Despre motorul Ecoboost de 1 litru

M-am dat un pic cu un Ford Fiesta cu motorul de 1 litru Ecoboost, motor premiat și lăudat. Mișto mașina, mică fără să fie înghesuită, interior ok, portbagaj normal. Patru oameni în ea, toți la categoria fulg și fulguleț, fără bagaje, am dat să urcăm un deal mititel prin Cluj. A doua, pedala la podea, l-a urcat încet și trist ca o râmă cu toți cei 100 cai din dotare. Teoretic n-ar fi o problemă, că nu trebuie să urci cu 100 la oră, dar dacă prinzi o porțiune cu gheață sau zăpadă mașina pică în nas.

În rest, chestia cu consumul e relativă, a repeta întruna că are consum bun dacă mergi cu ea bătrânește n-are nici o relevanță. BMW a scos 4% cu noul 320, Polo la fel, tata are consum 4,4% cu o Octavia care e mai grea cu 500kg decât Megane-ul meu, care consumă 7% (iar eu merg așa).

Mașina e ok, sunt convins că Ford va vinde milioane de bucăți, pentru că știu ce vor europenii, dar a insista întruna pe consum e stupid.

update: nu puneți botul la servitorii ford care mai au puțin și fac anevrisme că am scris inițial că mașina avea 80CP în loc de 100CP. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. credeam ca iar are Ford campanie si toata lumea lauda motoru de 1 l.
    Scuze pari normal!

    00
    • @io: probabil și la campanie tot asta spuneam: nu vă urcați mai mult de doi in ea, s-ar putea să nu puteți urca dealul.

    • Uni cred ca nu știu sa conducă masini pe benzina .Eu am Fiesta 1.3si am făcut toată tara cu 4 persoane și bagaj .

      00
  2. Fara sa iau apararea fordului, tocmai am avut un ds3 de 1.6 la 156 cp care a consumat 4.4 afara si 8.ceva prin buc in conditiile in care nu am putut merge batraneste cu ea, insa motorul ala de 1.0 e pt categoria impozite mici/ sub 10k pe an/ pitzi clasa medie nu x6/ tataie si mamaie la plimbare / prima masina fara pretentii etc

    00
  3. Octavia mai grea cu 500kg decât Megane? WTF

    00
  4. Lectie de fizica de clasa a II-a

    Consumul e direct proportional cu:
    – aerodinamicitatea masinii. Putin de jonglat, dar e o diferenta sesizabila totusi intre o masina sport si un SUV.
    – viteza. Cu cat „impingi” mai tare aerul, cu atat consumi mai mult. Exponential.
    – indicele de frecare al cauciucurilor. Aderenta mare = stabilitate mai buna dar si consum crescut.
    – sportivitate: te infigi in acceleratii si frane, consumi mai mult.

    Astea fiind spuse, doar un dobitoc la prima masina inca mai crede ca un motor mic = consum mic. Intre un 1.0 si un 2.0, conduse identic, diferenta de consum va fi de ~ 10%. Dar cu 2.0 nu mori in depasiri.

    00
  5. NOU
    #7

    Fiesta se vinde bine si din cauza pretului.
    In clasa ei are un pret onorabil, iar pe langa asta Ford ofera 2000 de euro discount pentru un tichet rabla. Asta in conditiile in care acum iei un tichet direct de la dealer cu pana in 500 de euro (1800-2100 de lei)

    00
  6. Ford Fiesta 1 litru Ecoboost cu 4 persoane ?
    Sa urce un deal ?
    Asta e masina de oras gandita pentru femei.

    00
  7. @Florin, nu numai ca e mai grea cu 500 kg, dar unde se plimba cu ea? In curte la Jilava? Sau a iesit si nu ne-a anuntat Zoso? :)

    00
  8. No offence…. conduci foarte riscant.

    00
  9. @Toma – conform teoriei tale un motor de 4L o sa consume cu 30% mai mult decat unul de 1L. Atunci explica-mi si mie cum scot un consum de 15,5% la mers de autostrada, cu o masina in perfecta stare de functionare, cu service-urile la timp si cu pana in 50k km? Consumul este direct proportional cu capacitatea cilindrica, si fluctuatiile date de modul cum coduci sunt de neluat in calcul.

    00
  10. Eu la Cheile Grădiștei weekendul trecut, urcare de 5,5 km asemănătoare cu cea spre Poiana Brașov, în mașină eu, Bogdan Petre, Ionuț Bălan și încă cineva, 350 kg în total, s-a dus mașina fără probleme, de-am făcut și depășiri.

    Ecoboost 1 litru, 125 CP, 175 Nm cuplu, dar pe Focus.

    Cel mic de un litru are 100 CP, nu 90.

    00
    • @nwradu: deci tu nu aveai fiesta, aveai focus. și nu de 90, ci de 125. da, radio erevan, radu la telefon…

  11. si eu scot consum de 0% stand pe loc si cu motorul oprit.

    00
  12. Păi, în teorie, aveam o mașină mai grea, cu oameni mai grei la bord și probabil un deal mai dificil în față.

    Avantajul era de câțiva Nm la cuplu (puterea e irelevantă în această situație) și transmisia de 6 trepte. Dar tot sunt surprins de ce zici.

    00
  13. @Toma: ca sa ‘impingi’ masina de la 0 la 20km/h consumi mai mult decat daca o ‘impingi’ de la 80 la 100 km/h. D-aia si consumi mai mult in oras decat in afara.

    01
  14. Logan 1.5 dci, Valea Prahovei. Nu stiu cat am consumat. Nu ma prea uit la consum, ma doare-n pendula…

    00
  15. NOU
    #18

    @exvpa: sau eu cu o medie de 20% pe aceeasi autostrada la 5.6 L. Consumul nu prea creste liniar nici daca il gadili.

    00
  16. @FaraSuparare: Vocuherele se vand cu 500 de lei (da, lei noi romanesti). Au tinut fraierii la pret si cum piata e moarta iar voucherele sunt valabile doar 30 de zile nu le mai cumpara nici dracu. Anul trecut am vandut vouchere cu 600 de euro bucata in conditiile in care valorau doar 900 de euro fata de 1500 cat sunt acum.

    @Zoso: Octavia are maxim 100 kg in plus fata de Megane sedan.

    @Toma: Diferenta de consum dintre 0.8 de la Matiz si 1.8 de la Focus e de vreo 25%. Diferenta de vreo 10% la consum e intre aspirate de 1.6 si 2.0

    00
  17. Eu nu inteleg cum abia urca cu a doua ecoboost-ul cand eu am urcat pante mai mari cu matizul intr-a doua si 5 persoane in masina. Poate nu esti invatat cu motoare mici.

    00
  18. Zoso, ai o problema cu Ford-urile! Focus, man, Focus….

    00
  19. @bogdan c: in oras consumi mai mult pentru ca franezi foarte des. Toti kWh aia bagati cu acceleratia, te caci in ei la franare.
    Valabil si pentru @exvpa, daca esti agitat, creste substantial consumul. Eu o pot duce pe a mea la 10 sau la 13 (deci cam 30% diferenta) , fix pe acelasi drum (DN1), functie de cum conduc.

    Ma gandesc ca un alt factor este si eficienta motorului, care nu are aceeasi valoare pe toata plaja de turatie sau cuplu si, probabil, nici la capacitate cilindrica diferita. Nu cred ca amesteca si arde la fel de bine la 1000rpm si la 4000rpm.

    Simplist, benzina sau motorina de acelasi fel au aceeasi energie potentiala, deci singurele elemente de luat in calcul la consum ar fi aerodinamica, frecarea pe asfalt si greutatea agregatului. Dar, in realitate, nu e chiar asa.

    00
  20. fiesta cu acest motor (infect din punctul meu de vedere, cand cumperi asa ceva ar trebui sa te atentioneze ca nu ai voi mai mult de 2 persoane si bagaj doar de mana) nu am condus, insa am pus mana pe un ford focus si se misca … precum un melc iar daca ai nevoie sa te bagi mai din scurt poti sa-ti iei adio de la o asemenea manevra.
    PS: nu inteleg rostul acestor motoare puse pe masini atat de grele ….
    PSS: aaa da, ca era sa uit, consumul s-a dus in **** pe drum Bucuresti Constanta si inapoi 7% mers regulamentar.

    00
  21. @bluehand „pitzi clasa medie” , @ Jerome „gandita pentru femei”:
    Ultima data cand m-am uitat in proprii chiloti, nu masina imi determina gradul de barbatie. Daca voua masina vi-l determina, nasol!
    In general in oras conduc un Fiat cu motor de 1.2. Conduc piticania aia pentru-s ca-s in oras. Si trebuie sa fiu idiot sa car dupa mine prin trafic 2 tone de tabla inutila, dupa care sa ma chinui sa gasesc loc de parcare pentru 5 m de masina doar ca sa „fiu barbat”.
    Din logica voastra inteleg ca-s pitzi sau daca nu chiar pitzi, macar femeie. Sa nu uit sa-mi fac programare la manichura si la coafor, fata!
    ––––
    PS: Pentru ca am zis Fiat, promit ca daca vad in vreun comentariu cuvantul „Abarth” o sa ma simt si sofer prost si fraier care „nu stie ce-i aia masina”. Serios.

    00
  22. @Alex: benzina ofera energie potentiala ? mama mea…

    00
  23. Te c**i in el de ecoboost. Poate un pic mai eco, dar in nici un caz mai „boost”. Nu stiu ce te mai complici cand doar știi ca solutia optima e o pisicuta de 2.0+ pe Bulgaria….

    00
  24. Motorul ala din cate am citit si inafara articolului tau este o laba. Sincer si mai este si o laba trista. Acelasi consum il scot si eu la motor de 1.2 fara minunatul sistem de start/stop. Daca schimb la 2000 de ture si merg cu maximul 100-120 tot aia scot ca un motor cu 6 ani de cercetare mai jemecher ca al meu.

    00
  25. @vali petcu,

    Pai evident ca nu ma ia. Se duce pilotul de curse ca este masina de un loc. Dar iti dai seama ce repede ajunge :)

    00
  26. OPel asta h break, 1,9 cdti, 8 consum in oras , mers linistit, afara 6,5 maxim 120 km! Mers sportiv, sare de 10 oras, afara 8-9!

    00
  27. Abarth…

    00
  28. Scuza-ma sunt prost uite aici https://www.ford.com/#en-GB/content/ecoboost

    Este jmecher motorul daca il pui pe o masina de 200 de kg scoate un timp perfect pe circuit cu sofer profesionist. Acum sa vad daca gasesc de cumparat motor, masina de curse, si sofer de curse pe bucati.

    aaa, da si poate imi fac si circuit

    00
  29. Mică rectificare: mașina avea 80 cai, nu 100.

  30. @Viorel: da, pasarica, energie potentiala: https://physics.info/energy-chemical/ si https://dexonline.ro/definitie/potential

    Ale dreacu scoalele astea care scoate ele numai tampiti, a?

    00
  31. @capsuna
    Man sau pitzi cum vrei sa-ti spun, noi astia mai sarantoci de pe aici nu ne permitem v8 pentru vacante si 1.2 pentru zi de zi si atunci daca nu era evident, bineinteles, trebuie sa facem acel compromis intre consum rezonabil oras/ spatiu in utilaj si „a nu muri intr-o depasire pe dn cu 1.2”, sper ca am fost destul de clar…
    Iar ca exemplificare skoda de 2.0 tdi/ megane de 2.0 (motorul nou sau asta de 1.6 care e superb de 130cp) sunt suficiente pentru a impaca si capra si varza cand merge la coafor sau pedichiura…

    00
  32. NOU
    #39

    Cand te urc pe tine si alti doi prieteni dealu ala (oricare din cj) cu o fiesta ecoboost de 1.0l la 140 cai sa iti demonstrez ca vorbesti cacat? Probabil erai cu aia de 80 cai care nu prea are turbo din cate imi inchipui eu.

    00
    • data viitoare când vin la cluji, pamfile, așa facem. îți aduc o porție mare de pe drum și tu o mănânci.

  33. Am condus si eu modelul cu acel motor de 1l ecoboost.. dar… doar de la cel de 100 CP in sus este cu turbina.. cele de 65 si 80 CP sunt aspirate, cuplu 100 Nm.. deci slabe de tot. la masa de 1100… astea sunt de evitat.

    Insa daca vorbim de cele cu turbina, e alta poveste.. ce am condus cu 100 CP si 170 Nm cuplu… urca Feleacul cu a 4-a, 80-90 la ora leger, 3 presoane (aprox 220 kg). Nu mai vorbiti prostii si informati-va.. motorul laudat si premiat la care se face atata reclama este cel cu turbina, nu seringile alea aspirate care normal ca nu pot cara atata masina dupa.

    Sunt convins ca cel de 80 de cai e o leguma, de mers duminica la biserica, dar cel de 100 e alta poveste.

    Vat despre clasica poveste masini de femei… have a break, have a kit kat :)

    00
    • Domnilor. Conduc deja de peste un an ,un focus turnir motor de 1.0 l si 125 cp cu turbina ,in fiecare zi. Consum mediu de 6.5 masina foarte comoda , si nu fac reclama pe gratis dar sunt foarte multumit ,are forta caracter si o fata frumoasa ,in curbe impecabil la deal urc fara probleme schimband viteza din a 4 in treapta a 5 cand sant la viteza de 70 80 km’h si tot pot sa merg peste 100 120km’h pe orice panta in sus in aceasta treapta. Da nu este BMW ,am avut unul similar cu 9 cp mai putin singura diferenta intre cele doua masini este rapiditatea de reactie a BMW-ului de altfel ca si comfort ,consum si stabilitate Ford peste BMW dupa un an sunt dea dreptul uimit , precizez ca am facut 13000 km si masina a fost noua cand am cumparato. Totusi pe amatorii de senzatii tari trebuie sai dezamagesc masina in primele doua trei secunde este lenesa ,dar totusi sa nu uitam este o masina de familie nu de curse.

      00
  34. Deci ? Recomandati pentru o dama Fieste 100cp cutie automata ? Va multumesc

    00
  35. Sunt posesor de Fiesta 1l ecob 100 hp si :

    – eu , sotia , 2 copii și un câine de 30 kg încăpem + câteva bagaje
    – Depășiri fac , clima e pe automat deci și ac pornit mereu și nu am simțit ca nu ar putea sa facă fata
    – nu ma hazardez sa spun ca rupe și ca mai știi eu ce alte chestii de genul dar este mai mult decât suficient ( pentru mine cel puțin ) și in oraș și in afara orașului
    – mașinuța este titanium x :D are tot și am fost foarte încântat sa îmi iau o mașina cu preț de lista 19850 euro la un preț de 13750 cu 2 km in bord , garanție 5 ani , fabricata in Köln ( sper ca am scris corect numele orașului din Germania ) și de ce nu impozit 35 de lei :-))
    Ca o concluzie prefer sa am ce am scris mai sus decât „pisicuțe ” , „panterute” și alte golfulețe la care km in bord sunt fără număr și plătesc taxe prin Bulgaria ca na nu am bani sa plătesc un impozit in țara dar vreau sa fiu „bărbat ” și sa învârt volan de BMW . Sper ca nu am deviat prea mult de la subiect dar ca sa rezum mașina este ok , și pt cei care pe sa binevoiasca sa ma apostrofeze ii întreb ce e mai plăcut ? sa știi ca numai curul tău a transpirat pe scaunul pe care stai când conduci sa ca probabil mulți au tras „vânturi ” in marele tău BMW ? :-) ATENȚIE nu sunt ipocrit , dac as avea bani și eu as cumpara un Mercedes dar nou :-) numai bine și mulți km tuturor :-)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube