Când credeți că se va interzice dieselul în orașe în România?

Toți am văzut știrile de pe afară cum străini ar cam vrea să interzică mașinile pe motorină în următorii 3 sau 5 ani în orașe. Pentru că, oricât de economic este, dieselul poluează mai mult. Probabil că le vor interzice treptat, întâi pe alea sub EURO4, după care prin 2025 pe toate.

Sunt curios ce planuri au ai noștri. Nu, nu politicienii, că ei sunt efemeri, nu gândesc mai departe de următorul mandat, ci secretarii de stat, isteții de la RAR, isteții de la Mediu.

Inițiativa cu stickerele în geam a murit imediat ce a fost propusă, că n-am mai auzit nimic de ea. Un plan coerent de impozitare nu există.

Dar la un moment dat, UE ne va impune și nouă un plan de acțiune. Probabil anul 2025 ar fi un orizont de timp rezonabil. Sa se anunțe în 2020 și până în 2025 să scape toți de ele. Sunt curios cum vor reacționa românii, care se știe că sunt rezonabili și deschiși la nou.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

97 comentarii

  1. Am vazut 3 masini Tesla in Bucuresti… sanse sunt :)

    00
  2. Niciodata! Toata lumea stie ca Romania functioneaza pe dizăl. Si țuică.

    00
  3. in 2025 o sa fie uber in .ro

    compacta de la 50Euro/luna in limita a 50km/zi masina autonoma

    premium de la 100 euro, limita de 100km/zi + 50 euro daca vrei sa dublezi distanta

    30 euro share car – nelimitat la km, posibil pe parcurs sa adauge peste 15 pasageri

    00
    • Bune idei, domnu marx. Dar de ce sa mai asteptam pana in 2025?

      Incepe matale chiar azi sa calci uberul pe cap, baga o afacere cu masini pe care sa le inchiriezi cu 50 euro/luna, in limita a 1500 de km lunar, ca eu asta inteleg din „compacta de la 50Euro/luna in limita a 50km/zi masina autonoma”

      Taximetristrii care cer 600 de euro pe kilometrii astia sunt complet nebuni, o sa ii spulberi cu asa preturi.

      00
  4. Ca întotdeauna, totul va fi mult mai târziu (tărăgănat) în România (cu poporul ăsta)

    00
  5. Problema nu e Diesel ci mentalitatea oamenilor, când, cum, unde, cât, cu cine și de ce conduc o mașină, fie ea și pe gaz lampant sau pârțul broaștei.

    00
    • Bine zici tu acolo. Dieselul a fost promovat foarte prost in Europa. Si-au luat toti din considerente de economie fara sa se gandeasca daca e valabil si in cazul lor.

      00
    • Mașinile diesel e o problema… Dar tăierea pădurilor oare nu e o problema? Ocuparea spațiilor verzi cu buticuri, clădiri ale unor jmecheri nu e o problema? Șantiere care țin zeci de ani praf și toate cele, nu e o problema? Astea toate nu dăunează aerului curat?

      00
  6. Cred ca de departe cel mai rau e cu cei care anuleaza filtrele de particule. Cancer pulmonar pe paine.

    00
  7. La noi au alta tactică: scumpesc taxele și motorină de renunță singuri la auto.

    00
  8. Probabil ca o sa apara anunturi pe olx-uri din alte tari inapoiate: „Masina diesel, Romania, stare aproape noua, condusa de o batranica doar de acasa pana la supermarket, pe autostrada exclusiv. Doar 200k pe bord. P.S. daca nu o dau intr-o luna, o sa aiba doar 100k. Rog seriozitate.

    00
  9. Cam prin 2030-2035, ca sa aiba totusi timp suficient sa ne vanda toate rablele interzise in vest. Dupa care UE ne-o serveste „pe nepregatite” cu interzicerea de diesel, doar ca sa-i mai scapam de un nou val de rable, acum pe benzina si diverse electrice / hibrizi depasite de timp.
    Suntem groapa de gunoi a vesticilor, o piata de desfacere pentru tot ce nu ar putea vinde la ei. Practic asa platim pretul aderarii la UE, doar nu ne-au luat pentru ochii frumosi…

    00
    • De parca te pune cineva sa le cumperi! Altminteri daca auzi de Logan nou strambi din nas, mai bine un BMW cu 400K km reali si 190k km pe ceas.
      Apoi vii aici si te plangi ca UE-ul face si drege.

      Nu baiatule, nu UE-ul te face groapa de gunoi, tu alegi sa-ti iei asa zise „gunoaie” pentru ca nu gandesti in perspectiva, si adecvat la nevoile tale reale.

      00
    • O zici de parca ne obliga UE sa cumparam rable. O groapa de gunoi nu are putere de decizie daca vrea sau nu sa primeasca gunoi in timp ce romania CUMPARA.

      00
    • Nu e ca si cum fiecare dintre noi nu si-ar dori o masina noua sau chiar un model mai scump, dar cum nu sunt bani…

      Personal as face controale ITP mai stricte (adica un macar la 2-3 ani sa mai treaca masina si pe la RAR sa o vada aia corect, nu doar la colt de strada luat cu spaga si masina e o cioarsa care de dezmembreaza daca merge mai tare), ii ard la portofel pe aia cu filtrele de particule anulate, taxe in functie de norma de poluare a masinii, fara Euro 2 sau chiar 3 in orase, etc. Chestii pe care evident le fac si ceilalti din UE.

      00
    • UE nu ne obliga la nimic. Dar cand tu nu rezolvi de ani de zile coruptia de la RAR si ITP-urile luate cu 50 de lei pusi in certificat, nu ai dreptul sa te plangi ca te-ai umplut de rable

      00
    • Mai ușor cu pianul pe scări.
      Nu ne obligă nimeni să cumpărăm, dar rapoartele de la RAR după anularea taxei de înmatriculare demonstrează că nici nu trebuie să ne oblige.

      Semnat, posesor de Logan luat de nou.

      00
    • Noi nu reusim de atata timp sa interzicem accesul carutelor in orase sau pe timp de noapte. Cum sa interzicem anumite masini in orase?

      00
    • @benea: daca coruptia din RAR disparea si se baga interdictie in oras sub euro4, rapoartele alea ratau diferit… Sau daca romanul nu ar nevoie de masini sub 1500 de euro ca sa mai bage 2000 in ele in primul an…

      Ideea e ca oricat de revoltat esti, tinta e gresita… Nu sunt de vina strainii ca noi suntem prosti…

      In alta ordine de idei, masina nu mai reprezinta un lux, ci o necesitate aproape indispensabila, uneori (in special in lipsa unor mijloace de transport in masa corecte si bine implementate)… Ne-om plange noi ca avem masinii vechi, dar asta, ca multe alte lucruri tine de momentul in care ne aflam ca tara si bunastarea oamenilor in general… Cand o fi sa ne permitem masini mai noi, sunt sigur ca o sa ne cumparam masini mai noi.

      00
  10. NOU
    #24

    Mama sa vezi ce o sa cada pretul dieselurilor aduse din DE. Ma gandesc sa-mi iau vreo 3-4 sa merg cu alta masina in fiecare zi

    00
  11. Pe ăia de la Mediu și RAR tot la ciupaque îi deranjează cazul.
    Să rezolve Liviu, tătucu’ nost. Să rezolve el ceva, orice. Numa să ne lase gioarsele-n pace.

    O variantă ar fi ieșirea din UE, că Puțin nu are harfe d’astea eco.

    00
  12. O sa incerc „a wild guess”:
    Nu o sa le interzica nimeni, la 20-30 de ani dupa ce nu se vor mai fabrica vor disparea si de la noi de pe strazi din acelasi motiv din care dispar si acum masinile fabricate cu trei decenii in urma…

    00
  13. @zoso inainte de a interzice dieselul in orase as vrea ca orasele alea sa aibe chestia aia numita centura ocolitoare. As vrea sa vin pana in Brasov din Bucuresti sau din Sibiu fara sa fiu fortat sa trec prin enspe mii de orasele cu intinse pe 10 km de drum european (ca de ex Bals) cu treceri de pietoni nesemaforizate, „cocoase” si alte…. obstacole.
    Si, daca e sa fie interzis, parca as prefera taxarea lui. Alaturi de chestii precum park’n’ride, transport in comun decent si… descurajarea folosirii masinii personale in orasele mari prin cresterea impozitelor pentru toate autovehiculele (daca azi scot vreo 70 de lei pentru un 1.6 nu m-ar deranja sa scot 70 de lei pe luna), crestea taxei pentru locurile de parcare (ultima data cand am verificat era vreo 40 de lei pe an in ciucuresti, 400 de lei pe luna suna mai bine?), obligativitatea detinerii unui loc de parcare inainte de a cumpara o masina, taxa la intrarea in marile orase (suficient cat sa te convinga sa o lasi la park’n’ride), chestia aia cu… dupa 30 de zile de la intrarea in tara cu o masina cu numar strainez, ori o treci pe .ro ori amenda cat sa o platesti in 12 rate egale cu cu un salariu minim.
    Si nu, nu as taxa oamenii care isi castiga traiul din covrig: curieri, distributie marfa (utilitare).
    N-as incuraja vanzare de e-chestii cand 40% din energia electrica produsa in ro provine din carbune, pacura sau gaz (vezi pe site-ul transelectrica).
    Si… cred ca tampenia aia cu taxa de poluare a fost pana la urma un lucru bun. Pacat ca a fost prost aplicata :))

    00
  14. Hhahahahahaha, glumesti. Orice roman stie ca dizelu e net superior benzinei.

    Pana una alta am vazut o miscare interesanta de la Mitsubishi – noul Eclipse Cross (pe care am pus ochii recent) nu se vinde pe motorizare Diesel in Europa.

    00
    • Si Toyota a anuntat Auris-ul nou numai cu motoare hibrid + un motor 1.2 numai pe benzina, pe care oricum nu-l vrei. CHR-ul lansat anul trecut e la fel. Probabil niciun model scos de acum incolo nu va mai avea optiune de diesel.

      00
  15. Nu cred că e o graba prea mare. Nu le vor interzice din circulație prea repede. Le vor opri din producție și abia apoi, la vreo 3-4 ani din circulație, asta cel mai devreme.

    00
  16. O sa fie revolutie. Pai ce o sa faca Geani de la Poplaca de Vale cand abia a avut 1000 Euro sa-si cumpere un Golf 3 sau Astra G si baga motorina de pe camp ca sa scada costurile cat mai mult. Crezi tu ca o sa-i convina sa-si cumpere masina pe benzina cu consum de 8-10% si doar de la peco ca motoarele pe benzina sunt mai pretentioase si nu merge de la groapa de pe camp sau de la baieti. Sper sa fie PSD la putere cand se da legea, ca daca #rezist nu a reusit sa darame PSD, astia or sa reuseasca.

    00
    • O mie de euro? Glumesti. Geani a dat 300 de euroi pe beamveul pe motorina, fabricat acum patruj’deani si merge foarte bine. Trebuie impins ca sa porneasca, dar asta e alta discutie

      00
  17. NOU
    #37

    Asta e bull$iet, 1st world problem.
    Romanii iau diesel pt ca consuma „sub 5%” si costa 2000 EUR.
    Asta e adevarul, suntem saraci!

    Masinile electrice sunt departe de a fi ceva standard, iar pe masura ce va creste cererea, problemele cu bateriile si metalele rare se vor acutiza.

    O masina electrica/hibrit, de 10 ani, nu cred mai are viata in ea, si nici nu mai e reparabila cu VAG Com.

    O alta problema vine din reteaua de distributie a energiei electrice, care pica cand dam toti la AC!

    Astept triple coborand voios de la fiecare balcon, pana unde e parcata masina electrica :D

    In rest, planned progress suna realist!

    00
  18. Ahahaha ce gluma Buna, mai ales in Rop unde peste 50% din turisme sunt diesel… Romania e la buza cu amenda pentru poluare pana la diesel si una si mai mare pentru reciclare.
    Majoritatea producatorilor au zis ca vor sa renunte treptat la motoarele diesel, marile orase cam la feel, va exista o saturatie de masini Inca bune la preturi competitive, crezi ca da cineva cu piciorul la asa Mana cereasca?
    Am diesel,imi place,are problemele lui dar sunt aproape sigur ca e posibil sa fie ultimul diesel pe care-l mai iau

    00
  19. Nu e vorba ca romanii nu ar fi rezonabil sau deschisi la nou. Dar cand are salariu 200 de euro si o masina acolo, sa plece cu ea la o cumparatura sau o treaba de doua ori pe luna, luata si diesel, sa fie mai economica, idei de genul asta te fac sa vrei sa le dai un topor in cap. Cand vom avea posibilitatea sa schimbam masina mai des, atunci da, pana atunci, asa ceva nu este fezabil in Romania.
    Si sa ma scutiti cu faze de genul „masina e un lux” sau „mergi pe jos”. Nu avem infrastructura care sa ne ofere alternativa la masina personala. Sunteti fix ca aia care zic „Stop being poor!”

    00
    • Cum zicea copilu ala in “Al 6lea simt” despre oamenii morti care nu stiu ca sunt morti. Asa e si la tine, doar ca nu cu moartea ci cu prostia.

      00
    • Bine Mihai, du-te tu la nea’ George de la cucuieti si spune-i ca nu mai are voie cu papucul lui diesel sa vina sa vanda legumele la piata, trebuie sa isi ia masina noua. Sau ca nu mai poate sa vina cu bunica de 90 de ani la spital la control, unde trebuie sa mai dea si o spaga, trebuie sa o duca cu trenul (daca vine) sau microbuzul. Asta e realitatea din Romania, pe ce lume traiesti? Mergi si stai in bula ta de cunostinte, care isi permit sa schimbe masinile la 5 ani, eventual cu hibride si care traiesc eco si cumpara bio, si vor ca si restul Romaniei sa faca la fel, fara sa vada ca la 5 metri de ei e saracie lucie!

      00
    • Te costa mai mult intretinerea masinii, combustibilul si impozitele decat sa platesti de 3-4 ori pe luna taxi-ul.
      Si eu vreau yacht dar chiar daca mi l-ar da cineva pe gratis nu stiu daca mi-as permite intretinerea. A-ti permite un lucru inseamna ca poti sa il ai fara sa iti afecteze viata de pana atunci, cel putin nu din punct de vedere financiar.

      Oamenii sunt saraci fiindca prefera sa isi cumpere garsoniera in rate si masina care mai are un pic si devina majora in timp ce ei castiga 2000 lei. Intrebatii pe americani cat de misto e sa iti cumperi un imobil cu gandul ca faci o afacere, poate au invatat lectia din 2006.

      00
    • Nu are nimeni salariu 200 de euro.

      … si da, masina e un lux. Daca n-ai avea, te-ai inghesui la rata de Poplaca asa cum facea si tataia acum 40 de ani.

      00
  20. o s-o ia treptat. intai interzic topoarele fiskar pe motorina , apoi drujba pe benzina, apoi beciul, pe urma podcastul, bricolajul si mai incolo un pic linkul afiliat si campaniile de succes.

    pe bloggeri nu o sa-i mai interzica pt k o sa moara ei singuri de foame

    00
  21. Mars ma UE d-acilea, pai bijutåria mea de Passat n-are voie in oras, da saracii aia cu Logane au? Huå!

    00
  22. Dacă urlă nemții ca descreierații Verboten! și francezii Non, merde alors!, iiiiiiiiimediat ies xenofilii din vizuină (germanofilii, francofilii) și vor începe cu comentarii de felul: „Ar trebui să renunțăm la diesel” (fără să zică „că așa au făcut străinii”). Pe urmă, treptat, treptat, tot acei xenofili vor folosi „pentru că așa au făcut și străinii”. Atât.

    Dacă se va interzice dieselul, nu va fi din cauza samsarilor și a gioarselor sau a înmatriculării la bulgari, nu, va fi din „…pentru că așa fac/zic străinii” și nimic altceva.

    00
  23. NOU
    #51

    Doar in anumite orase. Si nici macar in tot orasul ci doar anumite zone aglomerate (sau poluate). Si taxa ar trebui reglementata de administratia locala.
    Nu cred ca se vor interzice toate dieselele ci toare de la o anumita norma de poluare.
    Oricum, autobuzele/microbuzele sunt pana in euro4 – marea majoritate.

    00
    • Nu se ia în considerare transportul public. Aici oricum raportul este altul: un autobuz poate transporta în medie 30-60 de pasageri la un motor diesel vs un Audi q7 TDI, care transporta câte 1 cocalar sau in caz fericit, cocalar + nevasta + progenitura. Este vorba de poluare per capita de vita transportata.

      00
    • Si cand ai de schimbat 3 mijloace de transport pana la serviciu cam cum e? Sau crezi ca toata lumea s-a nascut la tara si sta cu chirie sa se mute in functie de distanta pana la locul de munca?
      O gramada de comentarii aiurea. Ia explica-mi tu mie cum faci daca locuiesti in Pantelimon de exemplu si lucrezi la Piata Chibrit sau pe bd Expozitiei.

      00
    • Eu promit ca imi las masina la intrare in oras, sau o las acasa, daca ma pot urca intr-un autobuz decent (in care sa nu imi fac loc cu coatele printre colorati care nu platesc nimic si nici nu sunt intrebati de bilet), duc copilul la gradinita, apoi iar ma urc intr-un autobuz care ma lasa pe langa lucru. La amiaza in pauza sa pot merge cu transportul in comun sa il scot de la gradinita, sa il duc acasa apoi sa vin inapoi la lucru, tot asa, cu un autobuz decent. Si drumurile astea sa nu dureze doua ore intr-un oras mediu (poate benzi de circulatie speciale pentru autobuze?).

      Pana atunci, jet cu interzicerea masinilor in orase fara a asigura alternative. Lumea pierde din vedere ca in tarile din care vin ideile astea crete este pus la punct transportul in comun, parcarile, etc. Ca acolo ajungi in oras, lasi masina intr-o parcare cu plata mare, iei un autobuz care te duce rapid la lucru.

      00
    • @Rasta – De ce sa nu se ia in considerare transportul public? Care e logica achizitionarii de autobuze diesel in timp ce interzici/ suprataxezi autoturismele diesel? Un autoturism circula o ora- doua pe zi, autobuzele alea circula 20 de ore…

      00
    • NOU
      #56

      @rasta boss, un autobuz euro1 diesel polueaza cat vreo 5 diesele euro 5 * (NOx)
      *in conditiile in care circula pe aceeasi distanta, au acelasi consum etc.

      oricum, termenul de 2025 pare mult prea apropiat

      00
  24. Eu cred ca e cam devreme 2020 si chiar 2025, atat timp cat inca se produc si vand masini diesel.

    00
  25. S-a facut prea multă valva, de cand cu scandalul VW, iar acum se vor a fi toti verzulii.
    Nu doar că-mi place cum “trage” motorul Diesel (in comparație cu cel pe benzina/gpl), insa este si cu mult mai eficient. Ceea ce știriștii au omis sa prezinte, a fost un “mic” detaliu: au comparat mere cu dinozauri in plm! Sa vina frumos cu un raport oficial, pe doua coloane, benzinar de 200cp vs dieselar 200cp, ambii 2018. Sa vedem care duce mai rapid la încălzirea globală ;)
    Asa, sa compari un benzinar modern cu un dieselar vechi de 10 ani, evident ca-i nasoala in detrimentul celui din urma.
    Corect ar fi sa impună restricțiilor celor Diesel fără filtru de particule, si mai nou SCR.
    Cat despre Romanica…sa scăpam de pompierii aia vechi de 30 de ani intai :)))

    00
    • o benzina turbo cu 200cp se pisa pe tractoru tau de 200cp. trecem peste faptul ca e mult mai rafinat benzinarul etc. da, cosuma mai mult, dar in ziua de azi consuma cam 1,5l mai mult si asta e singurul minus.

      cat despre poluat. nu te uita la CO2, uita-te la cat polueaza cu oxizi de azot, moarte sigura, si acolo tractoru nu are rival.

      00
    • Degeaba boss, Aurel stie el ca motorul Diesel „trage” mai bine decat unul pe benzina.

      00
  26. „Pentru că, oricât de economic este, dieselul poluează mai mult.” – chestia asta ar trebui un pic dezvoltata.
    Dieselul produce mai putin bioxid de carbon deci din punctul asta de vedere e mai putin poluant. Alftel spus dieseul e mai eficinet.
    Problema la diesel e ca produce mai multe noxe (NO NO2 NO3- oxizi de azot) care sunt in mod special periculosi pentru sanatate, in special pentru persoanele cu astm.

    Si ca sa raspund la intrebare: cand o sa fie interzis diezelul in oras? Atunci cand lumea o sa se intereseze de propria sanatate.
    Ca idee, primariile locale de pe-aici se gandesc sa interzica oprirea masinilor in fata scolii ca sa diminueze cantitatea de gaze de esapament respirata de copii. Adica e evident ca nu va renunta nimeni la masina insa locul de oprit masina va fi mutat din fata scolii undeva mai la distanta. Are efect mai bun decat interzicerea diezelului cu totul.

    00
  27. O să bage ulei de pe cartofii pai în rezervoare și aia e. O să circule mult și bine, ca nepoluante.

    00
  28. Economic vorbind ai ocolit ceea ce este mai important (cu greutate) din acest subiect.

    Ok – masini pe benzina, se stie de ani multi, cele electrice sunt viitorul care se misca incet, dar la Bruxelles si in Romania lobby-ul producatorilor de carburanti este urias.

    Si vin sa te intreb, cum faci sa scoti dieselul cand OMV, Rompetrol si LUKOil si-au dezvoltat/ upgradat doar reteaua de diesel de stocare de carburanti? si discutam de 70% din business-ul lor.

    Restul discutiilor se incadreaza la: sa avem o tara ca afara, sau suntem saraci sa fim hipsteri ca sa avem toti TESLA-uri.

    Ideea pe care o promovez este una simpla.
    Metoda Singapore. Masinile mai vechi de 8 ani sa nu mai poata circula. Da, Romania mai saraca as pune masinile mai vechi de 12 ani.

    Ar fi un pas mare inainte si nu as supara ursul cel mare ci doar amaratii de rechinasi care aduca masini uzate din strainatate.

    00
  29. Gabriela Firea a cumparat vreo 500 de autobuze diesel. Deci nu prea curand….

    00
  30. Pai ar iesi Cfr-ul pe plus…Unde gasesti pana la urma cea mai ieftina motorina?

    00
  31. Când va importa Tariceanu electrice.

    00
  32. Se va interzice dieselul cand se va face ITP-ul pe bune :)

    00
  33. Sa inteleg ca autobuzele si tir-urile pe motorina vor disparea? Si toate camioanele alea poluante de aprovizioneaza magazinele? Ca mi-e greu sa cred ca doar autoturismele vor fi interzise…

    00
    • Autobuzele si tirurile ard motorina aia mai cu folos decat un singur gigel de 80 de kile care sta singur in trafic intr-o cutie de tabla de 1 tona jumate ca sa faca 5km pana la munca. Primele interzise o sa fie masinile personal fiindca sunt vazute ca un moft.

      00
  34. „Sunt curios ce planuri au ai noștri. Nu, nu politicienii, că ei sunt efemeri, nu gândesc mai departe de următorul mandat, ci secretarii de stat, isteții de la RAR, isteții de la Mediu.” – Nici un plan ca doar si ei sunt numiti politic asa ca au aceeasi mentalitate – 4 ani si mai vedem.

    00
  35. Ce 2025 vere? Pe la noi abia in 2050 se estimeaza ca or sa fie inlocuite complet. Pana atunci se va face gradual incepand cu 2030. Deci in Romania ne putem astepta la 2250, cam dupa ce o sa avem vreo 2-3000 de km. de autostrazi electrice finalizati.

    00
  36. de cati ani suntem in UE? avem carute si azi pe sosele. deci mai dureaza cam vreo 59 de ani.

    00
  37. Pai imi scot opelul la pensie, il fac retromobil, sa vad atunci ce mai interzic nenea cu poluarea… Asta daca o sa interzica cineva ceva in RO… zic

    00
  38. Bine man si ce crezi ca o sa faca nemtii cu atatea diesel-uri daca le interzic? O sa le vanda la romani, deci nu o sa ne impuna UE nimic. In plus de asta visul umed al romanului tot 1.9 tdi este. Ca nu se mai vede nimic dupa el cand ii da talpa nu mai conteaza, sa fie consum mic si motorina „de la baieti”. Daca le zic la unii ca mi-am luat passat pe benzina imi zic ca is nebun.

    00
  39. buna stratgie, intre timp duster cu automata, care este f ok, este disponibil doar pe diesel

    00
  40. Probabil niciodata. O sa puna taxe mai mari pe masinile diesel (pentru ca au o scuza) si cam atat. O sa renunte oamenii din cauza taxelor.

    00
  41. si ca o sa propuna plan de actiune UE o sa ne afecteze cu ceva? parca de prin 2010 trebuia sa trecem televiziunea aia cu antena de pe analogic pe digital, s-a intamplat ceva in legatura cu asta?

    00
  42. PS: si buletinele trebuiau trecute inca de acum vreo 2 ani in format mic si cu chip, dar ne-au aparat guvernantii de satan si oculta mondiala

    00
  43. Eu cred ca interzicerea masinilor se poate face foarte usor: interzici cumpararea de masini disel dar nu te atingi de cele inamtriculate deja. In 10 ani dispar si alea.
    Cat despre cei ce spun ca UE ne folosese ca groapa lor de gunoi, consider ca au dreptate. Tarile bogate dicteaza tarilor sarace si fac totul astfel incat ei sa castige economic. Daca asta aduce un beneficiu tarilor sarace este ok, daca nu tot ok este pentru tarile bogate.
    1. firme mari vesitce au un dublu standard, produsele vandute la noi sunt mai proaste si mai „toxice”
    2. Masinile electrice nu polueaza unde le conduci ( in tarile bogate, ca alea sarace nu si le permit) dar acolo unde sunt produse bateriile, polueaza groaznic
    3. Foarte multe bunuri care se vand pe glob sunt produse in China. Aia din China nu mai vad cerul de poluare dar EU n-are o problema cu asta ca nu se polueaza in UE. Dar poluarea gobala creste foarte muuult pentru ca vestici schimba masinile o data la 5 ani. Cand chinezi vor da buzna in Europa ca nu mai pot trai in china, vestici vor „vota brexit”. Cat timp au abuzat de tarile mai sarace a fost ok…
    4. Se impun reguli „eco”. De exemplu vopseaua actuala a masinilor este pe baza de apa si nu contine plumb (care polueaza). Este mai eco dar este mai proasta. Vesticii vor vinde masina dupa cativa anisori pt ca are niste puncte de rugina. Dar producatorii de masini vor vinde mai multe masini. Cred ca daca foloseau vopseaua aia cu plumb poluau mai putin decat daca au construit o masina noua.
    5 Unui producator i se impun reguli de poluare pe flota (numarul de modele de masini oferite), nu pe numarul de masini vandute. Adica daca produc un model de masina disel de 5 litri si un model electric, ca producator de masini sunt ok, imi respect normele impuse de UE. Nu conteaza ca voi vinde 1 milion masini disel 5 litri si una singura electrica. D’aia vedeti acum ca toti producatorii scot cate un model elctric scump de nu si-l permite nimeni
    As putea continua cu exemple care arata ca lui UE si tarilor civilizate le pasa de poluare doar cand are loc la ei in tara si ca le pasa doar de bani si nu le pasa de tarile mici decat daca le iese si lor ceva.
    Din pacate noi suntem atat de vraiste incat UE a fost unul dintre cele mai bune lucruri care ni s-a intamplat.
    P.S. am deviat putin de la subiect si am scris si ditai textul.

    00
    • Ți-e frică să nu poluezi cu i-uri, de ai mâncat așa de multe? :-)

      00
    • Bunurile sunt schimbate des fiindca traim intr-o societate bazata pe consum. Daca tu nu cumperi altii dau faliment si mai devreme sau mai tarziu o sa te afecteze si pe tine.
      Nu e problema ca polueaza plumbul, problema e ca efectele asupra sanatatii se vad foarte repede.
      Masinile electrice sunt scumpe fiindca nu stiu sa le produca. Banii investiti in cercetare trebuie recuperati, pentru majoritatea produselor acestia sunt recuperati destul de devreme in viata produsului. Lithium-ul e destul de scump si tot creste pretul.

      00
  44. Dap, în condițiile în care au pus taxă pe încărcarea mașinii electrice, mașinile diesel nu vor dispărea prea curând de la noi… București, Iași și nu mai știu ce oraș riscă infrigment din cauza poluării, dar parcă ar fi de căcat să îmi interzică mie dieselul, iar Protan și gropile alea de gunoi super poluante să reziste în continuare

    00
  45. Probabil se va interzice candva dar nu stiu daca va respecta cineva. Si acum sunt interzise carutele si totusi mai exista pe drumuri.

    00
  46. Cum vom proceda in `25? Iesim in plm din UE si terminam cu circul asta ieftin gen fara motoare diesel si alte prostii de le mai trec alora de la bruxel prin cap.

    00
  47. Eu sunt de părere ca în prima instanta, pana se interzice dieselul la noi, vom ajunge cimitirul europei pentru dieselurile vechi și poluante duse înapoi la buyback de clientul german și belgian. Sa vezi bucurie în DB, PH, TR.. 530d, 3.0 tdi.. Va fi de vis.. Dar lasa ca face Gabi Firea tramvaie suspendate și nu ne mai trebuie mașini. She s got this.

    00
  48. Din ce am înțeles eu de la radio, dintr-un crîmpei de declarație data de un nene de la SPD, din DE, treaba sună cam așa: în momentul în care se vor pune la masă politicienii cu echipe de cercetători din domeniul auto, pentru a vedea ce soluții viabile, din punct de vedere financiar pentru consumator, se pot găsi în vederea micșorării emisiilor de noxe pentru anumite vehicule aflate în circulație, iar statul va oferi populației programe atractive de înoire a parcului auto, se poate vorbi de o interzicere a accesului dieselurilor în anumite orașe. Pînă atunci, simpla interzicere a dieselurilor poate fi văzută de popor ca o decizie abuzivă.

    Cîta frăzoiu’ am bălegat acolo. Smbpl dacă-mi dau seama dacă-s virgulele puse cum trebuie. Mă bazez pe abilitățile publicului :D

    00
  49. Nu vor fi interzise niciodată în UE. Poate prin 2200. În schimb, le vor taxa.
    Gen, ai diesel ? Zbang, 2000 anual taxă de poluare.

    00
  50. Interzic dieselul ca autostrăzi avem. România e plină de gropi. Tirul nu polueaza? Ierbicidele care sunt pe tot pământul. Niste hoți nenorociții de la conducere

    00
  51. Eu am o masina pe benzina, un polo din 2003, e foarte vechi..nu neg asta…dar imi fac treaba cu el. la ITP nu am dat spaga, chiar s-a mirat si baiatul ala ca nu are emisii mari.
    Normal ca imi doresc ca orice om sa am o masina noua pe benzina, in care sa nu bag bani macar in primii 5 ani de garantie…daca mi-as permite si electrica ..sau hybrida cu atat mai bine. Dar majoritatea ne permitem. Ca daca mi-as fi permis nu as fi fost nebun sa imi iau o masina de 15 ani..lol. Dar intai de toate sa vedem initiativa din partea Primariei, Guvernului, sa dea tonul, sa dea exemplu nu? …sa schimbe flota RATB cu autobuze electrice si apoi sa invatam din exemplul lor si poate facem si un efort financiar si ne luam toti electrice :)))). Dar atata timp cat Firea se mandreste ca, cumpara nu stiu cate sute de autobuze second-hand DIESEL din Turcia…cand inca nu a terminat de platit autobuzele achizitionate acum cativa ani de Oprescu sau cine naiba le-a luat, ce ne mai miram ca suntem groapa de gunoi a Europei. Adica ei nu gandesc pe termen lung, nu gandesc Eco, macar sa le ia electrice…sa schimbe flota, nu sa ne indatoram pe 20 de ani tot pentru niste diesel-uri. Niste idioti fara perspective si care mai toaca si ei niste bani si mai ne indatoreaza pentru niste janghine de autobuze.

    00
  52. Sa faca drumuri apoi sa vina cu reguli. Ce drumuri au ei in afara si ce drumuri avem noi! As lua o madina noua, dar la drumurile noastre prefer una mana a doua.

    00
  53. Noi n-avem drumuri decente și ei îmi spun de mașini electrice! Majoritatea politicienilor din România au masini diesel. Așadar stați liniștiți.

    00
  54. Atunci ai noștri de ce continua fabricarea de logan uri pe motorina dacă se interzic mașinile diesel. Romanii nu ar mai cumpăra logan uri diesel și ăștia ar rămâne cu ele pe stoc. Eu auzisem ca și cele pe benzina vor fi interzise, iar în locul lor sa apară cele electrice.. Pana atunci cred ca e cale lunga.

    00
  55. Pământul sub unghie cere cazan bemweu poate fi și euro 1. 2…..bemveu sa fie….cocleala egal bemveu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.