Darwin Award: a ocolit un câine…

Repetați după mine: dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan! dați în câine, nu trageți de volan!

Geezus, de câți morți mai e nevoie până să înțeleagă românii că frâna și bara sunt mai ieftine decât trasul de volan aiurea?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

62 comentarii

  1. Cam pavlovian sfatul

    00
  2. Frana cu moderatie daca nu stii 100% ce ai in spate. Cainii apar si pe autostrada nu doar pe E`uri si DN`uri.

    00
  3. maaama sa vezi acum iubitorii de caini!

    01
  4. Respectivul o fi luat permisul in Pitesti ori e dinamovist…

    01
  5. Una din ultimele lecții care le-am învățat pe când făceam școala de șoferi a fost să nu trag de volan când îmi iese un animal în față.

    Veneam pe un drum cu instructorul, aveam vreo ~70km/h (în afara orașului) și un câine mi-a ieșit în fața. Instinctiv, începător fiind, am tras de volan.

    Instructorul, un om extrem de calm, de altfel (puteai să-i dai cu mașina într-un zid și tot nu se enerva), mi-a zis că dacă mai fac vreodată așa ceva, îmi da una peste ceafă de nu mă văd.

  6. dar ce faci când noaptea la 3 îți sare in fata un urs tânăr…eu am frânat brusc, am ținut strâns volanul si ursul s-a ferit in ultimul moment. erau buni niste pamperși atunci…

    00
  7. Multi caini, multe pisici, o gasca, multe gaini, doua pisici salbatice, un jder, multi serpi, broaste, soareci, arici, testoasa dobrogeana. Asta e bilantul meu de crime la volan. Nu ma laud cu el, dar toti pasagerii mei sunt teferi si nevatamati. Pui frana pe drept si speri sa le iei intre roti (mult mai multe au scapat ca am inaltare la masina, ba un caine peste care am trecut a continuat sa doarma pe carosabil – am martori!). Cand ai oameni in dreapta ta si in spate ai o responsabilitate, oricat ai iubi animalele de pe carosabil sau de aiurea. Dupa niste sute de mii de kilometri incepi sa anticipezi si sa eviti fara sa tragi de volan si uneori si fara sa franezi la limita sigurantei si a aderentei.

    00
  8. Uăi tu știi cat costa bara la un golf 4 tdi recent adus din jermania?
    D-ul și I-ul roșii, bineînțeles.

    00
  9. Doua pisici și un câine. Rip.

    Dar la o căprioară sau cerb sau ce draci o fi fost, am frânat și am tras dreapta pe A3 in D. M-am oprit după banda de urgență la 2mm de șanț.

    Faza tare e ca animalul nu a terminat traversarea. S-a speriat de cateva tir-uri și a făcut cale-ntoarsa prin spatele mașinii mele. Am văzut în oglindă silueta dar tot nu știu ce era.

    00
  10. Primul reflex înainte sa gândești este sa eviți.

    00
  11. undeva prin partea greceasca a anatoliei… intre Kavala si Alexandropolis, pe un DN de al lor, exista un fel de podis, plin de serpi si… testoase de uscat, Unele cat un ceaun de mamaliga de al nostru, altele cat un partz. Si care cand se imperecheaza cauta pereche musai peste drum. Practic si la 30 la ora faci un carnagiu. Ocolesti pe alea care iti pot sparge baia, restul pilaf…

    In partea superioara a unui drum in panta, cand credeam ca am scapat de segmentul cu broaste, am calcat pedala ceva mai tare… In mijlocul unor bancuri proaste cu broaste testoase am lovit in plin pe imparatul acestor fiinte, fara sa mai pot sa fac ceva pentru el sau pentru mine… 280E remorcatul plus vreo 350 o carpeala sinistra la radiator… Am pus apa din toate raurile si paraurile din grecia si bulgaria pana acasa…

    00
  12. Si eu iubesc animalele da omul si-a omorat mama. Parca intre cele 2 aleg a doua varianta daca ar fi sa salvez ceva.

    00
  13. Eu am dat in caine si, drept dovada, sunt in viata si postez acest comentariu. Daca nu dadeam in el, trebuia sa intru pe contra-sens in alta masina frontal (30km/h ai mei + 60 ai lui= acum eram ingeras). Cainele traieste inca, bara insa a fost schimbata pe CASCO si o voi plati anul viitor cu varf si indesat. #doarmalaud

    00
    • 1.Citeste asta, ca sa vezi ca nu conteaza atat de mult viteza combinata:

      2. La impact frontal de 60 kmh nu esti ingeras nici daca esti in Dacie.

      3. Evident, decizia de lovit cainele a fost cea corecta :)

      00
    • La impact frontal 60 km/h fara centura si airbag esti mai multi ingerasi in cele mai multe cazuri.

      10
    • @Jordan: la fel credea si huidu cand a dat peste aia cu Loganul.

      10
    • @Jordan : la 60 la ora ai foarte mari sanse sa mori la un impact frontal indiferent ca dai intr-un auto cu 30 km/h sau intr-un tir care sta pe loc.
      Daca porti centura poti sa scapi mai ieftin, altfel…

      00
    • @Jordan: no offence, dar iti trebuie niste lectii de fizica:
      Daca de lovesti te zid, zidul n-are nimic, toata energia e disipata in masina.
      Daca te lovesti intr-o alta masina, energia disipata e (invers) proportionala cu masa masinii. simplificat. Conteaza _numai_ viteza combinata la impact frontal fara franare: e ecelasi lucru daca o masina merge cu 30 si cealalta cu 60, daca ambele merg cu 45, sau daca una aproape sta iar celalta are 90 km/h.
      Chestia e un pic mai complicata de atat dar de la 45km/m la 90km/h energia creste de 4 ori (la fel si pagubele). A lovi frontal 45+45km/h e cam la fel cu a intra cu 0.7* 90=65km/h intr-un zid. Si nu e garantat ca ramai intreg indiferent de numarul de stele NCAP.

      10
    • bei hotarati-va:
      1. conteaza
      2. nu conteaza
      3. conteaza, dar mai putin
      4. nu conteaza asa mult
      5. alte variante propuse de voi….

      Asadar eu propun sa votam. Nu , nu votam ca prostia oricum e majoritara si castiga. Hai sa aducem argumente!

      00
  14. Prietena e mare iubitoare de animale si s-a intamplat sa fac afis o pisica cu ea langa mine. Nu stii catamunca de lamurire am avut cu ea. Pana nu i-am zis, ce alegeai noi sau pisica? Nu realiza importanta “crimei”

    01
  15. @zoso am inteles, sa traiti! E bine asa ?

    00
  16. Am dat, prin 2007, peste un cerb, in muntii de la granita Macedoniei cu Kosovo. Sofam un Jeep Cherokee din prima serie, cu grilaj solid in fata. Era noapte, dobitocul a sarit/plonjat din stanga, initial am crezut ca trece prin fata masinii, apoi s-a auzit THUMP si dupa doua secunde, l-am vazut aterizand pe spate, pe camp, de partea cealalta a soselei. Aveam vreo 40 la ora, ca era un drum cu multe curbe… Masina n-a avut nimic, iar fiara, incredibil, s-a ridicat si a intrat in padure, pe propriile picioare!

    00
  17. Daca ai lovit vreodata un caine stii ca nu franele sunt problema. Daca mergi gen 80kmh+ ( gen 25m/s+) , cainele iti poate sari in fata si de la 5-10 metri in fata masinii. Foarte des nici n-apuci sa apesi frana, de unde si reflexul de tras de volan. Reflexul nu tine cont ca in fata ai caine , om sau alta masina. E obstacol.

    00
    • Postul nici nu zice de frână.

      Nu tragi de volan. Îl iei în plin.

      La fel și cu un obstacol. E mai “ieftin” să repari mașina după ce ai luat un crater decât să îl învii pe ăla de pe contra-sens pe care l-ai omorât când ai intrat pe banda lui și l-ai luat în plin.

      Reflexul de a trage volanul trebuie controlat. Ca șofer e unul din cele mai importante lucruri de stăpânit.

    • Pentru toti soferii curului care nu franeaza si nu trag de volan de teama ca li se rastoarna lighenele:

      Cand prin fata masinii iti trece un caine venind din dreapta care fuge/merge spre partea stanga, cel mai bine este sa franezi si tragi usor de volan spre dreapta. Repet, USOR, ca doamne fereste va rasturnati ligheanul. Cainele va fi in acel moment pe mijlocul benzii voastre sau dincolo de ea si il veti fi evitat. Daca e o masina pe contrasens, ghinion pentru el.

      Teama de a misca volanul pentru a evita un obstacol e o ramasita a timpurilor cand toti aveam Dacii 1300 care se rasturnau la cea mai mica bruscare, trecuta de la tati la fii si la copii lor.

      00
    • Znuff, la 80km/h , daca iei un caine in plin e aproape de total damage.
      La 120km/h unu ( de talie medie-mica ) in coltul spoilerului aproape m-a scos cu masina de pe drum. N-a fost damage mare ca l-am lovit doar in cap. Luat din plin si te dalie mai maricica , la viteza asta e total damage. Mai bine decat sa omori oameni dar…

      La fel si un obstacol

      Un obstacol poate sa fie un om, cal , vaca si alte chestii care mai apar din senin pe strazile din ro. E greu sa formezi reflexe discriminate pe baza de poza , ca reflexul nu e pe baza de gandire , stii?

      Asa ca , da , ia din plin!

      00
  18. Astia cu protectia cainilor de pe strazi merita dati in judecata de cei care mai iau un caine pe bord si trebuie sa-si repare masinile. De fapt, societatile de asigurari ar putea face asta…

    00
  19. Ntz ntz, al naibii nu ma intalnesc niciodata cu astfel de harciogi in realitate, curajosi cu niste animale pe care le fac afis. Mai sa fie, dar nu reusesc sa vad unul cu atititudini nepotrivite.
    Mda, pe bloguri, toti poponarii se lauda cum lovesc un animal. Toti rapanosii care vad lumina soarelui doar in pauza de masa si atat.

    zose, esti prost. Dobitocul ala care are reflexele alea si atat “dați în câine, nu trageți de volan!”, maine la orice ora va lovi pe oricine, oriunde. Nu maigeneraliza si nu mai da niste indicatii care sa para generale, pentru ca nu sunt generale. Sunt de la caz la caz. Numai robotii raspund la fel indiferent de situatie..
    Esti penibil! Chiar m-am plicitisit sa citesc ineptiile tale.

    00
  20. Iti dai seama ca n-a facut constient, a fost un reflex, genul ala greu de suprimat.

    HOWEVER !!! Am o vaga banuiala ca maica-sa care a murit nu purta centura. Iar vitele de stiristi mereu omit sa se lege de aspectul asta. Deci ar mai fi ceva de inserat in insiruirea aia de sfaturi …

    00
  21. cainele asta nu era de Pantelimon sa treaca si el strada pe la trecerea de pietoni.

    00
  22. la caini am inteles, franezi cat poti si speri sa se fereasca… dar care e protocolul daca-ti sare in fata un copil?

    00
    • “Protocolul” e ca trebuie sa gandim putin mai mult decat Mircea Badea si sa intelegem ca limitarea aia de 50 in localitate e pusa cu un motiv.

      Sigur acuma, daca iti sare in fata din lanul de porumb pe Bucuresti – Urziceni cand ai 120, nu prea ai ce sa-i faci…

      00
    • Care sa fie, tragi de volan si bagi masina in sant. Pe de alta parte, copiii n-au obiceiul sa apara din rape, tufe sau santuri pe marginea autostrazii, si de fiecare data cand mergi printre blocuri sau pe strazi unde se joaca copii trebuie sa mergi incet si prevazator.

      Principiul nr. 1 – de fiecare data cand vezi ca o minge de fotbal ‘traverseaza ‘ strada, opreste: un copil urmeaza in 2 secunde :)

      00
    • Franezi si speri sa te opresti sau sa se fereasca. Crezi ca e mai bine sa te pupi frontal cu cei de pe sens opus?

      00
    • @Jordan:
      “care e protocolul daca-ti sare in fata un copil?”
      “tragi de volan si bagi masina in sant.”
      Gresit!
      Reflexul n-are de-a face cu iubirea de caini sau de copii. Daca te rasorni cu masina peste el il “lovesti” mai rau decat daca-l iei pe capota.
      Tragi de volan NUMAI DUPA CE TE-AI ASIGURAT. N-ai timp sa te asiguri, nu tragi de volan. Simplu. Reflex!

      Daca vine tirul peste tine de pe contrasens sau cometa faci acelasi lucru: franezi reflex, te asiguri si apoi faci manevre de evitare. N-ai de unde sa stii daca prin manevra ta de evitare nu ajungi in carea altui tir cu viteza si mai mare; daca ai de unde sa stii inseamna ca te-ai asigurat.

      00
  23. Teoretic, ar trebui ca numarul victimelor sa fie cat mai redus.

    00
  24. Tragi de volan daca nu vine nimic pe sensul opus, ai maxim 80 km/h plus esp. Restul e cancan, la o viteza superioara ai mari sanse sa faci balans, mai bine o bara decat sechele pe viata si o masina distrusa! Am facut prostia asta cand eram incepator, pentru a ocoli o groapa, am facut balans, era sa intru frontal in alta masina. Din fericire tipul m-a evitat, mi-am pastrat calmul si nu am franat in timpul balansului.

    00
  25. 1. https://www.youtube.com/watch?v=nBqMuoX3RZw

    Noapte, ploaie, in spate TIR “full talpa” la capatul a jumatate km de panta, toate conditiile sa iasa o mare mizerie. Am avut noroc:
    – bara muci
    – capota indoita
    – aripa dreapta muci
    – proiector dreapta muci
    – amandoua farurile rupte
    – usa dreapta fata ciobita de aripa ce s-a deplasat
    – scut de plastic, aparatoare aripa muci.
    Cado de ziua mea.

    2. https://www.youtube.com/watch?v=jqUGxM_yNRc

    Sa intre cainele in mine sincer iti spun ca nu ma asteptam. Mi-a facut si asta o infundatura pe usa stanga fata.

    3. Cum proiectorul stanga fata era singura piesa originala din “botul” masinii, in august am lovit o pisica si l-am spart si pe ala.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.