Cum se circulă cu trenul: România vs. Germania

În România prost de tot. Acceleratul şi InterCityul parcă sunt mocăniţe. Opriri aiurea, mers cu 20 la oră…mergând cu trenul de la Bucureşti la Cluj am înţeles de ce românii şi-au luat maşină.

Şi un clip exemplificator:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. aseara am venit de la brasov. trenul a avut o intirziere de 60 minute!

    00
  2. ma gandesc ca miroase si mai frumos ca la noi. :)

    00
  3. e pentru a vedea peisajul(balariile) mai bine si sa nu iti sara vre-o vaca pe sine sau vre-un camionagiu

    00
  4. Mda…Mi s-a facut groaza iar.Joi merg la Cluj. 200km in 3 ore si 40 de minute. Daca pun si intarzierile… Ajung la 4 ore… minim. :(

    00
  5. Foarte adevarat. Doar ca la noi nu prea se mai circula cu trenul si pe buna dreptate. Nu am mai mers cu trenul in Romania de vreo 5 ani si nici nu cred ca o sa merg prea curand pentru ca imi este frica sa ma urc in ruginile astea de trenuri. In tarile dezvoltate este unul din principalele mijloace de trensport….insa ei au trenuri, noi ce avem?

    00
  6. Prost, încet și scump. E mai ieftin să pleci cu mașina (și uneori și mai comod).

    00
  7. Cu 15 ani in urma ruta Brasov – Bucuresti se facea cu rapidul in 2.30h. Acum, datorita noilor tehnologii, nu mai exista tren care sa faca sub 3 ore. Si aceste 3 ore sunt doar declarate, in 70% din cazuri mai exista si intarzieri..

    00
  8. Si la noi pe rutele care nu traverseaza muntii se merge bine cu IC. Nu ai specificat daca aia 215km/h sunt in campie.

    00
  9. Acum 2 luni am mers cu acceleratul de la Bucuresti la Cluj, era singurul care ajungea dimineata. Trenul venea de la Constanta, a avut o ora intarziere doar pana in Bucuresti. Cu trenul propriu-zis am facut vreo 10 ore pe o distanta de 500 km adica viteza medie de 50 kmh. Plus ora intarziere mi-a luat 11 ore ca sa fac Bucuresti-Cluj. Ah am uitat sa zic ca n-am avut locuri la cuseta. A fost groaznic.

    00
  10. Bine ca inca mai circula, tinand cont ca nu s-au mai facut investitii de ani de zile. Dar de ce sa investesti daca leafa oricum vine, romanu oricum merge si cu trenu’ ca nu toti isi permit o masina… Asta e… Romania

    00
  11. Acum pui si tu sare pe rana. Ti-ai gasit cu cine sa faci comparatie, Germania. Mai bine faceai comparatie cu India ca Germania e cam la cateva mii de ani lumina mai avansata si civilizata ca noi.

    Am renuntat sa mai merg cu trenul de vreo 3 ani. Faceam 120KM in vreo 4 ore (cu stat o ora in gara la Ciulnita pt legatura).

    00
  12. În loc să fii recunoscător că mecanicul merge încet astfel încât să vezi peisajul, faci şi mişto de el. Ruşine! :twisted:

    00
  13. perfect. tot respectul de la cele 10 prajini

    00
  14. Preocuparea asta am avut-o si eu la un moment dat. Uite, tot din Germania: – cica rama electrica de navetisti.

    00
  15. pai media de viteza iese undeva pe la 50 km/h … fara intarzieri. Iarna e frig si trenurile intarzie, vara e cald si trenurile intarzie.

    am vazut un documentar despre trenurile din Anglia si cele mai tari trenuri aveau media de viteza de aproape 120 km/h. Interesant e ca la ei se intampla asta in 1930-1940 si erau trenuri cu locomotive cu aburi. :)

    00
  16. numai asa te poti da jos din tren sa culegi un buchet de flori de pe campii apoi sa fugi inapoi sa te urci in tren…:D

    00
  17. decat viteze halucinante mai bine viteze de sarit din tren!
    Nu mai stiu se mai poarta „mersul cu nasu”?
    Pe vremea mea era periculos sa sari din tren, mai ales cand mergeau 2 in paralel in acelasi sens!
    Acum poti sa te dai jos, sa mai culegi zmeura si ciuperci, te urci din nou in tren si tot asa!

    00
  18. e normal cum e la noi …
    cum altfel ai vrea sa admire bucuriile tzarii noastre? :)

    00
  19. mi-am adus aminte cum acum ceva ani am facut 3 ore de la Bucuresti la Pitesti…acum vad ca face doar 2 ore jumate :D:

    00
  20. Se pune si 4 scaune la personal la ei in compartiment si 8 la noi ?

    00
  21. aiurea! chiar acum am ajuns acasa dupa o „calatorie” cu personalul. Opreste la fiecare poarta!

    00
  22. CFR, PostaRomana si alti dinozauri au reusit ceea ce maghiarimea nu va reusi niciodata: sunti autonomi, au propriile legi, stat in stat.

    In alta ordine de idei, cat costa un bilet de tren pe 200 km in Germania si cat costa la noi? Crezi ca romanii vor accepta vre-odata sa plateasca atat?

    00
  23. mda…Dar sa vezi cu personalul ce aiurea e. Eu trebuie sa fac naveta din Brasov la Fagaras in fiecare seara, si singura solutie (in afara de a sta la ocazie) este sa merg cu trenul. Este jale. Vagoane vechi, imputite. Trenul de abia se taraie! Si pretul este 7 lei.

    De obicei este foarte scump…Brasov-Bucuresti 40 RON. Maxi taxi pe acasi ruta 25RON!

    00
  24. Va sugerez sa mergeti de la bucuresti la constanta, 225 km in 5-6 ore.

    00
  25. @Skag
    Brasov-Bucuresti

    17 lei personal
    33 lei accelerat
    38 lei rapid
    43 lei intercity
    toate preturile la clasa a doua.

    P.S. e un personal reconditionat care circula pe brasov bucuresti in care vagonul de clasa 1 arata mai bine ca la intercity. si pretul e doar 26 de lei la clasa 1.

    00
  26. Bub -> Tg Mures 9 ore cu IC! Parca nu mai trecea odata timpul!

    00
  27. NOU
    #27

    da bah si ce,la ce tara frumoasa aveti restu’ nu mai conteaza.

    00
  28. bine ca nu ai prins vrun vacar exchibitionist prin peisajele frumoase

    00
  29. Eu am mers din Curtea de Arges la Costinesti cu trenu si am fost destul de multumit de conditii, insa in ceea ce priveste viteza de deplasare si treaba cu intarzierile nu o sa ne comparam cu nemtii. Noi suntem intarziati cu cativa ani fata de ei…

    00
  30. In romania sint portiuni pe traseu pe care merge CU CIT POATE sa nu deraieze. Cine plm sa mai intretina liniile si infrastructura daca l-am impuscat pe Ceausescu?

    00
  31. Să vedeţi o rută mai lungă, gen Arad sau Timişoara la Bucureşti. Faci 10 ore + întârzieri lejer 12 ore uneori. Înainte de Herculane este o porţiune de vreo 10 km care se face în 1-1,5 ore. Noaptea nici nu esti sigur dacă trenul merge sau stă. Adevărat că nu se fac investiţii, întreţinere, dar nu din cauză că n-ar fi bani. Banii se devalizează decât să se investească. Să mergi cu maşina pe o asemenea distanţă iară-şi nu prea este o soluţie, având în vedere calitatea drumurilor.
    Este încă un motiv pentru care pe aici ar fi mai fain să avem capitala la Budapesta. Până la graniţă nu e mult, apoi boierie. Indiferent că pe tren sau pe autostradă. Şi dacă am avea capitala dincolo şi infrastructura s-ar pune repede la punct. Ei au cu ce şi stiu cum.

    00
  32. Nu stiu daca retin bine dar parca gara din Viena avea 2 etaje si la ambele etaje cate 5-10 (nu stiu exact) sine de tren.

    Stiu ca am urcat pe langa niste trenuri ca sa ajung la altele…
    Nu e misto asa? :)

    00
  33. N-ai inteles tu bine, in Ro se circula asa ca sa ai timp sa admiri peisajul…

    00
  34. Salut. Eu cred ca si la noi o sa se circule in timp, mai bine cu trenu deoarece usor usor apar pe piata jucatori privati in piata transporturilor feroviare. Uitati-va spre exemplu la astia de la RegioTrans, firma din brasov care detine acum cam 10-12 % din retelele feroviare ale CFR-ului. Trenurile lor sunt aduse de afara, reconditionate aici(nu-s noi da oricum mai frumoase decat epavele noastre), preturile la bilete sunt mai mici iar intirzieri nu sunt. Cind se va renunta la sistemul comunist, adica CFR-u sa fie de stat, si nu se va mai fura atit(ca na furi de la stat) si vor veni investitori care conduc pe banii lor, atunci o sa avem si noi parte de transport feroviar „normal”

    00
  35. Cand mai vii la Cluj, urca intr-un BlueAir. E cam la aceiasi bani.

    00
  36. Am mers cu trenul de la Frankfurt la Heidelberg, prin 2001. Cam 100km distanta, cu personalul am facut cam 1 ora, cu tot cu schimbat alt personal in Mannheim. Silentios de puteai asculta la casti muzica la fel ca acasa. Cum dracu reusesc aia sa sudeze sinele incat sa nu aiba zgomotul specific de trecere de la o sina la alta, respectiv sa compenseze dilatarile vara-iarna, nu imi imaginez. La ce-ti poate trebui masina? Nu ai treaba cu parcarea, cu taxele de poluare, de parcare, de autostrada. Iti iei abonament si te urci cand vrei in ce tren vrei. Chiar si cu masina, 100-120km/h viteza medie nu e chiar usor de facut, decat daca alergi la 150.

    00
  37. bucuresti – brasov e in reparatie pe o zona destul de larga, sa vedeti cand o sa intre predrealul in refacere…

    oricum inca 2 ani mai dureaza apoi se va merge bv- buc cu vitede de peste 100, cam 1ora 50 minute pe IC si 2ore si 20 de rapid

    si catre mare o sa fie la fel, din bucuresti o sa se faca cam 3 ore. mai aveti si voi rabdare

    oricum, se privatizeaza calea ferata peste 1 an, si o sa aveti la dispozitie tot felul de vagoane si companii care mai de care la preturi. statul o sa detina doar sinele si garile … si o sa primeasca in „chirie” pe restul – asa o sa devina profitabili

    00
  38. gps-ploiesti-bucuresti
    documentar protv: partea I si partea a II-a

    00
  39. In secolul XXI – secol al vitezei si al luminii :) – trenul personal, de exemplu de la Lugoj la Timisoara prin Buzias face … cam 2 ore si 20 minute si nu sunt decat 65 de km. Linia insa e din vremuri stravechi si a ramas neelectrificata. Puii mei. Timp berechet pentru o lectura buna, ascultat muzica sau de stors bateria unui laptop.

    00
  40. NOU
    #40

    Stiu eu sigur… e un co-proiect Ministerul turismului & Cfr , pentru a admira Carpethien garbage… De aici si viteza asta

    00
  41. Ultima calatorie cu trenul, in Germania, Munchen-Regensburg, 100 si ceva km. Viteza medie inregistrata de gps 104km/h, dar mergea cu 118-122km/h si varf de 136km/h. Fiind februarie si zapada a mai si incetinit in unele portiuni la 80km/h, dar a ajuns tot la timp, la minut. Pret bilet dus-intors 34 euro.

    00
  42. e o portiune bucuresti-galati unde se circula cu 5km/h. ce poti sa mai ceri ?! galati-braila se face in vre-o ora,cu 11lei.cu maxi faci 15 minute si te costa si 5 lei. in calatoriile din vacanta, anul trecut am avut un noroc incredibil, am nimerit doar trenuri noi(sau renovate), fara compartimente si a fost perfect.aer conditionat, priza si bai curate.am mers pe mai multe trasee lungi dar m-a cam uscat de bani.
    anul asta numai trenuri mizere. desii tot vagonul era gol, cfr-ul ne-a ingramadit pe toti calatorii in 3 compartimente imputite.
    apropo de masina, cei sub 18 ani(ca mine) au ca singur mijloc de transport trenul(asta daca nu au parinti cu elicopter la scara). reducerea de elev e mizera la IC si A. cand un bilet e 75 de lei, o reducere de 5 lei e….de rasul curcilor.
    dar o sa mai indur. week-end-ul viitor plec iar prin tara si presimt ca o sa fie infernal.

    00
  43. haideti domne ca avem niste trenuri de rahat!si imi este rusine sa plec cu asa ceva dar in fond si la urma urmei avem nevoie si tot noi suntem de vina ca nu ne impunem.de exemplu eu din craiova pana in timisoara fac 7 ore si jumatate si intarzieri cel ptn 30 d min=8 ore.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.