CFR vs. microbuze

Există o firmă, CDY sau C&Y, care face bani buni din transportul de persoane între oraşe. Au Oradea-Timişoara, Braşov-Bucureşti şi probabil şi alte rute.

În condiţii normale, oamenii n-ar avea ce mânca. Cum pot ei transporta mai repede decât trenul, care are drumul lui neîntrerupt? Asta nu reuşesc să înţeleg. Teoretic, ar trebui să suportăm mizeria, jegul şi suedejii din tren pentru că ajungem mai repede. Numai că, ale naibii trenuri, ajung mai târziu decât microbuzele!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

30 comentarii

  1. Pai ala opreste de 3-4 ori. Si merge cu 100-110km/h. Trenul abia prinde 60 km/h la vale…

    00
  2. Primul motiv ar fi ceea ce a zis Bloghita, iar al doilea motiv e ca sunt particulari, adica au sefi care au interes sa isi conduca afacerea in comparatie cu CFR, care e al statului, adica al nimanui si toti incearca sa-l mulga.

    00
  3. Ei transporta mai rapid si mai nesigur fiind posibil sa faca un accident oricand, de asta sunt si atat de multe dezastre cu microbuze. Dar mai e si o a doua varianta, aceea ca trenurile noastre sunt prea incete.

    00
  4. Nu numai ca transporta mai repede, dar au si un orar mai flexibil. De exemplu prima cursa inspre Brasov e la 05:15, si ajunge in Sinaia la 7:30, cred. Foarte mistoux cand ai chef de o zi de batut muntii.
    G.

    00
  5. Pai, ca sa-ti faci o idee am fost cu masina de la Bucuresti la Timisoara si am facut vreo 9 ore (timp in care am oprit de vreo 2-3 ori fapt ce a adaugat la timpul nostru cam o ora) si am mers aproape regulamentar…
    La intoarcere, cu trenul am facut 7 ore si 45 minute + 45 minute intarziere.
    Problema nu e la trenuri ci la infrastructura care e aceeasi de cand bunica era fata mare…

    00
  6. romanului ii place adrenalina si suedejia, de-aia merge cu titicaru din timisoara pana la husi, de ex (nu stiu cum se cheama firma, da are traseu asta)

    00
  7. cativa ani, pe ruta iasi-braila, nu a existat o cursa cfr decenta si am folosit la greu serviciile unei astfel de firme. facea cam 5h in cap din care 30min era o pauza de pipi/caca/papa la o mizerie de motel sau ce dracu era. cu trenul faceam decat minim 10h si schimbam de 2 ori (Tecuci si Barbosi). in functie de imbecilitatea soferului puteam sa ajung OK, puteam sa fiu un sac de cartofi sau sa nu ajung deloc. am avut noroc si am prins doar de 3-4 ori „locuri in picioare”. astfel de servicii pot fi o solutie doar in cazuri extreme.

    00
  8. C&I se cheama. CDY e numarul de inmatriculare. Au sediu pe undeva pe Ritmului, parca, daca imi amintesc bine. Au numa’ soferi cretini, dementi… In fine, conduc aia prin Bucuresti de parca ar avea patru benzi goale numai ale lor.

    00
  9. In textul de mai sus, te rog să înlocuieşti cuvântul „suedejii” cu „ungurii” sau „evreii”

    00
  10. A.dragos – da, CFR-ul n-a mai facut un accident de …. Accidente se intampla pe orice ruta. Mai cade si cate un avion, mai zboara un tren de pe sine, mai rupe unul microbuzul intr-un tir.

    Magus, imi cer scuze ca te corectez, dar ma ucide faza asta cu decat. E probabil „cu trenul NU faceam decat minim 10h” … io asa am invatat. E adevarat ca s-a mai schimbat DOOM-ul, naiba stie.

    CFR-ul pentru mine este inexistent. In 12 ani am fost de 2 ori. Prima data am facut drumul sibiu-timisoara in 6 ore pe -20 de grade (s-a stricat incalzierea in tot trenul). A doua oara am facut cele 8 ore pana in Bucuresti in 12.

    Autocarele sunt iar pe lista neagra dupa ce Atlassib m-a dus in Munchen in 24 de ore, in loc de 17 cat era stabilit. Nici acum nu mi-am recuperat banii de „intors”. Am renuntat la ei si am venit cu avionul. Deci 2 solutii iaste: avion sau caruta personala. Macar daca intarzii cu masinuta, stiu de ce.

  11. CFR-ul este de 3 ori mai scump!!!

    00
  12. Pe unele rute, cu trenul esti in avantaj, dar ca tot e vorba de trenuri, de CFR bla, bla … de ce mama ma-sii nu se face CEVA ca toaletele dintransele sa fie mai decente? Ca barbat de pisat o mai faci cumva dar pt. femei le-o batut sfantu’! Pe langa putoarea si mizeria pe care o stim cu totii, se mai intampla sa nu ai nici parte de lumina asadar pisa-te cu usa deschisa :) … asta e una si a doua, de ce pusca mea pe majoritatea trenurilor noastre tre’ sa fie ori prea cald ori prea frig?

    00
  13. CFR-ul este lasat sa moara intentionat

    00
  14. Nu-s de acord. Intre Ploiesti si Bucuresti trenul e intotdeauna solutia optima. Cu masina/microbuzul risti sa faci chiar si 2h pe DN1 (cu trenul e undeva la 40-45′).

    00
  15. Total gresit. Craiova-Bucuresti. Cu trenul (Rapid), indiferent de anotimp, ajung in 3 ore. Cu firma alora, in cca 4 jumatate. Au marit pretul la nesimtire, inca se transporta oameni nevoiti sa stea pe culoar, inca li se cere pasagerilor de pe scaune sa traga perdelele,pentru ca pasagerii ilegali ce stau in picioare sa nu fie vazuti de politisti,la un eventual control. Cand ai si ‘norocul’ sa calatoresti in microbuz cu suedeji, muuulti suedeji, deja regreti clipa in care ai optat pentru firma mamii lor. Daca vrei sa trimiti un pachet (a nu se intelege ca expediezi juma` din lucrurile din casa,neaaah,poate fi vorba si de o simpla carte,de o simpla foaie ) ti se cere 10 ron. Minim. Sa-i ia naiba ! Mai bine cu CFR-ul

    00
  16. Motivul pentru care exista si vor exista astfel de firme intotdeauna indiferent de evolutia CFR-ului este ca au curse dese cu calatori putini. Simpa Trans parca face Constanta-Bucuresti la fiecare 45 minute. Lor insa le convine daca fac cursa si cu 10 calatori. CFR-ul nu poate urni trenuri pentru fiecare 10 calatori.
    Calculul pentru microbuze ar fi cam asa:
    10 calatori x 50 ron = 500 ron
    – 200 ron motorina = 300 ron
    – 25 ron salariu sofer (considerand salariu 10 mil => ~50ron/zi, si banuiesc ca fac o cursa dus una intors pe zi) = 275 ron / cursa profit.
    Asta pe cazul de numar destul de mic de calatori, de regula circula cu mai mult de 10.

    00
  17. asa este si pe ruta bucuresti constanta (pentru 15ron economisesti 2h, macar poti sa dormi linistit in autobuz..).

    00
  18. @Tibi: ungurii si evreii se spala. suedejii nu.

    Initial am scris majoritatea suedejilor nu, dar majoritate inseamna jumatate + 1. In cazul suedejilor care merg cu trenul, 1 dintr-o suta stie ce e ala sapun si 1 dintr-o mie il si foloseste.

    N-am nimic cu suedejii, ungurii, evreii, japonezii, egiptenii sau peruanii. E vorba despre OAMENI, SAPUN si APA.

    00
  19. @geo atreides: misteaux, atreides, misteaux! nu mistoux. până și’un harkonnen știe asta. :)

    00
  20. Daca nu se remediaza problema trenurilor o sa se duce dracului CFR-ul… eu am stat, iarna trecuta, o ora la 1 km de metrii de Gara de Nord, s-a oprit trenul si nimeni nu ne zicea nimic… plus o alta ora intarziere pe traseu… si chinezii isi cer scuze pentru cateva secunde intarziere pe an…

    00
  21. CFR este sabotat intentionat prin subfinantare. Trenu merge pe niste sine, care trebuiesc platite si intretinute de stat!

    scopu? privatizarea.! Nu ar fi existat tara care sa cumpere un CFR cum era cel lasat de Ceausescu. Cea mai mare retea din Europa! 2h15 pana la mare cu Acc

    Insa e facut sa ajunga in pierderi, ca sa-l ia eftin cine trebuie, si apoi o sa se bage bani si in sine! ca si chestie, vezi cine sunt directorii companiilor private feroviare! S-a inceput privatizarea pe liniile chipurile ne-interoperabile. O sa se treaca si la magistrale. Intai Sibiu-Brasov unde e podu cazut, si Bucuresti Giurgiu, si la urma restu!

    00
  22. Problema cu microbuzele sunt soferii, cand o sa mergi noaptea, iarna pe ninsoare abundenta cu un sofer care o arde cu 120 km/h nu o sa-ti mai vina sa te urci a 2-a oara in microbuz si alegi trenul asa mizerabil si intarziat.

    00
  23. C&Y sunt niste idioti. Soferii sunt la fel de educati ca suedejii din tren, sa nu mai vorbim de gigeii care reprezinta firma in autogarile din Craiova, Timisoara si Bucuresti. Prefer oricand CFR in defavoarea C&Y.

    00
  24. aceiasi firma are licenta si in judetul Ilfov. sunt o gramada de maxi-taxi in ilfov,de exemplu si la mine in comuna.

    00
  25. Bucuresti – Tulcea, 300 km, 7 h 30. 30 min intarziere. Trenul nu opreste decat la Fetesti putin mai mult, restul sunt opriri ca sa treaca alte trenuri. Caile ferate sunt prea aglomerate, de aia si orarele astea turbate.

    00
  26. O singura data am fost cu astia de la C&I pe ruta Bistrita-Baia Mare,dar cred ca mi-am spus de 100 de ori Tatal Nostru si de inca 99 mi-am vazut toata viata intr-o secunda, la cum conducea acel sofer,Un tip care statea langa mine si din intamplare avea si o casca de motociclist la el si-a pus-o in cap in caz de Doamne Ajuta.Si toate astea pe langa faptu ca in microbuzele alea infecte stai ca naiba si dupa cateva ore de drum mai tre sa platesti si un masaj sa iti indrepti coloana.
    Prefer trenul in defavoarea microbuzelor.(Mai poti trage si cate o tigara:)) )

    00
  27. In tren mai faci un pishu, mai bagi o tigara la buda…

    00
  28. Bah, n-aveti voi sange-n instalatzie, bah! Ei conduce cum treb’e, bah!

    „Va grabiti sau nu, ca io n-am timp de plimbare”, chestie spusa pe o ninsoare ca-n povesti, pe centura Ploiestiului, aia nereparata.

    Am auzit si-un „Dvs. nu stiti cu cine ati plecat la drum. Stati, doamna, linistita si tineti-va bine!”

    Au sediul langa Camera de Comert, plecarile sunt de pe Ritmului.

    Un pont: au „ghicitori de radare” bune. Daca sunteti cu masina, calcati-o dupa ei. Nu veti plati amenda! ;)

    00
  29. Au limitatoare de viteza, sau cell putin aveau si nu o puteau calca cu mai mult de 90.Si au tresee prin aproape juma din tara.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube