Despre influenceri, cu Roxana Voloșeniuc și diverși stupizi din online

update: Cristina e mai nuanțată și mai diplomată decât mine.


Uneori, trebuie să faci și munca de jos a bloggingului și să le explici oamenilor cu mai puțină minte de ce sunt stupizi și ce a vrut să spună autorul unui articol pe care îl comentează fără să îl înțeleagă.

Roxana Voloșeniuc, redactor șef Elle, scrie un articol despre influencerii din modă. Nu o cunosc personal și ați văzut cum mă îmbrac, dar știu despre Roxana Voloșeniuc că scrie de mult despre modă. De vreo 15 ani așa. Aș bănui că se pricepe. Mi se pare stupid să o dai în manele de genul “cineva de la Elle” sau “o anonimă scrie că”.

Așa.

Ce face Voloșeniuc acolo e textbook trolling. Arunci o nadă pentru idioți și ei sar pe ea ca rața la muci. Articolul nu este despre Chiara Ferragni, e despre toate alea care se visează Chiara Ferragni, având fițe și figuri mult peste capul lor. Chiara Ferragni a făcut diverse chestii în viață, a apărut pe destule coperte internaționale ca să nu poată fi contestată. Iar Voloșeniuc nu o contestă, spune doar că materialul pe care l-ar fi făcut cu ea nu ar fi justificat apariția ei pe copertă.

Ce au înțeles stupizii? Fix ce nu trebuia, că altfel nu ar fi stupizi:

Fix ca rața la muci!


Bun.

Ce spune Voloșeniuc acolo e ce spun și alții (inclusiv eu): e multă falsitate în zona asta, de aia fetele astea nu sunt influenceri decât dacă se autointitulează ele așa, că altfel sunt praf. Nu ai cum să influențezi pe cineva când cifrele tale sunt jos de tot, și asta se vede cu ochiul liber. De unde și paralela cu Chiara și milioanele ei. E ca atunci când spui că Bill Gates n-a făcut nimic în viață sau că BMW e o mașină nasoală.

Fiți atenți la fraza asta:

Am observat, insa, un lucru comun la majoritatea acestor influenceri care, atunci cand ii vezi in pozele cu care isi incanta milioanele de followers, prezinta o lume care nu are nici o legatura cu realitatea: nu locuiesc in casele in care se pozeaza (de cele mai multe ori inventeaza scuze de tipul “nu putem sa facem pozele pentru ELLE la mine acasa pentru ca varuiesc”, “ma mut” etc…, “hai mai bine sa facem pozele intr-o camera de hotel, un apartament, eventual, pe care, ati ghicit, sa-l inchiriem noi – si iti indica cel mai luxos hotel din zona!

Pe românește: nu pun în practică ceea ce prezintă public. Se dau mari cunoscători și plini de bun gust și bla bla, și când e să treacă la acțiune au o durere de picior, casa lor e varză, mașina lor e cea mai ieftină și așa mai departe.

De ce n-a dat nume? Pentru că nu a vrut să își facă singură rău. De ce să riște ca bărbatul lui Morodan să tragă niște sfori politice și să piardă vreun contract de publicitate? De ce să riște să o ia la omor vreun iubit interlop al unei fașioniste românești? Nu mai bine le-a trolat pe proaste cu idolița lor?


Ah, și a mai făcut ceva. Le-a arătat stupizilor că presa încă contează și că au nevoie de validarea ei dacă vor să îi ia lumea în serios. Ceea ce, pentru onlineri (bloggeri, influenceri, bloggerițe de beauty sau de fashion), e o greșeală strategică imensă, pentru că nu poți fi lider maximus dacă aștepți validarea altora. Presa trebuie să te bage în seamă pentru că ești cineva, nu pentru că vrei să ajungi cineva.

Nobody gives it to you. You gotta take it.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. Cine e Morovan?
    Elle ce vânzări are? Ce tiraj, cat retur?
    Ce nume grele sunt in feșanu’ românesc?
    Știu ca „nu sunt in target”, dar intreb pentru a umple o dimineață plicticoasa de sâmbătă.
    –-
    Volosleniuc e una prietena cu Andreea Raicu, de asta aparea atat de mult Raicu pe coperta revistei? – aici se opresc barfele care au ajuns la urechile mele. :)

    00
  2. Le-ai ascuns numele de parca nu ii recunoaștem din poze :))

    00
  3. O lista interesantă de stupizi. :))

    00
  4. Penibili in comentarii.Dar vorba aceea erau influencerii intre ei: tovarasu’ negrea si restul.Fix ca vitelu’….etc.

    00
  5. NOU
    #7

    Sa-mi iau esarfa portocalie sau fuchsia, ce merge mai bine cu negru?

    00
  6. Cand ii mai acoperi numele lu’ Negrea, grija mare sa nu ai opacitatea pe 85% :))

    00
  7. Ultimul citat e din Vaslui?

    00
  8. NOU
    #13

    oh, c’mon, avem multa saracie, prefacatorie si coana-chiritisme in bloggingul fashionistic insa doar pentru ca Volo le nimereste cu o parte dintre comentarii nu inseamna ca are-ARE dreptate. E clasicul caz de „hotul striga hotul”. Norocul ei e ca in perioada in care se ridica ea copacel in redactia Elle notiunea de transparenta nu exista. Faptul ca nu spune nimic concret cu articolul ei este strategia tipica Elle. Revista intruchipeaza femeia fara semnalmente, nici grasa nici slaba, nici urata nici frumoasa, nici proasta nici desteapta… revista asta a contribuit (si contribuie) la materializarea proastei care a invatat sa nu se compromita emitand o parere, care stie sa nu iasa ca paduchele in frunte si a invatat sa-si tina locul cald. este un manual pentru parvenite. nu gasesc niciun merit nici in prefacatoria ajunsa nici in cea in curs de realizare. sunt doar niste meschinarii aruncate cu disperare de la o tabara la alta, intr-o lupta deja pierduta a suprematiei in relevanta. faptul ca ambele tabere se comporta ca si cum nu au inteles ca industria asta pe moarte denota slabiciune in sinapsa.

    00
    • Oamenii astia traiesc din superficialitate, din aparente. Revistele glossy pe hartie se vand prost, a trecut vremea lor, acum toata lumea s-a mutat in online. Elle trebuie sa reziste, altfel se rupe de editia frantuzeasca si asta e sfarsitul. Asa ca sinecuristii care traiesc foarte bine, de niste ani, in redactia revistei ar face orice sa reziste. In acelasi mod caldut si meschin, exploatand ignoranta.Uneori voioasa.

      00
  9. Ceva nu ( mai ) merge bine daca ditamai redactorul sef se trage de sireturi cu de astia aparuti dupa ultimele ploi

    00
    • păi tocmai asta spune, că nu se trage, că i-a dat la muie idoliței lor, deci astea wannabe să stea la coadă. :)

  10. Hai man, e la mintea cocosului ca alea sunt niste wannabees. `Ma duc cu gandul la consultantii spilcuiti care se dau antreprenori

    00
  11. Cred că ai prea mult timp liber

    00
  12. sunt atrase acele milioane de followers, construite / construiti dupa chipul si asemanarea influencerilor

    00
  13. Pe mine treaba cu fashion-ul in general ma lasa reeeeece de tot deci nu am cum sa percutez la nivelul calitatii oamenilor care fac asta.

    Topicul despre influenceri, in Romania, ma face sa rad…exact, care influenceri? Cand o sa scrie INfluencer sub numele tau pe medium, atunci mai vorbim. Statutul asta nu t-il dai tu, te califica altii.

    00
  14. Da, da, sa nu o punem pe Chiara Ferragani care produce milioane de euro/ anual din afliliere, ca alti bloggeri de top internationali (Reward Style anunta castigurile) si sa o punem pe Andreea Raicu care a incercat sa faca o excursie cu Eturia sa fie insotitor de grup si nu a vandut nci trei locuri, s-a anulat. Cam asa.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.