Clima mașinii: “auto”

Nu știu voi, dar eu țin clima mașinii numai pe Auto. Nu mi-am dat seama că ar fi ceva ciudat până când nu s-a urcat tata în mașină și a început să umble pe la butoane, să dea el ventilatorul mai tare. Că daca dai ventilatorul mai tare se face rece mai repede. Eu am citit în manual că setezi temperatura și el împinge aer până când în toată mașina se face temperatura specificată. După care reduce din turații, dar menține aceeași temperatură. Eu credeam că așa se face.

clima-auto

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Evident Auto, dar la 22 de grade. Asa e si in cartea masinii si, da, la inceput merge ventilatorul la o turatie mai mare ca apoi sa o reduca corespunzator.

    00
  2. Taica-tu a iesit din parnaie? Sau macar zi-ne cum ai intrat cu masina la vorbitor.

    00
  3. Eu la seria 1 o tin aproape tot timpul pe Auto, dar am si un buton de „Max Cold”, pentru zilele fierbinti de vara cand se doreste frig instant la turatie maxima. Probabil pe Auto software-ul sistemului face un compromis intre zgomot si viteza cu care ajunge la temperatura setata, si probabil software-ul variaza de la masina la masina.

    TL;DR: si la bmw merge tinuta pe Auto aproape tot timpul.

    00
  4. Auto face cum zici tu.

    Eu nu folosesc această setare tocmai pentru că mi se pare prea agresivă la început. Bagă aer la putere mare, vâjâie toată mașina, e zgomot mult. Așa că-l dau manual pe prima sau a doua turație și îndur câteva secunde în plus de căldură, dar nu mă simt ca într-un uragan.

    00
  5. La taica-tu ii place „la racoare” :)

    00
  6. Macar ai fost perseverent si ai reusit. Spune-i sa nu mai ia mita ca apoi iar va trebui sa-si ceara scuze Realitatea.

    00
  7. Mofo,mi-ai luat-o inainte :

    00
  8. Nu-mi place auto in zilele toride de vara, face zgomot.

    00
  9. Pe AUTO tin si eu. Eventual dau pe direct pe recirculare cand ma sui in masina ca sa se faca rece mai repede.

    00
  10. La mine, iarna-vara sta pe 22 de grade. Iarna inchid gurile din fata si las numai pe la parbriz, iar vara gurile din fata sunt indreptate spre plafon, ca sa goneasca de acolo aerul cald, care se ridica datorita unor reguli de fizica elementara.
    Ca un pont, inchide aerul seara inainte sa opresti motorul.

    00
  11. E adevarat ca se face mai repede dar tot trebuie sa mai umbli odata la el sa mai scazi din turatii. La Opel Astra face la fel pe auto…baga mai tare la inceput si scade din turatii cand ajunge la temp dorita
    Vezi daca mai ai o optiune ascunsa. La mine are o setare: Automatic blower(low, medium, high).. bate aer tare dar mai caldut sau mai incet dar mai rece

    00
  12. Bine ca nu o inchizi complet cand iesi din masina…am vazut macar 3 cazuri. Probabil ca ‘se consuma’ daca ramane pornita peste noapte. Si in nici un caz nu era pe auto cand mergea, era data ba cald ba rece la maxim… cum sa o lasi pe auto…

    00
  13. Peugeot 308: tot timpul pe Auto, face exact ce zice zoso, se descurcă el singur.
    O chestie interestantă este că iarna dacă este pe auto, aşteaptă să se încălzească instalaţia 2-3 minute, apoi începe să bage la maxim caldură. A fost o revelaţie pentru mine, iniţial credeam că e stricată, dar e foarte bine gândită pentru că nu-ţi suflă aer rece în maşină degeaba dacă instalaţia nu poate produce căldură încă.

    00
  14. Tot prima sau a doua treapta o folosesc si eu, nu prea folosesc setarea auto ca ma ia durerea de cap daca e prea cald afara.

    00
  15. AUTO tot timpul, setata la 21 de grade. Imi place ca daca e pe auto, la inceput sufla pe gurile alea de aer orientate spre mine, apoi dupa ce temperatura ajunge la 21 de grade, pe langa faptul ca scade din turatii, sufla mai mult spre parbriz, nu-mi mai bate direct in fata.

    00
  16. Auto. Dar la cald, deschizi geamurile, toate, si asa pleci de pe loc. Dupa 2-3 minute le inchizi, si instalatia de clima deja e la temperatura de efcienta.
    Dezavantajul auto e ca trebuie sa fii atent sa nu ai flux de aer direct pe tine. Asta pt ca in viitor sa nu te tratezi de reumatism sau artrite, etc.

    00
  17. E simplu , la mine la Bentley , merge perfect pe auto . Se racoreste repede si placut . Iarna e mai problematic , cand plec din fata blocului , pana se incalzaste . Dar daca am pus un carton in fata la radiator e perfect .
    Acum un prieten care avea probleme vara si-a comandat cabrio dar cum bentleyul nu a livrat la timp si-a facut din cel existent cabrio , cu ajutorul trenului.

    00
  18. Eu folosesc o metoda un pic diferita, metoda ce implica un pic de timp pierdut, dar, cred eu, e eficienta (aplicabila atunci cand masina a stat in soare, in majoritatea celorlalte cazuri functioneaza direct setarea auto).

    Inainte de plecare o las cateva minute cu toate usile deschise si clima pe auto la temperatura minima. Usile deschise permit aerului excesiv de cald (si a vaporilor usor toxici emisi de catre plasticul supraincalzit din interior) sa iasa afara (efectul ventilatiei puternice si a „curentului” natural). Dupa aerisire inchid usile si o mai las asa cateva minute – faza racorire rapida. Intru in masina si plec la drum, initial setez temperatura la 26-27 grade si o scad din cand in cand pana ajung la tempratura dorita, de obicei 23-24 de grade. Stiu ca sunt multe persoane care prefera sa seteze o temperatura mult mai mica (gen 20-21 de grade, am vazut chiar si cazuri in care o tineau non-stop pe 16), dar, din punct de vedere medical, e indicat ca diferenta dintre temperatura exterioara si cea interioara sa nu depaseasca 5 grade – eu „gasesc” acceptabila o diferenta de pana in 10 grade.

    00
  19. pe manual treapta 2. da nu pentru zgomot ci pentru că n-am auto :P

    00
  20. Auto mai mereu. Pentru ca nu iti sufla in fata tot timpul. Cum spune si @Dan, mai mult spre parbriz dupa ce ajunge la un echilibru.

    00
  21. Eu o folosesc la putere minima (o liniutza) si temperatura minima – curentul de aer generat este relativ lent dar este foarte rece.

    00
  22. Auto….dar e o optiune pt ventilatie pe care o setez cu -2 fata de ce isi doreste softul. Cand pornesc nu mai decoleaza avionul :-)

    00
  23. @Catalin Bine ca nu demontezi 2 roti sa se incline masina intr-o parte pentru a se scurge mai usor afara aerul viciat de „vaporii usor toxici emisi de catre plasticul supraincalzit”.

    01
  24. Cei ce umbla la ventilatie, o seteaza defapt sa bage debit mare de aer indiferent daca a ajuns la temereatura setata pe display.
    De aceea e bine sa fie data pe Auto, a atins temeperatura setata, incepe „circuitul”

    00
  25. Corect tot ce ai spus, mai puțin faptul că ”face în mașină temperatura setată”.
    Când e pe 22, nu înseamnă că face 22 grade celsius în mașină, ci pur și simplu 22-ul se raportează la temperatura de afară. La mașina mea, am posibilitatea să văd cât am în mașină, iar când afară sunt 34grade, el o menține constant la 26-27, când sunt 30grade o menține la 25-27. Când e iarnă și sunt grade cu minus, o ține la 18-20grade.
    Așadar, așa cum scrie în manual, acel 22 înseamnă setarea standard, temperatura optimă.

    00
  26. Offtopic, dar chiar sunt curios de ce am luat 11 negatives la comment.

    00
  27. NOU
    #28

    Tu stii cat consuma bmw-u meu din 87? Daca dau drumu la ac saracesc. Am cumparat un invertor d-ala de bricheta si un ventilator si gata am rezolvat. De fapt ac-u nici nu cred ca mai merge ca e 50 de roni freonu si nu mai am bani de seminte…

    00
  28. Ba Tolo, tu ai Bentley si tot la bloc stai vere?!?! :)))

    00
  29. S-a ‘liberat tac-tu!? Să moară nepoțelele mele dacă știam!

    00
  30. Mai baieti de ce radeti de mine ca stau la bloc ? Da pretenii mei cu Bentley , Joe din drumul taberei , care o tinea pe EBA un timp si Alexandru Faur ,care a cumparat creditul lui Udrea de 3 mil si e vinzator la un magazin de toale …unde credeti ca stau ???

    00
  31. Nu o tin niciodata pe AUTO. Daca masina a stat in soare, sufla la maxim pe mine, face zgomot de avion in decolare si oricum nu raceste mai repede. Pun pe Max. A/C si ventilatia la minim, directionata pe parbriz. Primele 2-3 minute rulez cu toate geamurile deschise, apoi le inchid.

    Din punctul meu de vedere clima automata e un moft.

    00
  32. Vali, trebuie sa iti spun(desi poate ca pentru tine nu e o noutate), ca ai niste cititori cretini.
    De exemplu ala care te intreaba, complet oftopic si mizerabil, daca „tac-tu a iesit din parnaie”, primeste o suta si ceva de aprecieri pozitive. Asta in timp ce altul(wave), care da niste relatii pertinente si la subiect, are comentariul ascuns din cauza votarilor negative.
    Cu alte cuvinte, mizeria ramane la suprafata. Cam ca in societate.

    00
  33. ^^ 130 lei constatarea, curatarea instalatiei si incarcarea cu freon la un Opel Astra GTC

    00
  34. De 2 ori am folosit auto de când am mașină, si de fiecare data s-a jucat prietena la butoane. Nu suport vijelia ce pornește pe auto. Pun manual tot timpul la 22 si nivelul 2/6 ca putere. Face treaba perfect. Si nu spre față ci spre parbriz si geamuri laterale.

    00
  35. Nu e?

    Noroc cu thor ca altfel muream prost :(

    00
  36. la skoda sunt 2 tipuri de auto, low si high. Vijeliile sunt doar pe modul high.
    Dar sunt curios cum dracu iesiti voi de la 20 in masina la 34 afara ?

    00
  37. Taica-tau se pricepe cand e vorba de „racoare”.

    00
  38. @claudiu pai simplu bre. Cu sinuzita :) si dureri de cap si greata cu ameteli.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.