Diferit. Doar un pic.

2010-lincoln-mkz-1 2010-lincoln-mkz-2

În pozele de mai sus e un Lincoln MKZ, modelul cel mai ieftin al diviziei de lux de la Ford. Maşină costă în jur de 35.000$ şi arată spectaculos, mai ales prin prisma faptului că nu vezi asa ceva în fiecare zi pe şoselele româneşti. Imaginaţia românului îmbogăţit se rezumă la Mercedes, BMW şi Audi, mărci misto, trainice, eficiente, premium. Dacă tot ai un ban, de ce să nu îl cheltui mişto? De ce să îţi iei ce are toată lumea?

Bonus: un Town Car e 40.000€.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

62 comentarii

  1. poi fiindca te costa 4000 de euro sa o importi, o mie testu dinamic, 4000 de euro taxa de poluare, si cam o mie pe an impozitu … si in pretu asta iesi deja cam la aceeasi bani la care ti-ai lua un seria 5 sau un c/e klasse

    si sa nici numai vorbesc de piese si cum sa ii faci revizia :)

    de confort si dotari chiar nu stiu cum sta treaba, s-ar putea oare sa fie mai bun si mai confortabil ca un bmw sau mertan ? putin probabil …

    00
  2. @camion
    sau sa ii pui instalatie pe gaz, am vazut ca se practica…

    00
  3. Vali, daca vine de la “ei” marea calitate a masinii e ca bea benzina ca pe lichior. Asa ca va fi numai buna de plimbat dintr-o benzinarie in alta. Am vazut cat consuma masinile lor si m-a luat cu ameteli. Astia chiar isi bat joc de benzina

    00
  4. cum ar fi inmatriculata in Bulgaria? :lol:

    00
  5. @zoso – consumul ala mi se pare ireal. 12% in oras consuma o masina cu motor de 1.8 si 150 de cai si cam aceeasi greutate. 7% in afara consuma un hatchback mai usor cu 500 de kg si cu motor de 1.6 si 100 de cai.

    00
  6. Masini americane ? bleah … may degraba un Lexus daca vrei ceva diferit.

    00
  7. Si in oras de US se consuma in draci, ca nu am inventat noi blocajele de trafic :D

    Prietena noastra are un motor similar. ne-am ingrozit cat consuma in mod REAL. Am iesit la plimbare cateva mile in afara orasului si a trebuit sa ne intoarcem ca deja se golea rezervorul vazand cu ochii. Deci mi-e cam greu sa cred ca are in mod real un asemenea consum.

    00
  8. NOU
    #12

    Faza cu “divizie de lux de la Ford” pica. Audi e divizia de lux de la Vw si te doare mintea cat costa piesele so…

    00
  9. cand l-am intrebat odata pe un tip foarte dotat (financiar) de ce si-a luat honda si suzuki mi-a raspuns ca la noi toti tiganii isi iau masini germane, am vazut vreun tigan in masina japoneza ?!? ;)

    00
  10. N-o sa-si ia nimeni, ca nu vine cu 2.0 TeDeIi

    00
  11. Design adecvat zonei gerontologice a pietei auto, cu grave deficiente de acord estetic dominat de inconsecventa unor linii care trebuie sa ateste personalitatea. Fata masinii nu are nici o legatura cu spatele, dominat de niste lampi imense si proportii aflate in conflict vizual cu ceea ce se intampla in primul volum. Grila radiatorului aduce cu o locomotiva cu aburi, iar farurile se pierd undeva pe la colturile extreme ale frontonului. Lateralul se doreste desenat intr-o linie mai dinamica, dar perspectivele atesta un amestec intre o masina de bunic si cea de baiat stapan pe masina sotiei. habitacul este asemeni unui radiou pe lampi cu o consola care aduce teribil cu cea a unui Logan. Despre performante nu cred ca este cazul sa facem comentarii aducand comparatii cu marcile germane

    00
  12. Arata frumos masina….Dar tigani sau nu ar trebui sa ne intrebam de ce directorashii lor isi iau masini europene. Poate pentru ca sunt mai bune? Pe de alta parte poate e doar un trend si la ei

    00
  13. LEXUS

    00
  14. Da … asta e fix mentalitate de roman. Deci eu trebuie sa-mi iau o masina mai proasta pentru ca alea bune sunt conduse de tigani/idioti.

    In situatia asta, nu inteleg, cine este mai idiot … eu ca mi-am luat o masina de cacat doar sa nu fiu ca toti, sa ies din tipare … sau aia care isi iau masina mai buna dar mai comuna?

    Motivul pentru care msina asta este mai ieftina este foarte – foarte simplu … pentru ca fix aia primesti … o masina ieftina impachetata frumos.

    00
    • @MoFo: ai dreptate. ai condus pana acum numa lincolnuri si stii tu sigur ca e mai prost decat bmwul, ca si din alea ai condus vreo 5. stai jos, esti roman, ti-ai dat cu parerea aiurea.

  15. @Blonda, eu intr-un mitsubishi mai old de-ti pica fata la cat e de frumos. :lol:

    00
  16. Zoso, vezi si in ce se masoara consumul ala.
    Am avut surpriza, cand discutam cu un amic plecat in state, sa imi povesteasca: a, pai masina mea consuma maxim 15 la suta.
    Aha… nu e rau deloc.
    La care ala: da, 15 galoane la suta de mile. Asta inseamna, cred, vreo 35 litri la suta de km.

    00
  17. Chevy Corvette FTW!!!

    00
  18. adevaru’ e ca s-ar potrivi un vapor cu motor de 4.6L in Bucuresti. sau si pe Valea Prahovei. :D

    00
  19. Nu înțeleg de ce trebuie ca cel care își cumpără un gen de mașină comună, pentru care are certitudinea că va găsi piese de schimb oricând și oriunde, trebuie să fie în mod automat catalogat drept cocalar?
    De exemplu, scutul de plastic care protejează baia de ulei la Audi (o piesă ai cărei suporți se pot rupe oricând pe „șoselele” noastre) costă 7 milioane, în timp ce la Toyota Avensis vreo 18, și atunci, cine e snobul?
    Mașinile americane au un plus în ceea ce privește securitatea pasivă, pentru că încă își permit, însă la celelalte capitole se află mult sub cele europene (aici nu mă refer strict la cele germane). Aveam un amic care avea un Chrysler „Le Baron” (un coupe relativ sportiv dar cu interior pătrățos, ca de „ceneu”), iar în unele momente îi afișa un consum instantaneu și de 29-30 de litri/100km. Era veche, nu avea nici măcar airbag, în timp ce mașinile europene contemporane deja aveau antiblocarea frînelor, controlul tracțiunii ori suspensia activă ca echipări standard.
    Aspectul unei mașini vinde, dar nu e hotărâtor.

    00
  20. @ABS: n-ai inteles nimic. In primul rand in State se masoara altfel consumul, si anume in miles/gallon. Si in al doilea rand, 15 galoane inseamna fix 56.78 litri (Google helps). In State, de vreo cativa ani, o masina care consuma mult se vinde ieftin sau nu se vinde deloc. S-au cam dus dracului legendele cu mamutii americani care consuma un milion cde litri la suta de …sa le zic km?

    00
  21. rectificare: am recitit si am vazut ca ai scris la 100 de km. Mea cupla, stau jos. Ideea de principiu este ca nici in State nu se prea mai cauta motoarele cu consum mare.

    00
  22. Ia-ti masina care-ti place, n-o lua fiindca n-are nimeni la tine in cartier.

    00
  23. Asta cu masinile americane ce consuma enorm e un mit! O masina cu un consum relativ mare inseamna 20 de mile/ galon. Adica undeva la 12l/100km in oras.
    Acuma daca ai masina din anii ’70 sau vreun Ford F-150 atunci e alta discutie (da s-ala teoretic iti face vreo 20l/100km in oras).

    00
  24. Sa mai desteptat lumea…
    Pana si Badea foloseste o masina japoneza.
    Cadou nu pe banii lui…

    00
  25. NOU
    #31

    http://www.youtube.com/watch?v=NCgZU0reLVg Sa nu imi spui ca daca ai avea, ai cheltui 35 de mii de oiro pe asa ceva. Ca aspect suge din toate punctele de vedere.

    00
  26. scuza-ma k iti spun dar nu as da nici un seria 3 ,model 2002-2004 pe un MKZ din asta. acum fiecare cu parerea lui.

    00
  27. Nu trebuie sa fi expert in design auto ca sa iti dai seama ca masina asta chiar arata ca naiba.
    Nu stiu cat de buna este dar cu siguranta arata rau. Desi este masina proiectata in 2004, actualul A6 arata mult mai bine.
    Daca nu vrei sa-ti iei masina nemteasca si daca vrei sa nu fi catalogat drept cocalar, poti sa-ti iei un Jaguar XF, sau un Saab 9-5.

    00
  28. Ce facem, iar vorbim din fotoliu? Audi e mai bun decat Lincoln, BMW decat Cadillac samd
    Are baietii Loganuri?

    00
  29. “am un var care a avut un…”, “un prieten de al meu a avut un…”, “io am Logan, da’ unchiu’ din America conduce un…” …… Ce dracu, ma, aveti si voi ceva argumente din experienta personala?

    00
  30. @zoso, ce-i drept, nu stiu cum e traficul prin orasele americane. Da’ pentru consumul extra urban n-ar trebui sa fie diferente foarte mari intre Europa si US, zic eu…

    PS. Am fost curios si eu sa vad ce valori pentru consum sunt pe net pentru masina mea. Cica 4-5 % in afara…. Yeah, right…

    00
  31. Maşina aia e fabricată în state, deci taxe de import babane pentru UE. Pe urmă, americanii sunt renumiţi pentru fiabilitatea deosebită a maşinilor lor (se strică direct pe banda de montaj), şi pentru calitatea finisării – un Lincoln are un bord de plastic mai urât ca Loganu’. Da, ştiu, nu mă crede nimeni, dar am avut ocazia să mă trambalez cu una’ din astea, şi în afară de tapiţeria de piele a fotoliilor restul arăta jalnic, nişte plastice oribile.

    00
  32. si mai e o duda – tzugulanul de rand nu stie de d-astea. :) El daca vede BMW, Mercedes, etc – saliveaza. Altfel, se mira, se scarpina in crestet si zice – ce plm e asta?

    00
  33. ce te astepti de la rumunsku ?!
    daca nu e beemve (sau, mai nou, audi), suge. according to rumunsku beemve e cea mai tare masina EVAR, si daca ajungi sa iti iei una te vei regasi instant pe cea mai inalta treapta sociala.

    sincer, design-ul lincoln-ului astuia e cam urit si e inghesuiala rau in spate – ceea ce n-ar trebui sa se intimple la o masina premium. insa bmw seria 3 (cu care se compara la pret daca e sa transformi $ in euro) e la fel de inghesuit in spate, are un portbagaj de kkt (teoretic maricel, dar deschiderea atit de mica incit nu poti sa bagi ceva cit de cit voluminos in el (si nu ma refer la mobila, sau saltele, sau ce mai cara romanii cu masina). ca sa nu mai zic ca vine cu navigatie FARA touch screen.

    iar toti aia care se caca pe ei ca toate masinile americane sunt urite, probabil ca n-au auzit in viata lor de cadillac.

    00
  34. Lincoln MKZ A(ll)W(heel)D(rive):

    Starting MSRP: $36,220 (preț de listă)
    MPG City/Hwy: 18/27 (Mile per gallon de benzină)
    Consumul ca pentru români – tradus:
    În oraș: 18 miles/gallon(US) = 13.0674769 liters/100 km
    Pe autostradă: 27 miles/gallon(US) = 8.7116512 liters/100 km

    http://www.onlineconversion.com/fuel_consumption.htm

    Deci, nu chiar așa de prost, considerând că e mașină AWD – deci, un fel de 4×4.
    Șansele să ieși din zăpadă sunt considerabil mai mari decât dacă conduci un BMW cu tracțiune pe spate, să zic. Orice model de BMW.

    Consumul poate părea mare pentru un motor în 6 cilindri: ca o comparație, un Lexus GX470 (că pe ăsta îl știu) cu motor de 4,7 litri în 8 cilindri – 4WD și restu’… are consum de 14 mile pe galon în târg, și 18 pe autostradă.
    14 miles/gallon(US) = 16.8010417 liters/100 km în oraș.
    18 miles/gallon(US) = 13.0674769 liters/100 km pe autostradă.

    Toate cifrele astea trebuie luate cu rezerva că vorbim de autostrăzi americane.
    D-alea cu 6 benzi be fiecare sens – pe lângă orașe mari și 2 prin deșert, ori prin locuri unde numeri o mașină pe oră.

    Ca ultimă chestie… să ne amintim că cifrele astea (consum) se bazează pe transmisie automată…
    :)

    00
  35. @Zoso: și lasă Town Car-ul, că zăpăcești poplația, nu știu ei ce-i aia.
    :)

    00
    • @Blegoo: e un fel de logan mai mare, nu?

      ps: incerc sa ii mai rafinez, sa ii mai educ. dar vad ca pla, tot logan, bmw si audi e baza.

  36. În tradiția lui Zoso, să fac și io un round-up de comentarii:

    • @WhatWhat: da, băh, nu-i dă nasu’ tău – deci, e kâh. Pute rău. Scârbos.
    • @Merge înmatriculată în Albania, zic.
    • @Dojo: Mă abțin, că ești damă bună, și nu vreau să mă înjure DeCe? :)
    • @sorin7486: Așa, taică, vezi că le știi?
    • @Sabotor: Te muți în State, devine real. :)
    • @Brandart: Noroc cu explicațiile tale, că altfel greșeam profund.
    • @Mihai: Vezi @sorin7486.
    • @MoFo: Nu repet ce-a zis deja Zoso.
    • @Smeq: Da, s-o plimbi în parcare la Ikea.
    • @Teniescu: Fix așa m-am gândit și eu: https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_GX
    • @corect: M-ai zăpăcit. Ia d-aici: http://www.onlineconversion.com/fuel_consumption.htm
    • @cosmin: Păi… nu da, mă vezi pe mine că te forțez?
    • @a_r_i_e_s: Păi, dacă tu nu ești expert, cum dreaq’ îți dai seama? :)
    • @Radu: Lasă, băh, nu știe băieții de astea ce vorbești tu… :)
    • @Sabotor: “…pentru consumul extra urban n-ar trebui sa fie diferente foarte mari intre Europa si US, zic eu…”
    Sanchi, zic eu. Ai condus pân Hamerika?
    • @Zoso: Oare de ce vii tu cu subiecte d-astea la care lumea e în plop? Vrei să-i pedepsești? :)

    00
  37. 1 US gallon = 3.78541178 liters

    asta asa, pentru baietii de mai sus care calculeaza rapid si din minte

    00
  38. @Blegoo – mai, sa zicem ca in oras, prin us, consumul ar fi mai mic decat printr-un oras european. Pana mea, or fi strazile mai mari, traficul extrem de fluid, habar n-am. Dar pe autostrada, unde se merge intins, cu viteza constanta, n-ar avea de ce sa fie diferente prea mari de consum (evident, ma refer la aceeasi masina).

    00
  39. Imi place ca in Romania, de fiecare data cand se vorbeste despre masini premium, se ajunge la discutii despre consum. Pai, daca ti-ai permis o masina scumpa, inseamna ca iti permiti sa ii pui si benzina, nu?

    00
  40. Americanii n-au mai facut o masina ca lumea de la Model T incoace! :lol:

    00
  41. Legat de fixatia romaneasca legata de german cars rulz ai mare dreptate. Toate masinile nemtesti sunt ceeele mai tari, consuma 4% daca le forjezi f tare iar uleiul il schimbi dupa 1 milion de km:0
    Dar si dupa ce te dai cu o masina americana intelegi ca nu degeaba se zice ca americanii nu stralucesc la inteligenta :)
    Dupa ce am mers o vreme cu GrandCherokee 2009 3.7 V6 pot sa zic ca e o masina a paradoxurilor:
    – are cruise control, dar butoanele sunt imprastiata pe ambele spite de sus ale volanului (de obicei doar pe dreapta). Mai tare e faptul ca butoanele de cruise nu sunt iluminate si sa vezi ce haios e noaptea pe autostrada sa pui cruise-ul
    – are busola in bord dar nu are ceas
    -Consumul in afara orasului nu prea coboara sub 15%
    – Computerul este cumplit de primitiv:nu are range, nu are consum (asta e un plus, cred :))
    – Ditamai SUV-ul dar modelul respectiv era cu tractiune exclusiv spate

    00
  42. @spellcheck – discutia a ajuns la consum pentru ca valorile alea par (ma rog, cel putin mie imi par) ireale. Si pana la urma, de ce nu s-ar discuta despre consum? Daca iti cumperi o masina premium, poate sa consume si 40% si nu te intereseaza? Nu vorbesc de cazul in care iti cumperi masina cu motor mare si n-ai bani de benzina, aia-i o mare tampenie, dar chiar daca iti cumperi masina premium te interesezi si de consum ca si consumul intra la cheltuielile ce le vei avea cu masina…

    00
    • @Sabotor: spellcheck se referă la un pic altceva. noi n-avem bani sa trecem strada si ne căcăm pe masina pentru ca e albastră si are consumul mare. eu as merge pe ideea “am destui bani sa mi-o iau, acum ma uit la detalii” sau “conduc ceva asemanator ca valoare, hai sa imi dau cu parerea”. dar asa, e ca lamentarile loganiştilor ca bmwurile sunt scumpe la intretinere si sunt si masini de cacat, ca au maneta de semnalizare pusa pe stanga, nu pe dreapta.

  43. @zoso: de ce te faci ca nu intelegi? Am zis ca A6 arata mai bine decat asta, nu ca este culmea designului auto. De fapt, majoritatea masinilor arata mai bine decat asta.

    00
  44. Eu nu zic ca nu conteaza consumul, dar la o astfel de masina consumul nu este cel mai important aspect. Imi place ca nu se discuta de dotari, nu se discuta de confort sau alte chestii din astea neimportante (in special la o masina premium), dar se discuta de consum…
    E ca si cum mi-as face o vila cu 10 camere si toata lumea sa fie interesata doar de cat ma costa incalzirea/apa/curentul. In rest nu conteaza ca in casa aia am sala de jocuri, mini cinematograf si piscina interioara. Astea nu-s importante. Important e cat ma costa intretinerea… Pai, daca am avut bani de o astfel de casa, nu inseamna ca am bani sa o si intretin??? Intretinerea… fie ea cat o fi, asta e, nu?

    00
  45. Da, am inteles aia si stiu ca sunt destui care vorbesc cat de naspa e marca X cand ei n-au bani nici de Dacia 1300 din ’79. Dar in cazul asta discutia nu s-a dus in directia “vai, cat de naspa e masina aia pentru ca consuma y litri / 100km”. Cam asta vroiam sa subliniez. A, si faptul ca daca totusi se ajunge sa se vorbeasca de consum, nu-i musai sa fie din punctul de vedere al unora ce-si iau X5 si pun GPL.

    00
  46. @spellcheck – pai uite, mie nu mi se pare nici urata, nici frumoasa (desi, da, e altceva fata de puzderia de audi si bmw de la noi) nu pot sa-mi dau seama cat de confortabila e ca n-am avut ocazia sa stau intr-una, nu stiu cum se comporta pe sosea ca n-am avut ocazia s-o conduc… uite, daca ziceam ca mi se pare ca motorul e prea slab pentru masina aia (nu, stiu nu e slab, dar fa-mi pe plac :) ) se trezeau unii sa-mi spuna… baaaai, da’ de unde stii tu, ca ai vazut asa masina numai in poze :).

    Asa ca am zis doar ca mi se pare ca-i prea mic consumul, a raspuns zoso, apoi blegoo si s-a ajuns la o discutie despre consum.

    Eh, dar deja discutam prea mult de alte treburi, in loc sa vorbim despre masina :)

    00
  47. @Sabotor – exact, discutam prea mult de alte treburi. Exact cum spui si tu, masina nu e nici frumoasa, nici urata, e ok. Poate ca daca as vedea-o in realitate, mi-as schimba parerea. Oricum, imi place mai mult decat audi sau bmw (led-urile de la audi mi se par chiar de neam prost). Cu Lincoln am mai fost (ce-i drept, era un Navigator) si chiar mi-a placut. Asa ca, probabil as fi foarte placut impresionat de masina asta.

    00
  48. @Zoso @ #46:
    Te lupți cu morile de vânt?
    :)
    Singur printre dușmani?
    :)
    Bine, băh…
    :)

    00
  49. pe cand un “ceafa de porc” se va da jos dintr-un astfel de exemplar ?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.