Fan Courier a găsit problema curieratului

Într-un articol în care se bat pe cap în timp ce au capul în nisip, acționatii Fan Courier o dau din top:

Partea foarte complicata este ca in zona de vest – Timisoara, Arad, Oradea, Cluj, – se gasesc tot mai greu oameni pentru angajari. "Daca anul trecut ne plangeam un pic ca nu gasim oameni specializati pe curierat, in acest an nu am mai gasit deloc oameni in zona si am ajuns sa aducem oameni de la peste 100 km (…) De exemplu pentru depozitele din Bucuresti aducem oameni de la Giurgiu si Oltenita, iar cele mai indepartate rute sunt de peste 100 km pentru ca nu gasim mai aproape", spune Adrian Mihai care adauga ca solutia va fi automatizarea. 

Dar de ce este atat de greu de gasit oameni? Patrascanu spune ca parintii reprezinta cel mai mare obstacol. "Ei nu-si lasa copii sa vina pentru ca ei spun: copilul trebuie sa termine o facultate! Ce-or face apoi cu ea, Dumnezeu stie.."

O problema este insa si faptul ca salariile sunt mici, unii curieri avand si sub 1,500 de lei/luna. Actionarii FAN spun ca au crescut salariile anul acesta pentru a-si pastra oamenii.

Absolut amuzant. Când ei știu că volumul de muncă e imens și crește de la an la an, dar se fac că nu văd și nu aud nimic, bazându-se pe ideea că oricum curierii câștigă niște bani de la fiecare livrare, uneori 100 lei pe zi, alteori mai mult, alteori mai puțin. Dar dacă nu câștigă, motive pentru a rămâne în continuare pe 1.500 lei și pe un volum de muncă dublat de la an la an nu prea sunt.

De aia pleacă, de aia nu le pasă de colete, de aia…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Părinții care nu doresc ca fiul lor să fie un sclav ce lucrează pe mărunțiș sunt domnule „inamicii numărul 1” ai acestor patroni!!!!

    00
    • Eu zic sa faca patronii astia o sedinta cu parintii sa-i puna la punct.

      00
    • Nu – e vorba de parintii care insista ca ai lor copii sa faca o facultate desi nu ii duce capul si oricum tot la descarcat colete sau condus dube vor ajunge.
      Pe bune acuma, de unde conceptia asta ca daca faci facultate vei munci pe bani multi? Bani multi inseamna sa fii bun in ceva – pentru asta, in unele domenii e nevoie de facultate, dar in altele nu. Vad an de an cum se inghesuie tinerii la „fabrici de someri” precum sociologie, relatii publice, etc. Zici tu ca aia nu vor ajunge tot sclavi ce vor munci pe maruntis? Ba da, doar ca vor fi niste sclavi frustati, ca au o diploma si descarca cutii.

      00
    • @florin: de unde conceptia asta ca daca faci facultate vei munci pe bani multi? Îți dai singur răspunsul un rînd mai jos: ”in unele domenii e nevoie de facultate, dar in altele nu”. A, dacă cumva îți închipui că există facultăți pentru chiar orice activitate (să zicem, măturători)… Dar n-ar trebui să fie cazul.

      00
    • Florine, daca tu ai fi un parinte si ai avea un copil , nu chiar printre primii 15 dintr-o clasa de 25, si la 18 ani, dupa ce i-ai platit scoala de soferi si spaga ca sa ia examenul, ti-ar zice ca merge sa se angajeze curier pe 1500 de lei, mare job de perspectiva, gen dupa 5-10 ani de experienta castigi … tot atat. Ce i-ai spune daca ti-ai permite sa mai investesti un pic in el cat sa mai invete si el 2-3 cacaturi nu sa isi ia un doctorat, dar macar sa-si ia un job mai bun , sau un job la fel de prost platit dar cu perspective mai bune?

      I-ai spune „da, tata, du-te la aia sclav, in timp ce eu stau cu curul pe bani si ma uit am muncit degeaba 18 ani sa educ un prost si n-a prea mers”, nu-i asa?

      Crezi ca parintii incearca sa-si impinga copiii ca vor neaparat sa faca savanti din ei, nu?
      Nu ca ar fi un trend pseudo-elitist dat de faptul ca asa e piata muncii pe aici.
      Sunt de acord ca in majoritatea cazurilor studiile sunt ineficiente si nefolositoare si cred ca in 10 ani toate chelneritele vor avea mai multe diplome decat mine, dar asta e alta discutie.

      00
  2. Teoria cu „se comporta urat pt ca e salariu mic” sau „nu le pasa pt ca e salariu mic” sau „gresesc pt ca e salariu mic” sunt, dupa parerea mea, niste scuze fara legatura cu realitatea.

    In primul rand ca nu te obliga nimeni sa lucrezi pe un anumit salariu. Tu cu mana ta semnezi contractul. Esti capabil sa castigi mai mult in alta parte? Nu te tine nimeni cu forta pe salariu mic.

    In al doilea rand, oricat ai castiga (valori realiste si rezonabile) nu va fi de ajuns. Deci daca tu iti bagi picioarele si te comporti ca un jeg pe 1500 lei…nu te va schimba un salariu de 3000 de lei (adica dublu).

    Deci nu cresterea salariului e solutia pt un angajat care nu isi face treaba. Si trebuie sa mai si revina tinerii cu picioarele pe pamant. Sunt joburi pe care nu te poti astepta sa castigi mii de euro. Ca te plimbi cu masina si livrezi niste cutii e o activitate pe care o poate face absolut oricine. Ca incarci si descarci ceva e, din nou, cea mai de baza activitate posibila. Esti capabil de mai mult…mergi la mai mult. Accepti activitatea asta…o faci cu tot ce implica ea. Inclusiv salariul mic.

    00
    • E o sjuba ca oricare alta.
      Dureaza mult, si muncesti.

      Nu e de mirare ca pleaca si cauta alte joburi, care presupun o altfel de munca mai bine platita.

      Nu ar trebui sa existe scuze pentru salarii mici atata timp cat angajatul face treaba si profitul e cum trebuie.

      00
    • In principiu ai dreptate. In neprincipiu aia s-au angajat pe 1500 lei sa care x cole/x kile colete/x comenzi pe zi. Acum munca s-a dublat/triplat. Ok, n-o fi vreo filozofie, dar s-a dublat. Eu m-am angajat pe x lei sa fac „cantitatea” de munca y. Cantitatea devine 2 sau 3y, atunci vreau si eu mai mult de x lei. N-au primit, asa ca oamenii s-au carat. Simplu. Iar firma nu mai gaseste oameni.

      00
    • In primul rand ca nu te obliga nimeni sa lucrezi pe un anumit salariu. Tu cu mana ta semnezi contractul.

      Pai da, nu te obliga nimeni. Tocmai de aia nici nu gasesc oameni, ca nu ii pot obliga. Presupun ca doar cu forta te duci pe banii astia, sau daca te dau foamea si prostia afara din casa amandoua odata.
      Orice curier pe masina FAN sau oricare alta poate lucra la o firma de distributie ca agent de vanzari sau pe partea de aprovizionare, unde poate castiga, in provincie de la 2000 de lei in sus.
      Tu ce ai face?
      E fix asa cum spune Vali curierii se duc pentru bacsis , dar nu cred ca fac 100 de lei pe zi. De ce as da bacsis daca am platit deja transportul, sau cat sa las, 10 lei ? Fuck off, am cumparat deja obiectul. Doar daca primesc un favor care nu e in SLAul lor.

      00
    • „Ca te plimbi cu masina si livrezi niste cutii e o activitate pe care o poate face absolut oricine”
      Pai o poate face absolut oricine. Da cine-s aia oricine cand somajul e 1% in judet? Singura modalitate sa angajezi e sa furi angajatii altora. Asta inseamna ca le dai salarii mai mari decat au deja. Nu vor sa faca asta. Atunci sa taca si sa o suga.

      00
    • trebuie să ai permis categoria B, să știi să scrii, să știi să lucrezi cu scannerul…

    • Ca pe vremuri. Curierii se fac ca muncesc iar firma se face ca-i plateste.

      00
    • Ai dreptate cu ce ai zis ” in al doilea rand…” atitudinea nu se va schimba.
      Curgerii nu doar livrează, mai fac bonuri, facturi, awb uri, ai întâlnit curieri analfabeți? :)

      00
    • angajator nu gaseste oameni > creste salarii > cauta oameni > nu gaseste oameni > creste salarii > …

      repeta pana cand: fie gasesti oameni, fie ajungi la un cost/om care iti permite sa aduci mai degraba din afara tarii.
      Sau… in cativa ani, cand costul va fi prea mare, dai afara toti oamenii, implicit costul cel mai mare, si inlocuiesti cu drone si un 3rd party supplier pt mentenanta.
      Problem solved.

      Piata isi ajusteaza salariile infunctie de cerere/oferta, dar problemele de la cativa curieri mari sunt date de management prost, comenzi in crestere, infrastructura in delasare si o emigrare masiva (100k oameni/an?). Lasati curierii, oamenii vor fi rari in viitor.

      00
    • Tocmai, daca intr-adevar nu ar gasi oameni ar fi obligati sa schimbe ceva. Dar gasesc oameni, care se angajeaza direct cu ideea „eu sunt mai bun de atat, merit mai mult”. De unde frustrarile si munca in scarba.

      S-au schimbat conditiile de lucru? Muncesti mai mult decat la inceput pe aceeasi bani? Pleci. Din nou, nimeni nu obliga pe nimeni sa ramana la un loc de munca atunci cand nu se mai simte ok acolo.

      Ce vreau sa spun e ca si angajatii au partea lor de vina…care permite angajatorului sa plateasca prost. Intr-un site al unei corporatii din ungaria, pur si simplu nu mai gaseau oameni sa angajeze. Au fost obligati sa mareasca salariile cu 25% pentru a stopa plecarile si pt a mai putea angaja. La noi de ce nu se intampla asta? Pentru ca mereu se gasesc altii si altii dispusi sa lucreze in scarba pe niste bani de nimic.

      00
  3. Am vorbit cu un curier de la Fan care mi-a livrat un colet si imi zicea ca saptamana trecuta au venit cam 100 de oameni din Bucuresti (asta dupa ce au plecat vreo 25 de curieri simultan acum 1-2 luni) ca sa livreze marfa adunata in depozit. In 2 saptamani trebuie sa livreze tot ce nu s-a livrat dupa Black Friday. Zicea ca e lejer programul: 12 ore zilnic.

    00
  4. Le-am facut cadou bunicilor un congelator, primindu-l acasa via FAN. I-au dat curierului 70 lei ptr ca le-a dus pachetul pana la poarta :).

    00
  5. Da, tocmai ce am citit si eu articolul pe HN. Dar sa stii ca adevarul e undeva la mijloc.
    Da, e multa munca in curierat si salariile sunt destul de mici. Dar si tarifele sunt destul de jos si romanul nu mai cumpara de la emag laptopul de 4000 de lei daca ar avea 25 de lei cost de transport ci l-ar lua de pe cel.ro, cu transport gratis.
    Si da, Iasi-ul „universitar” e plin de tineri semi-analfabeti care nici nu stiu bine ce facultate fac, ca i-a trimis mama sa aiba si ei o diploma. Desi se vede pe fata lui ca nu il duce mintea si nu o sa profeseze ever in meserii de inalta calificare.
    Nah, e complicat: salarii mici, impozite pe munca mari, munca multa si multi romani care nu au cultura muncii si vor bani multi pe privit pasarele.

    00
    • Nu exista „transport gratis”. Cineva trebuie sa-l plateasca si pe ala, ca toata lumea vrea sa manance. Daca vreun magazin online se lauda cu „transport gratuit” inseamna ca-l plateste el, din profitul obtinut de pe urma vanzarilor.

      00
    • @Eu: Daca vreun magazin online se lauda cu „transport gratuit” inseamna ca-l plateste clientul, pt ca pretul include si taxele de transport. Si ghici ce: la o comanda de mai multe produse, clientul plateste transport de mai multe ori, chiar daca e afisat ca e gratuit.

      Iti spune asta un detinator de magazin online.

      00
    • tarifele sunt jos? TE AUZI CE SPUI?
      Am dat pe un cacat de plic cu ramburs Hunedoara – Bucuresti cat am dat la DHL pe o pereche de adidasi care au venit din UK. In conditiile in care plicul a facut 48 de ore, desi era urgent si platit ca atare, iar din Uk am avut acasa coletul in tot 48 de ore.

      00
    • @Laur: E același lucru, în pendula mea!

      00
  6. Sincer, eu n-am auzit pe nimeni sa lase bacsis la curier. Cum functioneaza asta? Cat lasi? O suma anume? Restul pana la o suma rotunda? Daca ai platit in avans comanda?

    00
    • Costanza tu esti?

    • Simplu: îți zice că nu are rest. Deși plătești 23 de lei cu una de 50. În mintea lui credea că mă poate forța să îi las bacșiș mai mult decât am plătit. Apoi a scos banii și avea zeci de hârtii de 1, 5, 10 lei.

      00
    • Eu tot timpul las daca ei se comporta omeneste. Ma suna din timp, daca nu pot prelua pachetul se intoarce la sfarsitul cursei ori a doua zi fara nici o problema. Nu s-a pus niciodata problema sa nu imi care produsul pana in casa sau sa nu aibe rest. Tot timpul astept sa imi dea restul dupa care ii dau eu cat consider, 5-20 lei.

      00
  7. De aia amazonul in uk te plateste cu 120£ la zi plus bonusuri , dar si sclavia e pe masura.

    00
    • Vorbesti prostii… si uiti ca in UK totul e brut!

      00
    • @chello:

      te referi la faptul ca ciordesti de 120 de lire de pe Amazon zilnic si ti se pare de fapt te platesc aia?

      00
    • Eu am 125£ si da, e de munca…

      00
    • 1 totul e brut Doar cand esti self employed ( un fel de ii la noi )
      2 se cheama ciupit , de 120£ zilnic nu ai cum furi te asigur de asta !

      Dar oricum voi le stiti pe toate , cunosc genu de oameni.

      00
    • si din aia £120 mai platesti microbuzul inchiriat + taxe ca esti self employed (daca le platesti ;))+ motorina+ bagi cate 12h ca sa termini cu toate…si traiesti in UK unde o chirie costa cat un salar la FAN, si asta daca esti norocos…asa ca mai usor cu banii aia

      00
  8. Acum cateva zile te plangeai ca sunt salariile prea mari si ca 2500 e decent pentru o familie si imi luam eu muie ca ziceam ca fara 4000 de caciula nu esti decent.
    Acuma 1500 e mai bine de jumate din suma aia. Sa aduca nevastasa restu de o mie. Iti place uneori si tie sa indoi diverse concepte ca sa pari tu smecher.

    00
    • Hei man, vorbeste cu niste oameni de la Fan Courier si vezi cate ore lucreaza in medie pe zi fara sa fie platit suplimentar fata de cele 8 ore legale.
      1500 e ok daca ai un job normal de 8 ore din care defapt lucrezi efectiv vreo 6, in restul bei cafea, stai pe net si povestesti cu colegii.
      Daca lucri defapt vreo 10-11 ore pe zi din care 95% e timp efectiv de munca atunci trebuie sa fi platit pe masura. De aia cei de la Fan Courier nu gasesc oameni.
      Nu e chestia de salar decent, ci de salar decent pentru cat lucrezi defapt.

      00
  9. dar dupa ce termina facultatea ce scuza mai au parintii sa nu-si lase copiii la curierat?

    00
  10. Asta cu 100 lei zilnic e wishful thinking, iar pe măsură ce creşte plata cu cardul, scade şi suma. Ştiu cazuri în care sînt zile întregi în care nu „pică” nici măcar cinci lei.

  11. Ceea ce se intampla de ~1an pe piata de curierat, sau cel putin de 1 an am observat eu, reprezinta o maximizare a profitului, presiunea fiind din partea investitorilor, lucru normal oarecum. Investitorii au ca singur scop recuperarea cat mai rapida a banilor (break even) si apoi maximizarea profiturilor. Avem povesti similare si pe afara, mai ales in lumea jocurilor pc/console (un exemplu ce-mi vine imediat in minte este Warner Bros – vezi articolele de pe gamespot). Eu, din postura de client, dupa ce m-am plans firmelor de curierat si am fost tratat „corespunzator” am ales sa nu le mai folosesc serviciile. Stiu, uneori poate fi un pic dificil, dar cu o planificare buna, se poate. As fi neinspirat sa mai comand ceva prin curier, mai ales ca in lumea IT lucrurile trebuie sa se intample rapid.
    Eu zic ca si clientii sunt o problema, in sensul ca nu suntem educati sa actionam corespunzator, dar aici e o alta discutie.

    00
    • Exact, Cargus sunt de cacat si nu raspund la telefoane? Fac tot ce-mi sta in putinta sa nu le mai folosesc serviciile. De cand s-au mutat Fan la 500 metri de mine asa fac niste eforturi …

      00
  12. 1,500 de lei/luna ? :)))) Habar n’aveti cat e salariul in domeniul asta….

    00
  13. Deci am aflat ca sclavii de oras s-au rasculat si si-au castigat independenta, apoi au importat cativa „negri” care au rupt-o si ei ca intr-un final sa strige pe la geamuri: „Mama lu’ Gelu, il lasati pe Gelu la munca?” care a raspuns: „Nu, ca are teme”
    AUR

    00
  14. Nu mai dati bacisi la curieri, spuneti-le sa isi faca sindicate si sa nu se mai faca pres in fata patronilor.
    Spuneti-mi mie in ce tara europeana plasteste clientul ca patronul exploateaza angajatii?!

    Firmele romanesti sa respecte codul muncii si sa incurajeze angajatii sa-si faca sindicate pe bune.
    In Romania, la job privat, daca dai un mail „hai sa facem sindicat” a doua zi esti dat afara.

    00
    • Am mai auzit treaba asta pe la patroni. Te duci la interviuri, negociezi, iei postul, etc si la final inainte sa oficializezi treaba iti spune: „Ok, esti angajat, te asteptam dar sa nu vii aici sa faci sindicat” :))

      00
    • Nu știu unde naiba lucrați voi, dar pe mine mă obligau să ader la sindicat că, cică ”lege” pt firmele cu mai mulți de X (50+ ?) angajați.
      Chestie care mă enerva teribil fiind pierdere de vreme. Sindicatele sunt nivelul următor de spoliere a angajaților: în primul rînd, îți induce ideea că nu se cuvine să iei atitudine de unul singur; în al doilea rînd, patronul nu trebuie să negocieze cu fiecare angajat în parte ci doar să ”cumpere” liderii de sindicat. De asta aflăm că unii au venituri (salarii, bonificații etc) de 10k euro/lună. Singura armă eficientă a angajatului e asta ”Boss, am găsit mai bine în altă parte. Dacă nu poți să-mi dai suma Y, ne-strîngem mîinile de rămas bun”. Metoda ”sindicatul” poate fi și ea eficientă dar doar dacă vine de la sine (adică ca formă de organizare a angajaților prin inițiativa lor), nu cînd este impusă prin lege.

      00
  15. Am făcut pe 13 o comandă la Fan să îmi vină un curier pe 14. Între 9 și 15 era cel mai scurt interval. La 14:30 sun curierul (2 ori), nu răspunde, așa că m-am dus la Cargus și am pus plicul. Curierul de la Fan sunase apoi la 15:30 – 1 dată.

    La Cargus a durat 23 de ore livrarea etc, la Fan a venit curierul la 23 de ore după comanda mea. Ce bază aveam că mai vine când nici nu răspunde la telefon?

    00
  16. NOU
    #48

    Deci au marit salariile si tot nu gasesc oameni, nu se gandesc ca problema e altundeva ?
    de ex. ca îi hamalesc pe curieri 10-11 ore/zi plus sambata ?
    e mai ieftin sa le dai la 8 gigei cate 100 lei in plus decat sa mai angajezi unul, si crezi ca ai rezolvat problema, da’ nu e asa.

    00
  17. Mda…eu am colete trimise pe 28 noimbrie care nu au ajuns nici acum la destinatar(si e vorba de 200km intre noi). Urgent cargus e mai naspa ca posta romana.

    00
  18. Poate oi fi eu norocos. Ce am comandat de black friday mi-a venit in 2-3 zile. Comenzi plasate pe la ora 13-14. Ieri am comandat cauciucuri si aveam emotii ca luni plec in concediu si nah…”n-ai avut timp sa iei pana acuma”- citat din consoarta. Acum le am pe masina. Totul a mers snur. Ambele cu Urgent care-s muiti din orice directie si intarzie coletele. Livrarea a fost Bucuresti – Timisoara.
    Aia cu 100 de lei care se scria mai sus e si nu e. Daca curierul e bajet salon eu las mereu de-o bere. Dar cand pufaie si-mi arunca pachetul pe masa ca nu am coborat sa ridic eu pachetul…ii dau muie. De obicei cobor dar mai tre’ sa si muncesc ca sa-mi comand cacaturile care le livreaza el.
    Azi la cauciucuri cand sa plec la masa primesc mesaj ca mi se livreaza cauciucurile. Il sun si ii zic cam cand ajunge. Imi zice ca in 5 minmaxim (deja eram in masina in drum spre masa). Il intreb la misto daca nu poa’ sa vina mai incolo sa mananc si eu. Reply-ul lui a fost foarte lejer: mergi sefule si mananca, fumeaza si 2 tigari , bea si-o bere linistit si trec pe la tine mai incolo”. Peste vreo 2 ore a venit, a ridicat la mine vocea ca am pus mana pe un cauciuc sa-l pun in masina. Mi le-a plimbat el cu caruciorul toata parcarea si mi le-a pus in portbagaj. Pai sa nu-i dai omului ala un 10 lei cel putin. Ii merita din plin.

    00
    • Mai e si faza aia. Cand totul merge ca uns si-ti faci treaba nu vii pe net sa scrii una alta de apreciere. Dar cand ti se arde becu…mama mama ce circ faci. Vorba unui clasic in viata csf, nscf.

      00
  19. Ai dracu milenari lenesi cum nu vor ei sa fie wage slaves cu 1500 de lei pe luna la glorioasa companie FAN cacat. Rusine parintilor care ii incurajeaza, auzi sa vrei o educatie ca poate poate o sa poti trai cu demnitate intr-o buna zi. Sa le fie rusine ca nu vor sa le fie exploatata munca.Cica parintii vor copiii sa faca facultate.
    Nu in mortii ei de treaba. Fac o facultate pentru ca sunt putine meserii care mi-ar castiga suficienti bani sa traiesc mai bine ca un gandac.
    Vedeti am inceput si noi sa ne modernizam in sfarsit. Companiile private de la noi au inceput si ele sa vada oamenii doar ca pe niste chestii generatoare de profit.
    Hai sa vedem: in anul 2014 profitul net al Fan Curier a fost de 13,800,000 euro. Sa luam suma asta ca baza. Compania are 5000 de angajati. Hai sa zicem ca din astia cam 3500 sunt curieri. Extrapoland un pic la datele din articol, un curier primeste cam 400 de euro net (cu tot cu bonusuri, cu bonuri de masa). Asta inseamna un fond de salarii net pentru curieri la 1,400,000 euro si un fond brut la 2,520,000 (considerant taxele in total cam 80% din salariu net).
    O crestere de la 400 la 600 de euro al salariului net ar inseamna o crestere a fondului brut pana la 3,780,000, adica un plus de 1,260,000 la cheltuieli cu salariile. Inteleg ca sub 10% dintr-un profit de 13 milioane de dolari este o suma imposibil de considerat? Atunci o sa continuati sa traiti o drama….o drama provocata de propria lacomie. Sictir bah!!!!

    00
  20. Fan curier suge pendula. Daca se simt jigniti de afirmatia mea si vor sa ma dea in judecata te rog sa le dai datele de contact.
    La mine in urbe (mica, de cacat, de provincie) e o firma care a subcontractat serviciile pentru ei, treaba sta cam asa:
    – la ora 4-5-6 (nu e ora fixa ca depinde de vreme si de cat de des se strica masina si de cate amenzi a luat soferul pe drum) trebuie sa fi la centru pentru ca soseste masina mare de pe traseu
    – descarcat / sortat colete. Azi dimineata la -15, fara echipament oferit de firma (manusi, geaca groasa, bocanci cu bombeu metalic etc) Nici macar un cacat de ceai nu e oferit de patron, care a un cacanar cu X5, plin de el si prost de bubuie
    – dupa descarcare si sortare, trebuie duse la destinatie. Un sofer pe masina, plicuri de la 20 de g la combine frigorifice cu usa dubla, care trebuie duse la etajul 8 in bloc fara lift. Soferul duce marfa si incaseaza si banii. Uneori bani multi pe zi. Soferul isi rupe coloana ridicand mai mult decat permite legea, soferul raspunde de bani, soferul e de vina daca la Bucuresti au trantit pulele alea coletele cand le-au ridicat de blec fraierdei. Daca ai noroc de o zi usoara, termini pe la 7 seara. Daca nu ai noroc termini a doua zi :)
    – daca sunt multe colete, vine si a doua sau chiar a treia masina pe traseu, la fel povesta cu de descarcat / sortat.
    Totul pentru minimul pe economie, ba mai nou angajat chiar pe juma’ de norma, ca se poate. Sau la negru.
    Masina se strica des, pentru ca e o gioarsa.
    Masina nu porneste pentru ca patronul e cacanar si nu cumpara acumulator.
    Daca e bateria buna, masina nu porneste pentru ca se fute electromotorul de la N porniri pe zi, si patronul e cacanar si nu cumpara
    Motorina e furata de la mina sau de la CFR, indota cu apa, pentru ca, nu-i asa, patronul e cacanar
    Da, veti spune ca nu e Fan Curier ci o firma care are contract cu Fan.
    Am informatii ca nici asigurari RCA nu prea face la masini, cred ca nici ITP nu au. Doar primesc si trimit colete si pulele cu cascheta din oras…..
    O firma normala si care se respecta nu si-ar alege asa un partener. Sunt convins ca asa e si la centru FAN, si in orase mai mari, daca accepta asta la colaboratori sunt sigur ca asa fac si ei.
    Nu poti sa platesti un sclav cu salariu minim pe economie (eventual chiar pe jumatate de norma) si sa ai pretentia sa fie si curier, si casier, si paznic, si motostivuitorist, 14 ore pe zi. Si apoi sa te plangi ca nu gasesti oameni, in orase cu oferta de munca si somaj aproape 0.
    Nu gasesti oameni nici macar in fundul lumii aici la mine, unde jumate sunt pensionari si din cealalta jumatate unii ciordesc si iau ajutor social, unii sunt someri sau fara venit si cei care lucreaza majoritatea au tot minim pe economie dar macar stau la caldura si vand la supermarket sau fac pe ospatarul….

    00
  21. NOU
    #56

    Oare de ce e la orice ora din zi coada la eMag Crangasi, si din cate stiu isi livreaza singuri in punctele infiintate pe la Posta, etc, si sunt la un pas sa puna pe picioare propriul curier pt Bucuresti.

    Cam de 15 ani supermarketurile alea clasice au un 7.5 tone cu rampa hidraulica si 2 vanjosi dotati cu carucior din ala smecher de urca treptele, pt livrare electrocasnice grele in „raza de 30km”…

    00
  22. In Germania termenul de livrare este undeva intre 3 si 5 zile. Costul transportului in cazul coletelor voluminoase si/sau grele incepe de la 30 de euro. Livrarea normala este pina la „Bordsteinkante” adica bordura, de acolo se descurca clientul. Bineinteles exista livrare in casa, montaj, ridicarea aparatului vechi dar toate acestea costa peste 100 de euro. Ca sa nu fie discutii, toate aceste conditii sunt descrise in contract si acceptate de catre client inainte de comanda. Daca nu-l citesti e treaba ta.
    Pe de alta parte romanii s-au obisnuit sa ia totul gratis, sau sa ocoleasca sistemul prin mici atentii. Deci daca esti comod atunci platesti, daca nu vrei sa platesti exista magazin, te duci iti cumperi si ti-l cari singur.
    Din pacate, deoarece este vorba de Romania, scumpirea acestor servicii se va reflecta doar in buzunarul patronului care va conduce un tanc mai mare, va avea o vila mai mare, iar saracul care face livrarile va fi tot timpul ultimul om din organizatie.

    00
  23. Dar de ridicarea de la sediu din Cluj nu spun nimic cei de la Fan? Nici acolo nu au gasit angajati pentru a putea sa iti ridici singur coletul de la sediu? Sa stai de sarbatori cate 3-4 ore sa iti ridici un colet it-o camera de 4/4 la o coada de care se ocupa o singura persoana nu denota profesionalism deloc. Mai repede se misca Posta Romana decat Fan Curier pe Cluj, iar Posta Romana nu cred ca isi platesc angajarii cu salarii peste Fan.

    00
  24. Munca e multa dar totusi sunt si bani pt o calificare de sofer: 1500 + vreo 2000 ciubuc se fac cam 3500. Intr-adevar dupa o zi dintr-asta esti ca presul…

    00
  25. Dragilor povestea e cam asa angajezi un sofer curier cu minim 12 clase i se ofera 1300 lei in prima luna ( luna in care sta in dreapta si se incerca sa il familiarizeze cu sistemul din a doua luna salariul trece undeva la 1500 lei ,bonuri de masa la zilele lucrate si o bonusare lunara de 10% din salariu plus ce isi face el daca e baiat salon si are priceperea necesara sa stii sa ii speli un pic pe clienti in ureche ( 1000 lei -2000 lei pe luna ) dupa trei luni salariu ajunge la 1650 lei plus cele enumerate mai sus ideea este oare dupa cele 4 luni in care se formeaza incep asazisele pretentii :masina acasa , salariu mic ,o marire ceva , cam mult de munca , el in aceste luni 4 la numar i se aloca progresiv expeditii pt a livra si ridica 30 35 luna 2 .dupa care in fiecare luna pana la targhet 60 ,65 atingeri pe zii un curier bun se formeaza in minim 1 an . Ma rog dupa alte 6 luni mai primeste o marire de salariu de 150 lei dupa un am are 1800 plus ce este enumerat mai sus deci ca si curier pe una luna salariu 1800 + 200 bonuri + 180 bonusare + spaga = aprox 2200 lei la care se adauga spaga per luna x suma nu stiu cati angajati fac bani astia prin romania exceptiie fac de la aceasta regula fac ultimele luni de dinainte de sarbatotile de iarna in care scorurile sunt altele nu exista bani fara munca decat daca se fura personal lucrez intr-o firma de curierat de 14 ani credeti-ma nu este nici usor dar nici nu este iadul pe pamant

    00
  26. Personal am fost cu un sofer fun curier,la livrat-Spaga e uriasa-se uita romanii sa nu dea mai nimic niciodata-se lucreaza viteza maxima,arunca cate unu-doi din 30 clienti 3-4Ron….astia sunt sutele de lei spaga!visati salaraii ca afara

    00
  27. Nu stiu cum este pe la alte firme dar prefer posta comunista in locul idiotilor de la fan . Astia distrug colete la transport si nu sunt vinovati . Transportul dureaza in medie 3 – 4 zile pe teritoriul tarii . Au o nesimtire uriasa si primesti mesaje gen dorel : AWB …… se poate ridica azi din sediul fan courier intre orele 8 -14 , culmea mesajul trimis la 14 : 05
    Asta se intampla cand auzim de atatea probleme legate de ei dar tot acolo mergem. Cine apeleaza la serviciile lor isi merita soarta . In plus sa trimiti un plic cu o simpla foaie costa 23 de lei si ajunge in 3 zile . Pai cat costa la posta sa pui un plic ? Au tarife exorbitante . FUGITI DE FAN COURIER

    00
  28. Înregistrată comandă de preluare colet în data de 1.11.2018
    Colet ridicat în data de 2.11.2018
    6 zile mai târziu a ajuns în depozitul celor din Tg. Mureş (a ajuns de parcă ar fi fost război pe drum)
    Iar pe data de 13.11.2018 a venit înapoi

    Rezultat: https://imgur.com/a/GZ5wzdK
    > cutie lovită şi ruptă
    > o parte din şasiu rupt

    De azi nu voi mai livra prin FAN Courier deşi erau preferaţii mei şi întotdeauna am crezut că oferă servicii de calitate.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.