Cum înveţi să nu opreşti în drum – ghid practic

Cam aşa: furtună de zăpadă apărută din senin, idioţi opriţi în mijlocul şoselei. Cam cum se întâmplă la noi când plouă foarte puternic: tâmpiţii pur şi simplu se opresc unde au chef, uitând să aprindă avariile sau, în unele cazuri, orice tip de lumini.

Ia să vedem:

via cel-din-parcare

De asta nu se fac autostrăzi la noi. Vă daţi seama cât le-ar lua poliţiştilor să vină la accident cu cauciucurile lor de vară?

Bonus: de ce e important să ţii două mâini pe volan şi să ştii să frânezi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Cred ca ii tremurau pantalonii cind a trecut de aia.
    Oricum se vede ca omul avea experienta si a procedat ca la carte.
    Adica mergi spre damage-ul minim, chiar daca asta inseamna ca trebuie sa te lipesti de vreun sant sau protectie.

    00
  2. no, prezenta de spirit, mi-a placut.

    00
  3. Ce frumos a evitat. Cea mai buna optiune.

    00
  4. Fuck fuck fuck fuck fuck fuck fuck!!!!1!1!1!1!!!11!!!!1!!

    00
  5. Foarte tare. „This storm came out of nowhere. Weather was clear 15 seconds before the video started[…] This Evo is a North Carolina car. There are no reasons for me to be on winter tires.”

    Mah asta-i de-al nostru mah!

    00
  6. Din pacate sunt tot felu de oameni si nu numai in romania.. :))

    00
  7. Cand esti american si mergi cu cutie automata pe gheata sau zapada nu poti frana de motor si pace…apesi frana si te rogi la doamne-doamne

    00
  8. @sandu, cum sa nu ai frana de motor pe automata, vere? Ai pus vreodata mana pe o masina cu cutie automata?

    00
  9. acuma serios voua aia vi se pare viteza de mers pe asemenea conditii?

    00
  10. Pentru cei care nu stiu: in America sensurile de mers sunt sosele paralele, cu cateva zeci de metri intre ele, deci poti evita prin stanga fara sa intri pe contrasens. Pe de alta parte, nu prea sunt masini cu cutii manuale, deci nu stiu sa foloseasca frana de motor. Si sunt cateva state unde lapovita si ninsoare vezi mai rar, deci e si mai distractiv cand trebuie sa faca fata la asa ceva.

    00
  11. Cât de bine a evitat tipul, când i-am văzut mașina nu m-așteptam să arate atât de ok. Din păcate la noi se oprește aiurea oriunde. Vrem să schimbăm direcția punem brusc frână și semnalizăm după ce facem manevra și mai stăm și pe mijlocul benzii..

    00
  12. @Arthur mai, relfexele vin. Asa ma gandeam si eu, pana am evitat un accident intrand putin pe acostament, ca un şăf.
    nu stiu cum am reusit asta, avand in vedere ca ultima patanie de genul asta m-a lasat cu rotile in sus.

    00
  13. Evitatul ca evitatul (intai se suie pe frane – se vede ca o ia EVO un pic intr-o parte) dar mastodontul ala de camion care trece blana…

    00
    • @Thomas: camionul ăla a făcut un lucru bun. a desfundat drumul. încă 2-3 ca el şi se poate circulape acolo.

      dacă vă uitaţi, şi in clip sunt câteva maşini fără lumini.

  14. Sa lamurim o chestie. Americanii merg la turma toti. Asta e cel mai mare defect al lor.
    Nu stiu ce e aia cauciuc de iarna. Normal ca se intimpla diverse. Ati vazut cite masini erau belite acolo.
    Si cutiile automate au si frina de motor, doar ca nu stiu ei sa o foloseasca.

    00
  15. Trebuie sa fi al naibii de norocos sa scapi asa de usor cum a scapat tipul asta! Cu toate astea, avand in vedere vizibilitatea scazuta, e clar ca trebuia sa reduca serios viteza, ca doar nu-i zmeu.
    Totusi, imi doresc si va doresc sa avem cu totii reflexele si norocul tipului asta.

    00
  16. Ba da aia prosti ma,cum dracu sa opresti pe mijlocul soselei…..hai ala ca ala cu minivanu ala,intra putin in tine asta e,dar ala cu tiru?te duce in america de sud de la asa busitura….inconstienti..

    00
  17. Genial cum a putut sa redreseze, dar sincer prima greseala, nu vad de ce incerca sa depaseasca in acele conditii (furtuna de zapada) trebuia sa stea la cutiuta linistit, dar deh avea masina, avea potential.

    00
  18. Daca va uitati la secunda 0:07, veti vedea si o cisterna…

    00
  19. @sandu toate masinile automate au frana de motor :) chiar zilele astea am condus o porcarie de Kia veche in 2 usi de prin 90 care avea cutie automata si evident si frana de motor .

    00
  20. cand iti apare ceva in fata ta , in scurt nu mai apuci tu sa pui frana de motor fie ca este masina automata sau manuala. mai bine nu pui deloc si incerci sa eviti .Daca apesi frana ai toate sansele sa te invarti pe sosea chiar daca ai abs .

    00
  21. idiotul ala cu minivan-ul s-a ofticat ca l-a „depasit” asta si a accelerat. urmarea e lectie pt dobitocii ofticosi si mandri: daca trece (te depaseste) unul de tine, nu-i arata cat de smecher esti tu, ca s-ar putea sa o nu-ti fie chiar bine;

    00
  22. E foarte posibil ca furtuna de zăpadă sa fi apărut din senin, si la vizibilitate zero aia s-au speriat si oprit in mijlocul soselei. In alta ordine de idei, nici eu nu am cauciucuri de iarna( azi am avut 30° C), dar când Urc la munte, de la o anumita cota si in funcție de starea vremii, nu mă lăsa poliția fără lanturi pe cauciucuri.
    La mine-n comuna cea mai mare drama este când ploua, si se face o mazga alunecoasa pe jos. Atunci sa vezi pile up-uri cu minim 5-6 mașini tot la câteva mile.
    P.S. Sunt curioasa cati dintre cei care au comentat aici, au condus vreodată vreo automata! Lol

    00
  23. Pentru cei cunoscatori…Cum schimbi din a 4-5 treapta de viteza in 1-2 direct, adica intr-o secunda? Repet, explicati-mi la cutiile automate(alea cu D de la Drive) si nu la cele hidramate, secventiale, etc

    00
  24. @sandu: sunt curios cum schimbi tu din a 5a în a 2a la o manuală în < 1 secundă

    00
  25. @Zoso, si zici ca l-ai platit pe om ca sa te lase sa pui filmul pe blog? :D

    00
  26. eu vreau sa imi explice Sandu unde a vazut el ca Evo 8-ul ala are cutie automata.

    00
  27. Si, dupa cum era de asteptat, there’s an app for that… Winter Survival Kit ii invata pe americani ce sa aiba in masina si transmite mesajul „I’m stranded” impreuna cu coordonatele GPS:

    00
  28. @Sandu – si zici tu ca e mai sanatos sa schimbi din 5 in 2 ? doar daca mergi ca taximetristii -> adica ai 45km/h si mergi cu a cincea ca altfel nu vad sensul…

    00
  29. @Remus…se schimba asa…apas ambreiajul, scot dintr-a 5-a si bag intr-a 2-a. Imping puternis sa intre dar intra. Timpul necesar?!…1-2 secunde.
    @obscurer…am spus eu undeva ceva de Evo-ul astuia?! Am spus la modul general „americanul” pt ca americanii folosesc in vasta majoritate cutiile automate…poate nu ai observat ca e autostrada plina de masini…aia sunt americani care pun frana ca nu au posibilitate de frana de motor. E plin netul de filmulete cu masini americane din SUA care se duc sanie pe gheata facand trenulete de masini tamponate.

    00
  30. @Vlad…la Sandero-ul meu intr-a 4 am 3000 de ture la 80. Daca merg cu 85 sunt deja intr-a 5-a.

    00
  31. Ok, baga tu in a 2a la 85; noi, muritorii, ne mulțumim cu a 3a.

    00
  32. Pentru protagonistul nostru este clar ca cineva acolo sus il iubeste. In alta ordine de idei, vreau sa va spun ca in statul Pennsylvania NU se comercializeaza/gasesc anvelope de iarna. Aia nu stiu ce-i aia anvelopa de iarna si merg pe mizeriile alea de All Seasons.

    Ori, daca va uitati atenti in filmulet, cand ia camera din masina se vede foarte bine anvelopa. E de vara dupa profil si e oarecum normal sa incepi sa dansezi; mai ales ca aia sunt o natie de ciobani si apasa pe frana pana in radiator. Omuletul din film a avut bulan maxim!!

    00
  33. Ce frana de motor la automata gen audi? Da, o pot baga repede pe sport, si sa selectez inferioara, dar dureaza asta, va zic eu! La cele mai vechi hidramate, in care nu aveai doar PRNDS, ci si 1,2,3,4, poti s=o faci mai repede, dar masinile alea americane, au schimbatorul acela clasic de semnalizare pe volan! oricum nu inteleg de ce s-au oprit toti ca prostii si stateau, era suficient sa puna avaraii, si sa mearga incet!

    00
  34. Retardul mergea mult prea tare pt conditiile alea de vreme si vizibilitate.

    Aia s-au oprit probabil pt ca se intimpla ca atunci cind se formeaza buchon/stau pe autostrada: aia din fata incetinesc din anumite motive, iar in spatele lor vin tot mai multe masini si pur si simplu se umple: ca o pilnie in care torni apa mai repede decit se poate scurge. Si la un moment dat oamenii n-au mai avut unde se duce, le-a fost frica sa nu dea peste aia din fata, si au oprit.

    Sunt sigur ca daca toti vitejii care ii critica pe aia opriti ar fi loviti din spate de unu, ar zice „e vina lui, e in spate, e responsabilitatea lui sa se asigure”.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.