatat…
    „Sa invete prostii?” – ha ha

    ON: Vai da ce preturi … croatia.ro 16.000 Euro? Come on!

    00
  8. Muoamăăă… ce scandal o să fie la postul ăsta…

    00
  9. ah, exemplul cu gmail.ro nu e unul bun,intamplator cunosc cazul.
    un cetatean l-a vandut unei firme de avocatura, care ulterior l-a vandut lui Google. nu e un caz inventat.
    in rest, sunt mult mai multe domenii vandute „pe bune”, aruncati un ochi pe DNJournal.

    00
  10. se vede ca a fost scris de un cunoscator, asta-i realitatea!

    00
  11. Eu astept sa comenteze L0L3X :)

    00
  12. Super articol. Jos pălăria ! Presimt peste 100 de comentarii

    00
  13. eu vreau sa organizez un curs la care sa il invat pe autor sa faca bani din blog si niste seo

    00
  14. Mai nou Google is Skynet-cumpara toate domeniile importante; unul dintre ele fiind YouTube!

    00
  15. @PlayActive: ducând raţiunea mai departe, cele mai valoroase domenii sunt cele cu .cn
    Sau vor fi, când vor avea chinezii mai mulţi bani de cheltuit. Învăţăm chinezeste?

    00
  16. De ce esti egoist?
    Spune-ne si noua cine a scris acest minunat articol!
    Poate invatam si mai multe de la el.

    00
  17. Am citit cu atentie articolul.
    Interesant cum poti face calcule la un timp atat de indelungat … ai putea fi un afacerist de succes :) parerea mea

    00
  18. Foarte bine scris articolul, cum zicea cineva de mai sus, pe intelesul tuturor (ba chiar si banui cine l-a scris :P).

    Problema preturilor astora nerealiste e faptul ca cei care incearca sa vanda au niste etaloane total nerealiste de afara. Adica chestii gen: „sex.com s-a vandut pe 9 milioane sau 15 (nici nu mai stiu ), atunci eu sex.ro nu-l las sub un milion.”

    Si ajunge apoi sa fie o chestie de orgoliu, de pur si simplu… zici ca ar fi sub demnitatea vanzatorului sa ti-l vanda la un pret realist, preferand sa riste sa-l piarda sau sa nu i-l mai cumpere nimeni.

    Pentru ca in Romania, fiind o piata relativ mica inca, in momentul cand ai un client la un domeniu serios si nu materializezi tranzactia, trebuie sa ai mult noroc de multe ori sa-l intalnesti si pe al doilea. Ca nu prea ai de unde da de ei.

    00
  19. Catalin, 2 lucruri.

    1. Domeniul Gmail.ro este raportat ca vandut in Sales History pe Sedo, in 2011 catre Google, Google fiind asadar cumparatorul. Domeniul apartinea insa Google inca din 2009-01-11, si inca din ianuarie 2009 avea NSuri functionale ns1.google.com si ns2.google.com. Deci e imposibil ca Google sa il fi cumparat in 2011 daca deja il avea in 2009.

    2. Google nu cumpara domenii pe care are TM, cand este interesat de ele. Le ia in WIPO. In caz contrar ar incuraja namesquatterii care s-ar apuca sa inregistreze balarii de genul. Exista sute de precedente unde Google si-a castigat domeniile.
    Vezi aici: https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.google.ro/search%3Fhl%3Dro%26q%3Dthe%2BComplainant%2Bis%2BGoogle%2Bsite%253Awipo.int%26aq%3Df%26aqi%3D%26aql%3D%26oq%3D%26gws_rd%3Dssl&hl=ro&q=EhAgAUHQAAIdkwAAAAAAAAAAGJyzuusFIhkA8aeDSxF0a7OI1oA-HVa1OHT–7fr-EvJMgFy

    00
  20. deci:
    – top 10 siteuri dupa „bilete de avion” pe google contine entries cu mai putin de 500 unici pe zi .. esti siiiiiiigur?
    – 200 de zile utile pe an? pentru nisa data ca exemplu?pai ori zici ca vom considera sezonalitate 0 ori luam 200 zile utile?

    – exista domenii ok pe nisa asta care nu sunt inca luate

    on the other hand: 1000 E pt site e f putin, 1000 E SEO e f putin

    NU contest concluzia articolului dar exemplu e putin pe langa…

    00
  21. D3lict, asta e si ideea, ai perfecta dreptate. 1000 e foarte putin pentru SEO/Site deci in realitate ai costuri mult mai mari. Costuri care trebuie recuperate de undeva. Pe turism de regula (cam pe orice ai un raport de sezonalitate de 1:3, unde 1 este perioada moarta, perioada de peak fiind 3X perioada moarta.

    In ceea ce priveste 500/zi, da. Surprinzator este adevarat. O lua si intuitiv daca vrei. Ultimul site de exemplu din pagina 1 are alexa 7 milioane. Poti extrapola usor cautarile care aterizeaza in pagina de SERPS pe keywordul tinta, inmultesti cu CTR tipic pe ultimul rezultat si afli traficul. Care iese sub 500.

    00
  22. D3lict, imi cer scuze, am omis o chestie in comentariul de mai sus.

    Exista domenii bune, eu vorbeam insa de un EMD, gen biletedeavion.ro sa zicem. Nisa este pur si simplu intamplatoare, folosita pentru a argumenta, domeniul nu este de vanzare.

    Daca bagi sa zicem 200E/luna in SEO, ajungi deja la 2400E/an. Un site frumos trece usor de 2000E, un VPS mai creste si el costul, si uite asa ajungem la 6K de recuperat. Deci trebuie sa vinzi 30 bilete pe zi, care inseamna sa zicem 1000 de unici (s-au dublat observi?).

    Deci cu cat costurile sunt mai reale ca sa zic asa, numarul de bilete vandute trebuie sa iti creasca sa te acoperi. Deci iti trebuie mai multi unici. Sincer 200E/luna sa aduci 1000 unici pe zi, e inca foarte-foarte putin, si matematica nu tine.

    00
  23. zoso artocilu este scris de Emil? daca da el este cu locuridemunca.com unde si-a dat comunicate ca a dat 16 k pe el

    00
  24. Ce articol plictisitor.

    TL;DR

  25. @Zoso, @dan.
    episodul cu gmail.ro si firma de avocatura s-a petrecut undeva prin 2006, cu putin inainte de TMul lui G., iar un anume cetatean si-a cumparat un Peugeot 307 din banii aia. :-)
    ce scrie pe SEDO (20011, etc) e din alt film.

    pe mine m-a amuzat intotdeauna avantul cu care se arunca unii sa cumpere domenii neinregistrate azi, cu zecile, pentru a le pune la vanzare cu 1000€ maine.
    ca exemplu, .mobi, unde un nene vroia la un moment dat sa vanda „tarfe.mobi” pentru o suma de 4 cifre, mai recent „.co”, unde alt nene a cumparat toate keywordurile romanesti si le-a pus la vanzare cu pret minim 500€. acum sunt toate expirate, costul de reinnoire ar fi imens.

    in alta ordine de idei, @Radu Boncea – verifica te rog, cum a ajuns LG.ro sa fie pe numele unui romanas, in timp ce la whois inca apare firma din asia care l-a detinut. Nu ca n-as sti cum, dar poate rezolvati ceva, nu e singurul domeniu pe care l-a deturnat.

    00
  26. Pe cand un asemenea articol si despre marketing afiliat? Nu de alta dar de multe ori bati campii si ai impresia ca ai dreptate.

    Oricum asta e un articol bine scris.

    00
  27. @Sakura-nu invatam chinezeste pentru ca China este una din cele 5 tari comuniste in lume alaturi de Cuba, Laos, Vietnam si Coreea de Nord! Asa ca parintii care isi trimit copiii sa invete mandarina sunt niste idioti! Mai bine ar invata engleza, spaniola, italiana sau germana la perfectie!

    00
  28. @PlayActive – Google Translate ftw!

    00
  29. @Pato – daca vrei sa-ti fie bine, gandeste-te in primul rand la tine. In al doilea rand la faptul ca nimanui nu-i arde sa arunce banii pe domenii inutil.

    Asa mai incerca mie un indian sa-mi vanda nu stiu ce domeniu la 5000 de coco. I-am oferit 500, cerea 800, samd.

    Concluzie – inca are domeniul in „buzunar” si plateste renew ca gasca, crezand ca intr-o zi se va imbogati!

    00
  30. ok sir!

    00
  31. @pato: „Fiindca n-am nimic de pierdut daca il tin, ideea e ca nu-l tin sa castig averi”

    Esti sigur? Eu cred ca pierzi in jur de 8$ pe an pe domeniu X numarul de domenii, plus inca un 10% pe an pe portofoliu in costuri de oportunitate (fata de cazul in care ti-ai fi luat actiuni pe un indice gen SP500) Daca as vrea sa fiu rau as zice ca pierzi un randament potential de 800% fata de cazul in care ti-ai fi luat aur de banii aia ;)

    Daca ai 1000 de domenii, inseamna 8000$ + 10% din aia 8000 platiti prima data + 10% din aia platiti acum (in dobanzi/randamente sacrificate). Intelegi ideea?

    00
  32. Pana la urma sti cum e vorba Zoso, nu-i prost ala care cere ci ala care da! Eu pot sa cer si 1000000 de euro… chiar daca nu va cumpara nimeni niciodata, si daca voi gasi pe unu :D!?
    Bine n-am publicat pe bursa domeniul meu, fiindca nu e de vanzare si tocmai fiindca nu e de vanzare… cer o suma pe care stiu ca nu o va putea plati. Daca accepta trebuie sa fiu un domn si sa-l vand, ca am cuvant!

    00
  33. normal, dar crezi ca pe mine ma intereseaza de businessul aluia care-l cumpara?(toti gandesc asa) Pe mine ma intereseaza de mine, sa-mi fie bine… toata lumea e egoista in ziua de astazi! Fiecare umbla sa-i fie cat mai bine, asa si ala va incerca sa imi dea chiar mai putin de 50 de euro cat am platit de domeniu la Rotld…

    00
  34. @nobody, daca in principiu… nu e de vanzare si il vrei neaparat platesti cat cer. Fiindca n-am nimic de pierdut daca il tin, ideea e ca nu-l tin sa castig averi. Asa si statul de expropieri, iti ofera cat face pretul… dar stai asa daca nevoia ta se bate cap in cap cu nevoia mea imi dai si de 3-5 ori mai mult. bine aici statul ar putea sa dea lege pentru asta si sa nu mai ai ce comenta, eventual sa ii dai in judecata pentru incalcarea drepturilor omului. Stiu ca nu e o gandire prea corecta, e una egoista insa e cea reala asa gandesc oamenii!
    Si eu m-am interesat cat costa pato.com si cand am auzit sa-mi pice fata :D imi luam de banii aia apartament cu 3-4 camere in zona centrala in Bucuresti :D. Eu de ce n-as cere la fel sau chiar mai mult, in caz ca se intereseaza cineva de el.

    00
  35. Pato, tocmai. Numai ca se intampla urmatorul fenomen. Cel cu 1500 de domenii gandeste fix la fel. Pe principiul, nu ma costa nimic sa le tin. Desi il costa, si inca mult. Dupa cum bine spunea Cristi mai sus, in Romania dupa ce refuzi o oferta, e greu sa o primesti si pe a doua. Pentru ca interesul e relativ mic, piata fiind la randul ei mica.

    Suntem incomparabil de mici fata de Austria, in timp ce fata de Germania suntem o coaja de nuca. Romanul vede blumen.com vandut cu 50.000 de euro (flori in Germana) si concluzioneaza. Pfuai, flori.com face pe putin 25.000 ca e jumate din domeniul german. In realitate lucrurile stau altfel, pentru ca piata noastra e 1% din piata lor nu 50% :).

    Si discrepantele pot fi chiar mai mari. Pornind de la aceasta logica stiu oameni care gandesc asa: flori.com face mai mult ca blumen.com, pentru ca in Romania concurenta e mai mica pe nisa deci pot avea cota de piata mai mare, deci fac mai multi bani nisa nefiind atat de competitiva.

    00
  36. @Dan & nobody: Pai eu nu-s in situatia aia :D, am un singur domeniu! care e domeniul blogului… n-am de ce sa fac afaceri din asta… nici sa cumpar domenii si sa nu fac nimic cu ele. N-am ce sa fac cu alte proiecte, daca ma intelegi!
    Stiu ca voi va referiti la hienele care vor sa faca bani din asta si au achizitionat expres cu scopul de a le vinde!
    Dar eu nu ma incadrez acolo.

    00
  37. @Dane aici deja intervine panarama de sistem din Romania, care se numeste intermediere… astia cumpara ieftin si vand scump. Cum se intampla in piete iau rosiile cu 60 de bani pe kg si le vand cu 1.6 ROn, si ei nu platesc nici TVA si nici un fel de taxe, decat alea de taraba!

    00
  38. Un proces la WIPO nu e deloc gratuit. Costa in jur de 3500 USD / Domeniu. Apoi legat de „Sedo îţi permite să listezi la vânzare un domeniu care nu îţi aparţine” asta e total FALS. Sedo nu-ti permite asa ceva. Sunt cateva metode prin care trebuie sa certifici ca tu esti detinatorul de drept.

    00
    • @rk: mai spune-mi. am biduit domenii care sunt in continuare de vânzare, deşi userul n-a răspuns vreodată la emailuri.

  39. RK, hai sa iti arat unde gresesti :)

    1. Afirmatie: costa in jur de 3500 USD un domeniu in WIPO de recuperat.

    – Fals.

    Un proces la Wipo costa fix 1500$, cu un panelist petru 1-5 domenii de recuperat. Sursa: wipo.int/amc/en/domains/gtld/cnic/fees/

    Google nu plateste oricum astia 1500$ la fiecare 5 domenii (adica 300$/domeniu) ci (mult) mai putin, pentru ca nu intra pe nisa 1-5 domenii, avand sute de domenii recuperate. Ipotetic vorbind insa, si daca ar plati 300$, asta inseamna 200 Euro. Deci ar costa Google 200 Euro sa ia un domeniu, garantat (avand brand, in WIPO). Asa ca din punct de vedere logic, e contraintuitiv ca Google sa cumpere cu 8-9-10 mii de euro un domeniu pe care il poate lua cu 200.

    In alta ordine de idei pentru o companie mare, strategia de a lua domenii in WIPO, e un „statement”. In sensul ca daca Google s-ar apuca sa cumpere domenii de la Nea Popa din Dorohoi, domenii care ii includ brandul gen Gmail(.)ro, atunci Nea Popa ar face namesquatting, in sensul ca ar inregistra tot ce prinde cu marca in el, sperand ca domeniile ii vor fi cumparate.

    Ca sa impingem ideea mult mai in fata, tu ai omis un lucru. Namesquattingul se pedepseste cu o amenda de 100.000$ per domeniu asa ca nu e chestie de joaca, vezi USPTO, la USTPO(.)gov:

    „Under the ACPA (Anticybersquatting Consumer Protection Act) a cybersquatter can be held liable for actual damages or statutory damages in the amount of a maximum of $100,000 for each name found to be in violation”

    2. Sedo nu-ti permite sa listezi domenii care nu iti apartin.

    – Fals

    Asta e o prostie. Am pe Sedo zeci de domenii care au privacy pe ele, si nu mi-a cerut nimeni vreo verificare, gen sa incarc vreun folder pe undeva, sau un meta in paginile siteului. Avand privacy pe ele Sedo nu poate verifica daca ele chiar imi apartin. Flippa verifica, SEDO nu o face intotdeauna. In anumite cazuri insa si Sedo verifica proprietarul domeniilor, insa nu este regula default. Esti verificat daca profilul are activitate slaba, daca ai multe licitatii anulate, etc. Pentru owneri noi insa SEDO isi rezerva in TOS dreptul e a verifica complet proprietarul domeniului.

    Vezi aici mai multe detalii. Sunt zeci de exceptii unde nu se verifica domeniile. De exemplu pe conturile SedoPro nu se verifica.

    dnforum.com/f34/help-my-domain-listed-sale-sedo-but-i-never-listed-thread-248419.html

    3. Schema descrisa mai sus insa, poate fi explicata mai usor.
    Tu detii (in realitate) croatia.ro. Iti apartine, e al tau. Il pui pe SEDO. Se liciteaza pe el. 60-100-200-250, marketul ramane la 250. Dupa care tu iti dai un bid de 15.000 din alt cont. Toate bune si frumoase. Licitatia se incheie. Dai un mail la SEDO 2 zile mai tarziu ca ai gresit suma si ca era 150. Ia ghici tu, ce suma ramane pe toate siteurile care au preluat in timp real auctionul?

    Iti dau si un exemplu. La un domeniu, eu am licitat X$, dupa care in 24H mi-am retras bidul (am inca mailurile ca am castigat la X). Insa pretul a ramas peste tot inclusiv pe DNJournal, X, desi domeniul a fost alocat urmatoarei sume licitate, in valoare de 1000$, suma mult mai mica ca X.

    Nu sumele sunt importante si principiul din spate.

    00
  40. @zoso Probabil a fost pus la vanzare iar apoi a expirat. Atunci domeniul ramane in sistemul sedo.

    00
  41. @dan cei de la sedo nu te-au verificat pentru ca ai schimbat name serverele domeniilor tale cu ns1.sedparking.com etc.. NU ? Nu este asta o forma de verificare? Ia incearca tu sa pui de vanzare un domeniu, sa zicem asa…softpedia.com sa vedem daca reusesti :)

    Exemplul cu Google este ok, ai dreptate. Ei isi permit sa faca asta. Alte companii mai mici insa nu :) asa ca mai bine platesc pe un domeniu o suma sub 1500$ cat costa procesul :)

    00
  42. rk, ti-am dat niste linkuri. Incerc sa explic ca nu am NSuri de SEDO pe nici un domeniu, iar domeniile in sine au privacy. Pentru conturile pro nu se cere verificare. Si nici pentru clientii cu portofolii mari, gen +1000 de domenii. Iti dai seama ce ar insemna sa stea sa seteze n-mii de nameservere? Multi nu vor PPC landing din SEDO, majoritatea au din Above.com.

    In alta ordine de idei, explicam mai sus ca nu ai nevoie sa vinzi pe sume aiurea un domeniu care nu iti apartine. Poti vinde pe sume aiurea un domeniu care iti apartine

    Ce inseamna asta.

    A. Retragi bidul maxim dat de tine de pe un alt cont in 48H, auctionul ramane pe siteurile care au preluat in timp real sumele (adica pe mai toate).
    B. Pui un domeniu al tau de vanzare, iti dai din contul 2 o suma oarecare, licitatia se inchide pe maximul respectiv, tu nu platesti. Siteurile care iau bid history publica suma.

    E simplu de tot.

    00
  43. Eu inteleg ce spui legat de fake-uirea pretului :) nu te-am contrazis deloc. Eram doar nedumerit cu listarea unui domeniu ce nu-ti apartine. Uite iti promit ca incerc si eu. Nu am primit link-urile de care spui. Poti sa mi le retrimiti te rog pe rakuman9 & yahoo .com. Mersi

    00
  44. Buna, vezi ca sunt in articolul de mai sus.
    Hai sa iti arat ceva fun:
    https://sedo.com/us/services/broker-service/?language=us?tracked=&partnerid=&language=us

    00
  45. @Dan Interesant :) cred ca a fost listat mai de mult de fostul proprietar :) Sau…la astea .ro nu prea au cum sa verifice nimic cei de la sedo, datele fiind ascunse. True?

    00
  46. Teoretic iti pot cere sa modifici NS-uri sa incarci un meta de verificare, sau un fisier de verificare. Practic…

    PS. Domeniul ala e la actualul proprietar din 2005. A aparut pe Sedo in 2007 insa :P Deci fie e pus de actualul proprietar, fie e o gluma proasta.

    00
  47. meanwhile, tipul de aici continua sa faca ce stie mai bine – adica sa faca „rost” de domenii. acum a venit randul lui „videoclipuri.ro”.

    00
  48. din pacate, cu politica noua a RoTLD, e greu sa ai detalii (daca nu ai informatii din interior)
    dar domeniul trimite la aceeasi pagina pe care o aveau toate domeniile pe care le-a scos la vanzare atunci.
    coincidenta? n-as prea crede.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.