Către cei care vă bucurați că nu se mai pot ridica mașini parcate neregulamentar

Curtea Supremă a aprobat astăzi recursul formulat de Avocatul Poporului, în ceea ce privește ridicarea mașinilor staționate neregulamentar. Mai exact, magistrații au stabilit: consiliile locale nu au niciun fel de competență în ridicarea autoturismelor. Zeci de persoane câştigaseră deja procese împotriva primăriilor care mai permiteau ridicarea ilegală a maşinilor. Întregul sistem s-a bazat pe un abus de drept: consiliile locale s-au apucat să reglementeze în zona circulaţiei rutiere, unde nu aveau dreptul legal să intervină. (sursa)

În loc să reglementeze această operațiune, au preferat să o închidă de tot. Da, era ilegală, da, era făcută cu tot felul de dubioși, dar era utilă.

Acum, toți ăștia care vă bucurați că puteți parca oriunde, nu vă mai plângeți de aglomerațiile din trafic. Nici de ăia staționați pe banda 1 cinci minute. Nici de ăia care blochează tramvaiul. Nici de ăia opriți înainte de trecerile de pietoni.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. De ce, si-a declinat si politia competentele?

    Parca existau solutii si fara a ridica masina.

    00
  2. Sa curga amenzile, oricum nu veneau niciodata cand ii chemai.

    00
  3. dar era utilă … poate pentru buzunarele ba(i)etilor destepti. Am castigat procesul impotriva politiei dar banii pe ridicare ciu-ciu… ca asa e in tenis.

    00
  4. Eu zic ca-i un pas spre normalitate.
    Eu n-am inteles niciodata de ce se ridicau masini parcate ilegal dar care nu obstructionau accesul la o institutie publica, sau pe o trecere de pietoni, etc si nu doar i se aplica o amenda.
    Actiunea de a ridica o masina trebuie sa fie extrema, prevazuta clar de legislatie. In cazul parcarii intr-un loc nepermis dar care nu intra sub incidenta scenariului in care se ridica masina, se va aplica o amenda.
    Am mai scos si noi nasul pe afara, avem prieteni care traiesc in vest, mai stim una alta – ridicarea masinii nu se face oricum si oriunde, sunt anumite conditii care odata indeplinite duc la ridicarea masinii.

    00
  5. Era ok ridicatul masinii dar taxele de ridicare erau enorme si de aici mult scandal. Si totusi intrebare: ce te faci cand un bou blocheaza linia de tramvai ? Nu vb ca ingreuneaza circulatia, o opreste pur si simplu.

    00
    • NOU
      #6

      Boul care blocheaza linia de tramvai reprezinta un caz extrem. Pentru asta exista pompieri si politie, sa acopere situatiile imprevizibile. Nu e nevoie de firme specializate care sa faca abuzuri.

      00
    • Te uiti si tu ca bou si astepti, ca si pana acum…

      00
    • NOU
      #8

      Blocarea strazii este caz penal. Alta poveste si parca este cu puscarie nu cu amenda.

      00
    • exact, blocarea unei benzi de circulatie reprezinta caz penal. Doar ca politia se uita la ei si trece mai departe, aici e problema.
      Era frumos totusi sa ii alerge diicot pe astia cu firmele lor de ridicare.

      00
  6. La noi întâi trebui să tai în carne vie (gen pedeapsa capitală a-pli-ca-tă, nu doar pe hârtie) și apoi să propui măsuri mai blânde. De, noi suntem obișnuiți cu statu-n burta mamii, iar de ne mângâie cineva, hop, vine tati și te sparge… Iar amenzi, eeeei dacă bagă amenzi, nu-i bai, ce-ți sunt câteva sute în ziua de azi sau ceeee, nu ai și o iubită, prietenă cu prietena prietenului care o cunoaște pe prietena, amică cu șeful, finu’ comandantului, gen?

    00
  7. Este important si faptul ca daca se da o lege sa se creeze si conditiile respectarii ei.
    Interzicem parcarea, dar am facut ceva locuri in zona respectiva? E zona aglomerata, dar am facut accesul cu transportul in comun mai usor?

    00
  8. Deci au gasit o metoda noua pentru sustinerea bugetului local, pentru ca oricum pana veneau sa ridice masina te plictiseai de asteptat.

    00
  9. Blocarea cu intentie a unei cai de circulatie publica inseamna direct dosar penal. Asta se intampla si inainte cu cei care blocau tramvaiul sau troleul, dosar de cercetare penala cu componenta civila calculata la numarul de minute de blocare.

    00
  10. ok, si daca te blocheaza unu acum, ce faci? stam si ne uitam la masina pana vine individul ?

    00
  11. ramane caracatita. pe care poti sa o tai cu flexul si sa pleci pentru ca nu are numar de inventar , nu se stie cui apartine legal.

    00
  12. Eu as fi procedat cam asa:
    – ai parcat in dreptul spitalului, statie de autobuz,tramvai etc > ridicat masina.
    – ai blocat strada sau linia de tramvai (ca la MegaBullshitmol) > ridicat masina + talon
    – oprit sau stationat aiurea pe strada > amenda;

    00
    • … Sfoara, tu esti ma ?!

      00
    • Așa e prietene, am parcat mașina în dreptul spitalului (nu încurca cu nimic circulația ambulanțelor), ilegal, ce e drept, că era pe marcajul de interzis dintre locurile pentru handicapați și trecerea de pietoni, pentru că persoana pe care o duceam se deplasa cu greutate și nu puteam să mă duc până la mama dracului și să o aduc în brațe înapoi la spital. Venit poliția locală, ridicat mașina, după ce am umblat ca un zăbăuc un oraș întreg (cu taxiu’) le-am explicat situația și am ‘scăpat’ cu doar 250 de lei, care oricum îmi prisoseau, că deja umblam prin spitale și doctori de aproape jumate de an.

      00
    • Eu as completa la toate cu: amenda + bataie la urmatoarea abatere.

      00
  13. In sfarsit o decizie buna.Cei care ridicau masinile erau niste samsari legali.Nici nu se rezolva problema aglomeratiei si a parcatului ilegal si nici nu stiam ce se intampla cu banii.Eram de acord cu acesta practica daca primariile isi prezentau un bilant de genul: in 2014 firma X a ridicat 10.000 de masini.Profitul a fost x% pentru primarie si y% pentru firma.Din banii colectati am facut n locuri de parcare.
    Situatia asta era ca si atunci cand trasa Udrea dungi pe asfalt si le denumea parcari.

    00
  14. N-ai inteles nimic! Tot ceea ce a hotarat inalta curte este faptul ca norme adaugate la lege/hg, de catre consiliile locale, sunt ilegale. Ceea ce stiam si noi… Deocamdata, operatorii, care ridica masini, vor actiona in afara legii si vor pierde procese. Asta nu inseamna ca, pe viitor, fie parlamentul, fie guvernul nu pot completa legislatia actuala in sensul a face ridicarile de masini din nou legale… Inalta curte nu poate statua faptul ca ridicarile de masini sunt ilegale pt simplul motiv ca nu e legiuitor. Inalta curte doar a constatat ca aceste norme care reglementeaza ridicarile trebuie emise de legiuitorul competent pt a fi legale… Sa ai „succesuri”!

    00
  15. problema e ca acum iti ridica imediat masina, daca ai parcat la 24m de intersectie, dar o masina oprita pe sina de tramvai sta acolo bine mersi.

    00
    • Dap. Ai dreptate.
      Eu am patit asta acum trei ani.
      Pe bulevard din Militari, fara linie de tramvai, troleu sau autobuz. Masina era parcata in fata blocului de domiciliu, exact ca-n buletin. Nu deranja pe nimeni, nici macar pietonii: Loganul meu era parcat la 23 de metri de trecerea de pietoni (conform PV-ului).
      Dar in Sectorul 6, ridicarile de masini sunt un business din care s-a hranit fostul primar PDL Poteras (actualmente pușcăriaș). E posibil ca țâța de bani să fi ajuns la actualul primar, altfel nu-mi explic de ce doar in sectorul 6 și 1 încă se mai ridică mașini…

      00
  16. Lasa ca poate asa o sa se aplice mai putin selectiv.

    Se aplica doar in sectorul 1 si 6 (adiacente). Se ridicau masini doar din zone alese predilect – calea Plevnei, bd. I Maniu, C. Dorobanti. De ce nu Sos. Cotroceni, Beller, etc? Chestie de preferinta si aranjamente locale cu shopownerii.

    Uite, acum e un prilej sa se stranga mai multi, sa depuna un proiect de HG, OUG, Lege, whatever, sa vedem „societatea civila (de ridicat masini)” la treaba.

    Ideea, finalmente, nu e rea – ii mai potoleste pe meltenii care cred ca a avea 1 masina per locuitor in Bucuresti nu e chiar grav.

    Luati-va ma, in pendula mea, case cu loc de parcare, la Cernica si Balotesti, nu ma mai terorizati pe mine. Stati in garsoniere dar aveti trei masini. Muriti :)!

    00
  17. Ridicarea masinilor de către firmele private era mafie pe față. Plăteai taxă de protecție către mafioți ca să-ți recuperezi mașina. În România parcă exista un stat, cu poliție, care aplica amenzi ce mergeau la bugetul de stat pentru școli, grădinițe, spitale etc. Dacă banii intră în contul mafiei nu am rezolvat nimic.

    00
  18. Ca ti-o ridica, as fi de acord.
    Dar sa platesti, pe langa amenda, si vreo 800 lei, „taxa de ridicare”, mi se pare nesimtire pe fata, tinand cont ca banii de pe ridicari ajung la „baietii destepti” si nu la bugetul local…
    Cel mai bine ar fi sa o ridice numai daca blochezi circulatia, si atunci platesti amenda + o taxa de bun simt pt. ridicat. 800 lei e salariul minim pe economie ffs.

    Daca am Dacia 1300 si mi-o ridica astia, nici de-al draq nu mai dau 800 lei pentru harbul ala :))

    00
    • Stai linistit ca nu ridica dacii 1300 si ai ghicit si de ce. :)
      De cateva luni e un Cielo parasit fix pe trotuar in dreptul trecerii de pietoni.
      Prioritate au masinile mai scumpe (dar nu exagerat de scumpe, gen Bentleyuri sau mai stiu eu ce, nu de alta dar e riscul ca posesorul sa aibe pile :D), masinile de firma si evident masinile de provincie.

      00
  19. NOU
    #33

    In alte tari am inteles ca nu ridica masina dar se dau niste amenzi mari. Nu poti sa spui ca n-ai primit amenda ca iti pune pe parbriz si un autocolant rezistent, care iti ia ceva timp sa-l cureti.
    Ideea de mai sus acopera si oprirea in cazuri de forta majora, poate trebuia sa duci pe cineva la spital. Te poti folosi de masina, apoi contesti amenda invocand forta majora.

    00
  20. Eu zic sa scoata si semnalizarea ca oricum nu se foloseste.

    00
  21. Ete plua…
    De parca ii ridicau pe toti, da pe ABSOLUT TOTI astia cu avarii blocand banda 1.si 2 dupa caz.
    Adica vreo 2-3 mii de cazuri simultane zilnic. 90% din echipajele de mafioti erau ocupate cu ridicatul amarastenilor parcati in fata blocului de domiciliu, la 24 m de intersectie, vorba unuia de mai sus.

    Trama stradala a Bucurestiului pur si simplu nu a fost gandita pentru 3 milioane de masini pe zi iar nenorocita aia de centura civilizata de capitala europeana lipseste cu desavarsire.

    Asa ca niste baieti destepti au facut bani buni din asta, la timpul lor.

    00
  22. Decizia asta clar va obliga primăriile să facă parcări supra/sub terane. Mă înclin în faţa Avocatului poporului. Aloo, domnu Ciorbea! Unde vă uitaţi? Aici, aici sunt…

    00
  23. Inainte de aceasta decizie erau strazile libere si totul era frumos , fara masini parcate aiurea …tu despre ce vorbesti ?!
    Normal este sa iti traga politia locala amenzi pana te calmezi cu parcatul aiurea, nu sa faca matzul gros niste firme particulare dubioase …
    In alta ordine de idei ar putea interzice si masinile ca oricum nu prea se castiga bani la buget de pe urma soferilor…nu-i asa ?

    00
  24. In situatia de fata se cere reglementarea amenzilor in functie de gravitatea faptei: ai blocat un tramvai sau troleibuz, se dubleaza amenda. Ai blocat intrarea in spital la urgente, de 10 ori amenda marita. Iar tarifele schimbate din lei in euro. In plus, se vor bloca rotile: daca ai mancat shaorma 10 minute atunci sa astepti 10 ore pana vine cineva sa-ti deblocheze rotile. Daca ai smuls opritoarele alea din roti 24 ore in arest la politie. Orice masina abandonata pe strada mai mult de 30 de zile intr-un loc neregulamentar se transforma in 30 de zile parnaie. Solutii sunt dar trebuie implementate. Putin imi pasa ca se va gasi cate un amarat care nu stie regulile si va parca aiurea, sa plateasca pana ii ies ochii din cap. Si trebuie modificata constitutia pe aceasta tema!

    00
  25. În loc să reglementeze această operațiune, au preferat să o închidă de tot.

    Nu ştiu de unde ai scos-o pe asta, dar ceea ce am auzit din gura lui ciorbea este că această activitate va fi reglementată unitar la nivel naţional.

    00
    • @Sakura – intrebarea mea este… cand se va intampla asta?
      si hai sa ne intreb altceva… pana atunci ce va fi? iti zic eu… haos! anarhie!
      parcai cu frica inainte sau mai mergeai 500m sa cauti intr-o zona unde parcarea era legala. acum te va durea fix in pix. probabil, ca in orice, pana nu moare cineva din cauza unui retard care a parcat aiurea, nu se va face nimic.

      00
  26. nu, chestia asta era o măgărie pe față, identică cu radarele fixe: niște șmecheri, prieteni cu alți șmecherași din administrațiile locale, se îmbogățeau de pe urma lipsei parcărilor. când fiecare ban obținut din ridicarea mașinilor într-un oraș va merge în dezvoltarea infrastructurii și parcări, mai vorbim. până atunci, un abuz a fost stopat

    00
  27. Efectul va fi punerea în codul rutier a ridicării și tot primăria va fi responsabilă de ridicare și încasare, se va reglementa doar legislativ. Să vezi bucurie pe aia unde nu se ridica până acum….

    00
  28. Stai un pic că nu înțeleg. Semnul de oprire/staționare interzisă este în codul rutier și ai ca amendă 2 – 3 puncte, respectiv 4 – 5 puncte. Amenda rămâne, deci acum nu mai au voie să le ridice?
    Foarte bine! Dă-mi amendă că am parcat aiurea, dar lasă-mi mașina acolo că poate am lucruri valoroase sau perisabile prin ea și nu sunt securizate.

    00
  29. foarte mulți sunt de părere că, dacă nu există parcări, pot parca unde vor. ceea ce e total greșit.

  30. NOU
    #48

    Si asa nu sunt parcari: ar trebui sa se ridice o masina parcata ilegal doar daca aceasta deranjeaza cu adevarat pe una sau mai multe persoane, iar daca soferul ei face nazuri ori nu este de gasit, acel cineva deranjat apeleaza frumos politia, care in doua minute a venit, constatat si apoi a chemat autospeciala de ridicare…

    Desigur, poate o sa starnesc pareri gresite printre utilizatori, dar poate nu va dati seama cat de penibil este sa vedeti o autospeciala care blocheaza o banda din doua pe Calea Crangasi – astfel practic aglomereaza si mai rau artera -, numai ca sa ridice o masina aflata pe hasura, la 25 de metri de semaforul unei treceri de pietoni, dar care nu deranjeaza cu absolut nimic, deoarece se afla in spatele unei masini parcate pe spatiu legal.

    00
  31. sa ne mai uitam si prin alte tari:
    – in general, masina nu se ridica pentru ca e prea costisitor
    – primaria (deci nu o firma privata) prin serviciul de politie care e local, iti lasa amenda in geam.
    – sa o contesti e pierdere de vreme pentru ca pe amenda scrie clar unde erai situat, in ce zi si daca parcarea era sau nu permisa in intervalul orar respectiv.
    – amenda neplatita = dupa 60 de zile suspendat permis, ridicat masina cand te vede politia in trafic. nu se uita nimeni dupa tine special pentru ca au camere care scaneaza automat placile de inmatriculare si le da un bip cand te prind.

    interesul primariei e sa colecteze cat mai mult bani, prin orice mijloace. nu sa plateasca o terta firma.
    o amenda = minim 53$ (e mai mult daca parchezi langa un hidrant de exemplu). Primaria incaseaza anual 160-170 milioane$ din amenzi.

    00
    • in austria mi-au ridicat-o fătă grețuri. in germania mi-au dat un avertisment oral că au văzut scaunul de copil în mașină și m-au asteptat.

  32. Sunt curios cati bani s-au incasat pana acum din ridicarile de masini si cati din ei au ajuns la bugetul local.

    00
  33. apropo de ceea ce se intampla prin alte tari, au marcaje diferite pentru locurile de parcare si astfel unele sunt pentru rezidenti (teoretic gratuite, practic nu), altele sunt cu plata (in special in zonele centrale), altele sunt la liber dar doar pentru o ora sau doua s.a.m.d. Si nu, nu ma refer la locurile din spatii special amenajate, ma refer la cele doar marcate stradal. Nu ar fi o idee deloc rea sa se procedeze si la noi la fel.

    00
  34. e totusi un pic gresit.

    Masinile se pot ridica la dispozitia politiei rutiere. aka cei care blocheaza artere de circulatie, linii de tramvai si altele.
    Nu se mai pot ridica masinile de acolo de unde a hotarat consiliul local, hotarari pe care le pun in aplicare cei de la politia locala.

    mare diferenta. la noi in oras se ridica masini din parcarea spitalului de exemplu, din tot felul de locuri unde in mod normal s-ar putea parca fara probleme dar a hotarat primaria ca acolo in general parcheaza turistii si oamenii care nu-s din oras si fraierii platesc.

    nu vezi niciodata masini ridicate de pe bulevarde, de pe artere principale sau din fata instutiilor publice.

    00
  35. asta cu ridicatul e ca o dubla taxare. intai amenda pentru parcat si dupa amenda pentru ca tre sa se imbogateasca si niste baieti. Misto idee.

    *nu am avut masina ridicata niciodata.

    00
  36. Cum se cheamă, maestre, însuşirea unui bun care nu-ţi aparţine şi ducerea lui într-o ogradă a ta? Nu care cumva furt calificat?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube