Jurnalism: CNET şi CBS

topor

Nişte neni lansează un DVR care permite sărirea peste reclame. Toate trusturile media americane (ABC, CBS, NBC…) îi dau în judecată. Pentru că unii dintre ei deţin şi siteuri unde acest DVR era ridicat în slăvi, lucrurile se complică un pic. CBS, patronii cnet.com, le interzic acestora să mai scrie despre DVR până nu termină procesul cu ei.

Jurnaliştii CNET tac ca mortu-n păpuşoi. Sar alţii să îi apere. Partea cea mai amuzantă e alta: CNET a fost cumpărat pentru 1,8 miliarde dolari în 2008. CBS practic se cacă acum pe banii daţi, că în America independenţa jurnalistică e luată mai în serios decât e luată pe la noi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

7 comentarii

  1. da, pentru ca solutia e sa interzicem

  2. Foarte tare. Sunt curios cum se va termina. Asa ar trebuii sa ii dea in judecata si pe cei care fac pop-up blockere.

    00
  3. Ai un link ceva cu DVR-u’ asta, te rog?

    00
  4. Prin 1985 Carl Sagan in romanul Contact avea un personaj care inventase acest tip de DVR care oprea reclamele si tot la fel televiziunile l-au dat in judecata pentru ca le bloca publicitatea.
    Tipul in schimb a dorit sa isi faca reclama la acest aparat si bineinteles ca televiziunile il refuzasera si el a dat in judecata televiziunile pentru lipsa de informare a publicului si castigase.

    00
  5. Zoso, tu ai lucrat prin media românească. Cred că e la fel ca la ăştia, nu te lasă să scrii despre lucrurile care lovesc în politicile companiei., nu-i aşa? E ca şi cum ai putea să strigi „Sus Băsescu!” în studioul lui Gâdea sau al lui Badea.
    Acum să fim corecţi până la capăt, CBS îşi trage o bună parte din venituri din reclame. I-a speriat un pic ideea acelui DVR şi era stupid din partea lor să facă reclamă la un device care face skip la reclame pe TV. Au greşit din punct de vedere al eticii jurnalistice cu cenzurarea articolului dar întreb: mai există etică jurnalistică?

    00
  6. Incurcate sunt caile reclamelor …

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube