TopBlogZosoblack

Darwin Awards: 4 morți la Slobozia Bradului

“Din primele cercetări a rezultat că, în timp ce circula din direcţia Rm. Sărat Focşani, şoferul unui autoturism a efectuat un viraj la stânga moment în care a fost acroşat în partea din dreapta spate de un alt autoturism ce circula în aceeaşi direcţie. Primul autoturism a fost proiectat pe contrasens unde s-a izbit violent cu o autocisternă ce venea dinspre Focşani spre Rm. Sărat. În urma accidentului patru persoane au decedat iar trei au fost rănite. Urmează să stabilim cauzele exacte pentru producerea accidentului”, ne-a spus comisarul şef, Viorel Gheorghe, şeful Poliţiei Rutiere Vrancea.

Povestea e veche de când lumea: Gigel a vrut să facă stânga, a pus frână și a uitat să dea semnal. Ionel venea din spate, n-a văzut intenția, n-a mai putut opri și l-a împins pe prost pe contrasens. Au murit patru oameni pentru că un prost nu știa că e prost și nu știa că sunt și alte mașini pe drum.

Zilnic se întâmplă asta. Oameni care merg pe principiul “lasă că mă văd ei, nu mă mai obosesc să dau semnal”. Din când în când trag lozul necâștigător.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

52 comentarii

  1. Varianta B. Ionel venea prea tare din spate, cu flashuri, ca sa se dea Gigel pe B1.

    Gigel pune semnal stanga, iar Ionel intelege ca Gigel nu are chef sa se dea si nu păstrează distanta.

    Gigel frânează ca sa facă stanga, iar Subaru îl loveste din spate.

    00
    • polo venea tare din spate. dap, seems legit.

    • ca era polo sau jaguar conteaza mai putin
      singurul vinovat pentru tragedia asta e cel care loveste din spate.

      si nici nu trebuie sa ai viteza mare sa provoci un asemenea accident sau chiar mai grave.

      m-a luat si pe mine unu vara asta cand am oprit la trecerea pentru pietoni
      bineinteles ca “nu te-am vazut” era singura lui explicatie, norocul meu era ca sa petrecut in oras si nu avea viteza mare

      ps. chiar si de nu a dat semnal stanga. sa zicem ca opreste de urgenta, un copil trece drumul.
      trebuie sa-ti adaptezi viteza pentru a evita astfel de situatii, altfel drumul se termina la cimitir sau spital.

      00
    • cosmin, incercam să ii explic lui andrei că un polo nu prea poate să streseze un opel.

    • Vali, capacitatea tehnica a unei masini e mult superioara limitei legale de viteza. Fie ca masina aia e polo sau dacia.
      Asa ca da, daca opel merge regulamentar iar polo merge romaneste, poate sa il streseze.

      00
    • orice masina care trece de 80 la ora poate sa streseze orice alta masina.
      distanta pana la cealalta masina e importanta. Dar, soferul roman e prea talentat sa isi lase putin spatiu

      00
    • Dap, Polo poate stresa un Opel. Recent un matiz condus de Gicu, angajatul firmei, croseta prin traficul de la urcarea Feleacului, in Cluj, de nu-mi venea sa cred. M-a facut pe turnanta, si conduceam Megane ca vechea ta masina.

      din articol “Urmează să stabilim cauzele exacte pentru producerea accidentului”

      00
  2. Sunt destui care pun semnal cand vor sa faca stanga si tot intra careva in ei pana la urma. Era un video interesant pe tema asta pe trafic tube.

    00
  3. pacat de oamenii aia … dar mi-ai adus aminte: MU*E tuturor care NU DAU SEMNAL cind intra/ies in/din giratorii, care nu dau semnal cand fac stanga de pe banda de “inainte si la stanga” etc…

    00
    • Dar de ce ar trebui sa dau semnal cand intru in sens giratoriu? Crezi ca am venit cu masina pana acolo sa ma benoclez la tine? Sau la ce te ajuta? Iti regleaza tensiunea?

      00
    • În România se semnalizează stânga la intrarea în giratoriu doar pentru ca suntem o tara de handicapați.
      Handicapați pentru ca:
      Odată ajuns în apropierea sensului giratoriu nu e ca și cum ai putea sa mergi în alta direcție decât în sens. Prin urmare a semnaliza stânga e rendundant. Unde ai putea sa mergi în dreapta? Înspre prima ieșire ? Pai dacă e ieșire înseamnă că ai ajuns deja în sens. Și ca are sens sa semnalizezi doar dreapta atunci când ieși.

      Ca idee, nemții semnalizează doar dreapta ( la giratoriu) .
      Francezii, handicapați ca noi, semnalizează stânga la intrare și dreapta la ieșire. Fără nicio noimă.

      00
    • semnal cand INTRI in sensul giratoriu?!?!

      00
    • Voi chiar nu ați condus prin București? Da, semnal când intrii în giratoriu când e oră de vârf și nimeni nu mai respectă nimic. Așa macar te văd diaperatii.

      00
    • Da, dragilor, semnal la intrarea in giratoriu, dreapta daca iesi la prima, stanga daca iesi la a 2-a, a 3-a si a 4-a. Pentru ca daca eu stau sa intru la a 2-a vreu sa stiu daca pot sa o fac sau nu.
      Dar, nu, daca tu esti deja in giratoriu de ce sa te mai intereseze de ceilalti.

      00
    • In principiu ar trebui ca sensurile giratorii ( si intrarile in ele) sa aibe marcaje. In particular, la intrarea in sensul giratoriu sa fie sageati ( d exemplu dreapta si inainte pe prima banda, stanga si inainte pe bada a doua) Sagetile alea de pe asfalt ar fi trebuit sa-si spuna pe ce banda sa te incadrezi, si cum sa semnalizezi in giratoriu.
      Interiourl giratoriului ar grebui sa fie cu turbogiratie: dupa fiecare iesire ar trebui sa apara o noua banda superioara in interiorul giratoriului care sa te oblige sa semnalizezi stanga ca sa ramai continuu in giratoriu.

      00
    • @catalinx

      Omule, daca intri in sensul giratoriu pe banda a doua si vrei sa faci stanga, adica sa folosesti a treia iesire din giratoriu, cum semnalizezi? Dreapta?? Semnalizezi stanga, evident. De ce semnalizezi stanga? Sa spunem ca eu vin din spatele tau si vreau sa merg inainte. Daca stiu ca tu faci stanga, as putea sa ma dau pe prima banda la intrarea in giratoriu si sa trec mai repede. Intr-o zi aglomerata cu o suta de masini prin giratoriul ala, chestia asta e foarte utila.
      Si sa presupunem ca alta masina, care foloseste a a doua sau a treia iesire in timp ce este pe banda a doua, semnalizeaza dreapta in momentul in care a ajuns la iesire si iese din giratoriu. De ce e util? Sa presupunem ca este un ametit care face tot giratoriul pe banda din dreapta. Daca vede ca semnalizezi, sunt sanse mai mici sa intre in masina care iese din giratoriu, asa-i? Deci “handicapatii” de francezi fac foarte bine.

      00
    • De ce? Pai e simplu, sunt unele sensuri giratorii atat de aglomerate ca se pierde mult pana ajungi sa te bagi si tu. Daca eu te vad in stanga si iti vad semnal stanga inseamna ca nu iesi la prima si stau si astept. Daca eu te vad tot acolo dar ai semnal dreapta si sa zicem ca e un sens giratoriu cu doar o banda ca sa fie mai clar, revenim, inseamna ca iesi pe strada de langa mine si pot si eu sa ma bag in acest timp (practic ma maschezi) ca sa nu ma surprinda altul care vine si sa stau sa adorm pana apuc sa ma bag. Daca nu ati inteles asta pana acum, e destul de rau, semnalizarea aia nu e pusa degeaba si daca tu nu intelegi de ce trebuie asta nu inseamna ca nu mai trebuie sa o faci. Imi pierd timpul ca oricum nu o sa intelegeti nimic astia care nu o folositi mai ales in sens. In timp, poate in timp.. scapam de nesimtiti, invatam sa semnalizam, etc.

      00
    • Pe bune? Tu semnalizezi intrarea in giratoriu?

      00
    • P.S. Nu dau semnal la intrarea in giratoriu.
      P.P.S. Ce-mi doresti tu mie, iti doresc si eu tie, nelule!

      00
    • Cand intri in sensul giratoriu ai doua variante:
      1. te pregatesti sa iesi la prima iesire -> semnalizezi dreapta
      2. nu iesi la prima iesire -> semnalizezi stanga pana treci de iesirea dinaintea celei pe care vrei sa iesi tu, apoi semnalizezi dreapta.
      Astfel nu are nimeni dubii referitor la intentiile tale si poate reactiona corespunzator.

      00
    • @corcodusul de unde ai scos aceste aberatii?

      00
    • Fratilor, eu locuiesc in Danemarca de 2 ani. Aici nimeni nu semnalizeaza stanga cand circula in sensurile giratorii. Unii chiar m-au luat la misto cand am adus vorba de asta. Problema e ca sensurile giratorii sunt cam peste tot iar la fiecare sens giratoriu exista o anumita ruta pe care grosul traficului o urmeaza; de obicei inainte. Ei bine, pentru faptul ca exista aceasta ruta, lumea fiind obisnuita cu chestia asta, presupune implicit ca toate masinile vor circula in directia respectiva. Spun asta din experienta pentru ca si creierul meu a mers pe setarea implicit si era sa nu-i dau prioritate unuia si am vazut asta de foarte multe ori. Ce-i drept, nici nu m-am gandit ca nu semnalizeaza dreapta deci nu va iesi din sens.

      00
  4. Darwin sau nu, sa treci pe langa mortii intinsi pe sosea e o senzatie care-ti da fiori.
    Ma rog, asta dupa ce am stat aproape 2 ore intr-o coloana infernala, unde din cand in cand se mai trezea cate un tampit sa o ia pe contra-sens sa mai taie putin coada. De vreo 2 ori am vazut cum era sa se mai petreaca un accident la maxim 1km de la cel mentionat de tine. Dar e ok, dupa modelul bucurestean, faceau asta cu avariile puse. Majoritatea aveau numere de Prahova sau Bulgaria.
    Cu toate ca nu mi-am dat seama exact unde s-a petrecut accidentul, cred ca respectivul a vrut sa faca stanga pe linia continua, pentru ca accidentul a avut loc pe un mic deal.

    00
  5. Ii urasc pe aia care nu ridica degetul sa dea semnal dar ti-l ridica tie cand le atragi atentia.
    Cel mai simplu si mai bine: semnal tot timpul, peste tot si cand esti singur in parcare la ora 1 AM, asa iti intra in reflex si nu mai e o “oboseala”.

    00
    • Corect, asa fac si eu mereu si am auzit comentarii de la unii pasageri: “de ce mai dai semnal, ca esti singur?”, sau “de ce iti mai pui centura, ca mergem aproape?”

      00
  6. LEU-ul e regele șoselelor.

    00
  7. Nu inteleg cum a fost lovit in dreapta spate *din spate* daca el a facut stanga

    00
  8. Mai multe accidente se intampla de genul urmator: Eu in depasire si un idiot face stanga fara sa se asigure ca e depasit de cineva.

    00
    • Depasirea prin stinga este interzisa in intersectiile nedirijate.

      00
    • mai citește o dată ce a scris.

    • Am zis eu ceva de intersectie? Totusi, daca depasirea e interzisa, iti anuleaza tie obligatia de a te asigura la schimbarea directiei de mers?

      00
    • La 90 km/h, depasind un 60 km/h mananca niste sute de metrii seriosi depasirea.
      Locul marcat cu linie continua 20 de metrii si intrerupta 2 metrii pentru facut la stanga nu se vad cu 500 de metrii in spate cand am inceput eu depasirea.

      00
    • Basile, sa iti bagi cate un i din “metrii” aia in fiecare ochi… :-)

      00
    • @Bogdan: daca nu e intersectie unde face idiotul stanga? In camp?

      De obicei in locurile unde se poate face stanga e linie continua pentru ca poti sa lovesti si pe unul care iese in drum in momentul ala.

      00
    • @Basile:

      Adica erai in depasire pe linie continua. Si s-a intrerupt saraca linie continua pentru a semnaliza posibila trecere spre stanga. A naibii linie parsiva.

      Daca e linie continua, ce nu ti-e clar ca esti pe partea gresita a liniei ?!

      00
  9. Cand am inceput eu sa conduc, o tineam tare doar cu regulamentul, ca toti care nu respecta perfect ce am invatat cu totii in scoala merita ce-i mai rau, problema lor daca-s neatenti. Dupa asta mi-a recomandat cineva s-o las mai moale si sa cresc gradul de atentie, ca altfel raman cu dreptatea in brate si cu mortul pe constiinta.

    Cam asa si in cazul asta. Idiotul si prostul o fi franat din scurt ca sa faca stanga, ala din spate l-a acrosat si l-a omorat. Faptul ca ala din spate nu avea distanta necesara sa evite situatii neprevazute, vad ca nu intereseaza pe multa lume. Lasa, asa ii trebuie, sa moara toti din masina daca-s idioti si prosti.

    Acum intreb si eu: daca masina care te-a lovit pe tine, Vali, cand depaseai pe stanga coloana in intersectie, daca masina aia te impingea in vreun camion si crapai acolo, oare scria si despre tine cineva articol din asta cu #darwinAwards?

    00
  10. Pe mine instructorul m-a invatat ca daca vreau sa virez stanga, indiferent pe unde, stau cu rotile drepte, nu virate, pana in momentul cand incep sa fac manevra – din 2 motive, a. vine unul din spate si deoarece am rotile virate ma arunca pe contrasens si ma calca tir-ul, tramvaiul, jeep-ul, etc si b. – belesc pompa de servodirectie stand pe loc cu rotile virate.

    00
    • Aia cu belitul pompei cred ca e ca belirea pulii, in rest numai de bine.

      10
    • Bun sfatul, eu nu am avut norocul sa il primesc cand am facut scoala. Dar ma gandesc ca daca nu ai rotile virate e greu sa prinzi “momentul cand te poti baga”.

      00
    • In SUA parca e si lege cu asta.

      00
    • Corect. Acelasi lucru fac si eu cand urmeaza sa virez stanga.
      Problema este ca multi parca uita brusc 90% din chestii invatate la scoala de soferi, unele chiar mult mai importante decat aceasta, imediat dupa ce dau examenul pentru permis.

      00
    • Instructorul tău era un ”special”. Ceilalți instructori spun că ”trebuie să dai mașinii o ușoară ‘turnură’ spre direcția dorită”. În acest fel îți întărești intenția schimbării direcției (în ochii celorlalți participanți la trafic, căci asta ‘sare în ochi’ mult mai bine decît niște lumini de semnalizare obosite de Dacia 1310, lumini de semnalizare care TREBUIE folosite, fără discuție) și, totodată, nu vei fi nevoit să învîrți prea mult volanul (nah, pe vremea cînd am făcut eu școala, servodirecția era încă un lux!).

      00
    • @vlad – Extras din manualul masinii mele.. Daca imi amintesc si in manual la vw si la bmw scrie treaba asta.

      CAUTION:
      ● Do not hold the steering wheel in the fully turned position (either left or right), for longer than 10 seconds. This can cause damage to the power steering system.

      Ar fi bine sa citesti cartea, asta daca ai masina cu servo hidraulic, daca nu ai…..

      00
  11. Chiar daca nu a semnalizat, ala din spate trebuia sa vada stopurile de frana.
    Daca nu vroia sa faca stanga ? ci pur si simplu a franat brusc ?

    00
  12. Oarecum legat de topic, sâmbăta trecută m-a acrosat ușor un Tuareg din spate-dreapta, în apropiere de LeroyMerlin, pe sensul de mers dinspre Chitila spre Bucuresti. Ne-am ales amândoi cu julituri la vopsea, nu mare lucru. Omul trăsese de volan și ieșise de pe banda lui pentru a evita un tâmpit cu un BMW albastru, cu numere de Bulgaria, care nu a semnalizat că iese val-vârtej de pe o stradă lăturalnică, val-vârtej. Idiotul cu BMW nici nu s-a oprit să vadă ce s-a întâmplat, deși l-am claxonat și i-am dat flash-uri… probabil umbla fără RCA.
    Nevastă-mea zice să ne punem o cameră de bord, la o adică să avem probe pentru situații de genul ăsta (și nu numai). Ceva recomandări? Că nu mă pricep deloc la gadgeturi de-astea. Mulțumesc anticipat și scuze pentru poluarea topicului.

    00
  13. de unde naiba a aparut expresia “a da semnal”? mai am cateva: “a face cuplu”, “a bate cuba”…

    00
  14. Probabil ca Gigel era taximetrist, rasa asta de oameni nu semnalizeaza niciodata.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.