Corolar de aglomerație

Uitați-vă la aglomerația din trafic de zilele astea, în special la mașinile de peste 45.000€ și gândiți-vă câți dintre ăștia le-au făcut pe bune. Nu din contracte cu statul, nu din învârteli cu pământuri, nu din furat și cămătărie. Jumătate să fie? Eh, gândiți-vă că ăștia au fost destul de deștepți încât să producă ceva ce alți proști ar vrea sa cumpere. Și totuși, prostul din mașina de 45K e atât de prost încât nu s-a gândit că o să fie aglomerație, și stă ca prostul în mașină.

Eh, dacă el e prost, dar totuși destul de deștept încât să aibă mașina aia, gândiți-vă cum sunt cei care lucrează pentru el sau cei care au cumpărat ce vinde el.

Asta e România reală.

 

fun-zapada

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Uite ce se intampla daca nu ne platim suficient medicii sa isi cumpere elicopter.

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/video-scandal-in-trafic-cu-un-medic-cunoscut-777044

    00
    • Bănuiesc că erai pe bicicletă când îi observai pe proștii din mașinile de 45K atât de proști încât nu s-au gândit că o să fie aglomerație și stau ca proștii în mașini.

      00
  2. Care 20 boss e 30 toata ziua…..si mai ales noaptea.

    00
  3. Aici exagerezi, plecand de la impresia eronata ca toti pleaca cand vor ei. Da, prefer oricand sa plec vineri la 6 si sa fac 3 ore pana la Sinaia, dar sa am sambata plina acolo si la 9 sa fac ce vrea pana mea, decat sa plec sambata la 7, sa ajung obosit la 8:30 in Sinaia. Aia e. Plus, faptul ca imi asum asteptarea nu inseamna ca e normal sa astept, sunt doua chestii diferite 😀

    00
  4. Mi s-a părut amuzant să văd vineri coadă la toate bancomatele din oraș. Îți cam faci idee de numărul de bugetari. Mă îndoiesc că sunt prea mulți prin aglomerație, care să fi făcu bani din afaceri cinstite.

    00
    • Asta cu coada la bancomate cred ca e definitorie pentru nivelul de digitalizare și numărul de POS disponibile.. România..

      00
    • @MP: atâta timp cât locuiești într-un oraș (fie el și Lugoj) ai „digitalizare”.
      Ăștia cred că ori locuiesc în zonele limitrofe, ori sunt cei cu „alta e cu banii în buzunar”, ori (sper să mă mint) sunt cei care nu vor să știe banca ce fac ei cu banii lor.

      00
    • Titele,

      o sa vina vremea cand o sa vrei sa ai bani in buzunar, dar in schimb o sa ai doar un amarat de card, adica banii tai vor fi la altcineva.

      Omul a pierdut mult cand nu si-a mai facut el mancarea (stim ce mancam acum?), cand nu o sa mai avem nici bani in buzunar vom fi doar niste sclavi care muncesc si daca nu vei mai dori vei beli pendula.

      Sper doar sa prinzi vremea aia.

      00
  5. Masinile de 45 k s-ar putea sa fie second-uri de 20. Nu sunt toti bogati. Cunosc care au mostenit ap/terenuri dupa bunici si ghici in ce au „investit” 20-30k ca doar o viata au.

    00
    • Și nu numai. Nu prea îmi imaginez că sunt mulți cei care achiziționează astfel de mașini cu banul jos. La 45k cu TVA, ar fi cam 38k net, cu ceva avans și leasing pe 5 ani ieși undeva la cca. 3000 de lei +/- lunar, pe firmă. Și asta pornind de la premisa că e nouă. Un Jahreswagen (vechime 1-2 ani, km puțini) te duce și mai jos. Cum Brașovul nu e o zonă săracă a României, mi-aș pune întrebări abia de la 80k în sus.

      Ps. Nu prea înțeleg grija față de cât cheltuie unii pe mașini, cu atât mai mult cu cât nu e cunoscută situația exactă.

      00
    • De la bunici.

      00
    • @Stefan, tu traiesti in alta tara? ti-ai pune intrebari de la 80k in sus? boss, economia e la pamant, salariu mediu e 2000 de lei, in mod normal astfel de masini ar trebui sa fie o raritate extrema, avand in vedere ca un om din clasa de mijloc nu are cum sa si-o permita. sau tu crezi ca toti sunt antreprenori? explica-mi cum poate un om din clasa de mijloc cu un salariu mult-mult peste media tarii ( sa zicem 7-8 mii lei – caz foarte rar) sa isi permita 3000/4000 lei leasing la o masina? sa-ti reamintesc ca daca iti ajung in cont peste 10000 mii lei/luna faci parte din 1% cei mai bogati romani? babaieti treziti-va la realitate ca iar traiti in bula voastra. Bine, uit ca aici pe blog toti castiga minim 5 k euro.

      00
    • Jahreswagen e o masina NU mai veche de 12 luni sau inmatriculata pentru prima oara cu nu mai mult de 12 luni in urma. Doar pentru corecta informare a popendulatiei pe minunatul blog.

      00
    • NOU
      #18

      @venom, nu intelegi cum functionaza conceptul de medie, sau tu esti cel care traieste intr-o bula.
      Pentru fiecare masina scumpa care-ti sare in ochi (aspirational, asa), ai scapat din vedere cele 30 de Dacii, cele 20 de Opeluri de 1500 euro din Nemtia, si cei 150 de oameni care merg cu trenul sau pe jos.
      Sau, daca e s-o luam dupa logica ta, 1% tot inseamna peste 200k de oameni (si masini in consecinta) pe care ii vezi pe drumuri, iar in „statiuni” in perioada vacantelor, e clar ca ii vezi mai des.
      Cat despre „de ce” pleaca lumea cand e aglomeratie, am stat si eu sa ma intreb de foarte multe ori cand am stat cu orele blocat pe Valea Prahovei (eu de nevoie facand drumul Bucuresti – Brasov, nu de placere; de exemplu doar saptamana trecuta am facut 5 ore la intoarcere, avand de luat pe cineva de la aeroport). Singura explicatie este ca isi iau in calcul timpul pierdut si il trec la capitoul „asta e”.

      00
    • @Bibicu’

      Da, corect, numele spune chiar asta. Ar fi trebuit să ma limitez la 1 an vechime, dar mă gandeam și la cele care au 1-2 ani vechime și, deși nu mai respectă condiția de Jahreswagen, sunt destul de atractive dpdv financiar.

      @venom

      N-am vorbit de achiziții private, ci de achiziții pe firmă. Brașovul e un județ bogat al României. Printre cele mai bogate. Economia Brașovului va fi undeva la 9-10 miliarde de euro anul acesta. O firmă, nu foarte mare, care merge bine poate să suporte 3000 de lei/lună pentru mașina patronului. Și asta repet, când presupunem că-i nouă. Căutam acum câteva luni cu un prieten Passat 2015-2016, <50k km, 2.0 TDI, 190cp, Highline, DSG, LED etc. Am găsit și la 21-22k + TVA @mobile.de.

      Încă un aspect, ca angajator, te costă cca. 3000 de lei pentru un salariu net de 1700 de lei (mult sub media județului, foarte mult sub media orașului).

      00
    • Stefane, bah b@iatule!
      Tu in ce lume iti duci viata? Pai cati patroni de firme mari care merg bine sunt in Brasov?
      Din ce spui tu, Frankfurt e mult in spate. Chiar ma intreb de ce nu emigreaza nemtii la Brasov.

      00
    • @Stefan, am inceput cu 80k nu e nimic surprinzator si am ajuns la passat de 20k. Usor, usor incepem sa intelegem ca e destul de dubios sa vezi mai multe seria 7 intr-un oras mort economic din Romania ca intr-o capitala cu putere economica(Londra,Paris etc).

      00
    • La un salariu mediu din Romania, iti pui intrebarea cum isi permite cineva si un Logan, dar o masina de 20k fie ea si sh!!

      00
    • @stefan, intr-o lume normala firme de genul apple, microsoft sau cu voia ta tesla NU isi permit 3000 de lei pentru masina patronului.

      ce masina isi ia el din salariul/dividendele pentru care plateste taxe e cu totul alta poveste.

      00
    • Băi frate, ce v-ați înțepat toți.

      @Obogeanu

      Maestre, prin Frankfurt ai să vezi Seria 7 sau S Klasse taxi. Să păstrăm totuși proporțiile.

      @thebblack

      Ai dreptate, companiile acelea nu-și permit așa ceva că se fac de toată minunea. Acolo vorbim de limuzine de lux, cu șofer, private jet samd.

      @Saragea

      Pentru că fix despre cumpărătorii privați, cu salariu mediu pe economie vorbeam eu…

      @venom & all

      Cred că aveți deficiențe la lecturarea unui text. Am spus că 45k brut sunt de fapt 38k net și pot fi și 22k net dacă mașina nu-i nouă. Ceea ce nu-i un semn de opulență. Am mai zis că zona de 70-80k+ ar trebui să înceapă să ridice niște întrebări. Și da, economia-i la pământ, Brașovul e un oraș mort, toți mănâncă de pe jos. Am înțeles, e clar.

      În final, v-aș atrage atenția că în Brașov sunt 150 de firme cu cifră de afaceri >10 mil. €, 500 >10 mil. lei, 1000 > 1 mil. €, 1700 > 500k € și 3000 > 1 mil. lei. Deci, avem peste 3000 de firme cu cifră de afaceri de minim 20k € lunar. Judecând după vânzările la nivel național, Mercedes-Benz, BMW și Audi ar trebui să vândă 350-400 de mașini noi anual în Brașov. La astea se adaugă mașinile rulate. Totuși, nu lăsați astfel de detalii să vă deturneze înverșunarea.

      00
    • stefane, ai citit tot. n-ai inteles nimic.

      00
    • @Stefan, acum spune-ne si cate dintre firmele astea au profit 0 sau pe minus, daca tot am inceput discutiile despre cat de bine o duc firmele. Aaa, profitul e pe 0 dar patronul isi mai trage un un s-klasse? Bravo, inseamna ca economia merge beton.

      00
  6. Am preluat legatura si comentez din Moldova, unde ieri s-a circulat bară la bară in zona barajului de la Bicaz.
    S-a circulat bară la bară, s-a vandut miere falsa pe marginea drumului, o călătorie cu vaporașul pe lacul Bicaz a costat 50 de lei/30 de minute (la Orșova, o calatorie pe Dunăre costa 50 de lei/3 ore).
    As continua transmisia dar nu va aud din cauza muzcii date taaaare!; am si ramas blocat in pet-urile de pe lac (am vazut chiar unul de balsam de rufe).
    La revedere până la anul.

    00
    • Mi s-a atras atenția din tribune, așa ca ma vad nevoit sa revin: călătoria cu vaporașul costa 15 lei/30 de minute (tot e dublu fata de Orșova)
      Centrul de informare turistica este inchis in Piatra Neamț, ca doar e liber, nu? Aici seamănă cu Orșova: sâmbetele, duminicile si sarbatorile legale, centrele de informare turistica sunt inchise. Turistii fac flux de luni pana vineri, așa se face turism.

      00
  7. Adică toți care au mașini peste 45k și au ghinionul sa stea în trafic sunt idioți, după părerea ta. Pe lângă postul în care i-ai făcut idioți pe toți șoferii care scrumeaza pe geam idioți asta e cereasca de pe tort.

    Ce urmează? Toți care nu au kilogramele mele sunt idioți? toți care au peste 195 sunt idioți ca nu s-au gândit când erau mici ca dacă ajungi înalt ai anumite dezavantaje (ex. La selectarea mașinii, nu bagi o paluga într-un z4)….

    Tipurile astea de posturi denota cata acceptare ai tu făta de societate și de preferințele oamenilor.

    Esti Gica contra la orice dacă nu e pe placul tău, păcat.

    My2c

    00
  8. misto rau articolele astea, un fel de clickbait-uri pentru saracii cu masini de pana in 10000, noi sau sh si alea in rate, care acum se simt impliniti, mama ce muie si-au luat aia cu masini la care noi nici nu visam, si unde? pe un blog smecher cuaie! hint: ii doare fix in pendula pe aia de frustrarile voastre si foarte bine fac. btw, vezi ca ai uitat sa zici de femeile pana in 30-35 ani care conduc masini scumpe, se stie ca sunt curvele cuiva. si da, se stie la fel de clar, daca eu sunt prost si muncesc de imi sar capacele pe 2000-3000 lei lunar, e clar ca altii nu au cum sa castige mult mai mult decat din furaciuni. hai sictir cu frustrarile voastre de sclavi cu pareri

    00
  9. Bineinteles ca se fura…și bineinteles ca nu avem autostrazi…eu am luat-o pe alternativă spre Bucuresti dar câștigul de timp fata de DN1 a fost doar de 1/2 ora pt ca daca prinzi 1/2 tiruri, stai mult si bine in spatele lor…așa că nu știu catvsunt de proști…mai degrabă fără alternative…

    00
  10. dacă spun că vacanța mea cu mașina prin românia a început într-o luni (30 iulie) și s-a terminat într-o vineri (12 august), oare sunt înjurat de mulți din ăștia de prin trafic?

    00
    • Daca spun cuiva ca sunt in concediu permanent de 3 ani de zile, nimeni nu ma crede. ”Avantajul” de a suferi de o boala incurabila. Multumesc statului roman ca da o sansa si celor bolnavi sa munceasca. NOT!

      00
  11. Sunt multe masini de peste 45K, dar cate din ele sunt second-hand?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.