De ce dărâmă Oprescu case și lărgește străzi?

Săptămâna asta s-au mai revoltat niște oameni că primarul Bucureștiului, Sorin Oprescu, a dărâmat cu dinții ăia de castor o altă casă lăsată în paragină, pentru a crea o stradă la care lucrează de câțiva ani.

La prima vedere e de rău. Se distruge o zonă unde n-ai vrea să să ajungi noaptea pe jos frumoasă și apreciată de toată lumea, gen Hala Traian. Aveam un prieten în zonă, încuia poarta, mașina din curte și ușa la casă, deși avea gardul înalt, și totul pentru că e o zonă atât de mișto a Bucureștiului.

Revenind, când mai auziți idioți plângându-se pe tema diametralei Nord-Sud, aflați că Oprescu face asta pentru voi, idioților! O face ca să puteți ajunge mai repede acasă, ca să puteți sta pe net și să citiți părerile idioților care n-au program fix și scriu imbecilități pe net despre cum nenorocitul de primar strică Bucureștiul. O face pentru a putea avea hobby-uri, pentru a putea dormi mai mult, pentru a nu mai sta 2 ore în trafic, pentru a nu mai polua orașul cu mașinile voastre și radiourile de kkt pe care le ascultați.

E atât de simplu.

 

crossroads

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

58 comentarii

  1. Oare cand va deveni centura o prioritate?

    00
  2. sper sa se dea o mare bomba pe la Hala Traian. hai 2, ca sunt generos azi.

    00
  3. Cu tot respectul dar ceea ce spui nu e in regula deloc. Prioritatea nu sunt masinile, prioritatea trebuie sa fie locuitorii, si aici ma refer la extindere metrou, banda unica pt ratb, delimitare linie de tramvai, piste biciclete, nu autostrazi prin mijlocul orasului. Am fost prin aproape toata Europa si ca in Bucuresti nu am vazut atata toleranta fata de masini. Sunt sofer dar oricand prefer metroul. In loc de diagonala mai bine o alta magistrala:)

    00
  4. Prietenul ala al tau incuia poarta pt ca erau casele vechi in zona aia? Zonele alea nu sunt frecventabile noaptea din cazua caselor vechi? Eu cred ca problema sunt oamenii care populeaza zonele alea si nu cladirile de acolo. Adica se putea asana zona daca se dorea bagand politia in razii si expulzand din cladiri pe cei fara acte acolo. Largirea strazilor atrage trafic si asta o stiu strainii de mult si stiu ca au gresit largind strazi in anii 70-80. Daca nu crezi ca largirea strazilor atrage trafic du-te la Doamna Ghica in orice zi la orice ora si vei vedea cum un pasaj peste CF a blocat o intersectie care inainte de constructia pasajului nu era blocata. O strada mai lata face ca mai multi soferi sa creada ca se circula mai lejer pe acoo si isi schimba rutele. Astfel zona se aglomereaza.

    10
  5. Eu nu știu oraș mare din lumea asta cu străzi suficient de largi și parcări libere astfel încât toată lumea să ajungă cu propria mașină în orice punct al orașului, la orice oră, fără să piardă timp în ambuteiaje.
    În schimb știu orașe în care poți face acest lucru cu transportul în comun sau cu bicicleta.

    00
  6. Desigur, sunt nenumărate orașe cu șase benzi pe sens, și tot blocate sunt la ora de vârf. Ce face Oprescu în Capitală este să lărgească arterele pentru a încăpea mai multe mașini individuale, deși se știe de vreo trei decenii că tăierea de noi bulevarde nu e soluția, ba dimpotrivă.
    Imbecili mai sunt și elvețienii, francezii și germanii, care își restrâng voit lățimea bulevardelor și inventează tot felul de șicane, bașca taxe pentru intrarea în centru, pentru a-i forța de locuitori să nu mai folosească mașina personală, ci transportul în comun.
    Imbecili sunt și ăia care susțin că banii trebuiau investiți exact în transportul în comun și în reabilitarea și reintegrarea socială și economică a acelor zone distruse de nepăsarea atâtor administrații.

    Greșești profund aici, Vali. Oprescu nu rezolvă nimic cu diametrala aia, iar starea precară a unui cartier se poate rezolva prin măsuri complexe, cum s-a făcut peste tot în Europa, nu prin demolare. Dar noi să fim sănătoși, în timp ce Primăria, în loc să pună presiune pe Ministerul Transporturilor să rezolve metroul și centura, vrea să tragă tot traficul prin centru.

    00
    • @zvoner: hai să nu vorbim de măsuri complexe când noi nu suntem în stare pe promotor să cităm sursa materialelor pe care le punem acolo. serios. vorbim de măsuri complexe, de un master plan, și n-ai o problemă că mizerabilul de miștodie mă injură zi-lumină. las-o baltă. nu poți să educi și să fii prieten cu tot felul de jeguri.

      și nu, nu ai dreptate. educația se face în doi pași. întâi îi oferi confortul de a gândi și de a se relaxa și apoi de a se gândi la mai mult verde. dar nu îl iei din postura de animal și îl biciuiești și mai tare.

  7. @emil: Draga emil, ai 100% dreptate. In Europa toleranta pentru masini este 0. De aceea exista atat de multe PARCARI incat masinile sa fie vazute pe strazi doar in miscare si, probabil neasteptat pentru tine, neexistand benzi blocate. Si, ca o cireasa pe tort, poti si inchiria loc de parcare in aceste PARCARI daca locuiesti in zona.
    Exercitiu de imaginatie: un Bucuresti fara nici o masina parcata pe prima banda, nici un Taxi stationat in coltul intersectiei si 20-30-50-100 de parcari (subterane sau supraterane).

    00
  8. darama case ca sa mearga meltenii cu masina.pacat ca se darama ce a m ramas din arhitectura frumoasa a bucurestiului.

    00
  9. Orasele cu popendulația mai mică decât cea a unui Disneyland (cum ar fi Braşov) nu intră în calcul.

    00
  10. A dărâmat Hala Matache. Hala Traian a renovat-o Delhaize acum ceva ani și a transformat-o în Mega Image, păstrând detaliile de frontispiciu.

    00
  11. @zoso: da ne un exemplu maestre. Serios, sunt curios. Exista oras de marimea Bucurestiului, unde sunt parcari cacalau si nu-i aglomeratie? :)

    00
  12. @Teniescu, treci la loc ai nota 2. Hala Traian nu (mai) exista

    00
  13. NOU
    #16

    @costin Abu Dhabi ar fi un exemplu.

    00
  14. Cand mai aud ca bicicletele ar fi o solutie pentru transportul din Bucuresti, ma intristez.

    00
  15. Not sure if serious of trolling?

    00
  16. @trecator: asa e, sunt multe parcari in orasele civilizate. dar nu neaparat supra/subterane. locuiesc in unul din cele mai bine organizate orase din europa si aici peste 50% din strazi sunt cu sens unic, se parcheaza pe ambele benzi laterale. o strada de 4 benzi are 2 pentru circulatie si traficul e mult mai fluent decat in bucuresti. de ce? pentru ca pe linia de tramvai nu intra nimeni, metrou e aproapre oriunde, autobuzul si taxiul merg pe banda separata si pleaca de la stop cu 5 secunde inainte celorlati. eu cred ca nu parcarea e problema ci incompetenta.

    00
  17. esti limitat
    pacat de banii dati pe plimbari in vestul europei
    ps: nu o lua ca o insulta

    00
  18. Cand nu se face de ce nu se face cand se face de ce se face. Oare cum e bine sa se faca sau nu? Daca vrem sa traim mai bine cand se face sa incurajam ca se face.

    00
  19. Citat:
    “…oras de marimea Bucurestiului, unde sunt parcari cacalau si nu-i aglomeratie…”

    Păii… Las Vegas?
    Denver?
    Cleveland?
    Kansas City?
    Portland?
    …? :-)

    00
  20. daca exista sau nu, e irelevant. asta nu inseamna ca bucurestiul nu trebuie sa mai rezolve din problemele uriase cu traficul. confundam vechgimea cu valoarea – e gresit. casele valoroase sa fie pastrate si reabilitate, vechiturile sa fie darimate. asta e viata fiecarui oras, iar bucurestiul trebuie darimat in proportie de vreo 30% din zonele vechi. daca n-o facem noi, o va face cutremurul.
    utilitatea publica este un bun motiv de expropriere, doar ca exproprierea sa se faca echitabil si cu buna credinta.

    00
  21. Aşa e, nu e bine să se dărîme, e bine să fie zona plină de ţigani, să-ţi fie frică să ajungi prin zonă cum se face cerul un pic mai roşiatic. Şi nu, nu e bine că se face bulevard, să poţi traversa, în sfîrşit Bucureştiul, că noi nu sîntem Barcelona, unde-s trei-patru benzi pe sens şi sensuri unice într-o veselie, şi nu stai în trafic ca dementul.
    Propun să nu se facă nimic, că e mai simplu să urli decît să gîndeşti. Zău.

  22. Ah, da, şi-mi plac maxim ăia care promovează RATB-ul şi bicicleta, pentru că noi avem ierni ca-n Sudul Spaniei, unde-s 20 de grade, şi te poţi duce la muncă din Drumul Taberei pînă-n Pipera în zece minute, pedalînd în mijlocul lui ianuarie. Şi pentru că noi n-avem deloc babe care urcă-n troleu, să se ducă în celălalt capăt al oraşului, la piaţă, fix cînd e mai aglomerat, şi nici nu puţi în ultimul hal a transpiraţie, primăvara, vara şi toamna, cînd sînt minimum 20 de grade, şi se lipsesc de tine, de transformă tot autobuzul sau troleul în conservă. Că, na, nu e ca şi cum n-aş vorbi din experienţă.

  23. da, clar. Berzei spre exemplu o sa fie gata la pulivară.

    00
  24. @Blegoo, sa o luam stiintific si sa-ti explic cum vorbesti timpenii:
    Las Vegas-densitate 1.659 loc/km2)….Bucuresti-densitate 8.260 loc/km2
    Kansas City-densitate 100 loc/km2..Bucuresti-densitate 8.260 loc/km2
    Denver-densitate 1.561 loc/km2……….Bucuresti-densitate 8.260 loc/km2
    Portland-densitate 1.689 loc/km2……Bucuresti-densitate 8.260 loc/km2
    Cleveland-densitate 1.971 loc/km2…..Bucuresti-densitate 8.260 loc/km2

    Acum intelegi de ce vorbesti prostii?! Nu conteaza cat de mare e suprafata unui oras ci densitatea de locuitori pe care o are. Parisul fara suburbii are o suprafata mai mica decat bucurestiul cu aceeasi popendulatie…2 milioane de oameni, ceea ce il face probabil cel mai dens oras din lume cu 25.000 de loc/km2…poate doar Hong Kongul sa-l bata. Deci importanta e popendulatia si densitatea ei ca daca ai un oras cat judetul Vaslui si popendulatie e cat a Buhusi-ului ai parcari sa iti cumperi trailere pt fiecare om de acolo.

    00
  25. @Alex Mihaileanu…tu stii cum sunt iernile in Olanda? Acolos e promoveaza foarte la greu bicicleta si oamenii chiar merg cu ea. In Franta in Paris sai Lille ploua vara de zici ca esti in octombrie si merge lumea cu bicicleta. Probabil romanii sunt mai sensibili. Eu nu merg cu bicicleta din cauza cainilor vagabonzi. Este singurul motiv. Sper intr-un an sa pot merge

    00
  26. In toata Europa orasele sunt descongestionate de masini prim tot felul de restrictii, numai in Bucuresti se construiesc “autostrazi” prin oras, ignorand pietonii si bicicletele. Dar pe de alta parte sunt de acord cu darmarea caselor vechi si lasate in putrefactie. Sunt un pericol public pentru popendulatie. Poate avem si noi nevoie de o lege prin care casele ce nu sunt intretinute sa fie confiscate.

    00
  27. – casele daramate (pomenite la inceputul articolului) nu se afla in zona “infestata” ci intr-una din cele mai bestiale zone din Bucuresti.
    – mai toate orasele mari din Europa isi pun problema cum sa limiteze traficul auto si sa optimizeze transportul public. in Bucueresti e invers. seems legit…

    00
  28. @Lecampeur: Cum sunt iernile in Amsterdam?

    Daca e putin mai in nord nu inseamna ca e si mai rece. Au o vreme cu mai putine extreme ca a noastra, singura constanta fiind ploaia.

    Ploaie care invariabil in Bucuresti presupune o mizerie si noroiala prin care e o placere sa pedalezi.

    Chiar stateam si ma gandeam ce categorii profesionale isi permit sa foloseasca zi de zi (sau cat de des posibil) bicicleta spre locul de munca in Bucuresti. Nu foarte multe, zic eu, dar sunt deschis la contraargumente. Asta daca nu cumva esti Cabral.

    De asta si consider ca nu e o solutie atat de simpla “tragem cateva piste de biciclete, si gata”.

    00
  29. Cateva concluzii disparate:
    1. Nu toate cladirile vechi sunt monumente istorice, dupa cum nu orice jaf de mobila veche se poate vinde la antichitati. Simplul fapt ca a fost construita in 18xx nu inseamna ca e valoroasa.
    2. Nu orice monument istoric merita reabilitat – daca ajunge sa arate precum cladirile alea de pe calea Grivitei din care mai stateau in picioare doar un perete si o umbra de acoperis… mai bine demolat si gata.
    3. Nu poti sustine 18.000 de cladiri monument istoric. Nu se poate. Asta este, nu sunt bani, nu e interes, nu poti sa asculti de 200 de isterici care, fara sa fi dat cu sapa o data in viata lor, se raliaza oricarei cauze unde scrie ‘salvati …’.
    4. A spune ca drumurile mai largi duc la cresterea traficului e o cretinitate, e ca si cum ai spune ca accesul la bani duce la cresterea cantitatii de mancare ingurgitate. Ai mai mult deci vei manca mai mult. Cat de stupid sa fii sa nu-ti dai seama ca eu, daca acum trec pe podul Basarab pentru ca s-a facut podul Basarab, NU MAI TREC PE PODUL GRANT? Cu alte cuvinte da, creste traficul in zona podului Basarab dar scade in zona podului Grant. E un zero sum game, ca sa zic asa, ca nimeni nu e cretin sa umble de placere cu masina in ora de varf prin oras…
    5. Bicicletele nu sunt o solutie. Scuterele nu sunt o solutie. Motocicletele nu sunt o solutie. Cum mama naibii vreti sa-mi duc copilul la gradinita pe bicicleta? Stiu ca se poate si ca sunt cretini care fac asta, dar sunt cretini care fut vaci si nici aia nu ma impresioneaza. A duce un copil pe bicicleta in Bucuresti inseamna sa-i vrei moartea. A, da, stiu, Amsterdam… ma doare la pedala, ca sa zic asa.
    6. Terminati cu poluarea. 10 masini de azi polueaza mai putin decat juma’ de masina din anii ’80. Vreti sa rezolvati problema poluarii? Inchideti dracu’ Oltchim, ca ala polueaza in 3 minute cat toate masinile din Bucuresti intr-un an, si tot degeaba.
    7. Ca sa pot folosi transportul in comun ar trebui sa am transport in comun, asa ca hai sa incepem cu inceputul si sa rezolvam problema transportului in comun.
    8. Evident ca mereu vor fi ambuteiaje, dar conteaza daca faci 10 minute la iesirea din Bucuresti sau, cum era inainte de pasaj si podurile de la Baneasa, faci 40 de minute. Conteaza a naibii de mult.

    00
  30. Zoso, ai mai avut pareri pe tema asta si de fiecare data la chestia asta cu largitul drumurilor in oras ar trebuii sa te contrazic.
    Toata istoria urbana europeana a ultimilor 50 de ani a demonstrat ca nu largirea drumului e solutia pentru fluidizarea traficului in orase. Se aplica aceeasi realitatea ca in cazul autostrazilor: Fa-le si se vor umple de masini, iar in orase nu asta ne dorim.
    Eu unul imi doresc un oras curat unde pe 80% din suprafata sa fie banda speciala de autobuz, troleu si pista de bicilete. Ramane doar o banda pe sens pe Magheru, PERFECT, va fi plina de masini, dar vor merge in siguranta si bicicletele si o cursa cu autobuzul va dura mai putin decat una cu masina, asa ca la acelasi nr de autobuze vor face mai multe curse pe zi, deci vor fi mai libere and so.
    AMSTERDAM anii 1970 vs 2000.
    Oprescu face prostia pe care au facut-o olandezii in anii 70 cand au daramat caladiri ca sa largeasca drumuri si au anulat piste de bicicleta pentru ca nu erau sigure.
    http://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o

    00
  31. @Alex Mihaileanu, cum puma mea sa iei ca masura asanarea zonei de infractori demolarea caselor? I-ai frate cu politia si expulzeaza-i daca nu au acte de Bucuresti sau baga-i la puscarie. Tu daca ai avea gandaci de bucatarie ai scapa de ei dand foc la casa?!

    00
  32. Nu strazi prin centrul orasului e solutia. Metrou, tramvaie, banda speciala pentru RATB, centura, autostrazi. Sa poti sa stai in Ploiesti si sa lucrezi in Baneasa si sa ajungi in 30 de min. In loc sa stai in masina si sa asculti radiouri de kkt, sa stai in metrou, tramvai, tren usor si sa citesti o carte. Sa platesti 50-100 de lei pe abonamente la transport in comun si nu 600+ RON pe benzina. Calea Victoriei sa devina artera pietonala de shopping, ca Mariahilfer Strasse, gagica aia de care iti place tie din Viena.

    00
  33. Ah, si cand o casa o ocupa de tigani, solutia e sa darami casa, in loc sa dai parazitii afara si sa o renovezi. E bine asa, o sa ramanem cu blocurile alea triste si de prost gust facute de ceausila. Smart.

    00
  34. Daca mareata axa va avea din ziua 1 banda rezervata de RATB si respectata (pazita cu politisti de la rutiera care sa dea 100 de amenzi/zi), cu autobuze care sa vina la 3-5 minute, atunci sunt de acord cu rationamentul tau cu fluidizarea si ajunsul la serviciu.
    Daca nu, e doar o alta strada care se va bloca la orele de varf.

    00
  35. Articol care genereaza multe comentarii.
    1. O strada largita nu usureaza accesul, ci il ingreuneaza. Pistele de bicicleta nu exista pe toata lungimea diametralei N-S. Unde e banda prioritara RATB?
    2. Problema nu este fatada si structura de rezistenta a caselor, ci categoria de oameni care stau in ele. Legislatie avem? NU.
    Solutii exista, implementarea se face ocazional si minimal.

    Subventia la caldura garanteaza mandatul!

    00
  36. @alxzen. In Bucuresti cand ploua se dubleaza numarul de masini din trafic pt ca multi care merg cu RATB-ul sau metroul folosesc masina pe posty de umbrela si tu vrei sa spui ca ploaia nu conteaza ci doar extremele de temperatura?! Pai in Amsterdam cand ploua iarna sunt 1-2 grade cu ploaie. Zi-mi si mie cate biciclete vezi in bucuresti pe ploaie toamna la 10 grade. Eu nu am vorbit de zapada ci de ploaie. In vest pe ploaie se circula cu bicicleta, la noi nu se circula decat ca agrement vara in parc.

    00
  37. Nene @Jordan, multumesc. Le-ai zis de parca ti le-as fi dictat eu :)

    00
  38. Omu asta e de o incompetenta rara (Oprescu). Locuiesc pe starda Berzei, cred ca se lucreaza de cel putin 5 ani pe acest bulevard fara sa intrezaresti un finish. Eu nu inteleg de ce nu si termina din proiectele incepute?

    00
  39. Catre toti cei care zic ca in alte orase europene moderne nu exista prioritate pentru masini, si ca nu sunt construite sosele/autostrazi prin oras: am inchiriat masina din Beauvais, si am mers in Paris cu ea, unde ne cazam fix la arcul de trimuf, langa o piateta aglomerata. Si tot zicea GPS-ul ca intr-un minut ajungem, si noi “no way”, suntem inca pe autostrada, ce naiba. Mare ne-a fost suprinderea sa vedem Parisul impanzit de autostrazi pe ‘tanspe nivele. Idem pentru Barcelona: inchiriat din aeroport si plimbat prin oras, numai cu 80km/ora, pe strazi cu cate 5 benzi.

    00
  40. @Jordan

    “A spune ca drumurile mai largi duc la cresterea traficului e o cretinitate”

    ” Bicicletele nu sunt o solutie. Scuterele nu sunt o solutie. Motocicletele nu sunt o solutie. Cum mama naibii vreti sa-mi duc copilul la gradinita pe bicicleta? ”

    Hai sa-ti explic cum te ajuta pe tine, sofer de nevoie sau de placere, pistele de biciclete:
    – daca am pista de bicicleta pana la servici eu nu mai iau masina ci plec cu bicicleta -> mai putine masini pe strada -> tu stai mai putin in trafic la volan.

    Vrei sa-ti desenez sau ai prins idea?

    00
  41. @zoso

    Si ceausescu a facut la fel cu o mare bucata de bucuresti:
    1. tolerat oameni fara forme legale in cladiri
    2. -> focar de infectie
    3. daramat cladiri

    Si proprietarii caselor vechi pe care le vor daramate dar nu pot obtine aviz de demolare fac la fel.

    00
  42. @Jordan

    Inca ceva, in caz ca nu a fost clar:
    Singurul motiv pentru care un sofer de bucuresti nu ar dori piste de biciclete este prostia.

    00
  43. @Anca, Arcul de triumf este la o margine de Paris iar “autostrada” aia pe care mergeati voi era centura Parisului.
    @Jordan, cum isi duce olandezul copilul la scoala? Din toata poliloghia ta nu am inteles decat ca esti un meltean care nu concepe decat sa mearga cu masina.

    00
  44. ” Arcul de triumf este la o margine de Paris ”

    de aici incepi sa razi :D

    00
  45. @animaloo, sa-ti explic de ce esti pe langa, sa nu spun altfel. Dupa arcul de triumf din Paris, daca mergi inspre Defense, la nici 800 de metri ajungi la Porte Maillot unde intri pe Boulevarde Peripherique care e marginea Parisului. Deci Arcul de Triumf e la o margine de Paris. E greu pentru cei care habar nu au pe ce lume traiesc sa inteleaga difenreta din Paris si Paris+suburbii. Incearca cu Google maps. Uite iti dau eu mura in gura:

    00
  46. @lacampeur – Pe de alta parte, asa si Hilton-ul e la marginea Bucurestiului, ca e la 3km maxim de Casa Presei. Pe logica ta tot ce nu e chiar in punctul 0 al centrului e la margine. Bravo.

    In alta ordine de idei, olandezul isi duce copilul la scoala pe bicicleta, in cos, in spate de ani buni. Eu nu pot. Soferii nu sunt ca ai lor, conditiile nu sunt aceleasi – strazi proaste etc -, biciclistii sunt infinit mai tampiti si mai iresponsabili, eu nu traiesc intr-o cultura in care mersul pe bicicleta sa fi fost constant in viata mea de la 4 ani incoace etc etc, si astea conteaza. Din tot ce spui tu inteleg ca esti un meltean care are trei stampile si doua vize in pasaport si a descoperit gaura la macaroana. Mai erau cretini care au importat ad literam tot de afara, pe la Slobozia mai e o replica a fermei Southfork si o replica a turnului Eiffel…

    @III – studiul ala spune, printre altele, ca nici un transport in comun eficient nu ajuta la fluidizare si ca singurul coeficient care conteaza e numarul de strazi disponibile. Cu alte cuvinte, rationamentul lor e simplu: trafic fluidizat = cat mai putine puncte in care traficul se poate congestiona = cat mai putine drumuri. Altfel spus, nu exista o solutie optima, dar exista posibilitatea de a renunta la vehicule si vom fi ok. Nu in ultimul rand, tampitii (pardon, autorii) considera ca spatiul disponibil e singurul stimul relevant pentru soferi, adica voi conduce daca am pe unde. Nu, stimul relevant e pretul – voi conduce daca am ce si daca imi permit cheltuielile relevante. Atat.

    Nu in ultimul rand, nicaieri n-am spus ca nu vreau piste de biciclisti. Vreau cat mai multe, vreau cat mai bine reglementate, vreau amenzi pentru imbecilii care trec pe rosu fie ca sunt la volan fie ca sunt pe bicicleta, dar pistele de biciclisti nu implica disparitia strazilor. Si mie mi se pare o cretinitate ca podul Basarab n-are piste de biciclisti, dar nu inseamna ca nu trebuia facut.

    00
  47. Raspunsul la intrebarea “cum sunt iernile in Amsterdam” :

    E din februarie 2013, iar eu (pieton abia aterizat, in drum spre casa) abia ma induram sa scot mainile din manusi, cat sa fac niste poze. Poate nu sunt mereu -15 grade, dar bate vantul tare pe la ei pe-acolo.

    Si poate bicicleta sau scuterul nu sunt o solutie pentru toata lumea. De acord. Dar sunt o solutie pentru multi. 80% din Pipera de exemplu, ca sa fiu generos.

    00
  48. lecampeur cand ai fost nene in hala traian si zona traian ultima data? te intreb pentru ca eu locuiesc acolo in fiecare zi. crezi ca daca bagi politia doua zile ai rezolvat problema? coloratii aia nu sunt numai din zona. seara vin rudele din chitila in vizita, prietenii din rahova si tot asa. plus ca anumite cladiri stau sa cada. vezi toata str. traian de la hala pana la bld. unirii.

    00
  49. Jordan, sub 1 km nu 3 km. Deci poti spune ca Aeroportul baneasa e la marginea Bucurestiului si Hiltonul e in centru. Hiltonul de ce e mai aproape, de centru sau de periferie? Ce intelegi tu e egal cu zero, pt ca nu intelegi nimic. Daca ti-as spune cum si de ce am locuit eu 2 ani la Paris ai cadea in cur.

    00
  50. tot centrul vechi ar trebui daramat ca sa faca drumuri pe care se poate merge, unde sa nu-ti fie frica sa stai in statii pentru ca pot cadea cladirile pe tine…

    00
  51. lecampeur: pe principiu asta eu stau la marginea bucurestiului. langa metroul tineretului. Pentru ca la 1km incepe porumbu.

    Unde consideri tu centrul parisului? Pentru ca ce se vede pe gugal da o turnu cam la mijloc intre centru si bdul periferic. Ceea ce implica o exagerare a utilizarii termenului de “margine” pentru paris.

    Oricum. Vorbind strict de Bucuresti vs Paris, “bucurestiul aglomerat” este un fel de paris cand e linistit :D

    00
  52. @lecampeur – sunt convins, da’ pe principiul ‘a mea-i mai mare’ nici eu n-am fost chiar capsunar 4 ani la Londra…

    00
  53. pana la un moment in care bucurestiul va fi o autostrada lata cu 100 de benzi si fara nici o casa.si daca nu va mai fi nici o casa nu se va mai plange nimeni de nimic.Si atunci creatura jumatate robot jumatate oprescu se va gandii ca poate ar fi bine sa lase doar 99 de benzi si sa faca o casa…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.