Eu credeam că service-urile produc bani…

Dar aparent nu. Așa că se caută chinezi care să lucreze pe bani mai puțini decât cei care lucrează acum în service-uri:

“Angajatii cu experiență au ajuns să șantajeze efectiv patronii de service-uri, profitând de lipsa de forță de muncă pregătită în acest domeniu și nu acceptă salarii sub 1.000-1.400 de euro net. Este dificil să asiguri unui angajat un astfel de salariu lună de lună, în condițiile de instabilitate și lipsă de predictibilitate legislativă și fiscală, așa cum se prezintă mediul de afaceri românesc. În astfel de situații, în relația dintre angajat și angajator, mecanismele de cerere și ofertă eșuează, pentru că apar dezechilibre între pretențiile angajaților și posibilitățile angajatorului”, susține Cristian Muntean, Președinte ASSAI.

Prin service-urile care merg eu lucrurile sunt relativ simple. Piesa are un preț, ora de muncă un preț. Uneori ți se prezintă și mai multe oferte de preț pentru piese, să îți alegi ce vrei, dacă e cazul.

Așadar, nu înțeleg cum de nu pot plăti angajații. Ce se întâmplă, se duc prea mulți cu piesele în brațe la service-uri de cartier, că e mai ieftin acolo? Sunt piese mai ieftine la magazinele de piese (online sau offline)?

 

 

masini-01

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

81 comentarii

  1. Ăla o fi fost angajat în privat vreodată?De exemplu, prin 97-98 și pînă în 2007 ca să i se spună de către un patron ” dacă vrei 300 de lei bine, dacă nu poți pleca fiindcă sînt 100 ca tine la poartă și așteaptă angajarea”?
    Situația asta cu șantajul angajaților s-a practicat și se va mai practica.

    20
  2. E pe dracu’… cunoasc oameni care au lucrat la service-uri auto si mai mult de 1500 de lei pe luna cu luau

    00
    • …the fuck I just read?

      01
    • ‘500-800 euro net pentru specialiștii cu minimum 3 ani de experiență pentru calificări precum tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică și diagnoză auto. Totodată, sunt oferite salarii între 250 – 300 de euro…’

      textul e inselator, daca faci un calcul simplu adevarul e ca se cauta sclavi
      sa zicem ca esti ‘specialist’ in diagnoza auto si ai peste 3 ani experienta. ti se ofera 500 EURO salariu doar ca astia sunt BRUT. acum faci un calcul pe net cu un calculator de salariu si iti iese 1.400 RON NET

      00
  3. E greu sa asiguri un salariu lunar in conditiile in care nu poti fi sigur de un numar de clienti in fiecare luna… Una e sa asiguri 3000 de lei net si alta sa asiguri 1400 euro net. Poate ca o luna, doua, trei merge, dar apoi, cand treaba nu merge si nu vin masini de unde mai scoti banii astia?
    O solutie ar fi sa le dai procent din manopera… poate asa nu mai iau clientii sa le propuna reparatii la modul „mai bine veniti cu ea la mine la garaj acasa, va fac eu schimbul de ulei si filtre la jumatate de pret decat aici la service”

    00
    • Și o revizie durează doua ore…

      00
    • Corect. Din profit, 90% pentru angajat, 10% pentru angajatorul care a facut investitia si ii pune la dispozitie tot ce trebuie.
      Depinde si de firma intr-adevar. Dar in majoritatea cazurilor, firma e definita de fapt de angajati (de profesionalismul lor).

      In majoritatea cazurilor un angajator nu ar accepta asa ceva.

      00
    • Bai Ionuț – atunci muncește tu , așa nu trimiți nici un client acasă ! Iei tu toții banii !

      10
  4. 1400 € ca mecanic?! Ceva ma face sa nu cred asta

    00
    • Ala la 1400 Eur o fi ceva mecanic ca Jason Statham.

      00
    • eu cred ca e mai degraba o reclama a asociatiei…

      00
    • NOU
      #12

      sa vezi la tinichigii…

      00
    • NOU
      #13

      azi am fost sa schimb o broasca la usa din spate. sarac cum sunt, am luat-o de la dezmembrari si am mers la service. au strambat din nas, dar au zis ca se baga. 2 ore mai incolo, mi-au intins factura de 160 lei si m-au batut pe umar ca broasca de la dezmembrari nu e functionala. intre timp imi faceam calcule. 80 lei/ora, manopera de cand ai intrat pana ce ai iesit de acolo. sa zicem ca 30 merg catre salariul angajatului, care in medie lucreaza poate 6 ore/zi. asadar 180 lei/zi merge catre salariul angajatului.pe luna asta face 4000 lei brut. angajatorului ii raman 8800 lei din care plateste sustinerea activitatii si ar trebui sa-i ramana si lui ceva. asta pe un singur angajat, care are de lucru 6 ore din 8 zilnic.

      00
    • Din aia 8800, angajatorul trebuie sa plateasca si taxele pentru cei 4000 brut, impozit pe profit, TVA aplicata la 12.800, utilitati si lista continua. Mama lor de angajatori….

      00
  5. Service-urile, majoritatea, comandă piesele de la distribuitori, așadar nu câștigă (mult) din piese. Câștigurile vin din manoperă.

    00
  6. Eu cred ca elementul cheie este „angajatii cu experienta”. Banuiesc ca intr-un service sunt 1-2 din astia care au salarii mari restul…. . Oricum nu cred ca se pune problema sa castige 1400 euro net.

    00
    • Ăsta așteaptă ca angajații să obțină profit în firma aia?Sau să le facă și actele contabile?Certificări ISU nu le cere?
      Nici pe ăia cu experiență nu vor să îi plătească corect cretinul ăsta și așteaptă ca oameni fără experiență să lucreze la nivel înalt.
      Un ipocrit care lucrează în privat.Ce să ne mai mirăm de cei din sistemul public?!

      00
  7. Păi ori e șantaj ori e cerere și ofertă? Se plânge că „mecanismul” de cerere și ofertă eșuează pe o parte, dar nici angajații să nu ceară mai mult decât vrea patronul să dea, că așa funcționează economia, „cerere și ofertă” numai când cresc prețurile, nu și la salarii.

    01
  8. 1400 euro net. Mecanic auto, noul IT in Romanica. Auzi ma 1400 :)))))

    00
  9. Saracii patroni, de fiecare data ma apuca rasul cand se mai plange cate unul din acesta.

    00
  10. Ba ce viseaza ala 1000-1400 de euro net??? Sotul meu e restaurator auto! deci nu mecanic la reprezentanta si ia 2600 de lei si asta ca i-au mai pus 200 in plus acum in vara…lucreaza acolo de 3 ani. Si inainte de asta, mai mult de 2000 lei nu lua la reprezentante. Doar la o masina avea clientul de plata niste sutici de milioane, deci ?? Cum nu sunt bani?? Nu stiu cum o fi in lumea lui, dar in astalalta treburile stau complet diferit.

    10
    • Oara cele cateva “sutici” de milioane reprezentau doar valoarea manoperei? Oare nu includea si piese? Oare din adaosul comercial, patronul nu trebuie sa recupereze investitia cu terenul, constructia?

      Pe langa astea, mai platea sigur un curent electric, un gaz, niste taxe…

      E simplu sa faci calcule pentru altii.

      10
  11. Preturile foarte mari la manopera in service-urile autorizate conving proprietarii de masini sa evite. Si trucurile pe care le folosesc dupa ce ajung la jumatatea lucrarii pentru a-ti smulge niste bani in plus:

    – stiti, am desfacut discul de frana si ar trebui schimbat si rulmentul, noi nu garantam lucrarea daca nu acceptati schimbarea rulmentului. Ok, punem discul vechi la loc, dar manopera e aceeasi, deci… 250 lei rulmentul, total inca 500 lei, da?
    – stiti, am schimbat kit-ul de distributie (2300 lei), dar si pompa de apa trebuie schimbata, inca 400 lei. Stiti, aveti un bec ars la faza mica, trebuie sa-l schimbam, nu putem sa va dam masina cu el ars, asa e procedura noastra, costa 70 de lei schimbarea becului”… (asta a fost la Serus Militari). Un kit de distributie SKF costa 350-500 lei.
    – schimbarea unei aripi va costa 600 lei piesa, plus 800 manopera de vopsire, cam pe la 1600 asa. Bravos ma, 600+800=1600, mai puneti 200 pentru eventuale becuri arse sau niste sigurante? Un service cu factura imi ia 200 lei vopsitul, fiti voi sanatosi, ca niste chiparosi.
    – inlocuit ventilatorul de habitaclu? 800 lei boss, va scoatem bordul masinii, e operatie complicata. Da sigur, in 3 ore am scos singur ventilatorul pe sub bord, l-am spalat de praf, i-am curatat contactorul, uns lagarele si pus la loc. Cu ajutor de pe forumuri.
    – reparat demarorul? 1400 lei daca il schimbam de tot, 800 lei depanarea daca inca e recuperabil. Pierdut 4 ore, baut 3 beri, scos demaror, curatat contactorul si carbunii, uns bendixul, ca nou. Problema a fost ca e greu de unul singur, cand sub masina, cand calare pe motor, dibuit suruburile la locul lor pentru prima data. Acuma imi ia o ora cu berile aferente.
    – schimbat toate articulatiile fata (amortizoare, bielete, capete de bara, bascule) la autorizat? 3000 lei patroane, luati masina peste 3 zile. Bravos ma, toate piesele ma costa 1250 din alea bune, iar un mester priceput imi ia 250 lei manopera, in doua ore nu are ce face…

    Cand masina e noua, omul plateste, ca nu are curaj sa incerce la mesteri, sau e leasing si nu are voie decat la service autorizat. Dupa care vede jaful practicat si zice pass.

    00
    • Și să vezi ce mișto e când o repară reprezentanța și ai garanție 3 luni la piese (adică o ușă noua de 1.700 de lei, când restul mașinii mai are 10+ ani garanție la tablă) și 6-12 luni la vopsit etc. Prețurile sunt de vest și calitatea de service de bețivi.
      Asta mi s-a părut cea mai mare hoție, să o facă reprezentanța, care se laudă a fi de o calitate de îți dau lacrimile, dar pierzi garanția pe bucata pe care s-a lucrat pentru că hei, s-a intervenit acolo de un service, irelevant că au fost fix ei.
      OPC-ul a fost total de acord cu ce au făcut :)

      00
    • 1. daca nu schimba si rulmentul care curge, unsoarea din rulment iti poate afecta performantele franarii; mai rau, un rulment se poate gripa in mers si doar daca ai noroc ajungi in sant;
      2. kitul de distributie de regula implica si schimbarea pompei, ca sa nu ai surprize (nu cred ca vrei sa-ti strici motorul);
      3. 200 de lei vopsitul daca o faci la nea Gica; la reprezentanta am dat vreo 600 pe un element de caroserie si nu mi-a parut rau (nu se cunoaste diferenta intre elementele revopsite si cele de fabrica, masina nu e ‘baltzata’)
      5. doar cu curatzarea nu faci mare lucru. I-ai prelungit agonia. Uzura nu se ‘repara’ prin curatare.
      6. dupa ce-ai schimbat articulatiile, ai uitat sa zici ca trebuie sa refaci geometria rotilor. Daca si aia o face ‘un mester priceput’ la coltul blocului .. Pe urma ai uzura neuniforma ale anvelopelor, tremur la viteza, ‘trage volanul’ etc.

      Trag concluzia ca oamenii de fapt au masini peste puterea lor financiara de a le intretine. De-aia mor service-urile de foame. In mod normal, un service de reprezentanta lucreaza dupa normativ, operatiile sunt clar specificate de producator, in asa fel incat sa garanteze ca masina va fi in parametrii ei tehnici cand iese pe poarta service-ului. Un bec mai schimb si eu, dar daca e vorba de motor, directie sau frane, astea numai la reprezentanta.

      Dar daca lumea vrea sa umble cu troace .. :)

      00
    • In Canada televiziunea nationala a facut un reportaj despre cum service-urile de la dealership de cele mai multe ori vor sa te pacaleasca https://youtu.be/jBpMe36GoW0 au un reportaj si despre dentisti bun.

      00
    • @hash: da, fix cum zice producătorul lucrează. De aia dau câteva luni garanție la o ușă nouă vândută și vopsită de ei. Și asta la Toyota.
      De aia iese rugina unde vopsește reprezentanța la 800 de lei / element.
      Merci, mai bine lipsă.

      Trag concluzia că service-urile nu știu să lucreze pentru câți bani cer.

      00
    • Manopera 197 RON/h la PIA.
      Pentru o vopsire de 5 elemente de caroserie am stat cu ea in service 17 zile.
      La final am gasti capete de nit taiate cu freza, capacele lipsa, pese montate in dorul lelii. Nici nu stiu ce au facut cu masina atatea zile.

      Nu ma mir ca se cer 1400 EUR/luna – asta inseamna cam 9 EUR/h de mecanic (net) sau cam 20 EUR/h brut. Deci firma ramane cu aprox 20 EUR (197 RON – 20 EUR) la fiecare ora facturata.

      00
    • Eh, inseamna ca Toyota nu e masina :) Mergi la Dacia, mie mi-au vopsit elemente afectate de rugina si, dupa 4 ani de cand am facut operatia, nu am avut probleme in zona aceea.

      Tu ai avut ghinion, nu inseamna ca e peste tot asa.

      Si mai e o treaba: cand te duci la un service, ce te impiedica sa iti faci de lucru prin hala, vezi cum lucreaza baietii, si-ti faci idee daca ai curaj sa-ti lasi masina pe mana lor? (daca te ia cu ‘nu va suparati, n-aveti voie in atelier’ e clar ca n-ai ce cauta acolo). Cel putin cand iti face inspectia trebuie sa-ti explice (si sa-ti arate !) de ce e nevoie sa schimbe una si alta – vezi daca isi cunosc meseria sau nu. Din experienta, numai mecanicii habarnisti m-au ‘ushuit’ din hala.

      Revin la ideea mea, prea sunteti bolnavi de teoria conspiratiei – ‘reprezentantele e toate rele si vrea sa ne fure’.

      00
    • Dacia 1300 ne-a facut mecanici…democratia ne-a facut contabili/mecanici/ITisti/zugravi/electricieni/etc!

      00
    • Exista mereu posibilitatea sa- ți repari singur mașina , asta bineînțeles dacă nu te uiți ca vițelul la poarta când deschizi capota !

      00
  12. Asta e o vrajeala din cea mai ieftina ca sa scada probabil salariile in domeniul asta. Nu ca ar fi mari, dar na, probabil unora nu le convine sa dea salariu 2-3000 de lei maaaxim, desi nu am prea auzit de ultima suma pana acum, cand pot ameninta romanul ca va fi inlocuit de chinez care va lucra pe maxim 2000. Oriunde a lucrat sotul meu, ca a fost jaguar, ca a fost Mazda, wv samd, a dat doar de conditii de rahat, de sefi ajunsi acolo pe pile, care fusesera instalatori, pupincuristi si nu aveau nici o legatura cu masinile, de lipsa de scule, ore suplimentare neplatite samd, dar evident salarii de jena. Chiar mi-ar placea sa il pun pe nea ala fata in fata cu el sa vedem cat rahat o sa mai manance!!

    00
    • L-am cautat pe facebook, Cristian Muntean, Președinte ASSAI e un pusti care incearca si el sa se remarce…
      ASOCIATIA SOCIETATILOR DE SERVICE AUTO DIN ROMANIA

      pe forum cica „info Center 0 Postari in 0 Subiecte initiate de: 2 Membri”

      =)))))))))))))))))))))))))))))))))))

      00
  13. piesele ies mai scumpe la service, parte din manopera e in pretul lor. daca vii cu piesele tale, nu prea renteaza sa tii un service cu 50lei/ora de manopera.
    greu gasesti un service liber cu mecanici priceputi. stai cu zilele dupa ei sa fac nush ce rahat, cateodata pleci cu alte probleme de acolo.
    un schimb de ulei poti sa-l faci si la o vulcanizare, iesi mai ieftin, mai rapid si stai langa om sa faca treaba buna.

    00
  14. Au plecat multi mecanici auto sa lucreze dincolo, cel putin cei din vestul tarii. Apoi pb mare e ca nu s-a mai format o generatie noua si serioasa, aici nu inteleg de ce. Ca si salarii au destul de mult mecanii priceputi, undeva la 3000 – 4000 lei in mana, no joke.

    00
  15. Pana și la reprezentanta te accepta cu piesele tale. In felul asta am renunțat la service-ul de cartier și ma duc la dealer.

    00
  16. Pe mecanici ii plangeti voi? La cate masini sunt acum in Romania (toate rablele din est sunt aduse la noi) au de lucru de nu fac fata. Is plini de bani si isi permit sa te amane sa te minta …

    00
    • Pai hai sa iti dau eu un exemplu, care nu cred ca e singular. Domnii patroni angajeaza 5-6 mecanici. Din aia 5-6, 4 stiu doar sa schimbe niste filtre si eventual o placuta de frana. alalalt, care chiar stie meserie, e incarcat cu 4-5 lucrari odata. De ce domn patron nu ia mai multi priceputi? Ca nu ii convine sa plateasca si prefera sa hamaleasca unul si bun pana cand pleaca si ala si ramane cu toti ceilalti retarzi. Si cand zic retarzi nu glumesc, pt ca am auzit de unii care nu stiau sa faca ceva ce pana si eu stiu sa fac, ceea ce e foarte foarte grav. Asa ca problema e de la patroni nu de la mecanici care sunt doar niste angajati si care nu, daca nu fac lucrari pe cont propriu stai calm ca nu sunt plini de bani.

      00
    • Bine îți fac ! In cazul in care nu îți convine , repara- ți singur mașina ! Decât sa lucrez pe putini bani , mai bine stau degeaba ! Stai tu 30 de ani pe sub mașini , învața , fa cursuri la toate rablele și după aia sa lucrezi la un cretin care și – a luat bmw la mâna a 2-a , de – i curg rotile pe 10 euro ! Eu in cazul asta prefer sa ma uit sa – l văd cum își repara el singur mașina ( de pe forum , bineînțeles )

      00
    • Bine îți fac , doar nu o sa stea sa aștepte un vițel ca și tine sa își facă programul de fițe ca a venit el sa – i fie reparata mașina , repede , ieftin și bine ! Astea 3 nu stau niciodată toate împreuna , trebuie sa alegi doar una ! Vrei repede ? Ok nu va fi nici ieftin și nici bine ! Vrei ieftin ? Nu va fi repede și bine ! Vrei bine ? Nu va fi repede și ieftin !

      00
  17. E greu să plătești un mecanic cu 4500 de lei pe lună care de fapt înseamnă 6000 de lei brut. Ora de manoperă în service e de 200-300 de lei. Un mecanic poate să muncească 4-5 ore tarifate pe zi, adică undeva între 800-1500 de lei aduși service-ului. În 22 de zile poate aduce service-ului cel mult 33.000 de lei!!! Săracu patron trebuie să trăiască de la lună la lună cu 250.000 de lei aduși de cei 10 mecanici din unitate. Aștia sunt bani?! Păi ori suntem mafioți, ori numai suntem?!

    00
    • @Green – hai sa facem altfel. Eu am o hala dotata corespunzator, cine vrea poate sa isi aduca clientii la mine, lucreaza si imi da 20% pentru ca foloseste hala. Nu ma intereseaza organizarea, programarile sau de unde isi agata clientii, asta e treaba lor, e bine asa, ti se pare corect?
      Cati mecanici crezi ca prefera asa? Sau sa isi faca service singuri si iau ei toti banii cei multi.

      00
    • Taxe la stat? Ce, ba, cine plateste din astea?
      Chirie pe spatiu / amortizare constructie spatiu? Ce, ba, cine plateste din astea?
      Scule/echipamente? Ce, ba, cine plateste din astea?
      Contabilitate/juridic? Ce, ba, cine plateste din astea?
      Piese/consumabile/asigurare? Ce, ba, cine plateste din astea?
      Servicii de curatenie? Ce, ba, cine plateste din astea?
      Servicii de marketing? Ce, ba, cine plateste din astea?
      Autorizari? Ce, ba, cine plateste din astea?
      s.a.m.d.? Ce, ba, cine plateste din astea?

      *Ce, ba, cine plateste din astea? = Lasa, bosS, ca le descarc pe toate de pe torrente, le printez 3D si am ce-mi trebuie. Si mai fac si meleardu’ (de lei vechi) pe luna. De fapt stai: fac altii, iar eu doar fac căcuț pe mine ca altii fac si eu nu sunt in stare. ;)

      00
    • Pentru bigbear ! Facem altfel ! Stai tu liniștit in hala ta mare , repari tu câte mașini îți doresti singur și tot aștepți câte un prost sa îți muncească pe puțin , in felul asta ești mereu cu anunțuri pe toate sit-urile de angajări ! De un mecanic care știe nu te preocupa , se descurca !

      00
  18. In cei 10 ani de cand de-a face cu service-uri auto am desprins urmatoarele:

    Mai intai le-as clasifica ca nu sunt toate la fel –

    1. Reprezentante: preturi exorbitante, hotie la drumul mare de cele mai multe ori. Incompetenta crasa. Clientii sunt cei cu masini noi, parcuri auto, oameni care au impresia ca daca si-au luat BMW doar aia de la Bavaria pot sa-l dreaga. Nu am fost multumit de ei si am renuntat sa mai merg la ei la cativa ani dupa expirarea garantiei. Nici n-am avut niciodata probleme grave dar alea pe care le-am avut m-au facut sa fac ceva pe el de service de marca premium. Plus povesti incredibile adunate de la oameni pe care ii cunosc personal.

    2. Service-uri mari multi marca: marii combinatori. Cine a avut macar o data CASCO si a vazut un deviz stie ca astia ar trebui sa faca puscarie. Impresia mea e ca traiesc aproape exclusiv din combinatii cu mari parcuri auto si reparatiile asiguratilor. In general am fost multumit de reparatii si preturi.

    3. Service-uri mici de cartier. Banuiesc ca ciupesc si ei de la cei cu masini mai vechi. In functie de personal, pot face treaba foarte buna la preturi corecte.

    Consideratii generale:

    – ca orice alt sector al serviciilor din RO suge foarte tare, situatie care nu se va remedia niciodata, atat timp cat un nene va putea sa-ti zica ca a avut nevoie de 3 ore ca sa-ti schimbe uleiul si placutele de frana.
    – te intalnesti des cu incompententa, hotie, nepasare, lacomie, minciuni.
    – trebuie, daca ai masina si vrei sa nu te fure nimeni, sa faci un pic de research. TOATE afacerile bazate pe servicii profita de nepasarea clientilor. Ti s-a stricat ceva la masina si nu ai nici cea mai mica idee ce ar putea fi? Ai sa platesti regeste pentru nestiinta in majoritatea cazurilor.
    – in jurul multor forumuri de marca s-au strans niste comunitati si deci niste informatii folositoare; de multe ori si niste baieti onesti (in general) care mai fac un ban cinstit reparand masinile forumistilor si care sunt si organizati corespunzator cu un mic service. Recomand pentru revizii sau reparatii ce tin de uzura normala a unei masini.
    – Asigurarea CASCO, pentru cei care nu se pricep deloc si nici nu vor sa-si dea interesul, la masini mai scumpe de pana in 10 ani, este probabil o solutie demna de luat in seama.
    – Ca si cu doctorul, invatatorul si popa, creaza-ti o relatie cu un service si intretine-o de-a lungul timpului. E posibil sa nimeresti bine daca iti dai un pic de interes si ai cu cine.

    00
    • 4. service-uri deschise de băieți care au prestat la reprezentanțe și care știu să facă un singur lucru și doar pe ăla îl fac. am fost trimist la un service cu subaru, mecanicul/proprietar lucrase la honda, lucra doar japoneze, doar mecanică. îl știe lumea în brașov și îl recomandă dacă e vorba de probleme mai complicate de o bieletă sau chestii de doi lei.

  19. Pt ca tot vad ca se comenteaza despre reprezentante:
    -Am fost acum vreo 2 ani la Auto Cobalcescu (pe splai) ca sa imi schimbe o oglinda (200 de lei cu tot cu manopera, mi-au zis ca dureaza 5 minute – megane 2.2). Am plecat dupa 4 ore, timp in care mi-au gasit tot felul de probleme cu bielete, trebuia schimbata bascula (orice ar fi aia) si alte chestii in valoare totala de 3300 de lei. Am zis nu merci, si in timp ce ieseam pe poarta am vazut ca oglinda era tot aia veche, desi platisem schimbul oglinzii. Am mai stat inca 2 ore -> total 6 ore pt 5 minute de munca.
    -La Serus militari mi-au rezolvat o problema (cu stergatoarele blocate de apa inghetata) in 5 minute si cu 30 de lei costuri, dar la revizii nu plecam fara 1000 de lei cheltuiti – de fiecare data se gasea cat un bec ceva de schimbat.
    Despre service-urile de cartier:
    -am „incercat” vreo 5 service-uri diferite din Bucuresti si imprejurimi in 5 ani dupa expirarea garantiei, (inclusiv norauto sau altele gen „multimarca”) pana am reusit sa gasesc un service unde sa fiu tratat ok, sa nu mi se vorbeasca cu „Tu” sau „Salut, ce vrei?” de cand am intrat pe usa. Service-ul e unul aproape anonim, se cheama Aldo service si e pe Fizicienilor, intr-o hala, am ajuns acolo printr-o recomandare si mi-au rezolvat problemele alea de 3300 de lei (de ziceam mai sus) cu 500 de lei cu tot cu geometrie (nu au schimbat tot ce voiau aia din reprezentanta sa schimbe). In rest numai „serifi” peste tot…

    00
    • Bucurestiul e un oras mai special :) Cred ca le si cautati, frate!

      00
    • Bai Ionuț la cât ești de arogant te – au tratat prea bine ! Eu te dădeam direct afara cu un șut in cur cadou din partea casei – sa te duci învârtindu-te pe sosea cu tot cu figurile tale ! Ca și cum toți mecanicii trebuie sa stea cu piciorul pe accelerație sa te aștepte pe tine sa îți repare mașina !

      01
  20. Eu de cand am masinile nu am calcat niciodata in reprezentata respectivei marci .
    Cele mai multe reparatii le faceam la reprez Seat de la Cumparatura, langa Suceava, aveau niste preturi incredibil de mici pentru piese OEM, si mecanicii lucrau intotdeauna cu simt de raspundere fara sa astepte nimic .
    Cand nu am putut ajunge la acest service, eu lucrand in Iasi, am mers exact la forumisti de pe vwforum, care nici macar nu erau mecanici de meserie, dar pana la urma ajunsesera sa-si deschida acasa servici doar ptr forumisti .
    Iar a treia categorie o reprezinta oamenii cu adevarat specializati pe ceva, care tot pe forumurile mono marca ii gasesti . De ex o reconditionare turbina sa te coste vreo 700 ron, sau schimbare injector 100 de euro cu tot cu injectorul cumparat SH .
    Dar nu fiti suparati, comparativ cu preturile practicate in Vest, la noi e ieftinaciune curata .
    Cum vi se pare 1000 de euro ptr manopera distributie ?
    Sau ceva mai uzual, 15 euro pentru montat cauciuc pe janta si echilibrare ?
    Sau 250 de euro pentru un schimb de ulei si filtre ?
    O sa spuneti, dar in Germania salariile sunt mult mai mari, iti permiti .

    00
    • In UK e 50 euro manopera fara TVA. Pt. 2.5 ore am dat 150 euro…tva e parca 20%.

      00
    • Idioti mai mari ca la Seat de la Cumparatura, Suceava, nu mi-a fost dat sa vad. Niste tarani care nici macar nu saluta clientul cand intra la ei inauntru, vii cu o problema iar ei nici macar nu se chinuie sa vada exact care e problema, iti schimba o planetara intreaga si fix aia care nu trebuie la cat de idioti sunt (eu aveam atunci problema la planetara stanga iar ei ziceau ca trebuie schimbata aia din dreapta), stai si astepti ca fraieru sa termine cu tine, sa-ti dea un rah..t de foaie (nu am schimbat nimic, logic, am platit doar vreo 20 de lei „inspectia lor tehnica” aka „verificare tren rulare :))” ). Niste obositi care au prins un loc caldut si freaca clientul dupa cum au ei chef.

      00
    • Nu umbla cainii cu colaci in coada nici in Germania, si alora le sangereaza buzunarul la service. Sunt masinile scumpe, tehnologie multa, e o intreaga industrie orizontala care trebuie sa manance.

      00
    • Pe ora?

      Poate vreo 75 de euro. Zic si eu, fake-news de genul:
      https://www.telegraph.co.uk/financial-services/insurance/car-insurance/

      A, ca tie’ti place la indianu’ ieftin de la colt? Asta’i alta poveste…

      00
  21. Majoritatea sevice-urilor lucreaza cu companiile de asigurari, direct sau indirect. Problema apare cand alea intarzie platile si se intampla des. Ai angajatul cu 4000 lei pe luna, dar daca nu ti-a platit Asiron sau General la timp, cum ii explici ca trebuie sa mai astepte pana isi ia salariul? La fel furnizorii – ii amani o data, de doua ori, dar cat crezi ca tine? Si ajungi sa platesti in avans, sau la primire, in loc de 30-60 de zile, daca mai vrei sa lucrezi cu ei. Se strang niste bani pe care nu mai poti sa ii mai rulezi, sa iti faca alti bani. Cam asa te duci pe copca.

    00
  22. Pentru că similar cu IT-ul, e un domeniu unde bariera de intrare e destul de joasă dacă te pricepi bine.

    Adică, aşa cum la IT, teoretic dacă eşti foarte bun, eşti cunoscut în comunitate, ai relaţii cât de cât, un calculator cu conexiune la internet e tot ce ai nevoie.

    La fel la mecanici, practic îţi trebuie 4 pereţi, un elevator second din jermania, sau dacă n-ai bani, tragi un şanţ, betonezi, iei o diagnoză chinezească cu 100$ identică cu cea originală, un computer, legătură la internet, scule rezonabile şi poţi începe business-ul. Bine, dacă vrei să fii legal, mai trebuie autorizaţii şi alte cele, dar nici aia nu e foarte dificil.

    Şi atunci, patronii români încep să simtă şi ei că nu mai „merge şi-aşa”, şi că pe lângă „ciobanii” pe care urlii să lucreze mai rapid, trebuie să oferi şi un loc de muncă plăcut, trebuie să eficientizezi procese, trebuie să investeşti în echipamente, trebuie să te lupţi continuu pentru supravieţuire la fel ca orice alt business pe lumea asta. Chestii SF gen customer service şi alte avioane de care în românia încă nu s-a auzit deci n-o să le menţionez.

    Personal, poate cineva să explice un motiv pentru care cineva care este bun, nu poate să plece din locul de muncă unde este angajat, şi să factureze el acelaşi lucru?

    Ca răspunsuri la eventualele replici:

    Stabilitate => În multe service-uri patronii zic direct, în funcţie de cum merge atâta primeşti, dacă nu, recuperăm luna viitoare că viaţa e grea => dacă şi fiind angajat ai aceleaşi riscuri ca patronul, mai bine o lăsăm baltă, corect?

    Condiţii de muncă => Dacă nu s-au mai luat scule noi de 10 ani, aceleaşi condiţii le poţi avea şi în garajul de acasă cu 2-3 mii de eur.

    Zile libere plătite => SF, îţi iei banii după cât lucrezi, fix ca şi cum ai lucra singur.

    Într-o ţară civilizată, diferenţa între a fi angajat şi angajator e foarte clară, la noi e foarte gri, şi de-aici, în domeniile unde angajatul face diferenţa + bariera de intrare e relativ joasă, nu mai merge cu jumătăţi de măsură, pentru că suntem în 2017, avem acces la internet şi la UE, în 3 zile poţi fi angajat oriunde-n europa.

    00
    • Poate parea banal, dar daca vrei sa desfaci pana si o fatza de usa si sa nu lasi urme (ca doar nu te-apuci sa tragi de ea ca prostul), iti trebuie scule si mai ales know-how, a.k.a. manual de service :)

      00
    • Păi exact asta zic și eu. Dacă ai know-how îți cumperi niște scule și ai atelier. Nu mă refeream la mecanici amatori, aceia se vor ascunde mereu in service-uri ca și angajați unde vor fi ghidați de șeful de service.

      Iar manualele hai că suntem in 2017, orice marcă are site, îți faci cont, plătești și ai toată documentația disponibilă.

      Eu la Peugeot am cont pe service box, iar dacă chiar vreau toate detaliile costă rezonabil și ai acces la tot.

      00
  23. ii obliga cineva sa fie in domeniul service auto?
    este careva fortat sa fie patron?
    nu mai merge ,sa se angajeze mecanic ,sa vada ce bine e.

    00
  24. Mecanici buni nu se mai gasesc. Acum cateva luni ma duc in CT, undeva la iesire in oras, cu o problema la cutia automata. Baietasul renumit ca se pricepe la cutii. Imi zice ca e convertizorul. Achit 4500 lei, bineinteles fara factura, si imi face la sfarsit, da-le si tu ceva la baieti ca au stat peste program. M-a bufnit rasul, efectiv. Il intrebam de factura se facea ca ploua, ca ma costa 8000 lei daca vreau factura, ceva penibil. Ghinion ca aveam nevoie de masina, si nu aveam chef sa caut pe la Bucurest servis de cutii automata. Si ca asta, asa fac toti. Unde e ANAFUL asta sa ii ia la puricat???

    00
    • reclamă-i.

    • Eu am reclamat un service care mi-a facut treaba de mantuiala, desi nu aveam niciun act de la ei. Aveam insa factura de la reprezentanta, unde a fost refacuta lucrarea. Am luat inapoi aproape 60% din bani, restul considerandu-se a fi piesele.

      00
    • Ce sa-i reclame, nu auzi ca n-are factura? L-a facut din vorbe baietzasul :D Tactica tipica de samsar, uite ca a dat roade.

      Cand costa asa mult, te apuci si stai cu el si intrebi de ce, si sa-ti face un deviz estimativ. Dar nu, noi ne grabim, avem nevoie de masina, cat costa, si sa o faca in 5 minute, sa iasa cat mai ieftin. Cand o sa intelegeti ca ieftin si bun nu exista?! Daca se strica ‘reparatia’, cum poti sa-i ceri socoteala daca nu ai nimic la mana?

      Nu mai bine se inchiriaza masina, sau se foloseste taxiul pentru cateva zile?

      Da’ no, cine nu casca ochii, casca punga :D

      00
    • Imi suna cunoscuta fraza „da-le ceva la baieti ca au stat peste program”, vorbim cumva de Premium Inter Auto? :)))

      00
  25. Baietii aistia habar nu au care sunt salariile in China. Bai…treziti-va ,in China salariile sunt mai mari ca in Romania.
    Mai este o problema, la noi mecanicii lucreaza in tandem, sefu si ucenicu !

    00
  26. Pun pariu ca si angajatii pe care ii au acum sunt incadrati cu salariul minim pe economie. Majoritatea patronilor cauta sclavi.

    00
  27. Salutare tuturor.
    Am si eu un atelier de vopsitorie tinichigerie mecanica si electricitate auto. Ii dau la mecanic pe luna cel putin 6000 de lei in mana. Vopsitorii merg acasa cu 100 de lei pe segmentul vopsit, adica 6500-8500 in functie de luna. Vopsim cu 500 de lei segmentu fara tva. Tinichigii 5000 de lei in mana. Incercam sa oferim lucrari mai bune decat reprezentantele, dar cu toate acestea, exista luni in care profitul tinde spre 0. Cautam in continuare personal. Avem cheltuilei din toate partile. Tester 2000 euro. Cabina de vopsitorie 50 000 (rate si amortizare), paza, contabili, personal tesa etc. Luna de luna avem cate un caz in care daca cedeaza cate o piesa, garantia de la furnziorii de piese aproape ca nu exista si trebuie sa o acoperim. Nu spun ca venim cu bani de acasa (in perioada 2011-2014 am venit) dar castigurile nu sunt spectaculoase. Un avocat sau IT-st face mai usor banii. Sa nu vorbesc de medici sau judecatori. Si da, de multe ori castig mai putin decat angajatii mei. Mananc stres zilnic de la clineti, angajati, controale. Satsifactia ca munca noastra sa fie apreciata de clienti nu exista. Vin cu piesele in punga. Vin pentru bani, ori daca muncim pentru bani, mai bine stam pe un scaun.

    10
  28. cam asa functioneaza, toti patronii si-au sclavit angajatii, s-au umplut de bani pana s-au deschis frontierele si a plecat marea majoritate a fortei de munca si acum se plang, se simt inselati saracutii de ei, era si cazul.
    cat despre servis, angajatii incep sa se descurce cu treaba in particular si e avantajul clientului, pret mai bun si toata treaba se discuta direct cu cel care lucreaza nu cu cei de la receptie si asa incepi sa afli cat costa defapt, cat dureaza, ce probleme apar s.a.m.d. si nici nu trebuie ”sa mai dai ceva la baieti ca au ramas peste program”

    00
  29. Am stat si am citit si inclin pe o parte sa dau dreptate clientilor (cu privire la facturi lucrari pe acte, promptitudine, calitate samd)…insa si la service-uri le dau dreptate…

    Pai sa lamurim: in tari cu apa calda, manopera pt reparatii este uriasa – multi prefera sa arunce (vanda) masina decat sa o repare. In UK de ex…un ambreiaj pt un rahat de polo costa 800 lire (manopera + piesa) iar fara piesa (cu piesa clientului) peste 500 lire manopera. Si asta la un service „de cartier” nu vb de o reprezentanta.

    Acuma multi or sa comenteze ca noi nu avem salarii de UK. De acord insa daca vrem o tara „ca afara” trebuie sa avem in vedere ca si preturile trebuie aduse „ca afara”. Binenteles si salariile – insa „afara” nu toti ruptii isi cumpara BMW-uri, Mertzane samd…ca mai apoi sa caraie ca e scump…cand vine vb de reparatii.

    Ca si serviciile de stomatologie…in Romania INCA sunt preturi ok la service-uri auto. Chiar in multe situatii negociabile.

    Pe de alta parte si patronul roman (conceptul de patron in Romania) rezulta ca automat ca te umplii de bani indiferent daca angajatul moare de foame…drept urmare ii inteleg pe angajatii romani ca pleaca unde vad cu ochii spre un trai mai bun, respectiv o viata normala – nu la limita subzistentei, facand curu’ mare unui patron nesimtit.

    Eu sunt liber intreprinzator (in alte cuvinte – eu centrez eu dau cu capul) insa eu nu fac rabat la calitate insa nici la preturi – cer cat consider eu ca face munca mea, iar daca se doreste factura, se poate emite si aia – evident pe alti bani. De ce pe alti bani ? Pt ca factura implica niste plati pentru MULT-IUBITUL NOSTRU STAT. Iar STATUL sa il plateasca CEI CE DORESC asta, eu unul m-am saturat sa tin in spate un stat INFANTIL care nu ii pasa de bunastarea cetateanului sau de viata lui.

    Cu asta fiind spuse clientul care comenteaza ca e mult, il invit la plimbare asa cum a venit (amuzant este ca dupa ce rup in 2 internetul si inrosesc telefoanele – tot la mine suna si pe urma incepe circul…)

    00
    • NOU
      #77

      Te-ai saturat sa tii in spate un stat infantil, dar cand ai nevoie de spitalizare tot la stat te duci nu ? Vrei si tu parcuri curate si intretinute, drumuri, etc da sa fie din banii altora, ca io nu platesc impozite si taxe boss, merge si la negru. Sau de tratamente medicale, sau de orice alte servicii pe care le ofera statul asta asa infantil spagar si impotent cum este.
      Daca esti atat de ultracorect in ce faci de ce nu practici acelasi lucru si la bani? Ar trebui sa fie prima ta optiune cand vine clientu’: ‘Nu lucrez fara facturi/bonuri fiscale’ nu ca daca se vrea se poate si pe factura da stii ca e clar mai scump.
      Pana una alta ce faci tu se cheama evaziune fiscala asa ca hai sictir.

      00
  30. Pertinent si obiectiv comentariul lui @Gim, mai ales ultimul paragraf!

    As mai adauga … in luna august, service-urile sunt pline de masini inscrise in vestul Europei!

    00
  31. Și când angajați fac ce vor și pleacă lunar acasă cu 5000 RON nimeni nu comentează, împrumuturi de la angajatori, plata când își aduc aminte, ora de program este atunci când ajung, deee traficul, zile de concediu mai multe ca angajatorii.

    00
    • Pai atunci suflecă – ți mânecile și muncește tu , nu te mai plimba cu cafeaua in mâna dintr – un birou in altul !si nu mai trebuie sa plătești și imbecilul ăla de mecanic care prefera sa plece in alta țara !

      00
  32. Vai săracii patroni – au prețul ca in Italia și nu mai pot plăti mecanicii cu 300 euri pe luna , ma emoționez când citesc așa ceva

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.