Despre schimbările din newsfeedul Facebook 2016

Pe puncte despre schimbările anunțate de Facebook, care vrea să mai reducă din postările mizerabile din newsfeed:

  1. Două articole pe tema asta: unu și doi. Tarzii de la Vice se bucură aiurea, că ei din asta trăiesc, din titluri șocante și bait-uri care se răspândesc pe Facebook, nu e ca și cum ar avea măcar 20% conținut interesant.
  2. Comparația cu Zynga e total deplasată. Zynga erau niște spammeri infecți, care au tras prea mult de plapuma pe care o aveau și care au ignorat nenumăratele plângeri ale utilizatorilor că sunt prea nesimțiți. Aici e mai simplu: dai “hide all stories from” și ai scăpat. La spamul făcut de Zynga era mult mai greu și mult mai enervant.
  3. Cei care se bucură prea repede de mișcarea asta trebuie să țină cont de ceva: să zicem că mai scade reach-ul paginilor și că oamenii vor vedea mai puține posturi de la pagini. Pare logic. Însă, 3 luni mai târziu, oamenii vor constata că nu le pasă atât de mult de prietenii lor și că viața tuturor e falsă, așa că vor vrea să revină la comentat știri și răspândit rahaturi.
  4. Lucrurile nu s-au schimbat față de acum cinci ani. Conținutul tău e al tău și trebuie ținut cât mai mult la tine. Facebook, Google, Youtube, Snapchat, Instagram sunt doar canale de distribuție și trebuie tratate ca atare.
  5. Instant articles capătă acum o nouă dimensiune. Cine își va mai aduce conținutul pe Facebook și de ce?
  6. Strategia asta de a te face urât de toată lumea e păguboasă pe termen lung, dar Facebook crede că, dacă are juma de glob la ei pe platformă, poate face asta fără consecințe. Știu, știu, sunt prea mari ca să crape, așa zic, toți.
  7. Companiile care au alergat după like-uri până acum vor vrea să revină totuși la treburi mai lumești, cum ar fi vânzările sau băgat în seamă mai mult și mai bine comunități de cumpărători (gen, nu alea cu 100.000 like-uri și 0 comentarii la articole). Și vor privi din nou scârbiți departamentele de social media. It’s great to be a blogger again! :)

 

 

 

concert-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

10 comentarii

  1. Concurs de titluri pentru Vice ?

    „Am vopsit cu ojă 6 pisici maidaneze ca să nu rămână proastă mă-ta!!!!”

    00
  2. 3. Bă, aici nu prea sunt de acord. Eu am fix 16 pagini la care am dat like și niciuna nu ma spumează zilnic. Primesc content din când în când.
    Am scos follow-ul și de la cei pe care ii am în lista și cu care nu am interese comune de procrastinare după modelul ” nu deranjați , ies eu din când în când”.
    Singurul lucru deranjant e ca mai primesc conținut de la „suggested pages” căruia trebuie să îi dau jet cu mâna.
    Că oamenii n-or să mai stea pe Facebook?, vom vedea. Probabil că nu e chiar rău dacă vor sta mai puțin.

    00
  3. Toate bune și frumoase, dar primul link e spre un articol mai vechi de un an.

    00
  4. NOU
    #7

    Oamenii se duc pe grupuri si messenger, in curand n-o sa mai intre nimeni pe newsfeed, viitorul e mini-networks intre oameni care se stiu cat de cat sau au un subiect comun. Incepem sa realizam ca nu ne intereseaza ce face colega de liceu sau prietenul ala bun din copilarie cu care n-am mai vorbit de 15 ani.

    00
  5. Facebook e locul celor ce gandesc mai incet si le place sa li se zica ce sa faca. Sa ma explic nitzel. Totul se invarte in jurul acelui „Like” si „Newsfeed” care inseamna „si voua ar trebui sa va placa asta, si voi ar trebui sa faceti asa”. Dar per ansamblu facebook-ul mi se pare o gluma proasta. In primul an de informatica inveti cum sa faci o baza de date in care sa bagi oameni si sa-i legi unii de altii. Iar informatia e cum nu se poate mai prost organizata (sau asa e dorita a fi, pentru ca utilizatorul sa fie cat mai in ceatza). Exemplu: acum 10 ani nu as fi conceput ca in anul de gratie 2016, vara, sa nu pot cauta in 30 de secunde in orasul x un restaurant deschis la 2 noaptea, care face livrari si are si pizza. Cum ar merge cautarea asta pe facebook? NU merge. De fapt nicaieri nu merge. Tot internetul e o adunatura de informatii care, din cauza ca unii-altii vor sa le manipuleze si sa profite, e total neorganizata.

    00
  6. NOU
    #9

    Oricum facebook e prea mainstream

    00
  7. NOU
    #10

    Un reach organic mai mic inseamna mai multa publicitate platita pe facebook. Toate modificarile facute de facebook/google din ultimii ani au un singur motiv $$$.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.