Buluciţii de şosea

Buluciţii sunt acei şoferi care stau kilometri întregi în fundul unui tir sau al unei maşini şi nu depăşesc. De obicei, se adună în găşti, cate 2-3, şi merg în curul tirului zeci de kilometri.

Pentru mine, ca şofer care vrea să depăşească, e dificil să depăşesc 2 din ăştia şi un tir. Nu poti trece câte unul, pentru că stau buluciţi unii în alţii. Ţin de curul tirului ca de mă-sa.

De asta am aşa o satisfacţie când trec fluierând pe lângă ei.

update: pentru orbi si dobitoci.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

143 comentarii

  1. si daca ala cu duba conducea de 10 ore si te lua in bot si te arunca in bietii „buluciti” si mureai tu plus o familie nevinovata?
    Depasesti, frate, dar nu pe curbe cand vin altii pe sens opus.

    Si nici prostii care stau cur in cur nu fac bine, lasa loc nene pentru cine are motor sa poata depasi cate unu, cate doi, sa aiba omul unde intra.

    00
  2. cam imprudent. dar probabil e doar părerea mea

    00
  3. dar în ceea ce privește depășitul pe linie continuă, nu e linie continuă decât pentru sensul opus de mers. când se începe depășirea, linia e întreruptă pe sensul propriu, ergo reguli de circulație respectate. asta nu schimbă însă opinia cu privire la imprudență – se putea aștepta un pic să treacă de tot curba…

    00
  4. Unde vedeţi voi linie continuă? Oricum, mai bine depăşeşti o coloană decât să pună tirul frână brusc şi să te trezeşti cu roţile în remorcă.

    00
  5. … mhm. si o sa treaca si ei fluierand pe langa tine daca mai depasesti prin curbe de alea si o sa ai putin ghinion. :P

    00
  6. si eu am o satisfactie cand vad ca depasesti pe linie continua

    00
  7. O depasire un pic cam imprudenta, da’ mere…:)

    00
  8. Probabil ca bulucitii vedeau linia continua la fel ca unii dintre comentatori, si pare ca-s multi d-astia pe sosele. D-aia in loc sa se circule fluent pe amaratele astea de drumuri avem numai „dopuri” in trafic.
    Dati ba viteza daca aveti unde! E voie cu 90 la ora pe drum national si 130 pe autostrada (mergeti si vedeti cati ingramaditi merg cu 60-80km/h pe drum liber cu limitare la 90, sau cu 80-100km/h pe autostrada (daca se poate pe banda 2, chiar daca banda 1 e libera, ca ala din spate daca se grabeste trebuie sa-l invete ei sa mearga incet – ei dau un exemplu, sunt prudenti,precauti,mafalda etc etc etc)

    00
  9. si eu am o satisfactie cand vad ca depasesti pe linie continua

    00
  10. Părerea mea e că trebuie să combini puţină inconştienţă şi curaj cu un motor pe care să te bazezi ca să conduci ca în filmuleţ; nu oricine poate indeplini condiţiile astea şi nu oricând.

    00
  11. Asta vroiam si eu sa spun. Depasiri prin curbe de genu nu se termina intotdeauna cu bine.
    Ce cu graba asta? Ai economisit 10 secunde din viata si ai fost injurat de ala in camioneta alba si dupa de ala in aia galbena.

    00
  12. la secunda 18 se termina zona in care este permisa depasirea. cam imprudenta intr-adevar manevra. stiu zona aia foarte bine si in curba aia e destula vizibilitate. dar tot ai comis o ilegalitate. insa eu nu sunt politist sa ma pronunt. aveai ocazia sa depasesti imediat dupa terminarea serpentinelor, chiar inainte de intrarea in Timisul de Sus, unde e zidul ala in stanga drumului.

    00
  13. Vezi ca in curbele alea sta de multe ori politia la linie continua…

    00
  14. @sergiu Linia continua reincepe abia cand e deja in dreptul tirului. Bulucitii i-a depasit pe linie discontinua (pe sensul lui; continua pe sensul celalalt).
    Si da, sunt foarte enervanti astia. Mai ales daca se mai trezeste unul din ei sa sara in fata ta … Mi s-a intamplat.

    00
  15. linia continua tui mama lui de permis :) de aia stau ei acolo :D)

    00
  16. Sunt din bv si stiu ce zic: acum un an si ceva in curba aceea un „bizon” cu BMW a prins o pata de ulei intr-o depasire identica si s-a rasturnat in decor pe partea dreapta. Dar tu nu esti bizon si nu ai BMW….

    PS: bizonul a scapat
    PPS: noroc cu bulucitii astia altfel toata romania ar fi o tara de schumacheri.

    00
  17. cica in spatele tirului iti consuma masina mai putin combustibil…

    00
  18. zoso, unde e filmata scena? e super peisajul, vreau sa vin la vara cu motorul prin romania, sa ma dau pe-acolo.

    00
  19. Totusi, s-o lasam mai usor cu linia continua, ca fix inainte de curba la stanga e indicator cu incheierea zonei de interdictie a depasirii. E linie continua pentru sensul opus, linie discontinua pentru sensul asta.

    00
  20. salutare.sunt mihai si iti urmaresc blogul de ceva timp. totusi am si eu o intrebare.daca poti sa imi raspunzi la ea civilizat e ok.daca nu, poti injura cum faci de obicei cu cei care au alte pareri decat ale tale. doar e blogu tau. Intrebarea e : de ce pe blogul tau ai scris/scrii/vei scrie probabil chestii despre trafic,idioti la volan etc. Adica, prietene, tu chiar nu ai dreptul moral sa faci asta pentru ca,parerea mea, tu esti PRAF la volan.Adica sunt oameni care nu au belele la volan toata viata. Tu deja ai foarte multe probleme de genul asta si esti destul de tanar. Esti cam ipocrit sa te iei de altii, nu crezi ? Condusul nu este pt oricine dar tu se pare ca nu intelegi asta. Sau toate belele tale de la volan au fost doar coincidente sau din vina altora ?

    00
    • @Mihai: sunt tare curios de unde ti-a venit ideea ca sunt praf la volan. daca poti sa imi explici, putem continua de acolo. altfel, „ala nu se pricepe” nu e nici macar o parere, e o asertiune tampa de sofer de weekend.

  21. Hai sa fim seriosi, e inconstienta depasirea si asa mor oameni nevinovati. Daca duba aia alba avea o alta masina venind pe cealalta banda era imposibil de evitat.

    00
  22. Permisul pentru 30 zile il predai singur? Ba mai mult, daca veneau 2 pe contrasens, in paralel, si chiar mergand un pic tare pe urcare (ca multi ii dam forja pe urcare), o beleai?

    00
  23. E linie discontinua chiorilor! Poate cei care erau in cur la tir nu au observat chestia asta tinand cont si de curbele de acolo….

    00
  24. ei au carnet de arges, de-aia vad ei linie continua :). totusi, unde e filmata faza?

    00
  25. NOU
    #31

    Preoteasa probabil ca-i chioara!Ca nu vede linia!Ia-ti bai muceo ochelari daca esti orb!Daca esti tantalau,stai naibii acasa si nu mai sicrie pe globuri!Din cauza orbilor ca tine cu mucii plini de mushki se intampla belelele de pe drumuri!Siktayr!P.S.Nu te aprob zoso in ceea ce sustii despre aia care stau in curul camionului.In schimb tu daca vrei sa-i dai forja,treaba ta!O faci pe propria piele,desi nu-i indicat.Si mai e o chestie,nu exista soferi buni sau prosti.Exista doar PARTICIPANTI LA TRAFIC!Buni,rai,cum or fi,sunt fratii nostri de suferinta!

    00
  26. dar cand intra inapoi pe banda lui taie linia continua

    00
  27. Hehe, scrisesem si eu despre astia mai demult pe dintrafic.

    In alta ordine de idei, greseala lui zoso a fost ca nu s-a repliat dupa ce a terminat depasirea, desi ar fi avut loc. Dar si eu as fi facut la fel, altfel ar fi dus masina spre limitele aderentei.

    00
    • @nashu_mare: corect.c e rost are sa fac acrobatii, cand aveam loc destul de manevra? plm, asa face un sofer prost…

  28. Riscul a fost minimizat de faptul ca tu erai in spatele celui care s-a bagat, asa ca, la o adica daca ala din fata ta nu avea noroc, tu poate scapai… sau poate el vedea pe cel care depasea in urcare pe banda II ceva mai lent de pe banda I, gasea sa se strecoare rapid intre doi buluciti si te lasa pe tine sa tragi ponoasele…

    00
  29. ar trebui sa ramai fara carnet …

    00
  30. @Adrian: „viteza si adrenalina”, o ce frumos! :D Multe „succesuri” la condus masina pe drumurile tarisoarei noastre!… Vezi poate data viitoare vei fi vedeta in prim plan intr-un astfel de film… sau poate la stirile de la ora 5!…

    00
  31. Manevra poate parea foarte riscanta doar pentru ca filmul este dat la viteza dubla. Desi inceputul ei e perfect legal, ca si 80% din ea, ‘aterizarea’ nu doar ca taie linia continua, dar se termina fix in apexul unei serpentine in panta, de departe cel mai periculos tip de curba.

    Problema nu e ca s-a incalcat legea, ci ca cele doua masini care au depasit regulamentar (aveau voie sa initieze manevra, poate n-ati observat linia intrerupta!) NU aveau unde sa se replieze din cauza bulucitilor.

    Problema e chiar data de cei care stau lipiti unul de altul in spatele TIR-ului, ceea ce te obliga sa depasesti intreaga coloana, NU ai unde sa te repliezi. Asa ca incepi manevra legal, continui sa o faci legal, dar pentru ca nu ai unde sa te repliezi din cauza bulucitilor, esti fortat de multe ori nu doar sa incalci legea, dar sa iti pui si viata in pericol. Despre asta este vorba. Sa va desenez?

    Apropo de riscuri: la o viteza normala si cand esti in spatele volanului, altfel vezi lucrurile. Si da, dupa ce ai stat gramada in spatele unor adormiti, chiar iti vine sa-ti risti viata doar sa scapi de ei.

    Pe de alta parte, desi e aiurea sa fac pe lupul moralist, cu mintea romanului de pe urma zic: mai bine mai rezisti 2 minute pana ai vizibilitate perfecta. Peste 10 minute s-ar putea sa te opresti pentru un suc sau un pipi, si toate riscurile asumate vor fi fost degeaba.

    A, si daca nu vrei sa depasesti un TIR, stai frate la zece metri in spatele lui, sa lasi lumea sa treaca.

    00
  32. nu crezi ca esti un pic ipocrit? te iei de altii care sunt bizoni, dar tu, in filmuletul prezentat, cam incalci regulile…si ii si insulti pe altii care prefera sa fie prudenti

    00
  33. Din cauza soferilor ca tine imi vine sa plec din tara asta.
    M-ai dezamagit.

    00
  34. Tocmai ai furnizat dovada ca ai incalcat niste reguli de circulatie. Nu mai trebuie decat sa se autosesizeze vreuun politai mai zelos.

    00
  35. nu se sesizeaza politia deoarece el tine cu base

    00
  36. Cam riscant..

    00
  37. Toti care se pricep la condus autovehicule cu 4 roti fac la fel. Din ce am putut observa, vizibilitate maxima, degajare urgenta. Restul, comenteaza aiurea.

    00
  38. @zorro, zorba – hai sa-l linsam, fir-ar el sa fie de dobitoc. Ce ziceti? Aduc eu funia, voi gasiti o craca suficient de rezistenta…

    Aia sunt dobitoci nu neaparat pentru ca nu depasesc, sunt dobitoci pentru ca stau unul langa altul, facand depasirea lor unul cate unul imposibila. Maestri in chestia asta sunt soferii de TIR, care lasa intre ei 3 m, fortandu-te sa depasesti 3 TIR-uri dintr-o singura manevra, totul in numele unei pretinse economii de combustibil.

    00
  39. Sergiu, zorba, Zorro şi compania sunt retardaţi, n-au carnet sau l-au luat pe pile la Argeş. Omul a depăşit bine: linia discontinuă era pentru sensul lui, cealaltă era pentru sensul opus. Singura problemă în depăşirea asta e că veneau maşini din contrasens, dar şi maşinile alea circulau pe banda I, cum dealtfel e şi normal (benzile se ocupă începând cu prima).

    Semnul de la început îi permitea depăşirea când a efectuat el manevra, deci perfect legal. Îţi trebuie ceva curaj, însă mie mi se pare perfect legală manevra.

    00
  40. Pai aia care stau asa sunt fie incepatori, fie oameni cu masini slab motorizate.

    00
  41. Stand in spatele tirului, la o distanta de aprox 3 metri, reduci consumul de combustibil deoarece se reduce forta de frecare . Poate asta`i determina sa stea buluciti :P

    00
  42. mult prea imprudent.

    00
  43. Fiecare conduce si manevreaza masina dupa bunul plac.

    Aia cu linia continua nu va mai umflati in pene de parca voi sunteti virgine si n-ati depasit niciodata linia continua.

    00
  44. ba voi v-ati luat toti permisul la pitesti? nu vedeti k atunci cand se intoarce pe sensul lui de mers calca linia continua.

    00
  45. Depasire perfect legala si fara pericol din ce vad eu.
    Stfu nameless commenters!

    00
  46. Bine man, esti prea cool. Esti idolul meu, as vrea sa pot face si eu asa ca tine.

    00
  47. @ Vlad: In .ro nu ai unde sa iti exersezi tehnicile de pilotaj.
    Eu, ca locuiesc in Bv, pot spune ca drumul spre Poiana Brasov mi se pare foarte bun. Acolo curbele se iau cu genunchiul jos, evident daca esti pe motor SS.

    Dar, ma repet, in .ro daca vrei viteza si adrenalina ajungi sa fi mort.

    00
  48. mama ce tare esti :|

    00
  49. LE: …nu din greseala ta, ci din vina unora care nu folosesc oglinzile sau merg beti la volan.

    @zoso, te rog sa introduci posibilitatea de a-ti edita postul in primele 5-10 minute.

    00
  50. @fanel
    „Fiecare conduce si manevreaza masina dupa bunul plac.”

    Seeerios? Asta cred ca se aplica doar daca esti matale pe bucata ta de sosea privata. Altfel, atat timp cat prin manevrele tale ii pui si pe ceilalti participanti din trafic in pericol, exista legi care interzic condusul „dupa bunul plac”.

    00
  51. Sa intelegem ca ai citit ultimul post al lui MB si te grabesti sa o bagi sub tir?

    00
  52. Contrasensul area doua benzi aici.

    00
  53. te mananca :)

    00
  54. asa am vazut pe unu sapt trecuta depasind un tir intr-o curba fara vizibilitate si era sa intre in masina de pe contrasens… ghionionu lui nu a fost ca era sa faca accident ci faptu ca masina de pe contrasens era a politiei :D

    00
  55. Poate ca din experienta as fi facut acelasi lucru, insa legal, moral, nu prea e.
    Tot din experienta am invatat ca mai bine astepti, e adevarat ca la volan e altceva.
    Prin legi noi nu o sa ne civilizam vreodata, poate doar constiinta ne va civiliza, in trafic ca despre asta e vb aici.
    @ Dan : eu am cielo dinala pe gaz, are cativa catari , dar nu ma fac de rusine daca imi pun mintea, dar iar nu e bine.
    La noi in ROmania se poate, si afara se poate dar nu se face asa.
    S-a mergi 4 km in spatele la o familie de biciclisti , numai ca sa nu depasesti linia continua in localitate, si nu doar o masina, o coloana intreaga asta spune multe de civilizatie la volan(sigur ca nu la noi in tara s-a petrecut minunea). Nu cred ca sunt singurul care a condus prin europa, stim foarte bine cum se practica sofatul la ei.
    Lasatii pe cei nesiguri sa mearga sigur si pe noi astia siguri sa mergem nesigur.

    00
  56. Eu sunt începător, nu mă grăbesc să depăşesc foarte repede, chiar şi la depăşiri uşurele. Dar ştiu un lucru de bun simţ: să nu mă bag în curul a ce vreau să depăşesc, să nu încurc circulaţia. Dacă cineva poate să treacă mai repede, de ce să-l ţin eu în loc?

    @Adrian: „să fii”, frate, „să fii”, fi-v-ar şcolile de râs

    00
  57. eu nu-i inteleg pe cei care-si risca viata (lor si a altora) de cateva ori la un drum, castiga ceva minute acolo si dupa aia le pierd de voie la un pipi.

    00
    • @decoder: am mai spus asta si la alte articole. conducand 100-200-300-600km cu o viteza inferioara vitezei permise drum pierzi cu orele. calculeaza cat ai pierde de la oradea la bucuresti, 600km, mergand in spatele unor boi care merg cu 50, ca se bulucesc unii in altii, si ai sa intelegi de ce unii oameni se baga in depasiri stupide.

  58. Trebuie sa recunosc ca m-am amuzat copios citind comentariile de la filmuletul asta. Se tot spune ca romanii sint buni la politica si la fotbal… cred ca ar trebui sa se adauge ca-s buni la bagat comentarii pe pagina lui Zoso…

    Bravo. Tineti-o tot asa.

    PS Ma tot intreb daca trebuie sa explic ce vreau sa spun. Judecind dupa calitatea multor comentarii nu prea cred ca veti intelege ce-am scris.

    00
  59. Mda in ultima curba era linie continua mers complet aiurea pe contransen…bafta la condus. Din pacate pe DN1 in curbele alea sunt o groaza care le taie asa, o sa muriti cu zile. Si am vzut accidente frontale pe viu…de-mi tremurau picioarele-n masina si nu-mi venea sa sar de 50km/h.
    PS. Aia de zic ca-i perfect legal faceti-va tata carnete de donator, macar mai salvati un copil un om.

    00
  60. @simi: Corect. Tot timpul fac greseala asta. :( Damn it…
    @Huh: Nu a zis nimeni ca e perfect legal. ;)

    00
  61. @cireasa Perfect legala?!…ce legislatie citesti. Sunt 3 reguli de circ incalcate: – depasire de coloana
    – mers pe contrasens
    – depasire linie continua
    Stiu e Romania si hai sa ne pisam in ele de reguli, legi…daca nu prezinta pericol hai sa ne stergem cu ele la cur.
    Probabil in masini ca de stau ca buluci mai sunt si parinti, oameni care nu risca viata copiilor, prietenilor sa ajunga cu 20-30 min mai devreme.

    00
  62. In ultima curba nu a mers aiurea. Camera filmeaza doar in fata dar soferul se uita putin in stanga (la ora 10-11). E firesc sa mearga asa.

    In Romania si eu tai frecvent toate curbele pe care pot sa le tai din cauza ca drumul e facut atat de prost incat daca ramai pe banda ta, risti sa te arunce in afara. Ar trebui sa fie putin inclinat asa incat forta centrifuga sa te impinga in carosabil si nu in exterior.

    00
  63. Depasirea nu este facuta corect. Aricolul 120, din Codul Rutier, Litera I:
    „când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spaţiul de interzicere;”

    Acuma sa fim corecti, cine are mai mult de 5.000 Km facuti ca sofer este imposibil sa nu fi inceput o depasire pe linie intrerupta si sa nu fi revenit pe linie continua.
    Dar sunt de inteles si cei din spatele Tir-ului, poate au motor de 90 CP, greutate in porbagaj, copii mici in masina si stiu ca dupa cateva sute de metri au drum drept unde pot sa depaseasca fara prea multe riscuri.
    Mai ramane de condamnat fenomenul de a sta dupa tir 2-3 masini, lipite intre ele. Normal ar fi sa lase spatiu. Dar ce este normal in tara asta?

    00
    • @Dan: hai sa ignoram ca zilele trecute te-ai facut ca nu stii ca ai furat ceva de pe aici si sa ne uitam la secunda 7. de control. inainte sa fim prosti.

  64. hm. Nu s-o fi spus degeaba ca romanii sint multilateral dezvoltati…
    Iar Oradea-Bucuresti il faci vreo 12 ore… iti spun eu din proprie experienta. Atit am facut anul trecut pentru ca intre Oradea si Cluj si pe valea Prahovei am stat in cururi de tiruri (si erau gramezi intregi) fara posibilitate de depasire.

    00
    • @Dan-Marius: 8 pe timp de noapte. :)

      pentru ca sunt mai putine tiruri si mai putini buluciţi. si poti merge constant cu 70-90, nu cu 50-70. :)

  65. Eu acolo, la coborare mi-am luat-o in gura. Era tot asa, linie continua, si un nene cu chipiu mi-a zis ca legea ii da dreptul sa imi dea amenda. Si mi-a dat. Timisul de jos. Decembrie 2008.

    00
  66. Hai ma las-o-n pla mea ce corect conduce toata lumea pe aici. ORICINE incalca legea. Cine nu a incalcat niciodata legea ala sa il injure pe Vali. Am 2 ani de permis si si eu am incalcat legea chiar daca nu a fost grav sau nu au fost urmari dar am incalcat-o. La noi mereu tre sa existe „daca venea ala cu duba” „daca facea nush care nush ce manevre” daca plm NU A FOST NIMIC omul si-a continuat drumul si ne-a aratat si noua ce a facut. Atat.

    00
  67. Ah, d’aia mor de nervi pe sosea. Deci la faptul ca a reintrat pe banda continua va uitati, dar nu va puneti putin problema DE CE a reintrat asa?

    Oare aia care merg la 2 metri distanta unul de altul nu incalca legea? Daca TIR-ul pune frana brusc oare ce se intampla cu toti soferii astia de duminica?

    Cand depasesti nu-ti propui sa iei la rand toata coloana. Dar daca nu ai unde sa reintri pentru ca patru masini la rand NU pastreaza distanta legala una de alta (si nu, nu e 2 metri, e cat sa poti opri in siguranta fata de cel din fata), atunci da, bagi pedala si mergi pana la capat.

    Asta stie sa faca romanul. Se inghesuie pe sosea, se inghesuie la stop, se inghesuie la coada, se inghesuie peste tot. Unu’ntr-altul. Si evident, se inghesuie incet si asezat, de-ti vine sa-ti iei campii.

    ps.
    Pe de alta parte, cu un Megane Sedan… valeu, cu suspensiile alea ai avut mare noroc ca ai mai reusit sa iei ultima curba. Las-o mai moale, ai destule ore inaintea ta.

    00
  68. „daca nu ai unde sa reintri pentru ca patru masini la rand NU pastreaza distanta legala una de alta (si nu, nu e 2 metri, e cat sa poti opri in siguranta fata de cel din fata), atunci da, bagi pedala si mergi pana la capat”

    Ai auzit de franat si reintrat in coloana? A… ai orgoliu, scuze, greseala mea.

    00
    • @Andrei Rinea: te-ai gandit tu ca bolovanii care nu isi dau seama ca nu pastreaza distanta legala te vor lasa sa reintri in coloana fara sa forţezi un pic lucrurile?

  69. Din punctul meu de vedere era o manevra corecta daca nu venea nimeni din sens opus. Am depasit si eu de multe ori in coborarea aia de dupa predeal, dar cum aia veneau din sens opus nu-i deloc corect ca ai ales tu pentru ei sa circule pe banda 1. Daca venea unul tare si larg pe banda 2 o puneati cu totii…pana la tir.

    00
  70. Eu de obicei îi împing o țâră..

    00
  71. zoso, cu tot respectul, te citesc de mult timp dar privind inapoi la cate probleme ai avut in trafic si uitandu-ma la filmuletul asta nu pot sa trag decat o singura concluzie: esti un sofer prost. curba aia este extrem de periculoasa fiind in panta si cu vizibilitate redusa. daca venea unul de pe contrasens (care urca si lansat) te vedeam iar blogger la stiri… drive safe(er) ca te mai vrem prin zona.

    00
  72. @zoso N-am furat nimic de aici si de fiecare data te-am citat ca sursa, cand a fost cazul.

    In legatura cu filmuletul. Da, la secunda 7 este bine, ai inceput depasirea pe linie discontinua, dar la secunda 23 incalci marcajul, chiar daca circuli pe sensul opus.

    00
    • @Dan: da, stiu, nici nu ti-a atras un comentator atentia. noi sa fim sanatosi.

      motivul pentru care am terminat pe linie continua este doua. unu: bulucitii. dupa cum vezi, doar ultima masina s-a prins de manevra si a lasat loc intre el si masina anterioara. in schimb, celelalte 3 masini se buluceau unele in altele. al doilea: find drumul liber si vizibilitatea buna, mi-am permit sa nu ma risc sa tai din drum mai din scurt, am lasat masina sa curga.

  73. Pana intr-o zi, e deajuns una singura si pierzi tot.

    00
  74. @zoso filmuletul de la mine are sursa de pe youtube si a fost pus pe trilulilu pentru ca pe youtube avea embedding disabled. Si daca citeam aici prima data si foloseam alta sursa, tot puneam link, dar n-a fost asa.

    Eu te-am inteles de ce ai terminat pe linie continua, in primul comentariu am scris asa:
    „Acuma sa fim corecti, cine are mai mult de 5.000 Km facuti ca sofer este imposibil sa nu fi inceput o depasire pe linie intrerupta si sa nu fi revenit pe linie continua.”
    Si eu am facut-o de multe ori, doar am specificat la inceput ca, legal, nu este corect.

    00
  75. esti cel mai tare, incepi sa semeni cu ala din spania.

    00
  76. Frumos exemplu de conduita…bravos…asa sa faceti toti baieti…d-aia murim ca prostii pe capete in tara asta de cacat. De ce a trebuit ma sa postezi asemenea tampenie? Si culmea nesimtirii e ca vine si sub pretextul de: „ce fraieri sunt aia care stau in curul tirurilor”. Un sofer meserias se baga intre prostii aia si-i dribla cu dabacie. Un sofer ca tine risca tot si depaseste pana-i sar pistoanele. Rusine man…da-l jos. A si sa nu uit, ca sigur asta vroiai s-auzi: „Ce tare esti ma!”

    00
  77. Si marcajul e facut cu curul. La secunda 13-14, desi nu e linie continua pentru banda respectiva, e imposibil sa vezi ce e dupa curba. Sincer sa fiu, chiar daca n-am circulat cu masina mai departe de Cluj inspre est, n-am mai vazut pana acum sa nu ai linie dubla continua pe segmente de drum de genul asta.

    00
  78. @zoso: de acord cu tine. sau mai bine zis. as fi fost de acord cu tine acum 10 ani.

    sunt sigur ca ai mers in germania pe Bundesstraßen (acolo unde limita e 100 si ai observat cum cateodata se formeaza coloana destul de lunga in spatele unui vehicol mai lent.

    sunt si in germania „buluciti” din astia, gramada, insa… cei care se grabesc depasesc in general in linie dreapta cand vizibilitatea este destul de buna si masinile ce vin din contrasens sunt destul de departe.

    intr-o asemenea curba in germania, mai mult ca sigur ai fi primit linie continua.

    dupa ce ca drumurile sunt putine, prost marcate si aglomerate romanii se mai si grabesc.

    acum un an am scris un articol la mine pe blog referindu-ma la statisticile accidentelor din romania vs. numarul de masini pe mia de locuitori. daca-l citesti o sa vezi ca sa te grabesti in trafic in romania e cea mai mare prostie avand in vedere conditiile date.

    00
  79. Nu vreau sa spun ca nu a riscat omu` dar a plecat pe linie discontinua in depasire plus ca e undeva la Timis langa Predeal locul si din cate stiu ai vizibilitate acolo. Asadar daca vezi si e ok si nu vine nimeni de ce sa nu treci ?

    00
  80. Depasirea a inceput pe linie intrerupta – check
    Depasirea a avut loc in zona cu vizibilitate buna – check
    Zoso a trebuit sa reintre pe banda 1 dupa ce incepuse linia continua – ok, sa-mi explice si mie cineva cum pana mea ar trebui sa stiu eu cand se termina linia intrerupta, ca sa stiu inainte de a intra in depasire daca pot depasi.

    In concluzie, pe bune ca nu vad ce dracu a facut Zoso atat de oripilant. Prea putini mentionati insa cretinismul alora care stau la 3 m unul de altul. Singurul moment in care ma apropiu de masina din fata atat de mult e cand soferul ei nu ma vede venind,suntem amandoi pe banda 2, si el are loc pe banda 1, si ma apropiu ca sa-i umplu oglinda retrovizoare, poate pricepe sa traga dreapta. Atat. Si cand vrei sa depasesti stai la 5-6 m in spate, cel putin, ca sa poti iesi mai usor in lateral..

    00
  81. ok, am înțeles. nu știu bine drumul respectiv

    00
  82. stai sa vezi ce şoc cand le voi explica despre cum e datoria lor morala sa imi lumineze drumul noaptea, cand vreau sa depăşesc.

  83. Da, aici ii pierzi de tot. Din fericire am observat ca soferii masinilor greu de depasit noaptea, gen camioane, TIR-uri etc dau lunga cand te vad in spate, ajutandu-te sa treci. Astept cu nerabdare post-ul, vreau sa vad reactiile :)

    00
  84. au deprins asta de la aia straini. ai nostri nu stiu toti de asta.

  85. @Zoso Eu l-am facut pe timp de zi.

    00
  86. rar mi-e dat sa vad un sofer atat de talentat. briliant!

    00
  87. eu conduc numai in oras si cand ies afara nu prea am incredere sa fac asa scheme, mai bine stau in spatele tir`ului.

    00
  88. Neam prost mai esti zoso, dupa ce ca tai linia continua ca taranu, nu te asiguri ca lumea, mai ai si tupeu sa ii injuri pe aia care stau in coloana… M-am cam saturat de marile tale povestiri de pilot, las-o mai moale.

    00
  89. depasirea, in ansamblul ei, cred ca mai degraba a emotionat cativa soferi care au vazut-o acum inregistrata decat pe vreunul dintre participantii la interactiunea propriu-zisa: adica nu s-a panicat nici un nene din sens opus cu flash-uri, nu a fost nevoie sa intre cei depasiti pe macadam doar sa le faca celor de depaseau loc, legal era(cel putin cand s-a inceput depasirea), vizibilitatea pentru cine stie sa vada si printre masini si cursul drumului era, loc suficient a fost ca dovada ca a incaput si cel cu astra si zoso si probabil ca mai era loc de unul, daca nu dormea pe el si tine ritmul. depasire foarte ok, let’s move on.

    00
  90. Alta chestie invatata de la straini: cand esti pe prima banda pe autostrada si te apropii de ceva ce merge mai incet (camion, Dacie veche etc) si vezi ca pe banda a doua, de viteza, vine cineva, e indicat sa apesi putin frana – cel care vine vede astfel ca l-ai vazut si ca nu o sa te bagi in fata lui pentru a depasi, si poate astfel sa treaca linistit, fara sa incetineasca.

    Pare ciudat, dar in Germania chiar functioneaza, si functioneaza bine. Trec baietii cu 250 kmh fara sa ridice piciorul de pe acceleratie, pentru ca aia pe langa care trec le arata astfel ca i-au vazut.

    00
  91. Tipic romanesc… Toti se pricep la toate si obositii dau sfaturi in politica, fotbal si trafic. Din pacate de cei din primele doua categorii scapam mai greu insa am ferma convingere ca de cei care se cred alde Schumy vom scapa definitiv mai devreme sau mai tarziu!
    P.S.: Si eu mai incalc uneori voluntar sau involuntar regulile de circulatie dar macar am bunul simt sa nu ma laud cu asta!

    00
  92. esti un zeu al soselelor din RO ! asta pe drumuri care le cunosti ……. sau nu vrei sa ajungi intreg acasa ??

    00
  93. O lectie de soferie preventiva, excelenta, pentru toti bizonii. Nenea de la reflectii rutiere ar fi mandru de tine!

    00
  94. ala care ti-a intrat pe contrasens cand ai dat cu nasu’ sant erai cumva tot tu ?

    00
  95. NOU
    #112

    Linia aceea dubla nu e degeaba ! Foarte periculoasa aceasta atitudine in trafic . Daca , la volanul uneia din masinile depasite, se afla o femeie , care, sa zicem , se sperie , cand trece teribilul pe langa ea, face o manevra brusca , derapeaza etc. ? Sau vine alt teribil din fata camionului , din varii motive, nu poti sa-l eviti, iti faci zob masina, chiar daca el trebuia sa acorde prioritate, el plateste, etc.! Cand te grabesti undeva, pornesti mai repede de acasa !

    00
  96. eu am facut de o multime de ori asa ceva. am masina mica cu motor mare. alearga foarte bine si de asta ma bag la asa ceva, pentru ca stiu ce poate. ceea ce nu isi da lumea seama e ca aparatul tau de filmat nu are mobilitate ca ochii si gatul soferului care are vizibilitate mult mai mare decat vedem noi in filmulet. iar daca te uiti si mai atent, in cazul in care cineva venea pe banda 2 de urcare, iti poti face loc sa intri intre bulucitii tai.

    00
  97. NOU
    #115

    eu de obicei „stau” in curul unui tir cand am chef de vorba cu cei din masina, si nu am „chef” de forja cum se pare ca au majoritatea „soferilor” aka maimutelor de pe soselele patriei.
    Stau frumos la 70-100 la ora si scot si consum si mai am si conversatii de calitate, in loc sa merg cu 200 30 de sec apoi 30 dupa care iar 200 si tot asa, ajungand la destinatie rupt de oboseala si riscand vietile ceor dragi si ale celorlati participanti la trafic.
    De nenumarate ori am patit ca sa ajung in Bucuresti alaturi de „soferii” de mai sus ce treceau pe langa mine cu viteza luminii.
    ORicum este clar ca la noi exista „road rage” mult mai pregnant ca in alte zone ala tarii, si se vede in stilul de condus si vitezele care se ating in bucuresti, si bataile din trafic si mortii de pe strazi, a se vedea weekendul asta in bucuresti care a fost crunt din punctul sata de vedere.
    Anyway, peace si succesuri.

    00
  98. NOU
    #117

    Zoso draga, soferii se impart in doua grupe : cei care au avut acccidente si cei care urmeaza sa aiba accidente ! Pe blogul tau , promovezi , mai intotdeauna , bunul simt ! De asta m-am si abonat la nesletter-ul tau !

    00
  99. Bineinteles, semnalizeaza ca un taximetrist. cand trage de volan stanga da si peste maneta de semnalizare…
    Poate mai era un bulucit care vroia sa faca manevra de depasire… dar ala era prost pentru ca se asigura inainte sa iasa din coloana…

    00
  100. wow
    esti foarte tare
    iti dai seama ca dai apa la moara celor cu „a intrat sub un tir”?

    00
  101. Îţi lipeam două palme peste ceafă…

    00
  102. Eu sunt de obicei unul din aia care stau in spatele tirului pentru simplul motiv ca in general cand conduc in afara orasului nu e in interes de serviciu si deci am tot timpul din lume. In general am invatat sa nu conduc agresiv si sa ii ajut pe cei care se grabesc (de ex: condus cat mai pe dreapta cand vrea sa ma depaseasca si ajutat cu o semnalizare cand nu vede in fata). Si in 95% din timp nu depasesc 100 km/h pentru simplul motiv ca nu am unde si vreau sa fac economie de combustibil.
    Sunt si ala care conduce in spatele tirului pentru ca desi in afara localitatilor merg doar cu 90 la ora, stiu ca acolo unde nu sunt radare pot sta linistit in spatele lor si sa ma duc chiar si cu 70 km/h in localitati… :) Si uite asa media mea de viteza e mult mai ridicata (a se citi ajung mai repede undeva) decat daca as conduce ca nebunul cu 130-140 in afara localitatii si cu 50 in localitate…

    00
  103. E plina Romania e schumaheri, care de care cu talente de mari soferi, majoritatea accidentelor se intampla din cauza depasilor neregulamentare, consum de alcool, viteza. Drumurile unele sunt proste ( nu sunt inclinate in curbe), nesemnalizate, gropi, din loc in loc trebuie adaugata o banda astfel incat cei care merg mai incert sa se lase depasiti si astfel nu trebuie sa intri pe contrasens. Am vazut multe cazuri cand intrau in depsire si intrau pe banda inapoi in ultima secunda, multi kamikaze sunt in ro, si apoi ca ei nu au avut noroc. Din filmare nu se percepe exact cum ai vazut tu dumul, in curba la dreapta nu mi s-a parut ca ai avut vizibilitate buna deloc deci o consider riscanta. La cum arata drumul banuiesc ca se circula cu 50 km, soferi care stateau in spatele tirului puteau aveau multe motive, sunt de acord ca trebuie sa lase distrante intre ei , dar sa nu uitam cati sunt care conduc bara la bara si daca le pui o frana si intra in tine tot ei te injura .

    00
  104. Este contraventie sa calci linia continua chiar si la replierea in trafic. Depasirea se face pe linie intrerupta si cand incepi si cand termini depasirea.Ai inceput-o pe linie discontinua si ai terminat-o pe linie continua.Politia iti lua permisul.

    00
  105. Predeal-Brasov…un Mecca al bulucitilor!

    00
  106. Ce nu ai arat tu aici e faptul ca peste nici 2 km ai ramas in fundul altui tir. Si asa ai riscat un accident degeaba pe curbele de la posada, sunt sigur ca in predeal cei pe care i-ai depasit erau in spatele tau. Think again. Cu stilul tau agresiv de condus nu te vad bine.

    00
  107. esti cam inconstient!

    00
  108. @Ionut – cred ca ai putea contesta o masura de genul suspendarea permisului pentru ca intri inapoi pe banda calcand linia continua. Nu intotdeauna poti sa vezi cat tine linia intrerupta, si sincer sa fiu, nu prea ai de ales daca a inceput cea continua, tot trebuie sa reintri pe banda. Inteleg ce zici tu, e in litera legii, dar nu cred ca cineva aplica asta.

    00
  109. nu am nimic de zis de felul in care s-a facut depasirea, toti soferii stiu ca de foarte multe ori esti obligat sa faci depasiri de genul.
    Dar de ce nu zici si ca in Predeal nu prea ai linie discontinua si daca a fost o trecere de pietoni unde s-a oprit pentru niste pietoni atunci e normal sa se faca trenul ala dupa tir. In plus gandeste’te ca e drum de munte, cu serpentine, curbe si gropi, nu toti soferii stiu sa accelereze, sa ia curbele cum trebuie. Si mai toti soferii care nu stiu sa conduca pe drumuri de munte in curbe franeaza pana la 30km/h si dupa aia iau curba, dar pe drum drept nimeni nu ii opreste. Sau uitati-va la soferii de noapte, sunt foarte putini care reusesc sa conduca noaptea la fel ca ziua.

    Problema vine de la scoala auto pe care au facut’o mai toti in oras unde au exersat pornirea de pe loc de foarte multe ori.

    00
  110. @Jordan: banuiesc ca mie mi-ai raspuns: Ideea e ca daca nu vezi linia ca e continua sau nu acolo unde estimezi ca te repliezi inseamna ca e posibil sa intri inapoi intr-o zona fara vizibilitate(deci poti sa mori cu un tir in bot)…daca intri inapoi dupa o curba pericloasa? Acolo nu vezi linia ca e continua sau nu dar nici masinile din sens invers.

    00
  111. si cand credeam ca mai prost decat erai nu ai cum sa ajungi, iata ca reusesti. pai animalule, este linie continua!!! tu si cu rahatul tau de reno, plus fraierul cu mai de rahatul lui opel ati depasit pe linie continua. ce zici, poate de asta stateau aia in spatele tirului?

    00
  112. faza ca nenii stau in curul TIR-ului e normala, vor sa economiseasca benzina, iar tu zoso vrei sa cheltui in medicamente….. nu esti singurul nervos periculos la volan si… pe jumatate ai dreptate, dar fii constinent ca nu esti singur pe drum, ciao

    00
  113. Motocicleta+100Km/h+banda 2 pe care tu o ocupi intr-o curba cu minima vizibilitate=???? ia sa te vad cat esti de maistor.

    1. Soseaua nu este circuitul tau de curse. Pentru asta ai la dispozitie la Bacau un circuit destul de civilizat, mai ai unul la marginea Bucurestiului sau daca te simti sofer maistor si te tine conserva mergi la Seres.

    2. Buimacii aia pe care-i depasesti gen clima bizonica si io am sute de cai sub capota gen sunt niste oameni cat se poate de normali care probabil ca doreau sa depaseasca, dar au lasat maistorul sa treaca ca deh gen nu te pui cu gen.

    3. Pun pariu ca esti muuuuuult mai intelept dupa ce ai facut duma asta si esti si plin de tine.

    Gen drum bun.

    00
  114. NOU
    #136

    Din ce vad eu in video, arata mai degraba a circulatie pe contrasens decat depasire pe linie continua. Practic, opelul a trecut pe langa cele doua dubite aflandu-se pe acelasi sens de mers. Parerea mea este ca aici este vorba de un condus criminal si inconstient. Zoso, nu stiu daca chiar tu erai in spatele opelului, dar poate si faptul ca ai postat inregistrarea asta, denota ca e ceva in neregula cu depasirea. Ma bucur totusi ca cei care au comentat la acest post dau dovada de ratiune si responsabilitate.

    00
  115. Normal ca a depasit pe contrasens si a pus in pericol toata circulatia fiindca pe sensul opus veneau masini (nu conteaza ca acolo era linie discontinua). Pentru asta se ridica permisul instant ! Pe fraierul cu amaraciunea de Opel o sa-l vedem curand la stirile de la ora 5 :P

    00
  116. Toata stima pentru calitatile tale de sofer, dar te-ai gandit vreodata ca din cauza celor care va inchipuiti zeii soselelor multi soferi nevinovati nu mai ajung acasa?
    In Romania poti da oricand intr-o groapa (se surpa soselele renovate anul trecut, nu mai spun de cele facute inainte de 89) si sa pierzi controlul asupra autoturismului.
    Apoi, ma gandesc ca cei care au pus acolo linia aceea continua pentru interzicerea depasirii, stiu de ce au desenat-o tocmai acolo si nu in alta parte.

    00
  117. manevra a fost ok dpdv al traficului in romania, si io o practic de cate ori pot in zona aia; dpdv al legii iti lua carnetu’.
    insa, cum zicea cineva mai inainte, asemenea manevre isi au rostul doar daca te super grabesti cu un motiv foarte intemeiat in rest nu ca oricum peste cativa km, mai mult ca sigur dai peste altcineva care merge la fel…
    am facut test, am mers odata campina-brasov ca la carte si alta data m-am agitat; rezultatul a fost ca atunci cand m-am agitat am ajuns cu vreo 10 min mai repede; in aproximativ aceleasi conditii de trafic..

    00
  118. NOU
    #141

    @camionagiu, ai mare dreptate ! Se pare ca ai ceva experienta in trafic . Ai punctat foarte bine tot. Nici eu nu stau in spatele unui tir sau camion . Daca pot depasesc , daca nu, pastrez distanta ! Sunt oameni care , totusi , se grabaesc , si , ca sa nu incalce prea mult legea , trebuie sa-i ajutam .In general , in trafic , trebuie sa fim mai prietenosi , mai generosi , sa ne ajutam unii pe altii . Drum bun sa ai si toti de pe blogul lui Zoso , care , se pare ca a postat un subiect bun ! Sa ne traiesti Zoso !

    00
  119. Buluciti sunt aia care depasesc in curbe ca sa castige 10 secunde de parca ii asteapta o bara de salam la destinatie. Sunt aia care desi nu au ce manca, iar casa cade pe ei isi cumpara masini tapene ca sa se de mari si apoi se BULUCESC sub rotile unui tir sau autocar care vine pe contrasens. Cu acest filmulet Zoso (asta in cazul in care chiar e el intr-una din cele 2 masini) cred ca vrea sa ne arate ca nu e nici o diferenta intre el si Tarzan (dansatorul la volan).

    00
  120. Tuturor dobityocilor care prefera sa vorbeasca in necunostinta de cauza va recomand sa veniti pana la BV pe traseul Predeal – BV. Veti observa cu ochii vostri atat curba in care depasirea e perfect legala fiind dunga discontinua, vizibilitatea maxima si masinile din sens invers aflate pe banda unu (caci codul rutier spune ca benzile se ocupa in ordine) cat si faptul ca o depasire in aceea curba nu este o depasire de impresie ci pur si simplu o depasire in care te bazezi pe masina si experienta in condus.

    Cheers

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.