Cum trollezi cu parcările

Prin zonă se fac licitații pentru locurile de parcare. Doar la blocuri, noi stăm la casă, dar eu mă distrez când mă întâlnesc cu vecinii și discutăm de parcări. Și discuția e cam așa: am auzit că în unele locuri se plătește 3-400 lei pe loc, e mult vecine, de banii ăștia, mai bine o bag în curte! Cu versiunea “păi am trei, cred că vând două din ele decât să dau 300 lei pe an de mașină”.

Și eu mustăcesc. De ce nu le bagi, bă, acum în curte? De ce nu vinzi, bă, acum din ele? Păi, pe cine încurcă? Pe toată lumea! Ah, nu, bos, nu acum, stai să mă forțeze cineva, ce, sunt fraier să fac eu de la mine?!

Am raportat la Poliția locală de câteva ori că pe Lungă nu se mai poate circula pe trotuar în unele zone, mi-au răspuns că nu au unde să le parcheze, că sunt case mari, multe familii, toți și-au luat mașini.

De asta zic, niște licitații din astea ar fi foarte amuzante. Ar ascuți un pic lupta de clasă.

joe-rogan-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

52 comentarii

  1. Ce-ai boss, ca noi, din mosi, stramosi, aveam cate 3 masini de familie ;-)

    00
  2. 3-400 de lei pe an pe loc de parcare, nu e mult, sa fim seriosi. Chiar si 600 ar fi ok. O limita superioara o vad la 1200 pe an. In cazul ala deja sunt sanse sa gasesti parcare privata si pazita.
    La 60 de lei pe an cat e acum nu prea poti avea pretentii, dar la banii aia as vrea sa pot suna cand o masina e pe loc si in 30 de minute sa zboare de acolo.

    00
    • nu e mult când ai o mașină decentă. când ai 3 rable cumpărate cu 1.000€ e mult de tot.

    • Ce parcare privată și păzită găsești tu la 100 lei pe lună, frățică? Eu cred că oamenii s-au obișnuit cu mult prea mult bine pe moca. Vrei loc de parcare? Ia de decartează 50 euro pe lună, să fie bine, nu 50 lei pe an…

      00
  3. De vis astia de la Locala Brasov, daca i-au ei apararea locatarilor. In Sectorul 3, locala e pur si simplu imbecila. Exista o hotarare de consiliu local, care spune ca masinile de firma, nu au voie sa parcheze pe spatiu public. Deci daca ai masina inscriptionata cu un logo de firma (ei asa deduc ca e masina de firma), iti aplica amenda. Si nu e chiar mica: 2000 ron. Ah, si daca mai ai duba de transport (chiar daca e pe persoana fizica), iti aplica amenda. Repet: parcata regulamentar, in parcare; fara sa incurce circulatia. DOUA MII DE RON amenda pentru parcare.
    Sa zicem ca inteleg rationamentele din spatele acestei hotarari, insa ce faci cu cei care au masini de serviciu, si au masina la dispozitie si acasa? Isi angajeaza un sofer care sa dea dure prin oras, ca ei nu au voie sa parcheze?

    00
    • singura problema cu logica ta „daca mai ai duba de transport (chiar daca e pe persoana fizica” este ca ala care si-a luat duba sigur nu duce copilul la scoala cu ea, sigur presteaza un serviciu catre altcineva deci este pana la urma masina de serviciu

      ti-am dat +1 doar pt ca nu mi se pare nici mie normal sa taie orice posibilitate de parcare fara sa ofere variante gen „parcare dubite/tiruri” in locatia aia langa autobuz/metrou

      00
    • Ce fac cei cu masini de serviciu ? Ma gandesc la ceva absurd, gen firma care are 100 de masini de serviciu sa isi amenajeze o parcare particulara in care sa tina sutele alea de masini de servici.

      In Brasov (conform gugal) din 2006 e interzisa parcarea masinilor de marfa/transport persoane. https://politialocalabrasov.ro/presa/Comunicat-de-presa-20190123.pdf

      00
    • Eu personal, cunosc un om care are duba de transport (un T5, deci nu iti imagina ceva urias), cu 3 locuri in fata, si care o foloseste in interes personal. Merge in concedii cu ea, deci o foloseste ca masina personala. Omul nu face nicio activitate comerciala cu ea (nu transporta mobila, marfa etc).
      In plus, unde e regula ca daca ai duba, trebuie sa prestezi servicii? Daca mie imi plac dubele, si am chef sa imi cumpar duba, nu mai am voie sa-mi iau, ca S3 considera ca fac activitati comerciale???

      00
    • O fi la s3 asa pe hartie dar raspunsul primit de mine la ambele sesizari legate de masini (dintre care doua dube) care ocupa total trotuarul au fost asa:

      „Polițiștii locali din cadrul Biroului Circulație pe Drumurile Publice au efectuat verificări în zona indicată de dumneavoastră, ocazie cu care au identificat mai multe autovehicule staționate neregulamentar. Din cauza faptului că autovehiculele erau staționate iar conducătorii acestora nu se aflau la fața locului, polițiștii locali nu au putut lua măsurile legale privind sancționarea acestora, însă au aplicat somații în parbrizul autovehiculelor staționate neregulamentar, somații prin care conducătorii acestora sunt rugați să intre în legalitate. ”

      https://iloves3.primarie3.ro/CityCareWeb/?c=CAS-0010028

      00
    • @cd: ca sa nu zici ca vorbesc din auzite: firma la care lucrez, a primit somatie in parbriz pentru duba parcata regulamentar in S3. Patronul s-a dus la locala, a discutat cu cei de acolo, si cand spun ‘discutat’ nu ma refer la ‘certat’. Cei de la locala i-au spus ca asa e hotararea, ca ei amendeaza deobicei la sesizari, si au fost cazuri in care au amendat curier de la FanCurier sau de la LaFantana. A incercat sa obtina macar avertisment, fiind prima data, fiind o situatie in care nu a incurcat pe nimeni (nici trecere de pietoni, nici acces poarta, etc). Nu au vrut astia de la locala nicicum, si i-au dat amenda 2000 ron. Dupa nu stiu ce alte cereri facute de patron, i-au scazut totusi la 1000 ron. Daca doresti iti pot trimite poza cu somatia din pabriz, si dupa cu procesul verbal cu amenda. Spun asta pt. ca s-au trimis oricum si catre presa, si vreo 2 televiziuni chiar au preluat stirea

      00
    • da, la s3 daca esti tembel si te duci cu sesizarea aia in mana, primesti amenda. daca nu te duci, nu patesti nimic :)))
      in vara cat am stat +1 luna acasa incepuse sa tot reclam nereguli de orice fel prin aplicatia sectorului. dupa cateva „rezolvari” de acest gen, m-am cam lasat pagubas.

      00
  4. Iti dai seama ce cauciucuri/piese pun oamenii pe masinile alea, daca li se pare mult 3-400 ron pe an pt parcare de resedinta.

    00
  5. Bucuresti, parcare privata, 140 lei/luna. La stat nu am mai avut loc. Am citit sapt astea ca se va mari tariful pt parcari in Buc , abia astept sa il creasca sa vad cum dispar toate rablele nefolosite decat 2-3 luni pe an din parcare.

    00
  6. cum ar fi amenda de 150 eur pt parcare pe trotuar indiferent cat din trotuar ocupi?

    00
  7. daca isi aduc din Germania cate o coaja de masina de 1000 de lei, tocmai bine o vand si cumpara porcul de Craciun

    00
  8. parcare de 2-300 lei pe lună în cartierul de reședință, 4-500 de lei în restul orașului, 10 lei ora de parcare, iar nerespectarea chiar să se pedepsească – și doar cu măsura asta am avea orașe mai goale de jumătate din mașini.

    00
    • In plus eu as mari putin si tariful la metrou, sa spunem undeva pe la minim 10 lei calatoria (ca tot merge pe minus Metrorex).
      Atunci sa vezi cum vor sta oamenii acasa si nu vor mai pleca aiurea la plimbare.

      00
    • da, mă amuză reacția ce pare a veni din partea cuiva care ar fi în stare să intre cu mașina și în supermarket, că „el acolo are treabă”.

      în rest, mă amuză orbirea:
      1. peste tot în lume, după o experiență de zeci de ani de construire de drumuri, tuneluri, pasaje și parcări, orașele erau (și în multe locuri sunt) și mai aglomerate. realmente, industria auto, nevoile de deplasare și posibilitățile materiale au crescut mult, mult mai repede decât capacitatea orașelor de a absorbi această creștere.
      2. în românia, în orice oraș mare, dar și-n cele mici, aceste realități de la punctul 1 au fost completate și de impotența edililor, combinată cu amestecul de corupție, misecuvinism și indiferență prezente de la cetățeanul obișnuit la cel mai înalt demnitar. pe cale de consecință:
      3. dacă vrem orașe liniștite, nepoluate, lipsite de aglomerație, nimic dintr-astea nu se va face cu drumuri și parcări, ci cu mașini (mult) mai puține în orașe, trasport public capabil să preia oamenii care nu mai pot circula cu mașinile, parcări scumpe în orașe și ieftine în marginea lor. altă cale nu există

      00
    • Surprinzator, dar te inseli. Sunt genul care circula cu masina, dar sunt in stare sa caut un loc de parcare si 30 de minute decat sa opresc undeva unde as putea incurca traficul.

      Sunt de acord cu ce spui tu, ca peste tot in lume (in orasele civilizate) se incearca reducerea numarului de masini de pe strazi.
      Dar asta se face oferind mai intai o alternativa populatiei.

      Problema principala in Romania si mai ales in Bucuresti este ca transportul in comun nu face fata nici macar la numarul de calatori existenti.
      Cum ar fi daca de maine ar creste cu 50% numarul de calatori de la Metrorex sau STB?

      Metrorex si STB sustin ca nu isi pot mari flota fiindca nu au bani. Pentru a face rost de bani in principiu este nevoie sa maresti preturile biletelor si ale abonamentelor.

      Pe scurt avem asa:
      – bilete mai scumpe -> venituri mai mari -> mai multe autobuze -> timp mai mic de asteptare in statie/conditii mai bune de transport -> ceea ce ar reprezenta o alternativa viabila la transportul cu masina personala

      00
    • ca observații factuale: nicăieri în lume, acolo unde funcționează eficient și e o alternativă viabilă, transportul public urban nu e ieftin, dar e simțitor mai ieftin decât folosirea mașinii. asta înseamnă că sistemul din românia, cu subvenții și gratuități e o aberație din toate punctele de vedere. ce e de făcut e relativ simplu, numai că trebuie o ordine a evenimentelor foarte clară și actori edilitari implicați și responsabili:
      1. inundarea orașelor cu autobuze ecologice (bucureștiul își permite fără probleme o investiție de 500 de milioane de euro în transportul public de suprafață, iar celelalte orașe de peste 100.000 de oameni își permit fără probleme un număr de autobuze care să preia oamenii obligați să renunțe la mașini). lipsa banilor nu mai e demult o scuză. din simpla eliminare a subvențiilor și gratuităților ai obținut între 25 și 50% din necesar, de exemplu.
      2. trasee dedicate pentru transport public pe orice bulevard cu minimum 2 benzi pe sens. pedepse drastice pentru cei care nu respectă interdicția.
      va fi foarte interesantă reacția șoferilor când vor vedea autobuze – goale la început – trecând pe lângă ei în timp ce ei vor sta în ambuteiaje nesfârșite.
      3. ce am pus mai sus: scumpirea parcării în oraș
      4. interzicerea – treptată – a mașinilor poluante
      5. (acolo unde se poate, la mine, la iași, se poate) tren metropolitan și parcări gratuite în afara sau în marginea orașului.

      bineînțeles, nu am pretenția descoperirii focului și nici nu consider că planul acesta ar fi unica variantă viabilă, dar repet: în orice oraș mare, varianta construirii de noi căi de circulație, de construire de noi parcări, în condițiile în care orașele sunt deja supraaglomerate, e una perdantă și fără sens

      00
    • @berencer E un r$%t scump. Am fost de curand la Roma si un abonament pe o luna ce cuprindea tot (metrou, autobuz, tramvai) era 35E. Ti se pare scump? La Bucuresti daca iei cartela de metrou + abonament STB iese la 110lei.

      00
    • sincer, roma este singurul mare oraș european unde am avut vreodată abonament pe transportul public: acum 7 ani era 64 de euro pe lună. oricum, n-am timp să caut mai mult, dar ce am găsit acum e 24 de euro pentru 7 zile. și nu, n-aș da roma ca exemplu de urmat în transportul public (deși e cu 10 clase peste ce e în românia)

      00
    • later edit: am găsit. „abbonamento mensile” complet e 230 de euro

      00
    • @berenger, te-ai luat de mine cand am spus ca ar trebui marite costurile pentru transportul in comun si apoi ai venit cu sugestia taierii subventiilor.

      Asta nu inseamna acelasi lucru? Scumpirea calatoriilor?

      00
    • @berenger – nu stiu ce ai gasit tu, dar uite ce e pe site-ul lor cu 35E: https://www.atac.roma.it/page.asp?p=229&i=14&lingua=ENG

      00
    • Sthlm: 890sek abonamentu lunar. Dar, de banii astia (care sunt multi 1e=10.6sek) ai acces in toata zona (un cerc de cam 90-100km). Benzi dedicate, autobuze ok, trenuri si mai ok, soferi de autobuz absolut retarzi (ca nu totu e ok). Si tot e aglomerat dimineata/seara

      00
  9. Mai frumos e la Iasi. Dupa stirea din vara cu Iasiul care are 11 masini pe un loc de parcare, primaria s-a apucat sa marcheze si sa liciteze locuri in prostie (locuri folosite pana acum gratis). Problema rezolvata? Pai vin bani la buget, dar in zonele unde nu erau locuri, nu vor fi in continuare si tot pe trotuar se parcheaza.
    Doamne fereste sa amenajam alte locuri :)) Problema rezolvata clasic din pix.

    00
    • Scopul nu este sa creezi mai multe locuri de parcare ci sa descurajezi oamenii sa isi cumpere masini daca nu au nevoie neaparata de ele sau sa le vanda.

      Cele mai multe orase de provincie sunt atat de mici incat o masina personala nu e justificata. Cu toate astea, majoritatea au trei.

      00
  10. Io mi-aduc aminte cand am parcat în Madrid într-o subterană semicentrala cu 3 euro pe oră și pe toti peretii scria mare „oferta speciala pentru rezidenti: 380 eur/luna”.

    00
  11. Nu cred ca in civilizatul Brasov nu se poate circula pe trotuare din cauza masinilor. E troleala de-a lui Vali.

    00
  12. Deci vecinii nu-ti citesc blocul…

    00
  13. Ma mananca mana sa scriu, dar mai am rabdare. :D
    Am de-a face cu astfel de personaje inclusiv printre cei care stau la bloc. mama, tata si fiul in acelasi apartament, fiecare cu masina lui. Tatal il cauta moartea pe acasa, si nu e in stare sa faca o laterala, si il doare c01ul stang daca o lasa si pe nevasta-sa sa circule cu aceeasi masina.

    00
  14. 300 lei sa-mi bag p, in Timisoara nu exista locuri de parcare nominale inchiriabile, astfel dau 3000 de lei pe an pe chirie de garaj

    00
    • Nu este normal sa platesti pentru inchirierea unui garaj?
      Cred ca este un sistem mai bun asta cu parcari publice „la liber”.

      Cu siguranta numarul de locuri de parcare este mai mic decat numarul masinilor. Si atunci de ce sa favorizam pe unul care a avut noroc sa isi depuna dosarul mai repede (sau a dat o spaga), iar ceilalti cetateni platitori de taxe sa nu poata beneficia de aceste locuri infiintate pe domeniul public?

      00
    • io dau 1800€ pe an pe un loc de parcare, la comun cu altii, in subteran.

      garaj privat, haaaa.

      00
  15. Raspuns la sesizarea mea:

    „Utilizatorii autovehiculelor nu se aflau la fata locului pentru a putea fi legitimati si sanctionati contraventional.” (doooohhh1!)

    „Astfel, petitia mentionata mai sus, precum si notele de constatare intocmite de polilistii locali au fost transmise Brigazii Rutiere, institutie care detine competenta de a solicita proprietarilor sau detinatorilor mandatati ai vehiculelor comunicarea identitatii persoanelor carora le-au incredintat vehiculele pentru a fi conduse pe drumurile publice” (yeah right)

    00
  16. while(1)

    {

    parcari scumpe + amenzi daca parchezi deamboulea;

    if(s-a rezolvat in 2 luni?)

    break;

    else

    {

    //nu?

    Atunci dublam preturile la parcari si amenzile

    }

    }

    00
    • @nick, tu nu intelegi ca nu totul se rezolva cu amenzi crescute. Trebuie sa oferi oamenilor si alternative, nu doar sa ii sanctionezi.
      Trebuie sa modifici infrastructura, sa suplimentezi numarul de autobuze, etc, si abia apoi poti sa cresti cuantumul amenzilor.

      00
  17. Eu stiu cateva cazuri in care locuitorii unui complex din Bucuresti isi inchiriaza cu 100 de euro pe luna locul de parcare subteran pentru cei care nu stau in complex. Nu ma refer la cei care se muta acolo in chirie si isi inchiriaza si un loc de parcare.

    00
    • Nu vad nici o problema aici. Daca eu mi-am cumparat un loc de parcare si nu am masina inca, pot sa il inchiriez celor care au nevoie.
      Este destul de mult 100 euro/luna, dar daca nu ai alta alternativa…

      00
    • @Andrei G, e vorba de loc la subteran și, probabil, locurile alea au costat între 5 și 8 mii euro la momentul achiziției. Aproape 8 ani pentru „amortizarea” din chirie a locului de parcare ți se pare mult? Mie mi se pare rezonabil. :)

      00
    • Aaaa… nu.
      Nu ma intelege gresit, nu ii critic cu nimic pe cei care cer 100 euro/luna.
      Ma gandeam ca pentru mine ar fi destul de mult sa platesc atat, dar daca nu as avea alta alternativa, m-as conforma.

      00
  18. in cacatul de oras in care stau, s-a facut mare tam-tam ca urmeaza treaba asta, eram oarecum fericit, pentru ca ma aflu in categoria detinatorilor de o masina. Cand aia cu firmele si smecherii cu >3 masini i-au umplut frigiderul primarului, vin alegeri, verdictul a fost ca nu ne lasa prefectura. O pula.
    Vecinu’ de sub mine are 4 troace, din care functioneaza 1 si uneori inca 1 (cand ii da curent de la aia care merge). Restul zac pe locurile de parcare.
    Mai e un agarici in blocul celalat cu cinci LT-uri, „pe persoana fizica”, cu care face ilegal transport catre aeroporturi. Am verificat online RCA-urile, din cinci LT-uri are RCA unul. Am facut sesizare la locala, aia i-au spus, si asta m-a luat pe mine la p$la.
    Am sesizat politia adevarata, nu s-a intamplat FIX nimic. Vorbim de patru masini fara RCA, care si circula, dar care nici daca ar sta pe loc, conform legii nu are avea voie sa stea pe domeniu public si ar trebui sa aiba placutele predate la politie. Amenda e 1000-2000 / bucata.
    Politie mi-a spus ca daca iau eu placutele si le duc lor e furt, daca nu le duce proprietaru’ ii doare in pula, nu ca nu au ce sa ii faca, NU VOR. Am inregistrarea pe telefon cand asa au spus.
    M-am gandit sa il pandesc cand iese din parcare si sa intru in el, sa refuz amiabila, sa chem televiziunile cand vine politia.

    00
  19. Giurgiu.
    185 lei pe an parcarea plătită.
    In caz ca cineva iti ocupa locul, Locala nu au cu ce sa ridice mașina din locul tău. Cel mult pot aștepta să vină respectivul la mașină si sa il amendeze.
    Dacă nu vine proprietarul pana la ora 22 (atunci termina programul), teapa fraiere!

    00
    • As desfiinta parcarile publice platite si as merge pe criteriul: „primul venit, primul servit”.
      Cu conditia sa se verifice constant si sa se ridice masinile abandonate (care stau si 30 de zile fara sa circule). Sau daca nu au cu ce sa le ridice, macar sa ii amendeze pe proprietari.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.