Despre importanța economică a Portului Constanța

Un reportaj de pe CNN pentru românii, păreriștii și jurnaliștii (inclusiv pentru Hostiuc de la ZF) care încă mai cred că Autostrada A2 a fost făcută ca să se ducă românii la mare și A1 pentru oficialii francezi care aterizează la București și doresc să viziteze fabrica de la Pitești.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. enervant de mic playerul

    00
  2. Nice!

    00
  3. una peste alta, vara aceasta vom avea invazie de licurici.

    00
  4. Daca vrei sa transporti marfa pe uscat, a o face cu tirul nu e prea eficient – chiar si cu autostrazi. Buba e la trenuri, acolo avem o situatie dramatica. Autostrazile vor fi mereu o problema! Gugustiucul de la zf nu intelege oricum. „Analistii” astia care trebuie sa dea la numar in redactii n-au cum sa inteleaga. A zis cineva ceva inteligent care sa arate dezastrul de la CFR Marfa, sau CFR Infrastructura in ultimul timp? Astia au ceata pe ochi de cand se nasc!

    00
  5. In urma cu cativa ani se luase in calcul utilizarea cailor ferate ca principal carrier pentru marfurile descarcate in Constanta mai ales ca renovasera Buc-Cta ca si traseu feroviar. (alta investitie considerata de pareristi a fi fost facuta pentru turisti).

    Baiul e ca, odata cu criza, au cam fost puse in standby proiectele private de dezvoltare a unor terminale CF in zonele industriale ale Bucurestiului si se utilizeaza in continuare transportul rutier in ciuda infrastructurii subdimensionate si inferioare calitativ (principalele company de freight subcontracteaza transportul in RO pentru a nu-si deteriora parcul lor auto).

    Ce ar trebui sa retinem din reportaj / sa ingrijoreze este faptul ca portul opereaza la 50% capacitate, capacitate proiectata in anii ’60. In traducere, cantitativ vorbind, export + import suntem la jumatate fata de anii ’70.

    00
    • @Paul: păi, da, că e aiurea să descarci ceva și apoi să ai nevoie de 2 zile să traversezi 800km de șosea.

  6. Constanta e fruncea!

    00
  7. Vorbeste mai corect, eu sunt constantean si nu am auzit niciodata vorbindu-se cu „fruncea” in Constanta. Poate vrei sa spui no. 1

    00
  8. daca nu avem oameni care sa aiba viziune si sa ne dezvoltam o insfrastructura decenta. Constanta -Arad cu putin noroc ajungi in 12 ore . Sa ne uitam la satele care acum 30-40 de ani aveau infrastrutura prin sat si cele fara sa vedem ce diferente emorne in dezvoltarea loe au fost.

    00
  9. @ George: gugustiucii de la ZF scriu de ani de zile despre gaurile din economie: Compania Natioanala a Huilei, SNCFR, apoi CFR Marfa, Oltchim. Uite, foloseste-te de google si incearca sa vezi de cate ori au scris.

    Inclusiv comparatii cu alte societati de profil de-afara, tipuri de management etc.

    Acum, cum esti tu daca vorbesti fara sa ai habar?

    00
  10. Toti importatorii majori si cu posibilitate de alegere aleg acum Istanbul.
    De ce?
    Pentru ca noi am hotarat sa verificam orice container, chiar si cele care doar „ating” portul nostru si pleaca mai departe pe cand altii le trimit repede la plimbare fara controale.
    Daca se face aceasta verificare, se intarzie si cele care sunt programate sa intre la noi…
    Cat despre infrastructura, daca aduci un singur container, handlingul si costurile pentru a aduce acel container pe tren sunt imense fata de a-l duce cu camionul spre B. Statiile de triaj din RO sunt nesemnificative si renteaza doar daca aduci un tren intreg.

    00
  11. Rolul strategic pe care l-ar putea avea Romania in transportul de marfuri intre Asia si Europa este boicotat de comisioanele percepute pentru a putea face business in Romania.

    00
  12. Sunt de vazut si celelalte 2 reportaje din „The Gateway” in Romania.
    E cel cu trenurile care pleaca de la Pitesti si cu Dacia, si mai este unul cu Canalul Dunare-Marea Neagra.

    Also, super facute filmarile si montajul, comparandu-le cu cele insipide de la televiziunile romanesti.

    00
  13. @Stefan Imi aduci aminte de regretatul Toma Caragiu in schita Mefisto: „Aflu fapta petrecuta dupa ce s-a consumat, si nu stiu atunci de ce m-amesteca pe mine”. Cam asa si cu astia ai tai de la ZF: constata dezastre post mortem! Eu nu despre asta vorbeam, ci despre viziunea unui lucrator de la ZF care nu vede ansamblul, ci doar pe unde o arde el cu masina lui sau alte bazaconii!

    00
  14. @Vali: uneori dureaza mai mult. Lucrand „fara spaga” n-am reusit sa scot vreun container din port mai repede de 2 zile lucratoare. Asta inseamna ca la fiecare transport din Asia pe leadtime adaugi inca 3-5 zile lucratoare pentru transportul din port in Bucuresti.
    Pentru marfurile in tranzit, cu destinatie mai la vest de Ungaria e mai rapid/rentabil sa le duci din Istanbul in orice port din Italia.

    @dan28: baiul ar fi ca acolo unde apare un drum nou se trezesc si primarii sa dea autorizatie de constructie pentru tot felul de cladiri iar in maxim 3-4 ani drumul care initial era prin camp trece prin localitate.

    @octi: suntem punct de intrare in UE. E normal sa fie controlate toate intrarile. Problema e de durata a controlului si de atitudine a controlorilor.

    00
  15. @Paul, eu ma refer la controale pentru containere care sunt depozitate la noi temporar si apoi pleaca spre alte destinatii. In NL, TR, DE nu se controleaza (fizic) aceste containere ci doar in tara de destinatie. La noi se controleaza atat fizic (scanner, luat la mana eventual anti-tero + caini) cat si scriptic pana la ultima foaie. Plus, control la noi inseamna (repet) atat scanner cat si scos tot din container la mana si apoi bagat la loc!

    PS: poti sa scoti un container sau mai multe in 2 zile lucratoare si fara spaga!

    00
  16. Linking globally… Ce trenuri au aia in Mama Rusie si ce trenuri avem noi.

    Doamne….

    Ma doare capul. Nu ma mai uit.

    ps. oare si trenurile alora fac in 2 saptamani o distanta de 300 km?

    00
  17. Problema cu portul nu este deloc folosirea la 50% din capacitate fata de anii 60-70 pentru ca atunci se producea mult si prost si la comanda guvernului comunist.
    Problema e ca e folosit la 50% din capacitate aproape exclusiv pentru import, ceea ce deja este mult prea mult. Sa vina cineva sa ne zica ce exportam prin el, pentru ca eu nu am idee. Masini Dacia cumva? Altceva mai exportam?

    00
  18. @Gaelex, vorbim de o scadere procentuala fata de anii precedenti nu de ere demult apuse!
    Se exporta destul si si altele nu doar dacii

    00
  19. @Gaelex: cereale,lemn si masinile Dacia. Iar primele doua sunt tinute 2 zile in larg si se reintorc inapoi in tara sub forma de import, iar taxele dispar. In portul din CT se fac escrocheriile cele mai mari…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube