Ceva interesant despre cine ne influențează deciziile de cumpărare

Un studiu făcut recent ne dezvăluie câteva lucruri interesante despre cine ne influențează deciziile de cumpărare.

Nu, nu că blogurile influențează, aia era evidentă, uitați-vă mai atent.

Influențatori pentru produsele de îngrijire personală, cosmetice și articole de îmbrăcăminte: familie/prieteni/colegi 67%, profesioniști 53%, bloggeri/vloggeri 29%,

Influențatori pentru produsele și serviciile financiare: specialiști 73%, familie/prieteni/colegi 50%,  jurnaliști 28%,

Influențatori în sănătate pentru achiziționarea unui produs sau serviciu: specialiști 75%, familie/prieteni/colegi 52%, jurnaliști 24%,

Influențatori pentru produsele și serviciile auto: profesioniști 69%, familie/prieteni 59%, jurnaliști 27%,

Inluențatori produse și servicii IT&C: profesioniști 63%, familie și prieteni 57%, jurnaliști  26%.

Inluențatori vacanțe și călătorii: familie/prieteni/colegi 68%, profesioniști 43%), jurnaliști 32%,

Inluențatori casă și decorațiuni: familie/prieteni/colegi 59%, profesioniști 52%, bloggeri/vloggeri 23%,

Mi se pare teribil de mare procentul de influență pe care îl are familia în unele cazuri. Sigur, când cumperi perdele și haine e de înțeles, o faci să îi impresionezi și să le faci pe plac.

Dar la vacanțe? Cui îi pasă ce crede colegul Gigel despre unde vrei tu să te duci? Sănătate? Mă gândesc să îmi scot un ochi, Maricel, tu ce crezi?! O să mă mai pot spăla pe dinți în siguranță sau o să iasă periuța pe acolo din greșeală?

Foarte dubios.

leagan

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. pai jumate din planeta plina de retarzi, chiar ma asteptam la mai mult, inca o ducem bine :))

    00
    • NOU
      #2

      si cealalta jumatate e plina de bloggeri/vloggeri si alti internauti a caror parere iata exista cat sa fie de neluat in seama … in sfarst cineva a spus adevarul !

      00
  2. Poate ca la sanatate lumea merge la doctori privati prin recomandari de la familie/prieteni care au avut rezultate bune cu ei. Nu ca nu ar avea si motive la situatia din medicina…

    00
  3. In cazul calatoriilor cred ca familia/prietenii/colegii cu care petreci majoritatea timpului iti recomanda/povestesc despre unde au fost ei. Ulterior exista posibilitatea sa decizi ca ar putea sa iti placa si tie acolo.

    00
  4. intr-adevar un miracol cum persoanele in care ai cea mai mare incredere sunt exact aia care te pot influenta cel mai mult. incredibil…

    00
  5. Pentru mine e o surpriza placuta procentul ala de 75% specialisti la influenta pentru sanatate.

    00
  6. La Știrile Zilei ai dat link la Arhi cu grupul de mămici și tu te miri că la sănătate se cere oricui sfatul, mai puțin doctorului.

    00
  7. Sunt 6 chestii ce influenteaza vanzarile. Asta e primu link ce lam gasit..

    https://www.shopify.co.uk/blog/8920983-6-psychological-triggers-that-win-sales-and-influence-customers

    00
  8. La vacante lumea e influentata de parerile lu Gigel…daca Gigel zice ca acolo e fain ca afost, te duci si tu ca il stii de 10 ani. Pe blogger nul stii, nai incredere

    00
    • Plus ca daca Gigel a fost odata si acum nu mai are bani poti sa bagi textul cu „Lasa bah cum era cand ai fost tu, eu m-am dus anul urmator si sa vezi ce misto era atunci, schimbasera tot pe acolo.”.

      00
  9. Adica te mira ca majoritatea aleg sa mearga in vacanta impreuna cu consoarta/consortul, ca nu pricep..? Daca ar fi separat, x% familie, x% prieteni, z% colegi, as zice, dar tot ar fi mai usor de vazut experienta personala detaliata daca acei colegi au fost in locatia respectiva…

    00
  10. disonanta cognitiva.
    ne dam specialisti in IT, sanatate, servicii (n’avem standarde, preferam sa le adoptam pe ale specialistilor) financiare sau nu, dar ne insusim parerea lor ca sa fim mai smecheri in fata cunoscutilor.
    iar acolo unde vrem sa luam puncte bonus la viata sociala (sa epatam cu vacante, cum decoram casa…) preferam sa gandim mai degraba in termenii celor la care ne raportam.
    topul mi se pare corect, reflecta slabiciunile omenesti.

    00
  11. Cumva familia/prietenii/amanta/etc nu ar fi foarte interesati sa-ti recomande ceva pe cand restul pot fi mituiti sa-ti dea sfaturi. :D

    00
  12. ma scuzati ca sunt nedumerit si, probabil, prost, dar citez:
    – „În ceea ce privește produsele și serviciile financiare, specialiștii în domeniu sunt cei mai importanți influențatori pentru toate categoriile de vârstă (73% din total), urmați de familie/prieteni/colegi (50%), jurnaliști (28%), bloggeri/vloggeri (12%) și vedete (8%).”

    nu contest ca ce specifica in cele doua cuvinte dupa „73%” este un pleonasm, dar adunate nu trebuiau sa dea 100 la 100 ?

    00
  13. Nu m-a influentat niciodata vreun blogger sau vlogger sa cumpar ceva anume. Cand m-a influentat cate un prieten sau coleg sa aleg o anume destinatie u facut-o sub forma unei recomandari bazata pe experienta proprie. Si e normal asa.

    00
  14. „Dar la vacanțe? Cui îi pasă ce crede colegul Gigel despre unde vrei tu să te duci? ”

    e la fel ca in restul categoriilor, o vacanta intr-un loc mai exotic adica implicit si mai scump da bine ca statut social fata de o vacanta in grecia unde orice sarac poate merge, pt unii conteaza mai mult ce cred altii despre el si nu sa se simta el bine

    00
  15. La turism este comportamentul imitativ: hai, gigele acolo că au fost și Ioneștii

    00
  16. „Dar la vacanțe? Cui îi pasă ce crede colegul Gigel despre unde vrei tu să te duci?”

    Epatare, boala a 99.9% dintre români

    00
  17. N-as lua prea in serios astfel de studii. Sunt sondaje facute online, platite – dupa ca acumulezi un anumit numar de puncte (bani, vouchere etc) si cei mai multi, cred, le completeaza doar pentru beneficii. Dupa ani de zile, eu nici nu prea citesc intrebarile.

    00
  18. Depinde esantionul, nu prea cred ca la sondajele acestea raspund intr-adevar oameni cu putere mare de cumparare, din cate stiu eu nu, ci tot cei care participa la toate jocurile etc. Si oricum, s-a demonstrat de atatea ori cat de bune sunt sondajele: declaram ca ne spalam de trei ori pe zi si avem cel mai mic consum de pasta de dinti, sapun si asa cam peste tot, declara la modul ideal, ce ne-ar placea, nu real. Dar asta nu inseamna ca situatia nu poate sta asa, Cat despre influencri, este tot advertising, la fel ca un alt advertising, ce, daca ai vazut o data o reclama la TV gata te duci si cumperi un produs (mai ales daca este scump) sau daca ai vazut reclama la un cabinet stomatologic gata te duci imediat? Nu, cercetezi, mai intrebi cunoscutii, ce parere au de x lucru dar peste tot este advertising – apropos nu pricep de ce firmele care fac reclama la TV iau in online tot vedetele TV, ca in general ajung la acelasi public. Asta daca nu vorbim de partea de vanzare prin afiliere, care este vanzare si atat si care este ocolita ca un bau bau de marii influenceri de la noi, desi cei din strainatate de aici fac bani, sau asa se remarca, prin ce aduc si dupa iau bani de imgine, la noi facem imagine si dupa luam bani ca suntem faimosi dar fara sa livram ceva – multi mari influenceri nu livreaza nimic si asta se stie

    00
  19. eu cred ca exista o explicatie pt partea legata de sfatul medicului si anume ca te duci la medic, ajungi greu in general pentru ca programare si nu e loc, iti da un tratament si observi ca nu merge sau alergie la el sau mortii lui si trebuie iarasi programare si mai trece inca o saptamana si ori iti trece boala de la sine ori mori :)
    eu am avut o pb, am aj la medic dupa peste o saptamana ca asa am prins programare, apoi mi-a dat trimitere la analize care durau 10 zile timp in care nu prea a vrut sa imi dea nici un tratament cu toate ca pe mine ma cam deranja problema mea, asteptand analizele mi-a trecut problema de la sine dar medical ma asteapta sa-mi dea tratament … per total au trecut 3 sapt in care mi s-a rezolvat sau nu problema si am stat ca prostul cu o suferinta. intr-adevar a fost ceva minor, separator dar minor, dar as fi putut folosi sfatul unuia care a mai trecut prin asta decat sa ma duc la medic, pentru ca este foarte la neindemana intreg sistemul

    00
  20. Din contra, la vacante are cel mai mult sens: Gigel se duce in vacanta in Poplaca si imi poveste ce misto/nasol a fost, cat de mult s-au distrat plozii, samd. Si da, recunosc ca 30-40% din ideile de vacante imi vin de la anturaj. Nu inseamna neaparat ca aleg ceva mainstream sau organizat de agentie ci doar daca ala imi spune ca a fost in Muntenegru si a venit umed de-acolo si-mi place cum suna, nu vad de ce n-as merge si eu … e doar un exemplu, si da, 2-3 persoane mi-au povestit ca e misto, si da, vreau sa merg.

    La fel, si eu am corupt pe altii din jurul meu.

    00
  21. Concluzie: Profesioniști care sunt bloggeri/vloggeri = win :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.