Se caută înlocuitori pentru diesel?

Ce naiba, parcă diesel-ul era combustibilul cel mai bun și cel mai econom. Da, poluează mai mult, de aia costă mai mult, dar poți merge mai mult cu el.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. Sa vezi ce o sa miroasa prin oras a cartofi prajiti. :D

    00
  2. Cum ar spune americanii, „this is retarded”.

    00
  3. Nu-s cel mai bogat dar pentru 50 de lei economie la un plin nu mi-as f..e motorul.

    00
  4. Pfff … bine că e cu ulei și nu cu, feriască ‘Mniezo drăguțu’, cu bere sau cu vin!

    00
  5. Miroase a gogosi dupa ei de nu-i adevarat.

    00
  6. Motorul diesel inițial a funcționat cu ulei… mulți ani. Google it!

    00
  7. Iata un cetatean care a sesizat imediat esentialul !

    00
  8. Vecinul are un VW T2 si baga ulei de la lid…. la greu. La 3 plinuri baga unul de motorina. Nu trebuie sa fii american sa faci din astea. Cert e mai ieftin si miroase a cartofi prajiti. Ma indoiesc totusi sa mearga la masinile mai moderne.

    00
  9. NOU
    #11

    Bos, mai scump decât ce? Sau unde?

    00
  10. Reparațiile la motor te costă mai mult decât economia pe care o faci cu ulei. Merge să pui ulei alimentar dacă ai U650 și ari cu el pe câmp.

    00
  11. Havi logistiscs, cei de duc marfa la Mcdonald’s folosesc biodiesel pe camioane de vreo 2 ani si pana acum nu am auzit de camioane stricate.
    Cica e diesel amestecat cu ulei dar nu stiu mai multe detalii tehnice.

    00
    • așa știam și eu, că se amestecă uleiul cu motorina, nu torni numai ulei.

    • Biodiesel is an efficient and cleaner burning alternative fuel. It is produced by chemically removing glycerin from vegetable oil and replacing it with alcohol from (usually) methanol in the presence of a catalyst.

      00
    • Totusi nu poti sa amesteci aiurea. Daca nu ma insel au ceva modificari la motor din ce auzisem.

      00
  12. merge foarte bine in tractor si aro
    in rest… un set de injectoare prapadite si s-a dus naiba economia pe cativa ani buni

    00
  13. Pentru acesti romani soferi, va dau un sfat bun: lasati dracu masina, folositi ratb, bicicleta! Nu inteleg cum dracu, esti asa de parlit de te halesti la aia 50 lei de la un plin. Masina e ultimul lucuru care iti trebuie in cazul asta.

    00
  14. In motoarele vechi diesel/turbo diesel poti pune fara probleme ulei de gatit, chiar si ulei de gatit folosit si filtrat. Iarna iti porneste mai greu motorul, mai ales daca nu ai instalatie de incalzire suplimentara pentru combustibil, dar dupa ce s-a incalzit putin motorul, nu mai e nici o problema, deoarece uleiul se incalzeste de la uleiul venit pe retur. La motoarele mai noi, pompe duze / common rail, daca ai pus ulei de gatit, atunci poti folosi motorul ca piesa de decor

    00
  15. Numai cunoscatori pe interwebs. De ce s-ar distruge injectoarele? Sau pompa de motorina? Sau, de fapt, orice?

    00
  16. Nu vad probleme decat in vascozitatea amestecului. Dar uleiul pe la 100 de grade e destul de lichid, ma gandesc… alte probleme care ar fi?

    00
  17. Cica sa cumperi masina SH din Romania …
    Il vezi ca vinde Nissan, zici ca a intretinut-o, si cand colo el punea ulei in loc de motorina.
    DAR ARE SUV, ce mama naibii!

    00
  18. inca nu au aflat ca e bun si uleiul ars, prin state sunt care folosesc ulei de la restaurante in Mercedes din anii ’80. Pentru vascozitate sunt aditivi. Este ceva taxa speciala de e diesel mai scump ca aici diesel e mai ieftin ca benzina cu 20% ?

    00
  19. Scopul cuiva care alimentaza un utilaj cu ardere interna, fie pe benzina fie pe motorina, ar fi sa pui rezervorul plin cu o chestie pe care o poti arde complet, apoi sa mai faci un plin, etc.

    Uleiul vegetal nu satisface criteriul asta. Mai exact are o parte care poate fi separata in procesul de obtinere a biodiesel din ulei vegetal (chiar si ars, recuperat de la McDonald’s de ex) care nu arde si e foarte viscoasa, glicerina. Pentru separarea chestiei asteia (cica chiar si 20-25% din amestecul initial) se foloseste metanol (care NU se gaseste la liber pt orice cetatean numit Ghita) un catalizator si temperaturi destul de mari pentru citeva ore (multe). Cu bidoesel, da, poti alimenta chiar si motoare relativ noi, fara probleme.

    Insa daca pui ulei vegetal direct intr-o masina, fie e si mai veche si mai fiabila (toleranta la abuzuri si la idioti care se cher atotstiutori), o sa ajungi in timp relativ scurt sa ai in rezervor si colmatat in filtr chestia aia care nu arde. E ca un clei gros, lipicios. Scirbos de curatat, sa nu zic imposibil. Daca scapi cu jegul asta doar in rezervor si filtre, sa fii fericit. Dar daca se incalzeste „combustibilul” ulei vegetal cu o scula de preincalzit sa-l faci mai putin viscos sa-l poti face sa ajunga in pistoane, o sa constati ca NU arde tot amestecul dupa explozie si o sa ai depuneri pe pistoane, camesi, supape, care nu mai inchid/deschis cum trebuie, etc. O distractie fatala pentru motor, de unde nu mai e drum de intors si unde o sa pierzi bani de o sa iti iasa cu singe pe nas.

    Dar, poti sa te ginesti ca „alimentarea” cu ulei vegetal e la juma de pret comparativ cu motorina, deci merita. Aaaa…. si inca ceva. Daca a zis la televizor, sigur e adevarat!

    00
    • Glicerina face parte din grasime, nu se separa usor pentru ca e legata chimic. In nici un caz nu poti sa ajungi cu glicerina pe rezervor.

      Problema cu vascozitatea vine din faptul ca o molecula de grasime e formata dintr-o combinatie de 1x glicerina si 3x acizi grasi saturati – rezulta o molecula mult mai voluminoasa comparata cu o hidrocarbura din motorina.

      Daca pui 20% motorina si 80% ulei, uleiul se solubilizeaza in motorina si rezulta un lichid foarte apropiat de 100% motorina.

      Problema cu mizeria din rezervor vine probabil din faptul ca uleiul are reziduu in el.

      00
  20. NOU
    #26

    Cu alifie oare o merge?Ca am auzit ca aia ar fi mai buna,ca unge bine….

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.