Nu doar redactorii gadget.ro sunt retrograzi…

Ci și cititorii. Nu am condus niciodată, dar știu eu că nu e bună. La drum lung acționezi rar ambreiajul. Cutiile automate nu oferă plăcere.

Asta te face să te întrebi cât de receptivi sunt cititorii unui site de gadgeturi la alte tehnologii, dacă la asta sunt așa de căpoși.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

80 comentarii

  1. Singura intrebare dupa acest articol, de ce nu suporta Dusterul 4×4 si automata :) ?

    00
    • că daci9a sunt idioți.

    • Și la următorul facelift, ce ai vrea să mai „inoveze” dacă pun de pe acum automată pe 4×4?
      Exact ca și claxonul mutat pe volan.

      00
    • @Alex

      Dă-mi un exemplu de SUV Renault sau Nissan cu cutie automată și 4×4. Atenție, cutie automată, nu cutie CVT. În clasă cu Dusterul nu este nici măcar cea CVT disponibilă, așa încât e oarecum ilogic să introducă EDC cu 4×4 pe Duster.

      00
    • primele versiuni de koleus și qashqai aveau cutie automată. după aia au trecut toate pe CVT.

    • inca un volan

      00
    • Din motiv de buget? Pentru ca au o limita in care trebuie sa se incadreze, gen sa scoata masina in 10k euro productia. Stiti ca atunci cand se face o masina, nu masina premium unde bugetul e doar un mic detaliu, primul lucru care se trece pe foaie e costul de productie? Ti se dau niste bani si tu trebuie sa scoti cat mai multe de banii aia, din cauza asta vezi plastice ieftine, dotari cat mai putine si motoare cat mai mici. Si inca o chestie, spre exemplu tu ai terminat protitipul si la sfarsit vezi ca ai depasit cu 500 euro bugetul, te apuci si elimini elemente decorative care nu iti trebuie sau le faci mai ieftine. Cum se zice, trebuie sa faci din cacat bici si mai trebuie sa si pocneasca.

      00
    • Destul de idiot comment-ul tau. Pt. ca inca nu s-a propus, deci nu s-a construit! Piti pune ce zici tu si pe Tico. Clar, sau ce?
      Din sondajele de piata-viata-realitate numai soferii pizdificati vor „automata” , din ratiuni de ….feminizare! Iar o femeie care se respecta nu are fantasme erotice cu Duster „automat”!
      Ce-i prosteala asta venita de la asa-zisi barbati soferi, cand respectivul sistem a fost creat pt. femei care strica o cutie de viteze in 30.000 km?
      Cum puii mei sa vrei o cutie automata care daca se strica-si in Romania chiar se strica sotto- costa juma’ de masina??!
      Sa conduci o „automata”, ca barbat, e ca si cum ai face sex cu o gonflabila!
      Mai putin efort, mai putina adrenalina, mai putina placere, mai de ….kkt!

      00
    • @eu dar nu poate sa existe și opțiunea asta printre celelalte?

      00
    • Pentru ca daca vrei automata si alte optiuni mai deosebite, exista Qashqai ala sau Koleos, si mai era un suv ceva mic de la Renault. Acum 4 ani am condus un Clio cu cutie automata. Parerea ramane neschimbata si in ziua de azi, mai bine cutie manuala pe Renault, Dacia, etc.

      00
  2. Lasa-i, ei vor sa mestece :))

    00
  3. Pe de-o parte e admirabil câtă răbdare ai pe subiectul asta și câtă pasiune pui, deși nu te afectează cu mare lucru faptul că alți oameni schimba vitezele manual.

    Pe de altă parte, mă gândesc că există scopuri mai demne de atâta înverșunare. Te-ai gândit vreodată să ii convingi pe britanici sa conducă pe partea care trebuie?

    00
    • Dar tu te-ai gandit vreodata ca poate noi mergem pe partea care nu trebuie?

      00
    • Recomandabil treptat, intai camioanele si basculantele.

      00
    • tendinta naturala de a te da jos de pe cal e pe partea stanga. d-aia merg britanicii pe stanga – sa nu se dea jos de pe cal in mijlocu drumului.

      00
    • maynard

      Stii ca nu doar merg pe stanga ci au si volanul pe dreapta..
      Ai incercat o gluma sau..?

      00
    • O fi volanul in dreapta dar calul e tot in stanga

      00
    • Vedeti ce zic? Chiar e un subiect de dezbatut aici…

      00
    • @maynard
      Eu am citit ca ei ‘circulau” de pe vremuri pe partea stanga, si, fiind calare, trebuia sa poata manui sabia cu dreapta in cazul unei lupte…era natural sa se bata spre axul potecii, si sa nu dea cu sabia peste cal….

      00
    • De fapt japonezii, thai, indonezienii, cei din africa de sud, indienii, englezii, australienii, merg pe partea corecta deoarece directia se tine cu mana dominanta, iar mana dreapta este cea importanta pt majoritatea oamenilor.
      Asta plus faptul ca toate lucrurile astea sunt istorice si pt Tesla nu o sa mai conteze partea pe care mergi :)

      00
    • @kmlx: asta e un pretext, motivul pentru care englezii nu au schimbat pana acum partea pe care conduc e ca ei fac doar cum vor ei, rule Britannia si alte rahaturi de gen. Vezi Brexitul.

      Volanul pe stanga, ca in restul Europei, are avantajul ca omul opereaza toate comenzile masinii cu mana dominanta, pentru ca intreg tabloul de bord e in dreapta.

      Daca vreun stil de condus are vreun avantaj, acela e minim. Singura problema condusului pe stanga pe un continent unde se conduce pe dreapta e standardizarea.

      00
  4. In definitiv totul se reduce la costuri pe termen lung.

    Manuala – Mesteci la ea, dar o strici doar daca esti inapt . Daca este cu volanta simpla, cu 1500 lei schimbi si volanta si ambreiaj si rulment de presiune si pompa .
    Automata – Confortabila, dar trebuie 1000 lei doar sa sa o desfaca mesterul si sa se uite in ea.

    00
    • Explica-mi tu mie cum strici o cutie automata…

      Daca nu esti incredibil de bou si smecher (sa futi convertorul cu liniute si alte d’astea), e aproape imposibil. Trebuie doar sa-i schimbi uleiul la cat zice producatorul (DACA zice, unele au ulei life-time).

    • Znuff, volvo nu recomandă schimbul de ulei la cutie. Cică este life-time. Am un prieten i-a picat blocul hidraulic din cutia de viteze. Cu ce a greșit „boul”?

      00
    • În altă ordine de idei, căutați modelul următor de cutie de viteze „TF-80sc”, vedeți câte mărci de mașini folosesc acest model și apoi vedeți pe google câte persoane le laudă atunci când trec din N în D.

      @Vali, ai dezvoltat o obsesie referitor la cutia automată.

      00
    • Znuff
      De exemplu tractezi ceva greu.

      00
    • @Constantin: subsemnatul, incercand sa cumpere o masina si facand un test drive cu proprietarul in dreapta observa ca la schimbatul intr-a intaia si in marsarier cutia nu intra usor in viteza.M-am interesat de problema asta. Aparent persoana care o condusese era scunda sau purta tocuri sau ambele si nu apasa ambreiajul pana la capat cand schimba.
      Nu e vorba ca o strici de tot, dar poti sa o faci o cutie manuala sa mearga prost/enervant si daca esti nepriceput si daca esti brutal si daca nu iti pasa de masina.

      00
    • @mihai007:

      Cutia automata (in special cea clasica) are avantajul ca – in cazul in care tractezi ceva greu – nu ai ambreiaj care sa se uzeze.

      00
    • @Znuff – Cutiile clasice cu convertizor de cuplu sunt pe cale de disparitie. Clar sunt mai fiabile , dar vin cu consum mult mai mare , CO2 mai mare , deci trebuie sa dispara.

      La DSG-uri sau robotizate ce faci manual din ambreaiaj si maneta este facut de un calculator si multe motoare electrice/pistoane care se defecteaza si costa mai mult decat cateva roti dintate si inele sincronizatoare.

      00
    • „Cutiile clasice cu convertizor de cuplu sunt pe cale de disparitie.”

      Măi, fă cumva și anunță-i și pe ăștia din domeniu că obiectul muncii lor e pe cale de dispariție. În legătură cu restul afirmațiilor prefer să nu mă pronunț.

      00
    • Peste 50% din cei ce au comentat sunt sigur ca nici nu au masina, nici atat automata. De unde si pana unde automata nu se strica niciodata??? Nu laud nici automata nici manuala, sunt fan automata, dar la o masina cumparata sh, poate ca e mai viabila varianta manuala, mai ales daca dai toti banii pe masina sau te imprumuti, cum fac multi dintre romani. Caz concret, Audi A5 2,7 multitronic, cumparat la 100k km, 1.5 ani vechime, la 120k km cade cutia, reparatia 6000 lei, Dupa 5 luni se strica iar, din nou 5000 lei. Solutia Audi, alta cutie, cost 4000 euro!

      00
  5. Am avut o discutie chiar ieri cu o cucoana, romanca. O intreb de politete, fica-sa are fro 16 ani si e cu carnetul de conducere/chestii. Cica nu, back to square one ca trebe sa invete manuala. Si-am zis da’ de ce? 90% din masini in N America sant auto. Cica asa spune barabsu’, ca trebe sa simti motorul :) etc – cam toate tampeniile de gen din folclorul romanesc. I-am dat pace, good luck – clar ca e proasta si n-are mintea ei, gandeste cu aia a lu’ barba’su.

    Bai tata, de ce sa chinui un copchil de 16 ani cu manuale intr-o tara in care sant rare? De-abia vezi semnele de circulatie la varsta aia, de ce Dumnezeu sa mai ai si grija schimbarii vitezelor? Ma gandeam bre, prosti is astia. Fata aia pierde timp (care conteaza la asigurari in tarile normale) + o sa urasca manuala toata viata. Eu chiar l-am ferit pe fecioru-miu de manuale, da-le tata in ma-sa, suntem sec 21 nu pe vremea lui Ghe Doja.

    00
    • Pai si cand va trebui sa conduca o masina manuala?!?! In uk, daca ai dat examenul pe automata poti conduce doar automata, in schimb daca ai dat examenul pe manuala, le poti conduce pe ambele!

      00
    • @Bucifer: Ok, acuma pe bune – cand va trebui unul care are 16 ani acuma + locuieste in N America sa conduca manuala? Cand va fi musai pt respectivul/respectiva sa conduca manuala? In Canada si State e greu sa gasesti manuale. Apoi de inchiriat in Europa, care sant sansele sa ii spui in urmatorii sa zicem 10 ani: baiete/fato, acu’ trebe musai sa conduci masina asta inchiriata? Pana si in R. este optiunea acuma sa inchiriezi automate.
      Adica hai sa fim seriosi :)

      00
    • @DanC cand vine in Europa in concediu, la inchiriat masina trebuie sa specifice ca vrea automata.
      Mai greu daca vine in Romania.

      00
    • @DanC: stiu familie mutate in Canada care cumpara numai VW Golf, ca aia stiau ei ca e cea mai buna masina. Erau deja pe la a treia sau a patra in 10 ani.

      @Bucifer: ce spui tu e ca si cum ai obliga pe cineva sa invete comenzile MS-DOS ca nu se stie niciodata cand da de un calculator care nu are Windows.

      00
    • Vreau să văd eu persoana aia amendată că are permis luat cu automată și a fost prins într-o razie că folosește cutia manuală.

      Iar ăla cu simțitul mașinii la 16 ani e un bou cu acte în regulă. Dacă fata nu vrea să devină șofer profesionist nu văd logica.

      Echivalentul în IT ar fi ca nimeni să nu aibă voie să atingă un calculator dacă nu știe ce e ăla un procesor, ce sunt aia rami, să fie obligat prima lună să lucreze doar în msdos ca să simtă calculatorul, apoi să treacă la windows 98 apoi xp.

      00
  6. Cel mai bun articol despre cutiile automate vs manuale e asta, se vede ca e scris de un specialist – https://www.onlinesport.ro/motorsport/stiri-auto/cutia-dsg-plusuri-si-minusuri-dupa-6-ani-de-folosire-nid-124983

    In functie de asta, oricine poate alege ce vrea. Daca peste 20 de ani nu va mai fi cutie manuala sau nu vor mai fi masini cu benzina, asta nu inseamna ca nu au fost bune, ci ca producatorii auto au trecut la ele asta fiind trendul impus de ei sau de altii.

    00
  7. Imi doresc o cutie automata, dar diferenta de bani fata de manuala mi se pare inca destul de mare.
    Apoi sunt zvonurile cum ca anumite tipuri de cutii automate vin cu o serie de probleme – DSG-ul de la VAG.

    00
    • Mai sunt și zvonuri că dacă ai mașină faci accident. Rămâi la căruță te rog!

      00
    • Cutie DSG, 280k km, nicio problema, schimbat ulei la interval 60k.

      00
    • DSG-ul e una din cele mai fiabile cutii facute vreodata. Ce vorbesti?

      00
    • @aoleks: DSG7 fiabila ? Poate varianta cu ambreiajele in baie de ulei. Ca varianta cu ambreiajele uscate ce de obicei se monteaza pe motorizarile sub 150 CP nu prea citeam sa fie fiabile mai ales daca masinile erau folosite preponderent in oras … Sunt o gramada de povesti pe VW Forum cu ambreiaje DSG schimbate dupa 15k – 20k km …

      DSG6 – da, sunt fiabile.

      00
  8. ceva de genu’ eram si eu acu’ un an. De ce sa-mi iau automata? Ca e mai scumpa, ca se strica, da’ eu sunt pzda nu stiu sa schimb?!, ca plm etc. Cea mai buna decizie pe care am putut sa o iau in viata mea a fost sa iau automata. Cu atat e mai amuzant e ca m-a convins sora mea sa iau automata ptr. ca ea nu stie sa schimbe si dupa ce a condus masinile automate ale prietenului mi-a povestit cat de frumos e. Eu n-as fi luat in viata mea asa ceva dar ea a insistat.

    Eu si tata avem aceleasi model de masina doar ca a lui 2009 manuala, a mea 2012 automata (CVT). Am lasat-o pe a mea la vopsit o saptamana si am luat-o pe alui. Diferenta la condus intre ele e enorma. Nu mai vreau manuala in viata mea. Asa ca scuzele pe care le-am enumerat mai sus de mine sunt puerile si stupide recunosc.

    00
  9. De ce-mi place verdele si nu albastru? Fix la fel e si cu automata vs manuala. Chestii banale care nu deranjeaza pe nimeni si nici nu ne face mai buni daca conducem una sau alta.

    00
  10. Am in familie o automata si o manuala.Automata o conduce nevasta-mea,eu manuala.Nu imi place deloc automata,cand manuala nu e disponibila gen service,merg cu tramvaiul.Nu cred ca se supara nimeni daca mie personal imi place cutia manuala si imi displace automata.Fiecare e liber sa calce ambreaje sau nu,incetati cu faza „moama cat de tare e automata” sau „vreau sa simt masina”.Fiecare cu ce-i place sau fiecare cu ce bani are!

    00
  11. Acel moment când bagi în seamă puţoi care au permis de juma de an…

    00
  12. Cînd voi fi mare și voi avea blog, o să fac același lucru pe care-l face Zoso, dar cu oamenii care poartă pantofi cu șireturi, sau cămăși cu nasturi… mezozoici grobieni ce sînt.

    Fast forward, pînă la ziua cînd va apărea știrea că s-a produs ultima cutie de viteze cu acționare manuală: o să se-nvîrtă Dom’ Petcu prin cameră, ca Birlic în jurul Foișorului de foc :D

    00
  13. Ce draguta e mandria asta de om sarac cu duhul: wc-ul in curte iti intareste caracterul, mai ales iarna, mai bine fara curent, trebuie sa stii sa te descurci. Unora pur si simplu le place sa se chinuie si sa se planga ( #poporulroman) dar vor sa fie considerati martiri pentru asta.

    00
  14. Vulpea şi strugurii
    de La Fontaine

    Pribeagă şi lihnită
    De foame, dă de-o vie
    Cu nişte struguri rumeni, frumoşi,
    De razachie.
    Ciorchinii-s plini şi vulpea,

    De sine înţeles,
    Ar fi mâncat cu poftă
    Şi nici n-ar fi ales…

    Dar la-ndemâna labei
    O-mpiedică s-ajungă
    Până la ei zăbreaua ulucilor, prea lungă,
    Şi ghimpii-n care gardul e prins şi împletit;
    Ciorchinele-i aproape de bot; s-a tot sucit,
    S-a ridicat: se-nţeapă
    Şi-i lasă gura apă…

    – Ce struguri verzi şi acri, oftează,
    Nu-s de teapă!
    Şi-s prea cruzi…
    Mie, ce-mi place-i gustul de stafidă,
    Nu-mi strepezesc eu dinţii cu această aguridă…

    struguri vs stafide = transmisie automată vs manuală
    =)

    00
  15. E o chestie de preferinta, gust, obisnuinta, etc. Ideea e ca-si dau toti cu parerea desi n-au condus automata pana acum. Imi plac amandoua, automata in oras e vis insa nu as renunta doar pentru asta la manuala.

    00
  16. Coane, nu ai cum să convingi românul cu automata! Renunță! Știi câți proști mi-au spus nu ești șofer dacă nu mergi cu manuală, că simți mașina, iar ei mergeau cu proiectoarele de ceață aprinse vara când era senin???

    00
  17. Ăla știe el pe cineva care a pus manuală pe Mercedes după ce i s-a stricat automata… Cutie nouă, volantă nouă, adaptare electronică, da… Sigur a fost mai ieftin decât să repare automata. Dar na, altfel e când „dozezi” ambreiajul…

    00
  18. Abia aștept sa la citesc părerea când mașinile electrice vor începe sa fie populare și în România.

    „Pffff… e nasoală frate n-are manuala și nici nu-i auzi tacheții”

    00
  19. Si totusi nimeni nu a inteles esenta. Nu e vorba ca nu are voie sa-ti placa cutia manuala, nu e vorba sa-ti iei neaparat automata si alte prostii ce-ati debitat.

    E pur si simplu vorba de argumentele stupide ale celor care prefera manuala, desi ei habar nu au ce e o cutie automata, cum functioneaza, ce avantaje are si cum a evoluat technologia in ultimii ani.

    E vorba de prostie, nu de automata vs manuala…

    00
  20. Adevarat va spun, cutia automata e viitorul.
    Dar vor fi fericiti si cei saraci cu duhul.

    00
  21. Am condus 4 ani masini cu cutii automate, prin state. Mereu ajung pe acolo si conduc masini inchiriate, evident cu cutie automata. Aici in Romania am masina cu cutie manuala si nu ma determina nimic sa-mi iau cutie automata. Prefer manuala, pur si simplu. Pot conduce ambele tipuri de cutie si nu am nici o problema de trecere de pe una pe alta. Cutia automata elimina necesitatea intelegerii la modul esential a functionarii ansamblului motor-cutie-diferential-roti. Asta e, cu cat evolulam, cu atat lasam pe seama tehnologiei chestii pe care creierul destul de prajit al omului modern nu le mai poate invata.

    Cei care sustin ca sunt idioti cei care prefera manuala sunt oameni limitati in abilitati. De asta in unele state, chiar si la noi se va implementa in noul cod rutier, permisul auto va permite conducerea masinilor numai cu transmisie automata daca scoala si testul au fost date pe acest tip de transmisie, respectiv ambele tipuri daca s-a folosit transmisia manuala in scoala. Am prieten care nu stie sa conduca manuala, pur si simplu e blocat total, nu stie cum sa schimbe treptele, la ce turatie, nu se urca la volanul unei manuale.

    00
    • Dacă dai examenul pe automată în România primești deja restricție (codul 10.02) în permisul de conducere. Ordinul 157/2012.

      00
  22. in toamna ma pregatesc si eu de un upgrade si inca nu m-am decis daca automata sau 4×4 :) (ca ambele nu se poate) si sunt in trilema. mi-a placut mult automata cand am fost la drivetest, dar ma intreb in conditii de nameti, drum f accidentat, poate chiar putin offroad nu este mai util manuala ? intreb ca nu ma pricep.
    da, probabil ca offroad nu voi face mai mult decat a fost necesar pana acum, gen niste drumuri forestiere, niste gropi pe la munte, etc… mai mult ma intereseaza sa nu mai dau la lopata la iarna :)

    00
    • intrebi serios sau trollezi?

    • atat de mult cunosc subiectul, intreb serios

      00
    • si am citit si articolul din linkul dat in comentarii mai sus despre cutia automata, si la dezavantaje, ce trecuse tipul ala, mi se par cam naspa, cel putin partea cu iesitul repede de pe o straduta direct in traffic intens. n-am condus mult automata, doar cativa km si nu ma pot pronunta asa ca ma iau dupa parerile a diversi…

      00
    • @maxp: avantajul cutiei automate in off road e ca schimba in sarcina. Daca vrei control mai mare iti schimbi asa numitul „valve body” cu unul special.
      De exemplu la un pattern al cutiei PRND321 cutia se modifica astfel incat in pozitia 2 sa stea in treapta a doua iar in pozitia 3 sa stea in treapta a treia. Si asa poti porni si pe gheata iarna, de exemplu, si ai si control total in off road. Si nici nu schimbi ambreiaje.
      Sau mai simplu iti iei cutia automata cu manual override.

      00
    • Boss, în loc să tot citești ce scriu unii și alții pe internet, nu mai bine faci un drive-test? Ia frumos un DSG la test, pune-l în Sport și testează puțin cum e cu ieșirea de pe străduțe.

      00
  23. Pachet FullManual, pentru puristi.
    Ștergătoare manuale, adică ieși pe geam și dai din aripi sa cureți geamul cu o cârpă. Pornire manuala, cu manivela, ca în Stan și Bran. Claxon manual, un raget sau o cioara. Semnalizare manuala, cu mâna, ca la bicle.
    Etc.

    00
    • Cutie manuala nesincronizata, sa simti masina cu adevarat, sa auzi cum se distrug pinioanele din cutie daca n-ai nimerit bine turatia la care sa schimbi. Alea sincronizate sunt pentru femei, comozi si nepriceputi.

      00
  24. Cu ce ocazie iti permiti sa faci retrograzi pe alte persoane ?

    Daca nu esti capabil sa citesti tot comentariul in ansamblu si sa vezi la ce m-am referit eu si ceilalti, atunci mai bine nu posta. Duci lipsa de materiale ?
    Din respect pentru ceilalti nu o sa injur (deocamdata) pe aici.

    01
    • insa nu ii permit unui nimeni sa faca astfel de afirmatii

      nu permiți unui nimeni? marș mă-n pendula mea de retrograd imbecil!
      i s-a stricat cutia automată și a pus manuală în loc pe mercedes?! marș mă-n pendula mea de retrograd imbecil!
      nu ai condus niciodată automată, dar ai păreri despre asta? marș mă-n pendula mea de retrograd imbecil!

      cât de retardat să fii să spui „nu am făcut niciodată ceva, îmi place mai mult altceva”? cum pendula mea să știi dacă nu ai încercat, retrogradule imbecil??!?!?
      și mai ești și agramat, după ce că ești retrograd imbecil.

    • @zoso
      Situ tau, regulile tale. Insa daca vreau sa aud injuraturi merg la birt sau ies in trafic.
      Citesc si comentez pe aici doar fiindca-mi place atmosfera. Sper sa nu se schimbe cu iesiri dintr-astea.

      00
    • știi cum e faza? prostului ăstuia nu i-a dat ta-su una peste cap din când în când, l-a cocoloșit și acum spune tâmpenii pe net. de asta mi-a sărit un pic țandăra.

  25. Astia care propovaduiesc automata ca iehovistu’ pe iehova, cred c-au avut si mai au inca sechele cu dacia 1300 cu timoneria super uzata. Altfel nu-mi explic.
    Exemplu de avantaj pt manuala: pur subiectiv, senzatia la schimbare – vezi Suzuki SJ410 cu schimbatorul pe cutie. E o placere :)
    Avantaj pt automata aia veche cu convertizor si angrenaj planetar: Convertizorul poate tine locul a cel putin 4-5 trepte de viteze si totusi, trecerea o face lin. Vezi Turboglide pentru detalii. Avantajul unui angrenaj planetar este ca forta propriu-zisa este impartita intre mai multe de 2 pinioane ( depinde de fiecare angrenaj in parte ) nu doar intre 2 pinioane, adica 1 punct! D-aia se rup dintii pinioanelor dintr-o cutie clasica, ca bade Gheorghe forteaza tractorul sa traga 20 de tone, toata forta asta trecand printr-un singur punct in cutie. O cutie hidraulica tracteaza orice cu conditia ca si convertizorul sa fie bine facut, nu din tabla de 0.5.
    In rest, ramane cum am stabilit: cutiile manuale robotizate sunt pentru blegi. Nici placerea uneia pur mecanice ( vezi Sj410-le) dar nici robustetea unei cutii hidraulice.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.