Dacia cu cutie automată în Europa!

Deși fabrică la Mioveni încă din 2011 Dacii cu cutie automată, producătorul român a decis abia acum să ofere pieței europene modelele Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway cu cutie de acest tip. Cutia se numește Easy-R.

Decizia a fost relativ simplu de luat: la un moment dat piața pentru produsul tău ajunge la saturație și schimbi un pic scenariul. Întâi faci un facelift, apoi schimbi interiorul, apoi oferi singura chestie care ți-a mai rămas. După care introduci un model mai mare și mai bine finisat, pentru a concura și pe piața asta. După care un Duster automat.

 

Automatizados Renault . Curitiba, 10/09/2014./ Foto: Rodolfo BUHRER / La Imagem

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. zoso a comentat:
    3 Iunie 2011 la ora 11:28 pm
    @baxter: opreşte-mi un duster cu motor de 1.9diesel şi cutie automată, te rog.
    O mai iei boss? Ca-mi rugineste-n curte :)

    00
  2. Robotizata, nu automata…. :(

    00
  3. Un Stepway cu automata suna tentant rau

    00
  4. Pana cand vor introduce Dacia Duster cu aer conditionat automat si cutie de viteze automata, se vor termina rezervele de petrol ale lumii. Masinile electrice sunt automate ca nu au de ales.

    00
  5. Deci sa inteleg ca nu e EDC-ul lor cu dublu ambreiaj ? E una clasica.

    00
  6. Mai trebuie si un climatronic pe Dusterul ala si o sa devina o masina extrem de buna. :)

    00
  7. ce poza artistica au dat in presa. una profil in care arata ca vibratorul lui zeus nu au scos.
    In rest de bine, am dat o tura cu un logan automat si 2L benzina, se misca mai mult decat decent.

    00
  8. si eventual cacatul ala de buton de cruise-control sa il puna daca pot sub scaunul din fata…. mor cand vad genul asta de butoane intre scaune sau pe bord, evident jos…

    00
  9. N-ar schimba şi ei schimbătorul ăla, care-i la fel de urît precum cel de pe Dacia 1100, 1300 etc.

  10. In GCC exista duster cu automata de ceva vreme. Arata ca un cur maciuca aia de jumatate de metru in mijlocul masinii si casetofonul ala anii 2000 style. Am zis pass..desi pretul era bun( la pret de sedan/hatch). Aici vine cu motor 2000 benzina la aprox 15k euro.

    00
    • N-ai cumparat tu masina, desi iti placea ca pret si performanta…din cauza unei maciuci si a unui casetofon, lucruri care se pot schimba dupa gust. Hai, canta la alta masa.

      00
    • Da boss, exact asa am facut. Desi duster era mult mai ok ca volum interior si garda la sol, cand am urcat in ea am zis instant pass. Ai impresia ca ii lipsesc piese.
      Aici e mai greu sa gasesti chestii aftermarket. Adica nu gasesti nimic. Dar ce iti spun eu tie ca oricum tu stii mai bine.
      In final am luat mazda3 hatch. Diferenta intre duster si mazda fix 1500 euro.

      00
    • Duster si Mazda3 sunt fix din aceeasi gama, adica vroai un SUV si ti-ai luat un hatch.

      00
    • Pai asta e, ca nu cautam neaparat SUV. Singurul criteriu a fost sa fie in 5 usi, sa pot cara si cainele de acasa la plaja si invers si sa se incadreze in 7000 omani rials ( cam 15k euro)
      Si am tot fost si am vazut tot ce ofera piata aici, de la kia rio(8000E pana la subaru XT(20k).
      Dusterul venea cu multe +, pe care le-am si mentionat mai sus, dar interiorul horror m-a facut sa spun pas. Mentionez ca aici cutia e automata, iar schimbatorul nu este cel din pozele de mai sus. E un bat sinistru de 20 cm cuplat cu o maciulie cat pumnu.
      AIci nu exista piata after market, decat daca esti super pasionat si iti aduci singur chestii din dubai sau e-bay. Orice schimbare te costa 3 luni de asteptare + dublul sumei pe care ai plati-o in Romania. Ca bonus, la masina poti alege decat culoarea. Tapiserie, jante, dotari extra, ….o iei asa sau hai pa. Daca puteam alege cutia manuala, probabil ca as fi luat Duster. Nici mazda nu e o fericire cu motor de 1.6 si automata, ca pana demarezi scoti pedala prin podea.

      00
  11. Un pic de trolling … Promotor.ro zice: „Easy R este, de fapt, o transmisie manuală robotizată.”

    00
  12. Easy-R ăsta o fi neam cu celebrul inginer Easy-E?

    00
  13. Si absolut normal, pe Duster inca nu. Mai trec 20 de ani pina sa ajunga la asta.
    Sper doar sa fie o cutie automata pe bune si nu o mizerie din aia manuala robotizata ca la smart sau mitsubishi colt.

    00
  14. Nu e automată din ce am înțeles. E o secvențială/robotică/cum vrei să-i spui, dar care nu schimbă singură. Tot șoferul schimbă, dar nu mai are ambreiaj.

    00
    • Mie mi se pare că e exact ca EasyTronic-ul de pe Opel Corsa și Opel Tigra…

      Dacă e ca aia, e OK, am condus. Nu, nu trebuie să schimbi tu. Schimbă singură.

  15. Nu înțeleg cu ce vă deranjează pe voi că nu e cutie automată, ci robotizată. Ideea e să numai fiți voi nevoiți să „mestecați în mămăligă”, nu? Câte diferențe, care v-ar putea influența, cunoașteți voi despre tipurile de cutii de viteze?

    00
    • NOU
      #41

      Ai condus vreo robotizata vreodata?

      Exact, aia e diferenta.

      00
    • Cutia robotizata este o cutie de viteza normala cu ambreiaj si placa de presiune, care sunt actionate automat cu ajutorul unei robotizari ce are in spate un software.
      In regim de drum normal in afara orasului nu este sesizabila nicio diferenta fata de o cutie automata cu convertor de cuplu (torque convertor) .
      Problemele apar in oras sau intr-un regim de exploatare ce necesita schimbari rapide si dese de viteza. Exista o intarziere mare la schimbatul treptei de viteza, fapt care te poate lasa in „aer” pentru 1 secunda in mijlocul unei intersectii aglomerate sau in depasite. Este o senzatie destul de neplacuta sa simiti ca pierzi putere cand tu ceri de la masina mai mult .
      In functie de cat de bun este software-ul ce comanda robotizarea aceste probleme sunt mai evidente sau mai putin notabile.
      Delay-ul este datorat faptului ca pentru a schimba treapta de viteza masina trebuie sa execute mai multe actiuni:
      – Decelerare – pe romaneste sa iti taie gazu chiar daca ai piciorul pe acceleratie
      – Decuplare ambreiaj
      – Modificare treapta in cutia de viteza
      – Cuplare ambreiaj
      – Revenire accelerare
      Oricat de performanta este robotizarea + software-ul va rezulta o schimbare de viteaza destul de lenta .

      00
    • @Ciprian: cutiile automate sunt puturoase oricum. Pe lângă ce ai zis tu, software-ul mai face și socoteala dacă la accelerare nu poate să retrogradeze dintr-o inferioară mai întâi. Și de obicei poate, pentru ca la mersul constant are grijă să dea intr-o superioară. Mai pui și lagul de la turbo dacă are.. pentru motoarele diesel mai pui ceva… ajungi la întârzieri ridicole, mai ales dacă compari cu motoarele pe carburație și zero delay.
      Dar ce e al lor e al lor… de comode sunt comode. Dacă mai ai și una care știe de flat shifting, ehee…

      00
    • @ReX – De acord cu ce ai zis, mai putin faza cu „puturosenia” .
      In ultimii ani am condus si japoneze si nemtesti automate si pot spune ca delay-ul tinde spre insesizabil mai ales in cazul in care cutia este cuplata la un motor mai sanatos > 150CP .

      00
    • @Ciprian: am avut ocazia să conduc masina de curse a cuiva. Benzină, turbo, automată. Zicea ceva de 300 de cai. Poate.
      M-a exasperat cum la fiecare depășire accelerai, jumate de secundă nu se întâmpla nimic (eventual accelerai mai mult), mai statea pana schimba una sau două trepte în jos, pornea turbina (altă întârziere), bubuia ceva la motor după care te trezeai cu toată puterea motorului turat aplicată brusc la roți. Adica depasirea de la 90 la 110 o faceai cu scart. Si eventual cu slide. Ce drq era porcăria aia? Dar da, accelera „repede”. Cu 1500 ms mai târziu decat feed-backul asteptat. La creier și reflexe, un delay de 1500 ms este intradevar insesizabil.
      Mi s-a explicat ca așa e normal. Și ca la diesel e mult mai rău.
      În orașe era cam aceeași problemă. Depășire? Da. Debraiere, retrogradare, cuplare, revenire la viteză inițială: acum puteți accelera. Nu accelerai în 3 sec? Debraiere, schimb în superioară, cuplare, revenire în plm la fix aceeași viteză de la început. Orice atingere a pedalei la viteza mica înseamna minim 2 sec de asteptare, ahem, pardon, de „pregătire”.
      Daia am zis ca-s puturoase, sau poftim, și mai bine, sunt mocăite.

      00
    • Rex , e ca nu ti-ai permis automata mai noua de 2003 de scoti aberatiile alea ? sau inca vorbim despre hidramate?

      00
    • @Rex hahahahaha am zis oare ?
      Hahahaha!

      00
    • @Ciprian: Nu îți ”taie gazul” la schimbarea treptelor, îți menține turația constantă, iar robotul oricum schimbă treapta mai repede decât ai putea să schimbi tu. Cutia robotizată despre care s-a vorbit că ar fi mers unii cu ea, era probabil un JR5 cu robot. Tehnologie mai veche, soft mai vechi. De data asta vorbim de TL4 cu robot. TL4 este cea de pe Duster 4×2 cu 6 trepte.

      00
    • @Robert: automată, hidramata.. nu fac diferența pentru ca nu am și nu folosesc. Despre cutiile hidramata știu ca folosesc ulei ca mod de transmitere a forței, ceea ce le face să fie line dar mai ne-economice datorită alunecărilor la transmitere.

      Ce am zis despre experiența mea cu cutiile automate, a fost pentru ca mi s-au părut lente. La manuală bagi și aia e, la automată sta mereu și se tot freacă ba în sus ba în jos la fiecare mișcare de pedala. Și când schimba, nu e disponibilă, ceea ce i s-a părut annoying as heck.
      Practic la fiecare intenție de a modifica viteza, trebuia să stau după cutie, să aleagă raportul ăla și bun și economic și plm. Mie nu mi-a plăcut.

      00
  16. E un fel de doua feluri de automata, care nici macar nu e automata in adevaratul sens al cuvantului. Ce sa zic, tipic.

    00
  17. Este un căpitan pe aici ? Ce înseamnă robotizată ?

    00
  18. Daca nu pun si un motor de minim 1.7 sau ceva capabil sa dezvolte 150 cp, degeaba…

    00
  19. Am condus un Smart ce avea cutie automată și acum conduc un Lupo ce are o cutie robotizată.

    La ambele puteam conduce atât în mod automat, cât și manual, prin impulsuri.

    Astfel, din experiența proprie pot spune că diferența dintre o cutie automată și una robotizată este infimă. Practic, la cutia automată îi dai două pedale scurte înainte să depășești, și computerul de bord îți dă o viteză inferioară și cuplul maxim posibil.

    La cea robotizată nu este așa și fie îi dai talpă la oțel, fie pui mașina pe modul semiautomat și-i dai tu o viteză inferioară.

    În oraș, ambele se descurcă grozav.

    00
    • Foarte corect!
      Am condus Opel Corsa cu cutie automată robotizată și VW Golf 4 tot cu cutie automată. N-am sesizat diferențe majore între modul de schimbare a vitezelor. Ideale în oraș.
      Nici nu vreau să mai aud de cutie manuală.

      00
  20. varianta asta de cutie va fi o mizerie pe motoarele alea mici 0.9/1.2 benzina.

    00
  21. Viitorul e al cutiilor CVT si asta nu din cauza de eficienta ci economie de benzina.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.