De ce ZF.ro și BusinessMagazin.ro nu valorează mare lucru

Uitați-vă la clipul de mai jos. El e destul de tehnic, dar poate fi înțeles și de omul de rând. Site-urile astea două se încarcă foarte greu pentru că au nevoie de zeci de reclame și de cross promotion cu alte site-uri ca să supraviețuiască. Altfel nu se poate. Știrile lor și analizele unor maeștri ai penelului de talia lui Pâslaru sau Hoștiuc nu valorează mare lucru. Dacă ar valora, ar avea mai puține reclame mai bine plătite. E atât de simplu.

 

Plus, nu reușesc să înțeleg boala aia cretină a ZF.ro de a pune de două ori cursul valutar pe site, o dată deasupra și o dată în sidebar, de parca suntem în 2005.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

9 comentarii

  1. heh, au chestii si de la taboola https://imgur.com/a/wYiUmr9
    pentru cine nu stie ce e taboola – https://techcrunch.com/2019/10/03/taboola-outbrain/

    00
  2. E o strategie similara cu cea a GSP: versiunea web a publicatiei e noaptea mintii, in timp ce varianta print e ceva mai spalata. ZF traieste din ce imi dau eu seama mai mult din abonamentele corporate (da, sunt multe companii care cumpara) decat din reclame.
    Asta nu scuza cu nimic calitatea execrabila a multor articole, opiniile absolut bizare sau titlurile de genul asta:
    https://www.zf.ro/opinii/romania-card-credit-non-stop-recesiune-criza-politica-avertismente-economice-generatia-cardul-gat-sta-coada-miezul-noptii-dea-40-lei-intre-intr-discoteca-retro-nostalgia-facuta-strada-trotuar-18345770

    00
  3. Zf și Business Magazin supraviețuiesc pentru ca în străinătate presa scrisa încă are un cuvânt greu de spus și este apreciată. Pe acest lanț, departamentele de PR ale companiilor cumpără reclamă, se fac abonamente, pentru ca cei din corporate să trimită la șefii din afară clipurile în monitorizarea presei, să arate că în principalul ziar de știri din România apar lucruri despre compania lor (sunt preluate comunicatele etc). De aceea se sponsorizează și galele de exemplu. Desigur că cei din Ro știu cât de mare impact are Zf, ce circulație, insignifiantă în raport cu multe situri online. Dar: cei din afară nu știu, de ce să le explice ce impact are presa scrisă la noi și să piardă din importanța departamentului, sau să își ajusteze modul de a face lucrurile?
    Bugetele se aprobă, se fac conferințe de presă, sălile sunt pline cu jurnaliști atunci când vin mai marii din afară, li se pun întrebări la obiect etc. Toată lumea este mulțumită: cei din afară, oamenii de PR, jurnaliștii, editorii.
    Desigur, Zf este susținut și de companii din Ro, dar grosul vine de la Multinaționale. Că este în interesul companiei sau nu, că se cheltuiesc degeaba bani asta este mai puțin important pentru oamenii de PR. Pentru editori nici atât, cei din afară cred că e bine.

    00
  4. Da, dar au radio :) Înainte transmiteau ceva video cu un succes senzațional.

    00
  5. Folosesc Safary cu Wipr si siteurile (chiar si astea doua) se incarca aproape instant. E drept ca paginile sunt cam goale/dezbracate.
    Am dezactivat Wipr si la reload m-am speriat. Ma bucur si ma felicit c-am cumparat wipr! Am fost un minunat.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.