Nu mai cumpărați clone de electronice!

Un cititor a cumpărat o cameră video sport mai ieftină, o clonă de GoPro la 1/3 din preț și povestește ce a pățit

Am vrut să iau o cameră video cu banii strânși la birou pentru ziua unui coleg. Am comparat diverse camere în bugetul strâns de noi și am zis că ar fi relativ ok asta.

Am zis că e numai bine să o primească pentru mini-vacanța de 1 Iunie. Am primit-o și am dat cadoul (pe 31 Mai), dar ne-am făcut de cacao că nu pornea – nu se apăsa butonul de On/Off.

Am urmat procesul descris pe certificat (anunț scris, cu motiv: Produs nefuncțional în primele 48 de ore de la recepție) și am cerut înlocuirea produsului. Am sunat de mai multe ori, pentru că puteam să returnez eu coletul (biroul era aproape de magazin), dar nu a răspuns nimeni.

Ulterior am primit o notificare că va veni un curier să ridice produsul pentru retur și am fost sunat de la magazin și mi s-a repetat acest lucru: „nu e nevoie să veniți dvs., am trimis noi curier, nu vă costă nimic”.

După ridicarea produsului am revenit de mai multe ori pe email pentru a cere o actualizare, sperând să primesc produsul înlocuit înainte de concediul colegului meu din Iulie.

Aproximativ la o lună după (26 Iunie) am primit înapoi aceeași cutie de produs, cu care ne-am făcut din nou de cacao la colegul sărbătorit. În cutie fusese înlocuită doar camera cu una ușor diferită și care părea refurbished (vezi și poza cu mufa de încărcare strâmbă).

Camera aceasta pornea, dar:

  • nu funcționa cu telecomanda (probabil era cea de la prima cameră)
  • nu se conecta deloc pe Wifi
  • specificațiile nu corespundeau descrierii de pe site (rezoluții, fps etc.)

Dacă prima dată am zis că se poate întâmpla, acum mi s-a părut pur și simplu o bătaie de joc.

Am urmat din nou procesul anterior (anunț scris, cu motiv: Produs neconform) și am cerut returnarea banilor. Am sunat din nou fără răspuns, ulterior am primit notificare că trimit curier și am fost sunat să mi se ceară și un IBAN pentru a se transfera banii, dacă totul este confirmat de departamentul lor de service.

* Aici nu s-a mai menționat nimic de cost curier, doar că îl ridică ei și nu trebuie să-l expediez eu.

După aproximativ încă o lună (cu reveniri pe email legat de status) am primit banii pe produs minus 19 lei, despre care mi s-a spus că reprezintă costul returului. Costul ăsta nu e menționat în termeni de retur ai partenerului, pe site, ci apare doar pe garanție (deci după ce comanzi un produs) și e în contradicție cu legea, care spune că e alegerea cumpărătorului cum se face returul.

Acum aștept aprobarea review-ului pe site. Prima dată a fost respins probabil pentru că am scris explicit că NU recomand partenerul eMag Marketplace și că toată „aventura” a durat 2 luni de zile.

Motiv inactivare: Detalii despre comandă și livrare – nu e foarte concludent.

Din păcate, nu poți da review și partenerului, în review-ul produsului trebuie să te referi doar la acesta, iar eMag nu e clar dacă centralizează aceste review-uri pentru o analiză a partenerilor.

 

Acum, ce sa zic, problema începe la “eu cred ca la 360 lei pot cumpăra o tehnologie pe care alții o vând cu 1.000 lei” sau “camera asta ieftină chiar filmează HD sau 4K și sigur se conectează la wifi”.

 

camera-video-sport-imk-h9r-ultra-hd-4k

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. O regulă simpluță de la idolul lui Vali parcă: „Suntem prea săraci să ne permitem lucruri ieftine.” :)

    Altfel și de la emag, si de la amazon: mai întâi vezi dacă nu gasești ceva care ți se potrivește la ei („vândut de emag etc.”) apoi cauți pe la ceilalți vânzători în regim „marketplace”.

    00
    • Sau puneti mana si munciti, faceti bani, si apoi cumparati direct de pe amazon.
      Nimeni nu vine cu ideea asta pt ca nimeni* nu stie sa faca bani in Romania.

      * nimeni e mult spus. 90% din popendulatie pare mai aproape de adevar.

      00
  2. Dacă se știe că un iPhone costa de fapt 200 de euro că sa îl fabrici, de ce nu ar costa și o camera din asta 100 de lei să o fabrici și restul până la 300 de lei profitul comercial? Să îi îngrășăm pe porcii aia de americani de la gopro? Oamenii au nevoie de produse ieftine și bune, contează ce știi să faci cu o camera și nu camera in sine. Eu am luat una din asta de pe cel.ro si a fost super.

    00
    • hai că deja te tragi pe cur cu cel.ro. serios. :)

    • …si uite asa vine unu cu un Go Pro si nu stie ce sa faca cu ea, filmeaza 2 cadre din greseala si-ti da clasa.. . profesionistule. Cei 50 de ani de comunism au distrus orice speranta in tara asta… porcii aia de la GoPro au inovat prin acest produs tot ce inseamna action camera… probabil doar asta ii sare cu 30-40% la pret, bine-nteles ca meritat.

      00
    • asta e pe bune :))?

      00
    • @radu
      Ca sa intelegi de unde vine diferenta: si GoPro de 1500 lei si Serioux de 150 folosesc chipseturi de la Ambarella. GoPro foloseste ultima generatie de chipset, Serioux chipseturi cu 5 generatii in urma si cu ceva emulari de performanta din firmware (adica filmeaza la 60fps dar pierde jumate din cadre pr drum :) ).
      Aceleasi diferente exista si pentru senzori, memorii si, nu in ultimul rand, pentru materiale, lentile si software.

      00
    • Ahahaha, ce atz pus botu.

      00
    • deci ești cu muia.

    • Dude, serios, e we, nu te supi, fiecare propoziție scoasă de mine e cate un clișeu de pe net. Credeam că sunt prea evidente clișeele că sa le ia cineva in serios.

      00
  3. Ma jur, concluziile tale nu au mai niciodata treaba cu ceea ce contine textul. El spune ca un magazin partener eMag e neserios si cei de la eMag probabil au o politica de ‘ascundem gunoiul sub pres’ si tu spui ca ar fi trebuit sa se astepta ca isi ia teapa, ca specificatiile produsului sunt umflate.

    Apoi, sunt exemple de camere pe care le poti compara cu preturi de sub 100$ si se bat cu GoPro sau Vicovation. Vezi SJCAM sau Viofo.

    00
    • partenerul face ce poate să se dea după cireș, că știe ce vinde.

      ideea mea e că nu trebuie tu, ca și cump;ărător, să te pui in situația aia.

    • Nu exista „ca si cumparator”. Puteai elimina cu totul „ca si”-ul daca tot voiai sa eviti cacofonia. Grammar nazi sau nu, ma dor ochii cand citesc „ca si”.

      00
    • Partenerul aproba comentariile? Hai sa spunem ca i s-a parut operatorului ce se ocupa de reviewuri ca se incalca nuj ce regula. Sunt curios totusi daca, dupa ce l-a editat autorul, va aparea.

      Si apoi tu crezi ca toti stau sa se intereseze ce produse sunt mai bune, ca marca aia e chinezeasca, ca ala e defapt magazin partener, nu e emag.

      Sa zicem ca vede tata la un vecin o camera auto. Zice ca vrea si el. Ia de pe net ca ‘e mai ieftin’ si intra pe emag, ca de ala a auzit ca e serios. Vede camera la 300 de lei, zice ca e pret bun. Nu stie el ce e aia 4k sau conectare pe Wifi, nici nu-l intereseaza. Vede 2 review-uri ca ‘filmeaza bine’ si cumpara. Tocmai am descris tipologia a 90% dintre clientii magazinelor online.

      00
    • pentru unul care tot timpul e cârcotaș cu privire la gramatica altora, e rușinos să fii prins cu ”ca și”

      00
  4. Apai eu nu vad neaparat o problema cu ce poate face camera…vad o problema cu un afiliat marketplace care cumpara camere ieftine din china si face si el acolo un 50% -100% profit…
    E complicat sa trimiti camerele inapoi la chinezi(care culmea chiar te ajuta cu garantiile pe siteuri gearbest sau aliexpress pentru simplu motiv ca au un fel de protectie pt cumparator gen paypal…
    In alta ordine de idei…omu a strans niste bani(binenteles ca nici un go pro sh nu lua cu ei), a vrut o camera care stie una alta, si a primit un produs varza…
    Si ca idee am luat ceva asemantor: 2 camere 4k(am luat-o pt fullhd), wifi, accesorii pt. bicicleta si casca… de pe gear cu aproximativ 250 lei….si culmea mai si merg…

    00
    • eu, carcotas (nu d’alde huidu) ma intreb unde lucreaza astia… o covrigarie? toti colegii au reusit sa adune 360 de lei? erau 3 colegi sau toti au considerat sa dea mai putin de o bere?

      00
    • hahaha, astia cu minusuri…

      in loc sa va ganditi ce vreti sa ii luati (nu zic un lamborghini) si sa puneti bani v-ati gandit cati bani sa puneti si vedeti voi ce ii luati. v-au iesit 360 de lei… good choice…

      00
  5. Nu inteleg. Daca ar fi cumparat un GoPro de la acelasi vanzator din marketplace, iar produsul venea cu defect (e mai putin probabil dar nu imposibil), magazinul l-ar fi tratat mai bine?

    Ce legatura are produsul cu serviciile oferite de vanzator?

    00
    • păi tipul care aduce din china marfă de mâna a doua (prima mână fiind gopro, mâna a doua sjcam) se trage pe cur să facă service, pentru că chinezul nu primește produsele înapoi. fiecare produs pe care îl schimbă e paguba lui.

    • Nu are cum sau cu ce sa il trateze mai bine, pentru ca asta e marfa, targetul de clienti, calitatea per total (servicii+produse – sau crezi ca poti vinde produse ieftine si proaste si sa oferi servicii bune?). Pe langa faptul ca ai o rata mare de defecte / rata mica de functionare 100%, n-ai nici suport pentru service (knowledge sau piese de la chinez) si nici [multe] altele. Pentru ca ieftin, ieftin, ieftin! Si iar ieftin.

      Clientul ramane sa faca el CTC/QCul pe timpul si banii lui. Si nici macar nu ai ce face legal, pentru ca nu este ilegal sa vinzi produse noi care au defecte!

      Iar romanu’ oricum e destept si stie el ca astea ieftine sunt de pe aceeasi banda de asamblare / din aceeasi fabrica ce face si GoPro-urile, doar ca le mai suteste cate un chinez si le vinde la poarta fabricii (daca nu pricepeti tampenia scrisa aici si sustinuta de multi, mai cititi odata ce am scis).

      00
    • NOU
      #22

      Cred ca ce vrea sa zica Zoso este ca atunci cand cuperi un GoPro sau alta camera mai scumpa cumperi cumva si garantia si un service mai de calitate etc.

      00
    • Chinezul vrea sa faca garantia etc, dar e cam scump drumul pana la chinez .

      00
    • NOU
      #24

      Absolut, daca cumperi un gopro de la repedemobil sau cel siiiiiigur n-ai probleme cu garantia. DA DA (mai taie din ele)

      00
  6. emag creste % lor daca le dai review-uri negative (bine documentate, nu un sir de injuraturi) la parteneri, pana se cara singuri din marketplace. as zice ca rezista pana la 10 bucati maxim.

    00
  7. stoc epuizat si 2 review uri pozitive[probabil date tot de ei]… Esti beton: saptamana asta ai „lovit” 2 vanzatori in marketplace emag. Dar pana faci evaluarea la toti cei 900 selleri in emag marketplace mai dureaza. Bafta! Daca e nevoie te ajutam si noi!

    00
  8. NOU
    #27

    Bă, vorba lui neagigi când era europarlamentar: Avem și cantină aici, e ieftin, 5 euro un senviș, dar știi cum e 5 euro dai, de 5 euro mănânci :)

    00
  9. Asta nu e copie ! Copie este SJCAM, ce a luat ala e copia unei copii de la o copie de SJCAM care copiaza GOPRO. Am un SJCAM original, merge fara probleme de 1 an jumate. Update de firmware, aplicatie pe mobil, full HD vede lacrima. 4K e ok dar frame rate mic. Si-a meritat cei 600 de lei (din afara nu de la noi).

    00
    • ba ma lasi cu cacatul ala de sjcam, auzi cica fac altii copie dupa el, ca-i o minune a tehnologiei si merita copiata. sjcam e aceeasi panarama de camera china, doar ca si-au pus ei numele pe ea. daca comanzi destul, si nu te gandi ca destule inseamna mii, 2-3-400 e ok, poti sa scrii ce vrei tu pe ea.

      00
    • @Cosmin : Au aparut multe produse sjcam care nu sunt originale, scrie sjcam pe ele dar nu sunt sjcam, de aia au si introdus aia coduri de verificare pe cutii. SJcam a fost primul „copiator” de GOPRO, nu este un OEM sau ODM. Treaba asta se vede cel mai clar la update-urile de firmware. Si pana una alta daca nu iti place, nu cumpara bre.

      00
  10. e clar ca sunt singurul care vede altceva aici si anume ca emag se asociaza cu diverse firme neserioase e si cum as face afaceri cu Nutu Camataru,

    00
    • Pai Vali n-are cum sa vada asta si sa dea in emag.
      Iar vine Black Friday, vrei sa ramana pe dinafar’?

      00
    • ce cârnați sunteți. dar cataloagele la miezul nopții vă plac, nu?

    • NOU
      #34

      Daca-l suparam pe CEO, nu mai primim newsletterele de BF in avans cu 1 ora.

      00
    • Emag…2 folii mi-am luat de la ei si nici una nu se potriveste pentru telefonul meu :)) Au niște parteneri de toată mâna. Una arată, alta îți trimit. Dacă în chestii mărunte nu mă pot baza pe ei, atunci nici atât în alea mari.

      00
    • @zoso Asta e la modul: ‘V-am marit salariile, de ce protestati?’

      00
  11. NOU
    #37

    Titlul e stupid boss, n-are legatura cu continutul: 1. magazinul 2.cumparatorul.
    Pai cum plm sa cumperi de la gigi SRL o chinezarie pe care o gasesti la MG branduita altfel goo.gl/V8X7NW basca si mai ieftina si cum plm sa astepti aproape o luna sa-ti rezolve garantia ?

    Cu orice chinezarie de pe aliexpress e loterie, poate sa fie sau sa nu fie ce trebuie, dar in majoritatea cazurilor am fost multumit de raportul calitate-pret.

    00
  12. parerea mea e ca sunt si alternative mai ieftine la Go pro. Dar nu cu mult mai ieftine. Pana la urma calitatea costa . E valabil de la papuci de casa pana la automobile. Cand o sa invatam asta o sa fim mai destepti decat importatorii astia de clone de clone la clone ….Pana atunci…mai e paine de mancat si clone de vandut…..si povesti de-aste de auzit.

    00
  13. mie mi se pare reclama falsa sa pui ca pret 900 de lei si redus la 320. Asta pentru ca sunt si oameni care nu cauta modelul brandului + review / unboxing pe youtube si au impresia ca achizitoneaza o camera care valoreaza 900 de lei si te astepti sa fie calitativa.

    00
    • buna dimineata mestere :) acum ai descoperit treaba asta? e o practica generalizata in romanica si unul dintre promotori (daca nu chiar „inventatorul) a fost fix emag.

      00
  14. NOU
    #41

    Este plina Romania de plescari si de sugaci de made in china. Iar unii dintre ei au salarii chiar frumoase dar tot sunt adeptii mocangelii … Zii romanului de calitate !! Aha. Sigur. Joi dupa miercurea ciuc. Sunt si baieti destepti si calculati, dar mai rar asa … Asa a fost educat romanu de la masa, lasa strange, ca sa avem si maine .. si isi cumpara toate rupturile de produse .. vezi cazanele SH … cred ca 80% din piata auto este plina de ele … :)

    00
    • Te piși pe tine degeaba: nici neamțul, nici franțuzul nu strîmbă din nas la o economie de 10% (nu mai zic de 50%+, precum cazul de față!). Dar, ori ei au niște legi care să-i apere cu adevărat de astfel de șiretlicuri (cel mai probabil), ori au învățat singuri să se apere.

      00
  15. sa va mai zic si eu ce ‘adidasi’ a primit nevasta-mea de la varaasta.info? cred ca baiatu’ asta ii face sigur pe masa din bucatarie. Totul se face prin telefon si fara factura, fara nicio posibilitate sa returnezi oribilitatile alea..

    00
    • Pai daca tu cumperi de pe varaasta.info. trebuia sa iei de pe varaviitoare.info. Se stie ca in Romania colectiile sunt cu un an in urma.

      00
    • Încălțămintea de pe Internet e provocare maximă! În topul meu de produse comandate on-line, încălțările ocupă cam ultimul loc. Căci, mai mult decît la orice, încălțămintea trebuie probată, nu există încă nimic exprimabil matematic care să-ți garanteze că vei fi OK cu ceea ce comanzi.
      Dar, da, am folosit Internetul pentru cumpărare de incălțăminte:
      1. Decathlon, unde le cer să livreze produsul în magazinul din oraș. Mă duc acolo, probez, dacă nu-mi place, nu cumpăr.
      2. Saituri serioase (în cazul meu, Salomon), care spun primul retur e gratuit. Adevărat că și ăsta (Salomon) are niște pitici pe creier: grila lor de mărimi e… ciudată! În cazul meu, mărime 44, vrînd să cumpăr niște pantofi sport cît mai aerisiți și găsind modelul perfect la ei, mă uit pe grila de mărimi… size US, size UK, size dracu să-i pieptene, dar și size în mm… Mi-am măsurat lăboanța și-mi iese X… În Tabelul lor, ea corespundea lui EU 46… Îmi zic băi, poate ăștia se referă la lungimea totală (adică, încălțat, deși ar fi absurd) căci eu, de oriunde am cumpărat a mai fost uneori cazul unui 45, dar 46 niciodată. Așa că am făcut comanda pe mărimea imediat inferioară (45 și 1/3, cred). Îmi ajung papuceii: mici!
      Sun la call-support: ”Păi, returnați-i prin aceeași firmă de curierat (Fan Curier) și faceți o nouă comandă cu mărimea potrivită”.
      ”Așa o să fac”, zic, ”dar dvs sunteți Salomon România, nu?”
      ”Da, Salomon România suntem”.
      ”Păi atunci, nu credeți că v-ați putea micșora pierderile cu coletele returnate și apoi re-livrate dacă ați adăuga încă o coloană în tabelul de dimensiuni cu numărul corect pt RO?”
      ”Păi, primul retur este gratuit pt dvs, ce vă deranjează?”
      Bine, oaie, nu mă deranjează… Mai apoi mi-a părut rău că n-am avut prezența de spirit să-i zic ”păi, știți, mie papucii ăia îmi trebui MÎINE”. Dar, na, mie însumi îmi părea hilar să pretind că ”rapid” și ”comandă on-line” se pot satisface simultan cînd e vorba de încălțări…

      00
  16. Marketplace-ul e periferia comerțului electronic. Am returnat și eu produse inscripționate numai in chineza. Parca e făcut sa dea de lucru curierilor. Mai bine luați un voucher.

    00
  17. Trebuie lege mult mai drastica pentru a elimina aceste produse de pe piața. Cumpărătorul nu este de vina, el se așteaptă ca orice produs, oricât de ieftin, sa funcționeze la parametrii specificați. Statul trebuie sa vegheze la respectarea acestor reguli și sa interzică produsele neconforme.

    00
    • De acord cu tine, cu o singură excepție:
      N-are cum statul ”să vegheze” la astea! Adică, ce să facă??
      Însă, da, statul poate da legi mai aspre în această privință (de genul ”magazinul din care a fost achiziționat produsul este DIRECT responsabil de reparații sau, după scurgerea termenului legal de ”așteptare”, de rambursarea sumei achitate pt respectivul produs”).
      Printr-o asemenea lege cred că s-ar întîmpla următoarele:
      1. Magazinele ar fi muuuult mai atente ce produse vînd (GOOD)
      2. Diversitatea producătorilor (f posibil, și a produselor) ar scădea (BAD)
      3. Prețul produselor care ar fi totuși comercializate ar crește (BAD)
      Acuma știți cum e, în funcție de venituri, fiecare va zice că ar fi mai bine cu A sau B.

      00
  18. in ce-l priveste pe protagonist
    cu siguranta trebuie sa faca plangere la anpc.
    in lege scrie asa:
    – 14 zile pentru returnarea produselor indiferent de motiv
    – 30 de zile pentru returnarea banilor, minus costul pentru transport

    dpmdv asta e avantajul de a cumpara de la un magazin din romania, fie el emag
    apropo de emag, protagonistul a cumparat de la emag nu de la firma lui X-ulescu.
    ce aranjamente are emag-ul cu firma X ii priveste doar pe ei doi, dpdv al legii tu ca si client ai incheiat un contract cu emag.
    iar faptul ca firma se comporta cum se comporta, e strict vina emag-ului si a contractului pe care ea il are cu partenerii.

    cand cumperi de pe facebook (sau oricare sursa la negru), esti prost cu diploma
    iar daca plangi ca ti-ai luat teapa esti un prost cu diploma plangacios

    daca cumpari o chinezarie si te astepti la calitate esti mai prost decat daea
    dar asta nu inseamna ca nu esti protejat de legea romaneasca
    te va proteja, tocmai pentru ca aceasta lege este facuta pentru prosti.
    asa ca repet ce spune legea daca ai minima decenta de a cumpara de la un furnizor care lucreaza cu acte si nu cumperi de pe facebook ca toti tampitii
    – 14 zile pentru returnarea produselor indiferent de motiv
    – 30 de zile pentru returnarea banilor, minus costul pentru transport

    si daca tot sunteti ahaitati dupa chinezarii ieftine si proaste
    macar aveti un dram de minte si va duceti direct in dragonul rosu nu pe emag unde la pretul vanzatorului se mai adauga un 40%.
    adica daca tot esti sarac si prost macar nu-ti prapadii banii aiurea.

    iar prostul care vrea ca statul sa-i reglementeze nivelul prostiei face cat o mie de prostovani.
    ce te astepti sa faca statul, sa-ti interzica sa cumperi produse mai ieftine de 100 de lei daca pici testul prostiei?

    00
    • Sunt 99,9% de acord cu tine. Tot mesajul tău e ”țîță de mîță” pînă ai tras-o pe aia cu ”macar aveti un dram de minte si va duceti direct in dragonul rosu ”. În momentul în care am citit asta, am realizat că nu ești decît un afaflic care crede că economia Ro este apx totuna cu economia Bucureștiului.
      Amice, știu că poți veni cu statistici din care să arăți că o bună parte din PIB-ul RO este făcut de București. Însă, dacă este așa, ar fi bine să conștientizezi că Buc este așa deoarece toată țara lucrează pt asta (nu mai pun în calcul faptul că o parte destul de semnificativă din locuitorii Buc sunt de fapt ardeleni, moldoveni, olteni etc), în Buc sunt cam toate headquarter-ele tuturor firmelor ce fac afaceri în țara asta. Crede-mă, fără țară (sau ”provincie”, cum infatuat ne numiți) ați fi ”pe burtă” în secunda unu!

      00
  19. Pai ala de ce are voie de la EMAG sa vanda un produs care are anumite specificatii (wi-fi, ca porneste cand apesi butonul ON, de-astea…) pe care nu le respecta?
    Nu vorbim ca nu filmeaza la calitate Go Pro, ci ca NU FUNCTIONEAZA.
    Eu nu pricep in aceste conditii de ce tot cumparatorul e vinovat si EMAG si afiliatul nu.

    00
  20. Am luat camera de genul asta cu 19 dolari. A functionat perfect, pana a ars-o barbata-miu ca a pus-o la incarcat la un voltaj cam mare pentru ea. Acu’ e drept ca si eu i-am ars un frigider de masina tot pe sistemul asta.

    Ideea este ca nu toata lumea da sute de euro aiurea, cand exista scule care functioneaza decent la mai putin.

    Si oricum problema se pune ca un carnat de vanzator face smecherii la retur, iar Emag inca se aliaza cu asemenea firme de 2 lei.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube