Bullshit metrics: Fabulous Muses

Prin online sunt câteva bloguri care merg pe principiul “fake it till you make it”, oameni care mint cu privire la tot ce ține de blogul lor, în încercarea de a-și crește cota. Nu doar Chinezu, nu a inventat el strategia asta.  Dar la un moment dat, când bloggerul vede că rezultatele nu există, o cotește un pic și nu mai vinde doar rezultate și expunere, sau doar expunere și nișă interesantă, ci o lasă la “expunere”.

Pe principiul ăsta funcționează o serie de vedete TV și la care s-au adaptat la online și mult mai multe vedete social media. Numai că, după vreo doi ani de campanii, din ce în ce mai mulți clienți se întreabă cât de mult valorează expunerea asta, pentru că rezultatele sunt ca și inexistente.

Par example, Fabulous Muses, 177.000 likeuri pe pagina de feisbuc și un blog varză. Iată 16 și 31 de clickuri într-o campanie pentru care clientul a decartat destul de mult.

 muze-1 muze-2 muze-3 muze-4

 

muze

Pagina mea de feisbuc are 16.000 likeuri, nu o întrețin în mod special și tot boxează câteva sute de clickuri la fiecare post. Like-uri la articole nu prea, dar clickuri sunt.

Și întrebarea e aceeași de ani buni: dacă din 177.000 fani au dat click 47 oameni, câți să cumpere ca să aibă campania și ceva rezultate palpabile?

Îmi aduc aminte cu plăcere de fiecare dată când vine vorba de ele cum bruneta, Diana Enciu, declara că ea nu cumpără nimic de pe internet, că nu are încredere în online.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. Cu ce agentie lucreaza? Intreb pentru un prieten care vrea sa vanda expunere.

    10
  2. shhh…ca risti sa iei painea de la gura oamenilor. Bine, problema asta e de vreo 10 ani imediat, nu de aia primeau oamenii telefoane, excursii in Austria moca, masini in teste si alte minuni?

    00
  3. Ultima oara cand mi-ai dat link m-au sunat de la host sa ma intrebe daca e totul ok sau e spam si sa blocheze ip-urile :))

    00
  4. Se intampla asta pentru ca acei 177 de mii de fani sunt facuti din promovare platita a pagini si nu din traficul de pe blog.

    00
  5. fabulos. aaa, am vrut sa spun… interesant. :)
    #fashionhoes

    00
  6. Duduile cauta „domni discreti si generosi”. Doar ca s-au pozitionat altfel…

    00
  7. Există serviciile de evaluare a traficului care aproximează destul de bine nr de unici. Eu pe acelea le folosesc pentru a estima potențialul unui site.

    00
  8. Vezi că numărul de clickuri a crescut înainte să publici articolul ăsta pentru că ai postat tu linkul respectiv pe Facebook dimineață :)

    00
  9. Here’s a FUN FACT. Nu ti-am dat like pe FB dar citesc in principiu zilnic blogul :|

    00
  10. Eu am o mica firma de pantofi cu site-ul si Facebook-ul aferente. M-am plictisit de toate „divele” care ma cauta sa colaboram ca vezi domne au ele niste pagini fabuloase de Facebook. Sa nu mai zic ca majoritatea sunt analfabete si extrem de tupeiste. Din pacate sunt multi fazani care pun botul ca altfel ma gandesc ca s-ar orienta si ele spre o munca mai serioasa, videochat ceva.

    10
    • dă-ne niște exemple :D

    • Alea care te cauta mancanca de sub unghii. Astea 2 nu iti raspund la mail fara buget de 4000+ lei. Si dupaia livreaza 31 de clickuri. TARGETATE DOMNE’

      10
    • Uoho, de aceeași chestie m-am lovit și eu, și vorbim de o pagină de Facebook pe care greu poți s-o numești magazin. :))Un startup lăsat în paragină. Cu 1000 și ceva de like-uri și alea din postări sponsorizate, am primit într-o lună vreo 3 requesturi de colaborări de la bloggerițe fashion destul de cunoscute. Și nu, nu cereau bani, voiau produse. Că ele au 80jde mii de like-uri, că hâr că mâr. Intru pe pagină, MAXIM 15 like-uri la fiecare postare. Îți dădeai seama instant care fuseseră promovate că săreau de 700 de likes. Pas.

      00
    • laura, nume?

    • Laura – și Zoso a făcut campanie plătită de ads pe fb. Aici nu văd nici o problema. Nu e suficient sa lucrezi pe site si paginile de rețele și sa aștepți brandurile sa iti promoveze materialele pentru ca brandurile sunt, de multe ori, nesimțite. De fapt nu ele, idioții care le gestionează. Nu au viziune multe dintre ele. Și Zoso spune acolo ca likeuri nu livrează nici el dar livrează niste clickuri. Fabuloasele au ridicat traficul de la 500 la 1000 de euro. As vrea sa văd ce spuneți de morondan care e din same shit. Nu știu ce livrează dar e peste tot și spune numai prostii. Prieteniile, nenica. Susțin asta în continuare. Multe, multe se obțin așa. (Apropo de remarcile tale: E ok sa fii zgarcit și sa dai pas ălora care vor produse. Oricum bani nu dai. Dar comentezi. Facturile nu le plătește nimeni cu produse.) Apoi e un trend…Se cheamă relevanții. Dai de ei peste tot și chit ca mai fac sau nu ceva ei sunt in top. Ia vezi topul Biz. Reacțiile la acel top spun ceva despre zona de online de la noi…

      10
    • modoran s-a măritat cu cine trebuie. și cine trebuie o impinge de la spate către clienți.

  11. NOU
    #40

    Baieti, cum fac sa fut si io o bloggerita?

    10
  12. Știu și eu una din aceasta din feșăn, dintre cele celebre, care odată plătită a uitat să mai livreze. Și vorba ta, n-au scoruri mici.

    10
  13. offtopic ca nu am intrebat cand ai scris: pp ca ti-ai luat un probook 430. ce ai isntalat pe el? 7, 8.1 sau 10? si daca 10 ai avut probleme si wireless-ul dupa update la 10?

    11
  14. Ca sa-ti citez din cuvantarea tinuta de Chinezu la Social Media Summit, nu mai departe de saptamana trecuta, fetele au „mindset de business”. Cica despre asta este vorba in blogging.

    10
  15. Puțin off-topic dar legat oarecum de ”fake it till you make it”: dom’le, este un blogger (Dragoș pe numele lui), care vorbește despre ”antreprenoriat” de zici că e mai ceva ca Branson sau Musk.
    Eu zic să-l urmărim cu atenție, cică dacă spui de multe ori un lucru, se și întâmplă.

    10
    • dă link incoa.

    • Hai bre, că am zis că măcar tu îl știi, Șchiopu.

      Nu mai știu cum am ajuns la el, și am început să citesc: azi antreprenoriat, mâine antreprenoriat și dă-i tot așa. Bănuiesc că respiră ”antreprenoriat” și ”business”, să stea mai calm, uite, până și tu mai pui o țâță din cănd în când :)

      10
    • nu știu cu ce se ocupă și nu vreau să știu.

    • Greseala mea. Sunt rupt de realitatea blogosferica. Este nenea Haotik :) Mi se pare trist ca dupa 9 ani de blogareala sa nu afle nimeni ca ai revenit in blogosfera. Nu sunt specialist dar cand esti cam neica nimeni in zona blogurilor cred ca nu este o idee buna sa renunti la numele care te-a consacrat cat de cat (fie ca te-a consacrat ca si prostul satului) Succesuri la afaceri!

      10
  16. Recunoaste ca esti putin invidios.Nefiind posesor de fantã nu erai in target si n-ai putut sa faci tu campani daca astia #Bosch #Makita # Black&Decker nu misca si ei ceva…

    10
  17. Ar merge, tot esti fan Decathlon :)) poate vin si aia de la Pirelli pentru un calendar dupa ce vad pozele :p

    10
  18. Yelp functioneaza cam la fel

    10
  19. Bam zice ca toate gagicile care folosesc termenul „fabulous” are ok with butt stuff

    10
  20. pentru ăștia mai fraieri te rog explică mi cum faci tu bani din like-urile la articolele de pe FB. Înțeleg click-urile pe blog, pe link-uri, pe reclame. Dar like-u de pe fb cum e monetizat?

    10
    • nu faci bani direct, dar o te poți duce la fraieri și pune „coaee, am 12 likeuri la pagină, dă-mi bani să-ți fac reclamă.

  21. explicatia e naucitor de simpla: clientul e habarnist, si/sau agentia i-a vandut ce gogosi a dorit.
    fetele cu blogul au o piata retransa tare. piata care, dupa ce ca e restransa, nici nu sta s-o arda pe net pe bloguri romanesti, ca nu da bine la CV… (cel mai probabil viziteaza bloguri similare externe)
    restul de audienta (like-retele = madamele ce dau extatic cu bifa) e din afara target-ului si, produsele promovate, sunt asiprationale ( =se uita la ele , saliveaza, si cauta replici ieftine)

    20
    • hai că nu e chiar așa. uite, la ultima campanie, 4 posturi pe fb și 1 singur comment. deci ele fac treabă și publicul recepționează. :D

    • Ssshhhhhhh … nu da prea multe detalii, plm unii iau bani pt dezastre din astea iar daca iau prea putini bani poate ca clientul trebuie sa bage mana mai adanc in buzunar

      10
  22. si marmota inveleste, in continuare, ciocolata. stim!

    10
  23. Dati si voi like-uri pe fb cand posteaza Vali pe fb, macar atat pt munca ce o face. Multi ne-am invatat sa intram direct pe blog si sa citim aici dar nu va doare mana sa-i crestem si pagina de fb.

    10
  24. Pagini de Facebook cu jdemii de like-uri multe sunt doar pt impresie.

    Totusi, ce conteaza f mult este traficul pe care site-ul/blog-ul il genereaza vs. SEO vs. interactiune vizitatori gen Like&Share. Din pacate, blog-ul muzelor cam scartaie la acest nivel. Iar aici nu ma leg de potentialul pe care il au sau l-ar putea avea.

    Totusi, consider ca cifrele nu mint si expunerea nu este totul, uneori poate fi si riscanta. Iar de la expunere la lead si inchidere, e cale lunga.

    Anual vad cum zboara pe fereastra sute de mii, poate chiar milioane de euro din bugetul companiilor doritoare de promovare.

    Dar pana la urma nu e vina celor care cer ci a acelor care dau. Iar daca cei din urma sunt fericiti cu ce primesc, atunci avem un trend. Deci mind set to business. :)))

    00
  25. Sa nu uiti de prietena noastra – Morodan.

    00
  26. Bruneta e măritată cu Otravă, nu blonda… :)

    00
  27. Problema nu e ceea ce scriu si cati bani primesc…problema vine abia atunci cand le pui sa vorbeasca. Vei afla cu stupoare ca abia isi pot lega cuvintele intr-un mod care sa iti serveasca macar satisfactia ca ai inteles ceva ceva.

    00
  28. Nu stiu cum fac fetele astea sau altele, dar eu nu reusesc sa scot mai mult de 100 de clickuri din fb :((((
    Mereu 90-100-110 cand e link cu mine la televizor :)))
    Si apropo de tv, mie mi-e jena sa cer haine sa le port pt tv, evenimente si facebook. Mi se pare cumva..:))

    00
  29. Cum cacat 47 de click? Cu 15 lei pe 7 zile iei peste 100 de clicks

    00
  30. Am o intrebare, daca exista o solutie, un site unde sa poti vedea exact sau cat de cat traficul generat de siteurile gazduite pe wordpress.com, nu org. Din ce am observat si m-am documentat, orice site .com este dezavantajat, pierde o parte mare din vizitatori/vizite din cauza robotilor wordpress.com care opresc scanarea amanuntita – nu sunt prea tehnica, poate m-am exprimat gresit, dar sper ca intelegeti ce incerc sa intreb.
    Intentionez sa inserez google analytics, pentru a intra pe T5, dar nu pot decat daca trec la planul business, trafic sau altele exclus nu pot insera scriptul si tot asa. Desigur regret de mult decizia de a sta pe com, am alt site cu bluehost

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.