Cum m-am despărţit de Carrefour România sau ghid de tratat clienţii cu fundu’

update: părerea Carrefour

Buna, Vali,

Iti scriem in urma articolului postat ieri seara pe blogul tau.

Dorim sa te anuntam ca reprezentantii Carrefour Romania au luat legatura cu Andrei Teleleu si investigheaza intern cele intamplate, pentru a se asigura ca astfel de situatii nu se vor repeta.

Articolul inițial:

Nu ştiu despre voi dar eu unul nu sufăr incompetenţa şi prostia. Zilele astea pare că e în trend, de la primul-ministru până la mai marii strategi în relaţii cu clienţii ai Carrefour România.

Ştiţi magazinul de la Unirii, perla reginei, centru centrului. Un sfat bun ar fi ca atunci când treci pe la raionul de vinuri ar fi ideal să îţi ţii coşul de cumpărături în braţe. Nu vorbesc aici de cele mici de mână, ci de cele medii care au roţi şi le târâi după tine.

Să revenim.  Sticlele de vin stau aranjate până în buza raftului şi chiar un pic pe afară, doar să le atingi şi tresar în zgomot cristalin de petrecere studenţească. Dacă treci pe lângă “amenajarea minunată” ai toate şansele să le dărâmi. Logica îmi spune că dacă ar fi fost puse corect în RAFT, este imposibil, şi dacă ţi-ai pune ambiţia să le loveşti cu ditai coşul de cumpărături care, evident e mai mare decât raftul în sine.

Ei bine, eu le-am atins, au picat vreo trei, una s-a spart. Aici începe distracţia. Nici prin cap nu mi-a trecut că eu sunt responsabil de dărâmarea unor sticle care stăteau aşezate pe raft ca peştele flămând în buza stufului. Acum mă gândesc, chiar dacă aş fi fost de vină, marele Carrefour îşi poate permite o pierdere de aproximativ 10 Ron. Eu îmi pot permite o asemenea paguba, dapăi o companie cu o cifră de afaceri de aproximativ 1 mld. Euro în 2013, cam cât PIB-ul unei ţări Africane, Somalia şi Vanuatu la un loc să zicem. Şi merg mai departe pe firul logic, omul e client, în speţă eu,  cumpărăturile de azi depăşeau cu ochiul liber 200-300 Ron, ce faci în situaţia asta? Păi ce faci măi Carrefour România?

Păi vă zic eu. Primul contact a fost cu un băiat care stivuia marfa, m-a întrebat cu maxim de francheţe dacă am să plătesc sticla de vin, nu dacă sunt în regulă, dacă m-am tăiat, pătat etc. Cer prea mult, ştiu, aşa că doresc să vorbesc cu un manager, oricare, unul mai mic sau mai mare, important e să cunoască toate literele.

După alte 10 minute în care mi-am continuat cumpărăturile, apare un alt domn, evident manager pentru că era echipat “casual”, care mă întrebă, ce-i drept politicos, dacă am spart o sticlă de vin. Îi povestesc întâmplarea şi îi arăt logic cum coşul meu nu poate “invada” un raft. Reacţia lui m-a năucit: “Şi cine vrei domnle să plătească, eu?”…de aici totul e can can. Atunci mi-am dat seama că m-aş înțelege mai limpede cu pământul de flori pe care îl păstrez acasă sub chiuvetă.

După am ajuns să discut inclusiv cu şeful cel mare de la securitate, amabil de felul lui, care m-a condus chiar până la maşina cu toate cumpărăturile. Da, am decis sa finalizez procesul început, aşa, ca de la revedere! Mi-a explicat calm că înţelege situaţia şi nu îi face nici o plăcere dar astea sunt ordinele, are o lista exactă cu atribuţii pe care trebuie să le îndeplinească.  Mă privea sincer, l-am crezut.

Ce înţelegem noi de aici? Mai marii strategi în relaţii cu clienţii ai Carrefour România sunt un pic incompetenţi oare? Sau poate un pic idioţi? Sau îşi consideră clienţii nişte maimuţe needucate, consumeriste, de care trebuie avut grijă când se adapă sau furajează ca nu cumva să strice troaca? Şi dacă o strică, să o plătească ce mama dracului, că doar e vina lor că trec pe acolo, nu i-a forţat nimeni să intre în magazin.

Aşadar domnilor, azi am făcut eu cinste, data viitoare nu o să mai existe. Dacă aveţi totuşi un expert în comunicare, întrebaţi-l dacă nu e mai bine să puneţi în buza raftului sticlele mai scumpe.Nimic nu curăţă gresia ca Don Pérignon-ul!

autorul dorește să rămână anonim

say-kill-you

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

149 comentarii

  1. Ei chiar au o procedura care prevede ca nenea de la securitate ii obliga pe clienti sa plateasca sticlele sparte cu cosul?
    Faliment usor.

    00
    • Orice lipsuri se platesc de firma de paza care mai departe le taie din salariile angajatilor. Pentru ca se poate…

      00
    • Asa e, si chestia asta nu e doar la Carrefour.

      Eu stiu acelasi lucru de la cineva care lucreaza la firma care ofera servicii de securitate la alta retea de hipermarketuri.

      00
    • @Mark-3000: in cazul carrefourului nu este asa. Pierderile intra pe magazin si se amortizeaza din adaosurile pe marfa ce o vinde in magazin. Firma de securitate a magazinului nu are nici o tangenta cu hypermarketului, este o firma separata. Iar angajatii nu sunt pusi sa plateasca eventualele pagube produse in cadrul magazinului (am vazut angajat care a pus la pamant un capat de raft plin cu sticle de wiscky si nu a scos un ban din buzunar, am vazut angajat care a rezolvat o fata de raft cu pahare, aceeasi poveste). Cel putin in zona in care lucrez eu asa era. :)

      00
    • @UnUser, sa fii sigur ca nu trageau cei de la paza de el daca nu plateau ei… Daca se amortiza pe barba magazinului nu-i pasa nimanui, doar dadeau cu mopul si gata…

      00
  2. NOU
    #6

    Nu ii dau dreptate. Fiecare magazin isi aranjeaza marfa cum considera de cuviinta. Nu it place? Alege altul, ai gresit…plateste. Nu poti merge ca orbul pentru ca tu esti cocos/gaina. Poate data viitoare in locul sticlei era un copil nascut mai dreveme, micut de statura. Cereai cu managerul pentru ca nasucul tau zbura in vant? In alte tari, ai o asigurare de cativa euro pe an care acopera daunele provocate din neglijenta. In alte tari nu se asteapta ca daca esti habauc, magazinul sa acopere daunele tale.

    00
    • Nu, fiecare magazin nu isi aranjeaza marfa cum considera de cuviinta, ci conform unor reguli si norme de siguranta. Poate data viitoare in locul cosului autorului era un copil, ajuns din intamplare in zona raionului cu sticle. Mai trebuie sa spun ce s-ar fi putut intampla? In alte tari, civilizate, daca ai spart o sticla sau ai deteriorat un produs, explici frumos unui angajat ca a fost o greseala, iti ceri scuze daca ai bun simt si la revedere. Sub nici o forma nu se va ridica tonul la tine, nu vei fi amenintat sau obligat sa faci ceva.

      10
    • esti prost. in alte tari, inainte de asigurare, ai civilizatie. nici daca marfa e prinsa in cuie si pica din vina ta nu o platesti. de ce? pentru ca accidente se intampla si clientul e sfant.

      va meritati soarta, taranilor…

      10
    • Ma, cum asa prost si ai iesit din tara ?

      01
    • NOU
      #10

      @aoleks Tu vorbesti de civilizatie cand decenta in exprimare iti lipseste in totalitate? Ce am spus e in cunostinta de cauza ( Germania ). Tu in ce tara traiesti de ajungem sa discutam de civilizatie ? Iti dau unclaz car, o femeie cu copil in brate a lovit din greseala un expresor si s-a spart carcasa. L-a luat, a facut cerere de constatare la magazin dupa care a trimis decontul la asigurari. Ne place sa vorbim fara sa avem habar….de ce nu #unitisalvam clientii neatenti dejugul marilor corporatii ce nu acopera sticlele sparte.

      10
    • va meritati soarta, taranilor…

      zise el, zeul, cel intangibil, cel care si-a luat viitorul in mana cand parintii lui s-au mutat in Olanda. Asa, pe cand avea el vo’ 3 ani.

      PLM dude, nu toti aia ce-au ramas in Ro sunt tarani; ii enerveaza si pe ei magariile astea. Uite, nu toti gandesc ca si lsusagnostic, ba dimpotriva (ia vezi cate minusuri si-a luat). Dar tu, plin de tine, ii faci pe toti tarani.

      00
    • Sigur ai muri de foame ca avocat. De ambele părți

      00
    • Esti deosebit de prost…acum sfatul meu este sa nu te reproduci ! Sa zicem ca intra in magazin un batan care nu vede bine si darama marfa..ce faci ? ..il scoti in suturi afara si il pui sa plateasca marfa ?

      00
    • NOU
      #14

      A fi civilizat inseamna sa-ti asumi responsabilitatea, nu sa astepti altii sa fie civilizati pentru tine.De aia toti sunt prosti, inculti, neciopliti…mai putin tu care esti ungeniu in devenire. Nu fac analiza pe text acum, dar daca sticlele respective erau atat de proat aranjate, ma mir ca nu ai povestit si femeia din colt ce tocmai a terminat de strans restul de 80 de sticle sparte. Cum ar fi fost normal de procedat ? Simplu: „Buna ziua AM SPART o sticla, as dori sa o platesc dar as vrea sa vorbesc si cu un manager caci sticlele respective sunt aranjate prost” A… va comportati necivilizat? Uite 10 lei pe sticla luati-va cumparaturile de 300 lei inapoi.

      00
    • @aoleks – iti sugerez sa-ti cumperi un frigider, se pare ca primesti carne gratis…

      00
  3. Eu n-as fi platit nimic. As fi iesit din magazin si gata. Daca nu-mi dadeau voie chemam politia si tot ieseam. Daca vor sa recupereze paguba sa ma dea in judecata si gata.

    00
  4. ehe … de când am dat de Lidl so dus de suflet cumpărăturile la Carefura … hm, neste chestii cu prețul de la raft și casa de marcat

    00
    • Lasa-ma cu Lidl, ca nici la ei nu e perfect. Nu merg o data acolo sa nu fie cozi de minim 10 persoane la casa, si deschise 1-2 case din 10. Stau mai mult la coada sa platesc decat in magazin de cele mai multe ori. Iar daca ai nevoie sa intrebi un angajat ceva, poti astepta asfintitul pana gasesti vreunul.

      00
  5. Să-i spui lui nenea care a scris că Vanuatu nu e țară africană. Chiar deloc. Și că în lumea civilizată de obicei plătești ce spargi, voit sau din neatenție.

    00
    • Macar ai citit, sau ai comentat doar ca sa te dai mare ca stii unde e Vanuatu?

      00
    • nu stiu in care lume civilizata ai fost tu, desi banuiesc ca probabil bulgaria sau somalia, ca altfel nu-mi dau seama de unde o scoti tu pe asta cu „gresesti, deci platesti”. aici vorbesc strict de supermarket, nu de altceva…

      mergi si prin tari mai putin civilizate, gen olanda, marea britanie, danemarca etc. … stii tu, aia care pe langa 3km de autostrada mai au si altele pe care noi le stim doar din SF :).

      00
    • Subscriu, in UK te ling si-n cur, ba mai mult tu ii poti da in judecata in caz ca ti se intampla ceva. Si datul in judecata nu e ca in RO, in maxim 3-6 luni ai verdictul. Am o vaga impresie ca nu ai prea iesit din tara, sau daca ai iesit, te-ai dus pe la Bulgari.

      00
    • în Vanuatu se plătește, am auzit și eu (dacă nu plătești te mănâncă!)

      00
    • spart recent sticla (de bere, ce-i drept) in kaufland germania. chiar am vrut sa o platesc si nu au acceptat :)

      00
    • @aoleks prin tarile prin care treci spargi cate ceva? asa, de control?

      00
    • serios? In care lume civilizata mai exact? Chestia asta cu platitul paharului spart la cofetarie de catre client e pur comunistoidă adanc infipta in adn-ul romanului de azi.

      00
  6. si dupa ce ai platit sticla, ai mai facut si cumparaturile alea de 200-300 lei? de ce?????????

    00
  7. oare ce ar fi raspuns la intrebarea asta: „ce vreti sa cumpar azi? o sticla de 10 lei si sa nu mai revin niciodata sau produse de 2-300 si sa ma tineti de client?”

    00
  8. @Guest, cum ai reactiona in urmatoarea instanta / Carrefour Baneasa.

    Context: datorita profilului firmei mele, foarte des umblu cu cash la mine. Cash cu care cumpar masini, deseori pe PF cu REMAT revanzandu-le apoi in SRL ca sa beneficiez de reducere. Faza urmatoare mi s-a intamplat intr-o luna de 4 ori. PATRU!

    Intru in magazin, imi fac cumparaturile, si la iesire mi se cere sa imi desfac borseta, ca citez (formularea este mot-a-mot) sigur am furat ceva daca nu vreau sa o desfac. Dupa tam-tam-uri inutile, si amenintari fizice ale agentilor de paza (literalmente m-au luat de gat – si foarte putin a lipsit sa le fac o plangere penala si sa sun in prima faza la 112) de fiecare data am zis sa nu imi pun mintea cu ei le-am aratat ce am in borseta (pentru a reactiona pe sistemul: Domnule dar de ce unde aveti la dvs. atatia bani- de parca ar fi banii mamei lui).

    Acum te intreb eu pe tine. Cand Carrefour e plin de „minoritari” nu atat etnic cat comportamental, care comanda prajituri si le mananca printre rafturi, cat de nesimtit sa fi sa vi la cumparatorul care cumpara de 2-3 ori pe saptamana un cos de 3-400 lei? Si in nesimtirea ta sa ma MINTI in fata si sa imi spui ca ai dreptul legal de a ma controla, cand orice prost de gradinita stie ca perchezitia nu intra nici macar tangential in sfera drepturilor tale ca agent de paza.

    Ma suspectezi de furt? Ti s-a parut ceva suspect? Suna frate la 112. Si daca nu se dovedeste ca asa e, pac amenda pentru ca ai sunat aiurea. Ah, si inca o treaba. Faptul ca reti un client (culmea chiar unul vinovat – nu e cazul meu evident), se numeste privare de libertate.

    00
    • Sa nu te superi ca-ti spun, dar esti fraier!

      De ce stati ma sa va ia de gat niste amarati cu zece clase? Auzi, erai cat pe ce sa suni la 112. Cat pe ce. Probabil sunai daca… ce? Daca-ti dadeau si-n cap, sau cum?

      00
    • Disclaimer: Am fost agent de paza.
      In nici un caz n-are ala de la carfur voie sa te ia de gat, sau sa te duca prin cine stie ce camere, sau sa se uite in borseta/geanta fara sa-i dai tu voie. Ce poate sa faca este sa te retina, politicos, spunandu-ti eventual ca au suspiciuni ca ai furat, si sa cheme politia sa preia „cazul”. Dupa ce ii cheama pe politisti degeaba de cateva ori, angajatii firmei de paza vor incepe sa fie gadilati la atestatele de agent de paza si protectie.

      00
    • Asa e cand stai (locuiesti) in suedejie. Da, stiu, sunt bani frumosi in Bucuresti, sunt hipsteri si concerte,dar e plin cu suedeji. Daca tu nu esti tigan, de ce ai sta intre ei ? E unul dintre motivele pentru care a plecat si Zoso de acolo..

      00
    • Ar fi fost un comentariu de luat in serios daca avea toate i-urile.

      00
    • NOU
      #34

      Daca te-au luat literalmente de gat si doar a lipsit ceva sa le depui plangere penala, poate nu esti persoana potrivita sa umbli cu cash la tine. Si ai grija cu i-urile alea, before you wreck yourself!

      00
    • add, emil e plecat din țară de mult, mai scrie cu greșeli. nu fi wurst.

    • Cumpara si niste vocale cu banii aia. Recomand litera „i”.

      00
    • Fara suparare, dar de cate ori vrei sa te mai prinda de gat inainte sa suni la 112? Adica te-au prins de 4 ori de gat si i-ai iertat?
      Sa zicem ca ii ierti de prima data, dar a doua oara de ce te chinui sa le explici cand le poate explica frumos politia ca nu prea e voie sa te ia de gat?

      00
  9. Penibil. Tin minte cu unul ce a rasturnat si spart intr-un aeroport o sticla de parfum de 50-100 de euro. Nu i-a zis nimeni nimic, i-au zis ca e ok omului.
    Ce ii faceau dc nu platea ?

    00
    • Ce inseamna „dc”? De ce? Daca? Cat dureaza sa scrii „daca” versus „dc”? De ce folosim prescurtari atat de stupide si inutile? Milisecunda aia in plus la scriere va scuti omul care citeste mesajul de mult mai mult timp.. si nu ne va mai face sa parem un copil de 12 ani.

      00
    • daca e dk :))

      00
  10. Sunt pro supraveghere. Pro 15 ani de inchisoare pentru furt. Pro pedepse cu executare. Insa de aici pana la a intimida si ameninta clienti legitimi si nevinovati, fara nimic fara o inregistrare supecta, fara un gest suspect, e cale lunga – lunga.

    00
  11. Așa fac și imbeciluții de la Carrefour Polus din Cluj și fix la fel pun și patrafoxul (tăria) de 100 de lei jumătatea.

    Am văzut că și prietenii de la Auchan Iris din Cluj tot așa fac.

    Până la urmă, cred că și țeapa este tot o strategie de vânzări.

    00
  12. This would be my answer: „I understand the need for conformity. Without a concise set of rules to follow we would probably all have to resort to common sense”.

    00
  13. Hai sa vedem acum, cat ii costa pr-ul sa acopere cacatul iscat de la o sticla de 10 lei. Bine Zoso! Domnu’ Guest, dar dati dom’ne niste nume: manageru’ ala casual, ala de la securitate…

    00
  14. Nu caști ochii, caști punga. E drept, puteau fi politicoși. Se puteau uita pe înregistrările de pe camere, se puteau face multe.
    Nu poți avea pretenții mari de la o companie care își permite să faca spam prin SMS de pe cartele Pre-Pay.

    00
    • Asa, stati sa va calce in picioare toti taranusii cu 8 clase angajati de firmele de paza cu 700 de lei pe luna. V-o meritati.

      00
  15. tot o sa merg la Carrefour Unirii, e singurul deschis non stop

    00
  16. carrefour unirea, acolo mi-a shutit un colorat telefonu, acum vreo 7 ani. Cand am vrut cu politia sa vedem inregistrarea, am aflat cu uimire ca mai toate camerele de supraveghere sunt false.

    00
  17. Pottery Barn rule… :)

    00
  18. Nu înțeleg ce l-a oprit pe autor să plătească doar sticla de vin? (Da, să lase naibii coșul cu toate acolo – era mai scump pentru magazin să le rearanjeze decât o pierdere de 10 lei)

    00
    • Poate pt autor cele 2 ore pierdute in magazin + alte doua ore pierdute in alt hipermarche valoreaza mai mult decat sa faca pe cocosul si sa lase cosul in mijlocul magazinului

      00
  19. Eu sunt de parere ca un om pentru a fi OM trebuie sa-si asume greselile in viata.

    00
  20. In momentul cand lasi „turma” sa iti umble printre produse iti asumi astfel de riscuri. Sunt atent la ce pot lua cu cosul inainte de pe culoarul dintre rafturi nu la ce as putea agata cu cosul de pe rafturi. Nu este problema mea ca niste angajati lenesi umplu raftul la refuz ca sa nu faca drumul de mai multe ori pe zi Sau ne e vina mea ca rafturile sunt concepute prost incat produsele pot fi luate inainte de cosuri.

    00
  21. Se bazeaza pe faptul ca oamenii cu bun simt in general platesc, doar ca sa nu faca tevatura aia penibila. Romania.

    In alta ordine de idei, am cumparat la un moment dat un parfum din Madrid, cu 70 Euro (marcat ca avand reducere de la pretul original de 85 euro).
    Cand am ajuns la casa, mi s-a spus ca a expirat oferta de reducere si ca trebuie sa platesc pretul integral. Au dat ei vreo 2-3 telefoane, dar in final au zis ca asta e… nu pot sa-mi aplice reducerea. Am mai dat 15 euro, ca nu era o gaura in cer, iar oamenii mi-au dat cadou niste chestii cam de 15 euro cand ieseam din magazin, pentru „deranj”.

    00
    • nu stiu cum e in Spania, in UK daca e pretul de raft gresit, se constata si platesti pretul de raft. Constatat la HoF, dar si la supermarketuri ca tesco sau sainsbury’s.
      Si nu te pune nici dracu’ sa platesti ce-ai spart. Pentru ca doua borcane sparte<brand fidelity.

      00
    • si in Romania. Platesti ce e pe raft.

      00
    • confirm, si la noi e la fel, numai ca uneori dai peste cate un manager de raion care se crede zmeu si nu vrea nici de-al dracului, si te lipsesti

      00
  22. Would you like some cheese with that whine?

    00
  23. eu am spart de beat ce eram, o sticla de bere in Padova. Am insistat sa imi ia banii pe ea ca stiam ca a fost vina mea. Pana la urma sa nu ma supere, mi-au incasat 50 centi ptr bere. Dar ei erau chititi sa nu comenteze.
    In Romania si in billa am observat chestia asta cu pusul sticlelor pana in buza raftului si la un moment dat i-am intrebat ce sa intampla daca o sa cada o sticla de la raftul de sus pe un copil. Au clipit a inteligenta si au lasat asa.
    Altadata, am vrut sa cumpar 300 de grame de muschi cal I de vita. Si mi-au zis ca nu feliaza, sa il iau intreg, asta in conditile in care muschiu avea 1,5 kile, cam greu de mestecat in 2 persoane. Asa ca am zis sa il puna pe tot, am trecut pe la raionul de oua unde am spart 2 oua in punga cu muschiul , am lasat punga deschisa si am montat-o in spatele pungilor de orez, uunde nu se vede. Astept emisiunea cu sobolani la billa acum…Zilele astea se anunta 37 de grade…

    00
    • și eu am poftit odată la niște cotlete de berbecuț de la Angst (bune lucruri aveau la măcelărie) și i-am zis să-mi pună vreo 3-4 bucățele, cât să mănânce un om, nu mai mult. Când mi-a lipit codul de bare cu prețul ce ducea spre 40 de lei, m-am dus glonț și le-am ascuns pe undeva prin magazin. ei să fie sănătoși. a stai, nu mai există Angst, nu?

      00
    • This is why we can’t have nice things.

  24. Am vazut o faza asemnatoare in Mega Image din spate de la Dristor Budapesta. Tot timpul aveam grija sa nu dau o sticla jos de pe raft ca erau asezate fix pana in margine, pe niste rafturi inclinate…dar o doamna mai in varsta nu a fost asa precauta si a spart o sticla de Absolut sau Finlandia, oricum ceva vodka. Inspiratia ei a fost sa plece foarte rapid din magazin, ca la 5 minute dupa, cand ajunsesem cu cumparaturile la casa cei de la paza erau disperati ca „au o sticla de vodka sparta” si nu stiu cine a fost….cel mai probabil o puneau pe femeie sa plateasca.

    00
  25. sunt tâmpiți dacă nu realizează cât rău le face așa o politică. cert e că, acu vreo doi ani, s-a întâmplat, în cazul meu, invers: am pus pe bandă o sticlă de vin în picioare, pe margine, banda a plecat, iar sticla a zburat jos. în vreme ce persoana de la casă îmi explica faptul că nu-i nicio problemă, deși eu mă simțeam vinovat, și alta deja strângea cioburile, în difuzoare se auzea cum tocmai am câștigat, în calitate de client de la casa x, o sticlă de vin.

    00
  26. Voi clienti inteligenti care platesc ce strica: atunci cand o stiva de ciocolata a picat pe piciorul meu cine era de vina? idiotii care au facut stiva atat de mare incat nu avea nici o stabilitate doar pt a ii imbia pe oameni sa cumpere ca disperatii ciocolata de Craciun pentru copii? sau eu, care nu sunt atent pe unde o iau? nu vreau sa ma gandesc cum ar fi fost sa pice pe un copil. atatea bucati de ciocolata au fost mult mai grele decat imi puteam inchipui, nici macar nu as fi crezut pe cineva daca mi-ar fi povestit.
    Nici macar nu stiti daca clientul asta a fost doar un prost infatuat sau angajatii aia sunt niste retardati, dar ati gasit dat imediat verdictul.
    Mare noroc cu voi, speranta tarii sunteti.

    00
    • Cum spanac sa te ranesti in ciocolata ? :))

      00
    • Uite asa: o ciocolata are 100g. Intr-un bax nu stiu cate sunt, 10-20. Cateva baxuri care pica toate odata inseamna cateva kilograme. Ma bucur ca nu a fost un copil, dar oricum se putea repeta intamplarea, ca tot asa erau puse multe chestii acolo. Le-am atins doar un pic cu spatele(nu le-am lovit), nici nu mi-am dat seama de ce peste o secunda ma durea foarte tare piciorul. Iti dai seama cum puteau fi puse daca la o atingere au picat asa?
      O zona de 2 metri pe 2 metri, inalta de 1 metru, cica produse de sezon.
      Un copil pofticios care sa le atinga ar fi fost exact sub ele.
      Eu il inteleg pe autor, ca am fost in situatia aia. Pacat ca sunt moale si nu am facut scandal.

      00
    • Ovidiu, ia o ciocolata din aia de menaj si loveste-te cu ea. Cum, doare? De ce, e doar ciocolata!

      00
  27. Eram la casa de marcat in Kaufland. Mi-am pus la un moment dat mai multe cumparaturi in punga cumparata de la ei printre care si doua sticle de Grolsch. De la greutate plasa s-a rupt o sticla s-a facut pulbere pe jos. Foarte degajata caserita m-a invitat sa ma duc sa-mi iau alta sticla de bere in contul celei sparte, pot zice din neglijenta mea ca am pus prea multe in plasa. Deci se poate sa fim mare magazin cu principii sanatoase.

    00
  28. Eu am spart în carrefour brașov o solniță de 4 lei. La 3 metri de un angajat de-al lor. L-am întrebat dacă poate chema pe cineva să curețe, a zis că e ok. Am așteptat acolo vreo 5 minute, după care trece prin zonă o femeie de servici. Îi zic că am spart o solniță și a zis că revine. Am mai stat 5—10 minute acolo și nimeni nu făcea nimic. Am decis să plec, că stăteam 3 ore și nu se întîmpla nimic. Dacă vroiam să o plătesc ce puteam face? Dădeam 4 lei în plus la casă? Cautam birourile să le dau 4 lei? A fost greșeala mea, am semnalat de două ori, am așteptat un timp acolo, dar ce puteam face? Dacă mă caută cineva de la carrefour, vă dau cu plăcere cei 4 lei.

    00
  29. Am pus la arhi linkul, trebuie sa-l pun si la tine, ca fix de carrefour e virba: http://inarainyday.blogspot.com/2017/02/am-descarcat-camera-cateva-fotografii.html

    Aia cu „mai avem 4 TONE de lapte stricat in depozit”, o stiti? Daca nu, a stiut-o OPC-ul.
    Oricum, mi se pare mie sau a scazut binisor traficul prin Orhideea si Baneasa? Ma rog, poate mi se pare, ca eu merg rar. Preturile nu ma mai motiveaza. Au ajuns sa concureze cu Mega, care e la parter?

    00
  30. NOU
    #73

    in locul autorului as fi platit cosul de cumparaturi si sticla. Dar la urmatoarea vizita in magazin as fi intrat cu o delicata lama intre degete cu care as fi taiat discret pungi mari de detergent, ca alea-s si scumpe.

    00
  31. Marfa de pe rafturile magazinelor stiam ca e asigurata, asa ca practic maretul supermarket isi ia banii de 2 ori. Eu lasam cosul acolo.

    00
  32. Adica te uiti dupa pasarele spargi o sticla si te astepti sa pleci fara sa platesti, mai las-o in pwl, spargi platesti ce dracu e asa greu, nu ai bani, nu e o probleme pui curu nevesti sau alu mata la bataie… Tara de kkt, oameni de kkt si se asteapta cineva sa mergem spre bine. A

    00
    • Mergi cu mașina pe stradă, dai cu roata în una din cele un milon de gropi și îți rupi mașina în două. Păi fi atent în pwl, te uiți după păsărele. Ce, vrei să asfalteze statul gropile?

      00
  33. Am cumparat de la IKEA o lustra de sticla. In fata magazinului am facut-o praf. Un nenea de la IKEA mi-a zis sa merg acolo unde se fac facturi si sa explic ce s-a intamplat. Am mers, am povestit. Tanti de acolo mi-a cerut produsul si factura. A facut storno si mi-a adus o lustra nou nouta. A ZIS CA S-A INTAMPLAT IN PARCARE LA EI SI POATE A FOST SI VINA LOR DIN CAUZA AMBALAJULUI.

    00
  34. Imi plac oamenii care mereu arunca in discutie povestea cu „ce de rahat e la noi”, fara sa vada ca ei sunt parte din rahat.

    In primul rand ca daca spargi ceva e de bun simt si dovada de buna crestere sa te oferi sa achiti paguba. Deci din prima autorul intamplarii a dat dovada de maxima lipsa de bun simt.

    Daca i-ar placea sa traiasca intr-o tara civilizata, atunci sa dea search pe google dupa o zicere in engleza (nu in romana, ca Romania sucks): „you break it, you buy it”.

    Ah, ca se poate ca unele lanturi de magazine sa aiba ca regula nescrisa „daca e clientul cu bun simt, ne oferim sa platim paguba in masura in care a fost minora si neintentionata”…asta e alta discutie. Dar in nici un caz nu e vreo regula sau lege universal valabila ca tu poti sa mergi in doru’ lelii printre rafturi si sa spargi ce-o fi, iar magazinul sa vina din urma si sa plateasca. Ar fi si aberant asa ceva. Cum sa se oblige magazinul sa plateasca orice se sparge de catre clienti? Unde ar fi limita? Nu iti dai seama ca magazinul ala risca (chiar si prin absurd) sa dea faliment in cateva zile?

    00
    • Vorbim de lanțuri de hypermarketuri, nu de magazinul de la colț.

      Lanțuri care de cele mai multe ori au marfa asigurată. Lanțuri care au „spărturile” foarte bine definite în bugetele lor.

  35. Haha, romanul daca nu gaseste pe altcineva vinovat de ce i se intampla, nu se simte bine. Si dupa ce (1) plateste sticla aia de a carei spargere nu se simte deloc vinovat si (be) plateste si restul cumparaturilor, ajunge inapoi acasa putin suparat si se refuleaza pe intereturi.

    00
  36. 2 intamplari traite de mine:

    1.MC Donalds Barbu Vacarescu – am luat tava de la casa cu produsele si o doamna m-a lovit in umar ca isi urmarea geanta in timp ce se deplasa. Instant au cazut paharele cu juice si la fel de instant au venit doua domnisoare de la Mc care s-au repezit sa ne ofere servetele si o a treia era chemata cu un mop sa stearga pe jos. La nici 5 secu de dupa aceste imagini,managerul imi spune sa ma intorc la casa sa iau alte sucuri. Doamna si-a cerut scuze, eu le-am acceptat si am si multumit MD Donalds-ului .

    2. Eram in Billa din Viena, Mariahilfestrasse . Cautam sa iau ceva de baut si cum probabil unii din voi stiu, magazinele Billa market subt inghesuite. Fara sa fiu prea atent dau cu ghiozdanul peste un raft de unde cade un ou mare de plastic plin cu M&M. Se desface la impact si pe aproximativ 2 mp totul devine bomboane de ciocolata :)) Apare un baiat la vreo 25 ani care MA ROAGA Sa ma dau la o parte sa stranga… :) atat.

    Deci…se poate si la noi…cum e afara :)

    00
  37. Lamentari de internet. Nu esti atent, platesti. Bine ca le-ai si platit toate cumparaturile, doar nu era sa le lasi acolo in cos.

    00
  38. Ma sa fie, numai eu vad numai clienti care merg ca elefantii prin magazine, fara sa le pese daca strica sau nu ceva? care lasa punga de carne la raionul de paine, ca e departe frigiderul si s-au razgandit? o fi asa greu sa iti asumi ca daca ai facut o tampenie trebuie sa ti-o si asumi.

    00
  39. Carrefour Unirii e cel mai imputit supermarket din Romania, toata marfa expirata dn celelealte carrefoururi se aduce aici, si culmea le merge foarte bine.

    00
  40. Cel mai tare era sa pui sticla de vin ultima pe bandă și la final scoteai 10 lei și ziceai scuze nu am bani decât pentru sticla de vin. Restul sa le stornati ca am uitat cardul la birou.

    00
  41. Acum un an de zile ma enervam in acelasi stil pentru dezinteresul si incompetenta celor de la Baumax. Acum si-au anuntat exit-ul. Poate la fel o fi si cu Carrefour. In privinta super/hypermarket-urilor m-am lamurit de ceva vreme si m-am reorientat catre magazine mici si aprozaruri din oras. Angajatilor nu ai ce sa le ceri cat timp sunt platiti mizerabil si muncesc cu securea deasupra capului. La romani banii nu se fac cu respect fata de client sau angajat. Toate firmele s-au obisnuit cu exploatarea, greselile si furtul.

    00
  42. Oare o asigurare de răspundere civilă ar fi plătit o sticlă de vin de 10 lei?

    Ce s-ar fi întâmplat dacă cădea tot raftul?

    Mă gândeam de ce postarea era scrisă cu diacriticele vechi, zoso nu face din astea … și apoi am văzut – guest post!

    00
  43. Am patit si eu una, tot in Carrefour, la raftul cu pepsi. Aranjau promoterii aia sticlele de Pepsi de 2l in raft, si le scapa o sticla pe jos, ii sare dopul, agitata bine, si ma umple din cap pana in picioare de pepsi. Dimineata inainte de serviciu. Reactia: Hahaha, ce penal bai frate, ha ce-am udat-o pe gagica aia. Bineinteles ca am facut scandal monstru, sa-i dea afara, dar nu am reusit decat sa ma fac penibila. As fi vrut si eu macar un scuze, nu o bataie de joc.

    00
  44. In Mega Image mi se rupe manerul de la cosul cu cumparaturi ( eram cam jumatate plin, avem si vro 2 borcane cu castraveti murati ).
    Vine una cu matura: domnu ati patit ceva … mai vine una face plinul in alt cos, cauta borcanele sparte si pune in cos altele noi identic cu cele sparte + o punga de cereale ( era patrunsa de la cioburi ).
    La sfarsit ‘ne cerem scuze ca s-a rupt, le vom verifica si pe celelalte … etc’. Deci se poate daca se vrea :)

    00
  45. Și nu ai intentat un proces de stres post traumatic când treci pe lângă o sticla de vin,numai zic raft?O oportunitate pierdută

    00
  46. Am scapat si spart odata o sticla de Carlsberg in Tesco. Reactia angajatului: „Don’t worry about it. Take another one”. Fara manageri si security.

    00
  47. @valeriu, totul tine de atitudine, asa este.
    Este groaznic sa pui clientul sa plateasca in cazul asta si il inteleg pe autor. Usor penibil chiar pentru un retailer cu experienta si maturitate pe o piata. Tind insa sa cred ca in cazul respectiv e vorba doar de angajati prost pregatiti.

    In US clientii dau supermarketurile in judecata cand pica ceva peste ei, in Romania, platesc ceva-ul :))

    Sa iti dau un exemplu.

    Sa zicem ca am 2 copii. Si fata mea se duce cu poseta la ea in Carrefour sa cumpere un mar / exemplu pur aleatoriu. Asta nu o face hoata in mod implicit. Am fost in multe tari (peste 30) si nicaieri in lumea asta nu mi s-a cerut o data sa deschid borseta/portofelul samd sa vada daca nu am furat ceva. Este penibil pentru o femeie sa isi verse poseta la casa. Iar pentru o doamna (gen mama) este de-a dreptul jenant sa ti se ceara sa deschizi poseta. Este denigrant pentru un om onest, cumparator de buna credinta sa fie tratat asa, si asta cu verificatul posetei si a borsetei este de departe unul din lucrurile care tradeaza lipsa de educatie si respect fata de consumator in Romania. Nici in Africa de Sud cand am fost nu mi s-a cerut asa ceva.

    00
    • O spui ca şi cum controlul, abuziv desigur, al paznicilor din hipermarketuri ar fi ceva la ordinea zilei în Romania.
      Ei, află că nu e. Îmi fac cumpărăturile cu regularitate din hipermarketuri (Carrefour, Auchan, Kaufland) şi în 10 ani nu am fost supus nici eu nici eventualele însoţitoare la un asemenea tratament. Şi nici de la cunoscuţi nu am auzit aşa ceva.
      Am remarcat însă incidente cu protagonişti suedeji. Nu am urmărit însă până la capăt să văd ce se întâmplă.

      00
  48. Buna,

    Tin din start sa precizez faptul ca am fost angajat al hypermarketului mentionat timp de aproximativ 3 ani de zile. Si acuma legat de postul tau: ei bine cum prea bine sti asa cum este peste tot oamenii cu drepturi de decizie in Romanica sunt promovati in marea lor parte in functie de cat de bine stiu sa pupe in fund. Si oricat de multe cursuri despre relatia cu clientul (si pot sa-ti spun ca hypermarketul pomenit de tine nu duce lipsa de asa ceva, cred ca beneficiam lunar de cate un curs) le-ai baga in cap, taranul ii tot taran. Intamplarea ta imi aduce aminte de o patanie de-a mea din hypermarketul local la scurt timp dupa ce am demisionat. Eram in cadrul raionului de peste la vitrina cu produse pre-ambalate. Cum m-am tot invartit in jurul vitrinei cautand ceva care sa ma multumeasca din punct de vedere al raportului calitate/pret si analizand tot felul de termene de expirare s-a intamplat ca un borcanel cu o saramura de ceva peste (deloc ieftina) sa o ia la vale la cateva secunde dupa ce am asezato la loc de unde am luato pentru a studia continutul. Sincer m-am simtit vinovat pe de o parte, dar pe de alta parte la fel ca si tine am simtit o nedreptate, pentru ca cineva care a facut o astfel de planograma (se realizeaza asa ceva la sediul central, orice produs este asezat pe raft cu un anumit scop si intr-o anumita oridine) ar fi trebuit sa se gandeasca ca acest gen de ambalat nu este recomandat sa-l afisezi pe un raft cu echer inclinat… dar fiind ca este uleios si mai scapa pe la capac uneori. Ei bine si in cazul meu era un baiat de la peste acolo, nu-l cunosteam (eu lucrasem pe partea de nealimentare si nu aveam nici o tangenta). L-am intrebat daca trebuie sa-l platesc, iar el mi-a raspuns scurt: „Nu, lasati asa o sa chem pe cineva de la curatenie sa adune”. OK, o atitudine potrivita as zice (dat fiind faptul ca zilnic se arunca mancare dintr-un hypermarket cat sa poti hrani vreo 2 cantine, nu exagerez, gheretele de retur din spate erau mai mereu burdusite). Ca in orice padure sigur ca exista si uscaturi, iar tu ca si client ai putea sa trimiti postarea ta si unor reprezentanti carrefour cu ceva functii, asta daca vrei ca sa se ia cu adevarat masuri in privinta angajatilor din cadrul magazinului unirii. Sunt constient ca este o diferenta destul de mare intre angajatii hypermarketului din Bucuresti si cei din provincie. Cei din Bucuresti sunt luati la voia intamplarii si trantiti pe raioane sa bage ca migurile. In provincie insa isi permit sa mai faca o selectie pentru ca exista o oferta mai mare pentru o cerere mai mica poate. In Bucuresti fiind capitala sansele unei cariere sunt nelimitate, nu acelasi lucru as putea sa-l spun despre un oras cum ar fi de exemplu Deva. Si atunci da, un angajator din provincie isi permite sa-si selecteze mai atent angajatii si sa-i formeze intr-un mediu mai linistit, dat fiind ca nu au traficul hypermarketurilor din capitala. Nu-i deloc frumos ce ai patit si sincer te sfatuiesc sa trimiti povestea ta la sediul central. De acolo o tanti v-a contacta conducerea (varful) magazinului sa-l intrebe ce s-a intamplat. Iar cand angajatul de pe raion in frunte cu managerul se vor prezenta in birou la director nu o sa le fie tot una. :)
    Clientul roman merge pe premiza: clientul nostru, stapanul nostru. Ei bine premiza asta functiona pe vremurile dacilor si a romanilor, in ziua de azi majoritatea marketurilor adopta pozitia de clientul nostru, prietenul nostru, incercand sa-si fidelizeze clientul pe cat posibil, asa ca este in favoarea ta sa-ti prezinti nemultumirea fata de cineva care poate sa faca o schimbare (nu o sa fie nimeni concediat pentru o asemenea chestie te asigur, dar se pot face niste imbunatatiri).
    Iar pe incheiere cred ca stim cu totii: un client nemultumit poveste mai departe intamplarea sa la cel putin 20 de prieteni, pe cand un client multumit spune intamplarea lui la cel mult 5. Daca dintre cei 20 de prieteni unul este un factor de decizie in problema ce l-a nemultumit atunci exista o sansa ca problema sa se remedieze.

    O seara faina! :)

    00
  49. 1) Carrefour-ul de la Unirii este cel mai infect magazin, cu asezarea rafturilor pentru midgets sau anorexici. O data am intrat acolo si mi-a fost de ajuns.

    2) Daca astia mai sus vorbeau de „tari civilizate”, ei bine, „magazinele civilizate” au protectii pentru cosuri si copii la rafturile cu produse casabile. In loc de cosul ala putea fi un copil care zburda de langa ma-sa si se infige prin ceva pe acolo.

    3) O povestioara de acum 5 ani din Real Pitesti (actualmente Auchan „2” Pitesti): intru in magazin, merg la raionul de electronice si incep sa ma uit la cabluri. Cautam un anume cablu (can’t remember what exactly). Langa mine era o cucoana din asta de la paza si protectie care se tot holba la ce fac pe acolo. N-am bagat-o in seama. Ma uitam pe acolo in continuare si la un moment dat gasesc ce-mi trebuie, insa primul cablu de genul avea ambalajul desfacut. Il dau la o parte (nu vroiam ceva desigilat) si il iau pe urmatorul. In secunda 2, duduia de la paza vine langa mine si incepe sa-mi tina teoria chibritului ca daca am desigilat un produs, il cumpar. Am incercat sa-i explic ca era desigilat si ca nu avea rost sa desigilez unul doar ca sa-l iau pe urmatorul. Nu a vrut sa inteleaga, asa ca l-a chemat pe „sefu'”, un grasan la 1.60m inaltime si probabil 140kg. Asta incepe sa ma ameninte cu politia (incercam sa-i explic si astuia ca-i mai scumpa benzina de la sectie pana la magazin si inapoi – cablul costa pe undeva pe la 8-10 lei si oricum tot el pica de prost) si vazand ca nu are succes il cheama pe „sefu’ d-aci de la raion”. Vine sefu’ de raion, un domn (subliniez, bolduiesc si underline-uiesc DOMN) pe la 30 de ani care ma intreaba ce s-a intamplat. II povestesc tot si ma ruaga sa astept 3-4 minute pentru a se uita pe camere. Nu ca sa ma puna sa platesc, ci ca sa isi dea seama ce s-a intamplat cu adevarat. Se intoarce inapoi, isi cere scuze in numele lui si al celor 2 popandai si apoi ii ia la rost. Dupa faza asta am ramas prieteni (locuiam vis-a-vis de magazin si mergeam si de cate 3 ori pe zi acolo), cu iesiri la bere si toate cele.

    00
  50. P.S. Conform politici magazinului este strict alegerea clientului daca doreste sa plateasca sau nu un produs din magazin care s-a deteriorat din vina lui sau din vina altcuiva (asta am aflato dupa patania mea in carrefourul de la mine).

    00
  51. Au mari pierderi la alcool. În fiecare seară (circa 2 AM), tineri fură alcool de acolo.
    Am un prieten, care are un prieten, care știe…. Înțelegi.

    00
  52. Prin alte tari marfa e proprietarea magazinului pana treci de casa. Daca spargi ceva din rafturi din greseala, asta e, magazinu’ isi asuma pierderea. Billa, Austria.

    00
  53. Altă caterincă made in vest – alde fluturi din franța, cu pretenții de Brucsel.
    BĂH!
    Aici suntem la porțile horientului, ce dreaq’…

    00
    • NOU
      #101

      Blegoo-ooule, nu sunt eu, io n-as fi platit in vecii vecilor…

      00
    • Nu ești tu ghestu’, zici?
      Păii… ce pretenții ai… un bleg, nu?
      Da’ mi s-a părut ceva hatitudine d-aia mai împăciuitoare, mototoală, vestică… așa că te-am marcat – doar în caz de.
      (stau cu telescoapele pă tine – am văzut io cu ce te mai ocupi pă internețe…)

      00
    • NOU
      #103

      Iti tot spun de ceva vreme ca nu ma cunosti. Ca multi altii, crezi ca daca imi citesti blogul cu atentie ai si o idee exacta de ce fel de persoana sunt. Si ca poti intui cu precizie cum ma voi comporta in anumite situatii. Gresit. Dar, na, esti incapatanat, roman sadea.

      00
  54. da’ daca se organizeaza un showroom cu ferrariuri pe marginea unei prapastii si eu ma proptesc din greseala intr-un F12Berlinetta si il arunc in groapa ? ce sa faca PR-ul ? no problem sir, it’s nothing, lasa ca-l platesc io. :))

    00
  55. patit la fel la bila pe barbu vacarescu (cu bere ce-i drept) , idiotul de la casa imi bate o sticla de 2 ori ca deh am spart una (era deja agentul de la paza langa mine ca nu cumva sa nu platesc). Ma apuca un ras isteric si ii zic ca nu are habar de rugulamentul european in legatura cu aranjatul rafturilor etc. El nu ca nu ca nu si ii zic sa ma trimita la un manager.
    Merg la alta casa si vorbesc cu sefa de tura, isi cere scuze, imi face storno la sticla deja platita si ii arunca o privire ucigatoare retardului de la paza care ma escortase de la prima casa la ea. all in all a fost super tipa, primul de la casa un retardat, la fel si agentul de paza.

    Ideea de baza e ca exista un regulament foarte clar in privinta cu asta pe ssm la nivel european. Inclusiv numarul maxim de carucioare ce se pot transporta bagate unul intraltul este prevazut (e maxim 12 fyi)

    00
  56. Sa presupunem ca in locul sticlei de vin statea un Sony X950B Flagship 4K Ultra HD TV
    ( )
    care ajungea zdrente dupa contactul cu gresia in cauza.
    CIne etala cardul pentru a fi debitat cu 25 de miare?

    00
  57. E amuzant cum guest_author-ul foloseste ca argument in apararea sa faptul ca avea un cos de cumparaturi care „depăşeau cu ochiul liber 200-300 Ron”.
    Cu alte cuvinte, autorul vrea sa sugereze ca daca ar fi cumparat mai putine chestii, era normal sa i se impute acea sticla de vin.
    Totusi, daca gresesti platesti.

    00
  58. Am avut o intamplare asemanatoare la IKEA.
    Am pus mana pe un bax de 100 de lumanerele si in drumul lor catre cos s-a agatat ambalajul si s-au imprastiat toate pe jos. M-am apucat sa le strang si le puneam in cosul meu (Le strangeam pe toate intr-un ghiveci). Imediat a aparut un angajat, care m-a ajutat sa le strang, spunandu-mi sa i le dau lui pe toate si eu sa-mi i-au un bax nou.
    Bine, aici este putin diferita situatia, ca produsul nu a fost distrus ca in cazul Carrefour si probabil IKEA folosea acele lumanari la decorarea magazinului, dar m-am bucurat foarte mult ca am fost tratat asa, desi a gresala mea.

    00
  59. da-i in … platit sticla si lasat cumparaturile. niste idioti.
    din proprie experienta negativa, io as sfatui pe orcine sa nu mai cumpere vreodata ceva de la KFC (ii urasc maxim)…
    dar e greu sa convingi pe cineva…pana nu li se intampla chiar lor

    00
  60. Mda, e diferenta ce-i in tara cu ce-i afara. Nasol e ca-s acusi 25 de ani si serviciile sint la fel, aceeasi nesimtire si indiferenta. Asta e faimoasa „grija fata de om” mostenita de inainte de 89. Cind de fapt ii doare absolut in cur. Basca nici-o notiune de marketing, PR etc.

    00
  61. Cate sticle sparte de nemti beti am vazut intr-un real la nemti in 2 ani , nici vorba de plata dar romanii civilizati sa plateasca :))
    Va meritati soarta.

    00
  62. te inseli, nu e vina carrefour. e vina romanului. ii doare in banana pe aia din franta de treburile astea atata timp cat lor le vine banul. romanul e scarba si jigodie si stai tu flex ca il duce capul la mii de lucruri de genul asta, nu numai la o sticla….

    n-are carrefour treaba cu asa ceva. am patit si eu, dar nu cu vin, ci cu un pachet de tigari, e mai complicat e explicat, dar nu carrefour e imputit, ci romanul e, garantat 100%.

    00
  63. Chestia asta s-a mai întâmplat şi în Auchan. E ceva normal… E aiurea că magazinele sunt rău pornite pe clienţi, de parcă am vrea să spargem sticle cu intenţie. RAHAT !!!

    00
  64. NOU
    #115

    Autorul este exemplul tipic de bou care sta la futut si dupa isi da seama ca defapt a fost viol.

    Abandoneaza cumparaturile, nu plati sticla, sari la bataie, da-i in judecata, ca sa ai ce sa ne zici, asa n-ai facut nimic.

    00
    • Just, saritul la bataie e ceva legal si indicat, iar victima e intotdeauna vinovata. Aaaa, si nici noi sau apropiatii nostri nu sunt vreodata victime. Vorba aia, mai bine calau, ca e mai uman…

      00
  65. Eu am o experienta pozitiva pe tema aceasta la Billa Timisora. Eram la cumparaturi cu pustoaica mea in brate. Mai zglobie, pustoiaca mea a apucat un borcan de miere de 1 kg si binenteles ca la scapat. Speriat (si de mierea lipicioasa intinsa pe jos) m-am oferit sa-l platesc. Spre surprinderea mea, chiar seful de magazin m-a refuzat. Nota 10 Billa!

    00
  66. Pt cei care dau lectii de cum e in lumea civilizata, sa luam de exemplu Franta:

    J’ai cassé par inadvertance une bouteille d’huile dans le magasin, avant de passer en caisse. Suis-je tenu de la payer ?

    Non, tant que l’article n’est pas passé en caisse, vous n’êtes pas tenu de régler un article cassé par maladresse. Signalez toutefois l’incident à un employé, pour éviter toute conséquence dommageable aux autres clients (sécurité, propreté du sol, glissade, coupure…)

    Pentru cei care au chiulit la franceza: Carrefour o suge

    00
    • Carrefour SUNT DIN FRANTA! :)
      Poate voiai sa spui ca romanii o sug, lucratorii comerciali.

      00
    • „Am spart din neatentie o sticla de ulei in magazin, inainte sa ajung la casa. Mi se poate imputa (in sensul ca sunt obligat s-o platesc)?”
      „Nu, atita timp cit articolul nu a fost scanat la casa, un articol pe care l-ati spart din neatentie nu va poate fi imputat. Totusi, ar fi bine sa semnalati incidentul unui angajat, pentru a evita eventualele neplaceri aparute ce ne-ar putea fi imputate de ceilalti clienti (siguranta, curatenie, pericol de alunecare/taiere, ect.)

      00
  67. Aici in Hawaii pe o mica insula – Molokai, un prieten de-al meu a spart o sticla de rom, costa vreo $20. S-a scuzat, a dat sa plateasca si a fost refuzat. Si era intr-un magazin mic si amarat nu ditamai corporatia.

    00
    • La mine in Tahiti, o situatie similara: eram in blabla si dau sa iau o blabla si se sparge, la care bastinasu zice blabla. Asa e si la voi ? :)

      00
    • Razi tu razi nelule dar eu vorbesc pe bune, Zoso poate sa confirme. Cel mai naspa mi-e pe Tinder cand vorbesc cu Romancele si nu ma crede nimeni cand le zic de Hawaii :/

      00
  68. Vina e a magazinului ca isi aseaza marfa in asa fel incat e usor sa o atingi cu caruciorul si sa produci pagube. Totul incepe de la faptul ca din salar ti se poate taia oricat, ne trebuie o lege prin care ai semnat pe un salar apoi din acel salar sa nu iti poata fi taiat nimic in cazul in care gresesti sa nu ti se mareasca salariul, sa nu primesti bonusuri, prime, …..dar cum in ro , amaratul ala care pune marfa pe raft va trebui sa platesca , el a pus asa marfa ca un sef i-a spus sa o puna in felul respectiv.

    00
  69. Acelasi testament si la unele magazine de bricolaj. Dupa ce platesti si pui chitantele la casa in portofel insista la iesire sa-ti mai puna o stampila. La Dedeman se mai uita si in cos sau punga, si totusi se pare ca au clienti…

    Ref. Careffour nici acum nu unit cum am platit tacamuri due pui la pret de piept de pui.. In general ii evit, la fel si pe Dedeman.

    00
  70. Postul impotentului etern. Ce le-as fi facut/spus dar
    Eu zic ca trebuia sa le mai dai niste bani in plus pentru ca ti-au dat o informatie valoroasa. Ai fata de prost. Si nu glumesc sau sunt rautacios.
    Indiferent de ceea ce crezi tu in mintea ta ca esti, asta vad restul: ala din trafic care iti taie fata, băiatul care stivuia marfa, taicatu care se uita la tine cu privirea aia „unde am gresit?”.
    Dar lasa ca le-ai aratat tu…ai postat aici si le-ai facut-o.

    Intrebare serioasa: ce speri sa realizezi prin postul asta?
    Eu il vad ca pe o refulare ca sa poti dormi mai linistit noaptea si sa iti spui ca nu ai fost fraier. Atentie, nu zic ca ai fost fraier. Zic ca tu zici ca ai fost fraier. De aici fata de prost (din nou, nu o spun cu rautate).
    Doar nu or sa zica acum 10% din cititoarele (hello gel de subrat) lui zoso ca nu mai cumpara la Carrefour ca ai crescut tu awareness-ul.

    PS si am folosit masculinul ca presupun ca esti baiat. Toata lumea stie ca femeile nu au ce cauta in raionul de vinuri.

    00
    • Ca sa citez unul din marii clasici ai literaturii romanesti „Amice….esti un dobitoc”

      00
    • .com.au? unde esti amice ca vin peste tine cu baetii.

      00
    • REFULÁ = A respinge din domeniul conștientului anumite impulsuri, emoții, idei, sentimente, amintiri în dezacord cu conștiința morală.

      DEFULÁ = A da curs liber ideilor sau tendințelor refulate în subconștient.

      Ex: „Autorul articolului a refulat incidentul ca sa nu-si strice ziua, dar cand a ajuns acasa si-a zis ca e mai bine sa defuleze pe blogul lui Zoso ca sa-si usureze subconstientul.” :)

      00
  71. Sunt fara de cuvinte. Pot zice ca „ai luat tzeapa”? :| Eu unu’ stiam ca se platesc EXCLUSIV produsele pe care le cumperi – adicatelea cu care treci pe la casa…

    Restul e can-can si treaba oricui, mai putin a clientului. Am impresia ca face parte din nitzica legislatie europeana, da-mi place cafeaua si n-am sa caut detalii.

    Ah, si-mi mai place maxim de agentii de paza. Adica…eu ii inteleg ca asta le e meseria, da’ de aici pana la a te pune sa-ti scoti pampersul din geanta sa ti-l eticheteze, ori, mai mult, sa te puna sa’ti lasi laptele praf intr-o cutiutza la intrare… i mean, COME THE FUCK ON. Urmareste-ma nene pana te plictisesti in magazin (eventual zoom-in maxim cand ajung la raionul pentru bebei, daca chiar e de interes), da’ nu ma mai buzunari…

    00
    • „Eu unu’ stiam ca se platesc EXCLUSIV produsele pe care le cumperi ”
      Lol
      Adica poti intra intr-un magazin, faci prapad cat vrea muschiu’ tau de clientu.nostru.stapanu.nostru, dupa care treci falnic pe la casa cu o eugenie si trei caramele. Ca tu ai drepturi, nu-i asa…
      De dreptul de a te comporta civilizat de ce naiba nu profiti decat, eventual, prin cele strainatati, unde nu-ti mai da mana sa faci pe viteazul? Unde, ca tot veni vorba, romanii sunt priviti… asa cum stim cu totii, SI din cauza unor astfel de mentalitati.

      00
  72. Oral, numai curajoși!

  73. NOU
    #134

    Obligatia ta este sa belesti ochii. Nu mergi cu capu’n traista ca esti tu „skin of the dick” si comerciantul este obligat sa te pupe in c..r. Ai stricat, platesti, paguba e paguba, vanzarea e vanzare. Ti-am luat banul si apoi l-am dat afara pe cel care trebuia sa aranjeze marfa cum trebuie.
    Vrei sa te iert, nici o problema, o fac si pe asta dar te taxez la pret, eu trebuie sa-mi scot pierderile asa ca toti clientii vor plati cate un pic, tot ce strica adormitii cu carucioarele.
    Ia ganditi-va, cand achitati la casa, cui ii platiti sticlele de vin sparte si daca va convine.

    00
  74. Dragut si civilizat ar fi fost ca el sa se ofere sa plateasca greseala iar magazinul sa refuze. Bunul simt trebuie sa fie reciproc.

    00
  75. Cel mai bine este cand iti faci cumparaturile sa porti o camera de bord, ca masinile, neaparat una cu doua obiective, din aia care filmeaza si in spate si gata, scapi de toate situatiile astea.

    Cand esti acuzat ca ai dat peste o sticla de vin te uiti peste footage si demonstezi ca de fapt sticla a intrat in tine, pe lateral, pe la spate sau pur si simplu s-a spart in absenta ta.

    00
  76. Pustiul ce a scris pare infantil. A spart un produs, il plateste, bine-nteles. Zice el ceva de genul „nu ma deranja pe mine sa scot 10 Lei s-o platesc… ” nu zau? Cand a ajuns acasa a scris o nuvela pentru aia 10 Lei. De asemenea argumentul de tipul „multinationala miliardara vs eu un mic client”, alt argument infantil – tu nu esti singurul client, aia trebuie sa dezvolte niste proceduri (in cazul asta, spargi – platesti).

    In Romania se fura ca-n codru, multinationalele ce angajeaza munca necalificata (gen Carrefour) nu-si permit politici prin care sa scoata produsele din gestiune pe consum (cum ar fi putut face in cazul asta) deoarece ar disparea la produse pe contul ala de consum din plin.

    Tu daca-ti faceai magazin (asa dupa saraciile tale de puteri – lasam la o parte „daca eram miliardar dadeam la saraci) si-ti spargea cineva un produs, cum procedai?

    00
    • alooooooo tu ce scoala ai invatat? sau de unde ai tu regulile astea in cap ?
      s-a dus el cumva sa sparga in mod intentionat sticla sa vada ce e in ea?

      ia zii tu de ce sa plateasca sticla? ca ce? unde scrie? in baza vreunui cod moral
      problema e asa prietene tu ca magazin ti-ai luat toate masurile ca sticla sa nu fie sparta in mod accidental?
      daca nu pai du-te si plimba-te matale cu cosul de cumparaturi si te rog frumos sa suni la politie sa rezolvam problema
      daca e un porodus de 1 leu si tot un il platesc daca este un accident, nu e vorba de bani e vorba de imbecilitatea romaneasca care presupun ca drepturile si obligatiile lor sunt niste cutume nu niste legi scrise si cand cineva iti cere sa faci ceva trebuie sa argumenteze nu asa ca a auzit el de la vecini, parinti sau alte surse de informare tampe

      daca pune mana pe tine un dobitoc de la paza cum spun unii pe aici, imediat suni la politie ca esti agresat si ca in fata ta este un domn in uniforma firmei x care vrea sa te talhareasca
      cum sa stai de vorba cu un cretin de la paza care vrea sa se uite in geanta ta? de ce? ai fetisuri cu gentile? poate acolo e ceva atat de intim pentru mine incat nu vreau sa impartasesc cu un dobitoc asta
      daca exista suspiciune de furt acest aspect se va rezolva cu politia nu cu dobitocul de la paza, ala oricat de binevoitor ar fi daca face ceva legal il arzi la fel cum si el isi bate joc de tine
      ce e aia sa te duca in camera x? ia faceti plangere penala pentru rapire sau vreo chestiune de genul asta sa vedeti ce simplu e, o hartie
      daca sunt 3 plangeri de genul asta se va opri aceasta tactica

      invatati-va drepturile si lasati cutumele si prostiile raspandite de parinti care au trait in vremuri comuniste

      imi pare rau ca zoso n-a reactionat legal si s-a lasat impresionat de limbajul aluia, oricat de frumos ar vorbi cineva la final conteaza cine plateste si daca tu platesti trebuie sa stii de ce

      00
    • Copilasu’, dupa ce o sa ai ‘taluta vreun magazin cel putin vreo zece ani de zile te asteptam sa ne povestesti cum ai ‘angajat munca necalificata’ fara sa incalci legislatia, cum te-au furat pe tine angajatii platiti si instruiti corect, cum au reusit angajatii sa implementeze sisteme de furt care sa contracareze eficient experienta ta de proprietar de magazin acumulata in ani de comert si cum ai facut fata unui proces in care un client de genul ‘pustiului’ sau ai lui Emil au avut un avocat care chiar stie meserie. Pana atunci ne poti informa despre studiile stiintifice care arata ca doar in Romania se fura ca in codru in magazine si de-aia Carrefour nu poate aplica aici politicile din alte tari din UE. Nu uita sa ne explici si de ce multinationalele astea ‘angajeaza munca necalificata’. Si ce-am mentionat aici e mai mult decat superficial. Daca e sa o luam la bani marunti asa cum trebuie, ne intindem o saptamana si iese de-o calificare serioasa, de raman saracele multinationale fara scuze.

      Sfat amical: daca n-ai avut niciodata legatura directa si indelungata cu comertul (retail) in calitate de director de magazin/lant de magazine sau in calitate de patron, abtine-te sa dai vreun raspuns cu alte solutii.

      00
  77. Situatie asemanatoare si pentru mine,client zilnic al carrefour unirii,atragandule atentiea de fie care data ca nu dezactiveaza alarmele produselor la casa(cand ieseaseam din magazin de fiecare data suna cate ceva prin sacosa),am fost naucit cu cu o lamurire de genul nu avem dezactivator la casa,asa e procedura sau mai taci si carate,culminand cu un mic manager care a incercat chiar sa ma agreseze fizic.La asemenea tratament si incompetenta,dupa a treia reclamatie la Carrfour Romania(2 scrise si una telefonica),am deja 9 luni de cand au pierdut un alt client care ii vizita zilnic.Faliment placut dragilor.

    00
  78. Se scrie Dom Pérignon, cu M de la mangustă.

    00
  79. Eu am spart un borcan de gem in Carrefour Militari. Am intrebat daca este nevoie sa il platesc si mi s-a spus ca nu. Au chemat o femeie de serviciu si asta a fost…

    00
  80. Asta sigur are o fata de sarac de ala, moaca de om menit sa moara in fabrica,auzi la el pentru o suta de mii face pe niznaiu si se agita pe internet ,pai in locul angajatului de la cheosc il puneam sa faca si curat pe jos numai de dragul momentului si cand trecea pe langa vreun valutist care ascunde conserve in borseta eu sa il salut: ce faci boss? ia uite ce me-o facut magazeoneru asta

    00
  81. Mega Image Busteni, acelasi scenariu, o sticla de vin de Segarcea. Ajung la casa, termin de pus pe banda cumparaturile si vine un angajat cu un baiat de la paza cu sticla sparta sa scaneze codul de bare pe care trebuia sa o platesc fiindca asa e politica firmei desi mi-au spus ca si ei stiu ca nu sunt bine aranjate acolo in raft pe colt.

    00
  82. Si la Billa se procedeaza la fel, daca refuza clientul sa plateasca/nu-i de gasit prin magazin, plateste angajatul de pe raionul respectiv.

    00
  83. Omul cu coşul de 200-300 lei a cauzat un prejudiciu prin fapta sa.
    Se întreba cineva mai sus : „zii tu de ce sa plateasca sticla? ca ce? unde scrie? in baza vreunui cod moral
    problema e asa prietene tu ca magazin ti-ai luat toate masurile ca sticla sa nu fie sparta in mod accidental? ”

    Ei, există chiar un text legal, iar instituţia de drept se numeşte răspunderea civilă pentru fapta proprie. Răspundere civilă delictuală, dacă vreţi.
    Care sunt condiţiile angajării răspunderii civile a omului cu căruciorul ? 1.Existenţa unui prejudiciu: avem prejudiciu şi reprezintă valoarea de achiziţie a bunului plus eventualele costuri până acel bun ajunge pe raft. Nu interesează preţul de vânzare, întrucât, fiind vorba de un bun fungibil nu se pune problema vreunui câştig nerealizat.
    2. Fapta ilicită : bifăm, e o distrugere a unui bun.
    3. Fapta să fie săvârşită cu vinovăţie: ei, aici e mai greu. Să nu uităm că şi culpa este o formă a vinovăţiei, aşa încât, chiar dacă a spart acea sticlă „din greşeală”, nu e înlăturată de plano răspunderea sa.
    Eu consider că e vorba de o culpă concurentă. Magazinul şi-a aranjat produsele pe rafturi într-o aşa maniferă încât la cea mai mică neatenţie a clientului acestea pot fi distruse – avem aşadar culpa magazinului. Însă, totuşi, nu putem exclude intervenţia clientului în producerea prejudiciului. Potrivit legii, autorul prejudiciului răspunde pentru cea mai uşoară culpă, aşadar pentru cea mai mică neatenţie. Dacă clientul nu se găsea în acel moment, la acel loc, prejudiciul nu exista şi, evident, nu se năştea obligaţia reparării lui.
    Culpă concurentă fără doar şi poate.
    Întrucât prejudiciul îl încearcă doar una dintre părţi, adică magazinul (proprietarul sticlei de vin) , ea este cea care trebuie despăgubită, valoarea despăgubirii stabilindu-se în funcţie de aportul concret la producerea evenimentului. Spre ex. dacă are o contribuţie/culpă de 50% în cauzarea prejudiciului, atunci este obligat a plăti jumătate din valoarea acelei sticle de vin.
    Pe de altă parte însă, dacă suferea şi clientul vreun prejudiciu (se rănea, spre exemplu), atunci obligaţia de despgubire pe care şi-o datorează reciproc, ţinându-se seama de culpa comună, se poate compensa în tot sau în parte, în funcţie de prejudiciul concret adus fiecărei părţi.
    4. Existenţa unui raport de cauzalitate între faptă şi prejudiciu: după cum am stabilit mai sus, fără intervenţia clientului cu coşul, acea sticlă nu s-ar fi spart. Nu contează că a avut o minimă intervenţie, aceasta urmează a fi analizată în concret la stabilirea vinovăţiei.

    În concluzie – da, există o obligaţie legală de despăgubire pentru un incident de o asemenea natură.

    00
  84. Ovidiu, fapta este săvârşită din culpă când autorul fie prevede rezultatul faptei sale, dar nu îl acceptă (nu e cazul), socotind fără temei că nu se va produce, fie nu prevede rezultatul faptei, deşi trebuia să îl prevadă (e discutabil cel putin daca trebuia sa il prevada in exemplul de fata – iar daca poate demonstra ca produsele sunt aranjate asa in general eu zic ca nu putem discuta despre o culpa a sa).

    Clar nu este culpa in agendo (prin actiune) si nu e nici culpa prin comisiune adica prin comiterea unui act interzis.

    La nivel uman vorbind, nu doar ca daca e pusa prost nu sunt culpabil, insa aranjatul produselor la modul asta risca mai devreme sau mai tarziu sa aiba consecinte – e doar o chestiune de timp pana se trezeste vreunul cu un palet de apa minerala in cap. Pentru un copil mic o sticla d-asta la seminaltime (gen 1.5 metri) nu e tocmai ok de luat in cap.

    Refuz sa cred insa ca sunt puse asa intentionat, eu zic ca e vorba de nepricepere si lipsa de spatiu. La fel cum in RO la raftul de auto anvelopele sunt puse una peste alta in plan vertical uneori pe 2 randuri, iar in Belgia de exemplu sunt legate in 3 puncte sa fie sigurca nu o iau de-a dura.

    00
  85. In alta ordine de idei, serviciul de securitate e externalizat la ei, asta fiind si motivul pentru care in ciuda faptului ca m-a scos rau din sarite de mai multe ori cu „aratati-mi borseta”, „ruscacul” si asa mai departe – am ramas client. E greu sa culpabilizezi pe cineva care a externalizat un serviciu. Probabil d-asta si e externalizat la toate magazinele, pentru ca se presupune ca firmele de profil au experienta in domeniu + ceva atestate si reglementari legale presupun.

    Ca o mica paranteza insa, dumnezeule e groaznic cat se fura in supermakerturi in Romania. Gen pur si simplu mananca produsele printre rafturi si arunca ambalajele, mi se pare de o nesimtire iesita din comun.

    Stateam la coada dupa un tip + pitzi (avea Iphone in mana) imbracat frumos, camasa. Ia guma de mestecat de langa casa, scoate o pastila, o baga in gura si pune pachetul la loc. Iritat intreb fata de la casa – cmon nu il vezi?! Si imi raspunde – ce vreti sa fac, sa ma cert cu el? Faza vazuta LIVE de mine. Treaba de educatie…

    00
  86. Si eu am spart o sticla de vin tot la fel, am lovit-o cu cosul din greseala insa sticla era de 10 lei si au fost destul de draguti, n-am platit-o. Un angajat mi-a spus ca daca are valoare mica nu trebuie sa o platesc.
    Asta se intampla in urma cu ceva ani.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.