Cum se distrează magazinele online între ele

log-inSă zicem că vreţi să vă luaţi ceva de pe net. Orice. Identificaţi produsul în magazinul dvs. preferat şi, pentru a vă asigura că are cel mai bun preţ, daţi şi o raită pe google în căutare de alte magazine care să aibă acelaşi produs. Găsiţi produsul în alte 6 magazine, toate cu preţuri mai mici decât în magazinul dvs. preferat.

Şi aici începe schema: magazinele cu preţuri mai mici nu au produsul pe stoc. Nu îl au de 3 luni, dar ei ţin produsul pe site tocmai pentru a-şi fute concurenţa şi, cred ei, a atrage oamenii să cumpere altceva.

Metoda e testată de mine de două ori în ultimele zile. La unele e afişat că nu e pe stoc, al altele nu, la unele nu mai e pe stoc de luni de zile, alţii sunt pur şi simplu jegoşi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. E veche schema, de ani de zile.
    Inainte se facea in offline (in ofertele distribuitorilor), afisau in oferte preturi mai mici la produsele care nu le aveau in stoc dar urmau sa vina chipurile. Si peste 2-3 saptamani cand aveau respectivul produs in stoc se modifica si pretul… Clasic.

    00
  2. Si eu cand mi-am luat smartphone, intai de toate m-am uitat pe site-urile principale apoi am verificat si pe la alte magazine online. Mie nu mi-a zis ca nu e pe stoc, mi-a dat sms a2-a zi dimineata sa-mi spuna. :-))

    00
  3. Nimic surprinzător. Noi avem un magazin online pe o nișă mai specială – arcuri, arbalete și accesorii, și celelalte 3 magazine online existente în afară de al nostru se joacă de-a „cine are cel mai mic preț”. Asta în condițiile în care nu au niciodată nimic pe stoc, aduc totul la comandă cu plată în avans, avem aceeași furnizori europeni și noi, fiind cel mai mare dealer din România, avem discounturile cele mai bune. Pentru mine e chiar amuzant.

    Recent unul dintre ei ne-a trimis mail să le cumpărăm site-ul. Așa de bine le merge.

    00
  4. am patit-o si cu „stoc limitat” iar dupa ce faceam comanda ma sunau sa-mi spuna ca de fapt ei nu au produsul si nu stiu daca si cand il pot aduce de la producator.

    00
  5. NOU
    #5

    Mizeria asta merge pentru ca si cumparatorul e mizerabil in mizeria lui si merge mereu dupa morcovul cu „pretul cel mai mic”.

    Mie mi se rupe de pretul cel mai mic, eu merg pe „produsul cel mai repede in posesia mea”. ;)

    00
  6. In afara de eMag, Altex si Domo, nu stiu alte magazine on-line care sa aibe produse pe stoc.

    00
  7. @vasi: PC Garage. CEL. PC Fun. Alaturi de eMag, am comandat de la toate si n-am avut probleme in ultima perioada.

    Cred ca CEL a inventat schema asta acum multi ani. Din 4 aparate foto „pe stoc” am ajuns sa-l cumpar pe al 5-lea. Eram eu naiv, credeam ca ei sunt singurii din tara care au aparatele alea pe stoc, culmea cu cel mai mic pret.

    Tepele date cu stocul sunt principalul motiv pentru care nu platesc cu cardul atunci cand am nevoie de o serie de produse urgent.

    00
  8. Eu am pățit-o cu „in stoc” online, în timp ce la telefon mi s-a spus că e disponibil peste două săptămâni.

    00
  9. Eu pana la urma am ales sa cumpar de pe okazzi si pana acuma am avut noroc:D si mai eftin si produsul dorit.

    00
  10. E o metodă inventată de evrei. Dacă îţi aduci aminte de bancul ăla cu Iţic şi Ştrul care îşi deschid fiecare câte un magazin pe aceeaşi stradă şi Iţic pune afiş în geam cu zahăr 3,5 lei/kg. A doua zi, Ştrul pune şi el un afiş cu 3 lei/kg. Iţic pune din nou un afiş cu 2,5 lei/kg. Ştrul coboară şi el preţul. Şi tot aşa, până când Ştrul se duce la Iţic şi-i spune că dacă tot scade preţul vor da faliment amândoi. Iar Iţic îi răspunde: Poate tu, pentru că eu nici n-am zahăr!

    00
  11. @Bazaconii
    Excelenta exemplificare :)

    00
  12. Fac chestia asta si dupa aia vezi cum apare cate unul care zice ca statisticile arata ca romanul „nu vrea dom’ne sa plateasca online cu cardul!”. Oare de ce?

    00
  13. NOU
    #13

    @Bazaconii – excelenta exemplificare!
    Chestia asta se intampla de mult si se pare ca are ceva rezultate daca dupa 2 ani (de cand am observat) inca nu a disparut ba mai mult s-a extins. Prefer sa dau bani in plus decat sa astept nu stiu cat timp pana le intra lor pe stoc si in nici un caz nu ma razgandesc atunci cand ma decid sa cumpar un produs, dar na, nu toti sunt ca mine sau ca X-ulescu.

    00
  14. Eu patesc asta chiar acum in cautarea unei tablete grafice. Culmea e ca nu o are nimeni altundeva decat pe site, intr-o imagine. :)

    00
  15. Am avut si eu cu lgshop o poveste dinasta vesela… TV la pret super (din price.ro). Facut comanda…surpriza, nu-i pe stoc. Si n-a fost vreo luna. Apoi subit mi-au anulat comanda si au aparut pe stoc la pret normal. Intrebati de ce mi-au anulat comanda, au dat-o la intors ca s-a anulat singura dupa nush cat timp, ca n-am mai reinnoit-o, blablabla.Evident ca nu mi-ar mai fi vandut tv-ul la pretul ala mic…noroc ca intre timp gasisem in alta parte.

    00
  16. Sursa problemei este ca soft-ul cu care functioneaza magazinele online respective nu le permite o sincronizare rapida intre produsele lor si produsele furnizorilor, de aici apar discrepante mari intre ceea ce scrie pe site si realitate.

    Si abia apoi pe locul 2 sunt cei care fac chestia asta cu rea vointa – a se citi sa atraga clienti si sa le propuna altcineva.

    Iar pe locul 3 sunt cei care pur si simplu nu le mai pasa. Produse vechi de ani de zile care nu mai exista? Lasa-le acolo, sa avem multe pagini indexate de google XD

    00
  17. Asa facem si noi, punem lacramioare la un leu si vindem in loc orhidee la 49 :p

    00
  18. Cel mai misto e cum e la debo.ro . Nu au mai nimic in stoc, e in stoc furnizor 5-10 zile. Pai in 10 zile pot sa si mor. Si iti cer frumos un avans de 100 ron sau 10%. Apoi tu, ca sa primesti totusi ceva dupa ce afli ca nu au nimic din ce vroiai in stoc, alegi sa cumperi altceva totusi de la ei. Sin in felul asta isi scot 100 ron la sigur. Magarii cu stocul. Mereu cand vreau sa cumpar ceva ma uit pe magazinele serioase, le stim cu totii. Apoi de curiozitate asa dau pe magazine gen debo, si altele, unde ies cu preturi cel putin cu 10-15% mai mici. Si stau si ma gandesc, tangui, apoi imi dau seama ca o sa vad produsele daca am noroc in vreo 2 saptamani.

    Deci, de ce costa mai mult la emag, pcg? Pai ai produsele la usa a 2-a zi. Ca sa nu enumar restu de avantaje.

    00
  19. La Debo perioada de 5-10 zile înseamnă ceva mai apropiat de 10 decât de 5. Şi am avut ghinionul ca produsul să fie defect. A durat 59 de zile din momentul comenzii până am intrat în posesia produsului funcţional. A fost acum un an, atunci nu cereau avans. Dacă o făceau, uitam imediat de existenţa lor.

    Vara trecută m-a rugat un prieten plecat din ţară să-i iau un HDD extern, el venind la sfârşitul săptămânii până în România. La Debo nici nu m-am mai uitat, ştiind intervalul de aşteptare. La eMag produsul ales era cu „Termenul de livrare poate fi comunicat doar de consultantul de vanzari la telefon…”. Deci a doua zi dimineaţa să dau telefon şi să mai pierd o zi cu riscul de a afla că nu mi-l pot livra în timp util? Am mers mai departe. PCgarage. La fel ca la eMag, produs disponibil doar la comandă DAR în plus faţă de eMag specifica că se livrează în 2 zile dacă blablabla. Am făcut comanda cu menţiunea că este valabilă numai dacă mi-l pot livra până la sfârşitul săptămânii. A doua zi în loc de aveam hardul.

    Nu fac prea des cumpărături online, dar am trecut în timp pe la mai mult de 10 astfel de magazine şi până în prezent de departe cea mai plăcută experienţă a fost cea de la PCgarage.

    Am avut şi experienţe de tipul celor care fac subiectul acestui articol. Căutam o cameră video, dar la magazinele mari nu se găsea deoarece nu şi-au epuizat stocul cu generaţia anterioară. La magazine mai anonime se găsea… teoretic. Adică era pe site, uneori chiar fără nici măcar o poză a produsului cum e cazul sigmanet. Dar ei nu răspundeau la comandă, nu răspundeau la formularul online şi nici chiar la telefoanele listate pe site…

    00
  20. debo le aduce din ungaria si face combinatii cu tva-ul , de aia sunt mai ieftine si de aia schimba firmele o data pe an . si de aia astepti si asa mult . da tu ca un roman autentic vrei si la juma de pret , si repede si sa ai garantie direct la lg .

    si legat de articol problemele sunt de sincronizare intre stocurile furnizorilor si site, pentru ca nimeni nu le face la secunda si in plus mai bine de jumatate din furnizori trimit stocurile in excel o data pe saptamana . acu tu poti sa vezi o conspiratie planetara impotriva clientilor , dar eu chiar nu cred ca e cazul .

    00
  21. @gogu101
    De aia cumpar mereu de la cei care stiu ca au stoc

    Pe vremuri cand lucram si eu in comert online era amuzant ca unii afisau produsele noastre in stoc la ei (brand propriu), mai ieftin decat la noi pretul de distributie dar ei niciodata nu au comandat de la noi. Bineinteles, cu AdWords setat :)
    Poti sa faci ceva? Evident, nu. Toate magazinele mici se gandesc ca fraieresc clientul atunci cand ei sunt din Timisoara si clientul din Botosani.

    00
  22. De asta cumpar eu numai de la eMag si PCGarage.

    Desi pe alt site il gasesc la un pret mai mic, timpul pierdut in asteptarea stocurilor, pretul la transport (culmea, in 2012 inca mai sunt unii la care transportul – inclusiv rambursul – costa 30+ lei), problemele cu garantia, returul etc. nu se merita aia 10-20 de lei care ii „economisesc”.

    Desi exista multi care se plang de eMag si garantia lor, precum si returul, eu n-am avut niciodata problema cu ei.

    Am avut o imprimanta pe care stiu eu personal ca am stricat-o (schimbat firmware-ul din „greseala”), am completat formularul de garantie de la ei de pe site, a doua zi dimineata a venit curierul s-o ridice, si in maxim 5 zile am avut imprimanta inapoi functionala. Fara absolut nici un comentariu, fara nici un cost din partea mea.

    Pai in asemenea conditii, cum sa ma duc la magazine aparute peste noapte sa comand produse doar pt. ca e cu 10-20 de lei mai ieftin?

  23. Cum se distrează magazinele online între ele (in rromania).
    Ca in alte tari exista legi ce nu permit asa ceva. Ceva in genul reclama mincinoasa…

    00
  24. Business Strategy. Inventata de evrei. Si daca nici ei nu stiu sa faca asta…

    00
  25. Marfa nu este dar ideea, ramane, (s-o creada ei si naivii)

    00
  26. Eu studiez de cam doua luni ofertele de la Emag, Flanco, Altex, Domo si Carrefour/Cora la tv-uri si cateva elecrocasnice mici in scopul unui „cadou” de Paste pentru gospodarie …
    Prin martie un anumit model tv era in jur de 1800 – 1900 ron in functie de reseller, la inceput de aprilie a fost redus 20% pe unul din site-uri de la pret de pornire 2199 la 1649 ron dar mai dragut era ca nu-l mai gaseai ca nici pe la concurenta sub 2000 ron … s-a terminat promotia … a „revenit” pretul normal care acum e in plaja 1600 – 1750 ron … cat despre electrocasnice … azi e 109 ron fara nici o promotie, maine ai TVA inapoi dar acum e 129 ron ….

    00
  27. Asa am patit si eu cand am facut upgrade la tot pc-ul am cautat sa-l iau pe piese si cand am cautat aceasi placa de baza de exemplus la toate care aveau preturi mai mici decat astea mari ca emag, pc garage sau mai stiu eu care scria ca nu mai e pe stoc.Am si itrebat la unii care ziceau ca momentan nu e pe stoc cand o sa-l aduca(produsu) raspuns: 10 linkuri cu alte placi de baza toate la o dferenta de pret mult mai mare decat cea care vroiam sa o iau.
    Niste nesimtiti ce sa mai zic.
    Frumos articol si foarte adevarat felicitari ;)

    00
  28. Cand eram PM la importator de IT aveam ocazional meciuri cu dobitocii din online, prin intermediul colegilor de la vanzari. Aveam produse care nu se mai fabricau ever si le dadeam lista cu ele si site-ul, sa discute cu personajul sa le stearga, ca sa nu mai induca clientii in eroare. DEGEABA, nu voiau sa curete paginile de uscaturi din astea, in speranta ca le vor aduce cumparatori pe altceva.
    Dobitocie mai mare imi vine greu sa imi aduc aminte acum, dar daca produsul nu este clientul se va enerva. In al doilea rand paginile astea iti ocupa spatiu degeaba, iti consuma trafic degeaba.
    La un moment dat am renuntat, nu era treaba mea sa ii invat pe toti cretinii meserie.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.