Dieselul e zgomotos…

O chestie am observat-o la Octavia făcută praf joi: dieselul e extrem de zgomotos. Aproape că uitasem, serios, de cât de zgomotoasă este o mașină non premium pe motorină (alea scumpe au izolația/insonorizarea mai bună, dar tot se aude ca un tractor), pentru că Foresterul, deși avea motor 2.5, abia se auzea cum torcea până pe la 100km/h.

Așa că tare m-aș duce din nou către o benzinară. Nu vreau să pornesc o discuție/trollaj despre care combustibil e mai bun, doar notez că benzina e diferită în sensul bun. Da, la 2.0 nu ai zvâcul pe care îl ai la diesel, dar parcă mi-ar place să merg 50.000km fără probleme majore la motor.

Două clipuri bune, care explică diferența dintre benzină și motorină și cutie manuală și cutie automată.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

86 comentarii

  1. Renault TCe 200 pe noul Talisman. Motor turbo de 1.6 litri pe benzină cu 200CP. Peste 4-5 ani tocmai va avea un preț bun.

    00
    • Am mers cu motorul ala e genial. Nu stim cat e de fiabil insa 1.6 diesel prin comparatie care are deja cativa ani se pare ca e super ok.

      00
  2. Zgomotul de diesel nu scade neaparat doar prin izolare.
    Cu cat e mai premium, cu atat merge mai optimizat, difera usor materialele, tolerantele, injectia – tehnologia.

    00
    • Nu are zvác aia de 2 litri benzina???? Si are aia de 1.9 disel??? Poate invers. Concluzia e simpla: disel silentios este de la 25-30.000 euro in sus.Daca nu mergi 30.000 km pe an nu merita disel. In rest numai avantaje la benzina.

      00
    • „dar parcă mi-ar place să merg 50.000km fără probleme majore la motor.”
      corect e „mi-ar plăcea” off gramatica asta

      00
    • bă băeţ ! comentaţi jos, da?
      ca n-am comentat primu sa veniţi voi cu japca.
      hai, valea !

      00
    • @rockerson Ce sarac esti bai oaie… Vai de plt, ai comentat primu’ si cel putin doi tovarasi-s peste tine…

      00
  3. Intr-adevar, in 4 cilindri este zgomotos, chiar si la turatii joase (<2000 RPM). In schimb, diesel-ul in 6 cilindri este mult mai silentios, si se simte mai echilibrat. Relanti-ul este la 600 RPM (spre deosebire de 4 cilindri, unde este la 800-850 RPM).

    00
  4. „mi-ar placea” in loc de „mi-ar place”

    poate gresesc eu…

    00
  5. @zoso cumva dieselul ala e un PD? Ca am observat ca sunt mult mai zgomotoase decat versiunile CR :D

    00
  6. concluzia? niva pe benzina cu cutie automata? :)

    00
  7. Vali, stai asa: si ce daca e zgomotos un diesel? nu inteleg! eu am o benzinara si jur ca de fiecare data in depasiri imi doresc un diesel

    00
    • 1.2 tsi? 1,5t?
      Gen eu am un opel vectra vechi saracu, 1.8 benzina 16v nu mai mare si nu mi-e rusine in depasiri…

      00
    • Păi o ții mai sus în turații. E complicat?

      00
    • Probabil dupa o sa aiba o revelatie in viata in momentul in care afla de „downshifting”.

      00
    • Sa inteleg ca la benzinara tu schimbi vitezele la turatii de diesel?

      00
    • lasati omul in pace. mie cand mi-au schimbat supernova cu loganul diesel a venit „seful de coloana” si mi-a zis parinteste ca dieselul nu e ca benzina… trebuie condusa mai turat asa. eu, obisnuit cu motocicleta, ma intrebam daca trebuie sa schimb treapta la 17k de ture…

      00
    • Sunteti rai. Eu inteleg ce vrea el sa zica. Fie are un benzinar aspirat de 1.8-2.0, fie are un benzinar turbo mic 0.8-1.4 si compara mere cu pere.
      In depasire ai nevoie de cuplu, iar masinile diesel Turbo au cuplu din plin. 2.0 TDI de 140cp de la VAG are mai mult cuplu decat 2.0 TFSI de la VAG de 200 cp (320nm vs 280nm). Diferenta e ca la TDI senzatia de cuplu o ai 2-3 secundee pana ajungi la 3500 de ture, pe cand la benzina te tine pana la 6000 de ture. Plus alte diferente pe care nu are sens sa le enumeram.
      Daca compari 1.6-1.8 sau 2.0 aspirat cu 1.9 TDI, normal ca tdi-ul o da mai bine. Compara 1.9 diesel aspirat cu benzina si vezi acolo rezultate. La fel si la motoarele mici. Nu poti compara 1.4 benzina aspirat cu 1.5 dCI. Dar 1.6 benzina turbo cu 1.6 TDI e alta poveste…
      Motoarele diesel pe masini uzuale au fost puse cu un singur scop: sa aibe consumul mai mic. Dupa 30 de ani de cand au inceput sa devina main-stream, singurul lor atu inca este consumul, nimic altceva. Nimeni nu-si cumpara un diesel ca e mai simplu de reparat, mai ieftin la piese, mai trainic sau ca trage mai bine decat un benzinar cu motor asemanator (cilindree+turbo). Toti si-l cumpara ca e mai economic pe termen lung, daca faci peste 20k km pe an, si aia mai mult in afara.

      00
    • Astra h, 1.6T 180cp , fara rusine la cat se duc turatiile…pana la linia rosie :)) „zgomot frumos pentru urechi” :))

      00
    • Sa vezi ce misto e cand cu un amarat de nissan 1,6 turbo de 210 cai dau fum la toti nepotii care se cred King of the Road cu 2.0TDI. Am condus benzinare toata viata, de la 1.4 aspirat pana la 5.7 Hemi. Intre timp am condus si 2 dieseluri 1.9 HDI si 2.0TDI. Intr-adevar au o senzatie misto la accelerare pana da in plafonul de cuplu, dar cine zica ca benzina nu trage ca un diesel inseamna ca nu a condus alt benzinar de la berlina.

      00
    • @Paul Ce-are benzinarul aspirat de 2.0? BMW are motoare din astea de 170-180 de cai (nu știu ce cuplu au). Plus Honda, care avea pe S2000 cel mai tare motor aspirat de 2l: 240 de cai frumoși.

      00
  8. Alegeri, alegeri, alegeri. Buget vs. zgomot vs. km anuali, etc. etc. Aceeasi discutie interminabila.
    S-a inventat ceva nou in domeniu?

    00
  9. Nu e mai bine sa simti sub tine cand merge motorul si daca apare un zgomot aiurea sa simti imediat?

    00
    • Cand ai diesel orice zgomot si vibratie normala a motorului anuleaza o potentiala vibratie nasoala. Deci mai greu sa-ti dai seama ca ai o problema.

      00
  10. Era cumva pompa-duza? Sistemul VW numit asa este f eficient, dar deloc echilibrat si foarte zgomotos.

    00
  11. zoso de ce nu iei in calcul si un motor hibrid?

    00
  12. postare pentru clubul celor cu 200+ comentarii

    00
  13. Dieselul se si incalzeste mai greu. Si in iernile din Canada conteaza. Am avut un VW TDI de 2013 parca – nu mi-a placut deloc. Ca un tractor, se incalzea masina cand ajungeam la destinatie si nici consumul nu era asa mic. Am schimbat-o c-un VW pe benzina anu’ trecut cand au avut o oferta mai bunicica. Desi si asta pe benzina e mai zgomotoasa decat Mazda 3 a lu’ fi-miu. Model 2015, e mai linistita, nu asa smucita ca VW-ul, motorul mai smooth si consuma mai putin. Amandoua automate si benzina. Deci Mazda 2015 e mai buna decat VW 2016 :) Nu mai iau VW-uri ever.

    00
    • VW 2016 e in realitate VW 2012. Astia au talentu sa refoloseasca solutiile anteriore. Am sa dau din casa : electronica viitoarelor VW 2019..2020e aceeasi ca si pe astea din 2014…2016.

      00
    • Dan C: Din câte am auzit, în Canada încălzirea auxiliară nu e opțională, ci obligatorie. Dacă e reală informația, cine te oprește să folosești opțiunea? (Face bine și la motor) Ori scaunele încălzite.

      00
    • @dan: Nu stiu ce-i aia „încălzire auxiliară” si mi-e lene sa caut. Oricum, in Ontario nu e obligatoriu si TDI-ul pornea la prima cheie indiferent cum era afara. Nici cauciucuri de iarna nu-s obligatorii.
      Iar scaune incalzite am avut la TDI. Numai ca e cam zero cand aerul e tot rece. Ce folos ca stai cu kru’ pe ceva cald daca prin vent-uri iti sufla tot aer de -20? Si geamurile iti ingheata la loc?

      00
    • Da sfatuitoru, e aceeasi ca astea din 2014,care dupa spusele tale e aceeasi din 2012 ,care e aceeasi din … Deci in concluzie Audi A7 e bazat pe golf 4

      00
    • Dan C: Webasto și Sirocco sunt două branduri de care am auzit. Sunt niște minicentrale care se folosesc de motorina din rezervor pentru a preîncălzi antigelul, cu un consum mult mai mic decât ai porni motorul. Închipuie-ți că, din casă în câteva minute, cu ajutorul unei telecomenzi îți încălzești mașina (motor + interior, sistemul fiind racordat și la instalația de climatizare). Când dai câteva zeci de mii pe mașină, 1500-2000 de euro/dolari cred că sunt suportabile dacă locuiești în zone friguroase.
      La fel am putea spune: ce folos motor pe benzină, care se încălzește cu câteva minute mai devreme decât un diesel, dacă după câțiva kilometri am ajuns la destinație? sau: Ce-mi trebuie mie căciulă, că vântul tot îmi biciue fața?
      Eu, având aceleași concepții, într-o zi mi-am luat o husă încălzită (vreo 100 de lei, din supermarket) și cele câteva minute de condus dimineața au devenit mult mai suportabile.

      00
  14. E simplu: La motorina ai cuplul jos, la benzina il ai sus – peste 3000 ture

    00
  15. Am un Ford Focus 2.0 TDCI 2016 si m-am dat cu Octavia 2016 2.0 TDI (ambele manuale, ambele 140 cai). Focusul meu e mult mai silentios decat Octavia; Octavia suna un pic mai bine decat Escortul meu diesel. Incearca si un Ford

    00
  16. Clipul ala nu face altceva inafara de a spune ca benzina nu-i ca motorina – combustibilii in sine. Și iarna nu-i ca vara…
    Plus ca e usor retardat: la benzină nu prezintă niciun injector, niciun upgrade de la sistemul din 85 pe care-l stim cu totii. Atat ca injectia pe benzina e o opera de arta, forma pistoanelor e un pic schimbată si altele… Faza cu diferenta de volum e clara, dar diferenta aia se mai compenseaza prin alte minuni tehnologice. In schimb clipurile astea-s blocate in trecut bine de tot.

    00
  17. Ambele clipuri sunt despre manual și automatic.

    00
  18. 1.4 TSI, 150CP, consum sub 5.5 (pentru drumuri mai mari de 40km), vechime max. doi ani . De la un anumit grup.

    Numite de unii pocnitori, de alti bmw-ul zgarcitului.

    00
    • Asta cu pocnitoarea a fost la misto. Skoda este masina cu cel mai bun raport pret performanta. Chiar daca nu conduce in topul fiabilitatii, piesele de schimb sunt relativ ieftine. In comparatie cu Mazda,Toyota, Honda.

      00
  19. La cum se discută acum în Europa despre diesel tare mi-e că trecem toți pe benzină pînă să vină cu adevărat electricele… Sunt cel puțin 3-4 proiecte de interzicere și la noi sunt convins că profită ăștia de contex ca să pună vreo suprataxă „de mediu” pentru diesel.

    00
    • in zona schwabenland de la anul sunt interzise cele cu euro5 in oras in anumite zile, si din 2020 nu mai sunt deloc acceptate.
      sunt implicate zeci de mii de masini

      00
    • Cu toate astea, Mercedes si BMW vand in proportie de cel putin 90% diesel. Mi-e greu sa cred ca o dispara asa usor.

      00
    • Nu mai vinde nici dracu dieseluri in viitor, pana si colegii de de la diviziile de diesel de la Bosch is reprofilati pe verde acuma. Se vinde in Asia si India ce se produce acuma. Sa-i intrebi pe parizieni cate dieseluri cumpara. In plus in vest mai e si problema cu milioanele de dieseluri mincinoase

      00
    • VW a stricat meciul cu diesel definitiv cred.

      Râdeam de americani cu benzinarele lor că au consum mai mare ca noi, că ce deştepţi suntem noi cu 90% parc auto pe diesel dar până la urmă tot acolo am ajuns.

      00
    • @C 90% ăla, l-ai scos din cur sau din dos?

      00
  20. Probabil e la noroc – eu la 120 000 km nu am avut absolut nicio problema majora la motor (Lancer 2008, modelul cu motor de VW). Este foarte adevarat ca face ca un tractor, chestie cu care m-am obisnuit pana la punctul in care daca ma sui la nevasta-mea in masina (ceva pe benzina) am senzatia ca nu e pornit motorul. Nu degeaba se da muzica singura mai tare cand sari de 120 km/h :))

    00
  21. Măreț influencer, chiar te împiedici tu în diferențele de consum benzină vs. diesel?
    Eu cred că este un semn. Ai fost curios, ai încercat diesel, n-a fost să fie. Înapoi la Otto e morala!

    00
  22. daca vrei dieseluri euro5 (deci pana in 2015) cauta in Jermanica zona Stuttgart.
    Sunt zeci de mii de dieseluri premium care umba vorba in targ nu o sa mai poata circula de la anu in oras.

    De ex eu pe un a6 avant din 2010 cu 140k nu iau mai mult de 8000

    00
  23. Eu am disele renault luat la 160.000, acum 200.000 +, nici o problema la motor. Nu mai conteaza ca e zgomotos cand faci 1000 km cu un plin.

    00
  24. La Honda CR-V motorul de 2.2 diesel nu e foarte zgomotos.

    00
  25. NOU
    #68

    Aștept discuția în care ne întrebăm dacă totuși manuala nu este mai bună decât automata.

    00
  26. In Romania problema pleaca de la drumuri: ne trebuie masini fasnete sa putem depasi cate un tir, caruta, etc foarte repede. De aici si preferinta pt diesel care la aceeasi cai cu benzina are cuplu mai mare.
    Benzina turbo rezolva oarecum aceasta problema, dar motoarele mici turbo sunt fasnete pana la un punct 3-4000rpm, apoi le faci de rusine cu orice aspirata. Am condus sute de modele de masini si motorizari lucrand 2 ani la o firma mare de rent a car. Am avut personal benzina si diesel si turbo si aspirate. Eu unul nu mi-as lua niciodata motor sub 1.8 si aspirat, indiferent de combustibil. Cat despre cutie am condus destule automate, singura care m-a impresionat la masinile mainstream a fost DSG de la VAG, si aceea in 6 trepte, cea in 7 e mizerabila, iar fiabilitatea la altele e indoielnica.
    Da, o automata e confortabila, te ajuta sa exploatezi motorul mai bine, dar sunt putine care fara un motor potent sunt suportabile in traficul extraurbam de la noi. Cand ai autostrazi deja nu mai conteaza asa mult, orice daca ajunge la 130 in 15 secunde e ok.
    Personal am acum un diesel manual, extraurban e ok, dar iarna in oras consuma deja peste 10. Planuiesc daca nu baga cine stie ce aberatii de taxe sa-mi iau o vechitura (1995-2002) automata si pe gaz pt fataiala prin oras.

    00
    • Ai inceput bine, ai terminat inc ea mai mare balarie posibila. Am eu automata 2004, s-a stricat un pachet din cutie ,a costat reparatia 700 euro. Cred ca doar bati un pic campii, cutiile automate vechi sunt horror…de la faptul ca nu sunt deloc flexibile in trepte pana la convertorul de cuplu arhaic care mai mult papa gaz decat sa isi faca treaba. Da,DSG e alta mancare de peste,dar pre-dsg Dumnezo cu mila

      00
    • Tocmai, nu m-as baga la o automata mai noua, ci la o vechitura de 1000-1500 de euro cu care sa-mi fac treaba prin oras si atat. Atiu ca sunt nasoale, am condus zeci de automate si nu imi plac, dar sunt comode pt oras.

      00
  27. Încearcă o Laguna3 1.6dci, 130cp sau 2.0dci 178cp, modelele făcute după 2010…

    00
  28. Cică scoate Mazda motor pe benzină cu aprindere prin compresie. La rece și sarcină mică aprindere normala cu scânteie, la sarcină mare, compresie. Aș zice că sunt super mulțumit de 1.2 Tsi dar mi-e frică că o să înceapă polemica cu fiabilitatea, lanțul etc.

    00
  29. normal ca e mai zgomotos, se invata la fizica in clasa a Xa de ce. din acelasi motiv se pare ca e mai durabil.
    cand comparam cele doua tipuri de motoare, Diesel si Otto, trebuie sa se tina cont si de factori subiectivi. personal prefer Dieselul, datorita stilului de condus apropiat de cel al unui tractorist.

    00
  30. 1. zgomotul de diesel e o chestie de gust. pentru mine, e zgomotul motorului clasic de locomotiva, imi place. daca iti iei o masina cat de cat ok, zgomotul e prea bine izolat sa fie un deranj.

    2. la ce te referi cand zici ca ai vrea sa mergi 50.000km fara probleme? care sunt problemele care apar la un diesel modern dupa 50.000km?

    parerea mea de sofer de diesel (2.0 TDI CR din 2008) e ca un diesel intretinut ok consuma putin si trage cum trebuie. schimb uleiul si filtrele de 2 ori pe an (castrol edge; indiferent de kilometraj), alimentez premium si nu las rezervorul sa scada sub 25%. O scot saptamanal pe autostrada in a 4-a la 110km/h si la peste 200.000km rulati, masina nu a avut alta problema decat un senzor de la DPF care m-a costat vreo £20. consumul in oras e 7.5% iar pe extern iese 5.4% cu bagaje si aer conditionat (iarna).

    singurele povesti legate de fiabilitatea dieselurilor sunt alea care incep cu motorina ieftina, ulei dubios si fara mentenanta preventiva.

    in concluzie, ia-ti ce-ti place, dar vezi ce-ti iei…

    00
  31. NOU
    #77

    Ce parere ai de o Toyota RAV4 Hybrid noua? Ti-ai permite? O vad ca pe o alternativa buna la diesel, in special in oras. Cius

    00
  32. Am o benzina aspirata 1.6 116 cp pe o compacta si un diesel 1.6 95 cp pe o masina de clasa mica. Imi place mult mai mult benzina, dar in extraurban diesel-ul e mult mai comod de condus. Si eu am crezut ca nu merita diesel la 15k km pe an, dar dupa doi ani mi-a facut economii de vreo 5000 lei, in conditiile in care am bagat in plus doar 250 lei pt filtru motorina (x2). Urmatoarea masina va fi probabil benzina turbo >1.6.

    00
    • Zici ca ai facut economii de 5000 lei in doi ani ?
      Comparand cu ce ?
      Ca sa ai o idee realista trebuie sa compari cu aceeasi masina doar cu motor pe benzina si sa iei in calcul si pretul mai mare de achizitie pentru diesel.

      00
  33. Vali, doua motive sunt arhisuficiente cel putin pentru mine sa optez pentru benzina:
    1. zgomot mic, nu de tractor
    2. iarna porneste fara stres, si se incalzeste mai repede, si avand in vedere locatia ta, cred ca motivul asta e eliminatoriu

    00
  34. Am citit toate comentariile. Suntem un popor de prosti. Astept cu nerabdare interzicerea dizelurilor in orasele din Romania. Dizelu e cancer, pauperilor !

    00
  35. „Dieselul e zgomotos…”
    R: si roata e rotunda …si cerul albastru iar noapte e intuneric. Asta stiam deja. Intre benzina si motorina cel mai bun motor e…ala care-ti place tie. Pt ca exsista argumente pro si contra pt fiecare. Evident oricine cumpara va pune pe masa doar argumentele pro. Pt ca are nevoie sa-si confirme alegerea facuta. SI cum ne e greu sa recunoastem atunci cand facem alegeri gresite, am curaj sa ma cert cu tine (desi nu te cunosc) pe motiv ca combustibilul de-l ard eu e mai smecher decat ala de-l arzi tu. Asa ca morala e simpla. Vrei un benzinar. Ia benzinar. Crezi ca dieselul e raspunsul la cautarile tale in materie de motoare.Bafta. Si aceiasi parere am si ref la cutiile de viteza. Restul sunt legende si povesti de adormit copii.

    00
  36. offtopic: uite aici, nene, renault r12 (dacie 1300 cred) oldtimer cu cutie automata :D doar 3900€
    https://www.2dehands.be/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.