Dacia Easy-R: uneori piariștii sunt prea oameni cu leprele….

De câteva zile Dacia dă în teste mașinile Logan cu cutie automată Easy-R. Jurnaliștilor și bloggerilor auto. Și îmi pare rău că au impresia că jurnaliștii au discernământ. Serios. Piariștii se gândesc că au de-a face cu oameni care judecă și care înțeleg una alta.

Dar rezultatul este dezastruos. Nu e de ajuns că forumurile sunt pline de analfabeți care repetă, ca tâmpiții, aceeași placă, trebuia ca publicul să o audă și de la jurnaliști. Ce au scris? Păi, ce trebuia “cutia automată este posibil să se strice mai repede” și “cutia automată consumă mai mult”. Fără detalii, fără nimic. Au aruncat-o și au trecut mai departe.

Nu zic că nu se strică mai repede sau nu consumă mai mult, dar asta știa deja toată lumea. Scrie ceva nou, tâmpitule care te pretinzi jurnalist! Spune cum schimbă, spune cât de confortabilă e, spune “cum se simte mașina” cu ea.

Și mai e ceva: tâmpiții ăștia pentru care fiecare mașina e cea mai bună mașină și care se dau peste cap să ascundă defectele și-au activat conștiința fix la Dacia. Pentru că sunt de-ai noștri, deci mai proști, plus că mașinile astea se vând în Germania, Spania și Franța, la noi n-au căutare.

Încă un test cu Mustang, vă rog!

Și o prezentare mișto a cutiei

 

dacia-easyr

(sursă foto)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

93 comentarii

  1. invidia:)

    00
  2. văd că te pricepi. de ce nu iei tu în teste una să le dai exemplu cu un review ca la carte? dar să n-o bricolezi … ;-)

    00
    • Asta e o întrebare de nota 20. De ce nu faci tu ceva mișto, sa începem de undeva cu etalonul în review urile de mașini. Serios! Fa ceva ca la carte și sa vezi ca vin și alte branduri sa faci teste. Dar pe primul, ăsta la logan, îl faci gratis, ca e de-al nostru.

      00
  3. NOU
    #4

    De ce pendula se strică o cutie automată mai repede?! Orice se strică și ca urmare a exploatării. O cutie automată, zic io, schimbă cam la fel de fiecare dată. O vacă cu cabină va patina ambreiajul la fiecare schimbare altfel. Mă lăsați-mă, în pendula mea, cu știm noi ce și cum exact se strică.

    00
    • pentru că

      1. nu te deranjezi să citești sau să intrebi și schimbi din reverse în drive în mers
      2. schimbul de ulei se face la 100.000km și mai uită.

    • 1. Nu inteleg prima chestie (esti ironic sau te-ai expirmat gresit): trebuie sa opresc motorul sa schimb din R in D ?

      00
    • trebuie să oprești mașina. full stop. nu in mers.

    • @zoso: gresesti. E manuala robotizata, nu hidramata. Ceea ce inseamna ca, foarte simplist vorbind, are doi robotei, unul care schimba vitezele si altul care apasa ambreiajul. Iar in cazul asta e imposibil sa treci din D in R in timpul mersului, iar mentenanta e aceeasi ca la orice alta cutie manuala. iar @m are dreptate, exceptand cazul in care se strica vreunul dintre actuatori, cutia va avea mai multa viata decat o manuala.

      Din experienta a 100k km cu Astra mea care are o cutie actionata sub acelasi principiu, e un PITA sa o scoti din zapada/noroi, schimba relativ greoi, iar consumul e cel putin acelasi (pierderile mecanice sunt egale ca la o manuala, in timp ce hidramata are pierderi mai mari)

      Mai jos e filmuletul de prezentare de la Dacia care demonstreaza fix ceea ce am zis in primul paragraf

      https://www.youtube.com/watch?v=BcNHpTZQVy8

      00
    • Pai ca sa schimbi trebuie sa apesi frana si te opresti de tot, este antiprost… Si la manuala este la fel, nu poti sa schimbi in mers din R in 1 sau din 1 in R, adica poti, dar caraie ca toti dracii…

      00
    • Poti sa schimbi din miscare, dar la viteze foarte mici.

    • Se strică mai repede dacă la 130 km/h încerci să bagi în Rachetă.

      00
  4. Lasa-i ma, ca ei vor sa simta masina .. la 60cp :)

    00
  5. Alo, domnu, încă ceva… astea cu cutie automată se vând bine și în aici, în Israel. Duster, Dokker, Sandero. Vă rog să corectaț’ în articol. Mulțumesc.

    00
  6. concluzia: Vali n-a primit masina in teste. Si nu pt ca ar fi refuzat el.

    00
  7. Plm. E cea mai simpla si fiabila cutie automata. E genul easytronic de la opel. Ce e asa greu. A clasica cutie manuala la care s a adaugat un motor comandat care schimba. Se pot duce destul de greu niste perii(carbuni) care oricum se schimba relativ usor. Nu schimba aproape cu nimic consumul. Chiar schimba mai repede decat manual. Nu e hidramata. Nu are convertizor. Greu domne.

    00
    • In sfarsit gasesc si eu un comentariu decent, de la un om care nu vorbeste din auzite. Acelasi lucru cred ca are si Toyota pe Yaris

      00
  8. Intre timp eu trebuie sa ma rog de dacia sa fac un test drive. Ca plm, vreau si eu sa vad cum merge inainte sa dau banul.

    Dar eu sunt un gigel, fata de miile de cumparatori adusi de piscotari.

    In fine, trebuie sa manance si coreenii, nu?

    00
  9. Am uitat sa zic. Nu are park mode. Are „sistem” kickdown(schimba inferioara la calcarea puternica a pedalei de acceleratie).

    00
  10. Tu chiar ai ceva cu testele auto. Fa-te bloger auto daca aia urmaresti..da o bati tot asa de vreun an incoace si mi se pare ceva de prost gust.

    00
  11. bonus daca ai pile prin mioveni, ca mie nu au fost in stare sa imi raspunda.

    Pot gasi stepway – auto – cu clima?

    00
  12. Am citit pe undeva ca Dacia iti da garantie si la ambreaj pentru ca e actionat de catre actuator si nu se considera consumabila. Foarte tare daca chiar se aplica.

    00
  13. NOU
    #27

    si ? tot cu subaru ? tot cu subaru ?

    00
  14. NOU
    #28

    Rant mai bun ca asta nici ca am citit… Bravo tata !!!

    00
  15. Conduc din 2008 masina cu cutie de viteze automata. IN VECI nu m-as intoarce la invartit mamaliga. Au fost multe momente in trafic cand a fost vital sa am ambele maini pe volan ca sa pot evita accidentul. Nu s-a stricat niciodata cutia, nu caraie, nu scartie, nimic ! Daca mergi decent, fara sa ambalezi cretin motorul, nu consuma mai mult.

    00
  16. Din ce vad nu are P, deci trebuie trasa frana de mana. Ce ne facem la iarna, ca ingheata?!!!?!?

    00
    • Chiar vreau sa ma lamuresc, vi s-a intamplat vreodata sa inghete cablul de la frana de mana? Daca da, la ce masina?

      Incep eu, prin a spune ca desi am condus masini incepand cu Tico si pana la Transit, nu mi s-a intamplat sa inghete cablul cand trageam frana de mana. Iarna, desigur. Adica n-am intampinat aceasta problema pe: Tico, Dacia 1310, Dacia Solenza, Dacia 1410 papuc, Matiz, Cielo, Peugeot Partner, VW Caddy, Ford Transit, Mazda 121, Renault Laguna si Ford Focus. Daca mi-a scapat vreuna, sa ma ierte :)

      Deci e pe bune sau e „mit urban”?

      00
    • In familie avem 2 logane, unul are 11 ani, celalalt aproape 2. Amandoua stationeaza cu frana de mana trasa si bagate in viteza si nu au inghetat niciodata.

      00
    • nu cred ca ingheata cablul ci se lipesc/ingheata sabotii de frana. am patit eu la o skoda. neputand desface a trebuit sa omor masina sa ies din parcare cu rotile spate blocate, eram ca un caine care se freaca cu p* de covor. dupa vreo 30m s-au dezlipit…

      00
    • ah si mi s-a intampalt si la un logan dar nu sa fie bocna, ci cand incepeam sa ma misc se auzea un poc si scapa frana….
      cred ca are totusi legatura si cu ce rugina se strange in timp acolo…

      00
    • A, asta cu placutele de frana care se prind de disc un pic prea bine am patit-o eu. A stat masina in parcare vreo 2 saptamani si cand sa plec de pe loc, parca ma tinea ceva. Verific sa nu fi ramas frana trasa si accelerez un pic mai tare. Am auzit un zgomot de parca s-a rupt ceva :| si dupa aia zero probleme. Iarna mi s-a intamplat, veneam de la un drum de ~ 400 km. Adica… asta cred ca a fost problema.

      00
    • Mie nu mi s-a intamplat niciodata. Am avut 20 si ceva de masini si nimic…

      00
    • Mi s-a întâmplat la un Matiz, lăsat 1-2 săptămâni nemișcat.

      00
    • Opel Corsa C, blocat pe spate. Cu o zi inainte a fost lapovita si am trecut prin lacuri. Peste weekend nu am miscat-o si a dat gerul. Luni dimineata am mers vreo 100 m pe doua roti.

      00
  17. E un punct de cotitura pentru Dacia, bravo lor, dar cum face nea Fane cu Loganu asta la semafor… trebuie scoasa pe liber, nu?

    00
    • Nu stiu cum e asta de pe logan, dar cutiile robotizate nu pleaca singure de pe loc cand iei piciorul de pe frana, trebuie sa calci acceleratia.

    • Eu scot pe N doar daca stau mai mult la semafor,
      @Znuff : ba pleaca singura daca lasi frana. (cel putin la Easytronic)

      00
    • Din ce citeam, pleaca singura cand ridici piciorul de pe frana. Dar probabil asta se intampla doar daca ai „Hill holder” – sau cum i-o zice – oprit.

      00
  18. Comenzile pilotului automat sunt tot pe consola centrala langa geamurile electrice?! Wtf… Pe cand muta si semnalizare si claxonul pe consola centrala?!

    00
    • Te inseli, putin asa. Pe consola centrala se afla doar butonul de on/off, ca sa ii zic asa. In rest, controlezi pilotul automat folosindu-te de butoanele de pe volan.

      00
  19. Serios, câți dintre cei care mănâncă rahat au condus o automata, oricare, mai mult timp, mai ales prin oraș ? Este cea mai buna Invenție si mult mai durabilă decat orice diesel din gama vw la care pică volantele la 80k km.

    00
  20. Pentru ce sunt cele trei butoane cu sageti din poza?

    00
    • Care 3, in pendula mea? :-|

    • Aer: parbriz, bord/consola, picioare.

      00
    • Eu vad 11 butoane in poza, dintre care 7 cu sageti. Si nu cred ca autorul intrebarii se referea la cele de reglare a fluxului A/C :D

      Daca a ramas cum stiu eu, butoanele alea cu sageti sus/jos sunt pentru actionarea electrica a geamurilor. Pentru ca trebuia sa iasa si Dacia in evidenta cu ceva.

      00
  21. Un pic offtopic dar ma uit la poza aia cu bordul nou si ma gandesc ca in 2031 cand o sa putem cumpara noul logan zburator, geamurile tot din consola centrala vor fi actionate.

    00
  22. Eu sunt adeptul automatei, am automata, e aiurea sa mai discutam avantajele inca o data. Legat de Dacia insa, (vorbesc doar dpdv teoretic pentru ca n-am condus), cutia asta Easy-R e depasita ca tehnologie, nu e o automata in adevaratul sens. Corect spus e „robotizata”. Robotizate am mai condus, comparativ cu automatele (DSG/Multitronic) sunt inferioare: schimba mai lent, trebuie sa te obisnuiesti cu ea inainte sa te avanti in depasiri, exista un lag destul de mare in cazul kick-down.
    Una peste alta, e un pas inainte pentru Dacia, iar pretul (500 euro in plus fata de manuala) este foarte bun.

    00
    • DSG este robotizata, mai documenteaza-te.

      00
    • Te rog frumos, am avut Dsg, nu ma contrazice! Da un goagle si o sa vezi!

      00
    • ce tare e blogul tau ;)) numele, tema, totul de la Petcu :)))
      gj

      00
    • @Vali

      A direct-shift gearbox (German: Direkt-Schalt-Getriebe[1]), commonly abbreviated to DSG,[2][3] is an electronically controlled dual-clutch[2] multiple-shaft manual gearbox, in a transaxle design

      Da’ bine c-o dai superior cum tu stii cum e cu DSG pentru ca ai avut dsg.

      00
  23. Din poza observ ca pt a merge in fata trebuie sa dai maneta in spate (D) iar pt marche-arriere trebuie sa o dai in fata (R) ??

    00
    • Aici n-ai nimerit-o. Toate fac la fel :) Din cate stiu, asta e ordinea la majoritatea producatorilor, P R N D. O fi avand de-a face cu ordinea rotitelor de prin cutie, nu stiu.

      00
    • Are de aface ca intre R si D trebuie sa fie N, ca sa faci ce zice Vali mai sus – oprit masina cand treci din una in alta .
      Apoi P nu se pune langa D pentru ca inainte sa pui masina in P trebuie, din nou sa fie oprita. Treaba e de la automatele veritabile , au un boltz care blocheaza transmisia ( nu stiu daca astea robotizate au asa ceva) si pe care nu e bine sa il cuplezi cat transmisia se misca, evident , pentru ca il strici si trece peste el oricum. Sunt mai mari sansele ca un dorel sa treaca din D in P cu viteza mare si sa rupa boltzul sau cutia , decat din R in P. Desi Dorelul de fata a reusit si cu pozitionarea asta, fi-i-ar mainile ale dracu, gen.

      De ce este PRND si nu DNRP, nu stiu, dar ce stiu e ca la multe masini pe langa D-ul ala mai sunt alte optiuni cum ar fi un slot de +/- , sau un „L” , sau un „2” la masinile off road / unele suvuri , sau un „S” la unele masini sport si e mai util sa ai chestiile alea mai aproape de sofer decat mai in fata . Iar alea nu ar fi avut loc langa „P” pentru ca au sens doar in mers.
      Parerea mea.

      00
  24. cica jurnalisit. de cand avem noi asa ceva?

    00
  25. Nu mai bine sa o conducem sau sa citim vreo cateva review-uri si abia apoi sa ne dam cu parerea?

    Pana atunci n-are rost sa ne impiedicam de faptul ca e robotizata si de fapt ii spunem automata sau sa zicem ca e facuta de Dacia si 100% e proasta.

    Pentru 90% dintre cumparatori o sa fie tot o cutie automata si atat timp cat merge bine (e confortabila, schimba bine, nu se strica dupa 50.000 km) nu cred ca intereseaza pe nimeni cum merge inauntru.

    00
  26. Clima pe Dacia? Uhuuuuu :)

    00
  27. Pentru că sunt de-ai noștri, deci mai proști, plus că mașinile astea se vând în Germania, Spania și Franța, la noi n-au căutare.

    Nu inteleg in ce fel esti sarcastic aici. Daca chiar crezi ca la noi nu au cautare uita-te pe cota de piata. Sunt lider in Romania si circa 20% din masinile noi vandute in Romania sunt Dacia.
    La volume e alta discutia , dar suntem saraci, ce vrei.

    00
  28. Ai rabdare sa scriu eu… explic cum si de ce… oricum daca nu apesi acceleratia ca animalul te intelegi cu cutia aia. Iar consumul nu creste cu mult ;)

    00
  29. Nu consuma „sensibil” mai mult si in aglomeratia din Bucuresti va fi o placere, combinata si start-stop…Nu se strica mai repere, si daca da, se schimba, ca este Renault, nu japoneza sa coreeana…
    Pentru demonstratie :
    https://www.youtube.com/watch?v=nhNd6r3epIA

    00
  30. Care este diferența între cutii hidrAmate, secvențiale, automate, robotizate?

    La cele manuale, cum ar trebui sa acționezi ambreiajul pentru o funcționare normala?

    00
  31. cred ca nu intelegeti nimic ignoranti frustrati fara cutie de viteze ce sunteti,
    clar este confortabila nu iti mai futi picioarele pe ambreiaj in trafic si ce pendula mea daca se strica des dau o fuga la Hornbach iau o mana de fluturi rezolv problema
    P.S. ma scuzati nu sunt genul care vrea sa simta motorul prefer o tata sau orice altceva

    00
  32. Ce se strica de obicei la cutiile automate si cam care sunt costurile de reparatie? ( cutii si defecte frecvente, nu lucruri exotice).

    00
    • a hidramatele celebre ale grupului VAG, se cam strica ” pachetele ” (da,asa se numesc) .
      in brasovelu,avem un singur om care repara, domnu Barbu din Sanpetru.
      Tariful dansului incepe de la 500 de euro indiferent de problema.
      Alta varianta ar fi firmele care lucreaza in bataie de joc pe la Bucuresti ,sau cel mai bun in materie , un turc,Samir (din Timisoara)

      Dar nu , automata robotizata nu are „Pachete”

      00
    • Eu am rupt la Mitsubishi Carisma o cutie acum 3–4 ani. Motor pe benzina dar are o supraalimentare si cind apesi pedala de acceleratie la fund se duce in 4-5 mii de ture si apoi urca pina pe rosu cred ca pe la 7mii. Eram cam pe la 100km/h si am apasat brusc a accelerat pina in 6 mii si apoi am ridicat piciorul si apoi, in timp ce cutia schimba viteza, am apasat din nou brusc pina la fund acceleratia. Cutia a cuplat in jur de 5 mii de ture si s-a rupt. Practic totul s-a intimplat intr-o secunda. Toate astea pe fondul unei cutii din care curgea uleiul de 1500km pt ca „profesionistii” de la reprezentanta din Viena nu au schimbat o garnitura cind au umblat la cutie. Masina avea cam 250 000km si a fost folosita intens numai de familii cu 2-3 copii. Am mai facut asa si in trecut si a rezistat dar acum a fost prea mult. Costul reparatiei, nu la reprezentanta ci la un mecanic cu adevarat priceput, cutie second si ambreiaj, cu tot cu manopera, a fost 900euro. am mai mers cu cutia „noua” ( probabil avea peste 300 000km, era second) inca 50 000km fara probleme. Am vindut masina si am luat alta tot la fel la care nu a fost schimbat uleiul la cutie si nici nu o sa il schimb niciodata. In pofida multori mituri, majoritatea cutiilor automate nu necesita schimbarea uleiului, dar avind in vedere ca ora de lucru la reprezentanta este peste 100euro inteleg de ce este extrem de avantajos astfel de operatii. Ca mine au patit si altii si stiu, in Viena, ateliere auto care nu mai schimba uleiul la cutii din cauza ca au picat dupa si au trebuit sa plateasca ei reparatia masinii. Eu de scirba nu m-am mai dus la reprezentanta si am reparat pe banii mei.
      In rest nu ai probleme cu cutia automata, super in oras, super in depasiri si buna la consum comparativ cu ce as scoate eu din manuala, zero mentenanta, fara griji ca se uzeaza ambreiajul sau o distruge sotia. Cutia mea are o functie de invatare si se adapteaza la stilul soferului, ex: daca conduce sotia face consum mai mic si face frina de motor, cind conduc eu, merg putin mai sportiv si o „educ” sa nu faca frina de motor (nu imi place) toate astea pe o cutie cu tehnologie de acum 20 de ani, probabil asta noua de pe Logan, chiar daca este doar robotizata o sa bage pe Taxi si 500 000 km fara probleme.
      Concluzie: Nu se strica si nu se repara. In ziua de azi, cel putin in Austria, mecanic care sa desfaca motor sau cutie de viteze gasesti super rar, doar pasionatii mai fac asa ceva, la reprezentanta sau service normal nu o sa gasesti mecani sa desfaca motorul sau cutia. Se da jos si se schimba dar in general cutiile tin mai mult decit motorul.

      00
    • Cutie hidramată (cu convertizor de cuplu) pe golf 4 an 1999, funcționează perfect și acum la 370.000 km si 17 ani, ulei schimbat la 30.000 km.

      Cutie DSG (cu dublu ambreiaj, 7 viteze fără ulei) pe touran an 2011, defectă de 2 ori în 4 ani, la 25.000 km și la 50.000 km, schimbat kit ambreiaje de 2 ori, urmează iar la 75.000 km aprox 800 euro ”reparația”, că nu mai e în garanție.

      Cutie multitronic (CVT – variație continuă pe lanț și variatoare) pe Audi A4 2005, computer cu eroare, reparat la un electronist, tot cu eroare, dar cutia merge normal și nu am chef să bag 1000 euro pentru altul nou.

      00
  33. Cutia Automata consuma foarte mult :) dar in acelasi timp e si foarte jmechera, conduci mai relaxat, la mine 10L in oras si 8 pe Autoband Cutie 7G Tronic Plus. C320 4Matic.

    Trebe sa nu se invarte rotile si sa lasi 1 secunda pausa apoi sa schimbi din D in R altfel strici si oricum daca accelerezi nu are forta doar dupa 1 secunda sau 2 pentru ca are nevoie de pauza aia. La BMW 5 2007 nu ai nevoie de pauza schimbi in mers, asa am vazut la un preteen si o zis ca e normal.

    @zoso Uleiul la cutie se schimba diferit la fiecare cutie eu de exemplu schimb la 50.000 si al doilea schimb la 125.000 exact asa scrie in cartea de la Mercedes. La unele cutii nu este nevoie sa schimbi uleiul ca nu cere dar oamenii recomanda.

    Fain ca a scos si Dacia cutie automata. Pentru Straini! Noi Romanii critizam in loc sa incurajam, avem si noi reclama ca producem masini multe pentru straini.
    P.S. Azi am vazut prima Dacia de Politie in Austria :) am poza da nu ne trebe zic.
    si sunt foarte multe DACIA in Austria, extrem.

    00
  34. Degeaba laudati cutia asta, e aiurea rau, si eu sunt fanul cutiei automate. Daca cineva a condus megane de de prin 2006 stie ce vorbesc.

    00
  35. Pentru cei care nu știu, easyr nu e cvt sau hidraulică. Nu ai convertor la ea. E o cutie manuală robotizată. N-are nicio legătură cu cutia hidraulică, de exemplu.

    00
  36. Apropos, cine il ia pe Buhnici in considerare e mai prost ca el.
    Pe langa faptul ca e foarte neinformat, mai o arde si ticalos. In sensul ca se face asa zambind in stilul lui ca nu citeste comentariile care nu ii convin, ba chiar le sterge.
    Si nu,nu era nici o insulta in comentariile despre care vorbesc, erau doar comentarii in care i se atragea atentia ca greseste.

    00
  37. Buna remarca cu mustangu. Cred ca stiu la cine te-ai referit. Insa na , „bugetul de marketing” la o masina de 45.000 de euro e mai consistent decat la una de de vreo 4 ori mai putin.

    00
  38. Cutiile automate din ’80 consumau mai mult pentru ca aveau 3 viteze, cele noi au intre 5-9 viteze sau doar una in cazul CVT.
    Singura lucru negativ la o cutie automata e faptul ca are întârziere de 1 secunda pana executa ce vrei tu. Sa zicem ca conduci la 50 km/h si vrei sa faci depasire cu 80 km/h aperi aceleratie dintr-o data si dureaza 1 secunda pana se accelereaza din greu. Cea mai placut de condus e CVT de pe Prius, e ca un motor electric si cat apesi atata merge. Sunt destule Prius-uri cu peste 300.000 km la bord si nu au avut nici o problema legata de transmisie. CVT e o cutie pentru consum nu una pentru performante. DCT e cutie pentru performante dar ai nevoie si de motor, schimba vitezele intr-o fractiune de secunda.

    00
    • doar una in cazul CVT

      E gresit sa spui ca cutiile CVT au o viteza. Alea n-au nici o viteza, ci variaza continu raportul de transmisie.

      Singura lucru negativ la o cutie automata e faptul ca are întârziere de 1 secunda pana executa ce vrei tu. Sa zicem ca conduci la 50 km/h si vrei sa faci depasire cu 80 km/h aperi aceleratie dintr-o data si dureaza 1 secunda pana se accelereaza din greu.

      Mit urban. Accelereaza instant: https://www.youtube.com/watch?v=hYu-jFXhfqk – am apasat pe acceleratie cand am vazut ca nu venea nimic din fata (din nefericire, cel de pe contrasens a fost mascat de unu’ ce era in depasire).

      00
    • Nu generaliza. Powershift-ul nu are acea intarziere de exemplu.

      00
  39. Se poate scoate pe liber la vale, ca sa scada consumul? Dar cu motorul oprit si contactul pus?

    00
    • La cutia automata nu atingi maneta schmbatorului decit cind pornesti si opresti masina. In rest o lasi mereu in D. Simplu.

      00
    • Pai din ce am citit, pe N e ca si cand ar fi scoasa din viteza.
      Ma gandesc ca la vale ai putea sa pui pe N ca sa nu se mai tureze motorul.
      In plus, poti chiar opri motorul, dar sa ai grija sa lasi contactul pus ca sa nu se blocheze volanul.
      Asta ca sa mai scutesti la consum.

      00
  40. Să cobori pe ”N” valea ar trebui să poți (eu mă mai jucam cu asta pe Land Rover) dar nu neapărat pt scăderea consumului (majoritatea mașinilor moderne pretind că ”la vale” au un consum mai mic decît cel de ralanti).
    Cu motorul oprit din cheie nu te-aș sfătui nicicum să încerci căci vei întrerupe alimentarea cu energie electrică a multor sisteme necesare motorului (dacă nu ești pe ”N”) sau vei rămîne fără ”servo” pt frînă și direcție (dacă ești pe ”N”). În fine, eu n-aș încerca.

    00
  41. Nu e automata. Se comporta ca una automata. Din descriere are disc de ambreaj. Deci schimbat la fiecare 80-100k km cu cheltuielile de rigoare. Nu am incredere in motoarele electromagnetice care actioneaza discul si schimba vitezele. Probleme in plus in viitor. La pretul asta putea sa fie automata veritabila.
    Am avut una un Suzuki Forenza automata cumparata de noua. Am brutalizat-o in ultimul hal.
    350000 km condusi exclusiv in oras in stil sportiv jumatate din timp. Masina nu a vazut niciodata
    drum deschis. Nu am intretinut transmisia de loc. Am schimbat uleiul o singura data la 120000 km desi era recomandat la fiecare 60000 in caz de exploatare intensiva. Dupa 5 ani masina a devenit inoperabila din cauza multiplelor probleme si am dus-o la dezmembrari. Transmisia NU a avut niciodata probleme si nici torque converter-ul.

    00
  42. Am sandero stepway cu cutie easy r si la 15,000 km m a lasat in concediu…. In grecia.intrebari?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.