Al doilea șofer de microbuz prins băut la volan…

Pe traseu, desigur.

Știți de ce? Pentru că sunt hingheriți de patroni, pentru că e o muncă de rahat pe care ei nu o fac cu nici un fel de plăcere sau discernământ și pentru că traficul e așa cum e din cauza celor ca ei.

Soluția: suspendat permisul pe viață. Ai mai mult de 10 călători și ești băut? Nu mai ai voie să conduci niciodată, marș la vândut roșii în piață sau descărcat tiruri cu cârca. Acum pedepsele sunt prea mici.

Iar călătorii sunt complet inconștienți. Ei știu că trebuie să ajungă la oraș și își riscă viața pentru asta. Niciodată nu își pun centurile, niciodată nu le pasă de nimic. Dacă mâine mor, o să plângă un pic și apoi o iau de la capăt. De aia țara asta nu se va face niciodată bine.

 

microbuz

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. Avand in vedere ca este un serviciu de transport de persoane, public sau privat, contra cost, indiferent ca este vorba de o persoana, 10 sau 200, consecintele (suspendare pe viata) ar trebui sa fie aceleasi.

    00
  2. Eu zic că-i caz și de închisoare, dar deja-i absurd, că tot bețivul dă statu-n judecată și vine CEDO să zică de rele tratamente. Pare că peste tot sunt bețivi la conducere în țara asta, mereu cineva care amendează, ca-n ocean: un pește înghite un peștișor mai mic care este înghițit de un pește mai mare, iar la fine, un rechin îl mănâncă și pe-asta. Drepturile cetățenilor din microbuz sau ale celor loviți frontal de microbuz pe contrasens par noțiuni abstracte.

    00
  3. Hehehe mai Vali, cand vrei sa distrugi o tara, primul lucru care il face este sa ii „razi” industria ceea ce s-a intamplat si in Romania, atentie este un proces ireversibil. Clasa politica din Romania nu v-a vota niciodata legi dure, primele victime ar fi chiar ei ! iti aduci aminte de acest reportaj https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/imagini-surprinse-de-radar-soferul-prefectului-de-timis-depaseste-coloana-pe-linia-dubla-continua.html dupa acest caz, s-a dat o lege prin care se interzice difuzarea de astfel de imagini fara acordul seful politiei, mai bine zis sa nu mai vada o tara intreaga cat de penali sunt cei din clasa politica ! Sunt multe de discutat…

    00
  4. Hm, chestia asta ar trebui aplicata la hotii si smenuri. Esti prins c-ai furat, chiar si daca ti se da cu suspendare da’ sa nu mai ai voie sa candidezi nici macar ca virgula consilier.

    00
  5. E greu sa educi un popor care nu stie ce este responsabilitatea si care nu si-o asuma cand greseste. De la politicienii care au obrazul asa gros ca nu-si dau demisia sau nici macar nu inteleg ca nu mai au ce cauta in functii publice cu condamnari penale la activ pana la cei care fac scandal cand sunt prinsi ca au incalcat legea sau dau spaga ca sa scape de amenda. Fuga de responsabilitate pare sa fie una din marile probleme romanesti si doar educatia poate sa schimbe ceva. Desigur, niste legi clar, simple si usor de aplicat ar ajuta, dar stim bine ca parlamentarii au alte prioritati.

    00
  6. sa isi puna centura? care centura? ei stiu ca trebuie sa ajunga la oras si ala e fix singurul mijloc de transport pe care il au.

    00
  7. Nu ai nici o scuza daca te urci baut la volan.

    00
  8. https://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_%C8%9B%C4%83ri_dup%C4%83_consumul_de_alcool
    Suntem pe locul 5 la consum de alcool. Pb nu e doar in trafic: se bea pe santiere,se bea in fabrici, se bea in birouri, se bea in scoli, in primarii, in cazarmi, in parlament si se bea peste tot. Nu avem nici macar o statistica asupra cati alcoolici „functionali” avem. Nu avem nici macar o minima campanie de constientizare…

    00
  9. si ii pune pasagerul fiola cand se urca? de unde stii tu ca ala a baut sau nu?

    00
  10. Logica ta e imposibilă.
    Dacă pasagerii nu s-ar urca peste numărul de locuri și nu ar ajunge la serviciu, ignorând aspectele legate de faptul că nu-i pasă nimănui că nu ai tu cu ce ajunge, din punctul de vedere al autorităților ar însemna că totul merge ca pe roate. Nu ar exista nicio șansă în reglementarea situației. Ar fi mereu un surplus de călători rămași pe jos, rămași fără job, rămași să facă reclamații ignorabile.
    Un cost ce nu e acceptabil niciunde.
    Problema e întotdeauna lipsa controlului. Dacă există reglementare trebuie să existe mijloc de coercititie. Altfel e pentru „fraieri”.

    00
  11. Unii nu beau in timpul serviciului, ci din cauza serviciului!

    00
  12. „Ai mai mult de 10 călători și ești băut? Nu mai ai voie să conduci niciodată[…]”

    Și dacă are 9 călători e ok?

    00
    • Da, pentru ca de la 10 se considera sofer profesionist. La 9 (adica 8+1) inca se poate conduce cu categoria B.

      00
  13. Pana in momentul in care nu se vor aplica reguli mai stricte, in tara asta nu se va schimba nimic. Alcoolul la volan ar trebui pedepsit foarte drastic, perfect de acord cu suspendarea permisului pe viata. Este un pericol pentru caltori, pentru restul soferilor din trafic.

    00
  14. Ai mare, mare dreptate când spui despre centrura de siguranță. Centura trebuie purtată inclusiv în autocar, am simțit-o pe pielea mea.

    Acu’ doi ani am avut un mic accident cu autocarul. Deși nu aveam viteză mare, în momentul frânării bruște toți pasagerii s-au dat cu capul de scaunul din față, în schimb eu, pentru că alesesem să stau în primul rând, în față de tot, am fost la un pas de a zbura prin geam. În fracțiunea aia de secundă nu știu ce am făcut dar m-am ținut cumva cu genunchiul de bara din față. Așa am ”scăpat” doar cu orteză la picior timp de o lună.

    În momentul acela nici măcar șoferul nu purta centura de siguranță. Și mi-am dat seama că, dacă am fi avut viteză mai mare…o mierleam cel puțin eu și domnul de la volan.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.