TopBlogZosoblack

Diferenţa dintre janta de aliaj şi de tablă?

Sâmbătă mi-a explodat un cauciuc, semn că ar cam trebui să le schimb. Pe lângă asta, şi janta s-a stricat, aflând ulterior că trebuie să schimb toate jantele.

Faza e aşa: o jantă de aliaj originală costă la Euromotor (serviceul Renault în Braşov) 200 euro. O jantă de aliaj normală costă în jur de 100€. O repar pe casco pe cea bulită, dar după aia dau 600€ pe 3 jante originale sau îmi iau 4 jante aliaj normale şi economisesc 300€?

Plus, cică jantele de aliaj nu sunt bune pentru România şi pentru stilul meu de condus, mai bune ar fi alea de tablă. În afară de greutate şi aspect, care sunt diferenţele? Se găsesc jante de tablă aspectuoase?

ps: de unde imi iau niste covoraşe all season pentru megane?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

49 comentarii

  1. Ce nevoie ai ca jantele de tabla sa fie aspectuoase, nu ai capace?

    Thumb up 4 Thumb down 3
  2. Ai dreptate, nu ai, my mistake. Dar cumperi capace si iesi mai bine la pret decat daca iei de aliaj.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. “tabla” si “aspectuos” sunt doua cuvinte care se bat cap in cap.
    Eventual tabla si niste capace standard, asta e combinatia cea mai buna pentru situatia din Romania.

    Pentru ca nu te-ai nascut in Detroit, nu va sincer de ce ai arunca pe geam 300 de euro cand ai putea face o revizie de banii aia. (“They spinnin’ nigga, they spinnin’!” – Chris Rock)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Unu. patit similar – o janta destul de rau lovita cu o buza de aluminiu aproape rupta. Am optat pentru un set nou de jante de aliaj (noroc ca aveau atunci pe stoc chiar dimensiunea mea) la aprox. 300 lei/bucata. Marca (semi)-no-name din Germania, zic ei.Whatever – arata bine si pare solida.
    Doi. da, la stilul pe care-l mai vad pe la tine din filmuletele de pe trafictube mai utile ti-ar fi niste jante de tabla si niste capace ieftine. Oricum le vei pierde repede. :-) Jantele de tabla sunt mult mai rezistente la tavaleala si recomandate pentru indreptari si re-indreptari.
    Am avut de-a lungul timpului si de tabla si de aliaj. Diferenta in dinamica masinii e mai mult moft, as zice.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. jantele de aluminiu permit o racire mai buna a discurilor de frana :P

    Thumb up 2 Thumb down 1
  6. Am luat jante de tabla cu rotile de iarna. 250lei o janta, 250lei un cauciuc. N-am simtit vreo diferenta notabila.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Eu zic ca ar trebui sa incerci la dezmembrari sa iti cumpari janta cu 100 de euro maxim si ai rezolvat problema.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Salutare. Diferenta intre o janta de tabla si una de aliaj ar trebui sa fie greutatea, in sensul ca cea de aliaj ar trebui sa fie sensibil mai usoara. Din pacate, multi producatori/vanzatori de jante sunt interesati doar de aspect, rezutand de multe ori jante de aliaj mai grele decat cele de tabla. Dar care arata bine. :) :) Acuma, fiecare ce vrea de la masina, performanta sau aspect. :) Dupa mine, daca gasesti jante OK de aliaj, mai usoare decat cele de tabla, la un pret decent, ia-le. Daca nu, mergi linstit pe cele de tabla. Plus ca astea de tabla nu sunt asa de tentante pentru hoti. A propos de asta, am vazut jante de aliaj care erau facute sa imite exact unele de tabla. Doar ca erau sensibil mai usoare decat cele de tabla. :D
    Dezavantajul jantelor de aliaj e ca la socuri se sparg/fisureaza, cele de tabla de obicei se indoaie (desi uneori iremediabil, asa ca tot la schimbat ajungi, dar la alti bani fata de cele de aliaj). Cele de tabla se reconditioneaza relativ usor prin roluire, cele de aliaj mai greu, dar se pot rolui (desigur, daca deformarea e in anumite limite). Astea de aliaj unele se pot suda daca s-au fisurat, desi nu e prea indicat.

    Legat de covorase, eu am pentru masina mea covorase + tava in portbagaj luate de la tipul asta: Arata foarte misto, sunt dedicate pentru modelul de masina, in sensul ca urmareste foarte bine conturul tapiseriei portbagajului, iar la interior a trebuit doar sa tai pe contur o zona mica in deptul pedalei de acceleratie, ca sa se poata duce pedala la maxim jos (conturul de taiat era gata desenat :)) In fine, nu ii fac reclama, ca habar n-am cine este, dar poate te ajuta cu ceva. In Brasov stiu ca mai sunt astia care aveau ceva covorase, dar nu stiu sa iti spun nimic de ei, ca nu am luat nimic de la ei: http://www.scut-motor.ro/contact.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. @zoso – o janta de tabla se indoaie semnificativ (a se citi – suficient cat sa influenteze comportamentul masinii) mult mai repede decat una de aliaj, dar se si indreapta infinit mai usor. Din experienta mea de sofer cu un stil relativ agresiv, la fiecare schimbare de roti vara/ iarna (am seturi diferite) indrept una / doua jante.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  10. Pentru covorase ii recomand pe cei de mai jos , vezi si pe la finalul topicului ce noutati sunt

    http://www.reno.ro/-VAND-Tavite-portbagaj-presuri-si-covorase-t101671.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Da’ inainte sa apelezi la reprezentatii producatorului n-ar fi fost mai bine sa dai un search aici

    http://www.reno.ro/index.php?act=Search&CODE=show&searchid=7795cefdedbe432f0dd0175ac8038692&search_in=posts&result_type=topics&highlite=jante

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Ia jante de tabla. Nu o sa mori tu acum de aspect.
    Diferenta majora intre tabla si aliaj este greutatea. Si experienta imi spune ca una de aliaj este indeajuns de mult mai grea decit una de tabla. Vrei aliaj si usoara ? Scoate banu serios. Altfel nu exista loc de discutii. Eu am o janta de aliaj aproape patrata pe care am roluit-o cu succes. Se indoaie mai greu, insa si costurile sint pe masura cind ai probleme.
    Eu iti recomand tabla. Costuri mai mici si reparatii mai usoare si rapide.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. @zoso – de aliaj. Alea de tabla le-as indrepta de 4 ori pe an la cum merg eu…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. errr nu că aș ști multe în domeniul auto dar nu crește consumul odată cu greutatea ?

    sau diferenta de consum între o mașină cu j de tablă și aceeași mașină cu j de aliaj, e insesizabilă ?

    zic și eu.. Eu credeam că ăsta e scopul jantelor de aliaj

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. exista și jante de tablă care arată ok. eu din alea am. au spite (la fel ca cele din aliaj) și capace potrivite. la prima vedere arată ca cele din aliaj.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. Eu as recomanda jantele de aliaj (doar din motive practice, nu estetice), desi sunt ceva mai scumpe, inclusiv la indreptat. Niste jante de aliaj mai bune costa ceva mai mult, dar fiind ceva mai usoare creste putin si manevrabilitatea, adaugam si niste cauciucuri ok si e posibil sa simtim si diferenta :)
    Eu am pus mereu accent pe partea asta…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. hahahahahaha vino cu familia la ING :))))

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Jantele de aliaj de la Renault (OEM) sunt foarte moi si nu prea se preteaza bine la asfaltul (lipsa asfaltului) din RO. Eu la M2 am tabla + capace si nu am avut probleme pana acum chiar daca uneori iau niste gropi mai nasoale. Nu pot spune ca am mers perfect cu masina dar nu a trebuit sa le roluiesc sau sa le echilibrez exagerat. Daca tot vrei sa faci o afacere incearca sa-ti gasesti o janta de la dezmembrari sau pe forum ca se dau de toate soiurile la bani putini.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. @Zoso: nici un producator de automobile nu da ca solutie tehnologica reparatia jentilor de aliaj cu care isi echipeaza masinile. spune-i asta inspectorului de daune si incearca sa ceri inlocuirea ei in nota de constatare.
    pe de alta parte verifica-ti contractul de casco: multe firme de asigurari au stiplat, in ultima vreme, ca nu despagubesc jentile decat daca avaria provine dintr-o lovitura directa, impact cu un obiect oarecare sau masina iar aceasta avarie se extinde si asupra altor elemente ale masinii.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  20. Jantele de aliaj sunt superioare la orice capitol celor din tabla, mai putin la pret. Cauta un set de jante de aliaj pe okazii sau la dezmembrari, se gasesc usor jante de Megane pe 16″ originale, pretul e cam 1000-1200 lei set de 4. Jantele originale (OEM) sunt mai bune decat cele turcesti sau no name. Recomand JWI, Borbet, Fondmetall, rezista bine. Povestile cu spart si indoit jante sunt reale, dar ca sa spargi o janta din aliaj de calitate este destul de greu si la o lovitura similara janta de tabla o arunci. Repet, orice fel de jante pe 16″ le gasesti aduse de afara, impecabile. Obligatoriu proba la cumparare direct pe standul de echilibrare roti, inspectie vizuala, atentie la compatibilitati (conicitate prezoane, ET, filet prezoane, distante intre prezoane sau diametrul interior al gaurii centrale). Avantaje jante aliaj vs tabla: mai usoare, mai rigide, frumoase, ventileaza mai bine, rezistenta comparabila sau mai buna. Dezavantaje: mai scumpe, daca se sparg sau se indoaie necesita costuri mai mari decat cele din tabla (dar se refac si cele din aliaj (sudare, roluire, etc).

    Thumb up 3 Thumb down 1
  21. Jantele de alias sunt mai rezistente decat cele de tabla… Si da… se intreapta si ele cu succes…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  22. @Bluehand, turcii pun mai mult bicarbonat in reteta aliajului sau cum? Toate sunt identice.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Aliajele astea de la noi…..e porci!
    Ia de tabla cu incredere si o sa fi multumit.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Janta normala ti-o da pe CASCO? Ca altfel 600-400=200 de obicei.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Am megane ca si tine cu jante pe 16 din aliaj. Tin maxim 4 luni si tb indreptate la suma de cel putin 50roni pe janta. Sunt de absolut toata jena, de asemenea e perfect adevarat ca daca meganul tau e fabricatie franta si nu turcia ca al meu, e f posibil ca jantele tale sa fie mult mai rezistente la tavaleala.
    Eu am trecut oricum pe tabla, mult mai ieftin de indreptat si rezista mai mult la tavaleala

    Thumb up 1 Thumb down 0
  26. Daca mergi doar pe asfalt, sunt mai bune cele de aliaj. Pentru offroad – nu e cazul la tine, de tabla. Cele de aliaj sunt mai rezistente, dar cand se strica sunt mai greu de reparat. Cele de tabla se repara mai usor, insa se strica mai usor.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  27. dacă ai o maşină să stai toată ziua să te uiţi la ea cît e de frumoasă, categoric aliaj. dar nu pari genul. mai degrabă, un megane e o maşină care să te ducă din punctul a în punctul b în anumite condiţii de confort, cu un consum decent, o dinamică decentă, cu un număr de pasageri, cu un volum de bagaje, pe care să o schimbi după un anumit număr de ani, etc. categoric tablă. cu sau fără capace. important e ca maşina să meargă bine, să fie îngrijită şi cam atît.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  28. Jantele de aliaj se indreapta si alea! In Cluj costa undeva intre 60-100/Lei pe roata.

    Daca vrei performanta + aspect recomant jante “racing/rally”. O.Z Racing (la care la un moment dat se dadea garantie pe viata), Speedline Evo Corse etc. Cu acestea nu ar mai trebui sa ai probleme cu indoit&Co.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Pai…nu te uiti cu atentie…uite http://www.reno.ro/index.php?s=c79714a93c82850c4605b40e0891f86c&showtopic=208942&hl=jante

    Nu stiu ce echipare ai dar daca ai cumparat masina din Ro poti avea maxim 3 tipuri de jante ( ex – Nervastella, Tuxedo).

    Nu mai vreau sa intru in polemici cu cei care posteaza pe aici despre cat de naspa sint jantele de Renault ca n-au bani de “genti” magneziu…dar sfatul meu daca nu poti sa o repari e sa-ti cumperi una de pe forum.

    Identifica modelul pe care ai si vedem ce putem face.

    PS: dimensiunile agreate pentru M 2 ar fi 7×16 ( 7X17) si prinderea de 4×100.

    Daca vrei ceva mai mult si esti dispus sa investesti bani iti recomand OZ. Daca nu, cum am zis mai sus, vorbim.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  30. Zoso, prostia se plateste. Unuia ca tine ii trebuie jante de tabla, daca o tot da prin gropi :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  31. la intrare in Romania ar trebui sa fie un loc unde sa-ti lasi jantele de aliaj si sa le schimbi pe unele de tabla. Stiu ca au mai zis-o multi, dar tabla e mult mai k pentru drumurile astea. Iei niste capace dragute si nu ai treaba. Nu se renteaza sa dai 200 euro pe o janta si sa mai dai vreo 50 pe an la indreptat. Pare tabla mai slabuta, dar se comporta bine si dupa indreptare, iar pretul e semnificativ mai mic.

    Daca ai avea drumuri pe afara eu sugerez sa verifici si prin Ungaria preturile, fac astia ce fac si la ei tot mai ieftin e totul.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  32. Am spart si eu una de aliaj la un moment dat. M-a costat 1800 ron cu tot cu cauciuc. La un Citroen C4. De atunci circul numa’ cu d’alea de tabla. Sunt mai bune pentru drumurile noaste.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  33. In Romania nu mai merita nici jantele de tabla. Senile nene! Sunt unele orase unde nici cu tancul nu-ti vine sa intrii.

    PS: Impresionant pozitii in Google SERPS pentru “cuvantul cheie” din acest articol.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  34. Intr-adevar nu prea ai alternativa la asta cu votatul, dar la jante din fericire avem =)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  35. Pai ce intelegi tu prin all season ? Presuri de cauciuc cu buza cauti tu ?

    Omu ala are cele mai marfa presuri cauciuc si textil , sunt cele ce le au si producatori , facute toate in Nemtia doar ca nu au logo-ul

    Eu mi-am luat o pereche de covorase de cauciuc acum 2 ani , sunt perfecte si acum .

    Thumb up 0 Thumb down 0
  36. Nu imi dau seama de ce inca mai exista persoane care cred ca jantele de aliaj care se invart in jurul pretului din articol sunt mai usoare decat alea de tabla.

    Daca iti place cum arata masina cu jante de aliaj, ia-ti din alea. Daca nu ai placeri din astea, mergi linistit pe table + capace. Fii pregatit sa dai o groaza de bani si pe capace care sa nu arate a turcisme.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  37. @zoso, il recomand si eu pe themircea, mentionat de L!nuX. Am luat pentru Fiat-urile mele si toate se potrivesc la perfectie!!!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  38. Io am cauciucuri cu balonul mare, si desi am luat carca de gropi, santuri, rascait borduri, n-am nici un semn pe jante sau cauciucuri. Bine, nici masina n-are doua tone, dar ca idee.

    Acu poate-s prost, dar daca pe casco iei o janta la fel ca celelalte 3, care-i problema?

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • @add: casco imi acoperă doar acea jeantă bulită. pe celelalte 3, care trebuiesc şi ele schimbate, nu.

  39. Pentru tavite incearca la http://www.rimimg.ro. Sunt din TM si sunt f seriosi. Eu de la ei am luat pt Bimmer.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  40. cel putin o data pe semestru nimeresc o groapa cu peste 130 la ora, o canalizare fara capac, un capac fara canalizare, in general chestii care mi-ar face janta de aliaj inutilizabila.
    avand in vedere ca 1.octavia mea, ca si renaultul tau, pe langa functia de comuter, exprima un statut social care tot asa va fi “citit” de ceilalti, indiferent de materialul jentilor, 2. faptul ca o masina se conduce dinauntru si nu iti poti admira jentile in timp ce mergi, 3. pret 4. ce-am spus in deschidere, nu inteleg de ce tine toata lumea sa aiba jenti de aliaj.
    mai stiam o gagica tare mandra de faptul ca avea jenti de aliaj, dar scapa din vedere tamburii frana si suspensia ne-independenta pe spate (asta daca vorbim de tinuta de drum).

    Thumb up 1 Thumb down 0