Distanţă şi durată la mers cu trenul…

Cât durează să ajungi la mare cu trenul?

Rapid Bucuresti-Mangalia – durata 6 ore – 265KM
Rapid Satu Mare-Mangalia – durata 21 ore – 880KM
Rapid Timisoara-Mangalia – durata 15 ore – 830KM
Rapid Cluj-Mangalia – durata 16 ore – 707KM

6 ore pentru 300KM. 21 ore pentru 900 km. 16 ore pentru 700 km. Frumos

Aş vrea totuşi să nu mai văd ştiri alarmisto-stupide cu şoferi vitezomani. Aş vrea ca poliţia să mă întrebe de ce merg aşa încet când circul cu 130 la oră. Pentru că alternativa e cruntă. 6 ore? Goddam, asta înseamnă să mergi numai cu 50. Au construit toate şinele în pantă?

Şi bonus, aş vrea să crească limita de viteză în localitate. Să fie 70 peste tot. Şi să dispară căcaturile alea de semne cu “maşini 70, tiruri 50”. Cretinilor, cum pot eu să merg cu 70 dacă am în faţă un tir care abia se târâie?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. Limita de 70 la ora pe defileul Oltului, de exemplu, ar insemna genocid. Oricum se circula cu minim 80-90 peste tot unde vezi tu cu 50? Poate incepatorii si scuterele.
    Solutia nu este sa-i omori pe unii doar de dragul de a misca mai repede masinile, ci guvernul sa lase furatul si sa se apuce odata de „coridorul 4” si nu doar de „centurile” oraselor (acolo unde furi banul cu ajutorul primarului).
    Dupa moaca si inteligenta sefei administratiei drumurilor cred ca mai trec 200 de ani pana vedem autostrada Nadlac-Vama Veche.

    00
  2. Trenul e ultima alternativă.

    1 .Un drum Timișoara – Satu Mare cu trenul mă costă, doar biletul, 120 RON dus-întors, 6 ore, într-un tren tip săgeată extrem de incomod.
    Cu mașina mă costă cam tot atât (600 km, diesel, 5%)..4-5 ore. și mai pune confortul și că pot căra la bagaje, fără să iau taxi până la gară și înapoi:))) Dacă ai o mașină care nu consumă de tre să umblii cu benzinăria după tine…tare prost trebuie să fii să mergi cu trenul.

    2. Companiile de aviatie speculeaza la maxim starea proasta a infrastructurii rutiere si feroviare. Compania nationala de transport aerian Tarom va relua si in aceasta vara cursele regulate Bucuresti – Constanta si Cluj Napoca-Constanta, care au fost introduse anul trecut la cererea agentiilor de turism. De asemenea, compania Carpatair opereaza zboruri Timisoara-Constanta de trei ori pe saptamana.

    3. Dar stai liniștit… CFR Călători și CFR Marfă sunt în pierdere penrtu că sunt de vânzare.. avem una dintre cele mai mari rețele de cale ferată din Europa, poziție foarte ok, interesele sunt mari..

    00
  3. Exact cum spune Claudiu, cel mai rapid e cu avionul si slava domnului avem destule curse interne. CFR-ul nu merge cum trebuie pentru ca nu se vrea, trebuie pus pe butuci si rupt cu dinti din el bucata cu bucata pentru ca unii sa devina bogati peste noapte.

    00
  4. NOU
    #4

    Frate, uitandu-ma la orele postarilor eu am 3 variante in legatura cu viata/activitatea ta.

    1. Nu dormi deloc sau ai o tulburare in directia asta.
    2. Te trezesti brusc din somn periodic, ai laptopul pe noptiera, postezi si te culci la loc
    3. Incarci in prealabil postarile intr-un engine care la publica automat la ore generate aleator, cu diferente intre 4 – 6 ore intre postari.

    Care dintre ele este ?

    00
    • @Neluzzu Mujdei: ieri si azi am fost prolific rau. am scris mai multe si le-am programat. de obicei ma trezesc pe la 5-6-7 si ma culc pe la 11-12.

  5. Am venit sambata cu Intercity 531 de la Bucuresti la Cluj. In loc de 9 ore cat trebuia sa faca a facut 11 pentru ca se lucreaza la sine pe Valea Prahovei. Un pasager mi-a zis ca am avut noroc de data asta, ca el data trecuta a prins intarziere de 4 ore tot la acelasi tren.
    Pai pentru ce sa mai cumpar bilet la intercity cand merge ca si un personal ?

    00
  6. @Neluzzu: iti raspunde mai tarziu, cand se trezeste… sau poate are incarcat un raspuns automat pt. intrebari de genul asta si atunci il vei primi in 4-6 ore

    00
  7. eu as vrea sa mai dispara si trecerile de pietoni aberante de pe sosele europene!

    00
  8. Acum vreo cateva saptamani am vazut la un muzeu un afis publicitar din Franta de pe la inceputul secolului 20. Reclama era facuta unei statiuni turistice din Pirinei, aflata la vreo 800-850 de km de Paris si zicea ceva de genul „la doar 16 ore de tren de Paris”. Deci noi pe acolo ne situam, undeva acum 100 de ani…

    00
  9. Unde mai pui si intarzierile de cate 30-180 de minute ,

    00
  10. Nelutzule: wordpress are functia de publicare programata la ore viitoare.

    Omul poate scrie 5 articole dimineata si ele sa fie publicate programat in decursul zilei.

    Ontopic: mi-e groaza sa ma gandesc ca in weekend va trebui sa merg iasi-bucuresti si invers. Sper sa rezolv cu o masina.
    Masinile maxi-taxi nu sunt nici ele o solutie.

    00
  11. frumos, eu am facut in italia de la roma la florenta 300 km in 90 min cu eurostarul

    00
  12. Limita de 70 km/h in localitate ar fi ok doar pentru „drumurile europene”. In general pe distante lungi prefer sa merg cu avionul. Ai sanse mai mari sa deraiezi cu trenul decat sa te prabusesti cu avionul.. Am platit 380 de ron avion dus intors Timisoara Bucuresti si am ajuns in 45 de minute fara nici o problema…asta in cazul in care te asteapta cineva la aeroport :)

    00
  13. Dacă ai puțin noroc, faci doar 6h București-Constanța. Cu orice tren (rapid, accelerat sau personal :D ).
    Iar cei vreo 40km Constanța-Mangalia mai înseamnă cel puțin o oră juma’…

    00
  14. trenul INTERNATIONAL pt viena face 18h din bucuresti pina la granita. nu cred ca sunt peste 700km. you do the fuckin math.

    pe de alta parte asta nu e o scuza pt fii lui nelegitimi ai lui schumacher din romania care au impresia ca daca pot apasa acceleratia au oole mai mari si mai rotunde. n-as avea nici o problema cu ei daca ei ar fi singurii afectati. daca doar ei ar fi aia care ar ajunge infasurati in jurul unui stilp/copac, atunci ar fi ok, dar de multe ori iau cu ei oameni nevinovati.

    nu va plac conditiile, faceti ceva. organizati-va. sunteti multi aia care vreti sa aveti autostrazi etc. daca aveti masina, atunci aveti si ceva bani. stringeti bani si sponsorizati pe cineva care sa aiba ca prioritate construirea de autostrazi.

    stiu, acum veti sari cu gura: dar eu platesc taxe, de ce sa dau bani in plus ? pt ca asa merge democratia, inclusiv in US si europa. daca ai un anume interes faci lobby, sponsorizezi un anume candidat care are vederi similare/identice cu ale tale. cind platesti taxe cotizezi bani pt ca bugetul sa aiba de unde cheltui/investi. cind sponsorizezi un candidat incerci sa te asiguri ca banii aia au destinatia pe care o vrei tu.

    PS: si ca idee – in europa trenul face cam 5-6h pe vreo 1100 km (TGV-ul, altfel media e cam de 100km/h), dar un bilet dus-intors costa vreo 300 euro.

    probabil ca daca cineva ar construi de azi pe miine linii rapide de tren in ro, romanasii ar incepe sa se plinga de costurile biletelor – ca doar ei „e saraci” si TREBUIE sa poata si ei sa se dea cu trenu rapid. dupa care ar intreba daca se da mincare gratis la bord, si daca „muieti’s posmagii ?”

    00
  15. @C3: Trenul de Viena face (prin Brasov) de la Bucuresti pana la Arad 11 ore, „castigand” aproximativ 1 ora intarziere. Ieri am facut ruta asta asa ca stiu…

    00
  16. limita de 50km/h s-a stabilit astfel: este viteza maxima la care poti opri in conditii de siguranta daca te deplasezi noaptea pe acea portiune de drum cu luminile de intalnire si apare brusc un obstacol pe sensul de mers ; pt a putea ridica valoarea acestei limite ar trebui ca in localitate drumurile sa fie dublate de piste pt biciclisti, carutasi si pietoni

    00
  17. @c3
    Nu trebuie sa fii neaparat diliu sau fiul nelegitim al lui Schumi ca sa-ti doresti niste drumuri pe care poti merge cu o viteza medie mai mare. Mai mare poate insemna si 120 km la ora, adica chiar legala. Si pentru ca viteza medie sa fie atata iti trebuie autostrada. Nu e foarte complicat – autostrada e un drum ca oricare altul, putin mai lat si care evita „gatuirile”. Cred ca pentru asa ceva nu trebuie facut lobby, e o chestie de bun-simt. In fond si „aia” isi deplaseaza fundurile tot cu masina pe onor soselele patriei, asa ca nu cred ca mai trebuie sa le ceri vreun favor. Poate doar sa ne lase…
    La ce e buna autostrada? La socotit (that fuckin’ math). Imparti distanta de la Bucuresti la Viena (cca 1200 km) la o viteza de croaziera decenta (120 km/ora) si vezi ca, cu tot cu pauze de pipi, pleci dimineata la 7 si la 7 seara esti si parcat in Viena. Fara sa faci pe Fittipaldi.

    00
  18. Din zvonuri auzite: francezii nici azi nu si-au recuperat investitia pt tgv. Un bilet intr-o directie e minim 30 euroi(la oferta) si de obicei se invarte pe la 60-80. Concluzia: la romani nici sa le faci tgv, n-ar da atata pe bilet. Ca n-au de unde. In plus, cineva trebuie sa faca investitia respectiva, i.e. sa existe cretinul roman care sa vrea sa faca ceva pt tara NU NUMAI pt buzunarul propriu (o fostu unu’ si i-o trecut prin cap un glonte de craciun, deci al doilea prost nici sa existe nu se mai risca).

    00
  19. Partea cu trenuri ca lumea si abonamente subventionate(de la vestici citire) e ca multi ar putea face naveta decent (ca nu toti rezista sa conduca si sa se injure zilnic in trafic), plus ca ar polua mai putin, n-ar mai fi atata stres cu locurile de parcare, ar scadea periculozitatea pe sosea, lumea ar putea trai in suburbii cu costuri mai mici(cum tot recomanzi)… Da’ noh, dupa atata comunism si liste si cozi, ne-am ajuns cu totii la limuzina in rate si curul nostru numa autostrada si parcare GRATIS viseaza. A propos, parcarea intr-un oras mediu sare de 10 euroi pe zi.

    00
  20. @eu: Matale stii cat e pretul la CFR in ultima perioada? Ei, iti dau eu un exemplu: Bucuresti Nord – Arad costa 106 lei clasa a 2-a la Intercity. In comparatie cu cei 30 de euroi pt TGV, eu zic ca eu cel putin nu prea ies in castig la timpi si viteza! Da, e adevarat ca vagoanele astea mai noi iti ofera o priza relativ decenta sa mai poti lua cu tine un laptop pt plictiseala, dar viteza medie e de… 60 km/h!!!

    00
  21. Timisoara-Mangalia-15 ore, in cele mai frumoase vise. Saptamana trecuta am facut Timisoara-Craiova in 9 (NOUA) ore jumate si sunt doar 320 de km.

    00
  22. daca ai bicicleta nu trebuie sa iti faci griji din cauza trenurilor

    00
  23. Pai la cat de vechi si ruginite sunt sinele daca depasesc 50 km/h incep sa deraieze toate trenurile indiferent de cat de noi sau cat de vechi sunt cele din urma. Unde mai pui ca majoritatea trenurilor sunt de pe vremea cand era bunicu’ flacau si daca merg putin mai repede incep sa se dezintegreze.

    00
  24. Paris – Londra, 2008, 495 km – 2h15min
    de vis :)

    00
  25. Ajung mai repede la Berlin cu masina… Si de ce as merge la mare in Romania? E plin de cocalari si pitipoance, dinaia care au atins climaxul, adica cei care emit pareri negative impotriva altor cocalari si pitipoance. In general ii gasesti la sectiunea „Funny” de pe orice site, dandu-si cu parerea despre lucruri cu care n-au nici o tangenta, unde isi dau aere de mari eminente cenusii in materie de …

    00
  26. De 100 de ani se tot reabiliteaza linia de cale furata Buc-Constanta, d-aia faci atat de mult cu trenul. Evident, va mai dura inca 100 de ani pana cand vor termina lucrarile. Apoi se va strica ceva la linie si vom relua lucrarile deci alte intarzieri, alta fericire.
    In general in tara e muci linia ferata.

    00
  27. in 21 de ore ajung la mediterana…

    00
  28. @zoso: la noi poate e batman, la ei ii spune eurostar

    00
  29. :) in 1923..sau ma rog…cand s-a inaugurat linia Buc – Constanta..se facea 2h si 30 de minute..astazi..in loc de progres ..noi regresam..tronsonul respectiv realizandu-se in 4h 40 + cele 1-2 h intarziere..
    acum 4 ani Bacau – Buc se facea in 3h 50..acum se face in 4h 40.
    DE CE?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube