Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

40 comentarii

  1. E o scadere internationala, nu are legatura cu politica interna. Oricum ne bucuram. Astept transportatorii sa se agite ca scad preturile sau nu.

    00
  2. alegea una din: fmi, mostenire gheboasa, base e de vina.
    asezonat cu ‘dar am reparat nedreptatile’. si cu un mirel palada ce tine un grafic invers ca sa arate ca avem crestere..

    00
  3. Și acum calculează cat era fără cei 7 eurocenți din care s-au făcut autostrăzi.

    00
  4. Pretul barilului de petrol a scazut de la aproximativ 100$ in Iulie la 65$ in prezent.

    Intrebare: in ale cui buzunare intra diferenta de 35% a pretului de la pompa care nu a fost redus proportional cu pretul barilului?

    00
    • Costul barilului de petrol nu se regaseste in proportie de 100% in pretul benzinei. Barilul ala de petrol e transportat, rafinat, incarcat, iar transportat, se mai adauga taxe si apoi ajunge la pompa.

      00
    • Daca petrolul ar fi 0.00$, nu ai avea benzina gratis la pompa. Cred. Dar daca mai scad preturile mult, o sa verificam si ipoteza asta.

      00
    • Acum cativa ani nu era barilul undeva spre 140-150$? Si benzina nu era vreo 4 lei?

      00
    • Amice, eu am priceput asta. Pretul la pompa nu poate fi intr-o proportie exacta cu cel al barilului. OK! Doar ca pretul de la pompa a scazut undeva la vreo 10% iar fata de cei mai bine de 35% scadere la baril, disproportia este mult prea mare.

      Nu stiu daca te-ai prins sau nu dar rafinariile prelucreaza zeci de mii de barili pe zi, cisternele transporta zeci de mii de litri odata. Sau ai cumva impresia ca e vreun nea Vasile pe undeva care mulge 4-5 litri de benzina cati bagi tu si ii trimite prin curier?

      00
    • Apropo, in 2009 pretul la pompa al benzinei era 2.8lei. Daca ma iau dupa argumentele voastre inseamna ca rafinariile faceau munca patriotica, transportul se facea prin teleportare si cobustibilul era tax free.

      00
    • @Eugen in 2008 urcase vertiginos la 140 dupa care a cazut la fel de abrupt si la inceputul lui 2009 era 45$

      00
    • NOU
      #14

      @antinevralgic sa zicem ca litrul de bezina este 100 de lei (pentru usurinta in calcul).

      Pretul asta de 100 de lei il dau niste parti fixe si niste parti variabile.

      Partile fixe sunt acciza (40 lei), taxa de drum (10 lei), taxa de mediu (10 lei), rafinarea (15 lei), transportul (5 lei), adaosul benzinarilor (10 lei), si asa mai departe. Partea variabila este pretul tieiului, care, in cazul asta, este de 20 de lei.

      Chiar daca materia prima ieftineste la 10 lei, partile fixe raman la fel, deci pretul la pompa scade de la 100 lei la 90 lei, nu scade la jumatate.

      Intelegi acum?

      Si sa nu ti se para exagerat calculul pe care ti l-am facut mai sus, statul ia cam 70% din pretul combustibilului la pompa in taxe, iar asta e fara TVA.

      00
  5. scaderea este cu dedicatie pentru rusi.

    00
  6. @antinevralgic Tu in masina bagi petrol proaspat extras sau benzina?

    00
    • Am vaga impresie ca titeiul era prelucrat si acu vreo 10 ani cand era vreo 2-3 lei litrul de benzina.

      00
    • Si ca sa-ti raspund la intrebare, eu in rezervor bag motorina. Dar sunt multi soferi si chiar dube de jandarmi care baga in masina… pe mami tau.

      00
    • @Daniel Daca nu intelegi o intrebare, mai bine nu scrii aiureli. Serios acum!

      00
    • Da, mai @antinevralgice, pretul real al carburantului este sub 3 lei / l. Asa era acum 10 ani, asa e si acum. Diferenta fata de ce vezi tu la pompa sunt taxe. Cam 60% din pretul de la pompa.

      In loc sa-l intrebi pe cel care macar munceste ceva cand va scadea pretul, nu ti s-ar parea mai normal sa intrebi statul cand va scadea taxele?

      Unul face toata munca (da, stim, cu petrol furat, care era al lui Decebal si Burebista si e al neamului romanesc) si primeste cam 40%. Unul nu face nimic si primeste 60%. Tu pe care il intrebi cand isi mai reduce felia?

      00
  7. Intregul nostru popor a primit cu profunda satisfactie si mandrie patriotica maretul act prin care i-a fost conferit tovarasului puie monta, cel mai iubit fiu al poporului, genial strateg al edificarii socialiste si comuniste a patriei, exponentul celor mai cutezatoare nazuinte ale natiunii, inaltul titlu de “Erou al Noii Revolutii Petroliere”, in semn de deosebita pretuire pentru contributia determinanta la scaderea pretului la carburanti, la fundamentarea si infaptuirea obiectivelor noii revolutii petroliere, la progresul multilateral al patriei.

    00
  8. aproximativ proportionala scaderea cu a vecinului: https://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pri_gnd_dcus_nus_w.htm

    amuzant e ca probabil incasarile la buget vor fi mai mici fata de anul trecut la un pret similar.

    00
  9. Lasa-ma ca azi am auzit una buna. Cica Ponta a ieftinit accizele si de aceea a scazut pretul benzinei. Cand am incercat sa ii povestesc de treaba cu pretul barilului de petrol, Rusia si faptul ca Arabia Saudita tine pretul atat de jos si am vazut ca nu am cu cine, am renuntat. Si nu e singurul care crede asta, probabil multi cred acelasi lucru, adica faptul ca guvernul a scazut accizele.

    00
  10. Bine, bine si tu de la care ai alimentat ?

    00
  11. la brasovelu unde-i cea mai ieftina la petromul de la temelia?

    00
  12. Eu bag benzină numai de la Petrom, OMW, Agip. Niciodată de la Gazprom sau Lukoil. Nu vreau să dau niciun cent domnului Putin pentru a cumpăra armament.

    00
    • Faptul ca OMW cumpara mare parte din petrolul necesar fabricarii benzinei de la Putin,este desigur doar din vina lui Basescu !

      00
  13. Lăsând la o parte componenta taxe & accize, prețul e dictat de costuri de producție și de combinația cerere ofertă. Asta pe hârtie. În realitate, în Europa mai există și componenta de cartelizare a producătorilor/vânzătorilor care s-au înțeles să mențină prețuri de vânzare ridicate. Da, cineva speculează cu nesimțire, nu doar in România, ci pe tot continentul. La americani stă cineva cu biciul și nu le lasă prea mult spațiu de manevră pentru că statul bagă mulți bani în subvenții și n-o să lase companiile să-și bată joc de eforturile sale de a oferi oamenilor (a se citi consumatorilor) combustibil la un preț acceptabil.
    La noi UE are altă strategie, ce de a tempera consumul de combustibil / energie.

    00
  14. au mai diluat-o cu putina apa de ploaie nu va bucurati :D

    00
  15. hmmmm, din 8 poze 4 sunt cu viteza “banata” :-)

    00
  16. Acum o luna benzina era 121 de centi litrul, azi e 102. Nu conteaza unde, conteaza procentul de scadere.

    00
  17. Ultima oara când barilul a avut prețul asta (sfarsit de 2008)… Benzina la pompa era 3 lei, oare credeți ca atunci când barilul va urca din nou la 100, benzina în România va mai fi “doar” 7 lei?

    00
  18. Prin California acum 6 luni era la 4.30 $/ gallon acum e la 2.83 $/gallon , un gallon are 3.78 litri.
    Distributie , maketing profit 0.394
    Pretul petrol 2.654
    Pret faninarie + profit 0.333
    Taxe pe depozite subterane 0.020
    Taxe locale si de stat 0.089
    Taxe de stat 0.360
    Taxe federale 0.184
    Pret la pompa 4.034

    Cred ca a vorbit Ponta si cu Obama sa ieftineasca benzina .

    00
  19. azi Aral afisa in Bacau 5,48 lei dupa ce Petrom s-au luat dupa ei si au dus la 5,5 lei. Concurenta e buna. :)

    00
  20. Hai fratilor sa calculam …
    http://www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/pretul-benzinei-se-dubleaza-de-la-rafinarie-la-pompa-712887
    si sa facem calculele simple —
    .–
    din libertatea reiesea ca benzina rafinariei reprezinta 51.3% din pretul de la pompa

    Se arata in articol ca benzina iesita pe poarta rafinariei
    –martie 2012->2.9Ron(1$=3.3/1baril =110$/0.1$ rafinare/L/specula etc :))
    analog calculam si ptr 2014 si bagam din burta asa sa nu carteasca nimeni ca am calculat pretul la minim
    –decembrie 2014 -1.73RON (1$=3.6/ 1baril=55$, 0.2 $ rafinare/L !! am dublat costurile rafinarii din respect pentru economistii guvenului :))
    adica
    =5.65LEI la pompa in martie 2012 (1baril=110$)
    =4.13LEI la pompa in decembrie 2014(1baril=55$) fara acciza de 10 eurocenti adica =0.45 LEI
    pret final maxim crescut cu dublarea cheltuielilor de rafinare si acciza marita
    = !!!!!!!!!!! 4.58Lei/litru de benzina
    daca puneam preturile corecte de rafinare si transport iesea sub 4 ron/L si asta din scaderea pretului la petrol

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.