Cum se face un cont online la ENEL

Un cititor a încercat să-și facă cont pe site-ul ENEL și i-a ieșit asta:

  1. faci un cont pe nr. de telefon (nu pe email; ofera posibilitatea asta) pentru niste rude in varsta care vor sa primeasca factura prin SMS; ok pana aici
  2. te loghezi cu contul ala in my.enel, dar acolo iti spune ca nu poti accesa factura (s-o vezi in browser) pentru ca nu ai o adresa de email activata; boss, vreau cont doar cu telefon, nu email; dc ai lasat posibilitatea asta?
  3. bag o adresa de email (una pe care nu ai mai folosit-o, pentru ca iti face cont nou cu ea…); dar trebuie sa sune proprietarul contului la nr. de telefon Enel si sa confirme ca aia e adresa de email ca sa poti vedea facturile
  4. suna proprietarul, operatorul trimite link de activare pe email
  5. dau click pe link-ul de activare; link de activare nu asociaza email-ul la contul deja facut, ci imi face un cont nou pe baza de email
  6. contul vechi pe baza de telefon nu mai exista
  7. contul nou, pe baza de email, nu are nr. de telefon asociat
  8. in contul nou creat, desi confirmat cu operatoarea si creat prin link-ul trimis de ei (si deci activata adresa de email), necesita din nou sunarea la Enel si confirmarea ca asta e adresa de email "pentru actualizarea ei in contract"
  9. bineinteles, pe contul nou optiunea de factura prin sms nu mai e bifata (ca doar e cont nou)
  10. dau sa adaug telefonul la cont; se trimit un link de activare (nu cod!!!); link-ul are un atasat un cod de activare de, ghici cat, 32 de caractere; pentru ca logica; si suna persoana sa iti dicteze codul prin telefon; bineinteles ca nu ai cum fizic sa dictezi si sa intelegi corect 32 de caractere alfanumerice; toate lumea trimite coduri de 6, 8, hai 10, inclusiv aplicatii de importanta maxima (Gmail, etc.); nu, Enel e mai special; si, pe bune, link pe sms???

Usability 2020.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Deci de aia stau flacaii si fecioarele la coada la posta sa isi plateasca factura la enel? :))

    00
    • Pe My Electrica, cine e abonat la ei, e simplu de facut cont doar ca nu primesti pe sms ci doar pe email, dar e simplu de configurat si de achitat ulterior facturi. De doi ani il folosesc si nu am avut nici o problema

      00
  2. Sunt intr-o situatie similara. Nu pot accesa factura de pe aplicatie deoarece nu am activat e-mailul. E-mail de altfel activat candva, pentru ca primesc factura electronica pe e-mail. Pe mine ma intereseaza sa am vizibilitate in aplicatie. Am sunat la call center, mi-au zis ca ei o vad activata, sa ma duc fizic la sediul lor si sa vorbesc acolo. Pai si la sedfiu daca ma trimit in call center, nu fac ping pong degeaba?

    00
    • Fa-le o sesizare din my.kkt.enel si zi-le ca nu poti sa vezi facturile in aplicatie; o sa iti ceara sa le trimiti CI si email (doh! email, de parca contul my.kkt.enel nu are adresa de email la care trimite facturile). Nici eu nu vedeam facturile in aplicatie si nici in cont, basca – nici mailurile cu facturile nu vin decat din 2 in 14.

      00
  3. Ai crede ca e poveste despre o interactiune cu statul roman. Dar nu e. Am spus-o si o s-o mai spun. E un mit ca mediul privat e mult in fata statului roman. Sau ca angajatii din mediul privat sunt mai destupati decat aia de la stat. Sigur, exista exceptii, dar pe medie, din pacate, nici mediul privat nu e cu mult in fata statul roman. Si e normal, ca doar in ambele parti, tot romani lucreaza.

    PS. Cum era aia cu 90% din soferi cred ca ei conduc mai bine decat soferul mediu? Cam la fel si aici.

    00
    • In ENEL, 80% din angajati sunt vechii angajati de cand enel/electrica/conel/sau cum s-a mai numit era companie de stat.

      00
    • True. “Astia suntem, bro”

      Suntem toate lucrurile de care ne plangem

      00
    • xtz, nu e adevărat în ceeace priveşte structura de personal, 90% sunt persoane angajate de noi! Ăia vechii, care ştiau meserie, au plecat de mult! Asta a fost politica companiei Enel, i-a nişte bani şi carăte!

      00
    • La centrul relații clienții unde mai ajung eu cred că 75% din front line sunt preluate de Eon de la Electrica sau cine naiba era înainte de privatizare.

      00
    • @Andrei.

      S-ar putea să mă înșel, dar din câte știu Enel e compania de stat a italiei. E Electrica lor. Nu o poți nicicum încadra ca fiind companie privată.

      Și dacă e un popor care mai blocat ca noi în birocrație, ăia sunt italienii.

      00
  4. Tot ce e prezentat in articol e 100% adevarat. Eu am schimbat 3 contracte de la Enel la Engie deoarece am avut aceleasi probleme cu accesul la myEnel ( validare adresa de email, etc., etc. ).

    01
  5. Sunt complet cretini. Am ajuns până la pasul 4 și am abandonat
    De ce te interesează pe tine CINE plătește factura?
    Dacă stau în chirie și mă duc cu factura pe hartie la un paypoint îmi cere vanzatoarea buletinul să vadă daca-s proprietarul?
    -Nu ar trebui să vă iau banii că nu semanati cu doamna Ionescu proprietareasa. Sau luați hormoni ?

    O țară de imbecili

    00
  6. Enel nu are nevoie de clienti persoane fizice. Atata timp cat exista statul roman afacerile vor prospera din contracte cu dedicatie, nerespectarea obligatiilor de investitii in retele combinata cu neputinta statului roman de ai obliga la ceva

    00
  7. Discutie din companie de profil IT:
    – Oamenii ne cer sa aiba detaliile personale (email, telefon…) in cont.
    – Nu putem.
    – De ce?
    – Daca cineva le sparge contul si le vede.

    00
  8. Pericol mare cu contul asta , poate cineva sa ti sparga contul si sa ti plateasca factura la Enel . De acolo atatea masuri de securitate .

    00
  9. Odată ce ai cont le MyEnel, nu știu cum mai poți primi facturile in format hârtie. Eu nu am mai reușit să mă întorc la asta.

    00
    • De ce ai face asta? Vine pe email, elegant si frumos. La ce naiba sa mai stau cu toate mizeriile de hartii prin casa.

      01
    • Am cont MyEnel de aproape 10 ani, vin facturile pe mail (aș vrea să-l înscriu alt mail, dar nu știu cum, dar asta e altă poveste), dar primesc și factura fizică, pe hârtie, în cutia poștală. Pt că încă nu am suficientă încredere în Enel. Sau pt că pitici pe creier, nu știu sigur. :)

      00
  10. Management italian cu angajați români. Gintă latină.
    De multe ori am impresia că sunt analfabet funcțional, că sunt prost informat sau deloc, că îmbătrânesc și nu mai țin pasul. Apoi citesc pe forumuri că și alții au probleme similare. Mitul ăla cu IT-știi români cred că e mai degrabă un banc cu o glumă ironică mai greu de sesizat.
    Cu enelul am rezolvat de mulți ani problema pasând plata facturilor băncii, cu un cost, bineînțeles.
    Și acum cred că am două link-uri către site-ul enel, iar graficul consumului anual are lipsuri pentru că se completează în funcție de site-ul pe care îl accesez, sau de modalitatea de transmitere a indexului (mail sau telefon), plus că de câte ori transmit indexul îmi apare pe contul my-enel un mesaj de genul descris în articol (nici nu merită reprodus fiincă e la limita logicii).
    P.S. Momentan o situație similară e cu anaf-ul. Depune, contribuabilule, o declarație dacă poți. Sau, dacă nu poți momentan, de ce pizda mamei lor nu te atenționează despre asta.
    O țară tristă, plină de IT-ști.

    00
  11. Mai usor te angajezi la NASA decat sa-ti faci cont la astia.

    00
    • Nu ştiai că ăsta e testul final de angajare la CERN? Dacă poţi să-ţi faci cont funcţional la Enel, căutatul bosonilor e floare la ureche.

      00
  12. A raspuns cineva la telefon la Enel? Eu am incercat saptamanal in decembrie si nu am reusit (am asteptat cam 30 min / apel). Vroiam sa semnez un nou contract cu ei dar am renuntat.

    00
  13. Într-o zi am să îmi iau o zi de CO să vă povestesc cum am modificat contractul Enel.
    Hint: calculator, telefon cu cameră foto, factură PDF, pix, agendă.

    00
    • La.mine a venit un tip, am facut contract nou pt energie etc
      La o luna ma trezesc ca mi-au anulat si alt contract facut pt niste produse.
      Si dai bataie verbala la telefon pt ca ma puneau sa platesc tot. Le-am spus ca ii dau in judecata. Inca nu s-a solutionat, eu platesc la fel ca in vechiul contract.
      Bag pl in ei!

      00
  14. Eu am facut cont relativ usor la Enel si eu nu sunt proprietarul contractului. Stau in chirie, proprietarul nu stie ca am facut contul, am avut nevoie doar de o factura (codul de client de pe ea, mai exact) si a mers totul floare la ureche (eu am facut pe email, e alta treaba decat ce se descrie in articol). Factura vine acum si in format fizic si in format electronic. O platesc doar online, cutia postala o deschid de 3 ori pe an.

    00
    • Cand te vei muta de acolo o sa primesti in continuare notificarile pe email (emis factura / platit factura), iar procedura de dezactivare e la fel de sucita ca aia de creare cont.
      Iar cand va dori proprietarul sa-si faca cont propriu, sistemul va da eroare deoarece codul de client / loc consum este deja asociat pe contul creat de tine.
      Baietii au o problema serioasa de logica, desi pe partea de contracte la distanta au reusit sa puna totul la punct (cand e vorba sa atraga noi clienti, se poate).

      00
    • mi se pare ca are cont limitat, proprietarul isi poate face cont full si il poate dezactiva pe al chiriasului. sper.
      cred, sper, ca acum nu poti decat transmite indexul

      00
    • Pot transmite indexul si pot vedea lista de facturi. Am avut cont si la apartamentul precedent, dar n-am mai primit facturi de cand m-am mutat, probabil si-au facut noii chiriasi cont si a fost inchis al meu.

      00
    • Am incercat sa deschid contul online. Persoana fizica, Sint client Enel, e-mail, telefon international (?!-treaca de la mine, ca daca pui un numar international te taie), cod client, cod Eneltel, Accept…, Accept…, Doresc…, +Nu sint robot(!!!).

      ‘Trimite,’ si…’Perechea de date cod client-cod_plata nu a fost gasita in baza de date.’ Sic! Pai cind faci factura de unde vin? Nu din baza de date??? Ma imbolnavesc astia.

      Am trimis e-mail la ei si mi-a venit:

      ‘Va multumim pentru emailul transmis.

      Mesajul cu solicitarea/ sesizarea dumneavoastra urmeaza sa fie inregistrat in baza de date.

      Acesta este un mesaj automat’

      Na! Sa ma satur de cerut minimum minimorum….

      00
  15. Am vorbit, ieri, cu un prieten care si-a cumparat un apartament nou. Ii trebuie contract cu ENEL – printre altele si poza cu contoarul – el nu are contoar, scrie asta la mentiuni, MARE. Primul formular trimis pe 20 decembrie, confirmare + numar de inregistrare primite pe 23 decembrie. In 7 ianuarie suna sa vada care e treaba – raspuns ENEL – manevra a expirat la 31 decembrie, trebuie sa reluati procesul. OK. Primeste un nou formular (contract…plm ceva), date etc. + poza cu contoarul…
    Lasati „usability”, what about logic?

    00
    • Poate pentru ca enel nu are contoar sau contuar ci contor?

      00
    • hmmm, oare a apărut brusc un contor în instalația aia la 1 ianuarie ora 00:00:00, ca Cenușăreasa?
      wtf, nu mai este valabil formularul procesat cu două săptămâni în urmă?

      fie l-au aruncat la coș… fie o să se trezească cu două contracte de energie electrică întocmite pentru aceeași locație… să vezi atunci distracție cu anularea unuia dintre ele dar fără să taie firele de curent.

      00
  16. Eu am alta problema: NU exista luna sa nu fie probleme cu contul MyEnel, erori peste erori, uneori imi ia 2-3 zile sa platesc, ca nu merge site-ul pt mobile.Uneori nu merge de nici un fel.
    Concluzia e ca au o echipa foarte competenta!!! NOT!

    00
  17. De 3 luni ma chinui sa fac o schimbare de titular si un contract la enel

    00
  18. Platesc toate facturile prin aplicatia MyBRD.

    Evit astfel toata bataia de cap si conturile inutile.

    00
  19. Platesc facturile pe la mega-uri, am platit intr-o duminica la digi si enel, ma uit in aplicatie la digi aparea platita, ma uit la enel dupa 5 zile si aparea neplatita, au problema asta de 1an si ceva, mai platesti si comision 3 lei si iti fac si plata dupa 7 zile(sau actualizarea).

    00
  20. am cont pe my enel cu aplicatie si factura pe mail de aproape 6 ani. toata tarasenia a fost foarte smooth, mai ales ca plateam factura venita pe numele fostului proprietar, decedat. acum 2 ani cand au venit cu liberalizarea sau cum ii zic ei, am refacut contractul pe numele meu, acelasi numar de telefon, acelasi mail, totul electronic, nici macar nu a sughitat. a fost doar o duduie care a venit la un moment dat cu contractul tiparit sa il semnam fizic.

    poate intre timp s-or fi modernizat, sau poate au unii ghinion.

    00
  21. oh doamne! credeam ca doar mie mi se pare imposibil!
    eu am mai patit o faza cu ei : cica sa faci contract nou exclusiv online cu actele trimise atasate pe mail. Buuuun. Am trimis prima data contractul de vanzare cumparare, printre altele, intr-un singur pdf, gen 6 pagini sau asa ceva. Vine mail automat ca acte incomplete si procesul trebuie reluat, nu ajungea sa mai trimit doar actele inca o data. Iarasa inregistrare, nr de inregistrare, bla bla, nu mai retin exact ca au trecut 2-3 ani dar stiu ca am repetat pasul asta de vreo 3 ori. Zic, pana mea, e stricat sistemul lor de inregistrat online. Sun.
    „Buna ziua, pai da, contractul dvoastra are doar prima pagina!” Hm, o fi… bine, scanez contractul separat , 6 pdf-uri si le atasez iarasi. Acum aveam atasamente in mail de le vedeam pe doua randuri. Cacat imi vine iarasi inapoi acte incomplete. Repet de 3x, sun iarasi
    „Buna ziua, da, sunt toate pag de la contractul de vanzare-cumparare, dar nu sunt restul actelor!”
    Ba ce pm ?! si imi pica fisa si zic „acolo unde vedeti atasamentele puteti sa scrolati mai jos?”
    „daaaaa, acum vad, sunt toate actele! va contactam noi!”
    Mortii vostrii!!

    00
  22. Am patit si eu treaba cu activarea contului cu trimis link-ul de catre ei de 4-5 ori si intr-un final s-a activat contul in myEnel.
    Dar am patit urmatorea problema mult mai grava:
    Achizitionat o garsoniera si sa mut contractul de energie electrica de la Enel dupa vechiul proprietar pe numele meu, noul proprietar. Am fost la Enel, asteptat la coada, am semnat noul contract, dat index-ul de la contorul electric care era in momentul respectiv undeva in jur de 13,000 de kwh. Ce fac cei de la ENEL?? Ei trec in sistem indexul 14,000 kwh! Adica adauga 1000 kwh in plus. Factureaza catre vechiul proprietar toata suma de plata aferenta pt 1000 kwh. Acesta ma suna pe mine, eu fac sesizare la ei, cu poze trimise dupa contor cu index-ul corect si de 2-3 luni nu se rezolva nimic…
    Nu s-a corectat nimic in sistemul lor, cei de la recuperari il suna pe vechiul proprietar sa achite suma respectiva si m-am saturat sa stau sa vorbesc cu robotii lor pana ma baga sa discut cu un operator si nu am idee cum sa rezolv aceasta problema…

    00
  23. Sun la Enel să întreb care e procedura și prețurile pentru conectare la trifazat (momentan nu există nici un contract pe numele meu, ci pe al vechiului proprietar – mort). Mi se spune să mă duc la sucursală, că ei nu pot oferi info prin telefon. Mă duc acolo, iau bon de ordine, mă ia paznicul în primire, că ce treabă am.

    – Vreau să cer informații.
    – Sunteți titularul de cont?
    – Nu.
    – Îmi pare rău, informațiile se acordă doar titularului.
    – Nu am nici un contract, vreau să fac, dar am nevoie de niște informații mai întâi.
    – Ce informații?
    – bla bla … trifazat .. bla bla
    – Nu se poate. La telefon.
    – Păi de la telefon m-au trimis aici !
    – Aici nu are cine să îți dea informațiile astea.

    Ne-am mai certat un pic și mi-am băgat pl, i-am zis să mă lase în pace. Ajung la biroul de informații și doamna de acolo ce zice? ”Pentru trifazat cereți detalii paznicului”. Să îmi cada fața. Noroc că a auzit o colegă și a intervenit imediat să mă ajute.

    Până la urmă am plecat cu un formular, însă fără să știu costurile. Se pare că e foarte dificil de calculat prețul pe kw, sunt multe variabile în formulă.

    00
  24. // offtopic

    Daca
    – ești vajnic constructor de casă și
    – ai curent prin „OSSD (organizare de santier in solutie definitiva) si
    – ti se defecteaza echipamente din vina Enelului (la mine a fost cablul de nul retezat pe stalp, de s-a ars si contorul)

    ei bine, nu vei primi despagubiri, deoarece nu ai contract individual.

    00
  25. hai sa va zic eu experienta mea cu enel si cum de 10 de luni am current gratis (eu o consider experienta negative).
    – in mai m-am mutat intr-o casa noua, casa la care exista deja un contor.
    – dupa o saptamana, contorul nu a mai afisat nimic desi eu aveam current in casa.
    – mi-am facut contract la enel online (enel fix online)
    – venit baiat sa citeasca contorul pentru deschiderea de contract nou.
    – baiat nu avea ce sa citeasca asa ca a plecat
    – baiat revenit cu contor nou cu index 0.
    – primit contract nou si eu = fericit.
    – trecut prima luna si sosit timpul sa bag index.
    – eu stupefiat ca am deja index +1000, desi contorul meu avea 130.
    – verificat in cont si observant ca seria contorului din cont nu corespunde cu seria contorul meu.
    – facut 3 sesizari, in timp ce ei tot emiteau facturi estimate.
    – n-am platit nimic si facut inca o sesizare.
    – de la ultima factura s-a stornat toata suma care se acumulase pe contorul gresit si de atunci nu s-a mai emis nicio factura.
    – acum…..tot astept sa se resolve situatia desi nu se vede nicio luminita in tunel.

    00
  26. Enel sunt groaznici motiv pentru care m-am mutat de la ei ceea ce recomand si altora.
    La asistenta clienti astepti 30-40 de minute lejer si nu e exclus sa primesti informatii eronate (3 operatori aceeasi problema, 3 raspunsuri diferite).

    Desi aveam de la Enel distributie (boss level 60) hartie ca nu am punct de consum, cei de la Enel (rezidential) imi spuneau ca exista si sa declar indexul. La biroul fizic din Nord mi se confirma ca nu exista consumator, telefonic si online ca exista.
    N-am platit facturi ca deh, asteptam sa-mi rezilieze contractul inexistent ceea ce s-a intamplat eventual dupa cateva luni.

    Apropo, Enel au monopol in Bucuresti-Ilfov pe distributie asa ca indiferent de la cine cumperi energie (Digi, Engie?), pentru partea de traseu trebuie sa treci pe la ei…

    00
  27. Poate se ocupă aceeasi firma care a facut site-ul ANAF.

    00
  28. NOU
    #55

    Am reusit să fac un cont nu știu cum naiba. Enel nu acceptă numere străine de telefon in cont și au setat să nu poți suna de la un telefon strain la suport.

    00
  29. :))) Costumer care. Si pun pariu ca au platit o gramada de bani pentru asta.

    00
  30. Oferta Enel cu 0,244Ron/kWh si 0,11 Ron abonament zilnic, oferta de Black Friday 2019, e ceva de capul ei?
    Unii zic ca nu e asa, comparatorul national cu energia zice altceva, eu cu cine sa vitez?

    00
  31. Am cont doar cu adresa de mail, fără telefon. Accesez direct din browser, aplicatia myenel crapa cand ti-e lumea mai draga. Cunosc și aplicația nu electrica, e mai ok, mai nou permite autentificare cu amprenta. Și cea de la engie e ok, singurii care nu au aplicație dedicată și se poate accesa contul doar din browser sunt apanova (sau erau acu vreo 3 luni).
    La alte „utilități” jale mare: telekom are o aplicație de kk, se blochează și un site idiot. Vodafone aplicație pentru puștani dar îți faci treabă cu ea, contul in browser funcționează ok; orange ok, Digi nu te lasă să îți faci digicare la preplătita, UPC (inca) are design cam de 2008-2010, dar funcționează.
    Mai nasol e că la unii poți să îți setezi pe aceiași adresa de mail mai multe conturi, la alții nu, ba chiar la Vodafone fiecare număr preplatit e cu cont nou, cu adresa noua de mail…

    00
  32. Astia-s aia care au avut mentenanta o luna cand au schimbat platformele? Cu siguranta si ei sunt #rezist

    00
  33. Macar la ei poti adauga mai multe locuri de consum in acelasi cont, eu am 4 cu cele de la rude.
    La RCS trebuie sa faci cont separat cu adrese de e-mail diferite pentru fiecare loc de consum chiar daca esti acelasi proprietar.

    00
  34. Tot site-ul e praf. Pare facut de cineva care a citit doar introducerea de la cartea de facut site-uri pentru prosti. M-am plimbat pe site sa caut niste chestii si am primit 50 de mailuri cu „cererea dvs a fost inregistrata”
    Dar ENEL aparent stie asta. Mie dupa 100 de incercari si erori mi-au facut ei modificarile, din back-end probabil, fara sa-i sun. Acum contul meu e semi functional, as vrea doar sa schimb adresa la care trimit factura, dar nu mai incerc, sa nu-l stric.

    00
  35. Am cont pe myenel de vreo 7 ani. Nu mi s-a intamplat nimic din ce ai scris mai sus. Am renuntat la factura pe hartie de ani de zile. Le pot vizualiza pe desktop cat si pe telefon. Facturile imi sunt trimise pe adresa de e-mail cu care mi-am facut contul. O fi avut ghinion.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube