De ce plătim mai mult?

În parcare la Plaza sunt două Smarturi de vanzare. Unul din ele este din 2005, iar proprietarul cere pe el 9.000€. De ce atât de mult, când în Germania el e numai 4.000? Păi, pentru că se poate. Şi pentru că românii sunt proşti. Sau au fost. De fapt, românii sunt în continuare proşti, dar acum nu mai au bani pe care să îi spargă aşa uşor.

Aşa că Smartul de 9.000€ şi Astra de 8.000 vor putrezi în parcări până când proprietarii lor vor realiza că o maşină de 3 ani cu 50.000km la bord nu valorează cu 2.000€ mai puţin decât când e nouă, ci cu 5 mii mai puţin şi că dacă nu vor umbla un pic la preţuri, românii amatori de second hand îsi vor aduce în continuare maşini din Germania.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. In general ai dreptate cu dinozaurii si preturile lor.
    Dar nu de putine ori, pentru ca romanul e prost si nu stie sa culeaga informatia, o sa cumpere Smartul de 9000 de exemplu. Si in asteptarea aluia, nenea cu Smartu de vanzare o sa il tina mult si bine in parcare la Plaza. Pentru ei time cred ca nu e money.

    00
  2. Stii, daca s-ar cere sa zic cu 1000 de euro mai mult decat in Germania sau 1500, poate ca nu se supara nimeni. Pana la urma te duci dupa masina, ai cheltuieli, timp pierdut etc.

    Dar romanul merge inca pe ideea de tun, ca doar asa se face la noi economia. In loc sa iti scoti profitul in cauza la 3-4 curse de Germania, de ce sa nu tragi sa scoti din prima? Ca doar prostii cumpara.

    Prostii insa incep sa se destepte sau cel putin sa puna alea 2000 de euro in plus si sa ia troaca noua din fabrica. Decat sa dai 10.000 pe un second de aici de nu stii ce cusur are (ca acelasi vanzator destept va „omite” sa recunoasca daca s-a rupt ceva nasol la masina), pui 12-13 mii la bataie si o iei cu plasticul inca pe banchete. Nimic nu se compara cu o masina noua si, daca pretul la un second este atat de mare, merita efortul.

    Daca ar fi vorba de un chilipir la second (se mai gasesc, dar foarte rar), ai zice ca face banii, dar in mare parte este un bisnit ordinar si platesti masina cat nu va mai face niciodata

    00
  3. Situatia se va schimba si la noi (eventual) in cazul in care oamenii vor incepe sa cumpere masini la mana a doua NUMAI de la firme specializate respectabile, cum se intampla in Germania si in tarile civilizate in general. Si atunci, eventual, firmele vor pune niste preturi mai aproape de adevar. Zic eventual, pentru ca in Romania nicio tendinta nu poate fi aproximata, deoarece in cazul romanilor legile statisticii clasice nu se aplica ;)

    00
  4. Asta era ceva banal..cu preturile :)) Si la mine prin oras au scapat vreo 2-3 pustani la permis si aduc masini din germania (problema-i ca nu stiu baietii ce sa aduca si au 1 luna de zile si nu se uita nimeni la ele ) . Tinand cont de nevoile de acum , romanii aleg masini ori ieftine ori cu un consum redus , nu cum au adus prostii de la mine bmw seria 7 din `89 sau passaturi de prin 96 cu 5-6 mii…

    Tinand cont ca suntem Romani , life goes on

    00
  5. Si in Germania daca mergi in parcurile auto din Munchen au niste preturi de te apuca durerile de cap.

    00
  6. Prost nu-i cine cere, ci cel care da. Iar la noi sunt destui. Din ultima categorie :))

    00
  7. Ai dreptate si nu ai. Spre exemplu ca sa te duci in germania costa. Eu aveam aceasta intentie insa m-am linistit. Nu aveam chef sa umblu cu 15.000 de euro dupa mine sau prin conturi si sa ma duc „undeva in neant ” sa incep sa caut modelul dorit.Nu am rude nu cunosc pe nimeni acolo. In vreun tip random nu aveam incredere sa-i dau acesti bani nu ca ar fugi cu ei ci pentru ca as vrea sa vad personal masina inainte sa dau atatia bani. Si am luat noua. Cu vreo 4-5 mii mai mult decat SH dar e noua. E drept exemplele date de tine tin de „prostie” insa masinile la noi sant cu 2-3 mii mai scumpe decat afara.Cel putin astea domestice gen golf/astra etc… Per ansamblu cred ca ai iesi doar putin mai ieftin in germania dar sa nu uitam tevatura unui drum afara,griji,complicatii. Tre sa ai zile libere etc. Plus ca exista taxa de poluare care este destul de mare chair si la masinile noi.

    00
  8. @Dojo, masina noua ?
    Daca ai stii cate masini noi in reprezentante nu sunt noi…sau au defecte ascunse si/sau remediate in rromania in bataie de joc…
    Pentru o masina buna iei una bucata de mecanic meserie si de incredere, il trimiti sau te duci cu el in Germania si iei o masina buna si ieftina….

    00
  9. mArius .. am luat masina de la dealer si este unul destul de bine infipt in zona. Cunosteam oamenii de pe acolo, asa ca nu cred ca mi-ar fi facut probleme. Am vazut masina imediat ce a venit de pe trailer, avea inca „prezervative” pe banchete si mirosea a plastic nou. Daca la o masina noua ar fi „sanse” de defecte ascunse, nu vreau sa ma gandesc ce as fi riscat daca luam de la cine stie ce individ care vinde masini in piata Mehala (Timisoara).

    Masina cumparata este in categoria „fite” si brandul in cauza este unul decent (Opel) .. am Corsa de 6 luni deja si este absolut impecabila. Deci a meritat riscul in cauza. ;)

    00
  10. @s3pukku: exista posibilitatea sa mergi cu cineva care face asta, daca iti intinzi antenele sigur gasesti. sau sa comanzi o masina. gigele, adu-mi un passat din 2007, sub 10.000 si cu 60.000km la bord.

  11. @zoso Pai in ce necunsocut sa ia increde sa mergi cu atata banet dupa tine. Chit ca-l ai cash, chit ca-l ai pe card, cu cutitu la gat ii dai oricum. Cred ca asta vroia sa sublinieze si s3pukku, adica ca daca nu ai omu’ tau, prieten bun, de incredere, atunci pentru cineva care nu stie germana, nu are timp de pierdut pe drumuri, nu s-ar descurca de unul singur, nici knowledge auto nu are prea mult, nu se pune problema de mai avantajos sau nu, ci de se pune problema neexistarii altei variante decat a lua din tara. Si atat tip cat in tara piata tine preturile astea sus atunci n-ai ce face. Iei si gata. Asa nu-i face sa fie romani prosti. Ii face sa fie romani fara optiuni. Nu toti au luxul timpului liber cand vor, nu toti au luxul internetului si accesibilitatii la tt felul de informatie ca sa fie in tema cu problema, nu toti au unchi sau veri prin Germania.

    00
  12. O solutie ar fi marirea impozitului pentru proprietati (ca in Germania). N-ai bani sa platesti impozitul? Esti obligat sa vinzi masina (sau casa).

    Apropo de impozit, stiati ca in Romania o firma plateste de 10 ori mai mult impozit pentru o casa decat o persoana fizica?

    Daca s-ar mari impozitul ar fi mai putine masini pe strada si mai mai mici preturile la locuinte.

    00
  13. Pentru ca mobile.de e mai poplar ca autovit in RO

    00
  14. Mai nou se aduc seconduri din Belgia. Sau se aduceau. Smecheria e alta : Nu se mai pot inmatricula multe masini second de la o vreme. De ce ? Pentru ca piata auto este in cadere si pentru ca ”nenorocitii care vand la second” trebuie descurajati in opinia importatorilor. Cum pana mea sa-ti iei Audi la second ? Ia-ti Megane bah hahalero !

    00
  15. :)) hai sa ne dam cu parerea.Pai diferentza de 5 mii e din alta parte ca si alea tot aduse de afara sunt.O mie taxa,o mie profitul omului care le aduce,mai cheltui si pe acolo vreo mie,si pe drum,vizionari,teste,acte..aici cozi,rar,hartii,nervi.plus ca daca nu te pricepi iti iei teapa si din jermania.

    00
  16. @zoso: observ din ce in ce mai des motivul asta in articolele tale: romanii nu mai au bani!
    Din experienta mea, dar si (de ex.) pe baza cifrelor vanzarilor in super marketuri, da-mi voie sa te contrazic.
    Cred ca in afara de tam-tam-ul din presa si cateva temperari de cresteri pe anumite domenii (imobiliar, credite), criza n-are nimic a face cu traiul din Romania (inca).

    00
  17. @dojo, numa asa de fiţe: eu circul cu bunica lu’ Corsa ta: Opel Omega Caravan :)

    (iertăciune zoso, că nu m-am putut abţine)

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.