Când tuningul doare la buzunar mai rău ca prostia

Un dumbo de la 4tuning și-a pus folie pe geamurile laterale. Deși știa legea, nu s-a obosit să obțină omologare pentru ea, pentru că el nu e fraier să se conformeze. A încasat o amendă de 1.300 lei și reținerea talonului. Și acum se plânge și pune o poză chioară cu mașina.

Nu poate pune și niște poze din exterior, nu poate pune și o poză cu amenda, ar însemna să râdă lumea de el că e prost. Așa, o dă cu abuz al poliției. Poliția l-a abuzat că el nu avea folie omologată. NIȘTE NENOROCIȚI!!!

Pur și simplu nu poți să fii atât de prost. Bine, dacă n-ai fi, ai lucra în altă parte, nu la un site de ciordeală și mizerii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

61 comentarii

  1. „Pur și simplu nu poți să fii atât de prost.” Dupa cum ai vazut si tu, realitatea te contrazice, din pacate….

    00
  2. Ehe, așa e când o cauți, o mai și găsești. Nu cred că poliția trage pe dreapta așa pe oricine să vadă dacă nu cumva are folii transparente.

    00
  3. Prostia pe care o vad/aud la multi soferi e alta, luatul in gura cu politistii. Eu de fiecare data cand am interactionat mi-am recunoscut vina si am colaborat cat mai prietenos cu putinta. Sa te iei in gura cu un politist e cea mai mare prostie si nu ajuta la nimic.
    Ala in postarea lui spune ca nu s-a dat destul cand politistul claxona si i-a spus ca nu mai are loc. Pariez ca s-a ratoit de fapt, l-a enervat pe ala si pac. Daca tacea filozof ramanea

    00
  4. Si unde mai pui ca montarea unei folii omologate (si de calitate, nu chinezarii) e undeva la 300 de lei. Ce economie credea ala ca a facut, ca a montat folia in spatele blocului?

    00
    • Pe masina veche m-a costat 300 pe geamurile fata, opacitate 5%, dar protectie solara, si pe spate 350, opacitate 95%. Nu ajunge sa fie doar folia omologata, ca pe aia o iei din targ, la 100 lei pt toata masina cred, ci trebuie ca si montatorul sa fie atestat RAR. Asta nu inteleg multi. Eu aveam in bord un dosar intreg, inclusiv copie dupa atestatul montatorului.
      M-am lungit…ideea e ca daca si-o face cu mana lui in parcare, pare ca economia e undeva la cateva milioane bune, pana il opreste politia…

      00
  5. Lasa ca am auzit de un baiat ca si-a tunat un GOLF! cu 80.000€. Un GOLF!

    00
  6. Oi fi singurul care nu înțelege rostul foliei? Hai, aia pe spate mai merge…dar pe fata wtf!? Am luat mașina cu folie din fabrica pe spate..m-am deranjat la început de îmi venea să o dau jos…dar m-am obișnuit oarecum. In afara cate ajuta la condus noaptea, nu ii vad utilitatea. Nu vorbesc aici de limuzine unde e vorba și de „privacy”

    00
    • Pe spate, in afara de privacy te ajuta si ca nu prajesti copilul/bebelusul vara.
      Pe fata, unde e discutabila legalitatea ei, daca ai o pb cu soarele pe maini, gen ajunge sa-ti operezi un carcinom pe mana stanga ca o sa vezi utilitatea ei imediat.
      Iar per total, chiar daca parbrizul nu are protectie, dar si acolo poti opta la unul cu protectie la UV si caldura, o sa simti vara o atmosfera mai placuta in masina, chiar daca a stat in soare. Nu mult, dar e perceptibila senzatia.

      00
    • După un drum spre nordul Moldovei, când ajungi la destinație să nu îți găsești copilul jumătate mai închis la culoare.

      00
    • La asta nu m-am gandit:)) Probabil pentru ca n-am copii. Da, e si asta o utilitate desi banuiesc ca exista folii transparente care blocheaza UV

      00
    • Vezi ca folia din fabrica nu e folie :)

      Unii zic că ajută la protecție UV. Acolo e mai complicat, sticla oricum oprește UVB dar nu și UVA. Mă îndoiesc totuși că ăsta e stresul celor cu folii pe față. Look-ul e marea problemă…

      00
    • Eu am parasolare pentru cei din spate. De alea tip jaluzele.

      00
    • Mi-a trecut prin cap ca nu ar fi folie aia din fabrica dar nu am stat sa investighez. E adevarat, arata putin mai bine masina(e alba) dar am impresia ca imi ia din vizibilitate, mai ales cand nu e soare puternic sau cand e noapte.

      Fun fact: Mi-am adus aminte ca am citit undeva ca Michael Jordan era la vremea respectiva(cand era vedeta) singurul cetatean american „civil” care avea aprobare pentru folie pe toate geamurile laterale.

      00
    • Nu vreau sa te superi, dar – din cate stiu – in SUA (in marea majoritate a statelor, cel putin) poti avea folie pe toate geamurile laterale (inclusiv pe fata) de ce opacitate doresti.

      00
    • Daca dai geamul cu niste crema de protectie solara filtreaza si UVA

      00
    • Asa e cand esti fraier si nu intelegi ca trebuie sa iti iei masina cu volan pe dreapta.

      00
    • De ce m-as supara?…doar auzisem acum muuulti ani cand era jordan in voga de treaba asta. Poate asa o fi fost legea atunci. Habar nu am, nu era o certitudine.

      00
    • Tizule, pe langa faptul ca pasagerii din spate nu gasesc scaunele incinse, mai ai avantajul ca nu pui asa des oglinda centrala pe antiorbire si – mai ales – poti lasa ceva bagaje pe bancheta din spate fara sa tenteze pe nimeni. Dezavantajul mare e la parcarea cu spatele in locuri prost iluminate, cum ar fi parcarile subterane.

      00
    • Tizule. Locuiesc in sectorul 2, nu las niciodata nimic pe bancheta din spate :)) Doar in portbagaj daca trebuie. O mai exista oglinzi pe care trebuie sa le pui manual pe antiorbire? Electrocromaticele sunt deja stock de muuulta vreme.

      Bine, m-ati convins…incep sa ma bucur ca am geamuri fumurii :))…full options nene…fara piele

      00
    • Am folie pe spate si laterale (asa sunt toate masinile din firma). Un avantaj s-a mentionat deja cu ceva de valoare ce poate fi lasat pe bancheta, nu se vede nimic din afara. Alt avantaj major e cand incearca sa te orbeasca cel din spate cu farurile (sau are xenoane de neam prost). Pot sa flash-uiasca pana le oboseste incheietura, nu deranjeaza deloc la ochi. Reversul medaliei: parcatul cu spatele noaptea, chiar si in parcare luminata – ai precizia lui Stevie Wonder ;-)

      00
  7. La pariu ca era BMW ?

    00
  8. Cea mai mare prostie in viata este sa te dai „cocos” chiar si atunci cand esti cocos.Comporta-te normal, fii ferm cand trebuie incerca sa nu tipi la unul sau la altul cand gresesc si in general nu te enerva.Ai sa vezi ca rezolvi mai multe si cu sanatatea vei sta mai bine si in general viata iti va fi mai usoara.

    00
    • Am cumpărat mașina de la un prieten, cu folii de 95% pe spate, omologate și 30% pe fata, neomologate. 5 ani nu l-a întrebat nimeni de folii. La câteva săptămâni după ce am luat-o m-a oprit politia la un control nocturn de rutina. Știind ca folia de pe fata nu este legala am dat rapid geamurile fata pana jos. M-au întrebat de folie, am arătat actele pe folia spate, am scăpat.
      A 2-a zi rascaiam pe folia fata :).

      00
    • parca Godina zicea: daca in toiu iernii ai geamurile lasate complet, fie ai folie neomologata, fie ti-ai reglat presiunea interioara

      00
  9. Prima amenda din istorie pentru necunoasterea limbii materne :))

    00
  10. Eu tot nu inteleg legislatia asta cu foliile. Ok bun, exista aparat de masurat opacitatea pentru ca este normal sa ai o anumita limita pe parbriz si geamurile fata; cu putin talent iti poti pune tu folia acasa. De ce nu imi pot pune folie acasa pe geamurile spate si luneta in ograda proprie ci trebuie sa ma duc sa bag bani la niste baietasi? 400 de lei manopera pentru 100 de lei folia doar pentru ca este folie omologata? De parca ar produce ei folia aia, e aceeasi folie ce o gasesti pe olx. Mie la mai toate controalele din trafic ma ameninta cu talonul ca folii spate neomologate desi masina a venit echipata cu geamuri colorate (anunt de olx) din fabrica.
    PS: inca o duma marca RAR, nu poti pune folie transparenta pe faruri dar in acelasi timp pot pune folie verde pe toata masina desi e albala vopsea si nu are nimeni nimic impotriva…

    00
    • Asa este legea, multe legi sunt proaste dar trebuie sa le respecti.

      00
    • Banuiesc ca e impusa treaba cu companiile autorizate pentru ca gigeiii de pe olx nu iti pot da un certificat de conformitate/autorizare/etc. Politistul se uita la hartii, nu masoara opacitatea(pentru ca nu au cu ce si nici conditiile de masurare). La politist sub cascheta e cam asa: Exista hartii->sunt/par valabile/emise de firma autorizata rar-> folia e in regula.

      00
    • NOU
      #41

      Cand pui „folie verde pe toata masina desi e albala vopsea” trebuie sa schimbi culoarea in talon. Te costa un pic peste 100 de lei si se face pe loc la RAR.

      00
    • Nu politia schimba taloane? Banuiesc ca te duci intai la rara si apoi la politie

      00
    • NOU
      #43

      Nu. Iti dau o adeverinta si noul talon modificat il primesti prin posta.

      00
  11. Asta cu foliile e prost gramada, dar se claseaza de-abia pe locul doi in clasamentul prostiei, dupa ala care da 30000 de lei pe un loc de parcare castigat la licitatie, in Brasov.

    00
    • hai mă, aia e la mișto, nu dă nimeni atât. licitația nu il obligă să plătească.

    • Probabil. Insa ma indoiesc ca va avea dreptul sa participe cand se va licita din nou pentru locul ala. Sau ever, la vreun loc de parcare in acel oras.

      00
  12. Ok precizare importanta. Nu exista folie omologata pt geamurile laterale FATA. Firmele autorizate îți montează varianta Light pe fata cu opacitate de doar 5 %, dar pe răspunderea ta și fara sticker RAR. Nici pe documentul de omologare nu îți pun geamurile fata dacă sunt aplicatori autorizați și serioși. Omologarea Rar exista doar pentru anumite tipuri de folie pentru luneta și laterale SPATE. Sunt unii nebuni care își pun folie mai nou și pe parbriz. Sigur, foliile fata au opacitate redusa, dar pot fi ușor repetate și riscul sa fii sancționat, după cum putem vedea, unul real.

    00
    • Well, eu am folie pe laterale fata, cu hartie si omologare si stickere RAR,aplicate de atelier serios si responsabil. E drept, de cativa ani, am inteles ca de la o vreme nu e voie deloc pe fata.

      00
    • Si eu am. Faza din cate stiu sta altfel: pe fata, geam+folie nu trebuie sa depaseasca in jur de 20% (nu mai retin exact procentul) opacitate. Cea mai mica opacitate pt cea mai „alba folie” este de 5%. Apoi urmeaza geamul cum a venit din fabrica. Majoritatea au o tenta verzuie care deja inseamna cam 15% opacitate. Mie la atelier mi au masurat totalul final si era fix cat norma. Politistul nu are cum sa masoare in intersectie, drept urmare va retine talon si te trimite la rar pt masurat.
      De aia este fff discutabil pe fata…. In 5 ani nu m-a intrebat nimeni niciodata, dar nah…ceasul rau pisica moarta…

      00
  13. Ce zice Cosmin mai sus: foliile auto pe geamurile față nu sunt legale în Ro… Anyway, i-a ars gaborul ăluia o amendă cât salariul lui la 4țărani.ro

    00
  14. NOU
    #51

    Daca politistul nu a avut aparat de masurat transparenta cand i-a luat talonul, atunci o sa castige in instanta (daca se duce).

    Legal ai voie cu transparenta de 75% pentru parbriz si 70% pentru laterale.

    00
    • Si certificat de omologare al aparatului de masurat transparenta. Si ordin de serviciu.

      00
    • NOU
      #54

      Ce am zis asa amuzant?

      Legea e lege. Geamurile trebuie sa aiba o anumita transparenta minima, indiferent de ce pui pe ele, si ca sa tina dovada in tribunal, trebuie un aparat. Asta nu inseamna ca le iau apararea habarnistilor de la 4tuning.

      00
    • NOU
      #55

      Am gasit si ce zice legea, ca sa vorbim concret:

      http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR7.pdf

      Capitolul IV Alineatul 10
      10. Conditii privind vizibilitatea
      10.1 Geamurile vehiculelor trebuie sa fie omologate si sa poarte marca de omologare in conformitate cu Directiva 92/22/CEE cu modificarile ulterioare sau cu Regulamentul 43 CEE-ONU. Conditia se considera indeplinita si de catre geamurile care sunt omologate conform normelor SAE sau DOT.

      10.2 Geamurile aflate in campul de vizibilitate principal al conducatorului auto trebuie sa asigure o transparenta de cel putin 75% pentru parbriz, respectiv 70% pentru restul geamurilor.

      10.3 Campul de viziblilitate principal al vehiculului este format din parbriz, geamurile laterale fata si luneta. In cazul in care vehiculul este dotat cu oglinda laterala dreapta, luneta nu mai face parte din campul principal de vizibilitate.

      10.4 Nu este permisa diminuarea transparentei geamurilor aflate in campul de vizibilitate principal al vehiculului astfel incat sa nu se mai respecte prescriptiile subpct.10.2.

      10.4.1 Elementele sau procedeele de diminuare a transparentei geamurilor trebuie sa fie certificate in conformitate cu legislatia in vigoare.

      00
  15. La mine la un cacat de Fiat,am din fabrica geamuri care atunci cand bate soarele,se inchid la culoare,de aproape nu se mai vede nimic in masina.Din masina in afara,se vede normal.Au incercat sa ma amendeze niste politisti pe la Craiova,dar cand au vazut ca geamurile nu sunt infoliate,s-au desumflat ca o basina fasaita.

    00
  16. eu zic sa se mute in Guatemala, acolo poate sa isi puna folie si pe parbriz, de nu se vede nimic in masina.

    00
    • Am văzut în Grecia folie pe parbriz, destul de închisă la culoare. 2 oameni am stat vreo 10 minute și ne-am învârtit în jurul mașinii (parcate și încuiate) NU NE VENEA SA CREDEM!!! Era într-o insulă însorită dar totuși, FOLIE PE PARBRIZ?!?! WTF!

      00
  17. Cate fitze. Toti sunt soferi profesionisti, toti merg 100.000 de km pe an in plin soare, la 43 de grade si sunt in pericol mortal de cancer de piele. Sau daca nu merg ei, au copii mici care stau pe bancheta din spate, si ei tot asa, 100.000 de km pe an, toti kilometrii facuti numai in plin soare, la 43 de grade.

    Masinile astea sunt niste cutii negre pe strada, nu poti sa vezi nimic prin geamurile lor. O masina din asta parcata la coltul unei strazi te obliga sa iti faci trei cruci inainte de a iesi de pe o strada laterala, cu cedare de prioritate.

    00
  18. NOU
    #60

    Toti cotetarii pun folie la toate junghiurile!

    00
  19. Uite ca a putut sa fie atat de prost. Si putea macar sa taca si sa accepte ca a fost prost. Dar… :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube