De ce Ford respiră greu, dar nu se predă

Luni, falimentul gigantului auto General Motors avea să devină o realitate sumbră. Chrysler sunt şi ei pe marginea prăpastiei. Singurul care respiră şi se încăpăţânează să nu ceară ajutor de la stat este Ford.

De ce Ford? Mi-am dat seama de asta ultimele două dăţi când am fost pe autostrăzile din Europa. Autostrăzi care gem de Forduri. Parcă s-a spart conducta cu Fiesta şi Fusion. Ford a găsit breşa spre buzunarul consumatorului. În stilul Dacia, o maşină mică, uşoară, decentă, la un preţ mic.

Ford are puţine modele şi bune. Nu s-a complicat cu multe mărci (are doar Ford, Volvo, Mercury şi Lincoln) sau modele.

Dodge are 20 de modele în SUA.

Gândiţi-vă la ziare. Care sunt un fel de Dodge. Hai să mai lansăm un săptămânal de business. Hai să mai lansăm un tabloid. Hai să mai lansăm un glossy…

Criza curăţă mizeriile astea şi elimină modelele care nu au susţinere în cifre.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. Il cumpara lumea. Si e un fapt. Este o realitate. Se vinde … chiar asa cum e el. La fel ca si Logan. E criza, lumea se conformeaza, sau nu!

    00
  2. Ford a fost mai atent cu achizitiile si a fost mai agresiv pe piata non-us.
    GM a jucat prea mult pe o carte. Carte care a cam fost jucata cu succes de japonezi.

    00
  3. Chrysler a inaintat hartiile pt faliment pe 1 mai

    00
  4. pai in scurt timp ford o sa devina masina tuturor romanilor :))

    00
  5. Inca o data punctezi corect. Intrebare: fara Stroie la Dacia aveam de castigat sau de pierdut. Basescu si-a tras Logan. Dar EBA? Merge tot cu EBA.

    00
  6. Eu n-am inteles o treaba cu GM: a fost ingropat definitiv sau e in moarte clinica intrand sub obladuirea guvernului SUA pentru resuscitare ?!

    00
  7. To Alter Ego Blog:

    Statul American devine actionar la GM (60% din actiuni) cumparate cam cu 30B, Statul Canadian o sa aiba 12%, restul fiind detinute de sindicate plus alti bondholders.
    GM isi va restrange activitatea, vor inchide cateva fabrici, vor incepe un proces de restructurare, dar vor produce in continuare masini.
    Din ce se aude Chevrolet, Cadillac, Buick si GMC vor supravietui.
    Hummer se pare ca a fost vandut unui investitor chinez.
    Marca Saturn va dispare incet incet.
    Pontiac va ramane dar nu ca divizie separata.
    Cam asta se zvoneste acum. Vom trai si vom vedea.

    00
  8. exact. ideea de baza e ca criza face o purificare in toate domeniile. sper sa umble si la buzunarele cocalarilor si fantilor de dorobanti de la noi.

    00
  9. E adevbarat ce ziceti…Ford respira greu, dar cine dintre producatorii de astazi poate spune ca nu respira greu? ca le merge bine? dacia? :))
    Sa va mai zis ceva de Ford, care e un lucru foparte putin stiut, dar daca cautati veti gasi ca informatiile sunt adevarate. Ford si-a ipotecat, amanetat, tot ce detinea in proprietate: bunuri de pret, fabrici, echipamente, cladiri de birou, brevete, marci comerciale, actiuni (de la volvo de exemplu) asta ca sa ajunga la o suma de aproximativ 18 miliarde de dolari, si asta in noiembrie 2006…deci va dati seama ca si-a strans ceva banuti, care la urma urmei e tot un fel de imprumut, iar la data respectiva suma de mai sus reprezenta mai mult decat valoare total a actiunilor sale. Deci a avut de unde cheltui si de a suprevietui in zilele astea negre….si sa nu uitam ca are la carma un CEO f bun, Alan Roger Mulally a preluat Ford chiar in 2006 si a luat cateva decizii foarte buna in favoarea producatorului…amu nu degeaba am si eu Ford Focus… :)

    00
  10. Ford a intuit bine. A dezvoltat gama europeana de modele si a transofrmat-o intr-un succes. A vandut o parte din marci pentru a avea capital: Aston Martin, Jaguar, Land Rover. Le-a vandut mai ieftin decat atunci cand le-a achizitionat dar le-a „maritat” exact inainte sa inceapa criza economica.

    00
  11. @molahu’

    Nu se zvoneste, este informatie pura, verificata, publicata atat de Administratia Prezidentiala SUA, cat si de General Motors.

    Singura parte in care nu ai nimerit este cea legata de Saturn, despre care se spune ca este foarte probabil sa fie preluata de o companie americana sau europeana.

    Ai uitat Saab, care se afla deocamdata intr-o situatie incerta. Dar guvernul suedez a anuntat ca spera ca producatorul scandinav sa isi gaseasca un cumparator pana cel tarziu la sfarsitul lunii iunie. Din declaratiile oficialilor Saab, doua dintre partile interesate de marca sunt Koeniggsegg si Fiat. Asta se intampla insa inainte ca Fiat sa piarda Opel in favoarea Magna, astfel ca nu bag mana-n foc ca italienii mai vor Saab.

    00
  12. Pe vremuri americanii traduceau ford ca „fail often repair daily”, nu mai e cazul acum. Sa nu uitam ca Ford este primul producator care a scos o masina accesibila cetateanului de rand, contribuind din plin la avantul economic al SUA (celebrele camionete din anii 30-40 cu care americanul de rand cara orice si se ducea oriunde). Am un Ford Galaxy diesel care isi face treaba foarte bine. Motorul este de VW si aici e iarasi un punct forte al Ford care a facut parteneriate decente cu alti producatori, livrand astfel masini cu care chiar iti faci treaba.

    00
  13. NOU
    #13

    Ford face masini bune si de asta se vand in continuare. Preturile nu sunt exagerate ca si la restul marcilor.

    00
  14. Da, Ford e singura marca americana adaptata la piata europeana.
    Cat despre nr. de modele, si VW are o gramada de modele, numai ca ei folosesc platforme comune.

    00
  15. Ford se descurca mai bine decat Chrysler si GM pentru ca au stiut sa isi separe divizia europeana de conceptul american de masina mare, motor HEMI, consum cu tona, calitate 0. Si daca te referi la masina mica, ieftina si decenta, sa nu uitam cine a inventat Model T.

    00
  16. ca mandru detinator candva al unui ford mondeo, pot sa spun ca Ford nu doar ca face masini bune, dar le face si fiabile si rezonabile, ca si cost, la intretinere

    detasandu-se net de filosofia auto americana (mare, impunator, greu, putere si cilindree imense, consum pe masura), sper ca Ford sa iasa cu bine din criza, macar in memoria unuia din cei mai mari antreprenori ai sec. XX, Henry Ford

    succes :)

    00
  17. La GM sunt mai multe probleme. Nu e vorba neaparat de numarul mare de modele ci de tipul lor: masini mari, care consuma mult etc. Publicul american (aici fiind piata lor principala) s-a orientat tot mai mult pe masini japoneze…

    In plus se pare ca la GM era un fel de „dream job”. Salarii mari, conditii excelente de munca, pensii generoase etc… Toate astea au atarnat la costurile masinilor de aici si lipsa de competitivitate.

    00
  18. lucrurile stau nitel (dar numai nitel) pe invers domnu’ zoso. Taman Ford a fost cel care si-a ales ca strategie acum vreo 20 de ani sa aiba cit mai multe marci. In anii 90 ideea abia incepea sa fie preluata de altii. Deci ford avea pina nu demult asa: ford, lincoln, mercury (in state mai are si pe linga astea cite ceva) si acum tineti-va: mazda, volvo, jaguar, aston martin, ford europa, Land Rover. pe scurt ford lua cam tot ce era de vinzare. GM a ales sa faca bine citeva modele si gata.

    eu cred (desi e ffff greu sa te pronunti cit de cit pertinent) ca ford a supravietuit pentru ca a inceput sa vinda cind a trebuit. In ultimii ani a vindut aston Martin, jaguar, Land rover si inca umbla sa mai dea ceva de prin casa. Deci ford, speriat de faliment, a inceput sa vinda mobila din casa si poate si de-asata supravietuieste. eu cred ca nu pt. mult timp. asa cum am pariat acum zece ani ca america nu va mai face masini in 20 de ani daca lucrurile merg astfel, as paria si acum ca e f probabil ca ford sa falimenteze cit de curind.

    si GM daca ar fi vindut acum Opel plus Saab plus partea Daewoo (macar uzinele si facilitatile de productie) ar mai fi avut bani de salarii pina la anu’.

    00
  19. nu am stat sa le numar exact la bucata dar pot spune asa:

    ca nr. de modele oferta lui chevrolet (asta e cea mai poplara, si cu vinzarile cele mai mari) are plus sau minus 10% din nr. de modele a lu’ un Toyota (care merge destul de bine)

    are mult mai putine modele ca Mercedes, mult mai putine modele decit un VW (care, iarasi, se descurca binisor)

    nu mai pun aici intreaga oferta a concernului VW-POrsche care face de la Skoda, seat, audi pina la Lamborghini sau Bentley (acum un an umblau sa ia si Lotusul)

    pe urma uite-te la nr de motorizari pe care le propune de ex. VW (adica audi skoda seat etc.) pe un model. Americani iti dau un citeva motoare pe o masina in timp ce un Golf sau o octavia are numai dieseluri mai multe decit au americanii toate variantele de motorizare

    Numai un singur motor pe urma, de ex. anticul diesel de 1.9 (care a facut gloria lui VW in deceniul trecut) are vreo 4-5 variante de putere.

    deci sa-i oferi omului cit mai multe variante de algere (chiar daca de fapt in spatele a n-spe modele sta de fapt aceeasi platforma – golf, octavia, Audi A3, audi TT, seat) nu a fost o strategie chiar asa perdanta. De fapt ii dai cam acelasi lucru, dar cumparatorului i se pare ca alege.

    00
  20. What I Learned as a Car Czar
    History shows government and automobile manufacturing don’t mix.
    By ION MIHAI PACEPA

    https://www.wsj.com/articles/SB124381203054570397?mg=reno64-wsj&url=http%3A%2F%2Fonline.wsj.com%2Farticle%2FSB124381203054570397.html

    Despre preluarea de statul american a GM… ca tot venea vorba in alt post de Pacepa

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube