O altă idee bună făcută prost: alege produsele acasă, ridică-le de la Cora

in-capUna dintre cele mai bune idei a fost introducerea de automate pentru sticle în hypermarketuri. Problema e că prețurile sunt atât de mici încât nu merită deranjul. Deștepții de la Metro sunt și mai deștepți, ei primesc înapoi doar sticlele cumpărate de la ei, pe bază de bon.

Acum, altă idee la fel de bună e ruptă în gură de români:

Lanţul de hipermarketuri Cora va lansa pe piaţa locală proiectul coradrive.ro care va permite clientului să îşi facă cumpărăturile online şi apoi să meargă la magazin doar să ridice coletul gata pregătit pentru el, fără a mai fi nevoit să piardă chiar ore bune printre raioane. (sursa)

Întrevăd două probleme:

1. Cozi uriașe la ridicat produsele. Ăia care n-au timp sunt la serviciu în timp zilei și se vor înghesui să își ridice produsele după ce termină programul, adică între 7 și 10. Și vor fi maxim două puncte de unde poți ridica versus 20 de case deschise.

2. Logica operației. Dacă nu sunteți retardat și aveți o listă, o astfel de sesiune de cumpărături durează o oră, eventual cu tot cu drumul dacă stați în alt oraș decât Bucureștiul. De ce aș căuta ce vreau pe un site când le pot găsi pe un raft și pune  în coș și apoi în mașină?

Nu mai zic de idioții care pierd ore întregi citind etichetele pe care le-au citit și weekendul trecut. Ei ce fac? Se duc acasă și citesc o carte?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Lipseste doar serviciul de curierat din toata ecuatia.

    00
  2. Ce rau s-a ajuns, sa faca altii cumparaturile pentru tine, trist, foarte trist. Te duci sa ridici marfa si vezi ca iti da telefon dupa aia, buna ziua n-avem lapte zuzu, vreti oK!?

    00
    • Pai daca nu ar fi fost „altii” asa cum le spuneti dvs. care sa faca cumparaturile, unele persoane poate nu se pot deplasa pana la scara de bloc de pilda ;-) nu sunt sclavi sunt tot oameni, ba chiar ii respect mai mult pe acei oameni , decat pe „unii” care comenteaza aiurea fata stiinta de cauza, domnule !

      00
  3. Mai rau e ca sigur vor pune in pachete produsele cu termenul de expirare cel mai recent, logic, nu? :)))))

    00
  4. Chestia cu ridicatul marfii comandata inainte direct de la supermarket nu e o idee creata, functioneaza de mult in tarile cu apa calda. In mod normal iti asigura si transportul acasa peste o anumita cantitate/suma/taxa aferenta.

    Eu chiar m-as bucura sa am in Timisoara asa ceva…

    Gandeste-te ca un asemenea magazin il ai in drum spre casa deci transportul nu ar fi mare lucru. Iesi pe la 18 de la munca si ridici direct ce ai comandat online fara sa mai pierzi 30-60 de min in magazin la cozi si alte cele.

    00
  5. Vor fi doua puncte insa doar platesti si pleci(dureaza 30 de sec per om), nu stai la coada cu pensionarii, nu te plimbi printre rafturi si nu stai la scanat. Uita-te in majoritatea supermarket-urilor si spune-mi de cate ori ai reusit sa intrii la casa fara coada seara. Daca nu au coada cei de la case trec la aranjat marfa, etc, nu stau sa te astepte.

    00
    • @CristiTM: să sperăm că așa o să fie. dar pun pariu că vor fi unii care vor să plăteasca cash, alții care să numere fiecare produs in sacoșă și așa mai departe.

  6. metoda ideala de a scapa de alimente expirate si pungi rupte, cutii indoite, etc.

    00
  7. Bonus points: cine intră în hypermarket cu lista, dacă nu-i bărbat (sau dacă e cu nevasta, mama, amanta etc.) o să lase cu 50% mai mult decît îşi propusese. O fi o idee OK-ish pentru consumator, dar e o idee pe jumătate proastă pentru business.

    Poate că ei se gîndesc că loializează clienţii, dar şi aici ai o problemă: în hypermarket te duci ca să laşi peste 150-200 de lei. La cît pierzi pe drum, pentru cumpărături de 50-100 de lei, e mai simplu să treci strada – în Bucureşti, cel puţin – pînă la Mega Image, că preţurile nu diferă foarte mult.

  8. „Desteptii de la Metro” au Office Direct de aproape un an. Vine marfa la tine, transport gratis (la inceput pentru orice comanda, acum pentru comenzi peste 100 lei), platesti cu cardul sau ramburs. N-am mai luat produse de papetarie sau curatenie din alta parte de cand i-au dat drumul. Plus 2 scaune de birou la 99 lei buc., reduse de la 250 :D

    00
  9. NOU
    #13

    Pentru cei care comenteaza ca asta e o metoda sa scape de produsele care expira primele, pungi rupte, cutii indoite, etc, am vazut sistemul aplicat in „tarile cu apa calda” si functioneaza asa:

    Sunt niste angajati ai firmei care umbla cu niste carucioare in care sunt asezate cate 6-8 pungi care corespund la 6-8 comenzi, oamenii au pe foaie fiecare comanda si trec din raion in raion si culeg produsele respective. Nu se face vreo diferentiere de produs aproape de data expirarii sau cutie indoita. Pare sa fie mai eficient asa decat sa faca pachetele in depozit, practic ei fac o data cam ce ar face 6-8 clienti in paralel.

    Ce lipseste la modelul propus in Romania este livrarea. Si probabil urmeaza sa apara ca extindere a serviciului, daca in formatul curent prinde la clienti.

    00
  10. Nici nu am Cora in oras. Imi ajunge Profi, Lidl, Carrefour si Penny. Si in plus, prefer sa imi aleg eu marfa de pe raft.

    00
  11. Asta e oferta pentru Craciun si Paste.
    Prefer sa cumpar on-line si sa mi le aduca ei acasa.

    00
  12. Sa inteleg ca exista studii ce indica faptul ca oamenii ar cumpara mai mult online decat in magazin ? Sau e facuta dupa ureche treaba ?

    Eu unul niciodata nu plec din supermarket fara sa bag in cos cel putin cateva produse in plus fata de cele planificate. Intervine chestia aia ca la casa nu prea mai dai inapoi daca ai depasit bugetul cu 10-20 de lei, dar pe site cu totalul afisat in fata s-ar putea sa te razgandesti.

    00
  13. eu nu o sa fac asta niciodata. Imi place prea mult sa ma plimb printre rafturi si sa aleg eu cu mana MEA ce pun in cos, nu altii.

    00
  14. Chiar acum doua saptamani ma intrebam de ce nu face nimeni in Romania businessul de livrat alimente la domiciliu intr-un mod rentabil pentru consumator (alimente, nu office si protocol). Am gasit magazine online, dar cu preturi cu cel putin 30% mai mari si care nu aveau decat 20% din sortimentele pe care le cumpar de la Cora. Ma gandeam ca e o problema cu livratul perisabilelor la domiciliu (gen cerinte legale aberante). Intre timp, am descoperit ca un producator de lapte de capra imi livreaza la domiciliu, cu 35% mai ieftin decat la raft (dar se compenseaza cu costul livrarii), deci nu era asta.

    Daca nu este livratul, mai este problema interfetei. Spre desosebire de un client eMag, un cumparator de alimente cumpara aceeasi lista in fiecare saptamana, cu variatii de 20%, iar intr-o luna probabil ca se inchide ciclul. Ar fi dragutz sa poti bifa ce vrei intr-o lista istorica, decat sa navighezi printr-un meniu stufos, care iti rapeste din timp mai mult decat vizita la magazin.

    Mai e chestiunea prospetimii alimentelor din colet (in Cora gasesc doua termene de expirare la raft, ma astept sa fie smecheri si sa puna in pachet produsul mai aproape de expirare). Plus ca la produsele de tip piata de cele mai multe ori gasesc gunoi la raft (le tin pana isi baga mana in ele toate gospodinele).

    Last but not least, vorba ta, daca stau la coada la colet n-am facut nimic. In plus, eu vreau ca un nene de la livrari sa imi urce la etajul 3 fara lift doua baxuri de apa.

    00
    • @Mihai D>: la câți șomeri solizi sunt in țara asta, o să ii vezi ce sprinteni sunt cu baxurile de apă :)

      îl iau pe gigel și pe sandu, care au lucrat in mină 8 ore pe zi, le cară agățate de mustață.

  15. De acord cu ce zice Subiectiv. De cele mai multe ori cand mergi intr-un HyperMarket (cu sau fara lista) tendinta este de a cumpara mai multe chestii decat ai nevoie.
    Asta ar fi deci teoretic o idee buna pentru consumator sa isi mai limiteze cheltuielile.
    Dar cum (din cate vad) cei de la Cora nu vor avea decat un numar limitat de produse, majoritatea vor da o tura si prin magazin daca tot sunt acolo asa ca s-a dus economisirea. Cine stie, poate chiar pe asta se si mizeaza.

    00
  16. Plm, am prea multe taburi deschise ca să mai am loc și de produse de la hypermarket.

    00
  17. Marile magazine nu au timp sa isi actualizeze produsele de la raft, dar alea de pe online, asa ca la coada se va sta sa verifici daca pretul produsului corespunde cu cel de pe site….am avut de multe ori suprize la casa, asa ca nu ar fi imposbil ca si pe online sa bata la fel.
    Mai trebuie si verificata sacosa ca daca uita sa puna o sticla de whiskey si un gilet deja se duce 100 lei pe apa sambetei.
    O alta problema este expirarea produselor.
    Alta stocul, ca sigur or sa fie anumite produse de dispar pana apuca sa le puna in punga. Nu ma refer la cele des folosite, dar o anumita marca de cafea, sau cereale, etc.
    Ideea e sa te aduca la magazin, ca dupa cu supararea in sacosa, sa nu, tot intri sa iei de acolo.
    Zic pas din prea multe motive.

    00
  18. Nu pot sa inteleg de ce tot timpul trebuie sa gasim o chestie negativa in orice lucru bun. De unde atata nemultumire la faza cu reciclarea pet-urilor? In loc sa fim fericiti ca in sfarsit incepem sa intram si noi in randul tarilor civilizate ne plangem ca „prețurile sunt atât de mici încât nu merită deranjul”. Serios acum, preturile sunt atat de mici pentru ca supermarketul momentan (cel putin in teorie) scoate banii aia si ti-i da din buzunar. In alte tari (ex. Danemarca si Germania) platesti o garantie pe sticla atunci cand o cumperi din magazin si aia iti e returnata cand reciclezi sticla.
    „Deștepții de la Metro sunt și mai deștepți, ei primesc înapoi doar sticlele cumpărate de la ei, pe bază de bon.” Da o tura la ALDI, cel putin in Danemarca, nu bag mana in foc dar cred ca si in Germania e la fel… doar pe sticlele cumparate de la ei poti sa iei garantia inapoi. Logica acestei miscari cel putin in cazul ALDI este ca ei nu au aparete de reciclat ci te duci direct la casier, plus ca nu au o gama larga de bauturi si atunci pentru a usura lucrurile nu vor primi niciodata sticle de Carlsberg daca ei vand numai Scout,la fel si cu Coca Cola daca ei vand numai sucuri in sticle din alea reutilizabile din plastic gros. Got the point?

    00
    • @all3x: in germania e 25cenți o sticlă de cola. la noi, ai văzut in comentarii prețurile. trebuie să umplu două portabagaje de PET-uri ca să pot lua o pâine. nu e economic viabil. prefer să le strâng și să le duc la tomberonul dedicat.

  19. In principiu pare o idee buna. Stiu ca mai erau astfel de initiative, dar de care ulterior nu am mai auzit nimic. Time will tell!

    00
  20. si eu cred ca e o idee buna. chiar imi doream asa ceva. am un cora in zona, au multe produse, o gama mult mai mare decat are mega image-ul de proximitate, stiu ce vreau sa cumpar mai mereu si urasc sa ma plimb 2 ore prin magazin cumparand in final cu 50% mai mult decat aveam nevoie.

    e o idee de test si un prim pas spre livrarea la domiciliu. metro livreaza deja o serie de produse alimentare.

    00
  21. Doua chestiuni trebuie discutate.

    1. Se face o diferentiere clara intre cei care au si cei care NU au timp de stat la PC de la birou. Ca te plimbi printre rafturi sau ca te „plimbi„ cu un mouse pe ecran – e cam tot aia. Problema este ca unii au timp de plimbat pe site-uri de la locul de munca. Apoi se prezinta la magazin, la ora la care pleaca de la birou, dupa cum lesne s-a dat de gol cineva mai sus.
    Exista astfel de oameni? Exista. Deci 1-0 pentru Cora.

    2. Livrarea la domiciliu dupa rezervarea pe site se cheama comert online, cu toate avantajele si dezavantajele pentru livrator. Studiati cu atentie legile, daca nu ma credeti pe mine. Struto-camila asta, „inventata„ la noi sau aiurea, iti ofera un bon de casa de la supermarket, deci ai cumparat din magazin, deci adio drepturile consumatorului care cumpara online. Faptul ca ti le-ai rezervat online e egal cu zero. Deci 2-0 pentru Cora.

    Deci: mie oricum imi place Cora, oricum ma duc sa cumpar de la ei, dar apreciez pe istetii de la marketing. E o chestie, ce mai!

    00
  22. Aici majoritatea supermarketurilor iti ofera optiunea asta, si in plus iti mai si alegi la ce ora vrei sa ti le livreze.
    Motivele sunt multe: multi oameni lucreaza destul de departe de casa si pana ajung seara acasa nu mai au chef de nimic si poate nu vor sa-si strice weekendul intr-un supermarket de 3 hectare plin cu inca 10,000 de oameni.
    In Romania long commute-ul nu e foarte raspandit- oamenii fac scandal pentru un 10-20 de kilometri pana la marginea Bucurestiului. cand ai magazine in drum pe casa sau la parterul blocului poate nu ai nevoie. Dar daca faci commute 80 miles each way cum fac doi tipi din departamentul meu, cand ajungi acasa nu-ti mai arde de cumparaturi.

    Cu ridicatul de la magazin… nu stiu, depinde de client. Daca esti unul care poate vrea sa cumpere repede necesitatile dar sa mai si bananaie nitel printre rafturi fara sa impinga un trolley de 30 de kilograme, poate merge.

    00
  23. #1. Nu vor fi cozi pentru ca fiecarui client ii va fi alocata o ora (de comun acord cu cumparatorul) in care se poate duce si ridica pachetul respectiv. Intrarea in spatiul destinat ridicarii pachetelor se face pe baza unui cod emis in momentul plasarii comenzii. Nu ai cod valabil nu intri.

    #2 Logica este ca nu mai pierzi vremea prin magazin ci doar te duci si ridici pachetul in drum spre casa, serviciu, soacra etc.

    Referitor la alte probleme ridicate in comentarii:
    – produsele vor fi toate proaspete (va exista chiar si camera frigorifica pentru mentinerea lor in asteptarea clientului).
    – „Strangerea” produselor se va face cu cateva minute inainte sa vina cumparatorul (vezi #1).
    – toate produsele vor fi alese astfel incat termenul de garantie sa nu fie depasit in urmatoarele cateva zile (in functie de tipul de produs desigur);
    – daca ai comandat un produs si acesta nu se mai gaseste in stoc ti se va da in schimb un produs calitativ superior.
    – plata se face direct la masina, in spatiul destinat livrarii atat cash cat si card.
    – sistemul este deja implementat in Franta unde functioneaza cu succes.

    Stiu toate astea pentru ca am fost implicat in proiect, nu direct dar am asistat la discutiile privind logistica si modul in care se va desfasura operatiunea.

    00
  24. @vali am senzatia ca tot nu ai inteles diferenta intre cum e implementat sistemul de reciclare in Romania si cum e in alte tari. Da In Germania primesti 25centi minim cand duci sticla inapoi, dar banii aia deja i-ai platit odata la casa cand ai cumparat sticla. In Romania ti se ofera aia 5-6 bani sau cat or fi, dar aia (repet cel putin in teorie)vin din buzunarul comerciantului, fiindca tu cand ai cumparat sticla nu ai platit garantie… de aia e asa putin… Cand vor introduce si la noi garantia pe sticla atunci probabil va fi ceva mai mare tocmai ca sa stimuleze omul sa returneze sticla si sa isi ia banii inapoi. Pana atunci pentru unii ar trebui sa fie mana cereasca fiindca neavand alta ocupatie tot poti face bani din asta macar de o paine… in Danemarca e poplara metoda asta de supravietuire si vezi lumea umbland fara rusine in tomberoane, parcuri, la concerte cu sacii dupa ei strangand sticle cu simbolul ala special ca sa poate sa le recicleze. In Romania nici cand ni se da ocazia sa facem bani „moca” sa-i zicem nu ne convine… ca e prea putin…

    00
  25. exista si functioneaza in brasov pentru magazinul de la subsolul Star. poti sa le ridici tu sau ti le aduc ei acasa intr-o cutie de lemn (pe care o returnezi la alta comanda)

    preturile sunt similare cu cele din magazin

    00
  26. @Marian S : la punctul unu te inseli. Iti ia o ora doua sa umbli prin magazin. Daca ai deja lista de cumparaturi salvata, iti ia 5 minute sa o comanzi din nou. Si daca o iei de la zero tot economisesti o caruta de timp fata de bantuitul prin magazin.

    00
  27. @ AMLia: hai la un „shopping„ la Cora, sa vedem cine are dreptate!!! :roll: Prefer Cora Pantelimon, dar nu refuz nimic. :oops:

    00
  28. Eu zic ca succesul va depinde de 2 chestiuni:
    – rapiditatea ridicarii coletului, logistica din spate
    – numarul de produse listate pe site

    Pentru maica’mea de exemplu ar fi super sa isi faca tot cosul de acasa vinerea si sambata sa ne ducem doar sa luam sacosele pline sau coletul. O sesiune de asistat pe maica’mea la cumparaturi dureaza 2-3 ore, in care as putea fi acasa citind o carte sau killarind la reapers in ME3.

    00
  29. Buna aia cu eticheta :))

    00
  30. Și uite așa scapă Cora de produsele în prag de expirare!

    00
  31. La raft e deja aplicat FIFO :)

    Ideea e excelenta, ba chiar ar fi minunat daca iti poti configura comenzi recurente, eventual platite direct online si livrate acasa la o ora anume.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.