Cele mai vândute mașini în Europa (2014)

Conform datelor publicate de Asociația Producătorilor de Automobile din Europa, grupul VW și-a păstrat supremația, vânzând 3,3 milioane automobile, urmați de grupul PSA cu 1,4 milioane și grupul Renault, cu 1,2 milioane.

În topul țărilor care au cumpărat cele mai multe mașini, România ocupă locul 22, cu 70.000 bucăți achiziționate, o creștere de 20% față de 2013.

În privința modelelor cele mai vândute, Volkswagen și Ford au câte două în top 10: Golf, Fiesta, Polo și Focus, cu un A3 în închiderea clasamentului.

Subliniez și aici că mărci precum Audi, BMW sau Mercedes concurează cu succes la volum cu mărci mult mai ieftine.

 

Sold 2014
Sold 2013
% Change

ALL BRANDS

13,006,451
12,336,883
5.4

VW Group

3,313,435
3,095,392
7

-VOLKSWAGEN

1,619,921
1,553,251
4.3

-AUDI

726,059
694,600
4.5

-SKODA

582,140
511,172
13.9

-SEAT

328,334
289,356
13.5

-Others

56,981
47,013
21.2

PSA Group

1,390,900
1,341,221
3.7

-PEUGEOT

782,855
739,944
5.8

-CITROEN

608,045
601,277
1.1

RENAULT Group

1,237,606
1,095,707
13

-RENAULT

874,504
801,273
9.1

-DACIA

363,102
294,434
23.3

FORD

947,951
901,343
5.2

OPEL Group

924,275
968,448
-4.6

-OPEL/VAUXHALL

885,372
824,787
7.3

-CHEVROLET

38,560
143,274
-73.1

BMW Group

833,312
794,697
4.9

-BMW

676,410
641,196
5.5

-MINI

156,902
153,501
2.2

FCA Group

767,856
741,788
3.5

-FIAT

586,271
573,674
2.2

-LANCIA/CHRYSLER

72,168
74,847
-3.6

-ALFA ROMEO

59,198
64,510
-8.2

-JEEP

41,378
24,391
69.6

DAIMLER Group

708,002
682,651
3.7

-MERCEDES

652,373
617,244
5.7

-SMART

55,629
65,407
-14.9

TOYOTA Group

558,459
545,593
2.4

-TOYOTA

527,380
521,742
1.1

-LEXUS

31,079
23,851
30.3

NISSAN

477,183
422,043
13.1

HYUNDAI

424,467
422,444
0.5

KIA

353,719
339,306
4.2

VOLVO

254,610
230,063
10.7

MAZDA

175,028
147,461
18.7

SUZUKI

162,828
152,341
6.9

JLR Group

144,442
136,262
6

-LAND ROVER

115,826
108,865
6.4

-JAGUAR

28,616
27,397
4.4

HONDA

133,268
140,061
-4.9

MITSUBISHI

102,364
81,861
25

 

 

 

 

Car Sales 2014
Car Sales 2013
% Change
AUSTRIA
303,318
319,035
-4.9
BELGIUM
482,939
486,065
-0.6
BULGARIA
20,359
19,352
5.2
CROATIA
33,997
27,802
22.3
CYPRUS
8,347
7,102
17.5
CZECH REP.
192,314
164,736
16.7
DENMARK
189,051
182,201
3.8
ESTONIA
20,861
19,500
7
FINLAND
106,236
103,455
2.7
FRANCE
1,795,885
1,790,456
0.3
GERMANY
3,036,773
2,952,431
2.9
GREECE
71,218
58,694
21.3
HUNGARY
67,476
56,140
20.2
IRELAND
96,344
74,367
29.6
ITALY
1,359,616
1,304,648
4.2
LATVIA
12,452
10,636
17.1
LITHUANIA
14,503
12,152
19.3
LUXEMBURG
49,793
46,624
6.8
NETHERLANDS
387,835
416,730
-6.9
POLAND
327,219
289,913
12.9
PORTUGAL
142,827
105,921
34.8
ROMANIA
70,172
57,710
21.6
SLOVAKIA
72,249
66,000
9.5
SLOVENIA
53,296
50,878
4.8
SPAIN
855,308
722,689
18.4
SWEDEN
303,948
269,599
12.7
UNITED KINGDOM
2,476,435
2,264,737
9.3
EU
12,550,771
11,879,573
5.7

 

 

Make & Model
Cars Sold in 2014
1
Volkswagen Golf
520,958
2
Ford Fiesta
308,999
3
Renault Clio
300,924
4
Volkswagen Polo
280,378
5
Opel / Vauxhall Corsa
252,420
6
Ford Focus
222,834
7
Peugeot 208
215,312
8
Skoda Octavia
206,362
9
Nissan Qashqai
204,200
10
Audi A3
200,157

 

(sursa)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Ma uit la cifre si realizez cat de sărăntoci suntem ca tara.
    Ne putem compara doar cu tarile a caror popendulatie e de cel putin 2-3 ori mai mica ca a noastra.

    00
    • e obligatoriu ca toti sa avem masini?

      00
    • nu conteaza popendulatia ci salariu minim-mediu, la noi majoritatea cumpara o masina second si folosesc mai mult masina cumparata decat altii din tari cu venituri mai mari. Ne putem compara doar cu anul trecut si nu stam rau deloc cu o crestere de 21%

      00
    • Asta se-ntâmplă când Isărescu „ajută exportatorii”: importatorii o iau în mână.

      00
  2. Daca pana si Fiat e pe crestere, e clar ca piata a inceput sa miste.

    00
  3. pai nu ziceai tu ca VW sunt praf? Si ca doar Subaru stie cu profitul?

    00
  4. NOU
    #8

    chevy au avut o strategie proasta cu echivalentul loganului in europa. inainte de asta eu aveam o parere buna despre masinile lor brute si puternice si cred ca daca tinteau europa cu acelasi concept, pentru care erau cunoscuti din filmele americane, poate aveau o sansa. daca depeche mode vor canta din 2016 manele in cluburile specifice din din romania, nu inseamna ca neaparat vor avea succes.

    00
  5. Nissannu e din grup cu reno? Adunate daubalte cifre..

    00
  6. adroidul cu sobolani: scaderea Chevy se datoreaza faptului ca au anuntat ca se retrag cu totul din Europa anul trecut si au inchis o gramada de dealershipuri.

    Asta nu inseamna ca inainte era un succes total si se vindea ca painea calda ca altfel banuiesc ca nu se retrageau :)

    00
    • Dar se vede ce proastă a fost decizia GM de a scoate Chevy din Europa. Grupul Opel a ieşit pe minus. Vânzările „puține” ale Chevrolet-ului s-au distribuit în creşteri pe toată piața, nu doar pe grupul lor. Măcar dacă păstrau Volt-ul şi Spark-ul electric, pentru europenii ecologişti.

      00
  7. Intrebare scurta: Opel Insignia sau Golf 6?

    00
    • clase diferite. aș lua golf pentru că e mic și agil și insignia pentru că e sedan premium.

    • golf 7, nu merita 6. Am avut. Saltul dintre 6 si 7 este atat de mare incat daca vreodata o sa te urci intr-un 7 o sa iti tai venele

      00
    • Am fost astazi si am vazut vreo 10 Insignia si cateva Golf-uri. E grea decizia. As alege Golf pentru ca e VW si as avea incredere mare in masina. Insignia arata superb. Mai am ceva timp pentru o decizie.
      Multumesc de raspunsuri.

      00
    • cea mai buna idee de reclama. cum isi taie unul venele intr-un Golf 7. lol

      00
    • Insignia clar, nu-mi vine sa cred ca ai pus aceasta intrebare. VW nu mai face masini bune de vreo 7-8 ani… doar renumele ce i-a ramas.

      Insignia este peste Passat, care la randul lui este peste Jetta care e un Golf transformat in sedan.
      Deci?

      00
    • @Alexul:
      Pai trebuie sa crezi. Nu stiu foarte multe despre masini. Am un Golf 4, dar il voi schimba prin martie sau aprilie. Pana atunci am timp sa ma decid la o masina. Avand Golf, e normal sa ma uit tot la Golf. Insa, in timp ce cautam VW, iar de banii pe care sunt dispus sa-i dau pe o masina, am vazut ca-mi permit si o Insignia din 2011+ si kilometri sub 90 000. Am cautat apoi insistent acest model, am fost si am vazut si cateva pe la dealerii de prin zona, si m-am indragostit de acest model.

      Vreau sa ma informez cat mai mult si de aceea pun si intrebari care pot suna aiurea pentru unii. Insa, vreau sa primesc diverse sfaturi sau pareri.

      00
  8. Curios ca Bulgaria a cumpărat doar 20k față de 70k ale noastre.
    Diferențe culturale sau au picat mai mult ca noi dpdv economic?

    00
  9. Arata cam urat listele tale.

    00
  10. Nu imi vine sa cred, skoda ajunge audi din urma.

    00
  11. Chevrolet a scazut foarte mult, iar la SMART era de asteptat, noul model de smart a început sa fie comercializat în 2015.

    00
  12. La romani, a avea masina e un moft, nu o necesitate. Tocmai de aceea unii au cate 2 si ocupa locurile de parcare, dar ce mai conteaza? Macar de-ar fi 2 si bune, dar asa gandeste romanu`. Si e obligatoriu in nebunia aceasta de Bucuresti sa ai si masina?

    00
  13. E saracie mare in Romania, multa lume nu are ce manca !

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube