Nu mai dați share la mizeria asta!

De ieri, la o săptămână după ce a fost propusă, mizeria asta de propunere de hotărâre bântuie pe net și o căruță de panicarzi dau share aiurea, fără să gândească și fără să se informeze. Și cei mai mulți, deși li se spune că nu a fost aprobată, ei o țin pe a lor fie cu "NU VEZI BĂ CĂ SCRIE MARE HOTĂRÂRE", fie cu "nu fură hoții".

Referitor la documentul care circulă în mediul online ca proiect de hotărâre cu privire la interzicerea circulației unor anumite categorii de autovehiculelor mașini în București, începand cu anul 2019, Direcția de presă a PMB este împuternicită să facă următoarele PRECIZARI

Primăria Municipiului București nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare.

Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricții aplicate cetățenilor, după o analiză temeinică. Așa cum municipalitatea a comunicat în trecut, intenția este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect.
Inițiativa preluată în presă în ultimele zile aparține unui consilier general, fiind depusă în nume personal, fără ca etapele de fundamentare să fi fost parcurse. Din acest motiv, precizăm că documentul nu are valoare oficială, nu include contribuția aparatului de lucru al primarului general, așadar nu prezintă punctul de vedere al municipalității.

Panicarzi de net.

Și da, toată lumea cu o urmă de creier știe că asta se va întâmpla în următorii ani în orașele mari. Bucureștiul va da tonul, va urma Clujul și Iașiul și apoi Constanța.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Bine că nu te pun să dai share și să scrii Amin.

    00
  2. Nu sunt asa sigur ca Bucurestiul va da tonul. Mai degraba Cluj sau Timisoara.

    00
    • tonul il va da Tudoran

      00
    • Yeah, right… se stie, cluju si timisoara dau ora exacta si sunt lideri in cultura, invatamant, cercetare si economie :))).

      Cat despre propunere in sine, vali are dreptate. Oricine cu o urma de creier se uita inspre vest si vede ca acolo deja se discuta asta de o bucata buna de timp si e evident ca la un moment dat o sa ajunga si la noi.
      Trebuie sa fi complet imbecil sa crezi ca in 2040 o sa circuli tu cu passatul din 96 pe la piata unirii, apoi o sa parchezi pe trotuar in centrul istoric, eventual si gratis, in timp ce restul planetei se deplaseaza 100% electric cu masini autonome, sau se teleporteaza sau ceva rahat sci-fi de genul asta.

      00
    • Daca tu crezi ca orasul Cluj va depasi Bucurestiul deceniul asta, te inseli grav.

      00
    • clujul va depasi bucurestiul (nu deceniul asta ci vreodata) intr-un singur mod si anume daca bucurestiul trage o frana puternica si pune toate motoarele in marsarier. then again, bucurestiul a votat-o pe firea….

      00
    • Bucurestiu-l nu a votat-o pe Firea… Nu a votat – punct… la fel ca restul tarii…

      00
    • @Fuzz: in Bucuresti problema e mult mai mare. Bucurestiul e cat Clujul+Timisoara+Iasi+Constanta+Craiova+Ploiesti. Un singur sector din Buc e cat un oras capitala de provincie.

      00
  3. Nu cred ca Buc o sa dea tonul. Poate Cluj. Bucurestiului ii sta bine asa si cu multe voturi pentru partid.

    00
  4. NOU
    #10

    Boss, daca ar trebui sa-i conving pe toti dobitoci de pe fb ca sunt dobitoci, pe langa ca as pierde mult timp, as pierde si cativa neuroni, din putin cati mai am.
    Acum sheruiesc si decontul din spital, si mai este cate unu care le explica faptul ca nu platesti tu atat timp cat esti asigurat si tot degeaba, ei o tin pe a lor.

    00
  5. NOU
    #11

    Stai s-o vezi pe aia cu decontul din spital, si mai este cate unu care le explica faptul ca nu platesti tu atat timp cat esti asigurat si tot degeaba, ei o tin pe a lor.

    00
  6. Un proiect de hotărâre este scris atunci când se intenționează supunerea sa in vederea aprobării. Este clară, așadar, intenția. Văzând reacția publică extrem de ANTI, inițiatorii o dau de gard că se va supune dezbaterii publice. Păi, întâi se face dezbaterea publică, dacă se vrea asta (că obligatoriu nu e), și după aceea se supune aprobării Consiliului Local proiectul de hotărâre.
    Da, nu a intrat in vigoare, dar numai existența proiectului arată clar intenția. Pt că, tehnic, proiectul de hotărâre este menit a fi supus aprobării. Probabil că a fost retras de pe ordinea de zi a ședinței ordinare din aprilie, din moment ce acum se vorbește de dezbatere publică.

    00
  7. Deci documentul din poza aia e fals, photoshop-at ?

    Ca acolo nu apare cuvantul „propunere” …

    00
    • E o cutuma sa nu se scrie „propunere”, chiar daca pana la vot ramane la acest stadiu. Iar consultarea publica nu este un tertip ci un pas obligatoriu in procedura

      00
    • Hotnews au publicat documentul cand a fost depusa propunerea de acel consilier din PMB. Fix prima pagina a acelui document este poza la care se da share. Asa ca nu, documentul nu e fake.

      The catch? Numarul ala din stanga sus e doar numar de inscriere, nu numar ca a fost APROBATA hotararea.

      Plus, pagina a-2a a acelui document este cea care pe care primaria trebuie sa-si puna semnatura. Semnatura care nu a fost iscalita pana acum. Pagina a-2a dupa cum vezi lipseste din acea poza la care se da share. Oare de ce? Ca daca arati documentul cu pagina de semnatura goala isi da seama omu ca nu e nimic adoptat si nu mai intra in panica.

      Ergo, documentul a fost inregistrat ca propunere dar cineva s-a gandit ca daca face share la o poza de la prima pagina a lui o sa intre automat instinctul ca „a fost si adoptat”. Ceea ce nu s-a intamplat inca.

      00
  8. De ce mizerie de propunere? E cel mai bun lucru care se poate face pentru a rezolva partial problema cu traficul.

    00
    • AIi auzit de sens unic ,de unda verde la semafor.Ar fi ochestie mai inteligenta decit sa interzici ceva.

      00
    • Sunt mult prea multe masini pentru un oras ca bucurestiul. Solutia reala e sa darame in stanga si in dreapta sa largeasca totul cu 2 benzi pe sens, iar o banda sa fie folosita pentru transportul public (RATB si taxi) si deasemenea sa faca parcari supraetajate gratuite. Problema e ca toate costa foarte mult.
      Este mult mai usor sa interzica si sa dea amenzi. Cei care chiar depind de acele masini isi vor permite sa cumpere o masina noua o data la 10 ani.
      Alta solutie ar fi sa nu mai fie doar o persoana in aproape fiecare masina si sa nu mai foloseasca oamenii masina pentru drumuri scurte ~30 min dar deja o dam in absurd si varianta cu largitul strazilor pare plauzibila in comparatie cu asta.

      00
  9. Să pună taxe ca în Stockholm și să îi lase pe toți să circule, dacă îi ține cardul…

    00
  10. Orice zvon scapat pe goarna are 50% sanse sa devina realitate.
    Daca analizam comunicatul gasim formularile urmatoare:
    „Primăria Municipiului București nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare…”
    „Astfel de prevederi se adoptă… după o analiză temeinică.”
    „…sondaj de opinie…studiu de impact”
    Oameni buni, nu va panicati, adica stati la locurili voastri…. e un zvon care in 3 luni e lege.

    00
  11. ce mi-ai futut speranta zicand ca nu e reala faza..

    00
  12. sa inteleg ca uamenii din capitala nu au bani de o amarata pe benzina incepand din 2001? cam de atunci sunt euro4 toate

    00
  13. Pina la urma or sa introduca si masuri de genul asta e doar o chestiune de timp.

    00
  14. In Romania in 2004 încă se fabricau mașini euro 2. Primele Loganuri apărute în 2005 erau euro 3.

    00
  15. Lasand la o parte de cand si cum se va adopta o astfel de lege, as zice ca pana atunci cei care o propun, sa rezolve urmatoarele, nu stiu cum si cu cine, asta e problema lor, ca de aia exista ai’ mai sus pusi : sa asigure un nr de autobuze/tramvaie/ suficient pt toti cei care ar fi nevoiti sa renunte la masini. Sa se creeze linii de autobuz pt cei de langa bucuresti, sa asigure linii speciale de transport de la hipermarket-uri catre comunele de langa bucuresti. Aceste presupuse suficiente autobuze etc, sa circule des, inclusiv iarna, fara a fi nevoie sa te congelezi in statii. Sa se asigure un control eficient pentru a nu se mai urca fara bilet absolut nimeni. Sa se creeze linii speciale pt scoli, cu supraveghetori. Sa angajeze soferi buni pe autobuze, nu din astia cum sunt acum, care au impresia ca transporta marfa. Sa asigure paza in ratb cum exista si la metrou. Astea sunt cateva dintre lucrurile principale pe care ar trebui sa le rezolve inainte de a obliga pe cineva sa renunte la masina si de a da exemplu alte capitale din ue.

    00
    • Buna gluma.
      Si niste asteptari setate mult prea sus. :)

      00
    • Ai dreptate in ce spui. As mai adauga centuri ocolitoare care sa permita devierea traficulu

      00
    • Terminati cu prostiile, transportul in comun pe sosea nu rezolva nimic, oricum o sa stea in trafic. Solutia e dezvoltarea metroului, a metroului usor, trenului suburban etc.

      00
    • In mod normal, asa se face. Oferi alternativa si pe urma interzici. Dar avand in vedere ca suntem in Romania, e mai usor sa interzicem. Personal as opta pentru o taxa de tranzitat orasul, pentru toti.

      00
    • Sa scoata hipermarket-urile din orase .Sint cele mai mari producatoare de deseuri si aglomerari urbane ,ca doar asa este in UE.

      00
  16. Ai dreptate in ce spui. As mai adauga centuri ocolitoare care sa permita devierea traficului care acum tranziteaza orasul si parcari la periferie cu legatura la transportul in comun. Si nu sunt asteptari mult prea mari. Sunt de bun simt. Nu se poate una, fara a o face mai intai pe cealalta. Cand te ridici de pe WC, mai intai te stergi la fund si abia apoi tragi pantalonii!

    00
    • Cred ca sunt cativa care se plictisesc… argumentati bre astia cu minusuri de ce le dati. Lasandu-i pe ei la o parte, la fel ca si in cazul metroului, centurile ocolitoare normal ca ar fi bune, dar realistic vorbind, nu vezi ca astia se „chinuie” cu cea deja existenta si tot de jena este? Pai daca sa termine ceva e imposibil, cum ar fi sa se apuce de una noua :)). Este sf ce se intampla, dar aparent merge si asa… Si dupa cum vezi oamenii au ajuns sa considere lucrurile logice si normale, ca asteptari ridicate..pai atunci ce sa mai ceri.

      00
  17. „Terminati cu prostiile, transportul in comun pe sosea nu rezolva nimic, oricum o sa stea in trafic. Solutia e dezvoltarea metroului, a metroului usor, trenului suburban”.
    Daca proiectul va fi pus in aplicare, oricand o fi sa fie asta in urmatorii cativa ani, va inseamna reducerea nr -lui de masini din capitala la peste jumatate, deci nu prea vad de ce ar mai fi trafic in care sa se stea. Asta cu dezvoltarea metroului chiar ca intra la categoria asteptari ridicate, tinand cont de cati ani si ani se chinuie cu amaraciunea aia din dr taberei. Sa ia niste autobuze si niste tramvaie si sa le dea pe traseu nu cred ca ar avea de ce sa dureze foarte mult, sau in orice caz nu ar fi vorba de o perioada masurata in ANI!

    00
    • Autobuzele si tramvaiele o sa circule pe aceleasi sosele ca si masinile personale. O sa ai de ales intre a sta in trafic in masina in cochilia de spatiu personal confortabil si a merge prin ploaie pana la statia de autobuzele, a astepta in aceleasi conditii pentru ca dupa aia sa stai in acelasi trafic doar ca in autobuz in inghesuiala. Intr-o prima faza nu o sa ai niciun avantaj in a merge cu autobuzul si nu o sa existe acel impuls initial de a schimba mijlocul de transport care in timp sa reduca masinile de pe strazi. Solutia ta merge doar combinata cu interdictia de care e vorba in articol, care va forta oamenii sa aleaga autobuzul. Dar chiar si atunci nu e sigur ca romanii nu vor migra catre diesele euro 4 luate la pret de dumping din Germy, unde lumea scapa de ele, fentand astfel interdictia.
      In plus, „control eficient” la bilete, „soferi buni pe autobuze”, autobuze scolare cu supraveghetori suna la fel de SF ca si metroul.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.