Ceva mișto: doar o mașină

Clipul ăsta e foarte mișto dintr-un motiv pe care noi românii îl refuzăm: omul și-a cumpărat ceva ce voia, știa ce cumpără, și nu regretă. În asta constă succesul Dacia în Europa: mașină cât mai simplă, cu cât mai puține opțiuni nenecesare și cât mai ieftină. Da, farurile cu led sunt mișto, dar nu sunt necesare. Da, sistem audio surround cu 12 boxe ar fi plăcut, dar nu toți caută așa ceva,
majoritatea ascultăm radio.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. La o adica daca Dacia pune doar o roata pe fata, normal pe mijloc, nu iese mai ieftin?

    00
  2. Or sa traga frustratii la articolul asta cum trage musca la… cac… miere :D

    00
    • De asta nu putem avea lucruri frumoase, pentru ca oricine care-i din afara bulei noastre trebuie sa fie frustrat… pai uita-te la video inca odata, ca explica ala ca al prost cum sta treaba.

      00
    • E ok sa nu vrei Logan. Poate simti nevoia de ceva mai puternic, siguranta mai mare, ceva mai frumos, esti pasionat de o anumita marca etc. Fiecare masina are cumparatorul ei.
      Frustratii de care vorbesc sunt aia care incep cu „De banii aia imi iau passat/Seria 5/A6 adus din Germania”, „Daca.Ai.Bani.Ia-ti.Alta”,”Doar ruptii in cur isi iau logan”,”Vreau sa pot sa fac o depasire”, „Cum sa dai banii pe asa ceva?” etc.

      00
    • Bă, frate, la ce salarii plătește Renault, în comparație cu competitorii ei, Daciile sunt enorm de scumpe.

      00
  3. Ar trebui sa iti cumperi masina pe care tio permiti sa o intretii corespunzator. De ce naiba mi-as lua Bmw daca n-am bani sa-i schimb farul ala ars,fiindca costa 3000 de lei?
    Nu mai bine iau o masina la care piesele nu costa o mana si un picior? Dar deh, asa numita face culture din comunism moare greu.

    00
  4. A ajuns bunul simț să fie ceva extraordinar! Din fericire, mai sunt oameni care pot să arate asta! Întâmplator e britanic…

    00
    • La fel si in Italia, am fost o saptamana la Verona si nu m-as mai fi intors. Toata lumea cu bun simt, zambitoare, amabila, masini micute dar noi si foarte curate.

      00
    • Întâmplător e britanic… și absolut întâmplător e un clip de pe un site auto.

      00
  5. Posesor de Logan 2010. E diferența dintre un bisturiu și o bâtă. Dar merge și cam atât. Abuz, cârjă, cărat, băgat pe toate coclaurile.
    Ieftin de întreținut, ieftin de reparat, banală și reparabilă cam peste tot.
    Senzori de parcare i-am pus, casetofon cu bluetooth și un suport de telefon.
    De restul nu e nevoie.
    Piese și consumabile la intervale regulate.
    De atât e nevoie. Comfort nu există, dar și prețul e pe măsură.
    Pentru restul există alți producători.

    00
    • Confortul se poate imbunatati cu niste scaunde de provenienta Renault (Megane, Laguna, etc.) din dezmembrari, care nu cred sa fie prea scumpe.

      00
    • zarax, mai un scaun din dezmembrari, un empetrei player mai misto, un tiuning si un plin, si ai dublat valoarea troacei. Loganul este excelent pentru firma, de hamalit. Am avut trei, doua MCV si un VAN, modelul vechi, sunt ca si Duncan MacLeod, nemuritoare. Se apropie de 700 kkm, fara mari probleme.

      00
  6. De banii astia iti cumperi Bmw Seria 5 sau Audi A6 din Germania… in 3, 2, 1….

    00
  7. La fix a picat postul asta. Ma bate gandu’ de ceva vreme sa-mi iau o Dacia Logan MCV. Noua, evident.
    Anyway, partea interesanta tine de preturi. Vedeti aceeasi motorizare si dotare dar pe siteuri diferite: Dacia.ro si Dacia.pl. Cum dracu sa fie masina asta MULT mai ieftina la polonezi ?
    Cel mai ieftin mcv la noi? 8400 euro. La polonezi e 7400. E vorba de versiune Acces.
    In cazul versiunii Laureate: 10500 vs 8800 euro.
    Sa nu mai vorbim de Dokker, Duster…etc, acolo sunt si mai mari diferentele intre romania si polonia.
    Noi sa fim sanatosi.

    00
    • Se poate achizitiona de acolo si inmatricula in Ro?

      00
    • În realitate, diferențele de prețuri sunt și mai mari deoarece TVA-ul în Polonia este 23%, față de 19% în România.

      00
    • Pai e simplu: polonezul nu vine sa o ia din Romania, o ia daca e la pretul corect la el acasa, altfel ia alta masina. Romanul o ia de nevoie, ca nu-si permite sa mearga in Polonia. Marketingul e sufletul comertului. Renault isi bate pwla de romani pentru ca-si permite. In orice alta tara in care exista concurenta, si-o fura imediat. Nu e nici o teorie a conspiratiei, e negru pe alb: preturile masinilor Dacia sunt mai mari in Romania decat in alte parti, unde au si transport inclus, care mai scade din profit.

      00
    • E la moda sa se aduca Duster din Pl, second.
      Unii aduc si lovite si le fac aci, ajung la vanzare bibelou :)).

      00
    • Polonejii are drumuri mai bune, asa ca masina ajunge mai repede din fabrica la ei , de asta au pretul mai bun :P

      00
    • diferența de preț este programul RABLA

      00
    • Nu stiu ce ai vazut tu, dar eu vad ca la polonezi Logan simplu Laureate e cu 500 de euro mai ieftin. In schimb, in Romania, Laureate nu se mai cumpara de ani de zile. De cand exista Prestige Plus. Adica o masina cam full. Si care e cu 100 de euro mai scump decat Laureate. Dar are tot pe ea. Deci raport pret calitate, un Prestige Plus din Romania tot sta mai bine decat un Laureate din Polonia. Daca stam sa comparam un MCV Prestige Plus de la noi are e 11650 cu un TechRoad de la Polonezi, care are doar o camera video pe spate, ce o poti lua pe Prestige cu 100 de euro, la polonezi e 12050 de euro. Deci 11750 in Romania, 12050 in Polonia. Inteleg ca ne place sa ne plangem de mila, dar hai sa facem un research pana la capat. Sigur ca exista diferenta de preturi si poate unele modele sunt mai scumpe acolo, altel mai ieftine. E piata diferita. Pretul e dat de cerere si oferta. Nu mai zic ca tu compari preturi de lista. Mergi la dealer si vezi ce reduceri primesti. Poate pretul de lista vine cu strategii de marketing diferite.

      00
  8. Cand Romania o sa aiba macar la jumate din avem acum, la nivel de morti pe sosele ( https://i.imgur.com/M8m0uUC.png ), nu mai zic de nivelul din UK ca ala este o utopie fara autostrazi, atunci o sa imi iau o Dacia, pana atunci no tks, vreau sa am sanse sa traiesc si fiecare isi pazeste pielea.

    Si daca am £ 10k aia sunt vreo 12k de euro si la banii aia, poate cu un mic adaos, cred am niste alternative decente cu 3-4 ani vechime, dar mai sigure.

    Un recenta din cluj – https://streamable.com/qdh0s – masina cu 10 ani + vs masina cu maxim 3-4 ani vechime. Oare o Dacia 2018 ce facea in cazul de fata ?

    00
    • Streamable ala nu e f relevant. Fiesta cu Sportage, 600 kg diferenta cred, unul frontal unul lateral. Sportage ar face bine să verifice dacă nu are ceva strâmb pe dedesubt. Fiesta și-a făcut treaba, dacă e spart plasticul e bine, înseamnă că a absorbit din energie.

      00
    • Nu ai doar daca cunosti sau ai noroc. Am tot cautat si am descoperit 2 chestii. Masinile in garantie, sub 5 ani cer de te ingrozesti. Dupa iesirea din garantie pretul scade brusc dar si riscurile de stricare si reparatie scumpa cresc mult.

      00
    • Razvan ia-ti alternativa decenta cu vechime 3-4 ani care a avut 3-4 daune totale reparate

      00
    • Ce comparatii tampite… Iti sugerez sa iti cumperi TAB.

      00
    • @Razvan Clipul ala cu accidentul din CJ e irelevant. Kia a lovit cu roata (mai mare, de SUV) in cealalta masina…

      00
  9. adevaru’ e ca ma cam speriasem de comoditatea cu care vorbea lumea pe aici de kodiaq-ul ala si de lejeritatea cu care dau 35k pe o masina. ( luata cu credit!). deja ma simt ca un sarac cand il vad pe cetin ca vrea casa ( nu suporta sa stea la bloc) de parca noi astia care stam suntem mai prosti…

    00
  10. Singurul motiv pentru care nu am luat in calcul Dacia la achizitia actualei masini erau stele de siguranta. Altfel as fi luat in calcul Sandero Stepeay sau Duster

    00
    • vezi ca stelele alea nu reprezinta (doar sansa) sa scapi in caz de accident
      au legatura babana si cu electronicele de asistenta/preventie care in cazul evenimentului de pe streamer au valoare 0 pt ala cu fiesta
      pt exemplu uita-te la euroncap.com la ignisu de 5 si respectiv 3 stele care au fix acelasi body / structura de rezistenta si cred ca si acelasi nr de airbag-uri

      00
    • @vasile99

      Intradevăr sistemele de siguranta suplimentare etc, cresc acele stele, care nu se referă strict la siguranța pasagerilor cât și a pietonilor etc.
      Ultima dată când am verificat, parcă maximul era de 4 stele la Dacia, pe Sandero.
      Sunt multe variabile la un accident, așa că prefer să fie cât mai sigură mașina. În alte țări unde traficul e oarecum mai disciplinat, iar participanții un pic mai conștienți mai e cum mai e.

      00
    • Stati ma un pic, adica siguranta celorlalti nu conteaza?Cu alte cuvinte, va doare la basca de restu, ce daca moare ala din masina lovita…

      00
    • @DBCooper pe scurt, da.

      00
    • @DBcooper
      Pe lung, la traficul din țară, pe primul loc pui siguranța ta. Plus că e în natura noastră ca mai întâi să ne protejăm pe noi, ahh da că unii participați la trafic(inclusiv pietoni) nu au acest instinct asta e, înainte să am grijă de prost, am grijă de mine.

      Tu când ți-ai luat mașină la ce te-ai gândit că e sigură pentru tine sau pentru mine, ca și participant la trafic?

      00
    • EuroINS sa traiasca

      00
  11. Imi place sistemul lor din UK asemanator unui leasing operational, iei masina o tii 1-2 ani pa next :)

    00
  12. Exact ce mi-am luat eu. O mașină excelenta la banii ăștia. Perfecta pentru familie.

    00
  13. Asta e un „review” marca buhnici, masina superba, dotari superbe, 10k euro, ce mai aproape ca le dau de pomana.

    Se pare ca s-a uitat niste maruntisuri, gen siguranta airbaguri si sisteme, rugina tabla si caroserie, cutie gandita prost, motor anemic si zgomotos, scaune de lemn, etc.

    00
  14. Asta a fost si mantra mea multa vreme, mi-am dat seama ca nu e ok pentru romania si trebuie sa ma gandesc si la siguranta. Am optat pentru ceva din Asia.

    00
  15. Cu siguranta cum sta? Ca pana la urma, mai ales cand ai familie si copii, cam la asta se reduce totul…

    00
  16. Nice try. Sa-mi iau logan. Sa faca ceilalti bullying prin trafic cu mine.
    Mai bine imi iau BMW sh. Sa surprind lumea cand semnalizez.

    00
  17. Am un logan de 1.5dci 90cp. Super masinuta. E varianta full. Ca dotari utile are asa: volan reglabil, scaun sofer reglabil si pe inaltime, cruise control sau cum kkt ii zice functiei aleia de setezi viteza, airbaguri frontale si laterale, camera video pe marsarier, comenzi pe volan, bluetooth, climatizare automata, navigatie (desi asta e asa si asa, trebuie facut update), senzori presiune roti, oglinzi laterale reglabile electric si incalzite, cotiera, leduri de zi,toate geamurile electrice (moftuleț). Masina are acum 13000 km. O am din mai 2019. Consum mediu 5.8 conf CB. Masina a mers cam 4000 km prin bucuresti,restul la drum lung in principal bucuresti-pitesti. A facut si buc-maramures de 2 ori. Pe autostrada merge in regim de 150 la ora cand este posibil. Inainte de asta am avut tot un logan aceiasi motorizare, aceleasi dotari. L-am dat la aproape 50000 km dupa 1 an si ceva. Masina impecabila fara nici o problema. Inainte de asta am avut tot un logan, acelasi motor. Nu avea navigatie, clima automata si video pe marsarier. Aia am dat-o la 60000 km dupa 1 an si ceva. Impecabila si asta.
    Cu nici una n-am avut nici o problema. Masina ieftina (asta de acum a fost putin sub 12.000 euro) si buna. Nu face suta in 4 sec, nu ajunge la 250 dar are dotarile minime utile. Ce mi-as dori ca dotare in plus ar fi scaune incalzite si airbaguri genunchi. Atat

    00
  18. Am Sandero de 2 ani…bha, să mă ceva pe ăla care gândit unde sa pună filtru de habitaclu unde l-a pus…până nu schimbă și ei ca la mașinile normale,nu mai îmi iau…iar motorul ăla în 3 cilindri… tremură, pâraie, cârâie… eșec…

    00
    • cam toate benzinarele sub 1.5 litri (cu motor design nou, nu revizie a unuia mai vechi) is in 3 cilindri acum

      00
    • @car nu stiu la Sandero unde este filtrul dar iti pot spune urmatorul lucru : la Mondeo MK4 trebuie sa dai pedala de acceleratie jos ca sa il poti schimba…

      00
    • @Mondeo – si care e problema, il schimbai in mers?!

      00
    • La Ford în general cred, că și la rabla mea de Focus se umblă la pedale când e de schimbat un filtru.

      00
    • bha voi vorbiti serios?? auzi ca cica doar nu il dai jos din mers..ca si cum ar fi in regula sa-l monteze acolo..cum plm sa fii nevoit sa dai jos pedala de acceleratie?? La Toyota mea e in spatele torpedo-ului..iti ia 2 min sa-l schimbi cu tot cu demontat si montat la loc torpedo-ul!

      00
    • Dacia lui taică-miu nici nu are filtru de habitaclu. Nu te poți chinui să schimbi filtrul, dacă nu ai filtru…

      00
  19. Pai cu 10 000 imi iau A6 cu scaune de piele, led plm.

    00
  20. @zoso vezi ca ai un mail cu subiectul „Copac vs Logan”.
    Poate te decizi sa publici pozele atasate.

    00
  21. Dupa filmulet imi vine sa ma uit si eu la una :D

    00
  22. Mie îmi place Loganul, Sandero ăla ridicat, Dusterul arată chiar bine, băi dar 3-4 stele ncap? Nu mersi. 5 stele înseamnă că într-un accident mai serios te scoate smurdul cu fracturi, cu picioare rupte poate, dar ÎN VIAȚĂ. 3-4 stele poate însemna că familia trebuie să caute firmă de catering pentru înmormântare.

    00
    • Nu, acum cativa ani ar fi obtinut 4-5 stele si Dusterul. Ce nu are este asistenta de franare automata la pietoni si nu se ridica capota cand ii lovesti, chestii faine dar noi si scumpe. Daca citesti cum trebuie ncap-ul e cam la 10-15% mai „nesigur” fata de masinile similare(tucson). Ar fi frumos sa protejeze si pietonii dar nu e vreun secret ca masina e ieftina pt ca are tehnologii mai vechi pe ea. In plus, cred ca scorul depinde si de categoria masinii.

      00
    • diferența dintre 4 și 5 stele nu prea are legătură cu siguranța pasagerilor, cât are cu cea a pietonilor.

      00
  23. NOU
    #72

    La siguranta cum sta in caz de accident, stabilitate la viteze ridicate? Pret ieftin, dar viata tot asa?

    00
  24. 3 stele Euro NCAP, ieftina dar nesigura.

    00
  25. Apropo de motoare mici, trebuie sa stiti ceva ce nu va invata producatorii auto: motoarele sunt cel mai eficiente daca au volum pe cilindru de aprox 300-350 cmc. D-aia un 700cc cu 4 cilindri nu prea poate iesi mai eficient decat un 1000cc cu 3 cilindri de pe logan. E vorba de volumul de gaz de ars si viteza de ardere care e data de volumul & distanta ( intre bujii si peretii cilindrului ) + presiunea data in strict acel context. Nu degeaba cele mai eficiente motoare au intre 900-1200 cmc si 3 cilindri. Eficienta inseamna si raportul intre putere si norma de poluare, nu inseamna doar ca un motor de 1000cmc in 3 cilindri va consuma 2 litri de benzina la 100 de km.

    00
  26. La Loganul meu, dupa 13 ani i-au ruginit portierele. Cam nasspa…

    00
  27. Logan. Cine zice că e ieftin, are o problemă.
    1.5 dCi
    O revizie la reprezentanta: 670 ron.
    Seat 1.2: 511 ron
    Un schimb distribuție plus revizie (80k)Logan: 1240 ron.
    Seat, (schimb distributie 135k). 0. Lanț.
    Astea la întreținere.
    La capitolul căzături: Logan, bloc lumini schimbat la 40k. Becuri schimbate la 5k-10k permanent. Se arde ori stangul, ori dreptul.
    La Seat am bec de far pe dreapta original. De 14 ani deja. Stângul nu s a ars dar s a copt un plastic. Am schimbat becul cu tot cu plastic din dezmembrari. Direcție: bucse, capete bară …name it: originale la Seat. In 14 ani.
    Logan: schimbat la 67k bielete antiruliu Adica dupa 2 ani.
    La seat schimbat pompă apă la 12 ani.(primul defect al mașinii, semn că a inceput sa ceara bani). Huruia rulmentul.
    La Logan, odată cu distribuția. Aka dupa 3 ani.
    La Seat schimbat bobina inductie cilindru 1 (120 ron, bosch).
    La Logan, problemă pe pedala de accelerație. S a curățat, „vedem dacă se mai intampla, o aduceți la noi daca e”.
    Ambele mașini luate de noi. Conduse în același stil.
    Confort? Haha, hai să nu cerem așa ceva. Poziție de condus, manevrabilitate și stabilitate la curbe? Sa fim serioși.
    Singurul capitol la care Logan bate un kkt de Seat 1.2 (doar cazul de față) e motorizare cu cuplu mare. Loganul fiind diesel. La sprint, Seat îi dă clasă lu’ Logan fiindcă e cât o conserva, usurica și are cutie bine gândită.
    Preț de achiziție și am terminat: ambele leasing. Ambele în jurul sumei de 9k euro. Una pe firmă (Logan) una pe PF. Ambele vor iesi ls final la 15k. Seat atâta a fost, Logan mai are 2 ani de leasing.
    O fi Logan bun. Da. Ok, e bun la banii ăștia. Dar sunt si altele.

    00
  28. Ce model de seat? E la aceiasi clasa cu loganu? Are aceiasi motorizare?
    Iar comparam varza cu chiloti.

    00
    • dacă te chinui un pic, poți face chiloți din varză și poți mânca chiloții.

    • Ibiza 1.2
      Compar Ibiza 1.2 2005 cu Logan 2 2016. Vrei să compar MCV cu Alhambra? Aceiași ani? Motorizare diferită la Alhambra în cazul ăsta. Ghici dacă prețul de achiziție al lui Alhambra în 2005 în leasing ar ieși mult diferit. Da, cu 4000, îți zic eu.
      Hai să ne uitam la fiabilitate. Îl comparam cu minunea din filmare.
      Piese. La fel, te rog să compari.

      00
  29. Cand o sa avem si noi rata la masina egala cu 1 burger pe zi mai vb, pana atunci desya e obscen de scumpa noua. Machineta e ok dar pretul e porcos de mare…probail noi ii subventionam pe aia ca asa-i in tenis.

    00
  30. ce-mi plac astia care numara stele.credeti ca daca cumva loganul avea 5 stele nu va mai face cacat huidu cu ml-ul? ba da, tot cacat va face, doar ca de 5 stele.

    00
  31. M-au convins, atât filmulețul, dar mai ales comentariile cu multe like-uri. Cumpăr patru!

    00
  32. Nu imi pasa de gura lumi eu am un logan din 2007 și 230.000km si abia acum mia picat pompa servo iar de luni o sa am un mcv nou nouț 0km care in următori 7 8 ani nu o sa ceara nici o investitie majora in schimb daca ma duceam in germania si dădeam 10000 euro pe o masina sh cu siguranta nu o țineam 7 8 ani…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.