Coridorul IV, deviat pe la Braşov

autostrada-budapestaCoridorul IV Paneuropean ar fi trebuit să treacă pe la Piteşti şi Sibiu. Românii ştiu mai bine, de aceea vor să îl devieze pe la Braşov, că e mai frumos traseul, e construit oricum e nevoie de o autostradă pe acolo. Detalii aici.

Mi-a plăcut partea asta:

Ceea ce nu a luat in calcul Ministerul Transporturilor este ca la constructia tronsonului Bucuresti – Ploiesti, aproape finalizat, si asa aglomerat de traficul spre munte, nu s-a tinut cont si de traficul suplimentar care ar rezulta din devierea Coridorului IV.

Traficul e aglomerat pe coridorul ăla doar în weekend şi pentru că TIRurile nu au interzis la circulat în weekend. Suntem printre puţinele ţări care permit asta, pentru că nu avem drumuri, orice ar zice madam Boagiu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Sa-l faca pe unde dracu` l-or face, numai sa-l faca !!!

    00
  2. pai da cum? de ce ar face doua autostrazi bune? mai bine fac una, nu? mai ieftin. ce conteaza ca sudul tarii nu va avea autostrazi?

    00
  3. NOU
    #3

    Cred ca decizia e luata si din ratiuni economice. Banuiesc ca e mult mai scump sa faci autostrada pe Valea Oltului.

    Distanta e mai mare cu 30-40 km, pe autostrada nu se prea simte.

    00
  4. Cind ziceam ca in Ro planificarea e fix zero, s-au gasit patriotarzi sa sara sa ma contrazica.

    Cind ziceam ca nu e acceptabil sa construiesti in 2010 autostrada cu doar 2 benzi, mai ales plecind din Bucuresti care e supraaglomerat si va continua sa creasca, iarasi s-au gasit oameni sa ma contrazica.

    E inacceptabil asa ceva cind vrei sa construiesti un coridor pe care speri sa treaca majoritatea traficului de marfa dinspre Sudul si Estul Europei catre Vest (si invers).

    Pina face Ro autostrazi decente, le vor face bulgarii si sirbii si atunci n-o sa mai fie atitea probleme cu aglomeratia si TIR-urile. Nu vor mai fi nici probleme cu banii intrati la bugetul Ro, bineinteles.

    00
  5. Modificarea coridorului european trebuie aprobata de un consiliu de ministri ai transporturilor din toate tarile implicate (UE + cateva non UE). Cu proceduri, rapoarte, decision papers ajungem la o concluzie (pozitiva sau negativa) cel mai devreme prin 2014. Poate totusi nu avem asemenea redusi la coducere – dar mai stii?

    00
  6. Alt lucru care nu este luat in calcul e ca UE s-ar putea sa nu accepte modificarea coridorului dupa ce ruta a fost stabilita acum 15 ani.

    00
  7. io-as zice sa ne uitam care baron PSD are terenuri/interese in zona respectiva. la fel s-a intamplat si cu autostrada aia din TM (vezi Mercedes).

    00
  8. sau poate Bechtel are nevoie de niste reparatii morale. ;-)

    00
  9. Pitești-Sibiu ar insemna miliarde de euro si cel putin 10 ani de munca. Tronsonul este foarte important pentru economia tarii, poate cel mai important drum ce leaga cele mai mari orase romanesti de Europa.

    Vad ca nimeni nu are curajul sa ia taurul de coarne si sa demareze constructia acestui tronson.

    De la Sibiu la Fagaras e mai simplu insa s-ar putea sa aglomeram tot traficul pe Valea Prahovei.

    00
  10. Doar 15 ani ca sa isi dea seama ca e mai practic si/sau mai ieftin sa treaca prin Brasov ? Anuntarea unei modificari care afecteaza uniunea din care faci parte fara insa a te obosi sa te consulti cu partenerii cu care ai niste intelegeri ? Sucitul de pe o zi pe alta ?

    Cine zicea ca Romanii fac lucrurile dupa ureche ?
    Toate astea sunt dovada clara ca lucrurile se fac dupa un plan bine pus la punct.

    00
  11. In Romania inca sunt multi care nu vad rostul interzicerii tir-urilor in week-end, ba din contra, atunci ar trebui sa circule!

    00
  12. decat cu bani de la UE Sibiu – Pitesti mai bine cu banii nostrii Sibiu – Brasov, nu?

    00
  13. @letsgo

    Exaaact.

    Banii UE au standarde de cost, sunt verificati, etc.
    Banii statului roman se duc de nici nu se vad.
    Asta cred si eu ca e smecheria.

    00
  14. Cam proasta decizia, avand in vedere ca e destul de greu de construit autostrada aia de la Ploiesti la Brasov. Nu zic, nici Sibiu-Rm Valcea – Pitesti nu e vreo bucurie, dar parca speranta statea intr-un coridor pe la sud de munti, prin Muntenia.

    Bine, acum vor declara autostrada aia element de importanta deosebita, daca tot face parte din coridor, si atunci costurile nu vor mai fi relevante in analiza, ci doar construirea rapida.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube