Cum faci cumpărături în mod eficient

E al nu ştiu câtelea an în care vedem la tv şi pe străzi aglomeraţie mare de Sărbători. Lumea se înghesuie să cumpere chestii pe 31 decembrie la ora 20 sau 22. Oficial, explicația este că sunt foarte ocupaţi şi n-au avut timp in restul anului sau săptămânii să cumpere nimic. Neoficial, e o practică sinistră, care încurajează delăsarea şi care bagă bani în buzunarele hypermarketelor. Şi veţi vedea mai jos cum şi de ce.

Aşadar, cum faci cumpărături la hypermarket în mod eficient:

  1. achiziţionaţi un carneţel mic şi un pix şi puneţi-le la vedere în casă
  2. scrieţi pe el ce aveţi nevoie să cumpăraţi. aveţi la dispoziţie toată săptămâna pentru a concepe o listă de cumpărături, pentru că atunci când vă aflaţi în casă că vin idei noi de chestii trebuincioase.
  3. mergeţi la cumpărături cu carneţelul şi cumpăraţi tot ce e pe listă.

E atât de simplu. De câte ori să vii de la serviciu după ora 21.00 încât să nu ai timp să faci cumpărături de Crăciun sau de Revelion decât cu două ore înainte? Pe vremea când aveam serviciu şi nu aveam maşină împrumutam una de la părinţi şi de la 21 la 22 ne făceam cumpărăturile liniştiţi.

Alte idei utile:

  • obişnuiţi-vă să cercetaţi un singur tip de produs per sesiune. urăsc oamenii care pierd ore întregi ca să citească zeci de etichete de produse. pur şi simplu n-am timpul necesar să fac asta.
  • hypermarketurile adoră oamenii fără liste, pentru că nu ştiu niciodată ce să cumpere şi ajung acasă cu multe chestii cumpărate aiurea şi se întorc des, că au uitat să cumpere nu ştiu ce.
  • încercaţi să reţineţi cât mai multe preţuri de la raft şi comparaţi-le cu ce se vede pe casa de marcat.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

10 comentarii

  1. as mai adauga faza cu promotiile de genul x+y gratis; in multe cazuri pretul promotional e mai scump decat daca ai cumpara la bucata.

    00
  2. Păi și tu postezi pe 23.12? Lumea o să uite până la anul, pe vremea asta. Ce zic eu până atunci… până la Paște.

  3. am tot uitat.

  4. Care-i problema dacă citesc zeci de etichete? Unora le place să știe ce să cumpere.

    Ce te faci dacă nici părinții n-au mașină?

    00
  5. Regula nr. 1: „Nu te du la magazin cand ti-e foame.” :)

    00
  6. @Cristian – citeste aici:
    https://www.nytimes.com/2017/08/21/magazine/do-you-suffer-from-decision-fatigue.html?pagewanted=all

    multe aspecte interesante se explica dupa ce citesti articolul.

    00
  7. cu greu m-am obisnuit sa merg cu lista la cumparatori, dar de cand cu lista cantitatea de alimente aruncate din frigider a scazut aproape de zero

    00
  8. @h: din fericire sau nefericire n-au ajuns încă magazinele de la noi la nivelul ăla. Din păcate multă marfă de prin magazinele noaste nu merită cumpărată pentru că are de exemplu nu știu ce aditivi, deși pe cutie zice mare că e naturală. Sau migdalele aduse din SUA nu sunt de fapt crude cum scrie pe ambalaj, ci pasteurizate. Iar țara de origine n-o pot afla uneori decât citind eticheta cu atenție pentru că se folosesc nu știu ce coduri sau e menționată într-un loc pitit.

    00
  9. Asta e una dintre binefacerile capitalismului: numarul mare de produse similare sau chiar identice – ceea ce induce asa-numita „oboseala a alegerii”. Producatorii stiu prea bine asta chiar si fara studii care sa coreleze concentratia de glucoza din sange cu deciziile corecte si se adreseaza direct zonei animalice, asa-zis inferioare a creierului uman. Pe romaneste fac ambalajele cat mai atractive cu putinta (sau coloreaza produsele alimentare cu tot felul de aditivi) sau pur si simplu platesc magazinul pentru a obtine o aranjare preferentiala la raft. O tehnica un pic mai avansata e de fidelizare a clientului prin tot felul de promotii, oferte si reduceri periodice de pret.

    Partea trista e ca daca esti „setat” pe ideea de a nu fi pacalit (si umbli cu cubul de zahar sub limba) – si evident iei produse din rafturile mai greu accesibile sau dupa lecturarea atenta a etichetelor – tot nu faci o mare afacere, adica nu iei produse mai bune sau mai sanatoase. Motivatia e simpla: volumul redus de vanzari combinat cu adaosurile mari ale magazinului induc o presiune serioasa de reducere a costurilor la producator. Asta inseamna aproape obligatoriu o scadere in ce priveste standardele de calitate.

    00
  10. octav
    Posted Decembrie 24, 2011 at 1:36 AM
    Regula nr. 1: “Nu te du la magazin cand ti-e foame.”

    esti tare. dar ai foarte mare dreptate :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.