Centura Capitalei rămâne un dezastru…

Azi am dat o tură pe niște coclauri unde se construiesc într-o veselie rezidențiale și vile și mă felicitam pentru alegerea de a rămâne în oraș, la asfalt. După care am văzut că se mișcă lucrurile în zona centurii dintre Hărman și Stupini. Centura Brașovului e în lucru, dar primarul e de la PDL, iar Consiliul Județean de la PSD, deci lucrurile nu sunt tocmai fericite. Nu pot să nu admir și laud câteva dintre ideile bune: giratoriile care fluidizează traficul, deși nu toți știu să circule prin ele, îngroparea cablurilor pe unele zone, asfaltarea străzilor vălurite, înlocuirea conductelor de gaz și apă înainte să se fisureze. La fel și cu centura. Când mai prinde niște bani, mai asfaltează un pic.

În comparație, Centura Bucureștiului e varză de ani de zile. Pe porțiunile unde se putea lărgi nu s-a făcut nimic, dar s-a dat voie la construit până în buza șoselei, pentru a fi mai greu de dărâmat și lărgit, pe porțiunile unde s-a lărgit, s-a lărgit prost și neterminat.

 

Două ipostaze:

Intersecția cu Bragadiru. Pentru a face stânga nu cobori prin dreapta, cum ar fi normal și logic, și cum a lăsat loc pentru a fi asfaltat tov. Ceaușescu, ci aștepți pe o bandă suplimentară pentru a face stânga pe la cotul unde e TIRul galben. Și e așa de douăzeci de ani. Singura adiție e acea bandă în plus pentru făcut stânga, care nu exista când s-a dat în folosință șoseaua. Atât s-a putut face în zonă.

Intersecția cu naiba știe ce e acolo. Au făcut bandă pentru stânga pentru că e mai ușor decât să faci două brațe pentru podul ăla. Rezultatul e ăsta: toată lumea forțează și toată lumea trebuie să încetinească de la 70 la 0km/h, pentru că și ăia sunt oameni și vor și ei să treacă. Nu îi lasă nimeni, că n-au motiv să îi lase, nu e vina nici a lor, e vina proprietarului drumului.

 

Soluții există. Unele costă mai mult, altele mai puțin. Înțeleg că bani nu există sau că CNADNR preferă “să facă profit” neconstruind, dar hai măcar să împiedicăm proștii să ne împiedice să lărgim drumul când vom avea bani.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. La intersectia cu Tunari e in plan sa se faca anu asta un giratoriu. Probabil ca e gata in dec 2016 …

    00
  2. Intersecția a doua e la pasajul Tunari! Acolo, dat fiind specificul-cale ferată pe o parte, soluția era de expropiat foarte mult !
    In anul de grație 2007 cand se demara proiectul ghici cam cât erau expropierile!
    Pentru ca omul e proprietar si cere cât vrea, nu vede decât interesul personal. Îl doare la bască de trafic …. asta până când face si el la stânga in intersecție. ..și buf, soarta!

    00
  3. Ai uitat de ieșirea spre Voluntari: https://www.google.ro/maps/place/GREEN+CITY/@44.4991068,26.2037429,161m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x40ae041969a7b4b9:0xc942bfc9b2b2462

    Acolo nici nu e bandă de făcut stânga, se așteaptă în coloană pe banda 2 (sau chiar și 1 dacă e un tir care nu poate lua curba din scurt pe banda 2, cum e în ipostaza surprinsă de Gmaps)

    00
  4. Fac câteodata 15 minute de la Rompetrolul de pe Hărmanului până în parcul industrial Ghimbav, 15 km, la muncă. Dacă rezolvă și intersecția cu centură de la Sânpetru sunt fericit.
    Băieții lucrau și azi pe ploaie.

    00
  5. La ultima plecare din Bucuresti ce m-a dus pe Centura am prins accident nasol chiar la intersectia din a doua ipostaza. Daca nu au bani sa faca bretele pe poduri, macar sa faca niste giratorii pentru caile respective de acces.

    00
  6. Degeaba exista solutii daca nu se pun in practica. Dezinteres total!

    00
  7. un pic mai la vale de tunari la Stefanesti (nuapare in google maps inca poza) dar e desenat drumul, exista pod si giratoriu sub pod, larg sa poti intra cu o oarecare viteaza daca nu vine nimeni.
    Se pare ca la tunari nu se putea la fel…
    Si da centura de la Voluntari spre A2 e o mizerie sinistra, de ani de zile plina de gropi, dar o sa avem autostrada suspendata am auzit…

    https://www.google.ro/maps/place/Green+City/@44.5127167,26.1885351,252m/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x40ae041969a7b4b9:0xc942bfc9b2b2462

    00
  8. Intrarea în A3 e la fel de prost gândită, faci stânga și aștepți să treci peste sensul opus, unde toți merg cu suta la oră. De ce n-au făcut giratorii mari ca pe centura Ploiești nu știu.

    00
  9. Sunt multe zone din astea, bos. Uite aici un drum pe centura, de la DN1 la A1, facut acum 2 zile.
    As vrea sa zic ca totusi s-a inceput lucrul la largit la 4 benzi, dar nu zic, ca sa nu se deoache si sa le ia 10 ani ca sa termine.

    https://www.youtube.com/watch?v=jtPT47zqszE

    00
  10. Centura Brașovului, ca și a Bucureștiului de altfel, nu au nicio legătură cu primăriile, ci sunt proiecte ale CNADNR. Sunt drumuri naționale, au fost construite și sunt administrate de ei, cu fonduri de la bugetul de stat sau europene (la Brașov s-a finanțat cu 85%, dar cu condiția să nu se lege direct la viitoarea A3, pe care UE nu o vroia).

    00
    • Eh, nu e chiar asa.

      Nu o vroiau pe banii lor.

      00
    • De ce vorbesti fara sa cunosti subiectul? Centura Brasov a fost proiect al Primariei, ea a executat 2 tronsoane (din Darste pana-n DJ103A si tronsonul dintre DN11 si DN13). Primul cu bani de la guvernele Tariceanu, al doilea cu fonduri REGIO. Apoi s-a trezit CNADNR ca nu are proiecte pe care sa deconteze banii de la UE de pe POST si asa a ajuns CNADNR sa preia proiectul centurii si sa-l execute el. Ceva similar s-a intamplat si la Oradea.

      In rest toate celelalte municipalitati au stat cu miloaga dupa CNADNR.

      00
  11. Hm, toată România e varză de (vro’ 70) ani de zile. Nu numai centura.

    00
  12. a doua intersectie din cate am inteles e in plan, treceam in fiecare zi pe acolo, e intrare/iesire Pipera Tunari

    00
  13. la fel ca toate noile autostrazi care sunt un dezastru, poate protiunii ok, dar la cati bani si timp au mancat, tot de ras sunt..

    00
  14. Dude. Tu ai un complex fata de București? Ești ca și aia care mereu zic cât de rahat e Apple laudandu-si produsele ca sunt un iPad killer și totuși nu vând nimic și rămân frustrați.

    În afara de Cluj și Timișoara restul e pentru bătrânei.

    00
    • de ce aș avea un complex față de un oraș pe care l-am părăsit de bunăvoie? cum funcționează asta?

  15. Asa primar, asa capitala, asa centura

    00
  16. Cu centura dintre Chitila si Militari nu te-ai intalnit pana acum? Sa vezi acolo dezastru, mai ales pentru cei care trebuie sa ia maxi-taxi…. care vine la o ora… si e mereu aglomerat.

    00
  17. Dacă ai o cale ferată imediat lângă unul din drumuri, atunci ai astfel de probleme la intersecții. Dacă vrei pasaj cu bretele, atunci trebuie să te indepărtezi la vreo 50m de calea ferată şi să faci intersecția acolo, dar asta înseamnă un pasaj cu 50m mai lung, pentru a trece şi peste calea ferată şi peste drum. Cu bani şi cu vreo doi neuroni în plus se putea face. Poate pentru restul centurii/lor…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.