cum pierde metrorex bani

M-am plimbat astăzi cu metroul pe 2 magistrale. Şi am o idee de biznis. Dacă sunteţi de la Metrorex sau de la o agenţie de publicitate outdoor, puneţi mâna pe un pix şi notaţi.

Metrorex a preferat să vopsească trenurile în reclame sau în grafiti, în loc să le păstreze curate şi să vândă, mare atenţie, spaţiile din staţii. Care sunt, logic, mai multe, dar şi goale. Chiar nu se găsesc firme care să vrea spaţiile de la staţia Grozăveşti, ştiind că aia e staţie preponderent studenţească?

Să le dea la preţ derizoriu, măcar de le-ar da. Şi cu banii, ştiti ce ar trebui să facă cu banii? Să pună indicatoare în staţii şi hărţi în trenuri. În Paris, treaba e aşa: un panou cu reclamă, o plăcuţa alb/albastră cu numele staţiei, un panou, o plăcuţă, un panou, o plăcuţă. Cât naiba costă plăcuţele astea de în staţiile bucureştene nu le găseşti aproape deloc?
Şi, ca bonus, de ce în staţia Izvor apare un panou mare, luminos, cu „Eroilor”?

E la mintea cocoşului că, odată date pe bani puţini, în 3-6 luni vor putea să le vândă mai scump. La „Grozăveşti” să vezi reclame la târguri de joburi, la „Semănătoarea” la săpun, la „Unirii” la „mergeti drept pe stradă„, la „Universitate” la „mâncaţi sănătos„…

Se pot face. Se pot scoate bani. Dar trebuie cineva cu cap să facă asta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. NOU
    #1

    Euromedia respectiv Betacons opereaza tot ce inseamna panouri, city ligh-uri, proiecte speciale la metrou si asta de ani buni.

    Metrorex subinchiriaza spatiile respective si isi rezerva dreptul de a aproba campaniile. Momentan spatiile sunt goale deoarece nu sunt campanii in derulare insa din toamna se vor aglomera.

    00
  2. hai ca unii grafferi au facut trebi geniale pe trenuri
    da-i dracu de bani, arta are prioritate:D

    00
  3. Cine face curatenia / salubritatea, pe la metrou ?

    00
  4. moxx, ia sa vii tu incoa sa vezi ce misto e sa nu stii in ce statie te afli…

  5. NOU
    #5

    Euromedia si Betacons opereaza acele spatii publicitare de la metrou de la panouri la city light-uri si proiecte speciale.

    Metrorex le inchiriaza grupului de mai sus si isi rezerva dreptul de a aproba campaniile. In acest moment spatiile sunt goale din cauza ca nu e sezon de campanii insa incepand cu septembrie se vor aglomera din nou.

    Teoretic Metrorex nu pierde bani deoarece in plin sezon exista un grad de ocupare de 100% si se recupereaza handicapul cauzat de vacanta de vara. De asemenea, Metrorex este companie de stat si stim cu toti ca statul nu e niciodata pe pierdere :)

    00
  6. eu zic ca prioritar este sa bage dracului mai mult aer conditionat in metrourile astea Bombardier. Dau jos 5l de apa in fiecare dimineata.

    Borcea is trying to connect to UEFA Champions league server …loading …fatal error …the connection was reset by LAZIO …please try again next year

    00
  7. Indicatoarele in unele statii sunt puse aiurea sau deloc. De cateva ori mi s-a intamplat sa ma sui intr-o garnitura de metrou fara sa stiu exact unde ajung.

    00
  8. Deh, bah, zoso, daca te-a nascut maica-ta in masina normal ca nu stii ce statie e. Sunt statiile anuntate audio in tren, sunt harti in trenuri. Si sa vezi daca mergi o data la doua saptamani cu metroul cel putin ce le inveti. Nu compara paienjenisul din Paris cu cele cateva statii ale noastre.
    Just, spatiile pentru reclama ar putea fi folosite, dar sa nu o dam in patetisme gen cat de nasol e metroul la noi ca nu stii la ce statie esti. Ai o gura mare pe blog, nu poti s-o deschizi in RL ca sa intrebi ce statie vine? Nu se poate sa nu-ti raspunda cineva.

    00
  9. eu stiu, da nu sunt eu singuru care merge cu metroul.

  10. am fost in Buc acu 1 luna si m-am ratacit de 2 ori in aceeasi zi in metrou.
    pe deasupra am locuit 10 ani in Buc cand eram mai tanar.

    ideea cu harti, indicatoare, statii, harti ale zonelor din imprejurime etc, e foarte buna. pacat ca ii doare in cur de nevoile calatorilor.

    intr-o tara civilizata nu te ratacesti in mijloacele de transport nici daca esti chinez analfabet.

    00
  11. Zoso, esti putin in urma cu Semanatoarea. Au inceput sa mute intreprinderea in afara Bucurestiului si acum construiesc chestii luxoase in zona.
    G.

    00
  12. Zoso, ia sa nu te mai duci tu pe la Paris ca uite cum vi cu prostii pe aici :-) Ce dracu’, la intrebarea asta cu „trebuie cineva cu cap” stim deja raspunsul… Nu avem pe nimeni. Sau aia care au cap n-au treaba cu institutiile de stat sau cu politica… simplu si la revedere.

    00
  13. oh da, statiile sunt foarte anuntate audio in metrou.
    Urmeaza statia…err…uhmm…err…Stefan cel Mare
    ar fi chiar nostim daca nu ar fi asa trist

    00
  14. Stati calmi ca in curand se termina si cu graffiti. De fapt a inceput deja cu noile garnituri. Ati vazut vreodata un Bombardier mazgalit?

    Afisajele din statii sunt extrem de vechi. In unele din ele inca sunt panouri de pe vremea cand nu existau statiile Basarab si Gorjului. Asta spune multe despre cum respecta ei calatorii.

    00
  15. Sunt doua lucruri diferite.
    a) Informatia persuasiva: Panotajul / Outdoorul, cum spunea Bogdan Gavrila, este al lui Euromedia / Betacons. Acolo clientii baga cand simt nevoia, cum vor unde vor (si tinand cont, sper eu in superbia mea, si de cercetarea pe care le-am facut-o :P ).
    b) Informatia utilo-civica: Harti, indicatoare, chestii, trestii. Aici asta tine de maiestria priceperii utilitare a administratorului. Cine ar trebui sa fie interesat sa isi promoveze bucata de Cosmos locala in metrou, sa stie turistu afgan si sud-coreean unde sa faca poza la cutzu schiop? Pai Primaria, nu? Cine este gospodarul spatiului care ar trebui sa vina cu idei genial-bubuitoare despre relatia autentica, empatica, de bun simt cu nevoile cetateanului? Pai Primaria si Metrorex, nu? Ce au in comun aceste doua sacrebleu, ca tot vorbeshti tu de Paris, institutii venerabile de tip veneric? Sunt de stat. Mai e nevoie sa continui, zosolino? Auzi, tu? DE STAT. La STAT se STA.
    The rest is politics and pain.

    00
  16. *start yearly offtopic random free plug*
    @turambar: cool blog.
    *end yearly offtopic random free plug*

    G.

    00
  17. Spasiba, mate. :reverentza: :D

    00
  18. sabrina, aici o e chestie amuzanta.
    pentru ca romanii au tendinta de a fi de kkt si de a vorbi cat pot de tare fara sa le pese de cei din jur, s-au inventat cu mare succes mp3playerele

    fluture, taci si roaga-te acolo la dosar.

  19. romanii au tendinta de a fi de kkt
    i am so quoting you on that one.
    si nu nu, chiar nu e amuzant. nici macar conductorii nu stiu ce statie urmeaza.

    00
  20. magistrala imgb pipera rulz :D

    00
  21. Studentii nu au bani si nu sunt cine stie ce target pentru publicitate. Statia Izvor e goala mai tot timpul si semnalizarea nu mi se pare proasta, S-o fi ars neonul in caseta cu Izvor dar parca era scris cu rosu oricum. Semnalizarea statiilor e acolo de pe vremea lui ceasca si nu s-a mai ratacit nimeni atata. Nu metrorex a facut graf-uri pe trenuri ci tot felul de pustani cu pantaloni largi si atitudine gangsta’, mtv style (trenurile ies din subteran la terminarea programului, nu le-au pictat in tuneluri).
    Metrorex scoate bani gramada din publicitate, nici o grija. Treburile merg prost pentru ca si ei sunt neseriosi si nici infrastructura nu a fost vreodata proiectata pentru asa un numar mare de oameni.
    Magistrala Drumul Taberei nu va fi construita niciodata. E prea aproape de industriilor, intre Mogioros si Armata Poporului sunt 2 statii mici de tramvai si inca un pic de mers pe jos.

    00
  22. Pot sa inteleg ca nu se ocup cu placute si semnalizare, dar nici cu reclame , din care vin bani seriosi?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.