O confirmare vizavi de autostrăzi și porturi

Daniel Anghel, de la PriceWaterhouseCoopers, explică pe la minutul 14 ce spuneam în ultimii doi ani și ce sper ca Hostiuc și alții să bage la cap: autostrăzile se fac pentru transportul de bunuri și o autostradă de la Constanța la Nădlac sau la Borș ar însemna un mare avantaj al României, în condițiile în care este mai ieftin să descarci vaporul la Constanța, să duci materia primă la Buzău sau la Sibiu, să o prelucrezi acolo cu cea mai ieftină forță de muncă din Europa, sa o urci în TIR și să o duci în Vest. În loc să o descarci în cel mai scump port din Europa (Rotterdam), să o duci la Buzău, că vesticii nu vor să se mânjească pe mâini cu muncă ieftină și prost plătită, să o prelucrezi și să o întorci în Vest.

Dar e atât de greu să îi scoți din cap românului că europenii ne împing să facem autostrăzi (și) pentru binele nostru…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. Din pacate maretii conducatori au alte pareri . „Ceea ce finanteaza UE nu coincide cu interesul national al unei tari. Daca ma intrebati pe mine, Autostrada Transilvania este foarte importanta pentru Romania, nu foarte importanta pentru UE. Comarnic – Brasov, Craiova – Pitesti, nu foarte importante pentru UE, extrem de importante pentru Romania” – Dan Sova.

    00
  2. „Ceea ce finanteaza UE nu coincide cu interesul familiei sova. Asa ca prefer proiecte gen bechtel si rosia montana, in care negociez cu mamica despagubiri si parandarat. Cum? Ce conflict de interese?” Danila Prepeleac

    L-am pus si pe asta pe lista de „I want to see in jail” alaturi de basescu, tariceanu, videanu, ponta, udrea, eba, blejnar, barbu etc, plus toata gasca care au transformat padurile din covasna si harghita intr-o stepa a la Mongolia.

    00
  3. @gecko
    Daca vedeam la inceput ca era citat din replicile nemuritoare ale lui Dan Sova nu citeam de la bun inceput.
    Mare dreptate ai, idiotii astia or sa construiasca ditai autostrada de miliarde de euro ca sa mearga smecherii cu x6 la predeal odata pe luna, si sa ajunga mai repede cu jumatate de ora.

    Eu vad rostul Comarnic – Brasov doar daca o legea cu coridorul Nadlac, Deva, Sibiu, care e pe jumatate gata.

    00
  4. autostrazi si alte marafeturi din astea grandioase se fac cu oameni pregatiti, oameni cu studii, oameni care-si fac treaba pentru care au fost pusi acolo.

    de 23 de ani pe la guvern si in institutiile de stat se plimba numai oameni pusi pe spranceana politica total atehnici.

    aia ce supravietuiesc schimbarilor de putere (singurii care ar avea sanse sa evolueze) devin specialisti in spagi si smecherii, ca deh… numai asa supravietuiesti unei schimbari de regim.

    cine dreaq sa faca autostrada in afara de companii private?

    dar acum. ce companie privata serioasa se incurca cu aia pe care i-am descris mai sus. numai companiile dubioase deh.

    lantul slabiciunilor.

    00
  5. Banii din rovignetele si din accizele de la benzina din ultimii ani s-au evaporat, asa se vor evapora si cei viitori, iar noi vom continua sa facem autostrazi in Romanica la un pret de doua sau de trei ori mai mare decat normal. Da, autostrazile sunt vitale pentru o economie, daca am fi avut autostrazi in perioada „boom-ului economic” am fi putut atrage mai multe investitii straine, acum acei investitori pierduti nu se vor mai gandi a doua oara la Romania, in schimb ne putem reorienta, fara doar si poate, Romania nu va avea decat de castigat daca va beneficia de cat mai multe autostrazi, cu singura conditie ca acestea sa fie construite pe bani putini, dar vorba aia: suntem prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine.

    00
  6. diferenta e -imho- ca Daniel Anghel explica pe bani multi ce ziceai tu pe blog

    00
  7. @manu144x Comarnic – Brasov nu are nici un sens dpdv european. Daca te uiti pe o harta si tragi o linie de la Istambul ( trafic rutier dinspre Asia) sau Bucuresti ( Constanta – el cheapo port al UE) catre Budapesta ( Budapesta – Viena e singura autostrada la care ne leaga de Europe de Vest ) vei observa ca drumurile trec pe Valea Oltului / Timis-Cerna. Adica traseul celor 2 autostrazi (A1/A6) care nu sunt prioritatea noastra.

    00
  8. Tu nu intelegi un lucru – hostiuc zicea ca bucuresti-ploiesti e paralela cu dn1. de ce zicea acest lucru? pentru ca e prima autostrada construita paralel cu un drum national cu doua benzi pe sens . in plus, tot spre ploiesti mai avem si un dn1a pentru camioane. deci in total avem spre ploiesti 5 sau chiar 6 benzi de trafic. chiar era necesara bucuresti-ploiesti cand bucurestiul nu are o centura care sa preia traficul?? chiar era necesara autostrada asta cand traficul nu a scazut aproape deloc pe dn1? chiar era necesara autostrada asta cand inca nu este terminat tronsonul nadlac-arad? tu chiar nu gandesti deloc??? chiar in halul asta te-au platit aia sa reciti aceleasi poezii??? pai faci ma autostrada de la bucuresti la ploiesti dar cand ai de la ploiesti la brasov!! pai tu gandesti ma cand scrii? au facut autostrada asta si astia nu au cum sa-i faca o conexiune decenta cu bucurestiul! tu gandesti ma ? te-ai uitat ma pe vreo harta? sa vezi cum intra autostrada a3 in bucuresti? nu te-ai uitat ca nu vrei sa gandesti

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.