Când mai vedeți pe cineva că se plânge de Wizz sau altă companie low cost…

Zilele astea au fost câteva știri despre cum Wizz Air a făcut ceva. N-am citit, că nu zbor și nu mă interesează nici Wizz Air în mod special. Și, pe lângă asta, am și bunul simț să înțeleg că, dacă dau bani de semințe pe un zbor, nu ar trebui să am pretenții.

Pentru că prea mulți oameni se fac că nu înțeleg despre ce e vorba. Ah, am văzut că la KLM același zbor e 150€, eu mă bucur că am găsit la Wizz cu 45€ și acum plâng că a întârziat zborul cu 2 ore. Sau mi-au pierdut bagajul. Sau ceva. Nu vreau deloc să înțeleg conceptul de low cost.

De asta aș vrea ca, de fiecare data când mai vedeți pe cineva că se plânge că a pățit ceva cu o companie aeriană low cost, să întrebați așa, sincer și inocent, ceva gen “de ce n-ai zburat cu Air France sau KLM”. Și după aia să savurați țigara sau cafeaua uitându-vă cum interlocutorului în explodează capul de nervi încercând să își justifice alegerea.

Pentru că o palmă din asta peste ochi din când în când îi mai aduce la realitatea aia în care produsele și serviciile au valoarea pe care o plătești pe ele, și nu valoare triplă, pentru că tu credeai că…

 

film-sicario

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

112 comentarii

  1. Wizz e chiar ok. Oamenii care zboara cu Wizz in schimb…

    01
    • Sunt lowcosturi care sunt mai ok ca wizz, dar la oameni da ai dreptate. Si oricum la preturi din astea pot sa ma duca si la bagaje.

      00
    • Ce incearca Vali sa spuna e putin exagerat.Da , cu low cost te duci pentru…..low cost.Dar nicaieri nu spune ,, vezi ca daca platesi putin trebuie sa te astepti sa ramai fara bagaj.Nicaieri nu spune ca sa te astepti sa intarzii.Nicaieri nu spune sa te astepti ca se poate anula.A, ca tu ar trebui sa te astepti la asta pentru ca e low cost, nu inseamna ca asta e ceva normal.Nu.Astia reduc costurile din alte parti.Te duc pe un aeroport mai la margine, lucru pe care il stii, nu ai voie cu bagaj mare( sau platesti in plus), lucru pe care il stii si, cel mai important, aceste avioane fac mai multe curse pe zi.Asta e conditia pentru echipaj.La celelalte O SINGURA CURSA PE ZI!! Aici e marea diferenta.Nu inseamna ca la low cost nu ai dreptruri.Ba ai exact aceleasi drepturi ca la Qatar sau Emitares! Asta e prin lege!

      10
    • Singura dată când mi s-a rătăcit bagajul a fost cu KLM. 3 zboruri dus-întors cu astea mari, vreo 15-20 cu astea mici. Deci nu e neapărat o regulă.

      00
    • Problema cu nemultumirile vine din necunoasterea sistemului.Sau,daca vreti, nu stie lumea cum merg treburile.Intarzierile nu tin de compania low-cost,nici pierderea bagajelor.Acestea tin de COMPANIA de HANDLING(in cazul Bucuresti se numeste Menzies, la Londra Stansted este SWISSPORT,de ex.), care are contract de prestari servicii cu compania aeriana low-cost. In cazul intarzierilor ,de operatorul aerian tin doar cele datorate unor deficiente in intretinerea aeronavelor.Adica, un procent foarte mic. Este adevarat ca operatorul plateste servicii minimale si atunci …STA la rand.Dar tocmai asta e conceptul de low-cost.N-are cum sa plateasca operatorul low-cost servicii catre compania de handling mai mult decat platesc pasagerii pe bilet.Lucru asumat atunci cand ne cumparam bilet cu banii de…seminte!

      00
  2. Da aia miam luat avoion personal!

    01
  3. În primul rând, știm că nu zbori. Iei și tu avionul ca toată lumea.
    În al doilea rând, nu știu tu, dar eu am auzit replici gen ‘că era mai ieftin’ după care privit candid în ochi.

    00
  4. Aici aplici aceeasi logica pe care o ai cand nu cumperi RCA-ul ieftin.
    Da, sunt niste clauze contractuale, da, poate nu le-au respectat sau poate le-au respectat.
    Faptul ca tu nu ai capacitatea sa intelegi modelul low cost (pentru ca nu vrei, nu pentru ca esti prost) e altceva. Nu ti-l explic.
    Mai grav e ca acesti oameni care au o problema cu avioanele se duc la TV si la ziare in loc sa rezolve problema cu providerul lor de servicii. Sau la Ambasada. Sa mor eu daca mi-ar fi trecut prin cap sa ma duc la ambasada cand mi s-a anulat zborul. Dar cei carora TAP Portugal (care nu e low cost) le-au anulat zborul au crezut ca e mai practic sa mearga la ambasada. In loc sa se duca sa se culce si sa ia avionul a doua zi…

    00
  5. Tot intreb si nimeni nu are un raspuns: totusi cum pot sa coste unii de 3 ori cat ceilalti ? Avion intarziat sau bagaj pierdut nu sunt explicatii. Un 20-30% variatii de pret as intelege dar de ce sunt asa diferente mari ? Eu nu am zburat decat in interes de serviciu si nu am luat nici un low cost. What gives ?

    01
    • Simplu: serviciile.
      Având ceva experiența in domeniu, e cam ca peste tot in hospitality. Diferența dintre un low cost și un operator normal e ca diferența dintre a merge la drum lung într-un Logan chel și a face același drum într-un S-Klasse, full option.
      Unii îți dau vin in pahar de cristal ( sau cel puțin de sticla ), ceilalți ți-l “servesc” într-un pahar de unica folosință. Unii au grija cum îți transporta bagajul, ceilalți ți-l mai scapă de câteva ori pe jos. Sau uita sa îl pună in cala, mult mai des decât ar fi …normal.
      Unii îți lasă 10cm loc pentru picioare, alții 20.
      Aceeași ruta, operatori diferiți, servicii diferite, confort diferit, prețuri diferite. Simplu.

      00
    • Și curățenia. Un low cost are de regulă turn around 45 de minute. Timp in care avea e timp de golit rezervorul de la wc și pusă apă pentru spălat pe mâini. În marea majoritate troley-urile cu mâncare sunt aduse dimineața în avion și folosite 2-3-4 zboruri. Și nu stă nimeni între două zboruri să strângă gunoiul sau să aspire. Spre seară avioanele arată absolut jalnic.
      Dar curățenia costă bani și timp. Mult timp. Și nu produce venituri.
      Se adună din multe puncte ca să poată fi vândut biletul ieftin.
      In majoritatea cazurilor doar piloții și șeful de echipaj sunt angajați ai companiei. Restul sunt contractori pentru că nu le plătești concedii și asigurare medicală și altele. Ii plătești pe oră de zbor și nu ai nici dureri de cap cu sindicatele că AF sau Lufthansa ;-)
      Dar nici pretenții de scaun orizontal cu enșpe sute de canale nu poate avea cineva.

      00
    • Diferentele sunt multiple
      – low costul pe acelasi tip de aeronava cara mai multi pasageri. Asta inseamna ca nu ai prea mult loc la picioare si ca scaunele sunt fixe, nu se pot lasa pe spate
      – nu ai bagaj inclus in afara de unul f f mic de mana. Orice altceva platesti
      – mancarea si bauturile sunt contra cost la low cost
      – nu au prioritate la culoarele de zbor. Daca intarzie un pic poti sa stai si o ora sau mai mult pana pot decola.
      – in multe orase low costurile opereaza pe aeroporturi mai mici, mai aglomerate si de multe ori mai departe de oras. Facea exceptie si probabil va face Baneasa, care e practic in oras.
      – exista sansa intotdeauna sa ratezi zborul pe motiv de oberbooking
      Ca parte pozitiva:
      – fara dubiu e mult mai ieftin
      – am zburat cu Wizz, aeronava mult mai noua si mai intretinuta decat pe TAROM..

      00
    • cateva din motivele pentru care e diferenta de pret asa mare:
      – intr-un low cost sunt mai multe scaune, inghesuite => pot vinde mai multe bilete pe acelasi tip de avion
      – low cost-ul nu aterizeaza pe aeroporturile principale, iar acolo unde aterizeaza o fac la portile cele mai prost pozitionate => taxe de aeroport mult mai mici
      – low cost-ul, pe multe aeroporturi, te lasa in mijlocul campului de unde te salta un autobuz in care stai ca in 41 la ora de varf si te duce la poarta => taxe mai mici ca nu folosesc burduf (cred ca asa ii zice)
      – la low cost nu primesti macare/bautura in avion inclusa in pretul biletului => cateva sute de euro economie pe zbor
      – la low cost platesti daca vrei bagaj de cala, iar suma nu este mica deloc => 15-20 de euro pentru un bagaj de 15-20 de kg la cala
      – echipajul de low cost este platit mai putin => cheltuieli mai mici cu personalul
      – cursele de low cost sunt dese, un avion facand pe unele rute dus-intors de cate 2 ori pe zi => profit mic la volum mare; de aici si intarzierile la low cost, daca se intampla ceva pe prima cursa din zi, celelalte 3 curse din zi vor avea intarziere

      00
    • Am zburat cu linie mult: Tarom, Lufthansa, Carpatair(e mort) in Germania sau intern Bucuresti din Timisoara. Mancarea inseamna la toti un sandwich penal de 8 lei in cea mai scumpa benzinarie. La o patiserie normala ar fi 3 lei. Uneori daca te prindea pranzul era un fel doi ca de spital de max 8-9 lei la catering unde comanzi maxim o data ca si corporatist ca a doua oara nu ti-ai mai lua ca era infect. De baut apa, suc si o cafea in pahar de plastic de 100 ml. In vremurile bune ceream bere si desi nu erau la vedere imi scotea de jos insotitoarea o doza de bere ieftina la 0.33 si imi zambea pe sub mustata de parca mi-ar fi facut o clanta in baie. Intarzieri am avut si pe linie, am pierdut legaturi, 2-3 ore nu e ceva neobisnuit pt Tarom. Singurul mare minus il vad sa te lase in Pizdeea la aeroporturi mici. Dar de 3 ori pretul ? C-mon !

      00
    • Uite un exemplu: zbor klm anulat din cauza vremii proaste pe aeroportul destinatie. Solutia oferita de klm: un tren de noapte pana la destinatie sau cazare, voucher pt cina, mic dejun si zbor a doua zi dimineata. Cam asta e diferenta de pret

      00
    • Explicațiile de mai sus surprind toate o mică parte din explicația diferenței de preț. Marea diferență: timpul cât stau în aer avioanele (și în care produc). Avioanele companiilor low cost stau mult mai mult timp în aer.

      00
    • e o :- mare diferenta
      care sunt aia cu pahare de cristal si bagaje manevrate frumos? si cu loc la picioare?
      lufthansa?? ha, am zeci de zboruri cu ei, pahare de plastic, carton, bagaj facut praf, infoliat si facut praf a doua oara, genunchi in scaunul vecin desi nu am mai mult de 1.75, mancare de 2 lei, nici 2 eur, paine cu salam pe scurt, o bucata, a doua nu se poate, toalete in care imi e greu sa cred ca unul de 120kg incape, overbooking la greu, sa vezi ce misto e cand iti zambeste calm cu „nu mai sunt locuri” si tu ai biletul de 700 eur in mana, din bucuresti in germania..
      tarom?? hahahaha, avioane praf, antice, se misca plafonul si iti cade in cap tv-ul crt din tavan, miroase a mucegai, scaune rupte, am stat pe unul care avea cam 3 sferturi de sezut si in rest o gaura, cica au luat buretele de alt avion si nu s-a potrivit… la cele doua avioane noi nici macar nu se lasa spatarul al caun, stai cu o teapa in c.. tot drumul
      british? heheh, bagaje pierdute si aruncate in scarba la hotel, de parca eu eram vinovatul, bilete pierdute la intoarcere, am stat la coada 2 ore si apoi inca 30 min sa le gaseasca ..cica parteneriat cu probleme
      france?? hihih, sofer de autobuz beat, nu a mai ajuns la avion, a adormit pe drum si s-a proptit autobuzul in parapet, bagaje pierdute si gasite niciodata :)

      intarzieri cate vrei la toti, 20 min se numeste nimic, 2 ore e acceptabil
      cu low cost nu am mers, dar din ce citesc nu sta mai rau sau mai bine decat restul

      10
    • Tot ce spuneti mai sus este adevarat dar, principala diferenta vine de la numarul de angajati. Un low cost nu va avea agentie in buricul targului cu 3 oameni care freaca menta acolo + inca vreo 3 care incearcva sa agate clienti corporate + sa intretina relatia cu agentiile + 1 sef de agentie. Un low cost va cauta cu orice pret sa reduca costurile. Unul din exemplele care le stiu la prima mana, era costul de degivrare pe aeroport in Geneva. Prima companie ca numar de pasageri pe acest aeroport este Easy Jet. Astia s-au intrebat cum pielea fac aia in Alaska sa degivreze si mai ieftin si mai rapid. Concluzia este ca si-au adus respectivele masinarii. Import direct. Totusi cele mai mare costuri raman personalul, cam 80 000 Air France, 120 000 Lufthansa comparativ cu vreo 10 000 Easy Jet si 11500 Ryanair. Pe linga asta ar mai fi si costul cu canalele de distributie. Mult peste jumate din volumul biletelor companiilor traditionale se face prin asa numitele GDS-uri, softuri de rezervare folosite de agentiile de turism. La fiecare rezervare, bilet emis, compania plateste o suma catre aceste softuri. Low cost-ul se distribuie aproape exclusiv online. Din astea iese grosul diferentelor. Companiile traditionale incep sa preia din modeul low cost. Exista tarife de baza fara bagaje la majoritatea acum. Bagajele se adauga in plus doar daca le doresti. Pe zborurile europene, scaunele s-au subtiat, distanta dintre ele s-a micsorat, ca sa nu mai vorbim de subsidiarele low cost ale companiilor traditionale. Hop pentru Air France, Germanwings Eurowings pentru Lufthansa etc.

      10
  6. Mai e si situatia (surprinzator de frecventa) cand ai de ales intre 4 ore zbor direct low cost vs. zbor 8 ore cu escala in Frankfurt.

    00
    • Asta e pentru ca nu exista companie nationala care sa acopere corect macar Europa.

      00
    • Pierzi 4 ore in plus in schimb bagajul tău e încărcat/descărcat de oameni cu MBA nu de maimuțe dresate ca in cazul curselor lor cost!

      00
    • NOU
      #31

      Ha, ha. MBA la Spiru sau la Arad probabil. De aceea la MegaImage sunt asa frumos aranjate conservele.

      00
    • Nu, ci pentru că companiile clasice zboară pe conceptul hub, iar cele low cost point to point.

      E o diferenţă imensă de mentalitate, şi e doar o chestiune de timp până companiile low cost vor începe să mănânce din pâine companiilor de linie.

      Caz classic de disruption şi inovaţie. Modelul Hub e depăşit, iar noile avioane pot face curse lungi cu pasageri mai puţini, nu mai ai nevoie de hub pentru că nu ai de umplut un 747.

      Tipul ăsta explică fain:

      https://www.youtube.com/watch?v=069y1MpOkQY

      În combinaţie cu avioanele viitorului: mai mici, dar mai rapide şi cu range mult mai mare pentru noua paradigmă:

      https://www.youtube.com/watch?v=ql0Op1VcELw

      00
    • Cam asta e problema. Nu toti au variante ok de drum. Faci 2-3 ore cu low cost sau iei Lufthansa pana in Turcia, stai cateva ore si apoi pornesti spre destinatie. Timp triplu de drum.
      In unele cazuri nu ai alte variante.

      00
  7. Zbori cu Wizz pentru destinatii (daca esti fan travel) nu pentru ca e low cost.

    00
  8. Wizzair e chiar ok, ştii la ce te aştepţi, dacă nu ai zbor cu legătură, n-ai bagaj de cală, e ok şi low cost, îşi fac treaba bine.

    Personal dacă zbor cu wizz air nu mă aştept la îmbarcare cu tunel, ştiu că ne duce cu autobuzul la avion, ştiu că scaunele sunt mai inconfortabile, şi e destinaţia finală, să nu risc chestii gen pierd avionul sau bagajul.

    Problema e cum zicea cineva mai sus, preţul mai mic atrage fel şi fel de personaje care în mod normal ar fi mers cu microbuzul, şi de-aici încep scandaruile tipic mioritice, care pe lângă că merg cu avionul, mai au şi pretenţii de clasa 1.

    00
  9. Pai hai sa luam un caz concret, adica ala de ieri cu zborul la Catania; Air France sau KLM NU zboara direct la Catania din Bucuresti, iar asta conteaza pentru multi. Daca Wizz intarzie din vina lor doua sau sapte ore poti cere despagubiri la fel ca la orice companie aeriana.

    Faptul ca un Gigel din cabina a auzim din engleza comandantului doar „bird strike” si el a inteles ca au lovit o pasare este alta problema. Giovani al nostru parleste doar italiana si nu prea stie „como se dice” in alte limbi.

    00
    • Nu primesti despagubire pentru 2 ore de intarziere… cel mult, daca ceri, un bon de 10 euro pentru intarziere mai mare de 6 ore.

      00
    • Pt 2 ore nu primesti nimic . Pt minim 3 -da. Exista o lege care iti da dreptul la despagubiri de pana la 600 eur ( depinde de distanta).

      00
  10. Bune exemple ai mai dat si tu, mai urmeaza sa zici si de British Airways. Singura diferenta este ca clientii low-cost nu vor cere despagubiri, vezi ryanair ce probleme are zilele astea ca nush de problemele wizzair.

    00
  11. Aia cu bagajul pierdut nu are legatura cu compania aeriana. A, ca daca ti l-au ratacit sau pierdut, iei legatura cu compania aeriana cu care ai zburat.

    00
  12. Bagaj pierdut: BA, a ramas la Heathrow, l-am primit a doua zi
    Bagat facut muci: tot BA
    Pentru ca tot aia manevreaza bagajele si la low cost, si la high cost.

    Zbor intarziat vreo 9 ore: tot BA
    Pentru ca avioanele se mai strica. Doar ca companiile low cost avand un singur fel de avion gasesc mai usor inlocuitor.

    Zboruri nenumarate cu low cost, Ryan, Blue si Wizz, zero probleme. Intarzieri au mai fost, dar sub o ora, nu le socotesc nici la ei nici la ceilalti. Ce-mi place e ca uneori aeroporturile secundare pe care opereaza astia sunt mult mai ok, nu e nimic de facut in ele dar nici nu pierzi nici vremea.

    Unde se vede clar diferenta e la optiuni cand se anuleaza: la low cost de multe ori primesti locuri peste zile sau banii inapoi, ambele optiuni fiind nasoale. La ceilalti, sansele sa te rezolve sunt mult mai mari, chit ca te intarzie 10 ore.

    Concluzia: anii 2000 isi vor ideile inapoi. Companiile low cost optimizeaza costurile, si d-aia isi permit sa vanda asa de ieftin, ar trebui laudate pentru asta. Daca nu erau ele zborul era prea scump pentru 95% dintre romani – dezavantajul fiind avioanele pline de capsunari, dar nu se poate si, si.
    Cine vrea lux, are business class. Nu-ti freci coatele cu capsunarii sau cu copii urlatori.

    10
  13. Zbor cu Wizz de 6 ani frumosi de 4-10 ori pe an. La inceput, pentru ca nu imi permiteam altceva, eram studenta. Acum, pentru ca are rutele potrivite pentru city trips si pentru acasa, pentru ca sa zbor la Bucuresti sau sa fac vreo escala ar fi extrem de neplacut, mi-ar dubla timpul de calatorie, si timpul e momentan pentru mine cel mai pretios. Imi asum ca nu o sa fiu tratata bine, ca scaunele sunt incomfortabile, ca sunt pe cale sa ia bani pe aerul respirat, dar NU imi asum ca ajungem cu ore intarziere si ca mi se pierde bagajul.

    E o diferenta intre „no frills” si „no service”. Personal amabil = frill. Sa ajung aproximativ la timp, vie, si sa imi ajunga si bagajele = service.

    00
  14. Romania e o tara low cost si nu aveti dreptul sa va plangeti ca lucrurile merg prost….De ce nu ati ales sa traiti in Elvetia?…. dada

    10
  15. Și curățenia. Un low cost are de regulă turn around 45 de minute. Timp in care avea e timp de golit rezervorul de la wc și pusă apă pentru spălat pe mâini. În marea majoritate troley-urile cu mâncare sunt aduse dimineața în avion și folosite 2-3-4 zboruri. Și nu stă nimeni între două zboruri să strângă gunoiul sau să aspire. Spre seară avioanele arată absolut jalnic.
    Dar curățenia costă bani și timp. Mult timp. Și nu produce venituri.
    Se adună din multe puncte ca să poată fi vândut biletul ieftin.
    In majoritatea cazurilor doar piloții și șeful de echipaj sunt angajați ai companiei. Restul sunt contractori pentru că nu le plătești concedii și asigurare medicală și altele. Ii plătești pe oră de zbor și nu ai nici dureri de cap cu sindicatele că AF sau Lufthansa ;-)
    Dar nici pretenții de scaun orizontal cu enșpe sute de canale nu poate avea cineva.

    00
  16. Mă, ideea e că oricât de puțini bani ai da pe ceva, minimul pe care instinctiv îl aștepți e să livereze ceea ce promit că livrează. Nimeni nu dă bani de semințe pe surprize/minciuni.De aici apare dezamăgirea. Nu te aștepți la cai verzi pe pereti, dar măcar să se țină de cuvânt. Asta ar trebui să facă indiferent de preț.

    00
    • *Minimul + tinut de cuvant = cel in conditiile legii si ale contractului, nu? A, ca livreaza, de obicei, mai mult – asta este altceva. Sa spunem ca functioneaza pe principiul „best effort”.

      Acuma, na, ce sa zic: si clientii sunt de un anume fel, iar clientul trebuie sa se astepte sa fie vecin / in aceeasi oala cu acel tip de clienti („speciali” sau nu), clienti care vor face atacuri de panica pentru ca nu inteleg ce se intampla. E o chestie extrem, extrem de simpla.

      Daca nu vrei astfel de experiente, schimbi nivelul si tipul/tipurile de clienti cu care te „inhami” la zbor. Sau tipul de echipaj care va livra „extra” (nu minim, da?) incercand sa le explice tuturor clientilor ce si cum se intampla (asta, asa, ca un simplu exemplu).

      00
    • In opinia mea Wizzair nu prea e low-cost. Poate doar pe rutele unde are competitie de la ryanair.

      In rest gasesti 200-300 dus intors. Iar la pretul bagajului nu-i intrece nimeni: 30-50 doar un drum.
      Si apoi mai bagi inca vreo 5 pentru priority sa iti iei laptopul sau camera pe langa ghiozdan. Si desigur nu poti selecta doar pentru o persoana, daca faci booking pentru mai multe persoane: priority la toti.

      Mi-am lasat google flights pornit pe un zbor de 1 decembrie Bucuresti Barcelona.
      Pretul a sarit intr-o luna de la 282 la 130, apoi vreo 170 iar acum e pe la 230. Low cost?

      Si nu, nu e vorba doar de personajele de la bord, este vorba si de cum face fata personalul la acestia. Am vazut de nenumarate ori stewardese de la wizz certandu-se cu taranii ca la usa cortului, efectiv deranjand si alte persoane. La ryan desi am zburat mai putin personalul era mai autoritar si ferm, nu niste tzatze. (plus ca mai au si cate un steward)

      10
    • Analogia asta e foarte buna.

      Daca iei pachet de seminte X, mai ieftin de 3 ori ca pachetul de seminte Y, nu inseamna ca automat risti:
      – sa primesti seminte otravite.
      – sa fie mai putine in punga decat scrie pe hartie.
      – sa primesti cartofi amestecati cu seminte.

      Asa ca nu, nu merge sa aplici logica de la RCA-urile care nu despagubesc aici la low cost la avioane. Oricat de putin sau multi bani dai, ai acelasi riscuri ca zborul sa fie overbooked, anulat sau bagajul pierdut. United Airlines nu e companie low cost si surpriza, au avut tupeul sa dea in pumni afara un pasager care-si ocupase locul. LA FULL COST! Dupa logica ta asta s-ar intampla doar la low cost in timp ce daca dai bani mai multi la alt zbor nu te vei lovi de asta.

      SURPRIZA! Vei da de aceeasi chesite. Daca avioane low cost aterizeaza pe aeroporturi unde sunt si alte aeronave de la companii care nu-s low cost, cum mama ma-sii mai tine argumentul: „Sau mi-au pierdut bagajul.”?! Ca o sa fie aceeasi angajati ai aeroportului care redirectioneaza bagajele catre avion. Pe aeroportul din Otopeni unde aterizeaza si firme mari si low cost, vrei sa-mi zici mie ca doar prin simplul fapt ca e low cost sunt riscurile crescute ca aceeiasi angajati sa fure bagajele?!

      Si un argument final. Daca aduni o masa platita extra la un low cost + bagaj de cala la pretul biletului unde ajungi? Exact, in zona 150 Euro cat ai si la o companie full cost care are acele beneficii incluse in pretul biletului. Deci nici mai ieftin nu e pentru aceleasi beneficii. Asa ca de unde „daca-i ieftin e mai prost automat”?!

      00
  17. Eu am zburat cu Wizz spre Malaga, pentru ca nicio companie de linie nu ofera zbor direct Bucuresti – Malaga. Sau ar fi trebuit sa aleg KLM-ul, cu escala in Amsterdam :)?

    Altfel sa stii ca probleme pot sa apara cu orice companie aeriana. De-a lungul timpului eu am avut probleme mai mici sau mai mari cu SAS, Czech Airlines, British Airways, KLM, LOT…

    Vara asta au fost doua scandaluri maricele legate de TAP, din cate stiu eu TAP nu este o companie lowcost….

    Cred ca singurii cu care nu am avut probleme au fost Tarom, dar din ce am auzit au avut altii, deci asta nu este or regula.

    00
  18. Problemele care le expui se impart in 2, unele tin de companie, altele tin de aeroportul pe care opereaza. Patit acum 7 ani, pierdut bagajul pe CDG, zburand cu Lufthansa, dupa ce am intrebat in stanga si in dreapta am inteles ca CDG ar avea reputatia de a pierde cel mai des bagajele indiferent de firma cu care zbori, deoarece treaba asta tine foarte mult de aeroport. Alta isprava cu Turkish bagaj spart cand am ajuns in Istanbul de la Bucuresti, oare chiar a contat compania?! De asemenea tot cu Turkish, am ajuns sa zbor de pe Otopeni, in loc de Kogalniceanu Constanta, din cauza ca avionul era plin Constanta din cazuri lesne de inteles fusesera multe zboruri anulate din cauza vremii din Istanbul in vremea respectiva iar compania i-a imbarcat in acel avion), solutia a fost, un zbor din Otopeni, sau a doua zi la aceeasi ora cu niste compensatii cu scuzele de rigoare aici fiind fix problema companiei. Nu cred ca exista companie aeriana perfecta, poate doar cele de prin golf, pentru care combustibilul nu e o problema si pot oferi niste servicii mai bune decat restul, insa la final conteaza aeroportul de unde pleci si unde ajungi, unde costurile sunt aceleasi cam pentru toate companiile. Sigur, e aberant sa ai pretentii de lux, cand ai dat niste bani de seminte ca sa zbori intr-o destinatie, insa si asa, fiecare trebuie sa inteleaga valoarea serviciului pe care-l cumpara/presteaza.

    00
  19. Eu am avut probleme doar cu Austrian și Lufthansa. Low costurile au fost de obicei de la decent in sus.

    00
  20. Pe low cost ai teoretic si piloti mai putin calificati. De aia uneori toti se intrebau de ce cei de la Tarom si Lufthansa aterizau pe vreme proasta (cum ar fi aeroportul din Cluj ce e facut intr-o mlastina) si altii nu. Pentru ca pilotii au certificari si in functie de conditiile meteo.

    Astfel in conditii meteo nefavorabile (vant puternic, ceata, altele) chiar daca pilotul de la Wizzair ar avea skillurile necesare sa aterizeze avionul in siguranta, in lipsa de certificarea adecvata, nu i se permite drept urmare trebuie sa mearga in alta parte.

    Diferentele nu-s date numai de ca ai tunel, n-ai tunel, sau cum zicea cineva pe aici, primesti vin in pahar de cristal (ha, ha, ha). Ci mai e si gradul de experienta, costurile pe care le au cu a-si tine angajatii multumiti (citeam ca Ryan Air are majoritatea pilotilor subcontractati deci aia isi platesc uneori singuri hotelul) si alte treburi de genul asta.

    Cat despre intarzieri, toti au. A se vedea TAP cu Lisabona ce n-a mai zburat deloc cateva zile la rand, la Lufthansa cand e o greva monteaza paturi de campanie prin aeroporturi… si nu sunt rar greve la ei.

    00
  21. Low-cost-urile sunt ok. Nu am avut niciodată probleme. Nu am simțit că am fi vrut mai mult de la o călătorie cu avionul.

    00
  22. De cativa ani zbor cu wizz cel putin o data pe luna pe ruta Cluj – Bruxelles. E pentru job si de la Cluj am doar doua optiuni convenabile: zbor direct cu Wizz la Brussels South, sau zbor cu escala la Munchen cu Lufthansa. Folosesc ambele variante in functie de ziua si ora la care trebuie sa ajung acolo si sa ma intorc, insa cele mai mari intarzieri le-am avut cu Lufthansa – zborul de legatura de la Munchen la Cluj intarzie cel putin o ora de fiecare data.

    Am patit si cu Emirates – plecat cu trei ore intarziere din Dubai, pierdut zbor de legatura, bagaje pierdute in Bangkok, chestii faine. Mai ales ca eram in vacanta…

    Problema la wizz e ca pe multe din rutele lor majoritatea clientilor fie nu au mai zburat niciodata cu avionul fie nu vor sa invete nici in ruptul capului sa se comporte civilizat la imbarcare, debarcare si in timpul zborului. Stilul nostru romanesc de a ne imbulzi la o chestie care oricum nu pleaca fara tine, dar te bagi acolo sa fii primul sau cel putin sa incurci pe altii. Plus ca la faza asta cu zborul spre Italia in care au lesinat doi zevzeci care s-au uns pe ei de la niste turbulente, ce sa zic? Daca stii ca te sperii de la 2 minute de zgaltaiala, du-te frate cu autobusul sau cu trenul, macar nu mai incurci lumea prin aeroporturi.

    00
  23. si cu TAP ce faci ? nu este low cost si s-au comportat execrabil in mai putin de 2 saptamani cu 2 zboruri anulate.
    eu am calatori cu tarom, wizz, lufthansa si tarom…dintre ele as alege wizz
    in iarna am calatorit cu o aeronava wizz veche de 6 luni pe cand la tarom plangi cand intri in ele.

    cel mai sigur iti iei o asigurare de calatori care acopera si problemele cu zborul indiferent ca mergi cu low cost sau o companie de stat

    00
  24. Pentru zboruri de 3-4 ore maxim (cu exceptiile Dubai sau mai nou Rusia si kazahstan), nu ma interesează decât sa ajung cu bine si sa am unde sta pe scaun. Wizz, ryanair sunt crema low costurilor. Cu altele am ceva retineri.
    Mai e problema cu zboruri anulate, dar de 14 ori cat am zburat cu low cost mu mi s-a întâmplat. Acum la ryan air au bulit-o cam urat cu treaba asta, probabil s-au extins prea entuziast.

    00
  25. finish your meal.

    00
  26. Cand la Wizz e 400 de euro dus intors de Craciun si la KLM 200, parca e mai usor de ales. :)

    00
  27. Nu stiu ce sa zic. Pe ruta Berlin – Bucuresti doar Ryanair a mai ramas. I-au inghitit si pe cei de la AirBerlin si cu masina eu nu merg.

    00
  28. Mama, dadusi un post de cocalar maxim. Epic shit ia epic

    00
    • dacă ai nevoie de un desen suplimentar…

    • Sarakilor kare avetz pretentii…

      Am inteles bine?

      00
    • vag da. e „sarakilor care vă mirați că vi s-au intâmplat nasoale când zburați cu low costul”

    • cum ziceam. post de cocalar care nu intelege economia. Nici macar partea de drept comercial.

      Plangeri de lowcost is: erau scaunele inghesuite. Era mizerie. Restul is in capu tau.

      00
    • Pot intelege articolul pana la faza cu a te bucura de raul altuia! Oare ar fi cineva ce nu si-ar dori best of the best? Telefon smecher, masina șucară, vila cu piscina, vacante de 5 stele cu all inclusive…Nu toti ne permitem all the best! Pe ici pe colo mai facem si compromisuri. Faptul ca sunt si din aia cu gura mare care nu-si asuma, aia e alta discutie. Puteai sa pui punctul pe ”i” mai bine, asa pare ca doar ai vrut sa fii rautacios. O zi faina!

      00
  29. Pe acelasi principiu sunt multi utilizatori de Digi Mobil cu abonamente de 1 euro care se plang ca „nu am semnal la metrou” / „nu merg bine datele” /”nu am semnal in orasul x” etc.
    Dar nu se indura sa dea 5 euro sau 10 cat e un abonament la un furnizor decent de telefonie mobila.

    00
    • Ceea ce spui e din auzite! A fost un moment la inceput cand au dezactivat semnalul pe toate cartelele utilizate in telefoane 2G fara sa le fi trimis mesaj de avertizare. Apoi fie i-au pus sa-si ia telefoane 3G, fie li s-a permis sa anuleze contractul.

      Pt voce, unde nu-s relee de digi, telefonul trece automat pe reteaua vodafone fara cost suplimentar. La net aveai ceva limitari cand foloseai reteaua Vodafone.

      Eu am plecat de la orange pentru ca incercau sa ma combine la oferte nasoale si mi-am portat nr la digi. N-am avut probleme de semnal sau cu netul. Am revenit la orange dupa 2 ani pt ca trimit foarte multe sms-uri, iar la digi se platesc, nu exista optiune cu sms-uri nationale incluse decat in reteaua digi.

      Nu stiu daca ar fi cazul sa dam cu piatra in companiile low cost. Cel putin daca nu aparea oferta Cosmote cu 2000 minute, si acuma probabil ca ai fi platit la orange/vodafone cate 10 euro pe 100 minute in retea, si 1Gb net ar fi costat cat gramul de aur. La fel ar fi stat lucrurile si cu internetul fix!

      00
  30. Am zburat odată cu Emirate in Dubai. Băi nene frumos dar cind am cerut unei stewardeze un blowjob a zis ca sunt măgar. După toți banii aia care i-am plătit m-am ales doar cu un prosop d’ala umed sa ma șterg pe fata înainte sa ajung. Bun si ăla l-am băgat in geanta si îl folosesc si acum la baie.

    00
  31. vai da ce fina a fost incheierea coaie :))))

    00
  32. Crezi ca O fi înțeles aia ca vreau la pachet, mm!

    00
  33. Nu ai citit, nu zbori si nu te intereseaza, motiv pentru care nu stii. Presupun ca de aia si gresesti.
    Hai s-o luam cu partea importanta.

    “de ce n-ai zburat cu Air France sau KLM”.

    Din mai multe motive, in afara de cost, care si ala e un motiv bun , dar tu doar de el te impiedici, la modul platesti putin – primesti putin, lucru care-i cumva logic, pana la o limita.
    1) Nu peste tot sunt curse high cost, ca sa zic asa, ca high service, nu prea-s oricumprin Europa. Altfel poate-mi spui si mie cum dracului se intampla ca cele mai bune servicii prin europa le ofera Turkish Airlines. De ras, sau ce?
    2) Se intampla sa ai curse high -cost cu escala , implicit timp de calatorie mai mare, si peste asta si ore mai proaste de zbor. Eu stiu de business, asa ca la asta ma refer, cand vorbesc de orele de zbor. Daca adaugi asta la pretul mai mare, trebuie sa fii idiot sa vrei sa platesti mai mult, ca sa dureze mai mult calatoria, sa ajungi la ore nepotrivite , doar ca esti plimbat mai mult prin europa si-ti dau unii un sandwich si-un pahar de apa gratis, nu crezi?
    3) Exista risc mai mare sa ti se piarda bagajele la zborurile cu conexiune. Eu le evit cat pot, iar cand nu pot, ca acum, evit sa imi iau bagaj de cala – ma strang sa incap in bagaj de cabina.
    4) Si companiile de high cost întârzie. Mai toate întârzie aproape regulat cu jumătate de ora – două ore la zborurile de după amiază și seara. Motivul e simplu. Avioanele trebuie să stea mult timp în aer și orice problemă apărută la un avion produce întârzieri în lanț. Pot da detalii doar dacă nu înțelege cineva mecanismul.
    De fapt am scris mai multe pe tema asta la mine, dar nu mai las link, căci cititorii tăi sunt pretențioși, atenți la redactare, și au impresia că le datorez ceva și nu am timp de asta.

    Acestea fiind zise, problemele ridicate de low cost își au rostul în limitele regulilor din UE, care sunt destul de ok, pe-o parte. Adică ii doare în bască de confort, poți să zbori în picioare ( sarcasm) , dar le pasă de punctualitate și bagaje,că despre asta trebuie să fie transportul.

    Prin urmare am zburat 3 luni ( București – Dortmund) acum 3 ani cu Wizz, ca erau cea mai bună opțiune. Și nu de bani e vorba, că după ce adaugi bagaj de cala, de cabină mare, loc cu spațiu la picioare, un Sandwich ( mai bun decât ăla din Lufthansa / Air France /KLM) și o cola prețul se apropie de un zbor de aialaltă.
    Dar era zbor direct, ora bună, cel mai apropiat oraș de unde aveam eu treabă, avion curat ( urcă în Tarom să vezi cum e) și stewardese de ajungeam la destinație sculat tot. Cu toate astea au schimbat ora la zboruri și m-au anunțat cu 48 de ore înainte. Motiv să profit de asta și să mă mut la Lufthansa, unde costa cu 50-100 de euro în plus, era cu escală, aterizam mai târziu și conduceam 100 km în plus până la birou, dar hei, mi-e îmi convenea, aveam un status silver de menținut la cardul ăla, pe banii firmei/ clientului, bineînțeles. Trebuie să facem sacrificii. Chit că sandwiches lor moca era o mizerie, aveau mai bune la lounge.
    Anul asta am zburat 4 luni cu ei la Londra / Luton. Era cea mai bună opțiune. Ajungeau la 8. British la 10. Heathrow e mai bine poziționat, da’ 10, dă-o în mă-sa, eu mergeam hat, la Oxford. Și British întârzia regulat cate 15 min- o jumătate de ora ( așa dimineața) , ăștia ajungeau mai devreme.
    Și mai ieftini cu 80 de lire pe zbor.
    De data asta era pe banii mei, așa că Wizz.

    Iar dacă întârzie mai mult de 3 ore,le iei banii.
    Cum le-am luat eu acum 600 de eur pentru 2 nopți dormite în Frankfurt (SAS). Diferența când iei bilet prin Lufthansa / Star Alliance e că dacă nu prinzi conexiunea și ramai peste noapte în aeroport, dormi la hotel de 4 stele, îți oferă cina și mic dejun. Asta peste despăgubirile pe care le poți cere.
    La low coști ești pe banii tăi, pe care poți să li-i ceri pe urmă.
    Dar se supun acelorași reguli, boss.
    Nu sunt niște unii cu căruțe.
    Iar probleme de gen se pot intampla și când zbori cu companii care nu sunt low cost.
    S-a stricat avionul asta de 3 ori într-o singură seară, de nu am mai plecat cu el. Cum spuneam, am dormit în Frankfurt.
    Acum vad că am noroc. A intarziat plecarea doar 10 minute.

    00
  34. Imi pare rau, dar aici ai dat-o pe langa: low-cost se refera doar la optimizarea costurilor. Am zburat cu de toate: incepand de la wizzair, blue-air, ryanair, air-france, tarom, british … daca atunci cand iti cumperi bilet la tarom (sa zicem) ai dreptul implicit la un bagaj de cala de 20kg si masa inclusa in bilet (care costa 150 EUR – sa zicem), la ryanair da, te costa biletul 5 EUR (am prins curse d’astea) dar terbuie sa platesti si bilutele pe care ti le faci in timpul zborului. Strict la asta se refera low-cost. Pentru ca aia non-low-cost au deja alocate resursele pentru 80% din pasageri sa aibe bagaj de cala – chestii destul de fuzzy. Pe cand low-cost, stiu exact cati manipulatori trebuie sa aduca in ziua respectiva. Stiu ca vei avea grija de 10 ori cand iti impachetezi un troller ca va fi sub greutate (altfel marci 50EUR la cala) si ca ti-l cari singur.

    Si nu, eu n-am zburat niciodata cu un avion low-cost murdar. Doar zic.

    Iar ca revers, daca iti cumperi bilet low-cost in perioada „proasta” – pretul al „low-cost” poate fi chiar si 2x fata de o cursa „normala”. Asta nu inseamna ca ai ceva inclus in banii aia – din nou, trebuie platit bagaj, loc, sandwich, etc. Doar pentru ca exista cerere si din asta fac bani.

    Partea misto e ca toti se poarta cu tine naspa. Daca pot. Ultima experienta proasta a fost cu Tarom. Bine, nu neaparat ca e cea mai grozava companie de zbor, dar nu e low-cost si e mai ok ca altele. A fost cu happy-end, dar cu ceva emotii. Asa ca lasati-ma cu abureala ca „dai un ban, dar stai in fata”. Asa cum zicea cineva mai sus, experienta la low-cost e stricata de capsunarii aia care se cred intr-o rata ceva mai buna.

    00
  35. Cata logica de fier in postarea asta!

    00
  36. Singurul criteriu diferit pe Europa pentru a zbura corect este daca se prabuseste sau nu.
    In rest ajung la destinatie innacelasi timp. Care ii problema?

    00
  37. Ai dreptate, decat ca nu. Cateodata nu ai alta optiune pe traseul respectiv (+/- o zi macar). Eu am zburat foarte des anul trecut, chiar si cu wizz. Cand dai 3 – 500 euro pt un zbor (in Europa) luat cu 1-2 luni inainte, nu mai poti spune chiar ca e low cost. Si ce sa vezi, mai ai si pretentii sa nu fie de rahat.

    00
    • Ca idee, nu conteaza cati bani platesti tu sau cati bani ai in buzunar ca sa definesti „low cost”. Compania, in sine, se pozitioneaza in piata intr-un anume fel.

      Cand intri pe siteul companiei si te loveste cu „low cost, cheap, ieftin, low price, cel mai mic pret blabla” ar trebui sa fie clar cum este pozitionata. Dupa care, poti compara cu celelalte sa vezi daca folosesc asemenea „cuvinte cheie”. Nu cred ca este foarte greu sa observi diferenta / diferentele…

      00
    • Și dacă ceilalți nu folosesc asemenea cuvinte cheie, plătești mai mult, dar au servicii mai proaste decât un loc cost cinstit? Cum e cu așteptările?
      Nu ai voie să comentezi decât dacă ai platit premium, nu? După mintea ta.
      Atâta că există niște reguli în cadrul cărora trebuie să se situeze un serviciu oferit.
      Pentru că, vezi tu, nu toate destinațiile suportă competiție. În unele cazuri o singură cursă, companie e tot ce poți să pui pe piața aia, că ăia sunt clienții.
      Iar când vine Fluier, Bluier, sau WeeZer și aduce un zbor acolo, nu mai lasă loc de altceva ( trecând peste faptul că nu ai garanția că ăilalți sunt mai buni) – cum e și cazul cu destinația asta, Catania. Știți voi multe corporații pe acolo?
      Si-atunci vine o companie și se ascunde sub umbrela faptului că „e ieftin, boss. De banii ăștia oferim servicii. Nu-ți convine, la sapă”.
      Dar nu e așa într-o societate civilizată. Că există niște norme minime pe care trebuie să le îndeplinești sau să lași locul altuia care poate.
      Ca să înțelegi ideea, e ca la cursele alea de microbuze pentru săraci. Din România. Nu exista calitate și orice norme erau ignorate până nu de mult. Și nici nu era loc să intre altcineva peste ei, că aveau licență de transport pe orele alea (cam exclusivă) , asta o dată, și că chiar și așa, nu sunt destui clienți premium, care să aprecieze calitatea mai mult decât banii, ca să își facă altcineva loc pe piață. Iar eu, care am banii și disponibilitatea să-i plătesc, sunt privat de opțiuni și ajung vrând-nevrand în găleata ălora de care faceți voi mișto aci că sunt săraci. Și, da, sunt sărac, că dacă nu eram, îmi permiteam avionul meu, ca Tiriac. Dar la fel ești, probabil, și tu, doar că nu esti – Încă – în poziția aia, să vezi vezi cum e.
      De aia se reglementează piața și de aia trebuie să îi freci la melodie pe provideri când coboară sub standarde, indiferent de preț. Cu plângeri, cu despăgubiri cu ce-o fi.
      Și nu-i ok să-ți bați pendula de clienți cu „bă, săracilor” , că mâine vei fi și tu ( nu neapărat pe piața serviciilor de zbor) în aceeași poziție nu ajută faptul că societatea te trollează și acceptă paravanul de „e ieftin, boss” impus de provideri deasupra regulilor. Că, în curând nici nu o să mai știi ce e ieftin și ce nu.
      E ca la aia cu Vali care face mișto de clienții Cel ( dar aici are, oarecum, dreptate – că există alternativă pe piață) că au preferat să ia cu 2 lei mai ieftin, iar pe urmă o sug și că așa le trebuie. Fără să aibă cineva bunul simt să se uite la ce înseamnă ieftinul ăla, iar eu râd și de unii și de alții, când îmi cumpăr chestii din UK, DE, online, cu 10% mai ieftine decât în România, cu tot cu transport, ajung în același timp pe curier și nu am avut niciodată nu că probleme cu garanția, ci nevoie de garanție.
      Că diferența e asta. În alte părți lumea nu hahalera la clienți că-s fraieri că cumpără ieftin și așa le trebuie ( ca la RCA, de exemplu). Nu. Îi ard pe aia care oferă servicii proaste; șut în cur și loc liber pe piață.

      00
  38. Sunt una dintre „victimele” wizz de duminica trecuta. Trebuia sa decolam spre DK, dar la decolare a pierdut un motor, a luat-o putin aiurea pe pista si apoi a oprit. Au venit pompierii, au inspectat avionul dupa care ne-a dat jos si au anulat cursa. Ne-au reprogramat la alte curse in diferite zile, care si cum a prins. Eu am prins dupa o saptamana. Pana atunci am primit cazare in Bucuresti la 4 stele si 3 mese/zi. Urmeaza sa depun o reclamatie si primesc pana la 400eur despagubiri/pasager (sunt cu sotia si copilul). Nu sunt fericit de situatie, dar macar am ocazia sa-i arat copilului Bucurestiul (nu suntem de aici).

    00
  39. Asta e o tampenie. E normal sa ai parte de servicii mai proaste din punct de vedere calitativ nu sa lipseasca.
    Daca ma duc la un hotel e NORMAL sa fie CURAT, indiferent de pret. La un hotel mai scump ar trebui sa am asternuturi mai bune, mobilier mai nou, prosoape si sapun in baie, etc. .
    Daca mananc la un restaurant, indiferent de pret, nu ar trebui sa fac toxiinfectie alimentara.
    Daca zbor cu un low cost ma astept sa platesc in plus pentru bagaj de cala, sa nu am mancare sau sa fie mai proasta, sa platesc pentru apa etc.. Nu ma astept sa se prabuseasca avionul fiindca e low cost.
    Sau cel putin asa ar trebui sa fie normal…

    00
    • Nu se prabuseste nimic. Aceleasi reguli, verificari sunt la toate avioanele. Nu e ca la ITP sa te vada ca ai logan si sa treci cu 50ron..

      00
  40. La articole de genul asta, apar si cei mai multi experti, exact ca cele ce au subiect piata auto! Am zburat cu toate companiile aeriene. Din experienta voi relata:
    -nu exista overbooking, cumperi bilet, si locul scris pe loc, nu are cum sa apara nea Vasile cu acelasi loc ca al tau, doar sa exista vreo eroare;
    -in pahar de plastic primesti si la KLM, exceptie face clasa premium si Business;
    -bagajele intra pe banda, se sorteaza automat, sunt incarcate in camionasul ala de catre angajatii aeroportului, inclusiv incarcarea in avion, nu are wizz air omuleti pentru asta;
    -niciodata nu am observat mizerie sau ceva in minus fata de o companie non low cost;
    -spatiul la picioare e mai mic, scaunul nu se ajusteaza, la Blue Air de exemplu nu exista problema asta;
    -exista o categorie de oameni mai neciopliti pe zbor

    00
    • Nu e chiar asa, pe langa faptul ca exista/existau companii unde nu iti aparea locul scris pe bilet, companiile fac overbooking destul de des, pentru a se asigura ca zboara cat mai aproape de un grad maxim de incarcare. Lufthansa cel putin, acum vreo 3 ani, pe zborurile Bucuresti – Frankfurt facea destul de des chestia asta, am patit de mai multe ori. La fel in hub-urile foarte mari se practica chestia asta, existand riscul mare ca unul sau mai multe persoane sa nu ajunga, datorita legaturilor. Pe toti ii intereseaza sa mearga cu avionul plin. https://lifehacker.com/if-your-flight-is-overbooked-dont-volunteer-to-get-bum-1722036179 citeste pe aici.

      00
    • Permite-mi sa te contrazic, am avut parte de overbooking chiar vara asta la LOT. Mi s-a oferit posibilitatea sa astept sa vad daca se elibereaza un loc (daca nu se prezinta cineva) sau sa primesc o compensatie si sa fiu imbarcat pe o cursa care pleca mai tarziu. Am asteptat si pana la urma am plecat cu avionul pentru care am luat bilet initial. In situatia mea mai erau si alte persoane (cel putin 5 au fost fix in situatia mea, au fost pana la urma imbarcati, posibil sa fi fost si persoane care au plecat cu o alta cursa).

      Ce-i drept ca in cei aproape 10 ani de cand zbor am avut o singura data problema asta…..

      00
  41. Am zburat doar cu Blue Air …totul ok pana la ..3 in 1 la pret de un euro ( cica asta inseamna la ei cafea ) bezna mintii :( deci 4 lei..un plic care in mod normal il iei cu 0,6 ron wtf :D

    00
    • wtf man, nu te obliga nimeni sa cumperi de la ei. astea-s preturile in avion. vrei cafea la 11km altitudine? platesti. daca nu, iti iei la pachet. nu o data m-am suit in avion cu sticla de pepsi cumparata de la imbarcare (pentru ca in avion iti dau numai doze de 0.33 – doze care nu-mi ajung).

      00
  42. Am incercat acum doua zile sa iau doua bilete cu un total de 3400 de la wizzair si dupa jumate de ora de completat mizeria aia in care stai sa debifezi si sa refuzi tot felul de lucruri, dadea eroare la plata desi am ajuns prima data cand am dat click la pagina de confirmare si am bagat codul dat prin sms(ing). Cica nu sunt datele bune sau nu am bani pe card(rererereverificat, nu era cazul). Sunat la ING, ziceau ca au mai avut probleme cu siteul, ca nu parseara datele si practic nu cer banii. La ei in sistem nici nu aparea macar o tentativa sa taxeze cardul. P.s. treaba cu alesul de tip de rezervare, cu baga de cala sau fara, la care te obliga pt toate persoanele pt care rezervi, sa alegi acelasi lucru, e o megamizerie.

    00
  43. Am calatorit destul de mult cu Wizz, pe rute de cel mult două ore jumătate.
    N-am avut niciodată nemulțumiri. Avioane curate, personal amabil. Că sunt pline de căpșunari, e adevărat. Dar chiar și printre ei întâlnești uneori oameni decenți.
    O dată a întârziat 3 ore, m-au despăgubit.
    O dată mi-au trântit troller-ul de l-au crăpat, m-au despăgubit.

    00
  44. KLM și Air France nu prea trag pe dreapta în alte aeroporturi din România în afara de Otopeni

    00
  45. Teoretic ai dreptate…. Dar ce te faci daca vrei sa ajungi la Billund si doar Wizz Air are zbor acolo?

    00
  46. huh? ce a facut Wizz? zilele astea toti sunt suparati pe Ryanair, care anuleaza 2000 de curse in urmatoarele 6 saptamani si treaba asta afecteaza 400,000 clienti. le pleaca personalul, pilotii sunt suparati, etc.

    00
  47. nu toti au cutie automata si din cauza asta aleg si wizz

    00
  48. Platesc KLM dar ma trimite cu Tarom…

    00
  49. NOU
    #104

    Wizzu e ok, dar daca se anuleaza un zbor, te cam lasa in curu’ gol pe aeroport. Gen descurca-te si daca mai ai chef de scandal si despagubiri, cand ajungi in tara ne scrii.
    A’ stai, cam asa fac majoritatea companiilor.

    00
  50. Nici companiile de linie nu sunt deseori mai breze. Turkish pierde bagaje in prostie, Alitalia are intarzieri, anulari si o paste un posibil faliment si lista poate continua.
    Zborurile low cost sunt asa pt ca taie din serviciile la bord – vrei mancare? O platesti. Vrei loc la picioare? Il platesti.
    Bagajele le pierd toti la fel si de cele mai multe ori e vina angajatilor din aeroport.
    La low cost cel mai nasol e ca nu se stie niciodata cand nimeresti langa un meltean, dar e ceva ce iti asumi.
    In zilele noastre diferenta dintre low cost si ceilalti cred ca o fac mai ales vecinii din jurul tau.
    Ah da, si KLM pierde bagaje. Unul dintre motivele pt care nu mai car eu bagaj de cala. Nu le mai caut / astept cu orele / zilele.

    00
  51. Well, nu stiu cat de low cost mai este la cost wizz-airul, dar stiu ca in off season zboara in unele destinatii pe unde altii nu mai zboara. Cat despre comparatia wizz – airfrance : vara asta biletele la wizz erau mai scumpe decat cele la airfrance. Acum o saptamana erau mai scumpe pentru londra decat la british) unii oameni sunt atat de obisnuiti cu ideea ca low cost = sigur mai ieftin incat nu mai verifica alte zboruri. Pe langa tarom desigur ca e low cost, pentru ca numai taromul poate pune preturi de 400€ pe un zbor intr-o singura directie spre CDG. Inca ma intreb cine naibii zboara cu ei) In alta ordine de idei – low cost se traduce prin inexistenta bagajului gratuit la cala, inexistenta mancarii/bauturilor gratuite si aterizarea pe un aeroport din alt orasel deobicei, de ce oamenii confunda asta cu ideea ca serviciile prestate sunt mai proaste? Nu are nici o legatura. Oricum, daca vreti sa vedeti ce inseamna probleme incercati Air Moldova – preturi de Ethiad la pachet cu deservire de maxitaxi Bucuresti-Ciorogarla.

    00
  52. Cand am fost cu avionul mi-am facut o asigurare de sanatate ce includea si asigurare pentru bagaj (1000 euro despagubire), totul la 25 lei pentru 5 zile. Legat de intarzieri, o data la nu stiu cat timp ti le poti asuma.

    00
  53. Atat „Low cost” cat si „Premium service” trebuie sa furnizeze sevicii confome contractului. Si in acelasi timp confm cu standardele minime acceptablie.
    Daca-ti cumperi Dacia nu te astepti sa nu se deschida portbagajul din cand ca cand spre deosebire de Audi unde portbagajul o sa functioneze mereu si deci ai avea garantia ca duci bagajul la destinatie. Ambele te duc la timp din punctul A in puncul B desi la Dacia scaunele si sonorizarea sunt mai putin confortablie. Adica fix direrenta dintre WizzAir si Air France.

    00
    • Nu exista standarde minime acceptabile, ci LEGALE. Nu e dupa cum crezi tu ca e, ci dupa lege.

      –-

      Nu te astepti (desi, daca ai capul pe umeri mai mult decat sa nu te ploua in gat, stii ca exista posibilitatea), dar se poate intampla – mai des sau mai rar. Iar cand se intampla nu faci scandal ca „de ce s-a intamplat”, ci apelezi la garantie (daca ai… daca nu, la service). Si posibil sa fii tratat diferit: cei de la DACIA sa te lase in camp si sa tracteze masina pana la service unde o vor repara, iar cei de la AUDI sa-ti rezolve pe loc, in 30 de minute.

      In ambele cazuri, minimul legal a fost oferit.

      00
    • da, cred ca totul este despre asumare. alegi low-cost, ai asteptari mici. daca stii de la inceput asta si iti iei niste marje pentru problemele care pot aparea nu vad de ce s-ar da unii cu fundul de pamant cand nu merge wizz ul ca air france ul.

      00
  54. Am calatorit in septembrie 2017 cu RyanAir de la Otopeni la Bologna si retur cu un avion Boeing 737. Am dus cu mine un troler de 50x40x20 cm de 10 kg si o sacosa de umar pentru care nu am fost taxat suplimentar. Personalul de deservire a fost atent si politicos. E adevarat ca distanta fata de scaunele din fata era mai mica, dar in rest totul a fost OK. Deci si firmele low cost pot asigura transporturi sigure si civilizate. Singurul impediment a fost produs de cativa pasageri: au avut doi copii mici care au urlat mai tot timpul si nimeni nu i-a putut face sa taca, cred ca erau bolnavi mintal, dar aici n-a avut nicio vina personalul avionului care a pastrat aceeasi atitudine politicoasa cu toti. Mersi RyanAir!
    Valentin

    00
  55. NOU
    #112

    Bai, WIZZ air e ok. Și la preț și la… Orice altceva. Poate ca cu asistenta sta mai prost în rest e ok.
    Acum Stau în aeroport, o ora întârziere. Pentru prima data
    … NU a fost din cauza vremii :))))
    Dacă vrei premium… Mergi cu Tarom. Glumesc :)))) „🤣🤣
    La tarif e premium

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.